DOOR STERK GROEIEND AUTOBEZIT Versnelde afvloeiing van personeel bij spoorwegen Stemming was verdeeld amsterdamse effectenbeurs Coldrex! BIJ RAFFINADERIJEN RAN IETS FOUT GAAN TER ZAKE MARKTEN BOAC-staking opgeheven ^Algemeen Fondsenbezit Regeling Samenspel Dividend gepasseerd Excelsior had moeilijk jaar N.S. miljoenen Rijn-Schelde heeft geen commentaar op Verolme plan Bij verkoudheid WATERSTANDEN 15 DAGBIAD DE STEM VAN WOENSDAG 3 JULI 1968 17 REIZIGERS MIJDEN N.S. ASUNCION 29 380 m no Paramaribo nr Rosario CERES 29 te Rotterdam CAREBEKA-3 29 vn Harlingen nr Bremen DILIGENTIA 2 te Antwerpen verw ELIZABETH BROERS 30 vn Rotterdam nr Billingham HERTA 30 te Rotterdam MARIJKE IRENE 29 100 m no Gibraltar nr Liverpool MAYA 29 vn Freetown nr Sao Vicente STELLA POLARIS p 29 Kreta nr Taranto BILLITON 29 240 m zo Bangkok nr Hongkong KAAPHOORN 30 te Stavanger KOUDEKERK 30 te Bremerhaven ONDINA 29 160 m ozo Dar Es Salaam nr Mena Al Ahmadi RADJA 29 60 m nno kp Finisterre nr Lissabon STRAAT TOWA 29 te Durban TJIKAMPEK 30 te Singapore AMSTELLAND 1 vn Rio de Janeiro nr Salvador Bahia ANGOLAKUST 1 vn Baltimore nr Panaraacity ARES 1 nm vn Talcahuano nr Marandel BATU 2 vn Hamburg nr Antwerpen CALTEXNAPLES 2 te St. Jonh CAMEROUNKUST 1 vn Laguaira nr Paramaribo DAPHNIS 1 vn Grenada nr St. Vincent ITTERSUM 1 nm vn Savannah nr Adam KOUDEKERK 1 vn Bremerhaven nr Antwerpen LADON 1 vn Miani nr Oranjestad LOPPERSUM 2 te Jacksonville MEMNON 2 te Georgetown NEDEREBRO 1 vn Curacao nr Kaapstad SEINELLOYD 2 vn Duinkerken nr Lehavre SIAOE 3 Sydney verw SKADI 1 te Savannah SOLON 2 te Threerivers THERON 2 te pt Kaiser ALUDRA 1 vor anker Damman AMSTELDIEP 2 te Hsingkang ATLANTICSTAR 1 vn Baltimore nr Antwerpen BANGGAI 3 Hongkong verw DILOMA 1 vn pt Dickson nr Mena Al Ahmadi DIONE p 1 Ouessant nr Mena Al Nahal DORESTAD 1 te Miri EUMAUS 1 vn Makasar nr Semarang JASON 1 te Georgetown MONTFERLAND p 1 Stpaulrocks nr Adam RIJN p 1 Guam nr Sakai SENEGALKUST 2 te 'Dakar SCHIELLOYD 1 te Labuan STAD DELFT 3 vn Cristobal n d Ver. Staten STRAAT JOHORE lvn I.ourencomarqes nr Kaapstad STRAAT LUANDA 2 te Lyttteton WESTERKERK 3 vm Brisbane verw AMSTELSTAD 2 ten anker Uigan DORDRECHT 3 te Singapore verw ORANJENASSAU 2 te Pta De'.gada POELDIJK 2 te Hamburg SCHIELLOYD 2 te Labuan ATTIS 1 vn Antwerpen nr Rotterdam CALTEX ARNHEM 1 te Point a Pierre DELTADRECHT 1 vn Batonrouge nr Amsterdam DOELWIJK 3 te Essider verw GAASTERLAND 2 te Santos HECTOR 1 vn Istanbul nr Izmir KOSICIA 2 in Panamakanaal MACOMA 1 vn Kharg Eil nr Rotterdam MEDON 1 vn Bonaire nr Kingston MINOS 1 te Patras OSSENDRECHT 2 te Barcelona STRAAT LAGOS 2 te Port Elizabeth WAALEKERK 1 vn Genua 2 te Marseille ARGOS 2 te Rotterdam ARTEMIS 1 vn Amsterdam nr Hamburg ATTIS 2 te Rotterdam CAMITIA 2 vn Rotterdam nr Thameshaven CHIRON 1 te Rotterdam GLORIA MARIS 2 te Rottei'dam KEIZERSWAARD 2 vn Rotterdam nr Thameshaven KOSSMATELLA 1 vn Rotterdam nr Hamble KREON 1 te Rotterdam LEUVELLOYD 2 vn Rotterdam nr Bremen SCHELDELLOYD 2 te Rotterdam WATERMAN 1 vn Rotterdam op Cruise WOLTERSUM 1 vn Rotterdam nr New Orleans ALCHIBA 1 v Djeddah n Charleston AMSTELSLUIS 3 te Nampo verw CALTEX MADRID 3 te Kharg Eil verw DIOGENES 2 te Lissabon GULF SWEDE pass 2 Madeira n Perz. Golf HERMES l V Lissabon n Georgetown HOLLANDS DREEF 3 te Kaapstad verw KERKEDIJK 1 v Vigo n Sevilla KERMIA 2 te Singapore KORATIA 2 te Santander KORENIA 2 te Hongkong KOSSMATELLA 2 te Hamble LIBERIAKUST 2 te Freetown verw MAASDAM 2 te Le Havre PbRMEREND 2 te Bangkok STRAAT CLEMENT 2 t Beira STRAAT CUMBERLAND 2 v Port H?uis n Beira STRAAT FUT AMI 3 te Lorenco Marques verw VAN RIEBEECK 2 v Mukalla n „Muscat WIELDRECHT 2 v Hongkong n Cristobal WOLTERSUM pass 2 Startpoint n New Orleans BORNEO 2 te Penang GRAVELAND 1 vn Santos nr Port Alegre JASON 2 vn Georgetown 2 te Para- maribo verw. KAAP HOORN 2 vn Stavanger nr Bo- do Kara 2 vn Bandar Mashur nr Singa. Pore KLYLIX 2 vn Puerto Miranda nr btanlow (datum 1) LALIBELLA pass 2 kp Finisterre m Banias OMMENKERK 2 vn Singapore, 2 te ca2 Swettenham verw. Ta?„P„EDON 2 te Famagusta verw. 1 AM ARA 2 t.a. rede Hull nr Killing- holme (Vervolg van pagina 1) UTRECHT Het sterk groeiende autobezit deed het reizigersver- voer van de N.S. verder teruglopen, namelijk met 5,5 miljoen of drie procent reizigers. Dank zfl tariefsverhogingen stegen desondanks de inkomsten met drie procent. Het goederenvervoer bleef in omvang en opbrengst ongeveer gelijk. In het totale vervoer daalde het aandeel van de N.S. door de sterke concurrentie van het vervoer over de weg en te water. De dochterondernemingen in het streekbusvervoer hebben ook met 'n krimpende vraag te kampen. De n.v. Van Gend en Loos ontwikkelt zich gunstig. Bij de N.S. is de personeelssterkte in de laatste vijf jaar met twaalf procent verminderd. Maar daar staat tegenover dat de personeelskosten in die tijd met 70 procent zijn geste gen. Daarom is het dringend nood zakelijk de taken te verrichten met zo weinig mogelijk mensen, aldus de directie van de N.S. Door gezamenlijke inspanning en ingrijpende maatregelen zai de po sitie tan het bedrijf op een aantal punten uit eigen kracht kunnen wor den versterkt. Maar, aldus de direc tie, aan zichzelf overgelaten zou de N.S. gedwongen zijn geleidelijk gro te delen van het bedrijf te sluiten. De oorzaak daarvan ligt allereerst bij 't reizigersvervoer, dat de ongun stigste verhouding tussen opbrengsten en onkosten te zien geeft. Voortzetting van verliesgevende ac tiviteiten, die door de overheid te gen de laagst mogelijke kosten wor den gewenst, maakt een financiële re geling met de overheid speciaal voor het reizigersvervoer noodzakelijk. In de tweede helft van dit jaar zal de cijfermatige grondslag klaar zijn voor een tussen het rijk en de N.S. over een te komen vergoedingsregeling voor de reizigerssector. De prijs zal in redelijke verhou ding tot het maatschappelijk nut moeten staan. Uiterlijk 1970 dient er een regeling tussen het. rijk en de N.S. te zijn, waarop de toekomstige ontwikkeling kan worden gebouwd. Hierbij zal de betekenis van het railverkeer in het openbaar vervoer en de ruimtelijke ordening moeten worden aangegeven. Hiervoor is aan het Nederlands Economisch Instituut te Rotterdam een studie-opdracht ge geven. Voor het bedrijfsbeleid op korte termijn wordt een streefplan 1970- 1975 voorbereid. Samenspel binnen het openbaar vervoer moet tot de hoogste graad worden opgevoerd. Met name in de randstad moet er meer eenheid in het vervoer komen. In het jaarverslag wordt verder gezegd dat moet worden getracht door allerlei maatregelen de daling van net reizigersvervoer te keren. Voor de bevordering van het openbaar ver voer wordt het noodzakelijk geacht dat de parkeervoorzieningen bij de stations vallen onder de infrastruc turele werken, waarvoor de overheid financiële steun verleent. OOSTERHOUT (ANP) Uit het prae-advies van de raad van commis sarissen blijkt, dat 1967 voor de N.V. Verenigde Buizenfabrieken Excelsior- De Maas een moeilijk jaar is geweest. De aanloopmoeilijkheden in de nieuwe fabriek van de N.V. staalwer- ken „De Maas" bleken groter dan was verwacht. De ontwikkeling van de huizenmarkt was teleurstellend. Het saldo exploitatierekening geeft een daling te zien tot f 1.73 min. (v.j. f 1.93 min.). Na afschrijvingen be draagt het bedrijfsresultaat f 0.4 min. (f 0,6 min.). Er resteert een negatief resultaat van f 0,84 min. tegen vorig jaar een netto bedrijfssaldo van f 0,82 min. hetwelk toen werd over geboekt naar de rekening „reserve voor bijzondere doeleinden". Voor 1967 wordt het verlies aan de reserve bijzondere doeleinden onttrokken, waardoor de verlies- en winstreke ning zonder saldo sluit. Het dividend wordt wederom gepasseerd. Gedurende de eerste maanden van 1968 bleef de orderbinnenkomst in de sector dikwandige buis beneden de prognose, daarna viel geleidelijk een verbetering waar te nemen, aldus de directie in het jaarverslag. In de sector dunwandige buis was de binnenkomst van opdrachten zo danig dat Excelsior-De Maas tot in de tweede helft van 1969 vo' bezet is. UTRECHT (ANP) De to tale ontvangsten van de Ne derlandse Spoorwegen zijn de afgelopen vijf jaar gestegen van f 610,2 miljoen tot f 754 miljoen. De opbrengst van het reizigersvervoer was f 373,3 miljoen in 1967 tegen f 397,3 miljoen in 1963. Voor het goederenvervoer waren deze cijfers respectieve lijk f 267,1 miljoen en f 259,8 miljoen. De totale kosten ste. gen van f 609,7 miljoen tot f 848 miljoen. N.S. boekte in 1963 voor het laatst winst een half miljoen gulden. In de genoemde periode nam het aantal vervoerde reizigers af van 198.8 tot 183,7 miljoen en het aantal reizigerskilometers van 7911 tot 7412 miljoen. Het goederenvervoer liep terug van 31 tot 29,5 miljoen ton, het aan tal tonkilometers van 4093 tot 3235 miljoen. ROTTERDAM (ANP) Het be stuur van de Rijn-Schelde machine fabrieken en scheepswerven N.V. had tijdens de maandag in Rotterdam gehouden buitengewone vergadering geen commentaar te leveren op de berichten rond een overname van de werf NDSM in Amsterdam door het Verolme concern. (ADVERTENTIE) weel niet wie de beste bessenjenever moekt UTRECHT (ANP) De directie van de Nederlandse Spoorwegen zegt, dat besparing op arbeid zich in de toekomst aanzienlijk sneller zal moeten voltrekken dan voorheen. Men wil dit in sociaal opzicht verantwoorde wijze bereiken, maar desondanks zal wellicht in een aantal bedrijfsonderdelen niet geheel te ontkomen zijn aan opwachtgeldstelling. Vorig jaar vloeiden langs natuur lijke weg 1694 personeelsleden af, terwijl er maar 578 werden aange nomen, zodat de totale personeel- sterkte met 1116 man verminderde, Deze vermindering is tweemaal zo groot als de gemiddelde daling in de afgelopen jaren. Het beleid zal er in de eerste plaats op gericht zijn, overcompleet personeel al dan niet na omscholing elders in het bedrijf te werk te stel len. Dit wordt bevorderd door de per 1 januari 1968 ingevoerde personeel- stop. De directie zegt, dat er meer dan ooit aanleiding is om het personeel in de voorbereiding van maatregelen te betrekken. In het verslagjaar (1967) startte een proef met een nieuwe overlegstructuur in vijf be drijfsonderdelen. De directie is het AMSTERDAM (ANP) De internationale waarden hebben gisteren geen koers veranderingen te zien gegeven t.o.v. het v oorgaande slotniveau. De stemming was licht verdeeld. Kon. Olie kon zich iets verbeteren met een opening op 174.70, om daarna verder aan te trekken tot 175.20. Dit door wat lokale vraag omdat Kon. Olie in Wall Street 1/4 dir. hoger sloot. AKU kon zich handhaven op 84.90, even als Hoogovens met een adviesprijs van 119,50. Philips en Unilever moesten, even als maandag, opnieuw een klein stapje terug doen op rtsp. 145.30 en 138.20. Later steeg Philips tot 145.60 en Unilever tot 138.40. Het was zeer stil in al deze hoeken. De beurs wacht kennelijk op nieuwe stimulansen. Van Wall Street kwamen deze wederom niet. De markt aldaar sloot wederom iets gemakkelijker met sterk afnemende handel. In de scheepvaartsector viel weinig te beleven. Dit was ook het geval voor de cultures waarbij Amsterdam Rubber bijna twee punten lager noteerde op 51. Actieve obligatie» Staatsleningen Ned. Ned Ned Ned. Ned. Nederl. IS66-1 1% 1966-2 7% 1968-6%% 1966 6%% 1967-6%% 1967 6 Nederl. 1965 1 Ned. 65 £1 5% Ned. 64 5% Nederl. 1964 2 5% Ned. 64 5 Ned. 58 4% Ned. 59 4% Nederl. i960 1 4% Ned. 60-2 4% Nederl. 1963 4% Nederl. Ned. Nederl. Ned. 1964 4% '59 4% i960 4% 61 4% Nederl. 1963-1 4% Nederl. 1963-2 4% Nederl. 1961 4 Ned. 62 4 Ned. 1953-3%% Ned. Staff 47 3% Nederl. 1951 3% Ned. 1953 1-2 3% Ned. 1956 3% Nederl 1948 3% Ned. 50/1-2 3% Ned. 54/1-2 3% Ned. 55/1 3% Ned 55/2 3% Ned grootb. obi. 3 Nederland 37 3 Ned. Gr. b 46 8 Ned. Doll. 47 8 Indië 37a Bank- en kredietwezen B Ned Gem. 57 6 Id 30 58/59 4% Id. 25 J. 59/1-3 4% Id. 25 1 60/3-5 4% 1/7 103 103ft 98% 98% 94% 93ft 93% 85% 87% 85% 84 95% 86% 83% 83 82% 81 %x 83% 80 ",x 78% 71ft 89% 83% 80% 71% 72% 74% 74% 83% 83ft 86% 96% 84% 87% 2/7 103% 103% 98ft 96% 96% 94% 93ft 93% 89% 89% 97% 88ft 85% 87% 85% 83% 95% 87 83% 82% 82 Vs 81% 83H 80% 78% 71ft 89% 83% 8011 71% 72% 74% 74% 80% 83% 83% 86% 92% 96% 84% 87ft 86ft Actieve mandelen Handel, Indnetrle. Petr.-(oleom) A'dam Rubber 52% 52 HVA Mtlen ver 1039 102% A K O 855 84.90 Den t. een 68.30 67.50 Hoogov b.r.c.v.a 119.70 119 Philips Gem Be2 146 145.609 Unilever c.v.a. 138.80 138.40 Kon Zout Org 176 176 Dortsche Petr 846 850 Dortsche Ptr 1 846 850 Kon Petr 174.909 175.209 Scheepvaart en Llnchtvaart HA1. 739 Java. China Pak. 144% M, K.L.M t eert. 2009 K.NS.M h.b. 101% 101%S Stv Mij Ned. 103% 103% Nievell Goudr. 126% 127 v. Ommeren va 154y4 153% Rotterd. Lloyd 135% 136% Scheept* Unie 121% 9 120% Niet-actleve obligaties Bank-, cred.- en verzekering,. A.B.N. sp.D 63-70 B.N Gem 68 7 BNG 67 l-Z 6%% BNG67 1-2-3 6%% B.N Gem SB 4% B.N. Gem 63 4% B.N.G rap 84 B.N.G r.sp 65 B.N.G. risp 66-1 Exp tin 68 7% Exp. fin. 58 8 Gr. Ind. eb '66 7% Gr. Ind. c.b. 69 5% Nat B M to «87 Ned Ontu>.t> 68 7 Ned Ontw b 64 6 64 8 3% 1/7 2/7 Handel, Industrie en diversen A. Heyn w.o. '55 4 AKU 1.000 88Vs 88 Amstel brouw. 5 Blauwh. - 66 7% Blauwb. 67 6% Blauwhoed 5% Blauwhoed 4% Bliidenst.-W 63 5 Bredero e.g. 65 6 Bred. v.b. 66 7% Bred v.b. 5 88% Brit Petr. 60 Vk 103x 103x Brit. Petr. 65 6 93 Bijenkorf beh. 6 Co-op Ned. aob 7 Co-op Ned. r.sp. Hoogovens 66 6% K. Zout-K 65 6, M.N. Bak 46 3% Nat. Gr. bes. 65 5 N. Gasunie 66 7*4 N. Gasunie 66 6% Ned. Gasunie 6% Nyma 4 Overz. Gas 5% Philips diT 51 4 Idem 1948 3% 92% 92% Idem dir. 49 3V2 Pegem 1-2 '57 6 Pegem 58 5% Pegero 58 5 idem 1-3 '52 4% Pegus 1-2 1957 6 Rott.-Rfln 5 Roti.-R«n 4% Schiphol 6 Scholten-H 65 5% Scholten-H 5 <4 Scholten-H 4% Scholten-H 4% Unilever Ver Glas Ver Mach J. 68 5 Ver. Machl. 62 5 88Y2 Werkspoor 3% Wilt P.-Br 3% 91 %b 92 103 96% 75b 104 973/4 95% 94b 103% 70 98 Va 01% 88x 94% 97 943/4 88% 94 89 96b 96 92 94 V« 103 96V2 75b 88% 103 104 98 95 y4 94b 103V4 98% 933/4 70 98% 78V4 91% 88b 94 V4 97V4 96 %x 89% 94 88 96% 96 92 94 88x 88% ROni Disc.b Utr. Hypb. idem 6 Utr. Hyp. B. Idem 115 115 101% 101 99% 100A 98% 97% 81 y4 86% 86^ 116% 81% 112% 116% 113%b 112% 102 113% 95% 101% 101% 82% I00%x 100U 93%x J 100 -100% 92 92% - IT Lttchtv. spoorw. prem. obl. KLM 15-jarig 93% KLM 20-jarig 4% 90% Idem 1962 4% 95% Ned S '57 1-2 4% 90% Alkmaar 56 2% 69A A'dam 1933 3 130 M pr. obl. '51 2% 78% ld. 56-1 2% 75% td 56-2 2% 90% ld. 66-3 2% 87 Idem 195» 2% 75 Breda 54 2% 74 Dordrecht 66 2% 68 Eindhoven 54 2% Enschede 64 2% 68A 'a-Gravh 62-1 2% 86% idem 62.3 2% 90x Rotterü 52-1 2% 85 Idem 52-3 2% 84 idem 57 2% 83tf Utrecht 52 8% IÖ0A, Z.-Holland 57 2% 84% Z.-Holland 59 2% 34% 90% 90% 90 69A 79% 75 90% 87 75% 73% 68A 88x 84 83% lOlfS 84U 84 Converteerbare obligaties Amstel brouw 5% Berh. pap. f 4% Berkei patent 9 Drie Hoeft!zer» 6 Gelder Zn v 4% Grass kjnl 5% Batema 8% Ha verwerken 4% Boek'» mjt. 5% rndoheem Indola 9% 9 Inventum 5 Koud Os 4 131 94% 86% 162 37% 96% 72% 99% 130 94% 87 157% 87% 88b 97 72% 100 86% 86 84% 85b M. N. Bak 66 6'A Meteoor bet 5% Mulder-Vog 5% N. Melk Unie 5% v. Ommeren 5% Pieters, auto 5% Pont Bouth. 83,4 Ruhaak en Co. 4 Schol ten Hon 4y2 Schuitema Stokvis en Zn 4% Thom-Dr ver 4y2 Tilburg water 5% VihamiJ 6 Wilt. F.-Br 5% Wyers Niet-actieve aandelen Banken Alg. Bank Néd, AMEV N.R. eert. A MHO Bank Cultuurbank Delta verz. eert. Eerste N.VJkl. Gron ind.-Cr B Kasassoclatie Nat. inv B. Nat Ned. cert. Ned Cred let B. Ned Midst B. Ned. Overzee B R.V.S. cert, d Slavenburg's B. Zeven pr ass mil Alb Heyn Alg. Hml1 Onr. G Amstel br A'dam Balast MIJ A'dam Droog MO A'dam Ril tuis Mii ANIEM nat. bez Beeren tricotfabr Beers en Zn. Begem ann Bensdorp intern Bergh-Jurg. f 250 Bergh-Jurg 5% Bergoes Berkei's Patent BUJdenst. Will Bola. Lucas Borsumy Wehry Braat Bouwstoff Braatmach R'dam Breda machJabr Bredero Ver.bedr Bredero vastgoed Btlhrmann Tettei Bijenkorf beheer Calvê CaJvé cum. prei Carpö Garenfabi Centf Suiker Mb Crane Nederland Cut Bande) MO Daalderop Dagra Desa tapytenfabi Dikkers en Co. Drie Hoefijzers DJt.Ü. Duyvls Jzn. Edy emallle Emba ErdaJ MO Excelsior Ftgee machJabr Fokker Ford Gazelle rUwJabr Gelder-Papier Gelder! Tieten» Gero fabr. Cert. Geveke en Co. GM es Brocades 1/7 2/7 118 b 117y2 86% 99 98% 95% 95% 86% 87 87 X 86 y2 89 98% 89 98 y8 86% 96 86% 224% 223% 750 755 42 49 359 366 95% i4oy2 140y2 114 113% 85 b 85b 685 685 162% 163 91.50 91.50 520 520 171% 172V2 416 420 diversen 259.10 260 125 x 123 434% 435 620 b 630 86 86% 148 102 b 14 13% 237 b 120 b 249 247 201 201 80% 80% 469 474 132 133 73% 72% 195 195 96 95 138% 138% 426 431 558 556 624 612 975 970 157 157 155 x 150 401 488 112 66% 155 151 140 139 143 x 140 343 347 101 101% 136 133 372% 310 80% 107 585 62% 160 450 912 196 124% 78.90 372 64 314 80% 108 593 56 160 X 455 915 193 125 79.90 744 73f 1/7 Grasso mach.fabr 140 Grinten, v. d. 168.70 Gruyter en Zn 6% 128% b HagemeOex en Co Halberg mJabr. Hatéma N.V. Havenwerken Heinek bel. beh Helnek. Bierb Hero-cons. Hoek's mach.fabr Holl. Kattenburg Holl. Beton Mü Holl. Const, gr. Holl. Melksuiker Homburg Hoogenbosch scü Hooimeyer en Zn Indoheem I.B.C. Holland Ing. Bur. Bouwn. Industrieële mtt. Interna tio Int. gew betonb Inventum Jongeneel houtb Kerao Kempen Begeer Key houthandel Key en Kramer Kledtngtnd Smits Kiene Sutkerw. Kon fabr vb Alex Kon Papierfabr K.N Tex Unie Korenschoof Koudys voed. Krasnapolsky Kon. Ver Tapijt Kwatta choc. Leeuw Papier Leidse Wolsp Llndetevea Lip» en Gispen Lijm en gelanttne Macintosh Meel Ned Bakk. Mees bouwmat B Meteoor Beton Mtsset Uftg. Mij Mosa Mulder*» fabr. Mulder-Vogem Muller en Co. Muller en Co. Mynbouwk werk Naarden Ch.fabr Nedap Ned. Dafbl Unie Ned Dok MtJ. N. exp Pap fabr Ned. Kabeltabr Ned Melkunie Ned Scheepsb Mil Ned. Springstof Nelle wed. v. Netara Norit Nutrlda Ni)verdal Cate Overzeese Gas Pafch hold. cert. Palemb Ind. My Palthe Philips 6% compi Pietereen auto1» Reesink en Co. Reinereld Mach Rlva Ruhaak en Co. Rün-Schelde Schev. exp). My. Schev. axpk 1989 SchoJcbeton Schollen Karton Schallen Honig 118.50 76 183 80 709% 727% 209 460% 60 428 63 250 197 240% 78% 24.50 *40% 236 174% 328 d 390 155 x 268 298 100 178% 500 95 52 150 45 130 89 54 215 160 62% 259% 120 120% d 122 420 b 333 d 122 2/7 142 168.70 129 118.60 78% 183 80 710 728 215 463 65 435 63 250 241 78% 24.30 147% 235 175% 324 395 b 153 99% 180 503 106 187 50 149 46 140 39 51 216 160 120% 120 420 335 95 x 124 294 103 b 294% 80% 370 598 220 10 89% 312% 105 398 122 160 8% 502 95 91.50 63 67% 145.50 109 b 104 b 225% 258% 79% 371 595 140 220 104% 90 312% 104% 399% 122 160 519 81% 94.50 91.50 63% b 05% 144.90 101% 164 x 124% 235 161% 192 24.10 24.10 195 234 •7 124 237 160% 160 24.20 24.20 195 234 f7 1/1 2/T Stmon de Wit 482 482 Simon's embfabr 85 b 85 Smit Nijmegen 137% 135 Stokvis Zn. 79% 80 Stoomsp Twen the 51% 5t)4 Swaay van Synres Chem. 141% 136 Tabak Phil, c.v Tech. Unie 263 Texoprtnt 155% 157% Texoprint 5% pr. 100 V. Thom-Dr-VerbUfa 39.20 88.80 Thomsen v. bedr. Tv». Overa, Hand 112 1' 2+ Unilever 1% 107% 107)4 idem 6% 93 92 Vi Idem 4% 65% 6514 Utermohien 235 235 Utr. asfaltfabr. 271 280 Varossieau 185 181 Veenend Stm^p. Ver. Giasfabr n.b 106% 108)4 Ver n.ond Schev soy* 49)4 Ver. NL.Uitgbedr 157 158)4 Ver Mach.fabr. 193 193 Ver. Touwfabr. 125 125 Vettewmkel 242 249 Vezel verw 79 b 79 VihamiJ 119 118 Vredensteln rub. 175 174 56% 57 Wereldhaven 540% 550 Wemlnk's Beton 119% 120 Weasanen 100 Wilt Feyen.-Br. 154 Wyers Ind B 338 335 Zaalberg 46% 46)4 Zeeuwse Confect. 107 107 Mijnbouw en petroleum Alg. ISxpl. MQ. 33 b 34.50 Blliton le rubr. Biltton 3e rubt. 158 158 Moerare Entm 2050 2050 b Id. cert, opr 1/10 3330 ld. 1 wlnstbew 3700 b 3600 ld. 4 winstbew 3720 b Oost-Boraeo My. Scheepvaart Furness Oostzee 105 106 Partlelpatfe-bewUten Alg. Fond» bezit 1100 d 1100 Converto i-lpb. 1010 1010 HBBbeldepi i-2bp 820 320 fnterbonds 1 pb 633 633 Intergas 459 459 Beleggingsfondsen A'dam.belmy fSO 138 138 Dutch Int. 160 159.50 (nterunle f SO 199.30 199.80 96 Nefo ƒ60 96 Robeco ƒ00 244 244 Rolineo 211.50 211.50 Unites 90 414.80 414 Utllico 122.90 122.60 Ver. bez. 1894 S0 103.70 104 Europav. 1*10 pb 575 575 Buitenlandse fondsen Union Mlnlêre 1 1405 1390 DoUarfondsen Anaconda 93% 93)4 Bethlehem Stee) 42% 42 Genera) Electric 65% 65ft Genera) Motors 40% 40 Prot and Gamble 51U 29% 53)4 Republic Steel 29ft Shell O!) 87)4 87% US Stee) 10 eert. 80)4 80 m geOno ea kledea X - latex imui ea titea k - Weden - ra clalat ra dividend personeel erkentelijk voor het be grip dat het in deze moeilijke tijden toont voor de positie waarin het be drijf verkeert. Uit het jaarverslag blijkt, dat de produktiviteit per werknemer op ba sis van kilometerprestatie, bij NS hoger is dan bij vier andere Europese spoorwegbedrijven. Als men de NS- er op 100 stelt, komt het voor de werknemer bij de Franse spoorwe gen op 80, die bij de Belgische spoor wegen op 65, de Duitse spoorwegen op 56 en de Britse op 41. (ADVERTENTIE) Er is Coldrex - speciaal ge maakt om hinderlijke verkoud heid te verdrijven. Door Coldrex slinken de gezwollen slijm vliezen... u kunt weer vrij ademen. Laat uw kostbare vakantiedagen niet bederven. Houd Coldrex altijd bij de hand - óók'szomers! (Van onze parlementaire redactie) DEN HAAG Bij het proefdraaien van een raffinaderij kunnen nu een maal fouten worden gemaakt. Proef draaien dient trouwens om onvolko menheden in de inrichting op te spo ren en om na te gaan of de bedie ningsvoorschriften van het personeel sluitend zijn. De inspectie van de volksgezond heid heeft een foutenkans ingecalcu leerd. Dit antwoord staatssecretaris Kruisinga (volksgezondheid) op vra gen van het Tweede Kamerlid Im- kamp (D'66) Dit kamerlid had zijn vragen gesteld naar aanleiding van een incident bij het nieuwe bedrijf van Mobil Oi! in het Noordzeeka- naalgebied op 3 juni, waarbij vele Zaankanters onwel werden. OP 1 JULI waren bij de dienst luister- en kijkgelden 2.657.533 tele visietoestellen aangegeven tegen 2.643.913 op 1 juni j.l. Het aantal ge registreerde radiotoestellen bedroeg op 1 juli 2.312.381 tegen 2.819,121 op 1 juni j.l. DRUNEN Fruit: Appelen 15-76, Aardbeien 15-47 doosje Bessen: 50-160 Frambozen 420-570 Perziken 80-180 Pruimen kas 4-28 40-140. Groenten: As perges 80-380 Aardappelen 14-24 An dijvie 10-22 Bloemkool 15-59 Bonen: dubbele 140-240 Snij 70-210 Tuin 15-25 Bospeen 17-24 Erwten 80-120 Komkom mers 18-46 15-25 Kool: Rode 6-29 Savooie 8-37 Spits 10-30 Kroten 12-41 2-8 Pe terselie 5-12 Peulen 80-280 Prei 46-97 Rabarber 10-27 Selderie 5-11 Sla 5-18 Spinazie 10-46 Tomaten 66-83 Uisn 12-36 Wortelen 21-60 GOES Frambozen in kratten I 176-190, II 165-168. Aardbeien zonder dop: Senga Sengana I 137, II 117-126; Red Gauntlet I en II 109-111; Diverse rassen I en II 108. Aardbeien met dop: Red Gauntlet I 127-139, II 71-122; Sen ga Sengana I 93; Gorella II 114; Elista II 100. Aardbeien per doos: Red Gaunt let 1 33-38, II 20-34. Senga Sengana II 18-27; Elista II 32; Talisman III 18. Diversen: Rode bessen per doos I 28-30, II 23-28, III 18; Rode bessen (2 kg. per krat) I 92-100, II 68-93: Rode bes sen (5 kg per krat) II 74-83, III 66,20 Kersen: Markiezen II 130-159: Br. Brui ne II 87-143. Hollanders II 116. KAPELLE Frambozen in krat ten I 176-190, II 165-176. Aardbeien industrie: Sengana I 137, II 117-126, Red Gauntlet I-II 109-111, Diverse rassen 108. Aardbeien p. doos: Red Gauntlet I 32-43, II 21-32. Vola I 32- 38, II 20-26, Sengana I 37, II 20. Go rella I 33-37, II 21-29. Elista I 29- 32, II 23-30. Talisman I 35. Aardbei en m. dop p. kg.: Red Gauntlet I 123-165, II 70-133, Gorella I 130, II 97-103. Vola I 136-143, II 72-123. Elis ta I 139-146, II 72-102. Regina II 72. Rode bessen blok IX 129, I 105-129, II 67-85, III 61, p. doos I 27-38, II 20-29. Kersen p. kg.: Markiezen I 194. III 40-57. OUDENBOSCH 2 juli Industrie Sen ga 120-127, Gorella 106-109, div. 103-107 Bfw. 70, Frambozen 86-89 afw. 71, con sumptie aardbeien 70-136. rode bessen 96-118, frambozen 20-44 per doosje, ker sen 68, tuinbonen 13-14. MIDDELBURG Aardappelen blok Bonken I 22,50; Grote I 20,Driel. I 17,—; Kriel I 17,— Kriel II 14,50 Tomaten Al 86-105; BI 78-101; Cl 69-89; CC1 65; A2 71-98; B2 85-86; C2 72; CC 2 65. Aardbeien: Red Gauntlet 37-46 30-38; Regina 31-39; 26-32; Senga Sengana 36-38 34-36; Elista 37-51; Talisman 38-51 29-38. Asperges 145-335; Aardbeien p. kg. 96-152; Rode bessen p. ds 35-47; Per ziken 12-40; Kruisbessen p. kg. 111 p. ds 35; Netmeloenen 127-183; Kas- pruimen per kg. 199-273; Kasprui- men p. ds. 37-65. Druiven 587-597. Groenten: Sla 5-24; Spinazie 64-75; Andijvie 18-26; Postelein 75-86: Bos peen 43-55; Waspeen 24-61; Sav.kool 7-9 Spitskool 11-13 Rodekool 14-20; Snijbonen 160-192; Snijbonen krom 139-155; Dubbele prinsessenbonen 266- 290; Tuinbonen 15-29; Kroten p. bos 20-31; Kroten per kg. 34-47; Rabarber 9-26. Bloemkool: 4 stuks per kist 43- 104; 6 st. p. k. 44-75 8 st. p. k. 37-58; 10 st. p. k. 22-24. Komkommers groen: 76 41-50; 61-76 38—15; 51-61 31—38: 41- 51 40; 36-41 18—20; Krom per kg 24-30 Uien 24-59; Radijs 13-20; Peulen 218; Doperwten 71-77. Aanvoer rode bessen voor industrie in bakjes van 5 kg netto, met interieur elke dag tot 9 uur. (behalve zaterdags). ROTTERDAM 2 juli Totale aan voer 3184, weekaanvoer 4639 Slachtrun- deren 125 Gebruiksvee 499 Vette kalve ren 310 Graskalveren 63 Nuchtere kal veren 1436 Varkens 3 Paarden 12 Veu lens 3 Schapen of lammeren 661 Bokken of geiten 55. Prijzen Slachtrunderen (in ets per kg> extra kwal. 485-520 le kwal. 420-460 2e kwal 375-400 3e kwal. 335-370. Vette kal veren le kwal. 340-350 2e kwal. 310-335 3e kwal. 300-310. Stieren 415-465 Worst koeien 350-370 Kalf- en melkkoeien! in old p. s.) 1125-1575 Vare koeien 975-1250 Vaarzen 930-1075 Pinken 625-775 Gras kalveren 360-525 Nuchtere kalveren (in ets. p. kg) 170-175 Mestkalveren (in gld. p. St.) 200-250 Schapen (per stuk) 90- 125 Lammeren 100-140. Overzicht: Slachtrunderen aanvoer: als vorige week, handel- kalm prijzen: als gisteren. Kalf- en melkkoeien ge woon, stil, staande. Vare koeien tame lijk. redelijk, prijsh. Vaarzen en pinken kort, rustig, niet hoger. Graskalveren, iets meer, stil, gedrukt, Vette kalveren ruimer, tamelijk, iets mindèr, Nuchtere kalveren korter, lui, onveranderd. Scha pen en lammeren, iets ruimer, tamelijk, onveranderd. STEENBERGEN, 2 juli Aardap pelen: eerstelingen klei bonken 24, groot 18-21, drielingen 14, kriel 21-26; Doreé klei groot 17-21, drielingen 14, kriel 18-23; Lekkerlander klei groot 17, drielingen 16. ZWIJNDRECHT, 2 juli Andijvie 10-11; postelein 31-33; uien 33-35; ra barber 12-18; spitskool 7-14; gelekool 21-28; rodekool 6.50-14; aardappelen 14- 22; kroten 12-18; waspeen 45; snijbonen 160-190; stambonen 230-250; tuinbonen 21-23; peulen 250; aardbeien 103-140; rode bessen 151; zwarte bessen 155; bloemkool AA 56-67; A 40-62; B 22-36; C 21-26; komk. 90 43; 75 40-44; 60 33-41; 50 36-39; 40 31-39; 35 25-30; kromme 29-33; stek 15-19; tomaten A 4.90-5.20; B 5.30-5.40; C 4.50-4.60; sla 8-19; selderij 5-8; peterselie 5; bospeen 31; bosuien 12-19. LONDEN (RTR) De vliegers van de Britse luchtvaartmaatschappij BOAC Hebben maandagavond laat bun 16 dagen oude staking, waarbij dit staatsbedrijf bijna 6 miljoen pond sterling aan inkomsten heeft gederfd, opgeheven. Konstanz 410 (+2) Rheinfelden 284 (—1) Straatsburg 298 (—6) Plittersdorf 446 (+18) Maxau 486 (+7) Plochingen 130 1) Mannheim 321 10) Stein- bach 125 (—2) Mainz 308 (—4) Bingen 214 (—4) Kaub 235 (—3) Trier 234 (—8) Koblenz 229 (—15) Keulen 210 (—4) Ruhrort 388 (—10) Lobith 1006 (—9) Nijmegen 800 (—9) Arnhem 812 (—8) Eefde IJssel 372 (—23) Deventer 268 (—12) Monsin 5492 (+12) Borgha ren 3878 (+28) Belfeld 1094 (+3) Gra ve beneden de sluis 503 onv. (ADVERTENTIE) COLLECTIEVE BELEGGING IN AANDELEN De jaarlijkse uitkering over het boekjaar 1967/1968 betaalbaar per 1 juli 1968 bedraagt 53.70 per 1/1 participatie Inlichtingen bij commtesJonafrs en bankiers of bij de beheerden, Postbus 3700, Amsterdam

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1968 | | pagina 15