HAT OO Praag is weer in de ban van televisiefestival troeven heel vaak op tafel Nederlandse bijdrage van Milo Anstadt MOTTO DITMAAL BEGRIP TUSSEN DE VOLKEREN BIGGLES: de parachutisten «üi-'fc tv*h -U'S John Lanting brengt ,De Aap van F. Kafka Peter Diamand hoofdpersoon in Silhouet NIEUWE NEDERLANDSE V1SG0NSERVEN groeven 10 ivoor fijne Bestel Syntraciet lraciet, de rijke 'geen stof of gruis). g. Syntraciet itsmijnen/DSM. van Staatsmijnen/DSM iet kinderachtig! •>..-* - h> ïésI h *5"* 'Vw"* log NEDERLAND I Gert Timmerman BELGIë Vlaams Eerlijk en ongelogen NEDERLAND II Peter en Pavla BELGIë (Waals) Hallelujah UIT DE KUNST Onderdelen Prijzen Entourage ANDERE BEETHOVEN M0ZART-HITS etef/w ms ud m hu mmmsmiL m DE LUCHTHMtf WH TM m STMT oiBSLEó if p/tssflms whelp meiow m mé h0h6 verlmt, v0rdeh streh6 6ep0htr0leerd „u^ErLF keuken-komfort 't keukencentrum DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 13 JUNI 1967 01140-2058 01178-412 AGE„NOORD" 100-7991-7792 VMERS «I. 04160-4583 - (Van onze speciale verslaggever) PRAAG De toeristen hebben de oude Boheemse hoofdstad Praag weer gevonden. Op het marktplein in het oude deel van de stad verzamelen zich de bussen weer met de vakantiegangers uit alle delen van Europa. Vandaar ook, dat men alles in het werk stelt om de stad in een nieuw kleed te steken. Men wil mensen trekken op alle mogelijke manieren. Een van die manieren is dan misschien wel een'televisiefestival, hoewel we graag willen aannemen, dat zo'n festival niet een middel is, maar een doel op zichzelf. Voor de vierde maal nu Is Praag ontmoetingsstad tussen oost en west. Voor die vierde maal ook dat men zich al aan het begin van zo'n tien dagen durende ge beurtenis afvraagt of het treffen ook dit jaar weer een botsing van ideologieën jg. Een botsing, die tot nu toe, althans naar westelijke maatstaven gemeten een duidelijke artistieke overwinning is geweest voor de inzendingen uit westerse landen. Maar men mag gevoeglijk aannemen, dat de vertegenwoordigers uit de Oostbloklanden hun produkties boven de westerse verkiezen. ./As i 'N' V'"- p-J'AN, 18.45 18.50 19.00 19.30 T0.00 ?0.20 21.00 22.00 22.30 23.00 20.00 20.05 20.30 DE MINIMOLEN. Voor de kleuters. NIEUWS IN HET KORT. ZOO ZOO. Dierenprogramma. THE MONKEES. Weer een serie belevenissen van Dave, Mike, Mickey en Peter. JOURNAAL. GERT TIMMERMAN SHOW. Hij zingt met Hermien een groot aantal nieuwe liedjes. Voorts in deze show Die Geschwister Jacob en Irene Lardenoye. DE FANTASTISCHE AVONTUREN VAN HET RUIMTESCHIP ORION. McLane. de commandant van het ruimteschip Orion, speelt in dit nieuwe avontuur geen bijster roemruchte rol. AVRO'S TELEVIZIER. TWEEDE JOURNAAL. KERNFYSICA (35) (Teleac). Activiteiten van de industrie. scherpe observatie van mensen in hun gewone doen en laten. 22.00 TWEEDE JOURNAAL. 19.30 T.V.-RALLY. A 19.45 HOUT, ritmisch beeldenspel rond het hakken van hout in Beieren. 20.00 NIEUWS. 20.35 EERLIJK EN ONGELOGEN. (Call me a liar), t.v.- spel door John Mortimer. 21.55 OP HET ZONNESCHERM, progr. voor de vrouw en haar gezin. 22 ."25 NIEUWS. NIEÜWS IN HET KORT. PREMIèRE. Het programma is gewijd aan de film- week in Arnhem. PETER EN PAVLA. Milor Forman, de in 1932 gebo ren Tsjechische filmer is in ons land vooral bekend geworden door „De liefde van een blondje". Het gaat het in ..Peter en Pavla" voornamelijk om sfeer en 18.50 NIEUWS. 18.55 KATHOLIEKE GODSDIENSTIGE UITZENDING. 19.25 ZANDMANNETJE. Voor de kleuters. 19.30 LES SAINTES CHéRIES, feuilleton. 20.00 JOURNAAL. 20.30 HALLELUJAH, muzikale comedie met: Daniel L. Hay nes, Nina May. Mckinney, William Fonteyne, Walter Tait en de Dicksie Jubilee Singers. 22.00 LE CLUB INTERNATIONAL. Ditmaal de mode en haar uitersten. 23.00 JOURNAAL. Het festival van Praag steekt in feite boven dat van Montreux uit. In Mon- treux gaat het uitsluitend om het amu sement en op dat punt kun je alle kan ten op. Maar in Praag hangt men zo'n festival op aan een bepaald motto. Ui teraard een vredelievend motto en dan komt men natuurlijk al meteen in die sociale en vooral politieke sfeer. En wie daar eenmaal in is beland komt er moei lijk uit. De westerse landen schijnen muimuimuihiuim muimuimui m ui m IN JULI zal op Ameland eeri „eigen." songfestival wonden gehouden, georga niseerd door de plaatselijke VVV. De liedjes die men ten gehore zal bren gen handelen alle over Ameland en met name zullen de acht deze week inge zonden „betere liedjes" worden gepre senteerd. Het idee tot het songfestival en speci aal het element „betere liedjes" is van de 22-jarige Amelander F. E. Molenaar die tijdens een recente radiiouitzendmg vanuit een hotel te Ameland zijn hart luchtte over de bestaande muzikale be schrijvingen van „Amelands goudgele stranden". Hij oordeelde deze eerder schadelijk dan bevorderlijk voor het toerisme te zijn en daagde radioluiste raars uit betere produkten in te zen den. Men hoopt voor de presentatie be kende zangers en zangeressen te kun nen engageren. ENSEMBLE heeft het tot nu toe be kende repertoire voor het seizoen 1967- 1968 bekend gemaakt: Pygmalion, blij spel van G. B. Shaw (regie Karl Gutt- mann) met o.a. in alfabetische volgorde: Magda Janssens. Johan Kaart, Sigrid Koetse, Jan Retèl, Guus Verstraete; Atn- arocles en de leeuw, blijspel van G. B. Shaw (regie Erwin Axer. decors Ewa j*arowieyska) met o.a.: Jenny Arean, Chris Baay, Roger Coorens, Heieen van Meurs, Henk Molenberg, Dick Scheffer, will van Seist, Herman Vinck; Een maan voor de misdeelden, spel van Eugene O'Neill (regie Theo Kling) met in de hoofdrol Henny Om; Driekonin genavond blijspel van William Shakes peare (regie Jan Retèl) met o.a.: Chris caay, Paul van Gorcum, Sigrid Koetse, tri? Leddy* dan Rötèl, Dick Scheffer, w ul van Seist, Pleunie Touw, Guus verstra ete; Les Amants Puérils, spel rüfr Cromn*elynck met in de hoofd ei Uro van Eijck; La jument du Rol TaS Paard van de Koning) blijspel van m, a "olle m6t in de hoofdrol Hen- ny urrl. Verder ligt het in de bedoeling, cTTTrSSf de GLOBE (Eindhoven) en nrnd 2 (TILBURG) een aantal kleine teuw uit brenSen met jonge ac- ïohn m.-fctr*ces' w-°- een-aoters van cola] e J ïngmar Bergman, Aldo Ni- haef?j^BRDAMSE Kunstinrichtïng mii7iftVP en op be* gebied van de een nn/6LStrek;t aan Louis Toebosch I gel om v0°r een werk voor or- nleuwo verband met het Doelen T in de grote zaal van de v/erk wAft aan ^on Leeuw voor een het inwi groot: or^est. in verband met haiiS.mrvV?n het. Botter dams Phil- 1968. Orkest in het voorjaar aUpD5EfiSTB5-VO,KERK te Haarlem het Holl'ar,aer in het kacier van «n htè™r„Fe9tl,vai voor de 17® maal den poUr,, j naa' °rgelconcours wor- Bovet (Sn' De.elnemers zij": Guy di=i voris Andre Isoir (Parijs), dea Hoov™ ?rvWm?raar werd' Nico van toko (MüiiSenn»a?g) en Pleg Jant" rorrad door pSfu ]UIy Azal worden (Haarl.1,Gottdard Aerner, Klaas lijs). Vom e" Ganton Litaize (Pa- 1 vl ff?8 5 juU staat een Prorisatiet„a„ d®eln®mers aan de lm- danderdag 6 -hil het Pr?gramma, '®icept!pro« zullen de juryleden fcwSfeSrSljdag 7 juli zal de im- edstujd worden gehouden. tot en met or. Bals-museum te"ïï Zal, in het Frans toonstelling onder aarlem ee" ten- d°aden wwden 7u naam Israël «o- foto's door Sim w°mvat onder moer van Israël" ^aaSenaar „Vrou- e')sche sieraden ',00?s ziIver' Isra" Ver het. land h«ten documentatie o- Van Israel ,1 v. en de cultuur deze motto's aan hun l^ars te lappen, want de ingezonden onderwerpen slaan vaak als de bekende tang op een var ken en men moet al bijzonder vinding rijk zijn om dan een werkelijke band te ontdekken tussen de inhoud van het programma en dat verheven ideaal. Tussen 13 en 21 juni staan de pro gramma's in het teken van het weder zijds begrip tussen de volkeren maar de meeste 'inzendingen zullen er heel wei nig mee te maken hebben. Het festival in Praag onderscheidt zich nog op een andere manier van dat van Montreux, omdat men een verde ling heeft gemaakt in twee categorieën. Overigens dit jaar voor de eerste keer. De eerste categorie is die van de docu mentaires, met het alles omvattende thema „De mens van vandaag en zijn wereld". De Nederlandse bijdrage van Milo Anstadt, een montage van een aantal documentaires over de landen achter het gordijn, t.w. Hongarije, Tsjecho-Slowakije en Polen, past won derwel in deze categorie, want het gaat in deze documentaire, die in zijn Praag se uitvoering onlangs op het Neder landse scherm is gekomen inderdaad onr. mensen en de wereld waarin ze nu leven.. - Daarnaast is er de categorie van ar tistieke programma's, zoals het officieel heet, maar bedoeld worden de dramati sche predukties en het zou wel eens zo kunnen zijn, dat er de komende dagen in deze sectie bijzonder belangwekken de produkties te zien zullen zijn. In het verleden hebben de landen van het Oostblok op dit punt met boeiende in zendingen de festivalgangers verrast. Maar wat bij deze categorieën in het bijzonder de aandacht trekt is de bepa ling, dat de inzendingen met specifieke televisiemiddelen moeten zijn gereali seerd. Dat belooft waarschijnlijk meer, dan de werkelijkheid kan bieden. Im mers kan men werkelijk volhouden, dat de produktie van Milo Anstadt met spe cifieke televisiemiddelen is gereali seerd Dat kan men toch moeilijk stel len. Anstadt's programma's waren im mers alle met de filmcamera opgeno men en de televisiecamera kwam er helemaal niet bij te pas. Bij de drama tische produktie, het werkelijke televi sietoneel kan dat anders zijn. En het is afwachten hoe men er in zal slagen het idee van de humaniteit en de solidariteit van de mensen te verwezenlijken. 9 Praag vanuit een aantrekkelijke hoek. In deze stad wordt voor de vierde maal een televisiefestival ge houden. Een ander aspect van dit festival is zijn prijzenregen. Een prijzenregen, düe in tegenstelling tot Montreux, nog nim mer op een Nederlandse inzending is gevallen. Maar wellicht zit er dit jaar een kans in. Want ook Praag is, althans die indruk heeft het de afgelopen jaren op zich geladen, niet helemaal vrij van politieke invloed. Er is steeds een „eer lijke" verdeling geweest van de prijzen tussen oost en west en die prijstoeken ning is ook elk jaar opnieuw weer aan gevochten. In de categorie documentai res is een prijs voor het beste draaiboek, een voor de beste regie en een voor het beste camerawerk. In de dramatische sector zijn er vijf prijzen te vergeven, nl. een voor het draaiboek, een voor de regie, voor het camerawerk,- verder voor de beste vrouwelijke rol, en nog een voor de beste mannelijke rol. Hoofdprijs in beide categorieën is „het gouden Praag" een tastbare verbeelding van de stad met de 10-talien torens. Dan zijn er nog twee prijzen officieuze prij zen die worden toegekend door de of ficiële kritiek, weer een persprijs dus en tenslotte nog een prijs van het televisie publiek. Aan de twee laatste wordt overigens weinig waarde gehecht. ??le va« d« internati Wen (WIZO-Nederiand)''SC'1e TWAALF jaar U "■«seum te' ReJSn' het Ikonen" een ,,o^;i.glïausen' Het is "u met een ve„ gl!ausen' He 500 fien wT mg van meer ««m voor kunst int 5 gnikste mu" Se,n' Onlangs werd j kWk Van het ff* «sterven Pari 0 Yar:!:>melmg t Alexander Powt kunsthande- ®s'aura tie k ai p vorkregen. Na 'hiisen. 15 deze collectie nu te be- Tenslotte is er de hele entourage van het festival, daar is in de eerste olaats de enorme moeite die de Tsjechische televisie doet om het iedereen naar de zin te maken. Alle mogelijke excursies staan er voor de afgevaardigden en de persmensen op het programma, zodat er nauwelijks enige tijd overblijft om zelf standig op onder zoek uit te gaan. En dan is er de plaats van handeling. De stad, men weet het, voor de eerste we reldoorlog deel uitmakend van de Oos tenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie, kende in die jaren een society-leven waarop Parijs jaloers kon zijn. Waar de elegance oogverblindend moet zijn ge weest, waar in tientallen paleizen van de gefortuneerde burgerij en adel een staat werd gevoerd, waarvan men zien nu nauwelijks meer een voorstelling kan maken. Zonder de pronkzucht en de goede smaak, die er eeuwen de toon heeft aangegeven zou er in een van de oudste delen van de stad nimmer een Wallenstem-paleis zijn gebouwd. De naam Wallenstein klinkt ook ons Ne derlanders bekend in de oren. Wallen stein, groot veldheer uit de dertigjarige oorlog in het begin van de zeventiende eeuw, wiens levensgeschiedenis Schiller de stof gaf voor een beroemde drama tische trilogie. Nu dan, dn dat Wallen- stein-p - leis vindt een vredelievende slag tu sen oost en west plaats De vierde symphonie van Beetho- van laat een Beethoven horen, die anders is dan men van hem ge wend is- De componist heeft blijk baar in een lichtvoetige stemming verkeerd. Het tragische accent ont breekt practisch, maar talrijke ko mische effecten maken er een heer lijk sltuk muziek van. Schumann heeft deze vierde vergeleken met Falstaff van Shakespeare. Duits sprekende musici zijn over het alge meen uitstekende reproducenten van Beethovens oeuvre- Ze kennen wel iets van de gevoelsaard van deze muzikale geweldenaar. Deze uitvoe ring wordit verzorgd door Het Weens Phylharmoniisch Orkest. Voor deze symphonie kan men zich geen be tere combinatie voorstellen dan het muzikale begrippen-paar Beethoven en Wenen- Zelfs een dirigent als Hans Schmidt Isserstedt kan daar bij in één adem genoemd worden Dehalve een uitstekende uitvoering. Als toegift" wordt nog gespeeld de laatste ouverture, die Beethoven schreef. ,,The consecration of the House" op 124 maakte deel uit van de muziek die hij componeerde bij de opening van het Josephstadt The ater in Wenen. Majesteitelijk en pas send bij een dergelijk evenement- In een prachtige uitvoering een Heer lijk stuk klanken-rijkdom. Als opmerking terzijde: het heeft zin bij de koop van platen in het al gemeen de gehele plaat eerst proef te draaien bij de firma. Deze bespro ken plaat bezat bijvoorbeeld enkele storende persfouten. Dat kan gebeu ren. Maar beter voorkomen dan ge nezen. Beethoven: Symfonie no. 4 en de ouverture 'The Consecration of the House'. Hans Schmidt-Isse-i- stedt leidt het Weens Philharmo- nisch Orkest (Decca; stereo SXL 6274). Een van Mozarts laatste en su- bliemste creaties is zijn concer to -voor klarinet, dait hij schreef voor de klarinettist Anton Sta dier, met wie hij de laatste jaren van zijn leven bevriend was. Deze Anton en diens broer Johann, die beiden veel van Mozarts werk uitvoerden, hebben de componist er toe geïnspireerd in veel van zijn grote opera's, symphoni- en en concerten de klarineit en de alt-klarinet te gebruiken. Van de so lo-werken het waren er verschei dene die hij voor Anton Stadtlei componeerde, was het klarinet-con cert K 622 het laatste Het allegro roept hier en daar re- minicensies op aan Die Zeuber- flote, welke kort tevoren was ge schreven. In het bijzonder lyrische adagio toont Mozart op zijn best zijn gevoel voor de mogelijkheden, die de klarinet bood voor het combineren van lyriek en virtuositeit. Met begeleiding van het Weens Philharmonisch orkest onder leiding van Karl Muohinger geeft Alfred Prinz een sublieme vertolking. De andere zijde van de plaat werd bestemd voor werk uit een veel vroe gere periode van Mozarts^Teverr"ZÏjn" Parijse tijd, toen hij op 22-jairige leeftijd het concert voor fluit en harp (K 299) componeerde voor een van zijn leerlingen, dochter van een man met veel invloed in hofkringen. Van het meisje getuigde Mozart, dat haai harpspel prachtig was, maar ook dat zij dom was en bovendien lui. Maar eer Mozart dit laatsfé had ervaren, waarbij hij ook nog de ergernis over een slechtbetalende vader moest vel- werken, wag dit concert voor harp en fluit al gereed. Het is een bijzonder charmant werk, een fijne combinatie van Duits sentiment en galante Franse rocu costijl en daarom een goede type ring aan Mozarts Franse periode. Alfred Prinz (klarinet) Wernei Tripp (fluit) cn Hubert Jellinek (harp) zijn de solisten, die met hel Weens Philharmonisch Orkest dit werk uitvoerden. Het gebeurde met veel vakmanschap, maar bovenal en dat is een geluk met de eer bied en bewondering van Weense Musici voor de componist Mozart. Mozart: Klarinet concert (K.V. 622) en Fluit en Harp concert (K.V. 299). (Decca; stereo SDD 155). 511 (Van onze radio- en t.v .-redactie) BUSSUM „De aap" is de titel van de monoloog, geschreven door Franz Kafka, die de KRO-televisie donderdag 15 juni via Nederland I uit zendt. In deze monoloog, brengt de aap gespeeld door John Lanting op ver zoek van een verzameld college hoogle raren verslag uit van zijn vroegere le ven als aap. Hy vertelt hoe hjj een aantal jaren geleden door een lid van de jachtexpeditïe van Hagenbeek ln Afrika werd neergeschoten. Tijdens zijn gevangenschap begon hij de manieren van de rnensen na te bootsen. Hij leerde drinken en roken en na langere tijd praten. In deze mono loog levert Kafka scherpe kritiek op zowel het dresseren van dieren als op de mens zelf, voor wie immers ook het hoogste ideaal de vrijheid is. De spelregie van deze monoloog heeft Eric Vos. Luc van Gent tekent voor de televisieregie. (Van onze radio- en t.v-redactie) BUSSUM In het KRO-televisiepro- gramma „Silhouet" donderdag 15 juni zal Henk Neuman een gesprek heb ben met Peter Diamand, sinds 1965 directeur van het Edinburgh Festival. Peter Diamand in 1913 in Berlijn gebo ren week op 20-jarige leeftijd uit naar Nederland, waar hij secretaris werd van de destijds beroemde concert-pia- ni'st Arthur Schnabel. Met Schnabel reisde hij de hele wereld rond, maar keerde in 1939 naar Nederland terug. Een jaar later werd hij door de Duit sers opgepikt en weggevoerd naar Westerbork. Hij wist te ontsnappen en dook onder bij de componist Marius Flothuis. In die jaren groeide bij Dia mand het idee om te komen tot een na-oorlogs Holland-Festival. Na de bevrijding, in 1945, werd hij benoemd tot directie-secretaris van de Nederlandse Opera. Twee jaar later volgde zijn benoeming tot secretaris van het Holland Festival, dat in 1948 van start ging. (ADVERTENTIE) Die DillonJt is tioof#t ftmrluh, Bi|ffle5We hebben jeen tóevens over hemgehalve een i/dje tier- soonébeschmnf hen- rien we alleen zijn «vaar- [E i lühe Je hrifêt een aanhoudings bevel te§en hem mee en omdat we vermoeden dat hij Hons. Kon^ wit verlaten word 3d beid met de be- REEDS EE/1 UEEft vnuCHTELOOS OP UPCHT. AMSTERDAM Een werkopna- me uit de nieuwe Nederlandse film „De verloedering van De Swieps", die in de internationale filmweek te Arnhem in première gaat. De hoofdrollen worden gespeeld door Ramses Shaffy (rechts) en Hetty Verhoogt (links). Het scenario is van Heere Heeresma, Eric Terp stra heeft de regie. (ADVERTENTIE) GUN MODERN van -(de enige èctite speciaalzaak) Baronielaan 59, Breda Tel. 0160Ó-30967 (Bel of schrijf even of vraag bezoek van onze adviseur) Johan van der Keuken Een van de Van der Rijn-prijzen voor het jaar 1967 op de Arnhemse filmweek is toe gekend aan Johan van der Keuken, voor zijn film „fierman Slobbe". De film, die Johan van der Keuken in op dracht van de VPRO heeft gemaakt is een vervolg van de eerder door hem vervaardigde televisiefilm „Blind kind 2". De jury bestond uit de heren H. Bals, B- Bertina, J. Blokker, LA- van Gateren en dir. H S. Visscher- Dinsdag 13 juni HILVERSUM I 403 m KRO: 12,00 Stereo: Musette-ork. mfct zangsol. 12,18 Marktber. voor schippers 12,20 V.d. landb. 12,27 Land- en tuinb.- meded. 12,30 Nws. 12,40 Act. 12,50 Licht ens. en sol. 13,30 Musiësta, licht gevar. muziekprogr. 14,20 Schoolradio 14,40 Stereo: Licht instr. ens. (opn.) 15,00 Pizzicato, muz. middagmagazine 17,00 Overheidsvoorl., Suriname en de Ned. Antillen „De nieuwe roman van Tip Marugg", spreker Henk Dennert 17,10 V.d. jeugd 18,00 Licht pianospel (gr.) 18,20 Uitz. van de ARP. Spreker mr. W. de Kwaadsteniet, secr. van de ARP -1&,30-De Springplank, jonge artiesten met orkestbegel. 19,00 Nws. 19,10 Act. 19,30 Conciliepostbus 19,35 Stereo: Klass. gram.muz. 19,45 Gew. muz. (opn.) 20,00 Promenade-ork. met sopraan, operamuz. 20,40 Een klein beetje pijn, monoloog 21,15 Radio Kamerork., klass. muz. 21,50 Stereo: instr. ens. met zangsol., klass. lie deren 22,00 Kunst, cultureel progr. 22, Nws. 22,40 Overw. 22,45 Dag, Land! klankbeeld over Zwitserland 23,15 Con text, 14-daags magazine op de dingen wordt doorgepraat 23,45 Lichte gram. muz. 23,55-24,00 Nws. HILVERSUM II 298 m AVRO: 12.00 Promenade-ork., amus.» muz. 12,27 Land- en tuinb.meded. 12,30 Overheidsvoorl., uitz. voor de landb. 12.40 Licht ork. 13.00 Nws. 13,10 Act. 13,30 Radiofilharm. ork. (opn.), semi» klass. en moderne muz. 14,40 School radio 15,00 V.d. vrouw 15,40 Stereo, -»crijkkwintet, klass. muz. 16,00 Nws. 16,01 Stereo, pianorecital (gr.), klass. muz. 16,15 V.d. jeugd 17,15 New York calling 17,20 Lichte gram.muz. voor de tieners 18,00 Nws. 18,15 Act. 18,30 Licht instr. ens. met zangsol. 18,55 Paris vous parle 19,00 Muziek mozaïek 20,00 Nws. 20,05 Beatrix-feestoord, amus.progr. voor zie ke- en oud-patiënten 20,40 Op de zomer teer, gevar. progr. 21,50 Jazz Spectrum 22,30 Nws. 22,40 Act. 22,55 Perséphone, opera v. Strawinsky (gr.) 23.55-24,00 Nieuws. HILVERSUM II 240 m en f.m. VARA: 12,00 Nws. 12,02 Express, pla ten bij de lunch (13,00 Nws.) 14,00 Nws. 14.02 V.d. huisvrouw, verz.platen 15,00 Nws. 15,02 Mix.. gevar. platenprogr. (16.00 Nws.) 17,00 Nws. 17,02-18,00 555555en en 666666en. BRUSSEL VLAAMS 324 m 12,00 Nws. 12,03 Lichte muz. 12,40 Weerber.. meded., progr.-overz. en SOS- ber. voor schippers 12,48 Lichte muz. 12,55 Buitenl. persoverz. 13,00 Nws, weerber. en beursber. 13,20 Tafelmuz. 14,00 Nws. 14,03 Lichte muz. 15,00 Nws. 15.03 Klass. muz. 16,00 Nws. 16,03 Beurs ber. 16.09 Dansmuz. 16,30 Progr. voor oudere luisteraars 17,00 Nws., weerber. en meded. 17,15 Jazzmuz. 17,45 Piano- ree. 18,00 Nws. 18,03 V.d. sold. 18,28 Puardesportuitsl. 18,30 Franse les 18,32 Lichte muz. 18,45 Sport. Aansl.: taal wen ken 18,55 Lichte muz. 19,00 Nws., weer ber. en radiomagazine 19,40 Amus.muz. 19,50 Syndicale kroniek 20,00 Hand in hand met Nederland 20,30 Hoorspel 21,30 Klass. muz. 22,00-22,15 Nws. en ber. Woensdag 14 juni HILVERSUM I 402 m NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Dagopening 7,15 Klass. fluitconcert (gr.) 7,30 Nws. 7,32 Radiokrant 7,50 Stereo, lichte gram.muz. 8,00 Nws. 8,10 Stereo: Gew. muz. (gr.) 8.30 Nws. 8.32 Touringclub, vakantie- tips 8,45 Licht instr. ens. 9,00 V.d. zie ken 9.35 Waterst. 9.40 V.d. huisvrouw 10,30 Morgend. 11,00 Lichte gram.muz. HILVERSUM II 298 m VARA: 7.00 Nws. en ochtendgym. 7,20 Soc. strijdlied 7,23 Lichte gram.muz. (7,30-7,35 Van de voorpagina, persoverz.) VPRO: 7,55 Deze dag VARA: 8,00 Nws. 8,10 Lichte gram.muz. (8,30-8,35 Van alle markten thuis, praatje v. d. huisvrouw) 9,00 Moderne pianomuz. (gr.) 9,15 Stereo: klass. pianokwartet (gr.) AVRO: 9.40 Schoolradio VARA: 10,00 Lichte gram.muz. 10,50 V.d. kleuters 11,00 Nws. 11,02 V.d. huis vrouw 11,40 Gitaarrecital, moderne muz. 11,55 Licht orkest en zangsol. (gr.) HILVERSUM II 240 m en f.m. AVRO: 9.00 Nws. 9,02 Act. 9.05 Ka- leidoscoop, orkestmuz. met sol. 10.00 Nws. 10,02 Arbeidsvitaminen, populair verz.platen progr, (11,00 Nws.)

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1967 | | pagina 11