PHILIPS VAST k laat n de 5? men an Janssen ÉLFORTH Europ ees vervoer: BEPALING TEGEN GROTE KARTELS RUSTTIJDENBESLUIT 240 VERGUNNINGEN WINSTMARGE VAN 23 PROCENT SURÏNAAMSE BAUXIET CONCESSIE Wegrt 'estaurants aan cïe £rens toegestaan Telefoonverkeer met België liad vertraging 240 BOLSBERRY SODA WWW Vli Y.S.-hulp drastisch besnoeid Minimumloon bij overheid omhoog Aarkten en veilingen amsterdamse effectenbeurs Bankgi rocentra le koopt computer 19 DAGBLAD DE STEM VAN ZATERDAG 20 JULI 1968 23 gever) kans. De Belgen hadden ivereengekomen, dat men ten ontsnappen om Jans- len. Voor de rest zou de n het peloton rijden, met De ploeg van Bracke, de van zaken. Bracke zelf nen hadden er eveneens et in gevaar komen. Die beheerst. jitie. „Duw je aan mij af" t Beugels. Janssen schudde „Ik sprint niet mee" ant- hij. De wielerbaan werd be. defroot perste zijn krachten won het van Bitossi. gleed, volkomen ontspan. de eindstreep. Hij stapte r zijn fiets. Er lag een oceaan tussen de Janssen van nu p de Cordon. Op de Cordon an zijn fiets, nu had hij nau. en versnelde ademhaling, iten sparen", lachte hij „het weg naar Parijs een explosie rit worden". ans reed inmiddels zijn ere- ij had de Fransman Grain in irint verslagen. „De ritzege ile trui, wat wil je nog pronkte ploegleider Frans londag zetten we de kroon ;rk, Herman Van Springel Ide niet. Want Jan Janssen voorbij. Hij had de laatste el gezegd dat hij Janssen sde. Maar toch (ADVERTENTIE) nnaiBBiHEiEEi campioen van de GROEP RTH HET BIER VAN DETOUR Fles lassement om de gouden Vittel luidt: sns 86 punten, 2 Bolley 54, tl 46, 4 Gandarias 38, 5 1, 6 Clary 21, 7 Ducasse 17, 10, 9 Beugels 8, 10 Leblanc Verrast sugels en Eef dolman wa le wielerbaan in Besanqon ast toen zij aan de finish tgenoten zagen. 1RE Les s~\Laumes Moloy ij. t - Just ■5TS53V.Mirebeau 2 km Pesmes BESANfON BALONG 19 te Rotterdam CALTEX GORINCHEiM 19 vn Rotter dam nr Kopenhagen EEMSTROOM 19 vn Amsterdam nr Felixtowe HAGNO 18 vn Amsterdam nr Rótter- dam KALYDON 19 vn Rotterdam nr Tha- meshaven KENNEMERLAND 18 v Amsterdam n Bremen MADISON LLOYD 19 te Rotterdam MARON 19 v Amsterdam nr West- Indië NEDERLEK 19 te Rotterdam PALAMEDES 19 vn Amsterdam nr Guyanes TYRO 19 te Rotterdam WAALEKERK 18 vn Rotterdam nr Le Havre WONORATO 18 vn Amsterdam nr Bremen AMSTELVEEN 20 te Yokohama verw CHEVRON DELFZIJL 20 te Rottendam verw CONGOKUST 18 vn Dakar 20 te Free town verw DOELWIJK 19 te Priolo DORESTAD 19 te Bahrein KORATIA 19 te Petit Couronne KVLIX 19 vn Liverpool nr Curacao MUSILLOYD 19 vn Dubai na Abudhabi NEDER EEMS 19 vn Doha nr Penang POLYDORUS 20 vn Belawan nr Singapore PURMEREND 19 te Singapore KOITE 19 vn Muroran 19 te Kushiro STAD DEN HAAG 19 vn Antwerpen nr Chicago VASUM 20 te Kharg verw WITMABSUM 18 vn Oakland nr Los Angeles ZEELAND 19 in Straat Formosa nr Hongkong EUMAETJS 18 vn Penang nr Durban HECTOR 18 vn Leixoes ut Antwerpen HEEMSKERK 18 vn Duinkerken nr Bremen HERMES 18 vn Paramaribo nr Am sterdam KELLETIA 19 te Cristobal MINOS 18 te Hamburg MOERDIJK 19 te Londen PRINS DER NEDERLANDEN 18 vn Pta Delgada nr Southhampton STAD GOUDA 19 te MOMBASA STRAAT HOBART 18 vn Kobe nr Hongkong TOTOKUST 19 te Matadi VAN CLOON 19 te Sibu VIANA 18 vn Albany nr Curapao VLIELAND 18 vn Boston nr Pto Miran. da WILLEMSKERK 19 te Kaapstad ALIOTH p 18 Rio de Janeiro nr San- los ANCO SPRAY 19 te Durban ASTEROPE 19 te Montreal BALONG 18 vn Antwerpen nr Rotter dam DALLIA 19 te Lavera KORATIA 19 te Petit Couronne KORENDIJK 19 te Tamplco NISO 18 vn Lavera nr Lissabon PRINS ALEXANDER 19 te Volos SKADI 18 vn Riopara nr Savannah SLTEDRECHT 18 vn Antwerpen nr Port Everglades SPAARNEKERK 19 le Bremerhaven STAD VLAARDINGEN 17 vn Montreal nr Cleveland TARA 18 vn Santos nr Riogrande ULYSSES 18 vn La Ceiba 18 te Pto Cortes WATERLAND 19 te Rio del Plata ACHILLES 18 vn Curacao nr Christo- bal BENINKUST 19 v d Weser nr Ham burg CALAMARES 19 vn Tela nr Pto Bar rios CAMPHUYS 19 te Lourenco Marques CERES 18 te Chimbote CHARIS 19 vn Orinoco nr Barbados ECHO 19 vn Limassol nr Engeland EEMLAND 18 dw Riogrande du Su! nr Pto Alegre GEESTLAND 18 pass Azoren nr Preston GOEREE 19 te Le Havre GREBBEDIJK 19 te Savannah KAAP HOORN 19 vn Liverpool nr Isle of Grain KEIZERSWAARD 18 te Milfordhaven KIELDRECHT 19 te Genua KORENIA 19 te Wyndham LEUVELLOYD 19 te Antwerpen MARATHON 18 vn Georgetown nr Paramaribo MARNELLOYD 19 te Curacao NEDER' WESER 18 vn Buenaventura nr Guayaquil OSIRIS 18 vn Oranjestad nr Matanzas OVERIJSEL 19 te Tanga SIAOE 19 vn Melbourne 21 te Risdon verw SOLON 19 te Aruba stad ZWOLLE 18 op St. Laurensrlvier nr Quebec STRAAT CHATHAM 18 vn Fremantle nr Adelaide STRAAT FIJI 19 te Montevideo STRAAT LUZON 19 te Bluff TJINEGARA 19 vn Fremantle nr Singapore AGNES 18 vn Portsmouth nr Dieppe ASUNCION 17 vn Rosarfo nr Parana- gua ELIZABETH BROERS 18 vn Rotter dam nr Immingham PLANCIUS 17 te Port Talbot gAHOMEYKUST 17 te Hamburg DIADEMA 17 130 m zo Lorenco Mar ques nr Mena al Fahal KOUDEKERK 17 100m z Freetown nr Kaapstad MARNELLOYD 17 te Balboa MERWELLOYD 17 te Vancouver NIJKERK 18 vn Rotterdam nr Bremen ONDINA 17 280m w Sabang nr Peirz. Golf PADI A 17 te Kaapstad STEENKERK 18 te Antwerpen verw STRAAT TO WA 17 te Hongkong ALAMAK 18 v Djeddah n Doha BATJAN 20 te Penang verw CHEVRON AMSTERDAM pass 19 Durban n Landsend GROTEDIJK 19 te R'dam verw KAAPHOORN Pass 19 Anglesey n Isle of Grain KLOOSTERKERK 20 te Moji verw LOIRELLOYD 19 te Port Swettenham MARON pass 19 Dover n Curacao MUNTTOREN 19 v Singapore n Perz. Golf OUWERKERK 19 te Lorenco Marques RADJA 20 te Port Elisabeth verw straat FREETOWN 19 v Luanda n Warn TAMARA 19 vd Weser n Isle of Grain WONORATO 19 t.a. Bremerbaven yONOSARI 19 rede Abudhabi ZAANKERK pass 19 Sabang n Penang dARIA 19 v Halul ell n Liverpool (Van onze parlementaire redactie) DEN HAAG. In het tweede kwartaal van 1969 zal de n.v. Bank- g rocentrale te Amsterdam de te- bLT.?1.van fle girodienst van PTT over «en zogenaamde optische lezer. 's een apparatuur, dat in staat rei^er!?geIige betalingsopdrachten, «^geschreven met schrijfmachines, ken ??en en vervolgens te verwer- tSL verwerkingssnelheid zal 2400 Wkens per seconde zijn. (Van onze correspondent in Brussel) BRUSSEL Na jarenlange onderhandelingen zijn de Europese ministers van vervoer er vanmorgen in geslaagd de eerste belangrijke stappen te zetten op de weg naar een Europese vervoerspolitiek. „Ik zit hier niet te juichen over het resultaat", zei staatssecretaris M. J. Keyzer in een eerste commentaar, gistermorgen om kwart voor vier. „Er moet nog enorm veel gebeuren, het zal nog jaren duren voordat we tot een werkelijke gemeenschappelijke vervoerspolitiek komen. Maar het be reikte akkoord betekent een grote ■tap". In vijf punten kan het akkoord, dat na een lange nachtelijke verga dering werd bereikt, samengevat worden. In het vervoer zijn onder bepaal de voorwaarden ondernemersaf spraken toegestaan. In de binnenvaart mag het kartel niet groter zijn dan 500.000 ton en de grootste onderneming in het kartel mag niet de 50.000 ton over schrijden. In het wegvervoer zijn kartels tot 10.000 ton geoorloofd. De grootste onderneming mag niet groter zijn dan 1000 ton. De arbeidsvoorwaarden worden voor een belangrijk deel gehar moniseerd. Rusttijden Voor het internationale vervoer over de weg, ook voor personenver voer per autobus, zal per 1 oktober 1969 een rij- en rusttijdenbesluit gel den. De eerste twee jaar een rijtijd van 50 uur per week met een maxi- (Jan onze redactie buitenland) PARAMARIBO De Surinaamse regering heeft de bauxietmaatschap- pijen in het land een nieuwe explo ratievergunning aangeboden voor een gebied in West-Suriname, op voor waarde dat een optimaal gedeelte van de nieuwe bauxiet in het land zelf wordt verwerkt. Als een bepaalde hoeveelheid bauxiet wordt gevonden zijn de maat schappijen bovendien verplicht een aluinaardefabriek met een minimum capaciteit van 400.000 tot 500.000 me trieke ton te bouwen. De maatschappijen zijn Suralco (V.S.), Billiton (Ned.), Ormet en Alean. De onderhandelingen worden voortgezet. DEN HAAG Minister Bakker (verkeer en waterstaat) wil op niet te grote afstand van de grens, langs of In de nabijheid van grensover schrijdende autowegen de nodige wegrestaurants plaatsen, waarvoor op de douane-emplacementen geen gelegenheid kan worden geschapen. Er is besloten geen gelegenheid te geven tot vestiging van cafés of res taurants op de nieuwe douane-em placementen of op terreinen, die rechtstreeks via het douane-emplace ment kunnen worden bereikt. Minder gunstige ervaringen met het café op het douane-station Bergh Autoweg hebben mede tot deze beslissing ge leid- Geheel nieuwe douane-emplace menten aan de rijkswegen zijn aan wezig of in uitvoering op de grens overgangen Nieuweschans, Bergh Autoweg en Beek-Wyler. Op of nabii deze douane-emplacementen zijn geen chauffeurs-cafés aanwezig. DEN HAAG/BREDA Het tele foonverkeer tussen Nederland-Bel- gië en Frankrijk heeft gistermorgen te kampen gehad met flinke vertra gingen ten gevolge van een kabelsto ring tussen de Nederlandse grens en Antwerpen. Het betrof ongeveer zevenhonderd verbindingen. Omstreeks elf uur gis termorgen werden 500 a 600 verbin dingen omgestoken via Tilburg en Herentals waardoor de capaciteit kon worden opgevoerd tot ongeveer 80 pet. Tijdens de piekuren deden zich nog wel enkele vertragingen voor in het telefoonverkeer tussen Amsterdam-Rotterdam-Den Haag en Breda met Antwerpen en Brussel en het verkeer tussen" de randstad Hol land met Parijs. Aangenomen wordt dat de storing is opgetreden als ge volg van wateroverlast waardoor de kabel zoals dat in. vaktermen heet verzopen geraakte. Verwacht wordt, dat het telefoon verkeer via de betrokken kabel van- iaag normaal afgewikkeld zal kun nen worden. mum van 9 uur per dag en de moge lijkheid tweemaal per week tien uur per dag te maken. Een aaneengeslo ten rijtijd van maximaal 4,5 uur moet gevolgd worden door tenminste een half uur rust. Na twee jaar komt er een defini tieve regeling: 48 uur en in 2 weken niet meer dan 92 uur. Maximaal 8 uur per dag en 2 maal per week 9 uur. Maximum aaneen gesloten rijtijd 4 uur, gevolgd door een half uur rust. Voor zware en lange voertuigen gaat een maximum aaneengesloten rijtijd van 4 uur gelden, gevolgd door een uur rust of twee maal een half uur. Voor vervoer over lange afstan den wordt de regeling dat bij een afstand van meer dan 450 kilometer of een dubbele bemanning aanwezig moet zijn of de chauffeur moet wor den afgelost na 450 kilometer. Men hoeft dus niet met 2 man te starten. Het aantal geineenschapsvervoers- vergunningen is vastgesteld op 1200. Daarvan krijgt Nederland er 340. Deze vergunningen komen boven de eventueel bilateraal vastgestelde vergunningen. De da tum van ingang voor deze regeling is 1 januari 1969. De invoer van minimaal 50 liter brandstof in de tanks van vracht wagens of van 100 liter in de tanks van autobussen is in elke staat vrijgesteld van omzetbelasting. Voor de tarieven in het wegver voer is tussen de maximum- en de minimum-prijs een marge van 23 pet. vastgesteld. Binnen deze marge zijn alle prijzen vrij. De vervoerder die contracten tegen een lagere prijs dan het mini mum wil afsluiten moet dat melden en aan een aantal voorwaarden vol doen. Onder meer moeten deze contracten tenminste betrekking hebben op het vervoer van 500 ton in drie maanden. Deze regeling gaat eveneens in op 1 januari 1969. Kosten verzwarend Het vastgestelde rij- en rusttijden- besluit zal, een jaar nadat het in wer king is getreden, ook van kracht wor den voor'het nationale vervoer. Voor de Nederlandse chauffeurs betekent dit besluit op enkele punten een vooruitgang in sociaal opzicht, zonder dat daardoor de economische belan gen van de onderneming ernstig ge schaad worden. „De regeling is kostenverzwa rend", zei staatsecretaris Keyzer, „dat betreur ik, maar dat is nu eenmaal onvermijdelijk bij het nemen van so ciale maatregelen". Met de niet EEG-landen die aan gesloten zijn bij het Europees akkoord voor het wegvervoer moet deze ge meenschapsregeling nog besproken worden. De thans uitgewerkte regeling gaat namelijk veel verder dan genoemd akkoord. (ADVERTENTIE) v verkoelend-dorstlessend per hele liter 9,70 .t WASHINGTON (Reuter) Het Amerikaanse huis van afgevaardig den heeft donderdagavond president Johnsons program voor hulp aan het buitenland met 370 miljoen dollar besnoeid. Het huis ging akkoord met een bedrag van bijna 2 miljard dollar. Johnson had ruim 2,9 miljard dollar gevraagd voor het begrotingsjaar 1969. Eerder had de commissie van buitenlandse zaken van het huis dit bedrag al met bijna 600 miljoen dol lar verminderd. Critici van het pro gram hebben verklaard dat het niet bijdraagt tot versterking van de vei ligheid van de V.S. in het buiten land. DEN HAAG Nu voor de werk nemers in het particuliere bedrijfs leven per 1 juli 1968 de tijdelijke bijslag op 'het minimumloon is ver hoogd, zal voor het burgerlijk rijks personeel een overeenkomstige voor ziening worden getroffen. De staatssecretaris van binnenland se zaken heeft de ministers verzocht, in afwachting van de totstandkoming van de desbetreffende algemene maatregel van bestuur, reeds reke ning te houden met een verhoging van het minimumloon per 1 juli 1968 tot f 585 per maand. Tot deze datum bedroeg dit f567.70 per maand. BREDA Andijvie 10-16, bloemkool A 50-70, B 30-35, C 15-20. snijbonen 230-270, dubbele stainbonen 190-220, tuinbonen 15-30, doperwten - rijs 110- 130, stam 60-80, peulen 230-260, kaskom- kommers 91 32-34, 75 33, 60. 25-27, 50 21- 22, 40 19-20, 35 15, kg 15, rodekool 8-14, sav.kool - groen 15-25, spitskool 12-20, bospeen 25-45, postelein 12-20, rabar ber 8-12, selderij - bos 5-8, sla 1 6-12, tomaten A 480-490, B 440-460, C 440- 460, CC 330, peterselie - bos 5-8, vroege aard. bonken 25, drielingen 18-23, kriel 8-12, prei 60-70. BERGEN OP ZOOM Sla 5-9; Rode kool 17-28: Sav.kool 10-19; Uien 8-15; Waspeen 12-21: Prei 109-148; Bosseldene 5-13; Peterselie 31-179; Andijvie 9-13; Rabarber 14-16; Selderie 99-156; Gold. Del. 15-56; YeUow 15-48; Close 15-29; Meloen 23-141; Erwten 48-72; Krombek 107 Paragon 25; Asperges 100-320; Pos telein 22-27; Bloemkool 15-84; Snijbonen 203-294: Pr.bonen 157-241; Tuinbonen 12-27: Kroten 8-10: Bospeen 18-35; To maten p kr. 318-412; Vr. aardappelen 3- 22. GOES Export- en industrieveiling: Frambozen in kratten IX 258-279, I 206-253, II 203-208: Zure Morellen I 119, II 113, III 54; Zwarte bessen li 181, III 175-177; Rode bessen (5 kg per kr.) II 60 III 50. Rode bessen (2 kg per kr) I 81-184, II 60-90, lil 50. Rondom I 79- 85, II 72-73. Gewone veiling: pel doos: Red Gauntlet Extra 115, n 27-100, III 29 Elista II 71-95: Rode bessen I 34-42, II 19-23; idem Rondom Extra 33, I Kruisbessen I 17-22: Loganbessen I 55-76 II 41. Per stuk: Perziken I 27, Per kg: Red Gauntlet (2 kg. per kr.) II 150- 280: Kruisbessen I 69-99, II 35-95: Hedel- tinger II 236: Frankenthaler I 350-370; Ontario I 142-205, grof 162: Golden Ja pan I 144: Oranjepruimen Rijp 52-55, II 30, grof 12-26, fabriek 9-17. Close 65- 70: 34-35. 55-65 15. fijn 15-17. Groenten: per stuk: Kropsla 5-10; Komkommers 15-26; Bloemkool 24-78, afw. 15-45, stek 15-20 Per bos: Selderie 5-8. Peterselie 5-7. Uien 6-18. Wortelen 25-29. Kroten 7-iÖ. Per kg: Aardappelen bonken 23-34, grote 7-28, drielingen 12 en D, kriel 1-2. Spitskool 11-17. Rodékool 7-10. Gr. sav. Tuinbonen 13-14. Stokpr.bonen 206. kool 5-22. Rabarber 4-13; Doperwten 57. AMSTERDAM (ANP) De laatste dag van deze beursweek heeft bij de opening een vaste tendentie te zien gegeven voor het Philipsaandeel. De eerste transacties in deze hoek kwamen tot stand op 144, tegen eergisteren als slotprijs 142.90. Het aanbod voor Zwitserse rekening van de beide voorgaande beursdagen bleef gisteren weg, waardoor een hoger koersniveau kon worden behaald. Het publiek nam de Philips-aandelen uilt de markt. Lokale winstnemingen deden de koerswinst inzakken bij een notering tot 143.50 Unilever was 20 cent hoger op 138.30. Kon. Olie had het aanvankelijk vrij moeilijk. Dit fonds moest 70 cent prijsgeven op 178.30 doch kon zich herstellen tot 178.60. AKU was iets lager op 88.90. Hoogovens werd iets hoger geadviseerd op 117.50. Mede in verband met het naderende* weekeinde waren de activiteiten in de hoofdfondsen gering, terwijl ook in de Philipshoek de omzetten belangrijk beneden die van gisteren bleven. In Wall Street was het donderdag, na de gedwongen rustdag van woensdag, weer druk. De omzetten waren ruim waarbij de verkooporders domineerden. Hierdoor sloot de markt aan de zwakke kant, ook voor de Nederlandse fondsen. KLM daalde er 13/4 dollar met het gevolg, dat dit fonds in Amsterdam lager werd geadviseerd. De cultures openden lager doch HVA kon zich later herstellen. Ook de scheepvaartsector was verdeeld met Holl. Amerika Lijn lager doch Van Nievelt hoger. De staatsfondsenmarkt was vooral voor de 7 procent leningen goed gedisponeerd. Ter beurze werd gisteren als hoogste prijs voor Berk-Beccon 270 gedaan. Winstnemingen tegen het slot deden de koers van Philips inzakken tot 143.40. Vergeleken met de slotprijs van de vorige week waren AKU en Unilever deze beursweek een weinig lager, evenals Kon. Olie terwijl Philips aan de vaste kant was. Hoogovens was zwak. 18/7 19/7 Actiën obligaties Staatsleningen Ned Ned Ned Ned Nea Ned Nederl Nederl Ned Ned iy6ö-i 1968-2 1% l96B-6%«& 1968-2 SMs'ft 1966 8*4 1967-6*4 1967 6 1965 1 85 II S% 64 5% Nederl 1964 2 5*4 Ned. 84 5 Ned. 58 4% Ned 59 Nederl Ned. Nederl Nederl Ned Nederl Ned Nederl Nederl Nederl Ned Ned I960 i 60-2 1963 4 1964 4% •59 4*4 I960 4*4 61 4*4 1963-1 4*4 1963-2 4*4 1061 4 62 4 1983-3% Ned. Staff 4ï 3% Nederl. 1951 3% Ned 1953 1-2 3% Ned 1956 3% Nederl 1948 3*4 Ned 50/1 -2 3*4 Ned 34/1-2 3*4 Ned 55/1 3*4 Ned 55/2 3*4 Ned grootb obi 3 Nederland 37 3 Ned Gr b «8 8 Ned. Doll 47 8 fnrili* 37a 102H 102 H 99% 98% 96% 96% 94,1, 92% 92H 89+3 89, 87% 87% 35,», 87% 84% 83% 95% 85% 83% 82fg 82% 82 84% 80% 78% 70U 89% 83% 81 7043 72 74ft 74% 80% 82 82% 88 b 92% Bank en kredietwezen B Ned Gem ïi t Id. SO M/59 Id. 23 59/1.3 4% Id 33 I «n/3-S «u, 95% 84ft 87 85f3 10213 10213 99ft 98% 96% 96ft 94ft 92% 92f| 89 it 89ft 87% 83 ft 85% 87% 84% 83 ft 95% 85% 83», 82% 80'/» 78% 70% 89% 83% 81'/, 70% 72 74ft 73% 80% 47 82 82ft 88V. 82% 95% 84'/, 87 85% Actieve aandelen Handel industrie Petr.-folenm 50%b 101 %b 9.10x 64.30 117.10 50 V 101% 88.80x 64.301 117 A'dam Rubber HVA Mtten ver A.K.I) Deli Mo i. cert Hoogov h.r.c.v.a Philips Gem Be? Unilever c.v.a Kon Zout Org Dortsche Petr Dortseh© Ptr Kon Pen ITS.fifl 178.50b Scheepvaart en Lincbrvaart H-AO- Java.China Pak KJ-,.M t Cert 142 b 143.50x 138.40 138.20 179.90 181 50 863 18/7 19/7 Handel, Industrie en diversen A. Heyn w.o 55 4 134% AKU f 1.000 88% 88% Amstel brouvi Blauwh 66 7% 104% Biauwb 67 6% 96 x 95 Blauwhoen 5% 89 89 Blauwhoed 4% 89 b Bihdenst-W 3 5 75 b 75 b Bredero ©.g >5 6 Bred ©.b 60 7% 101 101»/« Bred ©b 6 Brit Petr 60 7% 101 ¥2 101% Brit Petr 65 6 93% 93 Btientcort beh 6 99 %x Co-op Ned aob 7 104 104 /""o-op Nf»d r.sp - 154% Hoogoven» 66 6|i 98 98 K. Zout-K 65 6 95»/« 95% M. N Bah 46 3% 94 b 94 b Nat. Gr oez 65 5 85 b 85% N Gasunie 06 7*4 103% 103^ N Gasunie 66 98% 98A Ned Gasunie 6% 93% 93% Nyma 4 71 71V4 Overz Gas 5% 98 Philips dit 5) 4 78 %b Idem 1848 3% 92% 92% Idem dn 3% 95 %b Pegem 1-2 *57 0 95% 95% Pegem 38 6% 91% 91% Pegem 58 5 91 91 idem 1-3 '52 4% 94% 94% Pegus 1-2 !9£ 7 6 97'/* 97% Rott -Rtln 5*4 94% 94% Roet -Rtfn 4% 88%b Schiphol 0 94% 95 Scholten-H 05 5% 88% 88% Seholten-H 5*4 98 98 b Scholten.H 94 94 b -holten-H 4K, 92 x 92 x ^fillevei 93% 93% Ver Gta» 0 84% 85 Ver Mach.! 96 6 90% 90 Vet Ma ent 62 5 88% Werttspoor 3% WM P-Br 3% K.N S.M tJ.b Stv Mtl Ned Nievelt Goudx v Ommeren ©a Rotten Glove Scheeov tint© 73 146 V2 199.80 103 V2b 104 125%b 152*4 132% f 907'. 71% 142% 199 103»/« 104 127 132% 122 v Lttcbtr ipoom prem obi KLJtt lA'jartg e 93 93 KLM ZO-Jarig 4% 90% 90*4 idem l»6ü **4 95 95 Neo s '5l|.a4% 89% 89% Allemaal 50 S% 70% 69% A'dam IS33 S 125 Id oi obi 81 2*fe 10 80-1 8% 74% Id SS.3 3% 91 fg Id 66-3 3% 89% Idem I0S5 2% 751/2 Breda 84 2% 73 Dordrecht 60 2U Mot-actieve obligatie» Bang- ered.- en veraettertnesiv ATi.N ep.C 65-70 B.N Gem 68 y BNG 67 1-3 BNG61 1-8-3 8Vb% B.N Gem 58 4% B.N Gem -a 4*4 B.N.G rap $4 BJtf.G rap A BJa.G ret) S8-1 Ext> tin 58 1\h On 68 I Gr tnd et 68 Gr tnd c.b 69 6% Nat is M Kr 601 Ned cmtvr.o m't Ned Oafw.o 84 Rttnl Dtac.b 04 e 115% 10IH 100 97% 85H 80% 116% 112'/, 114 b 102% 95% 100% 80 102% 115*/« 101% 100% 97% 85% 80% 116% 114 b .manuVen 54 Enschede 84 8% a-Gravh 82-1 2% idem 59.2 2% Koit era 52-1 8V3 Idem S2-2 2% idem 57 2% Utrecht 53 2% //..-Holland 57 2% 7, .Holland 55 2% ?3 68% 84^ 85 83% 104% 83 83 converteerbare obligatie Ut» Oypb idea ot». ayt a. tdem f 0% 91% 92 73% 71«/4 - Amstelbrouw 8% 10VU sarft oap 1 79% tJarfcei oatent 6 tjrte Hoeftlrere t Geidni Zn 4% Grass a m J s% rïatem» 8% Havenverken 4% Hoek* ay* indotteem fndoia 0% 0 nvmtwn 0 90 lOO'/i 92% 128 94 85% 169 891/* 89% 96% 72% 99% 84% 85% 74 90 90 75% 73% 69 '72 68% 84A 84*3 84% 34^ 83-Jg 83% 83% 12 9Va 94 b 170% 91 72% 98% 84% 86 18/7 19/7 Koudits 4% 84'4 84% j M. N Bak 66 6*4 113 312 Meteoor bet 5% 87% Mulder. Vog 5% 99%x N Melk Unie S3/4 v. Ommeren 5% 95% Pteters, auto 5% Pont Houth 5% 88 88% Ru haak en Co 4 Scholten Hon 4% 86% 86% Schultema 4% Stokvis en Zn 4% 88% 88% Thom-Dr ver 4% 98»/J 98% Tilburg water 8% 92 92 Vihamy 0 86% 86% Wilt T.-Br 90 X 90 Wvers 104 104 Niet-actieve aandelen Banken Alg. Bank Nea 224% 227 AMEV NJt. eert 835 AMRO Bank 49 49.50 Cultuurbank 58% I Delta verz eert 345 343% Eerste N V.M 392 396% Gron md.-Cr B 139 Kasassociatte 113 112 Nat (nv B 84% b- Nat. Ned eert 700 702 Ned Crediet B. 163% Ned Mld.st B 90.10 Ned Overzee B R.V.S eert q. 539 SlaVenburg's B. 172 Zeven or ass mtt 460 b 460 b Handel, tnd os trie diversen Alb Heyn 280 b 287 Alg Hmö onr G 120 120 Amstel br 428 432 A'dam Balast MQ 101.20 101.50 A'dam Droog MM 88% 83 A'dam Rtltutg MM 141 140 X ANïEM nat. bez 72 73 Beeren tricotfabt 13% 13% Beers en Zn 239 240 b Begemann 120% 120% Bensdorp intern 245 241 Rergh-Jurg 135C 199% 200 Bergh-Jurg 6*<, 80*4 80% Bergoss 480 475 Berkei's Patent 129 130 BlUdenst WiU .72 71 Bols Lucas 205 b 210 Borsumti Wenrj 109 108% Braat Bouwstof! 315 Rraatmaph R'dam 309 Brederv Ver.oeai 140 Bredero vastgoec 440 443 Bührrnaoo Tettet 560 563 Btlenkorf oeheet 590 599% Caive 961 961 Calve «um prei 153 Carp? Garenlab! 149 140% Uenti Sutket Mt) 486 490 Crane Nederland Cut Handel Mtt 150% 150% Daalderop 142 142% Dagn 130 131% Desa taptJtenl&bi 383 382 18/7 19/7 □tickers en Co. Orie Bueftlzers Dü U Duyvte Jzn Ed3? emelUe Emba tsrdai «lij Excelsior Plgee mach Jab? rofctce* rord Gaaelie rtJw-ffebi Gelder- Papier Gelder) rtelen» Goto fat» Oart Gevefce en Co Gtpt er RrocaA© 106% 140.50 375 134 x 85 111 58 158% 442 892 192 136 79.30 745 104% 141 383 335 84% 110 650 6OV4 156 438 880 191% 134 79 745 Grasso macfaJabr Grinten, v. d. Gruyter en Zn 9 Hagexneljei en Co Hal berg m.fabr. Hatéma N.V. Havenwerken Heinek bel beb Heinek Bierb Hero-cons Hoek* mach.fabr Holl Kattenburg Holl. Beton Mij Holl. Const, gr. Holl. Melksuiker Horhburg Hoogenbosch sen Hooimeyer en Zn Indoheem I.H.C. Holland industrteëïe mtJ Ing Bur Boo am Internatio Int gew betonb In ven turn iongeneeJ houth Kemu Kempen Begeei Key houthandel Key en Kramer Kiedingind Smits Kiene Suikerw Kon tabr vb Alex Kon Paptertabr KJ4 Tex Unie Korenschoof Koudys voed. Krasnapolsky Kon Ver Tap0t Kwatts choc, f^euw Papter L,eldse Wolsp Lindeteve* Lips en Gispen Lijm en gelantlne Macintosh Meel Ned Bakk Mees bouwmat B Meteoor Betoo Misset Uttx Mtl Mosa Mulder* fabf Mulder-Vogero Muiier en Co. Muller en Co Mttnbouwk werk Naarden Ch.fabr Nedap Ned Dagb) Onle Ned Dok Mij N. exp Pap fabr Ned Kabelfabr Ned Melkunie Ned Scheepsb M11 Ned Springstof Nell© wed y Netare Norit Nutncia Nttverdai Cat© Gveneese Ga» - Patch nold oert Paiemb tnd Mtl Pal the Philips 6% oom pi Pteteraen euto's rteesink en Co Kelneveld Mach Riva Ruhaak en Co Rtin-Scbelde Schev expl M0 Scbev expl Schokbetop Scholten Karton ^«•heften Hont t 134 166.60 126% 120.80 71 183 757% 213 453 X 432 62.50 254 200 253 78% 22.50 145% 221 b 179 350 425 160 b 256 325 97 179 497 98 187 51 151 46% X 140 97% 52.20 211 138 x 134 167 126 121 73 183)4 82 734% 755 313 451 65 437 254)4 203 250 78)4 22 220 184)4 343 430 165 256 326 90 180 496)4 98 138 48 153 46 140 96 52.50 211 135 254)6 115)4 123 119)4 391 329 96)4 132 297 102 22014 255 371 655 140 232 108)4, 39 303 108 119 162 528 82 92.50 30.70 64 65 105 163 121 23.40 23.20 193 230 71 256)4 115 120 391 323 97 132 197 101 216 254 83 370 645 141 238 107 38 304 107 400 120 162.50 535 32 93 80 64)4 65 '43 105 163)4 121)4 326)4 163 '.65 23.70 23.20 191 X 232 7040 18/7 19/7 Simon de Wit 504 512 Simon's emb fabr 86 86% Smit Nijmegen 131% 132 Stokvis 8c Zn. 80% 84 Stoomsp Twen the 49% 51 Synres Chem. 128 Va 128% Tabak Phil, e.v 76 b Tech. Unie 294 293 Texoprint 151% 152 Texoprlnt 8% pr. 99% Thom-Dr-Verblifa 89 89 Thomsen v. bedr Tw Overz Hand 117 115% Unuever 1% 106% 106% Idem 6% 89% 90 Idem 4% 60% 62% Utermohlen 62 219% Utr asfaltfabr 220 310 Varossieau 162 162 Veen end Stroop. Ver Glasfabr n.b 107 107 Ver h.ond ScheV 49% 49% Ver. NL.Uitgbedi 159 160 Ver Mach.fabr. 193 193.70 Ver Touwfabr 118% 119 Vettewinkel 246 246 Vezelverw 78 78 VlhamlJ. 118 117% Vredenstein rub 170 173 Walvisvaart 58 58 Wereldhaven 540 545 Wernlnk's Heton 119% 119% Wessanen 103 103 Wilt Feyen.-Br 149 150% Wyere Ind 8t H 343 342 Zaalberg 52% b 53*4 Zeeuwse Confect 115 121 Mijnbouw en petroleum Alg. Expl MO. 9 b Btliton le rubr. 855 Billton 2e rubr. 164 Moerare Bnlm 2050 b fd eert opr t/10 3450 x ld 1 wtnstbew. ld 4 wlnstbew 3700 Scheepvaart Furness Oostzee Participatie-bewijzen Alg Fonds bezit 1120 Converto 1005 HBBbeldepi t-2bp 832 Interbonds t pb 635 Intergas 457.50 Beleggingsfondsen A'dam beimti t 60 139 Dutch Int 161 In terunie so 202 Nefo f S0 M. 97 Robeco t GO 247 Roiinco 213.30 Unltaa 160 418 418.80 Utllico 122.50 122.50 Ver bez 1894 f &o 105 105 Europar t-ló pb 570 570 Buitenlandse fondsen Union Mlnlère 1 1590 1500 üollarfondsen Anaconda 50% 49%, Bethlehem Stee) 29% 29% General Electric 87% 87% General Motors 83% 84*i Prot and Gambi» 96% 96 Republic Stee) 41% 41% Shell OU 68% 64% US Steel 10 oert 40 39% 0 m gedaan en bieden X - (aten 0 - gedaan en laten b m bteden e m es claim d es dividend DubB.pr.bonen 190-236. Preludebonen 174-207. Snijbonen 221-250, alw. 150, afw. 150. Uien 8-11. Andijvie 9-11. Kroten 17. Tomaten 70-91. DRUNEN, 19 juli Aardbeden met dop 25-74; 'kruisbessen 35-106; rode bessen 56-120; druiven 250-430; fram bozen in dozen 220; in tubs 70; meloe nen 102-160; perziken 3-20; pruimen kas 5-11; 5-160; asperges 80-360; aar dappelen 5-22; andijvie 9-19; bloemkool 15-89- dubbele bonen 120-250; snijbonen 90-280; tuinbonen 17-29; bospeen 17-26; erwten 60-125; knolselderij 22; komk. 15-28; 15-19; rodekool 6-15; sav.kool 8- 24: spitskool 10-20; kroten 6-24; 2-6; peterselie 5-8; peulen 80-260; prei 19-45; rabarber 4-14; sjalotten 50; selderij 5-8; sla 5-17; spinazie 10-27; tomaten (kas) 60-84; uien 10-30; waspeen 18-45. KAPELLE Frambozen in kratten IX 258-279, I 206-253, II 203-208. Zure Morellen ontsteeld I 119, II 113, III 54. Zwarte bessen II 180-184, III 173; Rode bessen in krat van 2 kg: IX 116, I 105- 115, 1IX 92, II 74.40, in kratten van 5 kg: I 98, IIX 83-84, II 61.10, III 50. Dubb. prins.bonen I 222, II 211-218. Tomaten p. krat van 6 kg.: IA 421, IB 433-434, IC 370. Golden Delicious 1180 43, 1175 48, 1170 51, 1165 46, 1160 31, grof 23, fijn 15. Close 1175 25, 1170 23, 1165 26, 1160 21. Aardappelen I 12-18, II 12-15, drieL doordr. kriel doordr. Kroten 6-9, Bos uien 8-11, Uien p.kg. 6-8; Bloemkool 25- 65, Kropsla 5-7; Aardbeien p. doos I 64-87, II 39-68 p. kg. I 175-185, II 139- 162. Rode bessen p. doos I 26-43, II 19- 30. LEEUWARDEN Aanvoer gebruiks- vee 1023; Slachtvee 750; Kalveren (gras- en vette) 170; Nuchtere- en mestkal- veren 637; Schapen en lammeren 1362; Varkens en biggen 8; Bokken en geiten 128; Paarden 84; Veulens 12; Totaal 4174. Prijzen: Melk- en kalfkoeien (per stuk) 1275-1400; Guste koeien 900-1025; Pinken 700-825; Enterstieren 825-1250; Koeien per kg sl.gew. le, 2e, 3e kwaL 4,30-4.55, 3,90-425; Worstkoeien 3,30-3,50 Stieren 4,40-4,70? Graskalveren per stuk 350-500, per kg sl.gew. 4,30-4,40; Vette- kalveren per kg lev. gew. 3,10-3,25; Nuchtere kalveren per kg. lev. gew. 1,40-1,65: Nuchtere kalveren per- stuk 35-55; Mestkalveren 150-260; Fokscha pen 125-150; Vette schapen per kg sl. gew. 2,75-3,75; Lammeren per kg sLgew. 5,75-6,25; Lammeren per stuk 95-110: Oudere paarden per kg. sl.gew. 2,70-3,00 Jonge paarden 3,25-3,70; Werkpaarden per stuk 1400-1775; Veulens- 400-500; Bokken en geiten 25-50; Bokken en gei ten per kg sl.gew. 1,80-1,90. Overzicht (resp. aanvoer, handel en prijzen); Gebruiksvee als vorige week - weinig - niet hoger; Stieren (enters en oudere) als vorige week - gewoon - niet hoger; Slachtvee meer - redelijk lager; Kalveren (gras- en vette) meer - iets stug - drukkend; Nuchtere- en mestkalveren redelijk - meer - extra hoger; Schapen en lammeren meer - als vorige week - onveranderd; Slacht- paarden als vorige week - stug - stabiel; Werkpaarden en veulens als vorige week - stug - stabiel; Bokken en gei ten groot - iets stug - prijsh. MIDDELBURG, 16 juli1968 Bonken I 27,10-29,20; Grote I 14,20- 15,50; Drieling I 12,en doordraai; Kriel I 2,Kriel II doordraai, aan voer: 72 ton. MIDDELBURG, 17 juli Tomaten blok: Al 426. A2 342 doordr.; BI 405, B2 doordr.; Cl 350 en doordr., C2 door dr.; CC1 doordr.; kaspruimen per kg 83-216; perzieken per stuk 2-32; per kg 31-57; aardbeien per doos 29-80; kersen per kg 90; druiven 333-350; frambozen per doos 43-70; kruisbessen per kg 23- 99; rode bessen per doos 27-44; pepers 03-100; netmeioenen 75-195; rode bessen per kg 75-122; kruisbessen per doos 25; witte bessen per doos 19; per kg 25-42. Groenten: sla 5-15; andijvie 9-25; spi nazie 56-74; bospeen 21-61; waspeen 17-48; rodekool 5,5-11; spitskool 5-20; sav.kool 8-11; prei 44-74; uien 6-30; dubbele bonen 105-188; snijbonen 208- 250; snijselderie kistje 10-52. Bloemkool 4 stuks per kist 69-91; 6 40-83; 8 16-61; 10 stuks per kist 19-32; sjalotten per bos 9; doperwten 96; komkommers groen: I 61-76 24-28; 51-61 22-27; 36-41 18; 2 76-91 22-24 61-76 16-17; 51-61 15: krom per kg 15; stek per kg 15; snijbonen krom 133-199: peterselie kistje 10-100; 'snijselderij kg 2-4; witte komkommers 21; rabarber 10-16; tuinbonen 12-18; boskroten 6-14; kroten 4-11; Chinese kool 8. MTDDELBURiG, 18 juli Aardap pelen blok: (eerstelingen) bonken 1 26,10; grote 1 14,50; drieling 1 10,40; kriel 2 2,20; aardappelen gewoon: eer steling, bonken 18-25; grote 12-16; drie ling 12; Doré, bonken 19; grote 12-15; drieling 12; kriel 2. Aanvoer; 97 ton. OUDENBOSCH Industrie: frambo zen 149-159; afwijkende 100; Zwarte bessen 140; afwijkende 75; Rode bessen 61, afwijkende 50: Aardbeien 70. Con sumptie: Yeilow 36; Aardbeien 140-260; Rode bessen 60-71; Kruisbessen 48-50; Frambozen per doosje 22; Bospeen 23- 35; Waspeen 14-17; Bloemkool 23-60; af wijkende 20-37; Sav.kool 8-9; Spitskool 11; Rodekool 7; Erwten 34; afwijkend 30-31; Peulen 40-220; Tuinbonen 14-29; Snijbonen 210; Dubbele bonen 170-250; Rabarber 5-7; Andijvie 19; Sla 5-7; To maten 330-400; Aardappelen groot drie lingen 10-28; kriel 4-5. TERNEUZEN Per stuk. Sla 5-23. Bloemkool A2 15-55, B 22-34; B2 15-26; C2 16; afwijkend 15. Komkommers 15-23; Per bos: Kroten 10-11. Peen 17-28: Sel derie 9; Uien 8-10. Per kg. Eerstelingen 12-23: Andijvie 16-28; Pr.bonen 175- 191: 2 140-182. Rodekool 21-29. Rabar ber 14-23. Sav.kool 8. Tomaten A 68-95; B 79-101, B2 77, C 65, CC 56. Tuinbonen 14-19; Uien 16-19; Wagenaars 177; Was peen 32-35. Wittekool 2. Fruit per kg. Rode bessen 50-58. Morellen 74-114. Pruimen 81-88. Kruisbessen 16-26. Per doos. Rode bessen 16-28. Frambozen 30- 49. Aardbeien 37-80. ZWIJNDRECHT, 19 juli Andijvie 9-14; postelein 19-26; uien 15-16; ra barber 13-18; spitskool 12-23; gelekool 9-22; rodekool 7-19; aardappelen 12-18; kroten 5-13; waspeen 20-22; snijbonen 240-280; stambonen 180-220; tuinbonen 22; bloemkool AA 46-69; A' 32-60; B 24- 38; C 16-26; sla Al 7-17; komk. 90 35-38: 75 34-36; 60 27-29; 50 22-27 40 15-23; 35 15-17; kro-m 19-23; stek 15; tomaten A 5-5,10: B 5-5.20; C 4.60-4,70; CC 3,30-3,40: selderij 5-6; peterselie 5-7; YeUow Transp. 40-65. WATERSTANDEN Konstanz 418 (+8); Rheinfelden 301 (+13); Straatsburg 328 (+20); Plit- tersdorf 463 (+18); Maxau 500 (+13); Plochingen 133 (+2);Mannheim 329 (—5); Steinbach 120 (—7); Mainz 303 10); Bingen 215 (onv.); Kaub 235 (+2); Trier 247 (+5); Koblenz 244 2); Keulen 206 (—2); Ruhrort 380 4); Lobith 987 (onv.); Nijmegen 776 (+2); Arnhem 797 (onv.); Eefde ÏJssel 350 (+4); Deventer 240 (onv.); Mon- sin 5472 18); Borgharen 3884 (—27); Belfeld 1108 (+23); Grave beneden de sluis 502 (+2). i

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1968 | | pagina 19