«te beate
LEKKERE PITTIGE SHAG
BRflUd
meeuifcf®®
Brejaart
1395
HOOGENBOSCH
Meer variatie in gloednieuwe mode
•""-ftSKkSjJSiH
Em kwoMeii
I
m
Neem fat qmok
m tftuis
schoenen
Wij menen badstof. De stof voor zee- en zeilweer.
De ideale stof voor de behaaglijkheden van vakantie en
vrije tijd. De kollekties van Lampe Modehuis
zijn weer wijds. De prijzen wolkenloos
Braun's grote verrassing voor vaderdag!
C. G. SIEBEN&Co N.V.
12
IMPORTEUR
POSTBUS 338 AMSTERDAM-C.
Hoofddealer voor Breda en omstreken
Voor een fijne
zonnige vakantie!
Langer
Temperament
DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 9 JUNI 1967
JAVAANSE
JONGENS
Eéns in bet jaar wordt vader extra verwend.
Heel veel vaders krijgen op vaderdag een
elektrisch scheerapparaat.
Dit jaar maakt Braun het u erg gemakkelijk
om een keus te doen!
Braun presenteert de beroemde
BRAUN SIXTANT in een prachtige
geschenkdoos en geeft er GRATIS
een flacon Mennen Pre-shave bij.
(winkelwaarde f 4.50!)
Dit zijn de bijzondere eigenschappen
van de BRAUN SIXTANT:
platina-veredeld scheerblad
honingraat-scheersysteem
volkomen glad en diep uitscheren
zónder huid-irritatie
ingebouwde tondeuse voor de
snorren en de bakkebaarden
m
BRAUN SIXTANT in luxe geschenkdoos f 70
mèt een flacon MENNEN Pre-shave I
50
U kunt zich geen fijner vaderdag-geschenk voorstellen!
ENKELE BRANDER
f 12.75
windkapje f 2.10
SIERRA f 49.75
g
1
LUMOGAZ C400
f31.75
vulling 400 f 2.75
- msmm
BABY "R" f31.50
warmtestraler
PRIJSCOURANT EN D.EALERSLIJST OP AANVRAAG
voordealer si ij st 50 cent aan postzegels b ij sluiten.
MEER DAN 100.000 DEALERS IN 93 LANDEN
SPORTHUIS
VEEMARKTSTRAAT 21 - 30
BREDA Tel. 33915
Corduroy damesbootee.
De sportieve modeschoen
heerlijk soepel.
Ook voor vaders
en zonen
hebben wij
corduroy I
Heren weekender, vlot
sportief. Open weefsel,
lekker koel. Sterke
dubbele stootrand.
Leuke
zomerse mandjes
1 v.a. 2,95.
RRKOA: Tolbrugstraat 3, ROOSENDAAL:
Dr. Rraherstraat t/o ingang supermarkt
V. &D.
Kent u de stof
voor zoete en voor zilte
avonturen?
26 65 Badstof strandjasje OO QC Badstof hansop. In lachende
in zonnigeimprrmé's. 38/42. MiVd kleuren. Badstofcap 9.95
BREDA, Ginnekenstraat 30
BREDA De BMC mini en
850 zijn twee actuele models-
nieuw leven hebben gebracht
kleine klasse met een cilindel
van minder dan 1000 cc. Beide
waren voor het grote publiek e
teleurstelling, maar ze zijn nu
geworden. We hebben hier te»
met praktische rijwagentjes, die1
zijn in 't verkeer en zuinig iop
marktsucces bewijst dat er r
doende belangstelling voor klcir
is.
De Austin Seven, die we met
850 gaan vergelijken, is in enl,
zichten een origineel wagentja
het is dan ook ontworpen dol
Issigonis. die bij zijn constru
durfde ideeën toepaste en blijk
onconventionele opvattingen. De.
ter die BMC in 1959 introduceer!
een klap in 't gezicht van alle cM
teurs, die kleine auto's hadden ge
Van bumper tot bumper goed d
ter en toch ruimte voor vier pe
motor en koffer. De kraehtbr
dwars voorin en zodoende heb.
inzittenden vóór extra beenruir
Voorwielaandrijving heeft een
tunnel overbodig gemaakt. Pass
ruimte en -comfort zijn nog gu
geworden door de naar verh
lange wielbasis en de plaatsing 1
wielen op de uiterste hoeken. He
rieur is veel ruimer dan de besc
buitenafmetingen doen veronderi
De afstand van het instrument!
tot de achterruit is ongeveer 1.70
De Fiat 850 is ruim een halve
I langer dan de Seven. De motor
i is naar achteren uitgebouwd en
afgesneden. De opzet, met de krac
achterin en de koffer onder de
ruimte te9 betrekkelijk goed benut
niet zo radicaal als
i rk ra Austin. Er gaan echti
n$Ifi v*er volwassenen in. D<
serial stoelen zijn in beide a
niet oncomfortabel (gei
stelbare rugleuninger
e zelfs voor lange men
er voldoende beenruimi
der het dashboard 1
we een plank aan. D
heeft portiertassen en
tin -vakken. Achter
(iBli leuning van de achti
kunnen in de Fiat not
lei spullen worden g|
i neertb De koffer, bij de Austin ai
en by de Fiat onder de voorr
I klein. De bak van de Austin,
ingebouwd, heeft een nuttige
van ongeveer 125 dm3. Voor eej
l_ ge vakantiereis adviseren we in
gevallen een imperiaal op het
is royaal uitgerust en du
tin vrij Spartaans. Het dashboarq
beide wagens overzichtelijk en
afleesbaar. Het klokvormige instr
Zit in de Austin in 't midden, di
I wege de thuisuitvoeringen met
j stuur. Bij het duurdere super di
type worden een watertemperatu
een oliedrukmeter bij geleverd.
Fiat omvat het ventilatiesysteem
roosters op het dashboard. De
heeft schuif raampjes en in de lu
sie uitklapbare achterramen.
A1stin Seven en de Fiat 831
°P de weg niet vel
f',,' heeft vijf paarden méér e™
5 oïo motortje, dat nerveuzer i:
Sf.rS cE.van de Austin. Met zijn
gaat de Fiat duidelijk over de 120
streep heen. De Austin moet er
Ij?" rord™ gedrukt. De accelera
aan en verschil in tempen
cl en Austin
0 fin um/,u: 9-3 sec- e
Ohnn tm u: 17-5 sec.
u-100 km/u: 30.0 sec.
"ikwaliteiten betreft i
en hrSvS -m.ee;' indruk- ZÜn wegli
mui n. 3niek z'in uitzond
hebh'oi? e .?p?rtleve Cooper-uitvoer
streerd nl in tal!oze raI1y's ged<
D.e voorwielaandrijving, h
Plaatf w6SUT en nia» OP de 1;
verantwoL5yen stic veersysteen
In J voor de wegvas
werk nl.ere1l?" bochten kelt het 1
traject S iJK »over °P een bt
kruissnelheid otUFlat Si50eniseea
fs6denSwraïend- Met
koersvlranri 0.VPrstuurd. Bij plotsf
«j de nëhdnf lngeP->eft de acbM
..I- 2elgmg om Zlldplinos t„
15.
26.
tijde nai„:„nseP. heef' de ac
ven PrniTg om z0delings weg
WordenrtanTTSTh,hoeft het H
a]s het' kende tendens
stuur worden o gaat' met 1
van de p°at-ï i2?a/eei^- De best
tamelifk f.ï traag, minder p
van links nail e<ui 3'omwcntel
suZ^}^^en bli*
de motor Dp -or de elasticiteJ
kankelijk'e wielnll g van de Fiat
goed rijcomfirt^ophanging) geeft re
Correct op^°an °neffenheden w
korte wielbasis maar vanwe
regehnatfg wo|aS?r de waêen c
t» is uitglr„^gt?k wat stoterig. D<
^steem i rubbe^io h.ydrolastic
auto als deze dat eeti
stevig in dL e. verrassend eoi
«hel op Plu? coacht heeft Op® k