OLPHEN BEDDENSPEOMISÏ" ^WOtSte ^euze 1,1 a^€ soorten kedden en dekens van de beste jnerkkwaliteiten een jeugdig medewerker verkoopsters leerling- verkoopsters /ie/omarkt s „Op vliegtuigen zitten ook remouldbanden" BERT ACHT EIGE WATTMANI Langzaam U bent geen proefkonijn HERENHUIS EDAH N.V. KLM-technicus W. P. Hofstee rijdt dagelijks van Haarlem naar Schiphol op UBO-banden Nog meer mensen die het weten 30 Nu weet U, waarom UBO-remouldbanden goedkoper kunnen zijn (en toch 100 veilig) Vat heeft dat voor belang kinde ren? Wfeio van matheid houdt als ik van trammen^ heeftofi aarde vin. ïouhb nu werkelijk naar de hemel vhSuske? Wat is nu precies een remouldband'il mW' 20 21 GINNEKENSTRAAT 83 en 64 VAN OLPHEN'S SPECIAALZAKEN breda R.K. Huishoudschool „Maria Assumpta" Oriëntatieklas Vormingsklas Mivor: Opleiding Staatsakte Na Aangifte: O. DIJKSTRA'S AANNEMERSBEDRIJF N.V. BREDA a) ervaren WATERBOUWKUNDIGE BETONUITVOERDERS b) ervaren UITVOERDERS c) H.T.S.'er W W TE KOOP: met garage (box) GEMEENTE BREDA K C I I „Ik zie het dagelijks voor mijn eigen ogen. Op Schiphol starten en landen vliegtuigen, die in veel gevallen ook met remouldbanden zijn uitgerust. En die vliegtuigbanden hebben wat te lijden!", aldus de heer W. P. Hof stee (46), Vondelweg 242, Haarlem, technicus bij de KLM. Waarom de UBO remould autobanden belangrijk goedkoper en toch 100% safe zijn Hij beseft, dat goede remouldban den een groot en modern machine park en een indrukwekkend vak manschap vereisen. „Ouderwetse, z.g. „coverbanden" zou ik ook niet vertrouwen. Maar de Ubo-banden, die werkelijk van hiel tot hiel ver nieuwd worden, zijn volkomen be trouwbaar", vindt deze technicus, die dagelijks (met 5 personen) van Haarlem naar Schiphol rijdt. Boven dien maakt hij grote vakantiereizen met zijn gezin en met een uitge breide kampeeruitrusting. Dat staat (en rijdt) allemaal volkomen safe op Ubo-banden", lacht hij. AVONTUREN VAN SUSKE EN WISKE Negen jaai F. 25. !f* m Btsruuma DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 9 JUNI 1967 Nieuwstraat 22, Breda, Telefoon 01600 - 35179 (nieuwe opleiding aan de school) 1-jarige oplei- ling voor meisjes in bezit van getuigschrift 3- jarige Ulo of overgangsbewijs naar het 3de leer jaar van M.M.S. - H.B.S. of gymnasium. l-jarige opleiding voor meisjes in bezit van di ploma Ulo of overgangsbewijs naar het 4de leer jaar van M.M.S.-H.B.S. of gymnasium. speciale Vormingsklas van meisjes in het bezit .einddiploma M.M.S.-H.B.S. of gymnasium. 4-jarige opleiding tot Lerares in het Naaldvak. Toelatingseis: Vormingsklas of 3-jarige voorop leiding. Vóór 1 juli a.s. Trouwboekje meebrengen. Aanmelding en inlichtingen: woensdag 3 - 5 en 7 - 8 uur, of volgens afspraak bij de Directrice. Delpratsingel 21, vraagt: grond-, rioleringswerken en uitbreidingsplan nen. voor begrotingswerk en werkvoorbereiding. Salariëring in nader overleg vast te stellen. Pensioenregeling aanwezig. Uitvoerige schriftelijke sollicitaties, welke discreet zullen worden behandeld, te richten aan de Directie van bovengenoemde Maatschappij. In het villapark in ROOSENDAAL (N.-Br.) Ind.: woonkamer van 7.60x3.50 m, keuken 2.50x3.15 m, hal, kelder, toilet met fonteintje. Boven: 4 slaap kamers, betegelde douche met zitbad, 2e toilet en wastafel. Zolder voor de helft bevloerd. Voor- en achtertuin, schuur. Blijvend vrij uitzicht. Direct leeg te aanvaarden. Prijs f 42000.k:k. Brieven onder no. S-65030-9/6 bureau van dit blad. Ter gemeentesecretarie kan worden geplaatst Vtêreist: diploma u.l.o. Salaris: tot f 732,per maand, af hankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring. De premie a.o.w. komt voor rekening van de gemeente. Sollicitaties in te zenden aan burgemeester en wethouders voor 16 juni 1967. vraagt voor haar ZIEZOMARKT OOSTERHOUT, Vondellaan (ongen.): Met gemaakte vakantie-afspraken wordt rekening gehouden. Ook zij, die binnenkort de school verlaten, kunnen nu reeds solliciteren. U kunt zich dagelijks aanmelden bij de chef de Heer Bakker. mm •x- tv*,- j "s#»"1 „Minstens ƒ55,— bespaard" „Ik koop niet anders meer. Waarom zou ik! Ik rijd per jaar 12 tot 15.000 kilometer. Dage lijks ga ik met mijn VW naar het kantoor van de Gemeente- Giro, waar ik als ambtenaar werk. Tijdens de weekends en de vakantie gaan mijn vrouw en ik altijd met de auto weg. Nooit pech of lekke banden. Ik ben altijd nog blij met die tip van een kollega. Hij raadde mij Ubo- banden aan: goed en goedkoop!" Dat is de overtuiging van de heer J. H. Contelaar (40) in Amsterdam. „Binnen de 25 minuten had ik twee nieuwe Ubo-banden onder mijn wagen endaarmee min stens 55,bespaard. Echt ik koop niet anders meer dan Ubo-banden". „Mijn garage adviseerde: neem toch Ubo-banden" „Ik rijd fors, veel en hard", meent de heer H. Jacobs (60) in Amsterdam, grossier en im porteur van houtwaren, „meer malen per jaar maak ik grote zakenreizen Zwitserland, Ita lië. Mijn Volvo moet dan ook volkomen betrouwbaar zijn. Ik laat alles door mijn garage doen. Daar adviseerden ze mij'Neem toch Ubo-banden'." Banden zijn belangrijk. „Kijk eens hoeveel wagens op slechte en versleten banden staan. Hoe durven die mensen ermee te rijden? Ik heb twee stel banden: voor de zomer en voor de win ter. Plus twee reservebanden... ja, allemaal Ubo. Ik neem geen risico. Dat heb ik wel geleerd in veertig jaar autorijden". Ontdekking na een half jaar De heer M. Heerings (28) te Amsterdam, machinist van be roep, bekent: „Jaren geleden kreeg ik bij mijn eerste auto een lekke band. Mijn zwager zou die even laten maken. Ik kreeg een gloednieuwe band terugdacht ik. Na een half jaar ontdekte ik in een gesprek met die zwager, dat ik op een Ubo-band reed. En dat ging fantastisch. Ik heb nooit meer op andere banden gereden". Hij rijdt 60.000 km per jaar, het hele land door. „Als het even kan, kom ik elke avond thuis. Momenteel werken wij in het Botlekgebied. Dagelijks makeii wij die rit met drie kollega's heen en weer. In deze tijd van het jaar merk je pas goed de greep van Ubo-banden op de weg: gewéldig!" De Ubo maakt al 40 jaar (1) remould-ban- den. Zij is uitgegroeid tot het grootste ban- denvernieuwingsbedrijf in de Benelux. Bij de Ubo werken 500 man. In de Ubo-installatie? zijn de nieuwste technische vindingen toe gepast, zoals in de grote fabrieken van de wereldberoemde banden. Ubo-banden worden geleverd aan Politie, Rijk en Gemeenten, v. Gend Loos, U.S. Army, AKU, Shell, Esso, Fina, Mobil, Gulf, BP, Rijksautomobielcentrale, taxionderne mingen, een verzekeringsmij. met een wagen park van.500 auto's, zeer vele autobusonder nemingen in Nederland w.o. de stadsauto busdiensten van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Arnhem, Maastricht, Groningen enz., Philips, PTT, Wilton Fije- noord, Werkspoor en ontelbare particulieren Fabrieksgarantie Op Ubo-remouldbanden krijgt U volledige fabrieksgarantie. Deze geldt tot het originele Ubo- profiel tot op 1 mm profieldiepte is afgesleten vele tienduizen den kilometers rijden. Ubo-remouldbanden 100% veilig Wat dacht UTienduizenden ervaren automobilisten rijden er al jarenlang dagelijks mee. Mensen als de heren Hofstee, Contelaar, Heerings en Jacobs gaan hun gezin toch niet in de waagschaal stellen, als ze er niet rotsvast van over tuigd waren, dat Ubo-remould- mt (3 banden 100 safe zijn. Politiewagens worden met Ubo-remouldbanden uitge rust. Zelfs vliegtuigen krijgen - als de nieuwe versleten zijn - remouldbanden. Nog twijfel? Let op de naam: „Ubo-remould" Kijk goed of er „TJbo-remouId" op de banden staat. Alleen deze naam garandeert U, dat U de door-en-door beproefde Ubo- banden krijgt uit het grootste bandenvernieuwingsbedrijf in de Benelux. Waar koopt U Ubo-banden? Bij de bandenspecialisten er zijn er ruim 250 in Nederland) of bij Uw garagehouder. Het is altijd verstandig om Uto- remouldbanden te vragen, want dan weet U, dat Uit krijgt uit het grootste bandenvernieuwingsbedrijf in de Benelux, waar ze over de modernste testapparatuur be schikken. U kunt Ubo-banden kopen ais nieuwe, dus zon der inlevering van oude banden. Vroeger moest Uper se banden inleveren, dat is niet meer noodzakelijk, maar uiteraard nog goedkoper. Ubo-banden worden uit voorraad geleverd. Dit zijn de ongelooflijk lage Ubo-prijzen (560x13) (560x13) (560x15) (590x13) (640x15) (700x13) (520x14) 'Taunus 12M, 15M, Cortina 1500, Corsair Fiat 1300, 1500 Volkswagen 1200/1300, DKW 3/6 Taunus, Opel 1500, 1700, Simca 1300, 1500 Volkswagen Bestel tot '64 Mercedes 190/200 Fiat 1100, Neckar 200 NSU Prinz, Austin 1100, Vauxhall Viva, BMW 700 Simca 900/1000, Kadett, Fiat 850, Morris 1100 (560-550x12) BMW 1600/1800 (600x14) Mercedes 220/230 (725x13) Opel Kap., Volkswagen Bestel na '64 (700x14) DAF tot '64, Fiat 600, Anglia, Austin A35, Trabant (520x12/13) Chevrolet, Ford na '58 (750x14) DAF na '64, Renault R4 (145x330) Volkswagen 1500, Volvo (600x154) Citroen 2CV, Dauphine (135x380) (zonder inlevering enkele guldens meer) Deze lijst uitknippen en bewaren tot U aan banden toe bent. 36,50 36,50 37,50 40,50 47,75 50,25 (550x12) 34,50 54,25.1 SS,IS 45,- 30,25 Utrecht Kanaal weg 69 tel. (030) 32141 door W. v. d. STEEN Dat is een band, die van een geheel nieuwe rubberlaag is voorzien net als bij nieuwe banden. Remould betekent: opnieuw vormen. Voorwaardeis.j dat hét bestaande canvaskarkas 100 gaaf en betrouwbaar is. De hypermoderne elektronische apparatuur (de „pijnbank") van UW garandeert, dat alleen 100% betrouwbare banden de zware tests mil goed gevolg doorstaan. (Van een o WEERT Voor postbeambte een jeugdherinnering, die nooit Haagse lijn 10 piepend langs zijl veertig jaar geleden met het uit kranten. Enkele weken gelede: van de knip en het Nederland seizoen beginnen. De Kruisstn rustig zijstraatje. Het huis met de andere woningen. Geen uiths plaatsen zal men er vinden. Alle vermeldt: „Nederlands tramwei Voor de kenners wordt het dan hekje lopen deze tramrails tot ach - Amsterdamse blauwen - complete: In een uitloper van zijn huls vlnde wij de directeur, gids, controleur, f f tograaf, bibliothecaris, onderhoud I man voor rails, bovenleidingen en rc lend materieel, en manusje-van-alle („Ik poets ook zelf mijn kantoor' Bert Kühne bezig met de administr tie. We zijn in de ontvangruimte, t< vens kantoor, directiekamer, archie Kühne zegt: „Ik doe alles in mijl i vrije tijd. Om half een moet ik wee j aan het werk bij de post". Boven h< I hoofd van de tramweg-museum-dire teur hangen honderden souvenirs u tramstellen: de bekende bordjes me „Verboden op den grond te spuwen en „Kinderen beneden drie jaar mot 2, op den scboot worden genomen' Trammodellen en -tekeningen corr Pieteren het interieur van het hoofdgt bouw van het museum. In de dri f tramstellen, die achter in het tuintj genieten van hun pensioen, liggen d j meest vreemdsoortige tramvoorwei pen opgeslagen: ritborden, condut I teurspetten, bellen, seinlampen e.d. Hij zegt. „In 1950 ben ik begonne mijn verzameling om te zetten in ee museumcollectie. Die verzameling ha ÏL Vs een jongen van negen. A merk» het mij gefascineerd, he flze™aa, le geval- dat door twe vm Iw. e en een draad van bc nf-nL?°or de straten schoot. De eerst noïhf -le gIng bewaren zitte verzami?"" ?rcl?iaf- Uit deze eerstl collfw?» g 'f langzaam een grot aal VaS en Plaatjesmateri dat in rm i i"Cer dit vervoermidde nen helaas aan het verdwf ten,o1 Pat verdwijnen, maar het kom die fn j een nieuwe vorm, zoals wi nen %?f"s.terdam aa Rotterdam ker, zoals n^alr n°g wel onder de grond en AnYem6,?1 zlJn, ze er in Rotterdan dat it? i al mee bezig. Dit om ziin hnrfe, heeft het vervoe gtepunt niet aan te kunnen' ^"e!S0aOaPnndÏKÜ^lin Weert i 26 openina UH Kruisstraat. Voor de d« Nederfandsp n directeur va, schappij naar TO B""rtspoorwegmaal l h'euws Jtvvarn ert te halen- toen Kiihn t museum pas e 2«h eerSmVamV, 2,5 Amsterl gelopen iaarwtl kocht In hat sen het museum rond 1000 0 warenwetvolgens de Limburgers eerste pIaats NoordSolfand Ti"?™ uit Zui<J- de loop (jer iarYi f waren dat u zoal* rSn.°°ï veel buitenlan Ame d"s zoalf rLar?n w veei pui dkanen. Duitsers611' £aPann«-s, Hi zegt: u zul? Engelsen- "u 2ult vragen; heeft he ted an ai men PTT geer er ir dl

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1967 | | pagina 20