HAT
OO
Praag is weer
in de ban van
televisiefestival
troeven
heel vaak
op tafel
Nederlandse bijdrage
van Milo Anstadt
MOTTO DITMAAL BEGRIP TUSSEN DE VOLKEREN
BIGGLES: de parachutisten
«üi-'fc tv*h -U'S
John Lanting
brengt ,De Aap
van F. Kafka
Peter Diamand
hoofdpersoon
in Silhouet
NIEUWE NEDERLANDSE
V1SG0NSERVEN
groeven
10
ivoor fijne
Bestel Syntraciet
lraciet, de rijke
'geen stof of gruis).
g. Syntraciet
itsmijnen/DSM.
van Staatsmijnen/DSM
iet kinderachtig!
•>..-* -
h> ïésI
h *5"* 'Vw"* log
NEDERLAND I
Gert Timmerman
BELGIë Vlaams
Eerlijk en ongelogen
NEDERLAND II
Peter en Pavla
BELGIë (Waals)
Hallelujah
UIT DE KUNST
Onderdelen
Prijzen
Entourage
ANDERE BEETHOVEN
M0ZART-HITS
etef/w ms ud m hu mmmsmiL
m DE LUCHTHMtf WH TM m STMT oiBSLEó
if p/tssflms whelp meiow m
mé h0h6 verlmt, v0rdeh streh6
6ep0htr0leerd
„u^ErLF keuken-komfort
't keukencentrum
DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 13 JUNI 1967
01140-2058
01178-412
AGE„NOORD"
100-7991-7792
VMERS
«I. 04160-4583
-
(Van onze speciale verslaggever)
PRAAG De toeristen hebben de oude Boheemse hoofdstad
Praag weer gevonden. Op het marktplein in het oude deel van de
stad verzamelen zich de bussen weer met de vakantiegangers uit
alle delen van Europa. Vandaar ook, dat men alles in het werk stelt
om de stad in een nieuw kleed te steken. Men wil mensen trekken op
alle mogelijke manieren. Een van die manieren is dan misschien wel
een'televisiefestival, hoewel we graag willen aannemen, dat zo'n
festival niet een middel is, maar een doel op zichzelf.
Voor de vierde maal nu Is Praag ontmoetingsstad tussen oost en west. Voor die
vierde maal ook dat men zich al aan het begin van zo'n tien dagen durende ge
beurtenis afvraagt of het treffen ook dit jaar weer een botsing van ideologieën
jg. Een botsing, die tot nu toe, althans naar westelijke maatstaven gemeten een
duidelijke artistieke overwinning is geweest voor de inzendingen uit westerse
landen. Maar men mag gevoeglijk aannemen, dat de vertegenwoordigers uit de
Oostbloklanden hun produkties boven de westerse verkiezen.
./As i 'N'
V'"- p-J'AN,
18.45
18.50
19.00
19.30
T0.00
?0.20
21.00
22.00
22.30
23.00
20.00
20.05
20.30
DE MINIMOLEN. Voor de kleuters.
NIEUWS IN HET KORT.
ZOO ZOO. Dierenprogramma.
THE MONKEES. Weer een serie belevenissen van
Dave, Mike, Mickey en Peter.
JOURNAAL.
GERT TIMMERMAN SHOW. Hij zingt met Hermien
een groot aantal nieuwe liedjes. Voorts in deze show
Die Geschwister Jacob en Irene Lardenoye.
DE FANTASTISCHE AVONTUREN VAN HET
RUIMTESCHIP ORION. McLane. de commandant van
het ruimteschip Orion, speelt in dit nieuwe avontuur
geen bijster roemruchte rol.
AVRO'S TELEVIZIER.
TWEEDE JOURNAAL.
KERNFYSICA (35) (Teleac). Activiteiten van de
industrie.
scherpe observatie van mensen in hun gewone doen
en laten.
22.00 TWEEDE JOURNAAL.
19.30 T.V.-RALLY. A
19.45 HOUT, ritmisch beeldenspel rond het hakken van
hout in Beieren.
20.00 NIEUWS.
20.35 EERLIJK EN ONGELOGEN. (Call me a liar), t.v.-
spel door John Mortimer.
21.55 OP HET ZONNESCHERM, progr. voor de vrouw en
haar gezin.
22 ."25 NIEUWS.
NIEÜWS IN HET KORT.
PREMIèRE. Het programma is gewijd aan de film-
week in Arnhem.
PETER EN PAVLA. Milor Forman, de in 1932 gebo
ren Tsjechische filmer is in ons land vooral bekend
geworden door „De liefde van een blondje". Het gaat
het in ..Peter en Pavla" voornamelijk om sfeer en
18.50 NIEUWS.
18.55 KATHOLIEKE GODSDIENSTIGE UITZENDING.
19.25 ZANDMANNETJE. Voor de kleuters.
19.30 LES SAINTES CHéRIES, feuilleton.
20.00 JOURNAAL.
20.30 HALLELUJAH, muzikale comedie met: Daniel L.
Hay nes, Nina May. Mckinney, William Fonteyne,
Walter Tait en de Dicksie Jubilee Singers.
22.00 LE CLUB INTERNATIONAL. Ditmaal de mode en
haar uitersten.
23.00 JOURNAAL.
Het festival van Praag steekt in feite
boven dat van Montreux uit. In Mon-
treux gaat het uitsluitend om het amu
sement en op dat punt kun je alle kan
ten op. Maar in Praag hangt men zo'n
festival op aan een bepaald motto. Ui
teraard een vredelievend motto en dan
komt men natuurlijk al meteen in die
sociale en vooral politieke sfeer. En wie
daar eenmaal in is beland komt er moei
lijk uit. De westerse landen schijnen
muimuimuihiuim
muimuimui m ui m
IN JULI zal op Ameland eeri „eigen."
songfestival wonden gehouden, georga
niseerd door de plaatselijke VVV.
De liedjes die men ten gehore zal bren
gen handelen alle over Ameland en met
name zullen de acht deze week inge
zonden „betere liedjes" worden gepre
senteerd.
Het idee tot het songfestival en speci
aal het element „betere liedjes" is van
de 22-jarige Amelander F. E. Molenaar
die tijdens een recente radiiouitzendmg
vanuit een hotel te Ameland zijn hart
luchtte over de bestaande muzikale be
schrijvingen van „Amelands goudgele
stranden". Hij oordeelde deze eerder
schadelijk dan bevorderlijk voor het
toerisme te zijn en daagde radioluiste
raars uit betere produkten in te zen
den. Men hoopt voor de presentatie be
kende zangers en zangeressen te kun
nen engageren.
ENSEMBLE heeft het tot nu toe be
kende repertoire voor het seizoen 1967-
1968 bekend gemaakt: Pygmalion, blij
spel van G. B. Shaw (regie Karl Gutt-
mann) met o.a. in alfabetische volgorde:
Magda Janssens. Johan Kaart, Sigrid
Koetse, Jan Retèl, Guus Verstraete; Atn-
arocles en de leeuw, blijspel van G. B.
Shaw (regie Erwin Axer. decors Ewa
j*arowieyska) met o.a.: Jenny Arean,
Chris Baay, Roger Coorens, Heieen van
Meurs, Henk Molenberg, Dick Scheffer,
will van Seist, Herman Vinck; Een
maan voor de misdeelden, spel van
Eugene O'Neill (regie Theo Kling) met
in de hoofdrol Henny Om; Driekonin
genavond blijspel van William Shakes
peare (regie Jan Retèl) met o.a.: Chris
caay, Paul van Gorcum, Sigrid Koetse,
tri? Leddy* dan Rötèl, Dick Scheffer,
w ul van Seist, Pleunie Touw, Guus
verstra ete; Les Amants Puérils, spel
rüfr Cromn*elynck met in de hoofd
ei Uro van Eijck; La jument du Rol
TaS Paard van de Koning) blijspel van
m, a "olle m6t in de hoofdrol Hen-
ny urrl. Verder ligt het in de bedoeling,
cTTTrSSf de GLOBE (Eindhoven) en
nrnd 2 (TILBURG) een aantal kleine
teuw uit brenSen met jonge ac-
ïohn m.-fctr*ces' w-°- een-aoters van
cola] e J ïngmar Bergman, Aldo Ni-
haef?j^BRDAMSE Kunstinrichtïng
mii7iftVP en op be* gebied van de
een nn/6LStrek;t aan Louis Toebosch
I gel om v0°r een werk voor or-
nleuwo verband met het
Doelen T in de grote zaal van de
v/erk wAft aan ^on Leeuw voor een
het inwi groot: or^est. in verband met
haiiS.mrvV?n het. Botter dams Phil-
1968. Orkest in het voorjaar
aUpD5EfiSTB5-VO,KERK te Haarlem
het Holl'ar,aer in het kacier van
«n htè™r„Fe9tl,vai voor de 17® maal
den poUr,, j naa' °rgelconcours wor-
Bovet (Sn' De.elnemers zij": Guy
di=i voris Andre Isoir (Parijs),
dea Hoov™ ?rvWm?raar werd' Nico van
toko (MüiiSenn»a?g) en Pleg Jant"
rorrad door pSfu ]UIy Azal worden
(Haarl.1,Gottdard Aerner, Klaas
lijs). Vom e" Ganton Litaize (Pa-
1 vl ff?8 5 juU staat een
Prorisatiet„a„ d®eln®mers aan de lm-
danderdag 6 -hil het Pr?gramma,
'®icept!pro« zullen de juryleden
fcwSfeSrSljdag 7 juli zal de im-
edstujd worden gehouden.
tot en met or.
Bals-museum te"ïï Zal, in het Frans
toonstelling onder aarlem ee" ten-
d°aden wwden 7u naam Israël «o-
foto's door Sim w°mvat onder moer
van Israël" ^aaSenaar „Vrou-
e')sche sieraden ',00?s ziIver' Isra"
Ver het. land h«ten documentatie o-
Van Israel ,1 v. en de cultuur
deze motto's aan hun l^ars te lappen,
want de ingezonden onderwerpen slaan
vaak als de bekende tang op een var
ken en men moet al bijzonder vinding
rijk zijn om dan een werkelijke band
te ontdekken tussen de inhoud van het
programma en dat verheven ideaal.
Tussen 13 en 21 juni staan de pro
gramma's in het teken van het weder
zijds begrip tussen de volkeren maar de
meeste 'inzendingen zullen er heel wei
nig mee te maken hebben.
Het festival in Praag onderscheidt
zich nog op een andere manier van dat
van Montreux, omdat men een verde
ling heeft gemaakt in twee categorieën.
Overigens dit jaar voor de eerste keer.
De eerste categorie is die van de docu
mentaires, met het alles omvattende
thema „De mens van vandaag en zijn
wereld". De Nederlandse bijdrage van
Milo Anstadt, een montage van een
aantal documentaires over de landen
achter het gordijn, t.w. Hongarije,
Tsjecho-Slowakije en Polen, past won
derwel in deze categorie, want het gaat
in deze documentaire, die in zijn Praag
se uitvoering onlangs op het Neder
landse scherm is gekomen inderdaad
onr. mensen en de wereld waarin ze nu
leven.. -
Daarnaast is er de categorie van ar
tistieke programma's, zoals het officieel
heet, maar bedoeld worden de dramati
sche predukties en het zou wel eens zo
kunnen zijn, dat er de komende dagen
in deze sectie bijzonder belangwekken
de produkties te zien zullen zijn. In
het verleden hebben de landen van het
Oostblok op dit punt met boeiende in
zendingen de festivalgangers verrast.
Maar wat bij deze categorieën in het
bijzonder de aandacht trekt is de bepa
ling, dat de inzendingen met specifieke
televisiemiddelen moeten zijn gereali
seerd. Dat belooft waarschijnlijk meer,
dan de werkelijkheid kan bieden. Im
mers kan men werkelijk volhouden, dat
de produktie van Milo Anstadt met spe
cifieke televisiemiddelen is gereali
seerd Dat kan men toch moeilijk stel
len. Anstadt's programma's waren im
mers alle met de filmcamera opgeno
men en de televisiecamera kwam er
helemaal niet bij te pas. Bij de drama
tische produktie, het werkelijke televi
sietoneel kan dat anders zijn. En het is
afwachten hoe men er in zal slagen het
idee van de humaniteit en de solidariteit
van de mensen te verwezenlijken.
9 Praag vanuit een aantrekkelijke
hoek. In deze stad wordt voor de
vierde maal een televisiefestival ge
houden.
Een ander aspect van dit festival is
zijn prijzenregen. Een prijzenregen, düe
in tegenstelling tot Montreux, nog nim
mer op een Nederlandse inzending is
gevallen. Maar wellicht zit er dit jaar
een kans in. Want ook Praag is, althans
die indruk heeft het de afgelopen jaren
op zich geladen, niet helemaal vrij van
politieke invloed. Er is steeds een „eer
lijke" verdeling geweest van de prijzen
tussen oost en west en die prijstoeken
ning is ook elk jaar opnieuw weer aan
gevochten. In de categorie documentai
res is een prijs voor het beste draaiboek,
een voor de beste regie en een voor het
beste camerawerk. In de dramatische
sector zijn er vijf prijzen te vergeven,
nl. een voor het draaiboek, een voor de
regie, voor het camerawerk,- verder
voor de beste vrouwelijke rol, en nog
een voor de beste mannelijke rol.
Hoofdprijs in beide categorieën is „het
gouden Praag" een tastbare verbeelding
van de stad met de 10-talien torens. Dan
zijn er nog twee prijzen officieuze prij
zen die worden toegekend door de of
ficiële kritiek, weer een persprijs dus en
tenslotte nog een prijs van het televisie
publiek. Aan de twee laatste wordt
overigens weinig waarde gehecht.
??le va« d« internati
Wen (WIZO-Nederiand)''SC'1e
TWAALF jaar U
"■«seum te' ReJSn' het Ikonen"
een ,,o^;i.glïausen' Het is
"u met een ve„ gl!ausen' He
500 fien wT mg van meer
««m voor kunst int 5 gnikste mu"
Se,n' Onlangs werd j kWk Van het
ff* «sterven Pari 0 Yar:!:>melmg
t Alexander Powt kunsthande-
®s'aura tie k ai p vorkregen. Na
'hiisen. 15 deze collectie nu te be-
Tenslotte is er de hele entourage van
het festival, daar is in de eerste olaats
de enorme moeite die de Tsjechische
televisie doet om het iedereen naar de
zin te maken. Alle mogelijke excursies
staan er voor de afgevaardigden en de
persmensen op het programma, zodat er
nauwelijks enige tijd overblijft om zelf
standig op onder zoek uit te gaan. En
dan is er de plaats van handeling. De
stad, men weet het, voor de eerste we
reldoorlog deel uitmakend van de Oos
tenrijks-Hongaarse dubbelmonarchie,
kende in die jaren een society-leven
waarop Parijs jaloers kon zijn. Waar de
elegance oogverblindend moet zijn ge
weest, waar in tientallen paleizen van
de gefortuneerde burgerij en adel een
staat werd gevoerd, waarvan men zien
nu nauwelijks meer een voorstelling
kan maken. Zonder de pronkzucht en
de goede smaak, die er eeuwen de toon
heeft aangegeven zou er in een van de
oudste delen van de stad nimmer een
Wallenstem-paleis zijn gebouwd. De
naam Wallenstein klinkt ook ons Ne
derlanders bekend in de oren. Wallen
stein, groot veldheer uit de dertigjarige
oorlog in het begin van de zeventiende
eeuw, wiens levensgeschiedenis Schiller
de stof gaf voor een beroemde drama
tische trilogie. Nu dan, dn dat Wallen-
stein-p - leis vindt een vredelievende
slag tu sen oost en west plaats
De vierde symphonie van Beetho-
van laat een Beethoven horen, die
anders is dan men van hem ge
wend is- De componist heeft blijk
baar in een lichtvoetige stemming
verkeerd. Het tragische accent ont
breekt practisch, maar talrijke ko
mische effecten maken er een heer
lijk sltuk muziek van. Schumann
heeft deze vierde vergeleken met
Falstaff van Shakespeare. Duits
sprekende musici zijn over het alge
meen uitstekende reproducenten van
Beethovens oeuvre- Ze kennen wel
iets van de gevoelsaard van deze
muzikale geweldenaar. Deze uitvoe
ring wordit verzorgd door Het Weens
Phylharmoniisch Orkest. Voor deze
symphonie kan men zich geen be
tere combinatie voorstellen dan het
muzikale begrippen-paar Beethoven
en Wenen- Zelfs een dirigent als
Hans Schmidt Isserstedt kan daar
bij in één adem genoemd worden
Dehalve een uitstekende uitvoering.
Als toegift" wordt nog gespeeld de
laatste ouverture, die Beethoven
schreef. ,,The consecration of the
House" op 124 maakte deel uit van
de muziek die hij componeerde bij
de opening van het Josephstadt The
ater in Wenen. Majesteitelijk en pas
send bij een dergelijk evenement-
In een prachtige uitvoering een Heer
lijk stuk klanken-rijkdom.
Als opmerking terzijde: het heeft
zin bij de koop van platen in het al
gemeen de gehele plaat eerst proef
te draaien bij de firma. Deze bespro
ken plaat bezat bijvoorbeeld enkele
storende persfouten. Dat kan gebeu
ren. Maar beter voorkomen dan ge
nezen.
Beethoven: Symfonie no. 4 en
de ouverture 'The Consecration of
the House'. Hans Schmidt-Isse-i-
stedt leidt het Weens Philharmo-
nisch Orkest (Decca; stereo SXL
6274).
Een van Mozarts laatste en su-
bliemste creaties is zijn concer
to -voor klarinet, dait hij schreef voor
de klarinettist Anton Sta dier, met wie
hij de laatste jaren van zijn leven
bevriend was. Deze Anton en diens
broer Johann, die beiden veel van
Mozarts werk uitvoerden, hebben de
componist er toe geïnspireerd in veel
van zijn grote opera's, symphoni-
en en concerten de klarineit en de
alt-klarinet te gebruiken. Van de so
lo-werken het waren er verschei
dene die hij voor Anton Stadtlei
componeerde, was het klarinet-con
cert K 622 het laatste
Het allegro roept hier en daar re-
minicensies op aan Die Zeuber-
flote, welke kort tevoren was ge
schreven. In het bijzonder lyrische
adagio toont Mozart op zijn best zijn
gevoel voor de mogelijkheden, die de
klarinet bood voor het combineren
van lyriek en virtuositeit.
Met begeleiding van het Weens
Philharmonisch orkest onder leiding
van Karl Muohinger geeft Alfred
Prinz een sublieme vertolking.
De andere zijde van de plaat werd
bestemd voor werk uit een veel vroe
gere periode van Mozarts^Teverr"ZÏjn"
Parijse tijd, toen hij op 22-jairige
leeftijd het concert voor fluit en harp
(K 299) componeerde voor een van
zijn leerlingen, dochter van een man
met veel invloed in hofkringen. Van
het meisje getuigde Mozart, dat haai
harpspel prachtig was, maar ook dat
zij dom was en bovendien lui. Maar
eer Mozart dit laatsfé had ervaren,
waarbij hij ook nog de ergernis over
een slechtbetalende vader moest vel-
werken, wag dit concert voor harp
en fluit al gereed.
Het is een bijzonder charmant
werk, een fijne combinatie van Duits
sentiment en galante Franse rocu
costijl en daarom een goede type
ring aan Mozarts Franse periode.
Alfred Prinz (klarinet) Wernei
Tripp (fluit) cn Hubert Jellinek
(harp) zijn de solisten, die met hel
Weens Philharmonisch Orkest dit
werk uitvoerden. Het gebeurde met
veel vakmanschap, maar bovenal
en dat is een geluk met de eer
bied en bewondering van Weense
Musici voor de componist Mozart.
Mozart: Klarinet concert (K.V.
622) en Fluit en Harp concert (K.V.
299). (Decca; stereo SDD 155).
511
(Van onze radio- en t.v .-redactie)
BUSSUM „De aap" is de titel
van de monoloog, geschreven door
Franz Kafka, die de KRO-televisie
donderdag 15 juni via Nederland I uit
zendt.
In deze monoloog, brengt de aap
gespeeld door John Lanting op ver
zoek van een verzameld college hoogle
raren verslag uit van zijn vroegere le
ven als aap. Hy vertelt hoe hjj een
aantal jaren geleden door een lid van
de jachtexpeditïe van Hagenbeek ln
Afrika werd neergeschoten.
Tijdens zijn gevangenschap begon hij
de manieren van de rnensen na te
bootsen. Hij leerde drinken en roken en
na langere tijd praten. In deze mono
loog levert Kafka scherpe kritiek op
zowel het dresseren van dieren als op
de mens zelf, voor wie immers ook het
hoogste ideaal de vrijheid is.
De spelregie van deze monoloog
heeft Eric Vos. Luc van Gent tekent
voor de televisieregie.
(Van onze radio- en t.v-redactie)
BUSSUM In het KRO-televisiepro-
gramma „Silhouet" donderdag 15 juni
zal Henk Neuman een gesprek heb
ben met Peter Diamand, sinds 1965
directeur van het Edinburgh Festival.
Peter Diamand in 1913 in Berlijn gebo
ren week op 20-jarige leeftijd uit naar
Nederland, waar hij secretaris werd
van de destijds beroemde concert-pia-
ni'st Arthur Schnabel. Met Schnabel
reisde hij de hele wereld rond, maar
keerde in 1939 naar Nederland terug.
Een jaar later werd hij door de Duit
sers opgepikt en weggevoerd naar
Westerbork. Hij wist te ontsnappen
en dook onder bij de componist Marius
Flothuis. In die jaren groeide bij Dia
mand het idee om te komen tot een
na-oorlogs Holland-Festival.
Na de bevrijding, in 1945, werd hij
benoemd tot directie-secretaris van de
Nederlandse Opera. Twee jaar later
volgde zijn benoeming tot secretaris
van het Holland Festival, dat in 1948
van start ging.
(ADVERTENTIE)
Die DillonJt is tioof#t ftmrluh,
Bi|ffle5We hebben jeen tóevens
over hemgehalve een i/dje tier-
soonébeschmnf hen- rien
we alleen zijn «vaar- [E i lühe
Je hrifêt een aanhoudings
bevel te§en hem mee en
omdat we vermoeden dat
hij Hons. Kon^ wit verlaten
word 3d beid
met de be-
REEDS EE/1 UEEft vnuCHTELOOS OP UPCHT.
AMSTERDAM Een werkopna-
me uit de nieuwe Nederlandse film
„De verloedering van De Swieps",
die in de internationale filmweek
te Arnhem in première gaat. De
hoofdrollen worden gespeeld door
Ramses Shaffy (rechts) en Hetty
Verhoogt (links). Het scenario is
van Heere Heeresma, Eric Terp
stra heeft de regie.
(ADVERTENTIE)
GUN
MODERN van
-(de enige èctite speciaalzaak)
Baronielaan 59, Breda Tel. 0160Ó-30967
(Bel of schrijf even of vraag bezoek van
onze adviseur)
Johan van der Keuken Een van
de Van der Rijn-prijzen voor het jaar
1967 op de Arnhemse filmweek is toe
gekend aan Johan van der Keuken,
voor zijn film „fierman Slobbe". De
film, die Johan van der Keuken in op
dracht van de VPRO heeft gemaakt
is een vervolg van de eerder door hem
vervaardigde televisiefilm „Blind
kind 2". De jury bestond uit de heren
H. Bals, B- Bertina, J. Blokker, LA-
van Gateren en dir. H S. Visscher-
Dinsdag 13 juni
HILVERSUM I 403 m
KRO: 12,00 Stereo: Musette-ork. mfct
zangsol. 12,18 Marktber. voor schippers
12,20 V.d. landb. 12,27 Land- en tuinb.-
meded. 12,30 Nws. 12,40 Act. 12,50 Licht
ens. en sol. 13,30 Musiësta, licht gevar.
muziekprogr. 14,20 Schoolradio 14,40
Stereo: Licht instr. ens. (opn.) 15,00
Pizzicato, muz. middagmagazine 17,00
Overheidsvoorl., Suriname en de Ned.
Antillen „De nieuwe roman van Tip
Marugg", spreker Henk Dennert 17,10
V.d. jeugd 18,00 Licht pianospel (gr.)
18,20 Uitz. van de ARP. Spreker mr. W.
de Kwaadsteniet, secr. van de ARP
-1&,30-De Springplank, jonge artiesten
met orkestbegel. 19,00 Nws. 19,10 Act.
19,30 Conciliepostbus 19,35 Stereo: Klass.
gram.muz. 19,45 Gew. muz. (opn.) 20,00
Promenade-ork. met sopraan, operamuz.
20,40 Een klein beetje pijn, monoloog
21,15 Radio Kamerork., klass. muz. 21,50
Stereo: instr. ens. met zangsol., klass. lie
deren 22,00 Kunst, cultureel progr. 22,
Nws. 22,40 Overw. 22,45 Dag, Land!
klankbeeld over Zwitserland 23,15 Con
text, 14-daags magazine op de dingen
wordt doorgepraat 23,45 Lichte gram.
muz. 23,55-24,00 Nws.
HILVERSUM II 298 m
AVRO: 12.00 Promenade-ork., amus.»
muz. 12,27 Land- en tuinb.meded. 12,30
Overheidsvoorl., uitz. voor de landb.
12.40 Licht ork. 13.00 Nws. 13,10 Act.
13,30 Radiofilharm. ork. (opn.), semi»
klass. en moderne muz. 14,40 School
radio 15,00 V.d. vrouw 15,40 Stereo,
-»crijkkwintet, klass. muz. 16,00 Nws. 16,01
Stereo, pianorecital (gr.), klass. muz.
16,15 V.d. jeugd 17,15 New York calling
17,20 Lichte gram.muz. voor de tieners
18,00 Nws. 18,15 Act. 18,30 Licht instr.
ens. met zangsol. 18,55 Paris vous parle
19,00 Muziek mozaïek 20,00 Nws. 20,05
Beatrix-feestoord, amus.progr. voor zie
ke- en oud-patiënten 20,40 Op de zomer
teer, gevar. progr. 21,50 Jazz Spectrum
22,30 Nws. 22,40 Act. 22,55 Perséphone,
opera v. Strawinsky (gr.) 23.55-24,00
Nieuws.
HILVERSUM II 240 m en f.m.
VARA: 12,00 Nws. 12,02 Express, pla
ten bij de lunch (13,00 Nws.) 14,00 Nws.
14.02 V.d. huisvrouw, verz.platen 15,00
Nws. 15,02 Mix.. gevar. platenprogr.
(16.00 Nws.) 17,00 Nws. 17,02-18,00
555555en en 666666en.
BRUSSEL VLAAMS 324 m
12,00 Nws. 12,03 Lichte muz. 12,40
Weerber.. meded., progr.-overz. en SOS-
ber. voor schippers 12,48 Lichte muz.
12,55 Buitenl. persoverz. 13,00 Nws,
weerber. en beursber. 13,20 Tafelmuz.
14,00 Nws. 14,03 Lichte muz. 15,00 Nws.
15.03 Klass. muz. 16,00 Nws. 16,03 Beurs
ber. 16.09 Dansmuz. 16,30 Progr. voor
oudere luisteraars 17,00 Nws., weerber.
en meded. 17,15 Jazzmuz. 17,45 Piano-
ree. 18,00 Nws. 18,03 V.d. sold. 18,28
Puardesportuitsl. 18,30 Franse les 18,32
Lichte muz. 18,45 Sport. Aansl.: taal wen
ken 18,55 Lichte muz. 19,00 Nws., weer
ber. en radiomagazine 19,40 Amus.muz.
19,50 Syndicale kroniek 20,00 Hand in
hand met Nederland 20,30 Hoorspel 21,30
Klass. muz. 22,00-22,15 Nws. en ber.
Woensdag 14 juni
HILVERSUM I 402 m
NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Dagopening 7,15
Klass. fluitconcert (gr.) 7,30 Nws. 7,32
Radiokrant 7,50 Stereo, lichte gram.muz.
8,00 Nws. 8,10 Stereo: Gew. muz. (gr.)
8.30 Nws. 8.32 Touringclub, vakantie-
tips 8,45 Licht instr. ens. 9,00 V.d. zie
ken 9.35 Waterst. 9.40 V.d. huisvrouw
10,30 Morgend. 11,00 Lichte gram.muz.
HILVERSUM II 298 m
VARA: 7.00 Nws. en ochtendgym. 7,20
Soc. strijdlied 7,23 Lichte gram.muz.
(7,30-7,35 Van de voorpagina, persoverz.)
VPRO: 7,55 Deze dag VARA: 8,00
Nws. 8,10 Lichte gram.muz. (8,30-8,35
Van alle markten thuis, praatje v. d.
huisvrouw) 9,00 Moderne pianomuz.
(gr.) 9,15 Stereo: klass. pianokwartet
(gr.) AVRO: 9.40 Schoolradio
VARA: 10,00 Lichte gram.muz. 10,50
V.d. kleuters 11,00 Nws. 11,02 V.d. huis
vrouw 11,40 Gitaarrecital, moderne muz.
11,55 Licht orkest en zangsol. (gr.)
HILVERSUM II 240 m en f.m.
AVRO: 9.00 Nws. 9,02 Act. 9.05 Ka-
leidoscoop, orkestmuz. met sol. 10.00
Nws. 10,02 Arbeidsvitaminen, populair
verz.platen progr, (11,00 Nws.)