Radior< AGIO - Geld nodig? Leen het van de Finata Bank DRIEMAAL Steeds meer nederlandse huisvrouwen nemen de wasserij erbij Gramme Huurling PROPER LUISTERAARS Maak haar 'es ggtfefefe. helemaal blij iliMtil&i MEISJE iïJ&JMWUW I Prachtige bijverdienste N.V. ISOVERBEL RECLAMEKAMER Alfa Schoenen N.V. BANKETBAKKER LEERLING BANKETBAKKER/KOK NETTE JONGEMAN - DAME van Dongen met de Kroon nv reinigt en Avonturen van SUSKE en WISKE DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 16 APRIL 1968 (Van onze radio- en t.v.-redactiej HILVERSUM Sinds met ingan van 1 maart j.l. de radioreclan officieel op de drie Hilversums radiozenders van start ging, blijl dat vele luisteraars beslist nic laaiend enthousiast zijn over c „spotjes" rond het nieuws. Integer dee1. Er zijn de laatste weken t; van brieven bij de omroepen bin nengekomen, waarin men zijn ergei nis uitspreekt over deze reclame blokjes. Niet iedere briefschrijver i tegen reclame in de ether, maa wel wordt er geklaagd over de on duidelijkheid van de reclame-bood schappen. Een mevrouw vroeg deze dagen wat toch die spot „Kerstmi: bij Albert Heijn" betekende. Van d< stogan „verser bij Albert Heijn" hac ze kennelijk niets gehoord of gele zen. Het Zaanse grootwinke'bedrij heeft nu zijn reclameboodsrhap ijling: veranderd en dezer dagen zeg de vleiende stem uit de luidspreker „Alles is verser bij Albert Heijn want 'aet krijgt de tijd niet om oud te worden bij Albert Heijn". Anderen worden mateloos geïrri- teerd door het geluid van het door trekken van een toilet tijdens de lunch of het avondeten. Ook dit ge luid van een reclame voor een schoonmaakmiddel gaat verdwijnen. Weer een ander informeerde wat die kinderen toch zeggen in die reclame voor King Korn. Kortom uit de reac ties blijkt, dat er nog heel wat man keert aan de próduktie-techniscne sector van de reclamebureaus, die hun bandjes met teksten naar de STER in Hilversum inzenden. En dat ondanks het feit, dat de STER in eerste instantie de reclamebood schappen zelf op geluidskwaliteit en Inhoud beoordeelt. De grootste fout schuilt bij de studio's van de reclame bureaus, waar men kennelijk niet over goede en duidelijk articulerende spreekstemmen beschikt. Overigens blijkt dat de inbreng van radioreclame voor de zenders Hil versum I en II uitstekend verloopt. Bijna negentig procent van de be schikbare zendtijd is volgeboekt. De animo voor Hilversum 3 blijft echter ver achter. Voor tweede paasdag heeft men slechts zes blokjes van een minuut kunnen vullen tegenover het dubbele aantal op de beide kor- egolfzenders. De grote pijn zit volgens de recla mewereld in het feit, dat Hilversum 3 geen echte pop-zender is en men (bovendien alleen maar voor en na ►het nieuws mag adverteren. Ook Ivindt men de prijs van 15 gulden [per seconde te hoog. Bij Veronica [rekent men maar 12 grilden, terwijl men bovendien de reclameboodschap pen tussen de platen door lanceert. Uit onderzoeken zou, volgens Hilver sum, echter zijn gebleken, dat de jongelui die naar Veronica luisteren, beslist geen groter afzetgebied vor- men voor de aangeboden artikelen, dan het publiek dat Hilversum 3 pre fereert. Bovendien hebben de radio programma's op het derde Hilver- sumse net ondanks het populaire gen re een veel hoger niveau. Voor de piepjonge tieners tussen de 10 en de 14. Die de zon ingaan met uitbundige witte kragen en blinkende manchetten. Met lange ring-rits en. Met felle bloemen. Een zorgeloze mode in katoen. Voor zomerse prijsjes: f24,95 t/m f29,95. Maten: 140-167cm, 400 - 800 gulden per maand; minimum investering 100, Voor vrijblijvende inlichtingen s.v.p. volgende gegevens zenden naar; H.C.B., Ceresstraat 35, Breda. Adres Tel. nr ETTEN-LEUR Voor de chef van onze Technische Dienst zoeken wjj Naam Woonplaats Onze voorkeur gaat, mede in verband met de internationale kontakten van deze dienst, uit naar een kandidate van minimaal 21 jaar met middelbare opleiding en voldoende verantwoordelijkheidsgevoel om zelfstandig te kunnen werken enige bedrijfservaring alsmede diploma steno strekken tot aanbeveling. Zij die een afwisselende, goed gesalarieerde funktie ambiëren en aan bovengenoemde eisen voldoen, zullen wij graag uitnodigen voor een persoonlijk onderhoud. Uw sollicitaties kunt u richten aan: HOOFD PERS- en SOC. ZAKEN PARALLELWEG 20 ETTEN-LEUR (tel. 01608—3941) I Dezer dagen hebben wij met de heer W. Kallee. chef van de hoofd afdeling programmatechniek bij de Ned. Radio Unie. een bezoek ge bracht aan de STER-kamer, welke in ■llerhaast vorige maand is onderge bracht in het muziekpaviljoen van de NRU te Hilversum. Karrestraat 27, Breda heeft door uitbreiding plaats voor 'n aktief van circa 16 jaar. Door 'n prima opleiding krijgt U een goed betaalde en prettige werkkring. Aanmelden: dagelijks aan de zaak of na tel. afspraak nr. 38691. Voor onze vestiging te OOSTERHOUT vragen wij een en een De banketbakker dient in het bezit te zijn van het diploma eerste bediende. Geboden worden; Afwisselende werkkring met promotiekansen in een groeiend en modern warenhuis. Vijfdaagse werkweek met geregelde arbeids tijden. Goede salariëring en vakantieregeling. (Met reeds gemaakte vakantie-afspraken wordt reke ning gehouden). Gunstige sociale voorzieningen en pensioen regeling. Ruime korting op alle aankopen bij Vroom 4 Dreesmann. (Ook op vakantie-reizen). Nadere inlichtingen en sollicitaties van 9 tot 6 uur ('s maandags van 1-5 uur) bij de personeelchef, 1ste etage, Oosterhout, tel. 01620-4141. Ook schriftelijke sollicitaties worden gaarne Ingewacht waarna op korte termijn een afspraak volgt. VROOM DREESMANN OOSTERHOUT wordt serieuze buitendienst geboden. Verdiensten plm. f 200.per week. Goede sociale voorzieningen plus vakantie. Nadere inlichtingen te bevragen heden om 17 uur in Hotel „Oranje", Stationsplein, Breda. M. KLIEWER Schriftelijke sollicitaties te richten onder nr. S- 61239 met opgave van personalia en tegenwoor dige werkkring. Gevraagd TAPIJTREINIGER Voor de type-afdeling en lichte kantoorwerkzaamheden Ginnekenweg 221 Breda Telefoon 44650

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1968 | | pagina 6