Cs A
.SM
OP DE KINDERAFDELING VAN C A
Leuke, moderne kinderkleding,
sterk, praktisch,
gemakkelijk in onderhoud
en heel voordelig.
Keuze te over in alle genres
en alle maten
voor babies, kleuters, jongens,
meisjes en tieners.
D
32.75-36.75
34.75
19.75
59.-
75 13.75-17.75
44.75-49,75
7.95-11.75
Vlot TëUenka katoen" (polyester)
meisjesrokje in diverse kleuren.
M. 116-167 9.75-12.75
49.75-55.-
34.75
Weerst
Koffiedik
Fleurig modenieuws
.100% „Courtelle"
(acryl) babyjasje met
leuke applicatie en
'JieCanca. -manchetjes.
M. 62-74 19.75
JZUenkn (polyester)
kleuterregenjasje (met
hoofddoekje) geheel op
nylon gevoerd
M. 92-110 34.75
Modern beige jongens-
regenjasjein "jüiünka.'-
katoen (polyester)
M.86-128
Modern tienerjurkje
(natuurlijk mèt ceintuur)
in „Trevira-2000" (poly
ester). M. 152-167
„Trevira-2000 (polyes
ter) praktisch tricot
kleuterjurkje in diverse
kleuren. M. 92-110.
Speciaal voor de grote
maten: geheel dubbele
T&Uenkd '-jongensre
genjas M. 152-167
Stoere T&Uenka
(polyester) jongens
regenjas met moderne
officierskraag.
M. 134-167 42.75 - 49
IOO%„Astralon"(poly- Sportieve „Tergal"
ester)jongens-polo(fully (polyester) meisjes-
fashioned) in diverse trenchcoat (met hoofd
kleuren. M. 116-164 doekje) M. 116-146
„Kamgaren-^cnita
55/4s (polyester) jongens
pantalon met riem.
M.il 6-167 1 8.75-23.75
Modern „Antron - meisjestruitje met
meerkleurige rits. M. 116-164
7QR-.11 7R
Zeer modern jongens
kostuum in prachtige
blauwe „Barathea"-
kwaliteit. M. 116-167
75.- -85.-
Sportieve tricot jongens blazer in 100% wollen
wevenit. M. 116-167 36.75-46.75
Kamgaren- l&Uenkd55 Ik (polyester) jongens
pantalon in moderne ruit- en streepdessins.
M. 116-167 17.50-22.75
Vlot meisjespakje in
modern „Prince-de-
Galles" dessin.
M. 116-146
100% wollen Shetland
kleutermanteltje in
frisse voorjaarskleuren.
M. 86-110
Speciaal voor de tieners:
sportief linnen mantel
pakje met moderne rok
en bijpassende riem en
das. M. 152-167 69 -
STAATSSECRETARIS
als een leeuw
(Van onzt
DEN HAAG. De
secretaris Keyzer teil sp
ders ernstig verontrust
spraken. Zoals bekend
ling van kracht, waarbij
dag vergunning krijgen
kringen vreest men. dat
werknemers op straat k
Vooral de kleinere ond
•worden bedreigd. Als dez
zal dat onze nationale ecor
van de exportopbrengsten
ten.
De Duitse minister Lebei
boze brein achter de protect
regelen van onze oosterbui
heeft nauwelijks moeite ged
te verbergen, dat al zijn
slechts één doel dienden: de s
van de Bundesbahn en, in één
door, de Oostzeehavens. Het d
tekort van de spoorwegen b
tien miljoen mark ofwel zol
miljard gulden per jaar. Begrj
dat een verkeersminister hierv
tranen in zijn ogen krijgt. Be
lijk ook, dat hij dan met voortv
heid een aantal acties op touw
aan deze toestand een einde te i
Het Leberplan, zoals de han
samenvatting van al deze nar
al spoedig heette, stuitte alom
vige weerstand.
In de eerste plaats van de zijc
de vervoerders, wier onderneir
bij doorvoering van de aangekor
maatregelen een formidabele
zouden oplopen, maar ook polii
heel Europa stonden op de ach
benen. Het Leberplan immers
een geest, die in strijd is met
moeizaam gewrochte EEG-ged|
Het is triest maar waar. De zes 1
van de gemeenschappelijke
hebben op heel wat gebieder
gaande overeenkomsten afge:
terwijl de zo belangrijke vervoe
tor een volkomen onontgonne
bied is gebleven. Staatssecr
Keyzer vat het compact samen
e Nederlandse wegvervoe
schreeuwen nog steeds m
en brand. De beperk)
maatregelen, die volgende v,
maandag ingaan, zouden onve
delijk moeten leiden tot massale
slagen, bedrijfssluitingen en am
rampzalige gevolgen.
Vooropgesteld, dat onze syr
thie niet is aan de zijde van de
tectie-driftige Duitse minister Le
vragen we ons toch af of de tr
porteurs nog reëel reageren. St.
secretaris Keyzer heeft een co-r
gent van 1950 vergunningen
dag bedongen. Slechts één kee
er op één dag een groter aantal
Duitsland rijdende vrachtauto's
teld: 1953. „Ja maar", zeggen
vervoerders nu, „het systeem s
een optimale benutting van de
gelijkheden in de weg". Maar
heer Keyzer heeft al beloofd, dat
systeem zo nodig kan worden
anderd. Hij heeft ook gezegd, da'
een goede kans Is op een ex|
contingent van 240 vergunning
per 1 juli.
Het is dan ook koffiedik-kijki
te willen voorspellen welke weg I
vervoer zal inslaan. De houding
de uitlatingen van de vervoerd
doen daarom wat star aan. Op el
essentieel punt hebben zij ech
volkomqn gelijk: het is te betreur
dat een EEG-partner op deze man
nationaiistje wil spelen. Wij sch
ven het ai direct na de bekendn
king van Lebers plannen: „Een st
terug, die ernstig afbreuk doet a
de EEG-geest".
(ADVERTENTIE)