11
De Block niet pessimistisch
Extra wegenwerken
voor f 80 miljoen
Middelburg heeft
primeur van
tweelingbus"
Egypte roept
V.-raad bijeen
ZUSTER LICHT OFFERBLOK
EN SNOEPT VAN MISWIJN
JAMIN
Jubileumparade in Moskou
Evenwicht op de
weg rond 1980
Betaalcheques
van 27 nov.
in gebruik
SURVEYOR-6
OP WEG
NAAR MAAN
Verlies voor
E.M.S. in 1966
Jeugdmigratie
is mislukt
Rivaliteit met Jordanië?
00% TëfUenka (polyester)
olo-pullover. M. 86-110 6.95
rigineel „Vistram" kleuter-
roekje. Maat 86-116 12.75
WK^'msS^
liunky-orlon (acryl) winter-
ui met vrolijk randdessin,
laat 116-164 14.75-18.75
7{ehnca, meisjespantalon
i zwart en diverse kleuren,
iaat 116-164 12.75-17.50
eater (katoen•'JCdanca,
eepboorden.
164 7.95-12.75
ioolvast en pletvrij)
3k met riem.
167 1 2.75-16.75
DAGBLAD VOOR ZEELAND
KABELWERKEN
WESTERSCHELDE
Nachtvorst
Controle
suikerbietenvervoer
Resultaat na
optreden van
rijkspolitie
55
Johnson steeds
minder getapt
ERKENNING
EMBARGO
Wetsontwerp
herindeling
Tholen is
bijna klaar
Pleidooi voor
internationaal
vliegveld
in Deltagebied
Lamacurljassen 197.-
107e JAARGANG
No. 23636
Voor God, Koningin en Vaderland
Uitgave: N.V. Uitg. Mij. Neerlandia
Directeur: Dr. W. A. J. M. Harkx
Hoofdredacteur: L. Leijendekker
RedactieraadJ. M. A. C. v. Dongen,
C. J. van Hootegem, mr. dr. A. J.
J. M. Mes, P. V. M. Vercauteren,
L, J. v. 't Westende.
Bureau: Breda - Reigerstraat 16
tel. 22341 (7 lijnen) Postgiro 1114111
WOENSDAG 8 NOVEMBER 1967
Abonnementsprijs: f 12,65 per kwar
taal (excl. incassokosten), f 4,25 per
maand, f 0,98 per week. Losse num
mers 20 cent.
Post abt. binnenland, buiten versprei
dingsgebied f 19,—. Prijs van buiten
landse abonnementen op aanvrage.
Advertentieprijs voor de gehele op
lage f 0,50 per mm. Bij contract aan
zienlijke reductie. Volledige tarieven
en Algemene Voorwaarden worden
op aanvraag gaarne verstrekt.
RANDSTAD
„OFFERT" AAN PROVINCIE
(Van onze parlementaire redactie)
DEN HAAG Minister De Block
toonde zich gisterenmiddag in de
commissie voor Economische Zaken
van de Tweede Kamer niet erg be
zorgd over de toestand van de Neder
landse economie. Een voorzichtig be
leid is wel geboden, maar er is geen
reden voor groot pessimisme, zei hij.
De minister gaf gedetailleerde gege
vens over de maatregelen ter stimu
lering van de werkgelegenheid in het
zuiden, noorden en oosten van ons
land. De 100 miljoen gulden die het
rijk voor de bestrijding van de werk
loosheid heeft uitgetrokken zal als
volgt over de provincies worden ver
deeld: Limburg 20 miljoen, Noord-
Brabant 15 miljoen, Gelderland 10
miljoen, Overijsel 16 miljoen, Drente
17 miljoen, Friesland 11 miljoen en
Groningen 14 miljoen.
De verdeling naar werken ziet er
als volgt uit: 40 miljoen wordt gesto
ken in waterstaatswerken, 28 miljoen
ter verbetering van de infrastructuur
(o.a. wegen, sportvelden enz.), 18
miljoen bouwnijverheid en 14 mil
joen cultuurtechnische werken.
In de rijksuitgaven worden verder
verschuivingen aangebracht ten be
hoeve van de structureel-moeilijke
gebieden, eveneens ter grootte van 100
miljoen gulden. Deze verschuivingen
zijn zo over de ministeries verdeeld:
eenderde Verkeer en Waterstaat (zie
hiernaast), eenderde Volkshuisvesting
en eenderde overige departementen.
De 100 miljoen komen voor eender
de ten goede aan het zuiden, voor
eenderde aan het oosten en eenderde
aan het noorden.
DE BLOCK
...optimist...
(Van onze parlementaire redacti#»)
DEN HAAG Drs. J. A. Bak
ker, minister van Verkeer en Wa
terstaat, acht het mogelijk dat te
gen 1980 evenwicht is bereikt tus
sen de aantallen auto's, de ver
keersintensiteit en de beschikbare
wegcapaciteit.
Naar zijn mening verdubbelt de
verkeersintensiteit eens in de tien
jaar, terwijl het aantal voertuigen
eens in de vijf jaar met honderd
procent toeneemt. Deze laatste
stijging impliceert ook een verdub
beling van de voor het rijkswegen-
fonds beschikbare gelden per vijf
jaar. Deze cijfers geven de minister
hoop, dat tegen 1980 een redelijke
toestand op de wegen is ontstaan,
„hoewel op sommige topdagen na
tuurlijk een zeer hoge belasting
van de wegen zal voorkomen" al-
<ius drs. Bakker.
(Van onze parlementaire redactie)
DEN HAAG. Ruim tachtig miljoen gulden is door het
ministerie van Verkeer en Waterstaat uitgetrokken om de
werkgelegenheid in het zuiden, oosten en noorden van ons
land te verruimen. Met dit bedrag zal een aantal werken op
verkeersgebied versneld kunnen worden uitgevoerd, terwijl
andere werken nu in uitvoering kunnen komen.
Dit bedrag is gedeeltelijk ter beschik-
king gekomen door een verschuiving
binnen de begroting, als gevolg waar.
van het „westelijke" programma voor
39 miljoen gulden moet temporiseren,
en gedeeltelijk door een toewijzing uit
het extraprogramma voor volgend jaar
van honderd miljoen gulden. Hiervan is
42 miljoen uitgetrokken voor werken
van het departement van Verkeer en
Waterstaat. Dit werd gistermiddag mee
gedeeld door drs. J. A. Bakker in de
vaste commissievergadering van de
Tweede Kamer.
Voor de versnelde uitvoering in de
komende twee jaar zijn de volgende be
dragen uitgetrokken voor het zuiden des
lands: 5.7 miljoen voor het gedeelte Els-
looHeerlen van de E-39; 1.6 miljoen
voor het gedeelte MaastrichtNeder-
derweert van de E-9; 4.5 miljoen voor 't
gedeelte HelenaveenDuitse grens van
de E-3. Voorts krijgt het genoemde tra-
ject MaastrichtNederweert nog eens
twee miljoen uit de aanvankelijk voor
het westen bestemde pot en het deel
Helenaveen naar de Belgische grens van
de E-3 3-75 miljoen gulden. Aan een aan.
tal andere wegenwerken in het zuiden
mag.2J75 miljoen extra worden besteed.
Dat er in dit gebied geen nieuwe
werken worden begonnen komt, aldus
de minister, omdat er vrijwel geen be-
stekklare plannen gereed waren.
Op het gebied van de waterstaat mag
er voorts drie miljoen gulden worden
besteed voor verbeteringen aan het
Maas- en Julianakanaal en een miljoen
voor het Wilhelmina- en Markkanaal.
Maastricht, Breda en Den Bosch de
len mee uit een som van 2.67 miljoen
gulden, die bestemd is voor kabelwer-
ken van de PTT. Ook zijn extragelden
uitgetrokken voor werken aan de af
sluitdijk, de E-8 (gedeelte Deventer—
Holten) en Rijksweg 31 (Overijsselse
Vecht—Meppel)
Drs. Bakker ze! later in antwoord
hierop, dat het traject Eindhoven-
WeertRoermond in 1971 zal worden
voltooid, dat de eerste aanbesteding
voor de E-63 BredaTilburg eind vol-
gen Jaar plaatsvindt, dat de Zoomweg
niet stagneert door Belgische vertragin
gen, maar dat men in 1971 tot Steen
bergen gevorderd zal zijn en dat het
stuk Den Bosch-Eindhoven zoals dat nu
in gebruik is, niet de defenitieve E-9 is
en dat in het wel blijvende traject ge
lijkvloerse kruisingen zullen worden
vermeden.
In antwoord op opmerkingen van de
heer Van der Peijl (C.H.) over een
vaste oeververbinding over de Wester -
schelde zei minister Bakker, dat het
tracé voor de verbinding in de loop van
het volgend jaar za- worden vastgesteld.
AMSTERDAM (ANP) De pogingen
die door de gewestelijke arbeidsbureaus
z|jn ondernomen om jeugdige werklozen
uit die delen van ons land waar werk
loosheid heerst, over te brengen naar
de randstad Holland, waar een grote
vraag naar deze arbeidskrachten be-
■taat, zjjn een volledige mislukking ge
worden.
Ondanks het feit dat deze jongelui op
allerlei wijzen tegemoet gekomen wor
den (reiskostenvergoedingen en een
grote bijdrage in de pensionkosten plus
inschakeling van de jeugdraden) hebben
*na jeen actie van drie maanden voor
Amsterdam 12 gemeld (directe vraag
■139) en voor Rotterdam 1
De oorzaak hiervan is vermoedelijk
zo zegt de directeur van het G.A.B. in
Vei lm' de heer Fortanier aller-
polaren die op het platteland
nog steeds bestaan tegen de grote stad,
htende houding die men aan-
maa?r. aanzien van de stimulerings-
Wk h? Pn van de regering en, kenne-
drnïrtf afwezigheid van een werkelijk
drukkende financiële noodzaak.
(MEER NIEUWS OVER WERK
GELEGENHEID OP PAGINA 3)
Mg van. Paus Paulus VI zijn
hefdstolt?,» Je e? over de gezond-
"„astoestand van de paus Ziin alep-
mene toestand is uitstekend.
BEAURAING
gistermorgen een
iiiko deden zich
ongevallen voor, aa,iKez,en at
soneelsleH koPefs en een dertigtal per.
verlaten gebouw tijdig konden
in Zuid-België is
warenhuis uitge-
geen persoon
voor, aangezien de
do'orTafNKI11™®-, meegedeeld
avond: N MI- Seldl8 tot van-
rend,roos met opklarln-
ochtend ™s.en. 'n de vroege
veel Weinig wind. Op
veel plaatsen nachtvorst met als
^'""•"ntemperaturen -2 graden
Mlfd» ie™iïnm!ddaï ongeveer de-
Vand J» Peraturen als gisteren.
17 01 °P '-46 uur; onder
"er0122U«rutanOPl4'38uUr;on-
(Van een onzer verslaggevers)
MIDDELBÜRG-BREDA De rijks
politie heeft de indruk, dat de verscherp
te controle op het vervuilen van we
gen door suikerbietenvervoer resultaat
begint te krijgen. Zowel in Zeeland als
in West-Brabant zijn tot nn toe ln de
campagne van dit jaar geen ongeval
len gebeurt door slippartijen op door
modder gladde wegen.
De rijkspolitie is er zich overigens
van bewust, dat het toezicht nog beter
zou kunnen; gebrek aan personeel is er
echter de oorzaak van, dat de contro
le nog niet waterdicht is. Wel is er
'n flink aantal processen-verbaal opge
maakt, hoeveel kon men niet zeggen.
Het optreden van de politie is ge
richt zowel tegen de belading, men mag
niet zoveel meevoeren, dat er kans is,
dat de bieten van de wagen rollen als
tegen vervuiling van de modder, die
van de wielen op het wegdek valt.
Men hanteert overigens bij de rijkspo
litie de regels die hiervoor zijn zijn
soepel: zij realiseert zich, dat het voor
een landbouwer ondoenlijk is om bij
slecht weer, zoals bij voorbeeld vorige
week zonder modder aan de wielen
van het land te komen. „En zelfs
al valt er van elke wagen maar een
kilo modder op de weg dan wordt het
alles bij elkaar nog veel en in ieder ge
val hinderlijk voor het overige ver'
keer", zo zegt men bij de politie.
(Van een onzer verslaggevers)
MIDDELBURG. Met de op
stelling van een brievenbus van
een geheel nieuw type krijgt de
Zeeuwse hoofdstad deze week de
primeur voor het gehele postdis-
trict Middelburg. (De gehele pro
vincie Zeeland en West-Brabant
bewesten de lijn MoerdijkNis
pen). Dit jaar zal het nog bij Mid
delburg blijven. Het ligt echter
in de bedoeling om in de loop van
volgend jaar nieuwe bussen te
plaatsen in Roosendaal, Bergen
op Zoom, Goes en Vlissingen.
Daarna zal ook Zeeuwsch-Vlaan-
deren, met op de eerste plaats
Terneuzen aan de beurt komen.
Voornaamste reden tot die introduc
tie van de nieuwe brievenbussen is
het streven naar een grotere doelma
tigheid bij het lichten van de bus en
het sorteren van de post. Door het
voortdurend stijgen van het postver
keer, per jaar tussen de twee en drie
procent, wordt het voor de posterijen
steeds moeilijker om bij het handha
ven van de laatste lichting de laat
ste trein te halen. Aangezien de pos
terijen van het treinverkeer afhanke
lijk zijn, zou er dus normaal gespro
ken niets anders opzitten dan het uur
van de laatste lichting te vervroegen.
Dat hoopt men nu vooral met de nieu
we bussen te voorkomen door n.l. het
postverkeer als direct te splitsen in
lokaal en overige bestemmingen en
daardoor tijd te winnen. In de nieuwe
brievenbus zijn twee gleuven en daar
achter twee vakken met de bovenge
noemde opschriften. Daardoor is de
eerste sortering al praktisch vanzelf
geschiedt en kan men eerst de trein-
post in het postkantoor voor verzen
ding gereed maken voor het lokale
verkeer. Het is gemakkelijk te begrij
pen, dat deze eerste sortering al een
tijdrovend karwei is, wanneer men na
gaat dat ongeveer een derde van alle
brieven, die in de bussen worden ge
daan binnen de plaats zelf blijft.
Overigens wordt op de nieuwe bus
sen in Middelburg niet lokaal en ove
rige bestemmingen vermeld, maar
Walcheren en Overige bestemmingen
omdat op Walcheren verder geen post
vervoer per trein plaats vindt, uitge
zonderd natuurlijk van Vlissingen naar
Middelburg.
In de nieuwe vormgeving van de
brievenbussen is radicaal gebroken
met de oude getrouwe standaardbus
sen van gietijzer, waarvan er velen
tot van voor de eeuwwisseling dateer
den, en het na-oorlogse model. Het
is nu een brede rechthoekige kast ge
worden, die op „poten" komt te staan
Het feit, dat deze nieuwe brievenbus
sen niet van een metaalsoort maa
van een kunstvezel zijn vervaardigd
levert de P.T.T. al belangrijke bes pc
ringen op. Zo is schilderen overbodig
omdatk unstvezel nu eenmaal nie
roest of anderszins door weersinvloedei
wordt aangetast.
Het ledigen gebeurt ook gemakkelijl
en snel doordat de postbeambte ei
eerst een postzak in twee delen on
der plaatst. Wanneer hij met een sleu
tel het gehele voorluik opent, vallen
de brieven voor lokaal en overige ver
keer in de daarvoor bestemde vak
ken. Diezelfde lediging gebeurt in dt
postwagen. Wanneer de postwagen zijn
route heeft gedaan kan op het post
kantoor dus terstond met de behan
deling van de post, die met de trein
meemoet worden begonnen.
De posterijen grijpen de vernieuwing
gelijk -an om tegelijkertijd het areaal
aan brievenbussen in Middelburg aan
te passen. Op sommige plaatsen die
nen ze te verdwijnen omdat ze door
ontvolking van de omgeving geen
functie meer hebben, op andere plaat
sen is de verkeerssituatie zo veran
derd, dat ze eigenlijk in de weg staan
en in bepaalde wijken moeten er juist
geplaatst worden omdat er een grote
behoefte aan blijkt te bestaan.
De dorpen zullen het voorlopig nog
wel met de oudere modellen moeten
doen. Daar het postverkeer hier in
het algemeen op een veel kleinere
schaal plaats vindt, zou met het nieu
we type brievenbus slechts weinig kun
nen worden bezuinigd.
SOEHARTO, de waarnemend president
van Indonesië, zal begin volgend jaar
een bezoek brengen aan de Verenigde
Staten. Soeharto is uitgenodigd door
Humphrey tijdens diens bezoek aan
Djakarta.
Grote militaire parade op het Rode
Plein ter gelegenheid van de vijftig
ste verjaardag van de oktoberrevolu
tie. We zien hier een intercontinen
tale reuzenraket van een nieuw type,
De raket gebruikt een nieuw soort
brandstof en kan kernladingen naar
elk vijandelijk doel brengen.
WASHINGTON. (RTR)Als er nu
presidentsverkiezingen in de V.S. ge
houden zouden worden, zou Johnson het
afleggen tegen alle zes republikeinen,
die genoemd zijn als mogelijke kandi
daten voor het presidentschap, zo meent
het instituut „Louis Harris" te kunnen
zeggen op grond van een peiling van
de publieke opinie.
Johnson zou er sinds hij bijna vier
jaar geleden president werd nog nooit
zo slecht hebben voorgestaan.
De zes republikeinen zijn gouverneur
Nelson Rockefeller van New-York, die
echter voortdurende te kennen geeft dat
hij geen kandidaat wil zijn voor het
presidentschap, gouverneur George
Romney van Michigan, ex vice-presi
dent Richard Nixon, gouverneur Ro
nald Reagan van Californië, burgemees
ter Jonh Lindsay van New-York en se
nator Charles Percy uit Illinois.
(Van onze redactie buitenland)
NEW YORK. Het is nog niet bekend wanneer de Veiligheidsraad
bijeen zal komen na het Egyptische verzoek van gisteravond om
een spoedzitting, omdat Israël blijft weigeren de bezette gebieden
te ontruimen. In het verzoek van de Egyptische VN-gedelegeerde
El Kony wordt gesproken van een „gevaarlijke situatie".
Volgens Arabische kringen heeft
Egypte deze stap gezet om een einde
te maken aan de voortdurende impasse
waarin de pogingen van de leden van
de Veiligheidsraad zijn geraakt om ach
ter de schermen richtlijnen voor een
vredesregeling op te stellen.
In sommige VN-kringen leeft de ge
dachte, dat de Egyptische stap in hoofd
zaak valt terug te voeren op onderlinge
Arabische rivaliteit.
President Nasser zou op deze manier
proberen het initiatief weer over te ne
men van koning Hoessein, die voor de
Amerikaanse televisie heeft verklaard,
dat hij bereid was tot onderhandelingen
met Israël en dat Nassers houding ook
soepeler zou zijn geworden.
Nasser ziet liever, dat hijzelf gezien
wordt als de woordvoerder van de Ara
bische landen. Volgens Hoessein was
de belangrijkste voorwaarde tot her
stel van de vrede in het Midden-Oosten
„de erkenning door de Arabieren dat
Israël een realiteit is". Volgens hem is
er in de Arabische wereld altijd plaats
geweest voor joden. Hij sprak als hoop
uit, dat het eens nog zal komen tot een
„de-zionisatle" van Israël. Voor de jo
den zag hij slechts twee mogelijkhe
den: of eeuwige vrede met de Arabie
ren of een voortdurend optreden als ge
ïsoleerde voorpost van het zionisme in
do Arabische wereld.
De Franse minister Couve de Mur-
vllle heeft gisteren verklaard, dat zijn
land het embargo op de levering van
offensieve wapens aan landen in het
Midden-Oosten zal handhaven. Hij sprak
in de nationale vergadering als zijn oor
deel uit, dat een oplossing in het Mid
den-Oosten alleen mag worden ver
wacht als „alle mogendheden bereid
zijn hun verantwoordelijkheid te dra
gen". De Franse minister van buiten
landse zaken zag een rechtstreeks over
leg tussen de partijen in het Midden-
Oosten, het voorstel van Israël dus, als
een onmogelijkheid zolang de hartstoch
ten er nog zo sterk zijn
AMSTERDAM (ANP). De stichting
Bevordering Chequeverkeer waaraan
vrijwel alle Nederlandse banken deel
nemen heeft bekendgemaakt dat de
door de banken geïntroduceerde betaal
cheques op 27 november als betaalmid
del zullen gaan functioneren.
De banken hebben gedurende de af
gelopen. maanden duizenden relaties in
de gelegenheid gesteld betaalcheques en
de daarbij behorende betaalpas aan te
vragen. De belangstelling bleek dermate
groot dat het niet onmogelijk is dat op
27 november een aantal aanvragers nog
niet in het bezit zal zijn van de betaal
cheques.
DEN HAAG In een laatste stadium
van voorbereiding verkeert een ontwerp
van wet tot gemeentelijke herindeling
van het eiland Tholen. Dit heeft drs J.
A. Bakker (Verkeer en Waterstaat) gis
teravond in de Tweede Kamer meege
deeld in het nieuwste jaarverslag van
de Deltawerken.
(Van een onzer verslaggevers)
KERKRADE De politie van Kerk—
rade heeft naar eerst thans bekend
is geworden ruim een week geleden
in Spekholzerheide een zuster op he
terdaad betrapt toen zij de offerblok
van de St. Martinuskerk lichtte.
Bovendien deed de zuster zich te
goed aan de miswijn, die zij in de
sacristie wist te bemachtigen.
Reeds enige tijd hield de pastoor
van de Martinusparochie zich bezig
met de vraag hoe er regelmatig geld
uit een offerblok kon verdwijnen.
Tenslotte werd de politie erbij ge
haald. Maar de dader bleek aanvan
kelijk nog onvindbaar.
Totdat de politie meende dat de
koster er iets mee te maken had. De
man werd voor enige dagen mee naar
het bureau genomen maar na uit
voerige verhoren moest men hem
toch laten gaan omdat hij met de zaak
mets te maken bleek te hebben.
De politie besloot toen een recher
cheur in de kerk te posteren. Deze
hield zich verborgen beurtelings tus
sen de kazuifels en in de biechtstoel.
Na vijf dagen kwam hij tot de ver
rassende ontdekking dat de koster in
derdaad onschuldig was: de politie
man moest met eigen ogen zien dat
een zuster zich het geld toeeigende.
De ogen van de rechercheur moeten
helemaal zijn opengevallen toen hij
de zuster haar wandeling door de
kerk zag besluiten met een fikse slok
miswijn.
Naar verluidt zou de zuster het uit
de offerblok gelicht geld hebben wil
len besteden voor een (ander) goed
doel.
KAAP KENNEDY (Rtr.) Van de
Amerikaanse raketbasis Kaap Kennedy
is een ruimtevaartuig gelanceerd, de
„Surveyor 6", die nadere gegevens moet
verschaffen over een mogelijke lan
dingsplaats voor ruimtevaarders.
De Surveyor moet een zachte landing
maken op de Sinus Medii (Centrale
Baai)bijna in het midden van het zicht
bare deel van de maan.
Het ruimtevaartuig is uitgerust met
een televisiecamera met polarisatiefil
ters, waarmee geologen op aarde de
aard van gesteenten vaststellen en een
chemische apparatuur om de scheikun
dige samenstelling van de maanopper-
vlakte te onderzoeken.
De leider van het Surveyor-program-
ma, Milwitsky, meent dat er slechts 47
pet. kans is op een geslaagde zachte
landing van de Surveyor-6. Het gebied
waar de verkenner terecht moet komen
is zeer ruw, het bevat veel kraters en
rotsen.
(Van onze luchtvaartredacteur)
ROTTERDAM Naast een eventueel
nieuw internationaal vliegveld in een.
van de nieuwe IJselmeerpolders moet
er ook in het Deltagebied een vliegveld
komen, zo meent men in kringen van
de Kamer van Koophandel voor Rot
terdam.
Dr. A. D. J. Brantenaar, woordvoer
der van de verkeerscommissie van de
kamer, getuigde gisteren tijdens een
korte openbare vergadering van de Ka
mer van Koophandel van deze opvat
ting.
Men verwacht dat tegen 1980 Schiphol
het vliegverkeer niet meer geheel kan
opvangen.
Men denkt in Rotterdam aan samen
werking met België. „Wij moeten niet
alleen volgens zuiver nationale lijnen
denken", aldus dr. Brantenaar.
Al eerder is vanuit Rotterdam door
de havendirecteur ir. Posthuma ge
pleit voor een internationale vracht
luchthaven „ergens in Brabant".
DEN HAAG (ANP) De Exploitatie
Maatschappij Scheveningen n.v. heeft
over het boekjaar 1966, naar in het gis
teren verschenen jaarverslag wordt
meegedeeld, een verlies geboekt van
1,27 miljoen.
Dit, niettegenstaande de exploitatie
zowei van de horecabedrijven ais van
het onroerend goed gunstiger uitkom
sten te zien gaf dan in 1965 het geval
was. De geconsolideerde verlies- en
winstrekening sloot over 1965 af met een
winst van 3.729,000. In totaliteit, aldus
de raad van bestuur in zijn jaarverslag,
moet ook voor 1967 rekening worden
gehouden met verlies.
(ADVERTENTIE)
moFgen.
pindarotsjes
200 gram van 85
voor 75
niet duur* we/ heerlijk
breda korte brugstraat 1