En toch voel ik me nog niet helemaal mezelf... Profs kregen ware kampioen Hulp kwam op tijd KAMPIOEN FEDOR DEN HERTOG: BANK Ploeg voor w.k. UITSLAGEN VAN „BEEK BELLA HAGE WEER KAMPIOENE Verslagen Rustiger Twijfels en omgeving. Huizen to Eventueel hypotheek likbaar MiakeLaarsk antoo* van Opstal, Jac. v. Bied. ■rtraat 1, Goes. Tel. 01100, b.g.g. 5375. t. in Hulst moderne mid- tandswoning hoekhuis met en ruime garage, gelegen ieuwbouwwijk. Brieven on no. 17574. kuto's Motoren wegens omstandigheden Rekord 1700 stationcar 14.000 km gelopen. M. sters, Glymesstr. 41, B. o. n. Tel. 01640-4832, Renault Caravelle sport, '65, met zomer- en winter. i.z.g.st. P. de Jong. Past. ireugelstr. 76. Bosschen. Pd. regent nog steeds ansicht- rten bij ons, van vakantie. jers, die met een Beicram. met vakantie zijn. Tot toe eentje die lekkende ïelslangen heeft gehad. De ;ren waren bijzonder en- ïsiast. Ga of kom terug vakantie en koop ook zo'n le auto. Niets is prettiger een betrouwbare auto tè tten. Kom eens in onze vroom kijken of er niet de uwer keuze tussen staat, arandeerd worden ze voor pet. Voor een betrouwbare ruik te auto naar een be- iwbaar adres, het adres de grootste voorraad, de >tste omzet, en met de al. rootste service. Belcrum- ige, Min. Kanstraat 16-20, ia, tel. 01600 39900. Geo- d van 8 u. v.m. tot 10 u. Zondags van 1 tot 5 uur. r snelle Alfa Romeo sport riolet '63; Mercedes 190 SL zomer- en winterkap '62 nieuw. De Baronie, Wagen. 50, Wagenberg, 01690-701. vrolet coupé impala *66 er - sport, showroom nw. aparts met alle mogelijke essoires o.a. radio, schuif - toerentell'r etc., deze r snelle en sportieve exclu. re auto met pookversnel- is een unieke aanbieding en speciale prijs, natuurlijk i le eigenaar. De Baronie, genstr. 50, Wagenberg, 90 - 701 - inruil, financ. mo. ijk. zens Automobielbedrijf bie. u onder onze bekende ser- e te koop aan: Mercedes 5 1966 met schuif dak en io, Mercedes 200 Benz 1967 chts 18.000 km gelopen, rcedes Diesels 1966 en 1965 D, Taunus 20 M TS 1967, inus 12 M 1967, Ford Ze- jr nieuw model 1967, Fiat ipé 1967 8000 km gelopen, ica's 1000 1965 2 maal, Re ilt Major 1965. VW de luxe 6 en 1965, VW 1600 1966, rtina 1965 4-deurs, Fiat rite 1965 met zomer- en iterkap, Fiat Primula 1966, ugeot 404 de luxe, Peug'eot tionwagen 9_persoons, Tau- 12 M TS 1965, Taunus 17 Combinatiewagen 1965, Op, ravan 1963, Fiat 1100 1966, el Kadett 1964, Opeis 1700 i5 2 maal VW, Karmann ia 1964, Simca 1500 de luxe ►5, Kadetts caravan 1964 2 lal, Taunus 20 M 1965, BiMfW 1964, verder diverse inruil ;o's VW 1961, Chevrolet '62, rtburgs 1964, Fiat 500 die en lage prijzen verkocht >rden. Al deze wagens wor- n in onze eigen werkplaats test, olie ververst en van ïuwe onderdelen voorzien. al deze wagens garantie op derdelen en arbeidsloon, ook ■uil, financiering mogelijk, t adres: Academiesingel 34A :ht tegenover KMA ingang igs de poort, ook ingang foorstraat 32 vlak bij het sta in geopend 8.30 uur tot 8 uur avonds Zondags 1 uur tof 8 r. Tel.'39870. Bromfietsen 5U brommer in prima staat, koop. Te bevr. wed. Mei. issestr. 71, Boschkapelle. Lessen autorljlessen voor 47.50. srvoig- en losse lessen f 6.60 >nkeinJeuwe V.W.'a, Bond&au- rtjschoot ..De Centrale" anmeldlngsadressen: Breda, ationsplein 5. tel. 88718. oosendaai, Boulevard 3 tel 4097 O'hout. Bredaae- eg 33 tel 3371. Vakantie S. Vakantie en Sport Bo- mstraat 53, Hoeven tel. 659 - 457, iedere dag ook za- rdags en zondags geopend m 10 uur 's morgens tot 8 ir 's avonds. Alleen geduren de opruiming Tago kam- lervouwwagens nieuw f 3290 i f 2900. bagagewagens f 685 tAl - TNO gekeurd) nu 485. tenten van f 447 nu 398, inruil tenten vanaf f 100- iravans 4-pers. vanaf f 3295. 3 alle andere artikelen 10 :t. tot 25 pet. korting; slaap- ikken 1200 gr. f 22,50, lucht- ïdden dessin f 22,50. Ben be ek aan onze showroom 1* nu moeite waard. Diversen iekenhuisverzekertng :ht kwalen. Voor leeftijd tot >nderd jaar. Assurantiekan - or G. H. Vijgeboom, Gouver- surstraat 6—8, Sluis, telefoon ►1178) - 590. en n wij u MKZAKEN sterzande - Sluiskil DAGBLAD DE STEM VAN MAANDAG 29 JULI 1968 (Van onze sportredacteur). BEEK. Het gigantische plan dat de Willem Il-ploeg op zette om het kampioenschap van Nederland bij de profs bin- nen te halen bleek, toen het erop aankwam, niet bestand tegen de macht van Evert Dolman en degenen die hem steunden in de race naar de titel. In een sterk gereden wedstrijd op het Adsteeg-circuit liet Evert Dolman weinig gelegenheid tot combine, behalve dan zijn eigen „slagje" met Eddie Beugels en Arie den Hartog, zo bleek achteraf toen de koers geanaly seerd kon worden, gaven het kampioenschap een beslissende wending in het voordeel van Dolman. 3 minuten. De situatie paste in het schema van de Willem H'ens die zich zorgeloos voortbewogen met de we tenschap dat Evert Dolman, een van de twee die op de „zwarte lijst" ston den, voor een keus gesteld zou gaan worden: of in dienst van Willem II volgend jaar en nu de kansen weg geven aan O tten bros de beste man, omdat Post de laatste tijd last heeft van rugpijnen) óf niet meer koer sen met het gevolg dat het peloton Inliep- en alles voor niets was ge weest. En toen, met dat vooruitzicht, ver anderde de koers op slag. Ofschoon Den Hartog en Beugels, die zich aan Dolman verkocht hadden, vanzelf sprekend onwetend waren van deze dreigende crisis begrepen ze als er varen beroepsrenners bijzonder goed wat Dolman te wachten stond. Ze konden narekenen dat de Willem Il'ers Event Dolman onder geen en kel beding mee lieten gaan naar de finish om er zeker geklapt te wor den. Daarom besloten Beugels en Den Hartog steun te gaan verlenen. Ze begonnen het tempo te verhogen toen, maar ook dat wisten ze niet, de samenwerking in de kopgroep even ontbrak. Toen Post en Otten bros hun -rivaal Dolman langzaam wilden slopen door hem veel kop- werk te laten doen. Goed, ze bleven mee aan de leiding maar met minder vuur dan voorheen. En vóór de Wil lem Il'ers beseften wat er aan de hand was zat Dolman omringd door knechten: Heynig, Zoet, Brouwer. Den Hartog en Beugels. Van Willem II waren Wagtmans, Van Seggelen, en De Roo present, van Caballero Jan Harings, Jan der Horst, Dies Kosten, Cees Zoontjens, Gerard Via- nen en Wim Schepers. De enige fa vorieten die achterbleven waren Duyndam en Janssen. Peter Post had geen tijd gekregen om Evert Dolman in de slag te nemen. „Het was te vroeg in de wedstrijd, we moesten nog teveel kilometers doen", zou Post later verklaren. En Evert Dolman, ook later, „hij had ku-nnen komen, maar ik was er nooit aan begonnen. Deze week heb ik drie gesprekken gehad met Wil lem II. Toen hadden ze me kunnen helpen. Nu was dat onmogelijk ge weest". Ze waren voortreffelijke huur lingen geweest. Beugels en Defi Hartog reden een gat dicht dat hen, met een pelontonnetje hulp troepen ook voor de andere partijen bij Dolman, Otten bros, Post en Schepers bracht. Evert Dolman, die een prooi van de Willem Il'ers dreigde te wor den, was gered. In de sprint te gen de Adsteeg, het alles beslis sende moment van de koers, be wees Evert Dolman een groot kampioen te zijn. Hij nam op 350 meter voor de streep de kop en stond die leidend# positie niet meer af. „Dit", stamelde Dolman, „heb ik gewild. Eerherstel. De schande van vorig jaar moest uit gewist worden". Verslagen trokken de Willem Il'ers af. Terug naar hun hotel in Elsloo waar de avond tevoren ste vige zaken gedaan waren. Zaken die het kampioenschap in hun voordeel hadden moeten beslissen. Ploegleider Ton Vissers had het goed geregeld. Hij hield de bespreking waarbij het ging om de kansen, uitstekend in de hand. Toen de discussie gesloten was, stonden de volgende punten vast: le. Jo de Roo, Rini Wagtmans, Har- rie Steevens en Harm Ottenbros meldden zich als geïnteresseerden in het kampioenschap en kregen de steun toegezegd waar ze om vroegen, 2e Peter Post gold ook als kopman, maar zijn kans zou door het koers verloop bepaald worden, 3e Wanneer een van de „beschermde" renners bij de beslissende ontsnapping zou ko men moesten de andere vedetten een knechtenrol gaain spelen, 4e Peter Past was aangesteld als captain. Hij had van Ton Vissers alle volmach ten gekregen die nodig waren om renners uit andere ploegen in dienst te nemen als dat van vitaal belang mocht zijn voor het veilig stellen van een Willem U-overwinning, 5e In ge val Duyndam of Dolman zich in de kopgroep mochten bevinden dienden de Willem Il'ers alle activiteiten op kilometer voor de finish te staken om deze twee gevaarlijkste con currenten van de dag niet naar de meet „te brengen". Tenzij, ja tenzij ze door Post in de slag genomen konden worden met het aanbieden van een contract voor volgend jaar bij Willem II. Maar da-n zouden de twee gevreesden de sprint met de remmen dicht moeten rijden. Ziehier het opzienbarende stunt werk van ploegbaas Vissers. De onderhandelingen in de twee andere kampen, bij Smiths en Ca ballero waren minder spectaculair verlopen. Smiths bleef bij het reeds eerder bepaalde standpunt dat Duyn dam en Dolman alle steun moesten krijgen, Caballero kwam in alle rusl wt de conclusie dat Schepers, Zoon tjens, Jan Harings en Gerard Vianen de beste kansen maakten. Schepers merkte in dat gesprek nonchalant op dat hij de klassieke rijwijze zou vol- „gen: demarreren vanuit het vertrek. De Limburger hield woord. Am per zaten de zestig prof-renners in het zadel of er moest gekoerst wor den. Schepers ging op de vlucht. Post sloop achter hem aan. Rinus Hoogerland trok ook mee. Het was het sein voor Evert Dolman om aan te vallen. In de tweede ronde kreeg hij, samen met Harm Ottenbros aan sluiting. Alle ploegen waren met een kopman present. Schepers voor Ca ballero, Dolman voor Smiths, Otten bros en Post voor Willem II. Het pe loton reageerde begrijpelijk niet en ae kopgroep (intussen uitgedund om vat Rinus Hoogerland door mate- naalpech terugviel) kooi uitlopen tot (Van onze sportredacteur) BEEK Na de wegkampioen- schappen heeft de sportcommis- sie van de KNWU zes renners aangewezen voor de wereldkam pioenschappen op de weg: Jan Janssen, Arie den Hartog, Evert Dolman, Eddie Beugels, Harm Ottenbros en Rini Wagtmans. De overige twee leden van de ploeg zullen worden geselecteerd uit: Jan Harings, Wim Schepers, Ge rard Vianen, Harrie Stevens, Pe ter Post en Cees Zoontjes (Til burg). Evert Dolman en zijn vrouw SisI op het erepodium in Beek. De finale van het Nederlands kam pioenschap was er onverwacht vol- dig open door geworden, met uitzon dering dan van de combine Dolman- Beugels-Den Hartog. Evert Dolman wist zich voor een groot deel zeker van zijn overwinning. Hij nam wei nig risico meer. „Ik ging even achter in het groepje hangen en deed alsof ik kapot zat. In werkelijkheid ge bruikte ik die tijd om eens rustig te eten en wat krachent op te doen voor de finale. Die moest en zon ik winnen". Evert Dolman won. Groots. In drukwekkend groots. Peter Post trok bij het uitkomen van de bocht die naar de Adsteeg voert de sprint aan voor Rini Wagtmans. „Maar", ver telde Dolman na de huldiging, „te langzaam. Ik dacht, als dat zo door gaat krijgt straks iedereen kans hier van te profiteren". Dolman drukte meteen door. Hij zwenkte naar links, kwam aan het wiel van Wagtmans, ging hem voorbij, passeerde toen Post en kwam niet meer van kop af. In één ruk van 350 zware meters te gen de bult die Adsteeg heet, ging hij naar zijn vierde nationale titel. In 1964 was hij amateurkampioen van Nederland en maakte deel uit van de Olympische ploeg die goud won met de ploegentijdrit, in 1965 was hij weer nationaal amateurkampioen, in 1966 wereldkampioen amateurs, in 1967 Nederlands kampioen profs en nu opnieuw. Alleen in 1967 werd hem de titel ontnomen omdat hij probeerde te frauderen bij het do- ping-onderzoek Dolman: „Ik wilde vandaag be wijzen dat ik het ook zonder kan. Ik zocht eerherstel. Als de uitslag van dit onderzoek bekend is ga ik de KNWU vragen of ik toch nog op de ere-lijst kan komen. Voor 1967. Ze hebben m'n titel en m'n trui afge nomen. Dat heeft diepe indruk op me gemaakt. Ik zou beide graag te rug hebben". PETER HEERKENS FEDOR DEN HERTOG heeft zijn kampioenstrui weggegeven. Aan mas-' seur Henk de Haan. „Die heeft me geweldig geholpen. Toen ik nog he lemaal niets kon en me verschikke- lijk ellendig voelde knapte hij me op. Ik vond dat hij de trui verdiende", aldus de amateur-kampioen 1968. LEO DUYNDAM heeft opnieuw met pech moeten afrekenen. Op het mo ment dat de slag viel raakte hij be trokken bij een valpartij en sukkelde achterop. De teleurstelling was groot. „Weken heb ik naar dit kampioen schap toegeleefd. En nu dit. Ver schrikkelijk". JOS VAN DER VLEUTEN mocht niet starten in dit kampioenschap. Hij werd door de KNWU voor 2 weken geschorst omdat hij 1 ondanks een startverbod ten tijde van de Tour (alle uitgevallen renners hadden dat) toch koerste in België. (Van onze sportredacteur). GELEEN. Na een wedstrijd, waarin hfj zichzelf martelde tot zijn lichaam pijn deed, na een huldiging die hij geëmotioneerd onderging, na een avond vol feestelijke drukte en na een nacht die kort was, komt Fe- dor den Hertog op de ochtend nadat hij het Nederlands kampioenschap bij de amateurs behaalde, tot een op merkelijke uitspraak: „Deze titel geeft mij mijn zelfvertrouwen niet terug". Het is half negen en Geleen, waar Den Hertog logeert, slaapt nog half. Vroege kerkgangers schuifelen voorbij het hotel en wijzen naar de fel beschilderde ploegleiderswagen van Den Hertogs haas, Krott. Hier zit de kampioen weten ze. Maar de kam pioen, spelend met het klokhuis van een appel, beseft nauwelijks dat hij kampioen is. De spurt om de eerste plaats. Evert Dolman in royaal gewonnen positie voor Harm Ottenbros (links) en Jan Harings (midden). Profs: 1 Eèf Dolman, Klimmen de 204 km in 4.46.21, 2 Harm Ottenbros, Hoogerheide z.t. 3 Jan Harings, Sikke z.t. 4 Wim Schepers, Meers z.t. 5 Arie den Hartog, Elsloo z.t. 6 Rjiny Wagt mans, St. Willebrord z.t. 7 Jo de Roo, Kruiningen z.t. 8 Bart Zoet, Waarde z.t. 9 Eddie Beu/gels, Sittard z,t. 10 Cees Zoontjes, Tilburg z.t. 11 Ge rard Vianen, Koukengen z.t. #12 P. Heij- nig, Rotterdam op 9 seconden, 13 Peter Post, Amstelveen z.t. 14 Johnny Brou wer, Rotterdam z.t. 15 Huub Harings, Sibbe op 4.23, 16 Jan Janssen, Ossen- drecht z.t. 17 Harry Steevens, Elsloo z.t. 18 Jef Drummen, Sibbe z.t. 19 Leo Duijndam, Honselaarsdijk z.t. 20 Leo Van Dongen, Made op 6.1 21 Martin van Ginneken, 't Schijf op 9.17, 22 Rinus Hoogerland, Kapelle, z.t. 25 Cees Haast, Rijsbergen z.t. Amateurs: 1 Fedor den Hertog, Am sterdam 170 km in 3.52.05, 2 René Pij nen, Woensdrecht op 7 sec. 3 Jan Kre kels, Borne op 35 sec. 4 Fred Nieuw- ineijer, Hengelo, 5 Leen de Groot, Utrecht, 6 Jaap v. Burg, Berkel, 7 Cor Leunis, Amsterdam, 6 Thijs van He- mert, Bieshaven Noord, 9 Micjiel Ber- tou, Den Haag, 10 Fred Slüper, Terwin- selen, 11 Thijs de Koning, Scherpen- zeer, 12 Jan van Beers, Vosselaar, 12 Jan van Beers, Vosselaar, 13 Bennie Groen, Steenwijk, 14 Ger Harings, Scheulder, 15 Rudi Liebrechts, Vlaar- dingen allen op 35 sec. Dames: 1 B. Hage, St. Maartensdijk 57.2 kilometer in 1.34.21, 2 H. Honde- veld, Laren, 3 G. Smulders, Gerwen, 4 J. Jonkers, Gameren, 5 C. Boon, Den Helder, 6 K. Hage, St. Maartensdijk, 7 I. Paul, Den Haag, 8 R. Heemskerk, Oude Ade, 9 E. Meskers, Warmond, 10 T. Lazeroms, Zegge. René Pijnen: de kop diep over het stuur, de handen als bankschroeven in de beugel. Op jacht naar Fedor den Hertog. (Van onze sportredacteur) BEEK Voor de derde achtereen volgende maal is Bella Hage winna res geworden van de kampioenswed strijd bij de dames. Zij maakte deel uit-van een kopgroep van negen, die al na 15 kilometer tot stand kwam. Tot een ronde voor het einde bestond de leidende groep nog uit tien dames, maar in de laatste vijf kilometer viel Truus Lazeroms uit Zegge terug. Bel le Hage won met klein verschil voor Hennie Hondeveld en Truus Smul ders. „Toen ik vanmorgen opstond dacht ik: Is het heus. Ben je het nou wel Weet je het zeker Fe dor den Hertog wordt geplaagd door twijfel vanaf het moment dat hij ontwaakte uit een diepe bewusteloos heid na een periode waarin voor zijn leven werd gevreesd. Een jaar gele den is dat ongeveer. In een Luiks ziekenhuis sprak men toen van een wonder, want de verwondingen die Fedor den Hertog opliep bij een koers in het Belgische Ougree waren van zeer ernstige aard. Over een herop treden in de wielersport, die voor hem alles beloofde, durfde niemand te praten. En nu, een maand of elf later, is Fedor den Hertog amateur kampioen van Nederland op de weg. Een grote kamptoen. Dat gaf* diep ontgoocheld, zijn belangrijkste con current in de finale René Pijnen sportief toe. Pijnen, die net als Den Hertog, het uiterste van zijn wilskracht moest vragen om mee te kunnen doen toen het erop aankwam. Dat was kort voor het einde. De titel race bij de amateurs was tot dan vlak geweest. De drukkende hitte maakte de renners loom en inspireerde ze niet tot heldendaden. Och ja, er waren wel ontsnappingen maar verder dan een paar honderd meter reikten die nooit. Het bleef opmerkelijk rustig en dat zou zo blijven ook. Daar kon zelfs de verbluffende demarrage van Fedor eten Hertog weinig aan veran deren. Vijfentwintig kilometer voor het einde ging hij, Den Hertog. Het was een alles verpletterende sprint naar de lege ruimte. „Ik dacht", zegt Den Hertog op zondagmorgen in ont wakend Geleen, „alles of niets". Het was „alles". De krachtrijder Den Her. tog, specialist in tijdraces, sloeg bin nen een kilometer een gat van dertig seconden. De man die aan de start nog verklaard had: „Mensen, reken niet op me, ik doe de eerste honderd kilometer als training voor de baan- kampioenschappen van donderdag en wanneer me dat goed afgaat ben ik al tevreden", maakte met deze slag het hele peloton op één man na, René Pjjnen, kansloos. Pijnen: „Fedor verraste me. En toch wist ik dat ik hem in de gaten moest houden. Het was windstil. Uit gerekend weer voor Den Hertog die als het waait op het kantje moet gaan rijden en dan gezien is. Ik ver wachtte een aanval van hem, maar toen die kwam had ik het niet in de gaten. Op een gegeven moment reed Harrie Jansen naar me toe en zei: René Jongen, het is gebeurd-, Fedor kunnen we nooit terughalen, 't Is ge bakken". De enige die zich er niet bij neer wilde legen was Pijnen. Twee keer demarreerde hij zonder resultaat de derde maal kon het peloton hem on mogelijk houden. De kort geknipte kop diep over het stuur, de stevige knuisten als bankschroeven in de beugel, zette Pijnen de achtervolging in. Hij kwam bü Jan Zoons, een on bekende, een onmachtige. „Als hij Fedor den Hertog grijpt naar zijn toe-clips De strijd is gestreden. Hij is Nederlands kampioen gekund had was ik misschien sneller naar voren gekomen", berekende Pijnen later. Maar Zoons kon niet harder en Pijnen reed hem los. De finale van het Nederlands kampioen schap bij de amateurs werd gereden door twee nauwelijks herstelde cou reurs die hun forme terugvonden op het zware Adsteegcireuit in Beek. Voorop Fedor den Hertog. Onder doktersbehandeling omdat de zenu wen van zijn rechteroog nog steeds gestoord zijn. „Als ik omkijk zie ik alles wazig. Wil ik zien wat achter gebeurt dan moet ik mijn hele hoofd omdraaien. Dat is lastig. Ik moet al tijd dubbel geconcentreerd zijn. In feite kan ik allen maar recht vooruit kijken". Het is het laatste nadelige gevolg van die verschrikkelijke val in Bel gië. Maandenlang stond Fedor den Hertog onder toezicht van Rotter damse specialisten in het Oogzicht- ziekenhuis, Dijkziehtziekenhuis (neu rologie) en St.-Claraziekenhuis (rönt genologie). Hij werd opgenomen ln het gezin van zjjn ploegleider Herman Krott die tot op de dag van vandaag een minderwaardigheidscomplex bij Den Hertog moet wegpraten. En deze Fedor den Hertog nu, de meest begaafde amateur toen hem dat on geluk overkwam, voerde het renners- veld in Beek aan. „Ik'reed op de 13. Een verschrikkelijke plaat nietwaar? Soms had ik het gevoel dat ik s.til stond. Tegen de Adsteeg durfde ik niet uit het zadel te komen. In was bang dat ik door m'n knieën ging". Fedor den Hertog raasde met een snelheid van rond de vijftig kilome ter per uur vooruit. Tegen dat ge weld kon Pijnen niet op, al kwam hij kort: tot op 7 seconden. Pijnen, die net als Den Hertog een moeilijk sei zoen doormaakt. Vanaf de eerste koersdagen sukkelde hij met een zware kou die hem met bepaalde re gelmaat buiten de koersen hield. Een week voor Olympia's Tout kreeg hij een achillespeesblessure. Kortom, René Pijnen beleefde tot zaterdag een zwaar teleurstellende wielercompetitie. Maar in Beek, waar Fedor den Hertog briljant rijdend op het kampioenschap afging, kwam René Pjjnen weer los. Hij reed furi eus. In 15 kilometer maakte hij 40 seconden goed. Verder kwam hij niet, Fedor den Hertog: „Tweehonderd meter voor de streep keek ik voor het eerst achterom. Toen wist ik dat ik kampioen was". Fedor den Hertog kan het, op de ochtend na de race, nog niet geloven. „Het dringt niet tot me door. Alles wat er gebeurde nadat ik de streep over kwam is voor mij tijdloos. Het is te geweldig, te indrukwekkend". Maar Fedor den Hertog, die in de dagen van depressie door de zorg zame Herman Krott herinnerd moet worden aan zijn kwaliteiten, ziet de toekomst minder blij tegemoet dan iedereen van hem hoopte. Men sprak in Beek over „de moraal" die Den Hertog nu ongetwijfeld weer zal krijgen. Maar de kampioen mom pelde op deze zondagmorgen over de afgekloven appel heen: „Pas als ik weer goed kan zien zal ik me hele maal mezelf voelen en tevreden zijn. Geen dag eerder". P. H. (ADVERTENTIE) Wij verzorgen op zeer korte termijn elke door U gewenste lening. Voor inlichtingen, bel, schrijf of kom persoonlijk naar ons kantoor WILLEMSTRAAT 13 BREDA Telefoon 01600-22121 (15 lijnen) na kantooruren 01600-35089 en 367011 DOLMAN NIET GEREMD DOOR LISTIG PLAN

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1968 | | pagina 5