«te beate LEKKERE PITTIGE SHAG BRflUd meeuifcf®® Brejaart 1395 HOOGENBOSCH Meer variatie in gloednieuwe mode •""-ftSKkSjJSiH Em kwoMeii I m Neem fat qmok m tftuis schoenen Wij menen badstof. De stof voor zee- en zeilweer. De ideale stof voor de behaaglijkheden van vakantie en vrije tijd. De kollekties van Lampe Modehuis zijn weer wijds. De prijzen wolkenloos Braun's grote verrassing voor vaderdag! C. G. SIEBEN&Co N.V. 12 IMPORTEUR POSTBUS 338 AMSTERDAM-C. Hoofddealer voor Breda en omstreken Voor een fijne zonnige vakantie! Langer Temperament DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 9 JUNI 1967 JAVAANSE JONGENS Eéns in bet jaar wordt vader extra verwend. Heel veel vaders krijgen op vaderdag een elektrisch scheerapparaat. Dit jaar maakt Braun het u erg gemakkelijk om een keus te doen! Braun presenteert de beroemde BRAUN SIXTANT in een prachtige geschenkdoos en geeft er GRATIS een flacon Mennen Pre-shave bij. (winkelwaarde f 4.50!) Dit zijn de bijzondere eigenschappen van de BRAUN SIXTANT: platina-veredeld scheerblad honingraat-scheersysteem volkomen glad en diep uitscheren zónder huid-irritatie ingebouwde tondeuse voor de snorren en de bakkebaarden m BRAUN SIXTANT in luxe geschenkdoos f 70 mèt een flacon MENNEN Pre-shave I 50 U kunt zich geen fijner vaderdag-geschenk voorstellen! ENKELE BRANDER f 12.75 windkapje f 2.10 SIERRA f 49.75 g 1 LUMOGAZ C400 f31.75 vulling 400 f 2.75 - msmm BABY "R" f31.50 warmtestraler PRIJSCOURANT EN D.EALERSLIJST OP AANVRAAG voordealer si ij st 50 cent aan postzegels b ij sluiten. MEER DAN 100.000 DEALERS IN 93 LANDEN SPORTHUIS VEEMARKTSTRAAT 21 - 30 BREDA Tel. 33915 Corduroy damesbootee. De sportieve modeschoen heerlijk soepel. Ook voor vaders en zonen hebben wij corduroy I Heren weekender, vlot sportief. Open weefsel, lekker koel. Sterke dubbele stootrand. Leuke zomerse mandjes 1 v.a. 2,95. RRKOA: Tolbrugstraat 3, ROOSENDAAL: Dr. Rraherstraat t/o ingang supermarkt V. &D. Kent u de stof voor zoete en voor zilte avonturen? 26 65 Badstof strandjasje OO QC Badstof hansop. In lachende in zonnigeimprrmé's. 38/42. MiVd kleuren. Badstofcap 9.95 BREDA, Ginnekenstraat 30 BREDA De BMC mini en 850 zijn twee actuele models- nieuw leven hebben gebracht kleine klasse met een cilindel van minder dan 1000 cc. Beide waren voor het grote publiek e teleurstelling, maar ze zijn nu geworden. We hebben hier te» met praktische rijwagentjes, die1 zijn in 't verkeer en zuinig iop marktsucces bewijst dat er r doende belangstelling voor klcir is. De Austin Seven, die we met 850 gaan vergelijken, is in enl, zichten een origineel wagentja het is dan ook ontworpen dol Issigonis. die bij zijn constru durfde ideeën toepaste en blijk onconventionele opvattingen. De. ter die BMC in 1959 introduceer! een klap in 't gezicht van alle cM teurs, die kleine auto's hadden ge Van bumper tot bumper goed d ter en toch ruimte voor vier pe motor en koffer. De kraehtbr dwars voorin en zodoende heb. inzittenden vóór extra beenruir Voorwielaandrijving heeft een tunnel overbodig gemaakt. Pass ruimte en -comfort zijn nog gu geworden door de naar verh lange wielbasis en de plaatsing 1 wielen op de uiterste hoeken. He rieur is veel ruimer dan de besc buitenafmetingen doen veronderi De afstand van het instrument! tot de achterruit is ongeveer 1.70 De Fiat 850 is ruim een halve I langer dan de Seven. De motor i is naar achteren uitgebouwd en afgesneden. De opzet, met de krac achterin en de koffer onder de ruimte te9 betrekkelijk goed benut niet zo radicaal als i rk ra Austin. Er gaan echti n$Ifi v*er volwassenen in. D< serial stoelen zijn in beide a niet oncomfortabel (gei stelbare rugleuninger e zelfs voor lange men er voldoende beenruimi der het dashboard 1 we een plank aan. D heeft portiertassen en tin -vakken. Achter (iBli leuning van de achti kunnen in de Fiat not lei spullen worden g| i neertb De koffer, bij de Austin ai en by de Fiat onder de voorr I klein. De bak van de Austin, ingebouwd, heeft een nuttige van ongeveer 125 dm3. Voor eej l_ ge vakantiereis adviseren we in gevallen een imperiaal op het is royaal uitgerust en du tin vrij Spartaans. Het dashboarq beide wagens overzichtelijk en afleesbaar. Het klokvormige instr Zit in de Austin in 't midden, di I wege de thuisuitvoeringen met j stuur. Bij het duurdere super di type worden een watertemperatu een oliedrukmeter bij geleverd. Fiat omvat het ventilatiesysteem roosters op het dashboard. De heeft schuif raampjes en in de lu sie uitklapbare achterramen. A1stin Seven en de Fiat 831 °P de weg niet vel f',,' heeft vijf paarden méér e™ 5 oïo motortje, dat nerveuzer i: Sf.rS cE.van de Austin. Met zijn gaat de Fiat duidelijk over de 120 streep heen. De Austin moet er Ij?" rord™ gedrukt. De accelera aan en verschil in tempen cl en Austin 0 fin um/,u: 9-3 sec- e Ohnn tm u: 17-5 sec. u-100 km/u: 30.0 sec. "ikwaliteiten betreft i en hrSvS -m.ee;' indruk- ZÜn wegli mui n. 3niek z'in uitzond hebh'oi? e .?p?rtleve Cooper-uitvoer streerd nl in tal!oze raI1y's ged< D.e voorwielaandrijving, h Plaatf w6SUT en nia» OP de 1; verantwoL5yen stic veersysteen In J voor de wegvas werk nl.ere1l?" bochten kelt het 1 traject S iJK »over °P een bt kruissnelheid otUFlat Si50eniseea fs6denSwraïend- Met koersvlranri 0.VPrstuurd. Bij plotsf «j de nëhdnf lngeP->eft de acbM ..I- 2elgmg om Zlldplinos t„ 15. 26. tijde nai„:„nseP. heef' de ac ven PrniTg om z0delings weg WordenrtanTTSTh,hoeft het H a]s het' kende tendens stuur worden o gaat' met 1 van de p°at-ï i2?a/eei^- De best tamelifk f.ï traag, minder p van links nail e<ui 3'omwcntel suZ^}^^en bli* de motor Dp -or de elasticiteJ kankelijk'e wielnll g van de Fiat goed rijcomfirt^ophanging) geeft re Correct op^°an °neffenheden w korte wielbasis maar vanwe regehnatfg wo|aS?r de waêen c t» is uitglr„^gt?k wat stoterig. D< ^steem i rubbe^io h.ydrolastic auto als deze dat eeti stevig in dL e. verrassend eoi «hel op Plu? coacht heeft Op® k

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1967 | | pagina 12