Kerk Stekene slachtoffer van vroegere verbouwingswoede Met regendruppels schieten op vliegtuigen Dagblad .V Toesegg na saai B.V.D. ZO G BIJ 9 NIXON LIGr VOOR OP JOHNSON Bl NA ZEVEN EEUWEN TERUGGEBRACHT IN DE OORSPRONKELIJKE STIJL J. L. M. Muris 80.000 I Laat Girodienst voor cliënten opdraaien dagelifks in meer dan 1~ „V uilnisbakken jochies" schrik van juweliers DETAILLISTEN: Geen advies van landbouwschap geen spreekuur Sterk en snel, de brommer van autoklasse GEZINNEN Van de1500 Peugeot/Magneet-dealers vindt u de onderstaande dichtbij: RECTIFICATIE AFwezig Gallup-enquête Engeland bereid tot meer sancties tegen Rhodesië PIANO PER CENTIMETER DAGBLAD DE STEM VAN DONDERDAG 28 MAART 1968 (Van een onzer redacteuren) STEKENE (B.) Beweerd wordt wel eens, dat de abdij in Stekene, een plaatsje vlak onder de Belgische grens op enkele kilometers van de Oost-Zeeuwsch-Vlaamse dorpen Heikant en Koewacht, gelijktijdig gebouwd zou zijn met de parochiekerk. Betrouwbare bronnen ver melden, dat er in 1200 reeds een pastoor was. In de annalen wordt hij kortweg genoemd Jan, priester te Stekene. Met de bouw van de abdij begon men pas in 1199. Uit deze gegevens mag daarom geconclu deerd worden, dat de parochiekerk niet gebouwd is door de abdij van Baudelo. In deze overtuiging worden wij nog gesterkt, omdat paus Innocentius IV in een bul de gelovigen van Stekene heeft gevraagd een bijdrage te geven voor de financiering van deze abdij, omdat de abt te weinig geld bezat. De parochiekerk zou gebouwd zijn in het begin van de dertiende eeuw. Als men thans het bouwwerk op tie markt van Stekene bekijkt, dan zou men niet durven vermoeden dat de kerk in de loop van de eeuwe prooi is geweest van een soms zie kelijke verbouwingswoede, die pas rond 189. ophield Sinds die tijd was men algemeen van oordeel, dat het schande was een dergelijk kunstwerk zo slordig te bewerken en dat men er eindelijk maar eens prat op moest gaan -p zo'n fraaie kerk. Vanaf de ze tijd werden geen plannen meer gemaakt wijzigingen in de construc tie aan te brengen. Het moet een opluchting zijn voor hen, die oog hebben voor antieke architectuur. De kerk, die doorspronkelijk in de z.g. spitsbogen- of ogivale stijl werd opgetrokken, werd in drie beuken verdeeld. De ramen in deze beuken waren breed en laag. De vorm leek zo weinig op een spitsboog, dat ze Homaans aandeden. De drempels in deze ramen waren gemaakt van witte hardsteen. Het licht in de mid- denbeuk werd binnengebracht door 10 langwerpige bovenramen. Tien ty pische gotische pilaren ondersteunden de prachtige spitsbogen van de mid- denbeuk. In het buitenwerk werd eveneens witte steen gebruikt. Het lijstwerk van de bovenramen daar entegen bestond uit baksteen. Het koor liep uit op een platte muur met drie smalle ramen. Pastoor Jan be sloot de kerk driedubbel te vergro ten. Aangebouwd werden twee zijka pellen, die van de parochiekerk een kruiskerk maakten. Het koor werd aanzienlijk teruggeplaatst; twee zij koren werden nog bijgebouwd, die 1,40 meter breder waren dan de ou de zijbeuken. De kerk werd nu in totaal 42,30 meter lang en bood ruimte aan ongeveer 2.500 mensen. Ruim dui zend plaatsen meer dan bij de oor spronkelijke bouw. Na een jaar ver bouwen werd het vernieuwde kerk gebouw opengesteld in 1549. FRIEDRICHSHAFEN (DaD) De piloten van supersonische straaljagers bij de meeste luchtmachten van de westelijke landen, hebben sinds enige tijd opdracht gekregen niet met supersonische snelheden door regengebieden te vliegen. Deze order berust op onderzoekingen, die door Duitse weten schappelijke werkers en ingenieurs van het vliegtechnische bedrijf „Dornier System" in Friedrichshafen aan het Bodenmeer gedaan werden. Hun onder zoekingen hebben uitgewezen, dat regendruppels bij hoge snelheid als pro- ejctielen werken en de metalen huid van de vleugels letterlijk kunnen door boren. Men noemt dit verschijnsel „regen-erosie". Die geweldige kracht van de regen druppels? De Dorniergeleerden stuitten er toevallig op. Het begon toen voor een lakfabriek de meest houdbare verf voor vliegtuigen gevonden moest wor den. Dat gebeurde door stukjes licht metaal op een kleine propeller te plak ten en deze in een stalen trommel te laten roteren. Daarna liet men de pro peller bi een snelheid van 2,1 maal het geluid gedurende drie seconden door een naalddunne waterstraal lo pen. Het resultaat: in het lichtmetaal zaten millimeter diepe putten, na lang duriger looptijden was het metaal ge woon uit elkaar geslagen. Ee geleerden in Friedrichshafen kunnen in hun laboratoriums alle tij dens de vlucht voorkomende weersom standigheden simuleren. Hun rotorin- richting is zelfs de snelste ter wereld. Vandaar dat de Dornierfabrie,T al tal rijke researchopdrachten voor super sonische vliegtuigen uit het buitenland kreeg, o.a. uit Frankrijk, Engeland en Amerika. Onderzoekingen over de regenerosie worden zeer interessant, als de ver keersvliegtuigen straks ook met su personische snelheden vliegen. Hoewei deze vliegtuigen waarschijnlijk weinig met regenzones te maken zullen krijgen, daar zij op grote hoogten bo ven de wolken vliegen, moet men toch op dit probleem voorbereid zijn. De Duitse geleerden zijn ervan overtuigd dat zij tot dan een nog stekere vlieg tuighuid van nieuwe metaallegeringen of kunststof gevonden hebben. Regen-erosie bestaat echter ook bij stoomturbines. In de turbines treden bij hoge draaisnelheden in de eerst met druppels bezwangerde atmosfeer soortgelijke belastingen op als bij een vlucht door regen met supersonische snelheid. Daardoor worden de schoepen van de turbines zo aangetast, dat ze om de paar maanden moeten worden uit gewisseld. Dat is een kostbare geschie denis, als men denkt aan de materi aalkosten en het stroomverlios tijdens de reparatie. Ir opdracht van de Duit se regering zoeken de Dorniergeleer den thans naar een bestendiger materi aal. Soortgelijk onderzoekingswerk wordt met het zogenaamde ..lichtgas kanon" gedaan, die door mensen van Dornier zelf „in elkaar geknutseld" werd en met een snelheid van vijf- AMSTERDAM (A.N.P.) Je pakt een vuilnisbak van de straat, drukt hem tegen de etalageruit van een ju welier en het goud en de sieraden liggen voor het grijpen. Dit is de me thode, die twee Amsterdamse jon gens regelmatig toepasten tijdens hun rooftochten door de hoofdstad en en kele andere plaatsen in de omge ving. Zij kregen dan ook in hun vriendenkring niet voor niets de naam van „vuilnisbakkenjochies". De meest spectaculaire inbraak pleegden de „vuilnisbakkenjochies" in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, toen K. ontdekte dat een juwelier in de Kalverstraat had ver geten het veiligheidshek voor de eta lage neer te laten. Zij maakten voor 17.000 buiten. Tegen S. (die een strafblad heeft! werd 15 maanden geëist door de of ficier van justitie van de Amster damse rechtbank. Voor het vervoer van de buit had het tweetal de 23- jarige los arbeider R. T. gecharterd, die gistermorgen wegens heling te rechtstond, evenals de 18-jarige H. B. O., die zich met de verkoop had be last. De eis tegen hen was resp. 8 en 9 maanden. Uitspraak 10 april. maal het geluid kan schieten. Gescho ten wordt er met zeer iijne stofdeel tjes, die bij deze snelheid echter zon der meei in staat zijn, kraters in me talen platen te slaan. Binnenkort wil het Max Planek-Instituut voor kern fysica in Heidelberg een door Dornier gebouwd micrometeorietenveservoir van Kiruna in Zweden uit de ruimte in schieten. Het vergulde reservoir keert met „ruimtestof" gevuld terug. Dit ruimtemateriaal zal in verschil lende instituten nauwkeurig worden onderzocht, om een antwooru op de vraag te vinden, of er misschien er- genr werelden zijn, die uit een ander materiaal bestaan dan de aarde en de aardatmosfeer- In de Dornier-Laborato- riums kan dan aan de hand van de kratermslagen op het reservoir ver geleken met de eigen schietproeven vastgesteld worden, hoe hoog de snel heid van de ruimtedeeltjes was! (Van onze parlementaire redactie) DEN HAAG Het hoofdbedrijf schap detailhandel zal in een brief aan de minister van Verkeer en Wa terstaat zijn ongerustheid uitspreken over de blauwe girokaarten. De detaillisten menen, dat het onbillijk is, dat de ondernemers voor de scha de opdraaien als de girokaarten on gedekt zijn. In een openbare vergadering heeft het hoofdbedrijfschap beraadslaagd over de inhoud van de brief. Een ontwerpbrief kon geen genade vin den in de ogen der aanwezigen, om dat daarin teveel concessies werden gedaan aan de girodienst. Men was algemeen van mening, dat de giro dienst zelf volledig aansprakelijk moet zijn ais giro-cliënten ongedekte cheques als betaalmiddel aanbieden. De detailhandel zal er op aandrin gen, dat de blauwe girokaarten niet worden gediscrimineerd ten opzichte van de bankcheques, die wel voor de volle honderd procent worden ge garandeerd. (Van onze parlementaire redactie) DEN HAAG Het beraad in het landbouwschap is mislukt. Daarom zullen de drie bonden van werkne mers in de agrarische sector spoedig onderhandelingen aanknopen met de provinciale landbouwmaatschappijen zonder een advies van het schap. De vakbonden vragen een loons verhoging van 18 cent per uur en een werktijdverkorting van 39 uur voor de veehouderij en 26 uur voor de landbouw. De werkgevers wilden slechts akkoord gaan met een loons verhoging van 12,5 procent. Zij wen sen geen werktijdverkorting voor de landbouw. Toen in 1592 een grote brand het centrum van het dorp verwoestte, bleef ook de kerk niet gespaard. Voor de herstellingswerken, zo lezen wij in de annalen, moest de pastoor on geveer 14.592 Brabantse guldens bij eenbrengen. De vijf koren werden afgesloten door hekken. In 1613 werd een nieuw altaar ingewijd door mgr. Van der Burch, bisschop van Gent. De bouwvallige toren werd in 1612 on derhanden genomen. In het jaar daar op werd het hele kerkgebouw voor zien van nieuwe, eiken balken. Men ging door met verfraaiingen aan te brengen, niet te stuiten. Frans de Wreedde maakte in 1642, om maar een voorbeeld te noemen, een nieuw hoofdaltaar. Verschillende schilderij en werden aangekocht. Tot de zeventiende eeuw weliswaar werd de oorspronkelijke bouwstijl nog gehandhaafd. Vanaf die tijd begonnen de Ste- kense notabelen zich met de her stellingswerken te bemoeien. Zij cre- eerden een soort eigen stijl, die zij konden handhaven tot 1835. Zo werden o.a. de bovenramen aan de linkerzijde als nutteloos beschouw toen de noorderzijbeuk van de bene denkerk een nieuw dak kreeg. Daar om werden ze domweg dichtgemet seld. De zijbeuk aan de kant van de markt werd in 1686 geheel afgebro ken. Een nieuwe, veel hogere, beuk werd gebouwd en dt bovenramen aan deze kant verdwenen eveneens. Met de bouw van de sacristie werd begonnen na een geldelijke overeen komst met de abt van Baudelo, de bisschop en het kapittel van Doornik. weggehaald en vervangen door ijze ren kruisramen. De gemeenteraad van Stekene kon er niet genoeg van krijgen nog meer nieuwigheidjes te verzinnen. Als klap op de vuurpijl werd de hele kerk in 1771 aan de bui tenkant bezet en werden er rode ste nen op geschilderd. In 1804 werd de kern van de schoonheid uitgesneden, toen de ar duinen kolommen met mortel wer den bestreken en de krullen en bla deren werden weggekapt. Erger kon welhaast niet meer, toen in 1828 de ramen van de twee zijkoren werden dichtgemetseld. In de hete herstel- en verfraai ingswoede ging men zover, dat de drie grote ramen in de voorgevel werden vervangen door één groot raam. De koren en de kruisbeuk werd Die van het middenkoor ondergin gen enkele jaren later hetzelfde lot. De spitsbogen moesten worden afge rond. Boven het hoofdkoor werd een bolvormig plafond aangebracht, dat Woede bestrooid werd met allerlei smake loze versierselen. Hiermee was de oorspronkelijke, prachtige stijl volle dig uitgewist. Na enige tijd kwamen de dappere architecten tot de conclu sie, dat het hoofdkoor te donker was geworden. Klakkeloos werden nieuwe ramen in de zijmuren gekapt. Er kwam in. tussen een derde en vierde hoofdal. taar. Op het eind van de negentien, de eeuw was de kerk op de tneq, te plaatsen zo bouwvallig geworden' dat de toenmalige pastoor Paquay opdracht gaf het gebouw te vergro. ten en te vernieuwen. Het werk wen) opgedragen aan Julius Goethals uit Aalst. De oorspronkelijke stijl en klem werd zoveel mogelijk teruggebracht De gesloten ramen werden open. gekapt en de afgeronde bogen wet. den weer spits gemaakt. Ook het uiterlijk werd weer in j( oude staat gebracht. Aan de zuid. kant werd een achthoekig torent;? aangebracht. Aan de noordzijde werd een vijfhoekige doopkapel gebouwd Twee vooruitspringende voorportalej en een nieuwe ruime sacristie maft. ten het bouwwerk compleet. Stekene kwam na deze bewogen historie weer in het bezit van een fraai nu. nument, dat door elke voorbijgang® graag wordt bekeken. De kerk van Stekene, zoals die er nu uitziet. Directie en personeel van de N.V. Waterleiding maatschappij „Midden-Zeeland" vervullen hier mede de droeve plicht u kennis te geven van het overlijden van hun chef personeelszaken, de heer J. C. DEN BROEDER In hem verliezen wij een toegewijde medewer ker, die vooral voor de behartiging van de be langen van het personel tijdens de fusie van de bedrijven onze blijvende dankbaarheid heeft verworven. Ir. T. Verheul Goes, 27 maart 1968 DANKBETUIGING Voor de vele blijken van belangstelling die wij mochten ontvangen bij ons 40-jarig huwelijksfeest, be tuigen wij onze hartelijke dank aan familie, vrienden en kennissen. P Mortier-de Backer. St.-Jansteen, St.-Janstr. 1. ZENUWARTS OP DONDERDAG 28 MAART in het ziekenhuis te Hulst. Familieberichten (uit andere bladen) Geboren: Cathalijne-Micheline, v. echt. Vaandrager-Rede; Domburg 23 maart. Overleden: Johanna C. Dekker-Deei 61 jaar, Sluiskil 23 maan; Jan P. A. Risseeuw, 85 ja® Zaamslag 25 maart; Elia Oppeneer 76 jaar. Hoek,2i| maart; Eduardus B. Ronczf 66 jaar, Middelburg, maart; Huibje Danker, maanden, Kruiningen,' !i maart; Neeltje de NooijcrJ Meerman, 57 jaar, Vlissii| gen, 26 maart; Maart; Bouwman, 84 jaar, Oosten land, 25 maart; Adriai Moolenburgh, 84 jaar, Bus sum 26 maart. Peugeot bouwt z'n brommer evenvooruitstre- vend, even nauwgezet als z'n automobiel: Dat merk je aan het comfort, de wegligging en de betrouwbaarheid. Aan vondsten als het unieke balansstuur en de verende zadelpen, door Peugeot gepatenteerd. Je merkt 't ook aan de volautomatische siient-speedmotor. Fel. Zuinig. Geruisloos. Zonder pingelen, zon der zeuren goed voor jaren. Dat is Peugeot aanzijn naamverplicht. MIBIHIlBUUtflWBWBMBtUIIBMBtllllfl PEUGEOT Er is al een Peugeot voor 419.50 Afgebeeld model 539,50 Ik dacht eerst aan een andere, maar ik wilde eerlijk blijven. Daarom pro beerde ik ook de Peugeot... Tjonge, wat een brommer, wat een pit zit erin dat motortje! En zoals de Peugeot-RT rijdt, zo heb je 't van je leven nog niet meegemaakt. Vakwerk van autocon structeurs. Knap werk, waarmee ik ieder 't nakijken geef! PEUGE0T-C. Met balansstuur. Vanaf 419,50 PEUGEOT-CB. Metbeenschilden. Vanaf 439,50 PEUGE0T-CT. Met voorvering. Vanaf 469,50 PEUGEOT-RT. Drievoudig geveerd tot onder de zadelpen (Peugeot patent). Vanaf 539,50 PEUGE0T-SR. Volledig geveerd: voor, achter, zweefzadel en verende zadelpen (Peugeot patent). Vanaf 595,50 AlIePeugeotsmetvolautomatischesilent-speedmotor.Extra-.stairsM met 2 sleutels, pomp, gereedschaptas met gereedschap en band» plakmateriaal, samen 10,-. Peugeot met Magneet-service overal In het land Vraag om de schitterende gratiskleu- renfolder bij uw Magneet-dealerof bij "Bw MAGNEET Rijwielen- en Motorenfa- btiek N.V.- Weesp. Tel. 02940 - 2951 betreft publ. in blad d.d. 26-3-1968 pag. 18 inz. A. F. Versteeg/W. C. v. d. Lin den is in regel 19 vermeldt het woord: AANwezig het geen dient te zijn Waarvan akte M. H. Pie- ters. ACHTMAAL AXEL BA VEL BOSCHKAPELLE BREDA BREDA BREDA BREDA BREDA BREDA BREDA BREDA BREDA BREDA CLINGE DINTELOORD BERGEN OP ZOOM BERGEN OP ZOOM BERGEN OP ZOOM BORG VLIET DONGEN ETTEN FIJNAART GOES GOES GOES 's GRAVENMOER HALSTEREN 's-H. ARENDSKERKE HEINKENSZAND HOEVEN HOOGERHEIDE HULST HUYBERGEN ST.-JANSTEEN KAATSHEUVEL KLUNDERT KRUININGEN LAGE ZWALUWE LANGEWEG F. P. Kerremans M. de Keizer P. P. F. Pijnen J. Mangnus J. M. v. d. Broek A. J. van Gils-Frijters D. Graauw Zn. J. A. J. van Loon H. Louisse A. van Nispen J. A. van Nuenen R. van Nunen J. C. Schietecat F. J. Uitdewilligen J. Spee-Weemaes C. Langbroek A. de Blaay S. Hopmans K. de Mooy P. Besters-Lodewijks B. Aarts M. Boere G. Voet M. J. Jeremiasse P. Melse G. van Oost D. de Geus J. den Ouden v. Oosten (J. Goedegebure) M. W. Jacobusse J. C. A. Vermunt P. J. Wils A. F. Buysrogge J. Dekkers A. A. Vermeulen Fa. v. d. Linden H. van der Horst A. J. van Hoepen Gebr. Leest-Tabal J. Verdaas Achtmaalseweg 189 Julianastraat 79 Kerkstraat 11 no. 17 Tilburgseweg 1 Dijklaan 101 Pr. Hendrikstraat 118 Halstraat 40 Overakkerstraat 2 Mastbosstraat 80 Edisonstraat 3-3a Haagweg 442 Korte Bosstraat 3 Bavelselaan 57 Gravenstraat 194 Steenbergseweg 58 Wouwseweg 166 Steenbergsestraat 50 Korte Parkstraat 11 Antwerpsestraatweg 394 Oude Baan 2B Vine. v. Goghplein 20 Molenstraat 111 Ganzepoortstr. Middelburgsestr. 18 - 22 Voorstraat 23 Vaartweg 5-52 Halsterseweg 43 Oude Rijksweg 93 Dorpsstraat 48 St. Jansstraat 18 Raadhuisstraat 83 Kleine Begijnestraat 6 Bergsestraat 11 Molenstraat 52 Hoofdstraat 88 Zevenbergsepoort 2 Markt 22 Kerkstraat 6 Langéweg 60 LEUR MADE MOERDIJK MOERSTRATEN OOSTBURG OOSTERHOUT OSSENDRECHT OUDENBOSCH OUD-GASTEL PRINSENBEEK PUTTE RAAMSDONKSVEEi. ROOSENDAAL ROOSENDAAL ROOSENDAAL ROOSENDAAL ROOSENDAAL ROOSENDAAL RUCPHEN RIJEN RIJSBERGEN RIJSBERGEN SAS VAN GENT SLUIS SLUISKIL SPRUNDEL STEENBERGEN TERNEUZEN TETERINGEN UL VENHOUT WASPIK WESTDORPE ST.-WILLEBRORD WILLEMSTAD WOUW ZEGGE ZEVENBERGEN ZUNDERT ZWINGELSPAAN W. H. Luykx M. van Leest C. L. den Ridder J. C. Gommeren P. A. Pelis H. Verheyden G. J. Jaspers J. A. van Oosterhout C. J. van Sprundel A. de Bruin Alf. Guns-v. d. Kloot L. J. Seters M. A. v. d. Broek J. van Broekhoven J. N. J. Flapper P. J. van Loon Manniën A. H. Schrauwen W. H. v. d. Broek C. Akkermans A. J. Baremans A. A. J. Magielse- van Gestel A. J. Inghels J. Bauer-de Cuyper Diericks A. v. d. Broek T. J. Maas D. P. Mannaert J. H. J. van Oosterhout Roovers P. A. Onzenoort G. Spuessens W. Kools Zn. A. Polak P. C. Gommeren K. W. J. Konings J. de Jong F. C. Magielse Co. Gebr. Hollemans Korte Brugstraat 77 Schoolstraat 5 Steenweg 46 Moerstraatseweg 90 Bredestraat 16 Kruisstraat 37 Molenstraat 4 Markt 20 Dorpsstraat 47 Schoolstraat 13 Dorpsstraat 196 Grote Kerkstraat 30 Raadhuisstraat 99 Voorstraat 110 Molenstraat 23 Hulsdonksestraat 66 Hofstraat 13 Stoopstraat 75 Raadhuisstraat 7 Rembrandtlaan 69 St. Bavostraat 64 St. Bavostraat 27 Kloosterlaan 30 D Kapelstraat 2B Kanaalzicht 5 St. Janstraat 4 Grote Kerkstraat Axelsestraat 16 Oosterhoutsestraat Dorpsstraat 105 Kerkstraat 14 A 181 Rucphensestraat 4» Stadsendijk C 65 Bergsestraat 96 O. L. Vrouwestraat Van Steelandstraat Wilh. Pastoorstraat' Tonsedijk 1 -I RICHARD NIXON de meeste. I (Van onze redactie buitenland) Voor het eerst in 18 maanden oud-vice-president Richard Nix president Johnson voorbij gestree in populariteit bij het Amerikaan volk. Volgens een enquête van Gallrl in heel het land gehouden, hee| Nixon 41 procent en Johnson 39 pi cent achter zich. De derde keuzem gelijkheid, oud-gouverneur Geor Wallace van Alabama, kreeg ni meer dan 14 procent. In de vier voorafgaande enquêti sinds oktober 1966, was Nixon Joh son nooit voorbijgestreefd, hoewel 1 begin maart van dit jaar met procent op gelijke hoogte kwam. De meeste democratische gouve neurs in Amerika blijken vóór Jol son te zijn, n.l. 14 van de 24. Slechts één gouverneur, Philip Hoff van Vermont, is onvoorwaa delijk voor Kennedy, terwijl een a: dere, Harold E. Hughers van low zowel op de hand van Kennedy a op die van McCarthy zou kunne zijn. Zes van die gouverneurs blijkt niet gebonden. Twee anderen hoi den zich afzijdig van de partij. JVC oh: NEW YORK Engeland is berel om uitbreiding en verplichting va de sancties tegen Rhodesië te ovei wegen, zo heeft de Britse vertegen woordiger Lord Caradon dinsdag d veiligheidsraad verzekerd. Lord Caradon heeft de besprekin gen met Afrikaanse en Aziatisch leden van de raad over de kwestie Rhodesië, die door de nieuwe crisi in het Midden-Oosten waren onder broken hervat. De raad heeft het openbaar debat over Rhodesië ge schorst om verder beraad achter de schermen mogelijk te maken. Tn het debat van dinsdag had de minister van buitenlandse zaken van jtambia, Kamanga, opgeroepen .tot ge bruik van geweld tegen het blanke bewind in Rhodesië. (ADVERTENTIE) Muzikale flatbewoner 'of concertpia nist. Wij streven naar maatwerk in onze adviezen. Daarom nemen wij de t'jd ons in Uw problemen te ver iepen. En daarom hanteren wij naast de stemvork ook de duimstok. Uw Woonruimte, budget of extreme eisen Prikkelen ons tot het vinden van een Passende oplossing. Neem bij Bender öe tijd om dit zelf te ervaren. Breda. Veemarktstraat 40 - tel. 30164 «roeterdam - Arnhem telden - Rotterdam

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1968 | | pagina 4