C.S. tijdens overleg met minister W. Schut Snelle beslissing is nodig over de expansieplannen van de DOW 5 Pence's lever If Ambassadeur opent nieuwe huizen in St. -Maartensdijk Tankwagens vaak een groot gevaar op openbare weg Kringbestuur KYP wil maatregelen voor rijksweg 58 Ipindr's Als u er over denkt een naaimachine te kopen... dan maakt u kans f 1.000- in contanten te ontvangen! ADHESIE VAN OVERAL Steen gedenkt straks zelfstandig Kloetinge LINZEN f R. J. van Strien flBRIKOZEI 1 Sierlijke KOP enfgj schotel//^ MELK- />d BEKER KOFFIE BEKER SOEPK POPPEN WEERTJES l CITROENEN DAGBLAD DE STEM VAN WOENSDAG 6 SEPTEMBER 1967 Canadese woningen „beter en goedkoper" KYP Zeeland gaat standpunt bepalen in Terneuzen lDONNT*"RQSTIi Sprghetti Uj pw SIBSR 00M(ffJ ÖPHïlw Rosbief® I liiii mee doen, kan een krijgen." I "P het m ZUS en dat moet 20- Maar I iotioc». meht dat er iets van die I S een alslUjt.™ n' vandaag niet 6 wTUWhal tp kzi^n. Voordelen lop PFAFF Naaimachin@huis W. RIKKEN N.V. BEPALINGEN ONTBREKEN NOG Handtekeningen Ver SNEL VOORSTELLEN BERADEN (ADVERTENTÏgp vmoMzm£ PRUZEN LAGER' -Massa verkoop qeen Lux© r <jept 2egeltjes c/een. be2or<jinq Geen ere dief /ii&pé>/ik SPERCIE BONEN Liéefbtfk Bpaaaa./itOorae hier hliAc op heer/jke r/ebsutkersiroop. 5 fr/sse ineen DRINKS». gyoo* pcxkfgSi SODT) f/ctcon s I inweek e voonwotsmidrJd flacon voldoen als yoop 200 liken son. /y/f gedecoreerd. div kleuren /A& •noeroCeiA/erk in vro/ijke tinten Steekt de barbiepop m het nieuw! plots tic p&n*iuk OVfNVER», QOO yrouri&z.VLK (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG De Rijksplanologische Commissie dient spoedig jaar standpunt te bepalen ten aanzien van de plannen van DOW- Chemical voor uitbreiding van het industriecomplex op de mosselban- ien ten westen van Terneuzen. Hierop aansluitend moet het kabinet ern snelle beslissing nemen. Dit is een van de belangrijkste punten, jje het Zeeuwse college van G.S. gistermiddag tijdens een bespreking net de minister van volkshuisvesting en ruimtelijke ordening, ir. W. F, Schut te Middelburg hebben gevoerd. Van de 2Üde van de minister uld het een louter oriënterend overleg waarin hij Zeeuwse reacties vilde lieren met name op de tweede «la voor de Ruimtelijke Ordening. Eerder op de dag had hij een derge- tte bespreking gehad in Groningen. I Van daar was hij per Friendship naar I Woensdrecht gevlogen. Een helikopter bracht hem vervolgens naar en haalde ba» na ailoop van Middelburg. Uitgangspunt bij het overleg in het 1 provinciehuis vormde de Ontwikke- I Ingsschets 1967 voor Zeeland, ge- tst tegen de achtergrond van de I pa ruimtelijke ordening. G.S. wezen tiidens dit overleg o.m. op het feit, dat dé nota 750.000 als het vermoedelijke bevolkingsaantal van Zeeland in het jaar 2000 noemt, terwijl de ontwikke I jaar 2000 nuciuw I (jngsschets spreekt over slechts 650.000. I Het Zeeuwse college meent, dat het I door de schets genoemde aantal al I een zeer grote krachtsinspanning I vergt, gepaard gaande aan belangrijke I financiële offers. „Worden hogere I prognoses aangehouden," aldus het col- I lege, „dan zullen van rijkszijde o.a. I voor de woningbouw en voor de fi- I nanciering van allerlei andere voor- I zieningen bijzondere faciliteiten nodig I zijn," Punt van bespreking was verder de wenselijkheid van een goede coördi- M natie tussen de verschillende departe- I inenten bij de afweging van planolo gische, landschappelijke en natuurwe- I tenschappelijke belangen enerzijds en en de met verdere industrialisatie ge- J moeide belangen anderzijds. G.S. acht- ten het duidelijk dat reeds in een vroeg stadium gecoördineerd overleg nood- zakelijk is om te voorkomen dat pla- V no'ogische en andere bezwaren pas aan de orde komen wanneer een be- paalde economische ontwikkeling al aan de gang is. In dit verband wees het college ook op de situatie rond de expansieve plannen van de DOW-Che- mical te Terneuzen. Ook het in voorbereiding zijnde ont- I werp-sfreekplan voor Oost-Zeeuwsch- niaaniieren werd besproken, waarbij 1 levens de denkbeelden over een I Hehavenontwikkeling aldaar en de problematiek van de noodzakelijk ge oordeelde samenwerking op planolo- pch gebied met België werd betrok ken. G.S. wezen Tevens op de wenselijk heid van een zekere concentratie van de stedelijke ontwikkeling in de pro vincie om te bereiken dat landelijke gebieden hun open karakter kunnen behouden. Een recreatieschets zal op dit punt de nodige richtlijnen moeten verschaffen. Voor de financiering van allerlei recreatieve objecten zal, zo meende het college, invoering van toe ristenbelasting nodig zijn. In dit ver band werd de aanleg van een riolering in de gemeente Westerschouwen als voorbeeld aangehaald. Minister Schut gaf te kennen, dat hij op de hoogte gehouden wenste te worden van de door het provinciaal bestuur voor de verschillende delen van de provincie te maken plannen op middenlange termijn (ongeveer vijf jaar). Daarin zal de vraag onder ogen worden gezien waar en in w^ke fa sering de woonbebouwing zal worden geconcentreerd. (Van een onzer verslaggevers) HULST De Zeeuwse KVP is van plan de partijpolitieke situatie en de stromingen binnen de KVP eens dui delijk te formuleren. Tijdens een grote kringvergadering in Terneuzen op 11 november a.s. wil men trachten tot een gemeenschappelijk standpunt te komen via een tevoren bij de afdelingen voorgelegd discussie stuk. Daarnaast, zo deelde ons de voor zitter ..van het kringbestuur, drs. W. ,Lockefeer_ te Huist, mee, zullen de af delingen en de sagenkringen de gele genheid krijgen om te vergaderen over hetzelfde onderwerp om op deze wijze een behoorlijke bijdrage aan de discus siestof te kunnen leveren. 7-o/x-oeie Impor-lwijH OMSELO F L G KIft BLIK HEINZ. kil ihtimtfiÈt 'éüiictÜSffrilw#. I -flinke Wil 6EMBERK0EKI heerlijke 6R0NINGER KOEK. m met ree/ sucao'3_ ~t volle pond literfles j KOFFIE* MELK. 'iH ONZE SlAOERUMJi tefrohert /2 p°n°L doorregens;! heer!ijk mabfi't* en aotpp'9 1 heb het gevoel dat het erg aan- ■ilaot", zegt de heer R. J. van Strien Ijit Middelburg, secretaris van het 1»0.B. wegtransport district Zee- I «nd, pratend over, hoe kan het an- |?e's, de actie rijksweg 58. „De actie li'jeboren in het brein van de ver- I 'wteorganiscties E.V.O. en I hO.B.-wegtransport districten Zee land, We hebben naar zo'n 2500 be- 1 ijcen en instellingen in Zeeland I !i rekest gestuurd, met het verzoek l'tzovsel mogelijk adhesiebetuigin- I'» te verzamelen. Vanmorgen is er 11;-/1 reacties binnenge- i, ieflfypen, we zijn niet ge- I "'hseerd. in het aanschrijven van I a»Wfn' e hebben we dan ook |El\™ndaan gesleept. Weet je wat I n7 1S' verschillende besturen I kb omdat ze zo'n papier Ij, eL Mhp-d en ook mee willen Ikt' ons beu>™t van talloze litd» j e verzending. Daarom, I fo t«LWC' -een beetie verwacht dat •Br h» J1'iu z-° 9r°ot zou zijn om Ikhms, s te "tappen én daar I Jettcn p onder het rekest te Ik L i '{weselyh gemakkelijk I iifcs "Orreltafel te zeggen 1fl ditgaan d!t en we 3"an dat, I Ttünr n/t5"°®? wordt> m°et je I 'ki^km'ef~00nnen> in versehil- r«era„i!,j J'in 0P9enomen, doen I 6n P" s mo°< ioh. Ze wor- I ^r««sn n„i j"lrd mp' de mooiste IWgeld" p„' ■,goed zo" en „geen I«loeten n-L ve'en" en „we I '!'e brie,,. horen' We krijgen I hrtvïl mat suSgesties. Dat is li?!l«We m!.aTle?lif z'LaU Morgen IPA LTn de heer Drost Pen de I f*! «fwaol t(lfel gaan zitten en hfen ÖP,u'a'"« We zullen be- Iflllger 1 handtc hanhrnovi Bergen op"."'en MaoTe-vliss'"^ Middel burg-Goe Terneuzen Uenstdor^ookinml of d I e ZULlen oe- r „L* handtckeningenactie moet w°rden." "A lmStn!kn nm in de orote I !N te trm„TC,p vniwilligers bij 1 '"Han-luii, om dan v'a een I!!n te knvrl n°s handtekenin- I ®et!," zien v! Pj^omelen. In ieder I ü'e "dn mko- hendtekeningen- I w ""i een l ache hegint I S1""te maken mei goeie natte I L Wel Hatuurlifp de actie P"'ct I f^enak J? •2.0U ie ™>ede- lif1, Woter„,.i,m"nste'' Pin Ver- I ^"9 van rf. tZ,egt dat do ver- I - ÏXlk&Mon Vöi? rlrt u-c ver- ""sneld Ti ™eg niet kan nrwwe ionilu }e een Possi- m gaan I lt tenminste. Ij)g Bewoon door." reacties 'e We krijgen worden verdeeld over vier mappen. Dat is makkelijk. Dan kunnen we de mi nister aantonen hoeveel reacties er komen van de bedrijven bijv., en hoe veel van particulieren. De reacties komen overal vandaan. Tot mijn grote genoegen ook heel veel uit Zeeuwsch-Vlaanderen maar ook uit Bergen op Zoom uit Breda en zelfs uit Nijmegen. En als je ziet van wie. Van leden van het provinciaal be stuur, van de pastoorvan artsen notarissenvertegenwoordigers. Zeg maar gerust dat de adhesie-betuigin- gen uit alle gelederen van de be volking komen." „OP 10 september moet alles binnen zijn. Dan zullen we proberen om tus sen de 10e en de 15e september het rekest aan de minister aan te bie den. Hoe dat weten we nog nietWe stoppen het niet zomaar in de bus. We gaan er ook geen kermis van maken. Ook daarna blijven we door gaan. Want na het afsluiten van de actie zullen we met allerlei belang hebbenden verder gaan praten. Over hoe dat verder moet met de land bouw vierktuig en op de weg. Je kan wel zeggen, ze moeten erafmaar dan moet je ook kunnen vertellen waar ze dan wel mogen rijdenJe ziett we zijn er dus nog lang met." (Van een onzer verslaggevers) ST. MAARTENSDIJK. De Ca nadese ambassadeur in Nederland, de heer W. F. Buil heeft gisteren in St.- Maartsendijk twee Canadese wonin gen, opgetrokken in houtbouw, offi cieel geopend. Voor een van de wo ningen hees hij de Canadese vlag en onthulde het naambord „Haida", de naam waaronder de fabrikant, het timmerbedrijf Muller te St. Maar tensdijk dit type „pre-fabricated" woningen gaat produceren. Het gereedkomen van deze twee woningen noemde de Canadese am bassadeur weer een stap vooruit in de introductie van de houten Cana dese woning in Nederland. De hout bouw volgens Canadees systeem neemt in Nederland geweldig toe. In 1965 werd hiermee een begin ge maakt. Overigens was toen de Studiegroep Houtskeletbouw van de Stichting Bouwresearch net terug van een stu diebezoek aan Canada. Door de sti mulans van de studiegroep en de activiteiten van de British Columbia Lumber Manufacturers Association, die zich beijvert om vanuit Canada zoveel mogelijk hout te exporteren, is na dit bezoek de houtbouw in Ne derland langzamerhand op gang ge komen. Verschillende aannemersbe drijven en timmerfabrieken in Ne derland zijn begonnen te bouwen vol gens het Canadese bouwsysteem. In 1965 waren er nog maar 10 Canadese woningen, maar in 1966 werd er al begonnen aan 37 van deze woningen. Hoeveel van dergelijke woningen dit jaar gereed zullen komen is niet bij benadering te zeggen. Het grote voordeel van de Canade se woning is de korte bouwtijd. De woningen in St. Maartensdijk kwa men in acht weken tijds helemaal gereed. Na een jaar studeren en voorbereiden ging op 13 juni van dit jaar de eerste paal in de grond. De opbouw van het skelet duurde zeer kort. In nauwelijks vijf dagen was alles onder de kap. Na de bouwvakantie werd met de afwerking begonnen. Op 16 augustus kwam de eerste woning gereed. De tweede woning werd met opzet nog niet voltooid om de bezoekers van gisteren de gelegenheid te geven te -ien hoe de Canadese woning volgens de architect W. Wissing uit Baren- drecht moet worden gebouwd. Een tweede voordeel van de Ca nadese woning is het feit dat ze com fortabel is, terwijl de prijzen enkele duizenden guldens lager liggen, dan bij woningen van dezelfde inhoud. „Als we de kennis en ervaring een maal in onze vingers hebben, zullen we ontdekken dat we daarmee de eerste industrialisatie van de wo ningbouw in ons land tot stand heb ben gebracht, die aan drie kenteke- kenen van een industrieel produkt voldoen namelijk beter, meer en goedkoper", zei gistermiddag tijdens de officiële bijeenkomst in St. Maar tensdijk de heer A. Horstman, rap porteur van de Studiegroep Houtske letbouw. Hij wees erop dat men in Nederland nog heel wat ervaring met deze houtbouw moet opdoen. De studie commissie is momenteel nog bezig met een zeer gedetailleerde studie, waarvan de resultaten neergelegd zullen worden in een handleiding, die volgend jaar gereed zal komen. Over de woningen van de timmer fabriek van de gebroeders Muller te St. Maartensdijk was men gisteren bijzonder tevreden. De twee wonin gen, die onder één kap zijn gebouwd hebben een aangebouwde entree met overstekende luifel. Toegang en leef ruimte blijven erdoor geheel van el kaar gescheiden. Gelijkvloers is er een grote L-vormige kamer, een keu ken, een hal, kasten e.d. Op de eer ste verdieping zijn er twee grote slaapkamers en een kleinere. Tevens is hier de badkamer. -y In St. Maartensdijk werd gister middag nog eens benadrukt dat Ne derland m.b.t. Canadese houtskelet bouw in Europa aan de top staat. In de andere Europese landen wordt het Canadese systeem ook ingevoerd. Dat Nederland echter hier een leidende positie inneemt, is te danken aan Ben van der Woerd, een Nederlandse Ca nadees, die als „Timer Development Director" van de British Columbia Lumber Manufacturers Association, het eerst in Nederland begonnen is om propaganda voor dit soort wo ningbouw te maken. De twee Canadese wonin gen in St. Maartensdijk. De rechtse woning kwam in acht weken klaar. De linkse woning liet men met opzet nog in onaf gewerkte staat om belangstel lenden de werkmethode te kunnen demonstreren. (ADVERTENTIE) Stap bij ons binnen en Iaat u de Pfaff-naaimachines demonstreren. Beantwoord daarna schriftelijk eer» paar eenvoudige vragen over het gebruik van naai machines. Daarvoor ontvangt u een formulier. Met dat formulier maakt u kans op uitbetaling van f1.000.-, f 500.- of f 100.- in contanten als u vóór 31 december 1967 een naaimachine koopt, onverschillig waar en van welk merk I a Telefoon 01640 - 5878 Telefoon 01150 - 2291 Bergen op ZoomKortemeestraat 17 TerneuzenNieuwediepstraat 23 Verder verkrijgbaar bij Goes: A. C. Bastiaanse, Papegaaistraat 4, tel. 01100-7476; Vlisslngen; G. Heme- Jaar, Nieuwendjjk 29, tel. 01184-3729; Middelburg: G. Hemelaar, Langeviele 52, tel. 01180-5241; Hulst: H. A. de Breuck, B. F. van Waesberghestraat 16, tel. 01140-2215. (Van een onzer verslaggevers) BEEK/BREDA Nu opnieuw een tankwagen, gevuld met een gevaarlijke explosieve vloeistof, is verongelukt, ditmaal in het Limburgse Beek, is het duidelijk, dat het nemen van preventieve (Van onze verslaggevers) VLISSINGEN/HULST De brandende kwestie rijksweg 58 is voor het kringbestuur van de KVP Zeeland aanleiding geweest eerdere activiteiten op dit terrein te continueren. Tijdens een be stuursvergadering in Vlissingen is nogmaals duidelijk gesteld dat de KVP Zeeland zo snel mogelijk een oplossing wil zien in de le vensgevaarlijke situatie, die deze verkeersweg bedt. De voorzitter van het kringbestuur drs. W. Lockef eer te Hulst deelde mee, dat schriftelijk via de eigen ka nalen bij de KVP'ers in de commissie van Verkeer en Waterstaat zal worden Aan de muren van openbare- en gemeentegebouwen in Kloetinge worden een twintigtal gevelstenen aangebracht als een herinnering aan de zelfstandigheid van de gemeente. Toevalligerwijze kwam twee jaar geleden zowel bij burgemees ter P. Danielse als bij wethouder D. Schipper hetzelfde idee op om iets dergelijks te gaan doen in verband met de herindelingsplannen. Al hoopt hij vurig, dat het anders zal lopen, staat het voor burgemeester Danielse bijna vast. dat Kloetinge niet zelfstandig zal blijven. „Als het eenmaal zover is zal het snel vergeten zjjn dat de gemeente zelfstandig was", meent „de burgemeester". Deze gevelstenen zullen echter aan dit feit blijven herinneren". De stenen zjjn vervaardigd door pottenbakker Koen Mertens uit Noordwijk aan Zee die tevens als leraar in dit vak fungeert aan de l.t.s. in Goes. Het linkse deel stelt het wapen van Kloetinge voor. Naast scholen en andere openbare gebouwen zullen de stenen ook aan de muren van woningwetwoningen worden aangebracht. gewezen op de dringende noodzaak om op zeer korte termijn in deze kwestie maatregelen te treffen. De heer Locke- feer waagde het de zaak rijksweg 58 met het predikaat „crimineel" te sie ren- Het eigen kamerlid, de heer W Dusarduyn was aanwezig bij het be sluit om deze stappen te ondernemen. De heer Dusarduyn is de man die het initiatief heeft genomen voor de vra gen die de Zeeuwse kamerleden aan de minister hebben gericht. Inmiddels heeft de advertentie, die E.V-O. en N.O.B, wegtransport zaterdag in de kranten hebben geplaatst, in verband met de dringende noodzaak om maatregelen te treffen met betrekking rijksweg 58 een groot aantal handteke ningen binnengebracht. Vooral van particulieren, die van har te adhaesie betuigden met het request dat de beide organisaties naar do minister van Verkeer en Waterstaat willen zenden om aandacht te vesti gen op de situatie van rijksweg 58 Ook op de gemeentehuizen zetten gis teren aanmerkelijk meer mensen hun handtekeningen onder het request dan dit maandag het geval was. Ook hebben twee kamerleden en vijf leden van de Provinciale Staten hun adhaesie betuigd met de actie. Lang zamerhand komen ook de reacties bin nen uit de 2500 bedrijven aan wie men het request ter tekening heeft aangebo den. Van de grote bedrijven verwacht men de reacties pas later in de week omdat deze een grotere staf personeel de gelegenheid wil geven mee te doen De verste reactie tet nu toe kwam uit Nijmegen- Overigens komen er steeds meer reacties uit geheel Zee land zowel uit Zeeuwsch-Vlaanderen als van Schouwen-Duiveland, maar ook uit West-Brabant komen zeer veel hand tekeningen binnen, vooral uit Breda. In In Goes hebben de katholieke vervoersorganisatie St.-Franciscus en de Nederlandse Bond van Protestants- Christelijke Beroepsgoederen ver voe r- ders zich gisteren volledig achter de actie van de Zeeuwse afdelingen van de vervoersorganisaties EVO en NOB Wegtransport geplaatst. De gemeenteraad van Ovezande zal vanavond een spoedeisende raadsver gadering houden. Het eerste wat bur gemeester en wethouders zullen voor stellen is adhaesie te betuigen aan de actie van de EVO en het NOB-weg- transport. DE AMERIKAAN SE gospelzangeres Mahalia Jackson die anderhalve week geleden in West,-Berlijn een hartaanval kreeg, is gisteren uit het Westberlijnse ziekenhuis ontslagen en naar Chicago teruggekeerd. maatregelen een dringende nood zaak wordt. De tankwagen met veertigduizend liter propyleen is uit de bocht gevlogen met als ge volg dat het verkeer op de druk hereden E-9 ernstig en gedurende lange tijd werd gestagneerd. Dit is de derde keer binnen een maand, dat een tankwagen ver ongelukt, De ramp in Martelange hij Bastenaken in België heeft on langs al bewezen, dat er afdoen de bepalingen dienen te komen, die dergelijke ongevallen tot een minimum beperken. Het kostte toen mensenlevens. Volgens de rijkspolitie moeten wa gens, die propyleen e.d. vervoeren, een bepaalde druk kunnen weerstaan. Daar worden ze ook op getest. Verder bestaan er nagenoeg geen voorschriften omtrent liet vervoer van dergelijke stof fen. De oude wet „ontplofbare stoffen" schrijft in dezen niets voor. Alleen wa gens die benzine vervoeren, moeten het opschrift ..benzine" voeren. De auto's mogen tot op dit moment nog gewoon door de bebouwde kom van een gemeente rijden. Wel is het zo, dat een commissie zich momenteel met de zaak bezig houdt om tot afdoende voor schriften te komen inzake het vervoer van propyleen e.d- omdat er steeds meer van deze stoffen via de weg wor den vervoerd en omdat dit groot ge vaar met zich meebrengt. De heer J. Th. Rademakers ing., brandweercommandant in Breda en enige jaren geleden bijzonder in het nieuws geweest vanwege zijn uitspra ken over 't vervoer van brandbare stof fen door de bebouwde kom, verklaarde dat er op dit moment nog niets con creets te zeggen is over maatregelen. Voor het vervoer per vliegtuig, per schip én per trein, zijn de nodige voor zieningen getroffen maar voor het ver voer over de weg is eigenlijk nog niets gebeurd. Wel is er volgens hem al veel nuttig werk verricht, maar nog niet vol doende. „Het vervoer van kunststoffen over de weg heeft zich zo snel ontwik keld", aldus de heer Rademakers, ,,dat de begeleidende maatregelen achterge bleven zijn". Voor de maatregelen die volgens ae heer Rademakers getroffen moeten wor den verwijst hij naar vroeger gedane uitspraken. Hij stelde toen ondermeer voor: a) bepaalde straten in de bin nenstad voor vervoer van gevaarlijke stoffen verboden te verklaren en slechts een paar wegen op te laten voor be voorrading in de bebouwde kom. b) zeer hoge eisen stellen aan materiaal en personeel c) instellen van een maxi mumsnelheid voor de „gevaarlijke way gens" c) instellen van een maximum snelheid voor de „gevaarlijke wagens" d) het bemannen van de wagens met meer dan één persoon, e) er voor zor gen dat de chauffeur volledig over de lading is geïnstrueerd en f) het voorzien van de wagens van een codenummer, zodat, men direct kan zien welke lading vervoerd worclt. Burgemeester en wethouders van Keek hebben verklaard, dat zjj zich sinds het gebeuren te Martelange en het ongeluk met de gasauto op de route nationale bij Chartres reeds erover heb ben heraden welke maatregelen Beek moet treffen om zich het beste tegen het dagelijkse gevaar van de passeren de gasauto's te beschermen. Onder meer werd overwogen hen een bepaalde rou te voor te schrijven, doch tot een besluit is men nog niet gekomen. De grote moeilijkheid is namelijk dat zolang men het gevaarlijke vervoer niet helemaal verbiedt men öez« tankauto's niet over smalle secundaire wegen kan laten passeren. Dooi- hun afmetingen kunnen zij alleen maar ge-* bruik maken van ruime ver keerswegen; smalle wegen en de daarin gevaarlijke bochten zullen het. gevaar van ernstige ongelukken met deze rij dende vulkanen, slechts vergroten- Dat men overigens wel van plan is het gevaar van het vervoer van licht- ontplofbare gassen zoveel mogelijk in te dammen, blijkt wel uit het besluit van het gemeentebestuur van Antwerpen, dat alle dergelijke transporten via de Schelde-tunnel heeft verboden.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1967 | | pagina 3