Cs A .SM OP DE KINDERAFDELING VAN C A Leuke, moderne kinderkleding, sterk, praktisch, gemakkelijk in onderhoud en heel voordelig. Keuze te over in alle genres en alle maten voor babies, kleuters, jongens, meisjes en tieners. D 32.75-36.75 34.75 19.75 59.- 75 13.75-17.75 44.75-49,75 7.95-11.75 Vlot TëUenka katoen" (polyester) meisjesrokje in diverse kleuren. M. 116-167 9.75-12.75 49.75-55.- 34.75 Weerst Koffiedik Fleurig modenieuws .100% „Courtelle" (acryl) babyjasje met leuke applicatie en 'JieCanca. -manchetjes. M. 62-74 19.75 JZUenkn (polyester) kleuterregenjasje (met hoofddoekje) geheel op nylon gevoerd M. 92-110 34.75 Modern beige jongens- regenjasjein "jüiünka.'- katoen (polyester) M.86-128 Modern tienerjurkje (natuurlijk mèt ceintuur) in „Trevira-2000" (poly ester). M. 152-167 „Trevira-2000 (polyes ter) praktisch tricot kleuterjurkje in diverse kleuren. M. 92-110. Speciaal voor de grote maten: geheel dubbele T&Uenkd '-jongensre genjas M. 152-167 Stoere T&Uenka (polyester) jongens regenjas met moderne officierskraag. M. 134-167 42.75 - 49 IOO%„Astralon"(poly- Sportieve „Tergal" ester)jongens-polo(fully (polyester) meisjes- fashioned) in diverse trenchcoat (met hoofd kleuren. M. 116-164 doekje) M. 116-146 „Kamgaren-^cnita 55/4s (polyester) jongens pantalon met riem. M.il 6-167 1 8.75-23.75 Modern „Antron - meisjestruitje met meerkleurige rits. M. 116-164 7QR-.11 7R Zeer modern jongens kostuum in prachtige blauwe „Barathea"- kwaliteit. M. 116-167 75.- -85.- Sportieve tricot jongens blazer in 100% wollen wevenit. M. 116-167 36.75-46.75 Kamgaren- l&Uenkd55 Ik (polyester) jongens pantalon in moderne ruit- en streepdessins. M. 116-167 17.50-22.75 Vlot meisjespakje in modern „Prince-de- Galles" dessin. M. 116-146 100% wollen Shetland kleutermanteltje in frisse voorjaarskleuren. M. 86-110 Speciaal voor de tieners: sportief linnen mantel pakje met moderne rok en bijpassende riem en das. M. 152-167 69 - STAATSSECRETARIS als een leeuw (Van onzt DEN HAAG. De secretaris Keyzer teil sp ders ernstig verontrust spraken. Zoals bekend ling van kracht, waarbij dag vergunning krijgen kringen vreest men. dat werknemers op straat k Vooral de kleinere ond •worden bedreigd. Als dez zal dat onze nationale ecor van de exportopbrengsten ten. De Duitse minister Lebei boze brein achter de protect regelen van onze oosterbui heeft nauwelijks moeite ged te verbergen, dat al zijn slechts één doel dienden: de s van de Bundesbahn en, in één door, de Oostzeehavens. Het d tekort van de spoorwegen b tien miljoen mark ofwel zol miljard gulden per jaar. Begrj dat een verkeersminister hierv tranen in zijn ogen krijgt. Be lijk ook, dat hij dan met voortv heid een aantal acties op touw aan deze toestand een einde te i Het Leberplan, zoals de han samenvatting van al deze nar al spoedig heette, stuitte alom vige weerstand. In de eerste plaats van de zijc de vervoerders, wier onderneir bij doorvoering van de aangekor maatregelen een formidabele zouden oplopen, maar ook polii heel Europa stonden op de ach benen. Het Leberplan immers een geest, die in strijd is met moeizaam gewrochte EEG-ged| Het is triest maar waar. De zes 1 van de gemeenschappelijke hebben op heel wat gebieder gaande overeenkomsten afge: terwijl de zo belangrijke vervoe tor een volkomen onontgonne bied is gebleven. Staatssecr Keyzer vat het compact samen e Nederlandse wegvervoe schreeuwen nog steeds m en brand. De beperk) maatregelen, die volgende v, maandag ingaan, zouden onve delijk moeten leiden tot massale slagen, bedrijfssluitingen en am rampzalige gevolgen. Vooropgesteld, dat onze syr thie niet is aan de zijde van de tectie-driftige Duitse minister Le vragen we ons toch af of de tr porteurs nog reëel reageren. St. secretaris Keyzer heeft een co-r gent van 1950 vergunningen dag bedongen. Slechts één kee er op één dag een groter aantal Duitsland rijdende vrachtauto's teld: 1953. „Ja maar", zeggen vervoerders nu, „het systeem s een optimale benutting van de gelijkheden in de weg". Maar heer Keyzer heeft al beloofd, dat systeem zo nodig kan worden anderd. Hij heeft ook gezegd, da' een goede kans Is op een ex| contingent van 240 vergunning per 1 juli. Het is dan ook koffiedik-kijki te willen voorspellen welke weg I vervoer zal inslaan. De houding de uitlatingen van de vervoerd doen daarom wat star aan. Op el essentieel punt hebben zij ech volkomqn gelijk: het is te betreur dat een EEG-partner op deze man nationaiistje wil spelen. Wij sch ven het ai direct na de bekendn king van Lebers plannen: „Een st terug, die ernstig afbreuk doet a de EEG-geest". (ADVERTENTIE)

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1968 | | pagina 16