OLPHEN BEDDENSPEOMISÏ" ^WOtSte ^euze 1,1 a^€ soorten kedden en dekens van de beste jnerkkwaliteiten
een jeugdig
medewerker
verkoopsters
leerling-
verkoopsters
/ie/omarkt
s
„Op vliegtuigen zitten ook remouldbanden"
BERT
ACHT
EIGE
WATTMANI
Langzaam
U bent geen proefkonijn
HERENHUIS
EDAH N.V.
KLM-technicus W. P. Hofstee rijdt dagelijks
van Haarlem naar Schiphol op UBO-banden
Nog meer mensen die het weten
30
Nu weet U, waarom UBO-remouldbanden
goedkoper kunnen zijn (en toch 100 veilig)
Vat heeft dat voor belang kinde
ren? Wfeio van matheid houdt
als ik van trammen^ heeftofi
aarde vin.
ïouhb nu werkelijk naar
de hemel vhSuske?
Wat is nu precies een remouldband'il
mW'
20
21
GINNEKENSTRAAT 83 en 64 VAN OLPHEN'S SPECIAALZAKEN breda
R.K. Huishoudschool
„Maria Assumpta"
Oriëntatieklas
Vormingsklas
Mivor:
Opleiding Staatsakte Na
Aangifte:
O. DIJKSTRA'S
AANNEMERSBEDRIJF N.V. BREDA
a) ervaren WATERBOUWKUNDIGE
BETONUITVOERDERS
b) ervaren UITVOERDERS
c) H.T.S.'er W W
TE KOOP:
met garage (box)
GEMEENTE BREDA
K
C
I
I
„Ik zie het dagelijks voor mijn eigen
ogen. Op Schiphol starten en landen
vliegtuigen, die in veel gevallen ook
met remouldbanden zijn uitgerust.
En die vliegtuigbanden hebben wat
te lijden!", aldus de heer W. P. Hof
stee (46), Vondelweg 242, Haarlem,
technicus bij de KLM.
Waarom de
UBO remould autobanden
belangrijk goedkoper
en toch 100% safe zijn
Hij beseft, dat goede remouldban
den een groot en modern machine
park en een indrukwekkend vak
manschap vereisen. „Ouderwetse,
z.g. „coverbanden" zou ik ook niet
vertrouwen. Maar de Ubo-banden,
die werkelijk van hiel tot hiel ver
nieuwd worden, zijn volkomen be
trouwbaar", vindt deze technicus,
die dagelijks (met 5 personen) van
Haarlem naar Schiphol rijdt. Boven
dien maakt hij grote vakantiereizen
met zijn gezin en met een uitge
breide kampeeruitrusting. Dat staat
(en rijdt) allemaal volkomen safe
op Ubo-banden", lacht hij.
AVONTUREN VAN
SUSKE EN WISKE
Negen jaai
F. 25.
!f* m Btsruuma
DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 9 JUNI 1967
Nieuwstraat 22, Breda, Telefoon 01600 - 35179
(nieuwe opleiding aan de school) 1-jarige oplei-
ling voor meisjes in bezit van getuigschrift 3-
jarige Ulo of overgangsbewijs naar het 3de leer
jaar van M.M.S. - H.B.S. of gymnasium.
l-jarige opleiding voor meisjes in bezit van di
ploma Ulo of overgangsbewijs naar het 4de leer
jaar van M.M.S.-H.B.S. of gymnasium.
speciale Vormingsklas van meisjes in het bezit
.einddiploma M.M.S.-H.B.S. of gymnasium.
4-jarige opleiding tot Lerares in het Naaldvak.
Toelatingseis: Vormingsklas of 3-jarige voorop
leiding.
Vóór 1 juli a.s.
Trouwboekje meebrengen.
Aanmelding en inlichtingen: woensdag 3 - 5 en 7 - 8
uur, of volgens afspraak bij de Directrice.
Delpratsingel 21, vraagt:
grond-, rioleringswerken en uitbreidingsplan
nen.
voor begrotingswerk en werkvoorbereiding.
Salariëring in nader overleg vast te stellen.
Pensioenregeling aanwezig.
Uitvoerige schriftelijke sollicitaties, welke discreet
zullen worden behandeld, te richten aan de Directie
van bovengenoemde Maatschappij.
In het villapark in ROOSENDAAL (N.-Br.)
Ind.: woonkamer van 7.60x3.50 m, keuken 2.50x3.15
m, hal, kelder, toilet met fonteintje. Boven: 4 slaap
kamers, betegelde douche met zitbad, 2e toilet en
wastafel. Zolder voor de helft bevloerd. Voor- en
achtertuin, schuur. Blijvend vrij uitzicht. Direct leeg
te aanvaarden. Prijs f 42000.k:k.
Brieven onder no. S-65030-9/6 bureau van dit blad.
Ter gemeentesecretarie kan worden geplaatst
Vtêreist: diploma u.l.o.
Salaris: tot f 732,per maand, af
hankelijk van opleiding, leeftijd en
ervaring.
De premie a.o.w. komt voor rekening
van de gemeente.
Sollicitaties in te zenden aan burgemeester en
wethouders voor 16 juni 1967.
vraagt voor haar ZIEZOMARKT
OOSTERHOUT, Vondellaan (ongen.):
Met gemaakte vakantie-afspraken wordt
rekening gehouden.
Ook zij, die binnenkort de school verlaten,
kunnen nu reeds solliciteren.
U kunt zich dagelijks aanmelden bij de chef
de Heer Bakker.
mm
•x- tv*,- j "s#»"1
„Minstens ƒ55,— bespaard"
„Ik koop niet anders meer.
Waarom zou ik! Ik rijd per jaar
12 tot 15.000 kilometer. Dage
lijks ga ik met mijn VW naar
het kantoor van de Gemeente-
Giro, waar ik als ambtenaar
werk. Tijdens de weekends en
de vakantie gaan mijn vrouw en
ik altijd met de auto weg. Nooit
pech of lekke banden. Ik ben
altijd nog blij met die tip van
een kollega. Hij raadde mij Ubo-
banden aan: goed en goedkoop!"
Dat is de overtuiging van de
heer J. H. Contelaar (40) in
Amsterdam.
„Binnen de 25 minuten had ik
twee nieuwe Ubo-banden onder
mijn wagen endaarmee min
stens 55,bespaard. Echt
ik koop niet anders meer dan
Ubo-banden".
„Mijn garage adviseerde: neem
toch Ubo-banden"
„Ik rijd fors, veel en hard",
meent de heer H. Jacobs (60)
in Amsterdam, grossier en im
porteur van houtwaren, „meer
malen per jaar maak ik grote
zakenreizen Zwitserland, Ita
lië. Mijn Volvo moet dan ook
volkomen betrouwbaar zijn. Ik
laat alles door mijn garage doen.
Daar adviseerden ze mij'Neem
toch Ubo-banden'."
Banden zijn belangrijk. „Kijk
eens hoeveel wagens op slechte
en versleten banden staan. Hoe
durven die mensen ermee te
rijden? Ik heb twee stel banden:
voor de zomer en voor de win
ter. Plus twee reservebanden...
ja, allemaal Ubo. Ik neem geen
risico. Dat heb ik wel geleerd
in veertig jaar autorijden".
Ontdekking na een half jaar
De heer M. Heerings (28) te
Amsterdam, machinist van be
roep, bekent: „Jaren geleden
kreeg ik bij mijn eerste auto een
lekke band. Mijn zwager zou die
even laten maken. Ik kreeg een
gloednieuwe band terugdacht
ik. Na een half jaar ontdekte ik
in een gesprek met die zwager,
dat ik op een Ubo-band reed.
En dat ging fantastisch. Ik heb
nooit meer op andere banden
gereden".
Hij rijdt 60.000 km per jaar, het
hele land door. „Als het even
kan, kom ik elke avond thuis.
Momenteel werken wij in het
Botlekgebied. Dagelijks makeii
wij die rit met drie kollega's
heen en weer. In deze tijd van
het jaar merk je pas goed de
greep van Ubo-banden op de
weg: gewéldig!"
De Ubo maakt al 40 jaar (1) remould-ban-
den. Zij is uitgegroeid tot het grootste ban-
denvernieuwingsbedrijf in de Benelux. Bij de
Ubo werken 500 man. In de Ubo-installatie?
zijn de nieuwste technische vindingen toe
gepast, zoals in de grote fabrieken van de
wereldberoemde banden.
Ubo-banden worden geleverd aan Politie,
Rijk en Gemeenten, v. Gend Loos, U.S.
Army, AKU, Shell, Esso, Fina, Mobil, Gulf,
BP, Rijksautomobielcentrale, taxionderne
mingen, een verzekeringsmij. met een wagen
park van.500 auto's, zeer vele autobusonder
nemingen in Nederland w.o. de stadsauto
busdiensten van Amsterdam, Rotterdam,
Den Haag, Utrecht, Arnhem, Maastricht,
Groningen enz., Philips, PTT, Wilton Fije-
noord, Werkspoor en ontelbare particulieren
Fabrieksgarantie
Op Ubo-remouldbanden krijgt U
volledige fabrieksgarantie. Deze
geldt tot het originele Ubo-
profiel tot op 1 mm profieldiepte
is afgesleten vele tienduizen
den kilometers rijden.
Ubo-remouldbanden
100% veilig
Wat dacht UTienduizenden
ervaren automobilisten rijden er
al jarenlang dagelijks
mee. Mensen als de
heren Hofstee,
Contelaar,
Heerings en
Jacobs gaan
hun gezin toch
niet in de waagschaal stellen,
als ze er niet
rotsvast van over
tuigd waren, dat
Ubo-remould- mt (3
banden 100
safe zijn. Politiewagens worden
met Ubo-remouldbanden uitge
rust. Zelfs vliegtuigen krijgen
- als de nieuwe versleten zijn -
remouldbanden. Nog twijfel?
Let op de naam:
„Ubo-remould"
Kijk goed of er „TJbo-remouId"
op de banden staat. Alleen deze
naam garandeert U, dat U de
door-en-door beproefde Ubo-
banden krijgt uit het grootste
bandenvernieuwingsbedrijf in de
Benelux.
Waar koopt U Ubo-banden?
Bij de bandenspecialisten er zijn er ruim 250 in Nederland)
of bij Uw garagehouder. Het is altijd verstandig om Uto-
remouldbanden te vragen, want dan weet U, dat Uit
krijgt uit het grootste bandenvernieuwingsbedrijf in de
Benelux, waar ze over de modernste testapparatuur be
schikken. U kunt Ubo-banden kopen ais nieuwe, dus zon
der inlevering van oude banden. Vroeger moest Uper se
banden inleveren, dat is niet meer noodzakelijk, maar
uiteraard nog goedkoper. Ubo-banden worden uit voorraad
geleverd.
Dit zijn de ongelooflijk lage Ubo-prijzen
(560x13)
(560x13)
(560x15)
(590x13)
(640x15)
(700x13)
(520x14)
'Taunus 12M, 15M, Cortina 1500,
Corsair
Fiat 1300, 1500
Volkswagen 1200/1300, DKW 3/6
Taunus, Opel 1500, 1700, Simca
1300, 1500
Volkswagen Bestel tot '64
Mercedes 190/200
Fiat 1100, Neckar 200
NSU Prinz, Austin 1100, Vauxhall
Viva, BMW 700
Simca 900/1000, Kadett, Fiat 850,
Morris 1100 (560-550x12)
BMW 1600/1800 (600x14)
Mercedes 220/230 (725x13)
Opel Kap., Volkswagen Bestel na '64 (700x14)
DAF tot '64, Fiat 600, Anglia,
Austin A35, Trabant (520x12/13)
Chevrolet, Ford na '58 (750x14)
DAF na '64, Renault R4 (145x330)
Volkswagen 1500, Volvo (600x154)
Citroen 2CV, Dauphine (135x380)
(zonder inlevering enkele guldens meer)
Deze lijst uitknippen en bewaren tot U aan
banden toe bent.
36,50
36,50
37,50
40,50
47,75
50,25
(550x12) 34,50
54,25.1
SS,IS
45,-
30,25
Utrecht Kanaal weg 69 tel. (030) 32141
door W. v. d. STEEN
Dat is een band, die van een geheel nieuwe rubberlaag is voorzien net als
bij nieuwe banden. Remould betekent: opnieuw vormen. Voorwaardeis.j
dat hét bestaande canvaskarkas 100 gaaf en betrouwbaar is.
De hypermoderne elektronische apparatuur (de „pijnbank") van UW
garandeert, dat alleen 100% betrouwbare banden de zware tests mil
goed gevolg doorstaan.
(Van een o
WEERT Voor postbeambte
een jeugdherinnering, die nooit
Haagse lijn 10 piepend langs zijl
veertig jaar geleden met het uit
kranten. Enkele weken gelede:
van de knip en het Nederland
seizoen beginnen. De Kruisstn
rustig zijstraatje. Het huis met
de andere woningen. Geen uiths
plaatsen zal men er vinden. Alle
vermeldt: „Nederlands tramwei
Voor de kenners wordt het dan
hekje lopen deze tramrails tot ach
- Amsterdamse blauwen - complete:
In een uitloper van zijn huls vlnde
wij de directeur, gids, controleur, f
f tograaf, bibliothecaris, onderhoud
I man voor rails, bovenleidingen en rc
lend materieel, en manusje-van-alle
(„Ik poets ook zelf mijn kantoor'
Bert Kühne bezig met de administr
tie. We zijn in de ontvangruimte, t<
vens kantoor, directiekamer, archie
Kühne zegt: „Ik doe alles in mijl
i vrije tijd. Om half een moet ik wee
j aan het werk bij de post". Boven h<
I hoofd van de tramweg-museum-dire
teur hangen honderden souvenirs u
tramstellen: de bekende bordjes me
„Verboden op den grond te spuwen
en „Kinderen beneden drie jaar mot
2, op den scboot worden genomen'
Trammodellen en -tekeningen corr
Pieteren het interieur van het hoofdgt
bouw van het museum. In de dri
f tramstellen, die achter in het tuintj
genieten van hun pensioen, liggen d
j meest vreemdsoortige tramvoorwei
pen opgeslagen: ritborden, condut
I teurspetten, bellen, seinlampen e.d.
Hij zegt. „In 1950 ben ik begonne
mijn verzameling om te zetten in ee
museumcollectie. Die verzameling ha
ÏL Vs een jongen van negen. A
merk» het mij gefascineerd, he
flze™aa, le geval- dat door twe
vm Iw. e en een draad van bc
nf-nL?°or de straten schoot. De eerst
noïhf -le gIng bewaren zitte
verzami?"" ?rcl?iaf- Uit deze eerstl
collfw?» g 'f langzaam een grot
aal VaS en Plaatjesmateri
dat in rm i i"Cer dit vervoermidde
nen helaas aan het verdwf
ten,o1 Pat verdwijnen, maar het kom
die fn j een nieuwe vorm, zoals wi
nen %?f"s.terdam aa Rotterdam ker,
zoals n^alr n°g wel onder de grond
en AnYem6,?1 zlJn, ze er in Rotterdan
dat it? i al mee bezig. Dit om
ziin hnrfe, heeft het vervoe
gtepunt niet aan te kunnen'
^"e!S0aOaPnndÏKÜ^lin Weert
i 26 openina UH Kruisstraat. Voor de
d« Nederfandsp n directeur va,
schappij naar TO B""rtspoorwegmaal
l h'euws Jtvvarn ert te halen-
toen Kiihn t museum pas e
2«h eerSmVamV, 2,5 Amsterl
gelopen iaarwtl kocht In hat
sen het museum rond 1000
0 warenwetvolgens de
Limburgers eerste pIaats
NoordSolfand Ti"?™ uit Zui<J-
de loop (jer iarYi f waren dat u
zoal* rSn.°°ï veel buitenlan
Ame
d"s zoalf rLar?n w veei pui
dkanen. Duitsers611' £aPann«-s,
Hi zegt: u zul? Engelsen-
"u 2ult vragen; heeft
he
ted
an
ai
men
PTT
geer
er
ir
dl