AUDREY HEPBURN
ALS BLINDE
5.90
AM
Kappersacademie
DE VOLWASSENHEID VAN
DE MONDIGE MENS
BIGGLES IN TIBET
*99
Moeilijke opdracht voor filmactrice
Hoge kwaliteit
tegen lage prijs is
meestal
een sprookje
daarom zijn
uitzonderingen
zo'n succes
10
pot
p*
f
otpak 100
■PICOPSR
11
DAGBLAD DE STEM VAN WOENSDAG 22 FEBRUARI 1967
ERVARING
Vierde
Voor amateurs
nationaal
orgelconcours
BEKROONDE
DIEREN?
dat helpt S
50 en 30 cent
per doosje
menthol dropjes!
Opera en theater
in Y.S. hebben
moeilijke tijden
...4
NEDERLAND I
Songfestival 1967
BELGIë (Vlaams)
Monpti
NEDERLAND II
Scapino
BELGIë (Waals)
Sonny and Cher
Franz Pöggeler schreef over
Britse beeldhouwkunst
naar Nederland
Radio en tv.
Eucharistievieringen
uit Tilburg en Etten
Twee maal zekerheid voor voldoening. Achter elk
Dobbelman wasmiddel: vele proeven èn 234 jaar ervaring.
Uw eerste en tweede zekerheid voor uitstekende was-
resultaten. En toch talloze guldens besparing. Geen
dure cadeautjes, verpakking en geen overbodige reclame.
Dat bespaart u heel wat guldens!
3 kg schuimend voor de
normale wasmachine.
Normale prijs 9.40; u betaalt slechts
u verdient 3.50
3 kg matig schuimend voor de trommelwasmachine
Normale prijs 9.25; u betaalt slechts 6.50;
u verdient 2.75
uur
raat
5
srsplein 6 BREDA
R s T R A At
IJGBAAR
-abantplein 1 Breda
rtiytef
US9ICO£«Etl
inclusief pot
es samen
tordeliae
iiers
bovenlaag
"lit
rdige attractie]
13
HOLLYWOOD (AP) De jong
ste moeilijke opdracht voor Au
drey Hepburn, een gewetensvolle
actrice, is het simuleren van
blindheid. Of zij nu voor klooster
zuster moet spelen („The nun's
story" 1959) of voor een cockney
(„My fair lady" 1964) zij maakt
er een gewoonte van, elke rol
grondig voor te bereiden.
In „Wait until dark" haar eerste Hol
lywood-film sinds „My fair lady", zal
d) de rol spelen van een pas blind
geworden huisvrouw, die door drie ban
dieten, op zoek naar een verborgen
hoeveelheid heroïne, wordt bedreigd.
De rol van een blinde spelen is veel
moeilijker dan het lijkt", zei zij. „Ie
dereen weet natuurlijk dat Audrey Hep
burn niet blind is. Hoe moet ik dus
in de film op overtuigende wijze de
indruk wekken, dat ik wel blind ben?
We hebben het geprobeerd met con-
tacfeen in de mening, dat die een
indruk van blindheid zouden geven,
maar daar ben ik erg tegen, vooral
omdat het zo moeilijk ls eraan te wen
nen. Sommigen hebben mij voorge
steld naar een paald punt uit de rich
ting van de camera te staren, maar
daar voel ik ook niet voor. Ik geloof
dat het mij en de toeschouwers zou af
leiden. Bovendien is een van de din
gen, die ik bij mijn onderzoek (naar 't
gedrag van blinden) te weten ben geko
men, dat blinden wordt geleerd, hun
ogen te richten od degenen, met wie
zij spreken".
Juffrouw Hepburn, wier echtgenoot,
Mel G. Ferrer, de producer van „Wait
until dark" is, heeft in de huurt van
hun woning te Lausanne in Zwitser
land een kliniek voor blinden bezocht.
Daarna heeft zij twee dagen doorge
bracht in 't Light House Institute voor
blinden in New York City, waar zij
geblinddoekt heeft deelgenomen aan
oefeningen van echte blinden.
„Het was een vreemde en leerzame
ervaring", vertelde zij. „Je realiseert
je hoe hulpeloos je bent, als je niet
kunt zien, maar van de andere kant
ook, hoeveel blinde mensen kan wor
den geleerd, zodat ze zo goed als zelf
standig worden. Een van de interes
santste lessen was, hoe je in een keu
ken moet werken. Je moet alles voe
len, want de tastzin is alles wat je
hebt en je moet zelfs met je vingers
navoelen of je b.v. de jam gelijkma
tig hebt uitgesmeerd."
„Je moet leren, hoe een mes te ge
bruiken zonder je te snijden, hoe je aan
«en fornuis moet werken zonder je te
branden. Een groot deel van de oefe
ningen is gericht op het voorkomen
van letsel".
„Als je niet kunt zien. kun je door
vele dingen worden misleid. Ik dacht
b,v. dat de keuken veel en veel groter
was dan in werkelijkheild 't geval was"
Maar er zijn. ook compensaties.
,,Ik ontdekte, dat mijn gehoor veel
scherper leek en ik was buitengewoon
gevoelig voor de toon van de stem van
de mensen. De stem is alles in het
contact met andere mensen en zij, die
lesgeven aan de blinden, zijn geweldig
goed en vriendelijk".
Audrey Hepburn heeft met verschei
dene van de leerlingen van het insti
tuut gesprekken gevoerd en verschil
lende geesteshoudingen waargenomen.
Een van de vrouwen maakte er aan
merking op, dat een jongen in het
openbaar een stok gebruikte. Ze zei
dat hij zijn blindheid adverteerde. De
actrice vroeg haar hoe vaak zij al
leen uitging.
..O, ik ga nooit uit", antwoordde de
vrouw. Klaarblijkelijk had zij zich he
lemaal niet aan haar blindheid aange
past'', zei Audrey Hepburn. „Dat kost
tijd".
(ADVERTENTIE)
bquebdajvi
Aanvang nieuwe cursus 3 april 1967
(Van onze muz/Iekredacteur)
T Evenals vorige jaren
Vierde nationaal orgelcon-
knüjS vonr amateurs dit jaar weer ge-
V ufn Haagse Goede-Vrijdag-
«rk te 's-Gravenhage.
Iuccm koPi sprake" van ae" stijgend
rm de deelname in de ja-
illternr t' 11 In de sect°r
14 fiAi? Presenteerden zich resp.
visatL J gegadigden, bij de impro-
ifr1?1 deze getallen 6, 9
Unset, 6 waren er 44 leer-
iWprovisattecursus°r CM geIeide
«elshSiï6» Vaï- het eencours is de or-
lans k L s!lmuleren. Wat van be-
derde V®ec°n?a.teerd het feit- dat twee-
san keriL, utalej 1uantum van de
mateur Jerbonden organisten a-
Percents» vT t gereformeerden is dit
krromtei W h,°°«st' bfi Nederlands
km ritaer mS lager', b'i de leetholie-
mateui-s Van TJ ,vakmensen dan a"
6I> Procent deelnemers zijn er
Do omot kerk werkzaam,
verschilt vierde concours
t® de oJae^„v.an de drie vorige. Zo
tatie alle vernHëht afdejn?, mterpre-
vtsatie heuml? en ls de ïmpro-
dsn vroeger! gemakkelüker gemkakt
13nj?uli°°ene!'2iC ?!s ]V(?rtlen gehouden 14-
?aar keu?e ,ui' ,196L eventueel
in de afdelin» .e deelnemers. Alleen
halve finale Jnterpretatie wordt een
derdag io aiieS? F eF weI °P don-
Ptavisatie w2f ',In de afdeling im-
selecties de fi,,-k..d,rect. Ult de voor-
Poles plaat, ,èngen hebben de fi-
De jury ,|i .'„^^gustus 1967.
"jopgesteld- o-, 1 als volgt zijn sa-
-BarteUnk
augustus 1967.
(voor-
ties dp R>a^T uit o
Voor beide ^iSen gel50zen.
lïale- -
Dt
üen
frg, 'DStrwSTtS ,Jan A van der
5f!co van dén tj Halm, Amsterdam;
®!Ppen, Emmen V?n' Den HaaS: Piet
w'Jk en Jean WM«an„Welmers' Kat"
^aimelding E-Vsden (L.).
jchrifteiijk te et, J001' 1 iuli 1967
toriaat van Prl nL den bii het secre-
IM te 's-GravenhJfano' ®choutendreef
gekozen afdehn J? ^el °P®ave van
1? v<>orkeursdat!,!k en de eventue-
ties, "«datum voor de voorselec-
NEW YORK (AP) Richard
Burton en Elizabeth Taylor voe
len zich onzeker.
„Wij voelen ons in het bijzon
der onzeker wanneer wij tegen
over grote groepen mensen ko
men te staan of wanneer wij een
partij bijwonen, aangezien nie
mand ons werkelijk wil leren
kennen. De mensen kijken naar
ons alsof wij bekroonde dieren
zijn".
„Ik geloof, dat wij nog steeds
goed voor elkaar zijnIn ons ge
zin woont de liefde. De eer is nog
ongeschonden, maar wij gehoor
zamen elkaar niet steeds. Het is
nooit een vraagpunt geweest wie
de baas was. Zij heeft altijd be
seft, dat ik dat ben.
Elizabeth is een zeer grappig
meisje met een groots gevoel
voor humor van het ironische en
satirische soort.
De mensen hebben er altijd de
mond vol van, dat wij voor een
gezamenlijke film 3 miljoen dol
lar krijgen. Maar in werkelijk
heid is dat fictie het bedrag
krijgen wij nooit in handen.
Voordat wij er één cent van zien
is 75 pet. al uitgegeven. We heb
ben zoveel mensen nodig die ons
moeten helpen en die daarvoor
betaald moeten worden."
(ADVERTENTIE)
Audrey Hepburn in de film .flow
to steal a million dollars".
(Van onze Amerikaanse correspondent)
NEW YORK Het Amerikaanse to
neel ontvangt 100 miljoen gulden aan
vrijwillige bijdragen per jaar om zich
staande te houden. Men heeft uitge
rekend, aldus een studie van het Twen
tieth Century Fund, dat men in 1975
minstens driemaal zoveel in giften zal
moeten ontvangen wil Broadway bij de
huidige ontwikkeling kunnen blijven
draaien.
In het afgelopen seizoen bezochten
ongeveer 5 miljoen Amerikanen toneel
en theater, wat ongeveer 4 procent van
de totale bevolking van de V.S. is. In
1929 gaf de Amerikaan 450 miljoen gul
den aan kaartjes voor verschillende
voorstellingen uit. Thans beloopt dit be
drag anderhalf miljard dollars, wat bij
de veranderingen in de waarde van de
dollar en wijzigingen in kosten in feite
een vermindering inhoudt. Voorlopig
constateert het rapport dat ook al heeft
men thans grotere zalen, zoals bijvoor
beeld in het nieuwe Lincoln Centre in
New York City, het inkomen van een
voorstelling relatief niet veel groter is
geworden omdat nog altijd 20 tot 30
procent van de plaatsen onbezet blij
ven.
Het rapport is van mening dat Broad
way zich sinds de tweede wereldoorlog,
ondanks massale financiële injecties
van particulieren, slechts met de groot
ste moeite staande heeft weten te hou
den. Er heerst een chronische werk
loosheid onder acteurs en musici en
het rapport is van mening „dat sala
rissen voor artiesten schandalig laag ge
bleven zijn. Weinig of niemand zou bo
ven de 36.000 gulden p°r jaar uitkomen,
Alleen de solisten en topdansers ver
dienen soms iets daarboven. De vraag
Is of de federale regering en de plaat
selijke autoriteiten bereid zullen blijken
in de toekomst aanzienlijke subsidies
toe te kennen, want zo niet, aldus het
rapport, gaat men een sombere toe
komst tegemoet.
17.00 HET ROEKHUIS VAN PAPA WIRREWARRE.
17.05 LASSIE. Timmy als boerenknecht
17.30 KIJK OP DE WERELD.
18.45 PIPO
18.50 NIEUWS
19.00 MONA. Het neefje van de generaal.
19.25 OPENBAAR KUNSTBEZIT. Pop-art.
19.41 STICHTING SOCUTERA
20.00 JOURNAAL.
20.20 ZENDTIJD POLITIEKE PARTIJEN.
20.30 SONGFESTIVAL 1967. In deze voorronde voor het
Eurosongfestival zingt Therese Steinmetz een zestal
liedjes.
21.00 OPSTANDING. Een film naar de gelijknamige ro
man van Leo Tolstoj, (18 jaar)
17.00 TELEVISUM
18.25 SCHOOLTELEVISIE.
18.55 ZANDMANNETJE.
19.00 WIE WEET, WINT. Voor de jeugd.
19.30 TE VOET
19.55 DE WEERMAN.
20.00 NIEUWS
20.55 MONPTI. Een in Parijs spelende dramatische comedie
met Romy Schneider en Horst Buchholz.
22.00 HET PROBLEEM VAN DE VRIJETIJDSBESTEDING.
Documentaire.
22.30 NIEUWS.
20.00 JOURNAAL.
20.05 VOYAGE TO THE BOTTOM OF THE SEA. Admiraal
Nelson ondervindt grote moeilijkheden om zijn op
dracht, het plaatsen van een bom op de pool, tot een
goed einde te 'brengen.
20.0 KOMPAS.
21.01 STRAATSPELLETJES. Kinderspelletjes in balletvorm
door het Scapino Ballet.
21.30 OVERDENKING.
21.35 KUNSTZINNIGHEDEN. Een programma over kunst
vormen als collage en assemblage.
22.15 JOURNAAL
22.30 TELEAC. De detaillist als ondernemer (3 herhaling).
17.25 NIEUWS aansl. Feu Vert
17.30 HISTOIRES A 4 PATTES.
17.45 LES AVENTURES DU CANARD SATURNIN.
18.00 JEUX EN MUSIQUE.
18.20 LANE CULOTTE.
18.20 LES VOLANTS
19.25 BONHOMMET ET TILAPIN
19.30 UNE MERE PAS COMME LES AUTRES
20.00 JOURNAAL.
20.30 FORMAT 16/20 met o.a. Jacques Dutronc en Sonny
and Cher.
21.30 LE POINT DE LA MEDICINE. De ziekten van deze
eeuw.
22.30 JOURNAAL.
Heel wat mensen zitten met hun vol
wassenheid wat benauwd te kijken.
Mensen, die vroeger door leeftijd of
functie als mondig beschouwd werden,
vliegen elkaar als kleine kinderen In de
haren. Ouders stellen vragen in tiener
bladen. De van dag tot dag in de open
baarheid tredende tegengestelde opvat
tingen kunnen veel mensen niet meer
passen in hun eigen ervaring en opge
stoken wijsheid, die dikwijls te eenzijdig
bepaald zijn. Zowel richting geven aan
allerlei naar mini- of hippe richtingen
uitzwenkende jongeren als zelf blijven
geloven in de tot nu toe gekozen weg
door 't leven schijnt een moeilijke zaak.
„Het volwassen-zijn concretiseert zich
in wegen en de mogelijkheden van een
tijdperk". Prof. dr. Franz Pöggeler diept
deze wegen en mogelijkheden verder
uit in zijn antropologie van de volwas
senheid ,.De Mondige Mens" (uitg. H.
Nelissen, Bilthoven). Duidelijk wordt
daarbij zeer zeker dat het gebied van de
volwassenen-vorming een urgente zaak
is.
Het boek is daarom alleen al zeer wel
kom. De gestelde noodzaak tot deze vor
ming, de aanpassing aan geanalyseerde
leef tijdskenmerken en de onmiddellijk
weer relatief gestelde resultaten zijn de
beste gedeelten van dit boek.
Het is niet ten onrechte dat wij bij de
volwassen mens mondigheid verwach
ten. Pöggeler noemt deze zelfs één van
de wezenskenmerken van de volwassen
mens, die de volheid van het bestaan,
het mens-zijn, beleeft. Hij heeft in zijn
jeugdjaren met veel mogelijkheden ge
speeld; een bepaald aantal beproefd en
nu is zijn vermogen om te kiezen en
in vrijheid zijn eigen richting te bepa
len ontwikkeld. En zo dienen wij hem
als volwassene in het vormingswerk te
benaderen; niet als een kind, dat volge.
stopt moet worden met kennis. Door
deze laatste methode ontstaan scheve
verhoudingen.
Pöggeler spreekt zichzelf nogal eens
tegen, wanneer hij de jeugd-, kinder
en adolescentiejaren benadert. Herhaal
delijk beweert hij dat elke leeftijd, hoe
jong of oud ook, zijn eigen vervulling
kent en een kind niet minder of meer
mens is dan een volwassene. Deze ge
dachte zet hij echter niet door. In de
„volwassen" hoofdstukken moet de
jeugd het toch afleggen tegen het mens
zijn van de volwassene. Hij roept daar
mee het vermoeden op dat zijn oor
spronkelijke opvatting bjj zichzelf nog
te weinig kans tot integratie heeft ge-
kregen. Zijn gedachten-constructies zijn
LONDEN (AP) In Zwitserland,
Nederland en de Duitse Bondsrepubliek
zullen werken van acht moderne Brit
se beeldhouwers worden geëxposeerd.
Hun werken zullen van 25 februari tot
2 april te zien zijn in de Kunsthalle
te Bern. Vervolgens gaan zij naar het
Stedelijk Museum in Amsterdam en de
Kunstverein te Dusseldorp.
De beeldhouwers zijn David Hall, Da
vid Annesley, Michael Bolus, Phiillip
King. Tim Scott, William Tucker, I-
saac Witkin en Derrick Woodham.
te ouderwets, te veel door „normen" be
paald. Het zou beter geweest zijn, wan
neer hij zich strikt bepaald had tot het
beschrijven van de noodzaak tot vor
mingswerk en de nodige nuanceringen
zou hebben aangebracht in de prakti
sche uitvoering daarvan.
Waar hij persoonlijk met het volwas
sen-zijn tracht klaar te komen is dit re
ligieus gevat: in traditionele begrippen.
Verder blijkt uit alles een Duitse voor
keur (of beperktheid?). De citaten zijn
„nur" uit Duitse werken, waarbij m.n.
de Nederlander Langeveld een opval
lende (niet ten onrechte) uitzondering
vormt.
Een probleem apart is tenslotte de
ouder wordende mens. De „gepensio
neerde" Pöggeler roemt op de wijsheid
der ouden, maar vergeet dat onze maat
schappij steeds minder behoefte heeft
aan deze wijsheid. De computer heeft al
een deel van deze wijsheid overgeno
men. Ik vrees dan ook dat we met de
bejaarde mens een andere richting naar
levensvervulling moeten zoeken en ook
hierin meer het menselijke zullen moe
ten accentueren dan een utilitaire wijs
heid.
De kritische kanttekeningen mogen
allen, die volwassenheid als levensopga
ve ervaren, als studieobject beschouwen
ofassisteren bij het verwezenlijken er
van niet weerhouden dit boek te lezen,
Het feit dat zij opgeroepen werden be
wijst o.a. dat dit boek een bijdrage
vormt bij het „spitten of delven" in de
antropologie. Ongetwijfeld zult ge dan
de slechte (Vlaamse) vertaling, vol ger
manismen, op de koop toe nemen.
M. K.
(Van onze radio- en t.v.-redactie)
BREDA Zondag 26 februari zendt
de KRO-RKK-televisie de eucharistie
viering uit vanuit de parochiekerk van
de H. Johannes Vianney (Pastoor van
Ars) in Tilburg. Celebrant is pastoor
F. P. Verhagen. Kapelaan W. van Heus-
den houdt de predikatie. Onder leiding
van de dirigent N. Sparidans zingt het
koor de ,,missa liturgica" van G. Phi-
lippeth. Het orgel wordt bespeeld door
A. Voskuilen.
In 1959 kreeg pastoor F.P. Verhagen
opdracht de mogelijkheid te onderzoe
ken om te komen tot het stichten van
een nieuwe parochie in de Tilburgse
stadswijk Zand II. Op 1 mei 1960 werd
de parochie officieel gesticht en op 29
juli ging de eerste spade in de grond.
Op eerste kerstdag werd de kerk, na
82 werkdagen, in gebruik genomen.
Ruim een half jaar later werd de kerk
geconsacreerd.
De kerk, ontworpen door ir. Th. v.d.
Boom, is gebouwd in een wigwammo
del. Het altaar staat in het midden en
de gelovigen zijn rond het altaar ge
groepeerd. Twee Tilburgse kunstenaars
Lucas van Hoek en Hans Claassen
droegen zorg voor de aankleding van
de kerk. Tabernakel en kruis zijn ont
worpen door Lucas van Hoek. Altaar,
zij-altaren, doopvont en preekstoel zijn
van Hans Claassen. De parochie telt
ruim 4.000 gelovigen.
De eucharistieviering zondag 26 februa
ri, zendt de KRO-radio uit vanuit de
kapel van 't instituut St.-Joseph" van
de zusters franciscanessen in Etten. De
celebrant, rector J. Rombouts, houdt
tevens de predikatie.
(ADVERTENTIE)
DOBBELMAN GEZINSWASMIDDEL... HET MEESTE VAN HET BESTE 1
(ADVERTENTIE)
★★AMERICAN.*!
CIGARETTES
Woensdag 22 februari
HILVERSUM I 402 M
VARA: 12.00 Lichte grammofoon-
muziek 12.22 Voor het platteland 12.27
Mededelingen t-b.v. lanid- en tuinbouw
12.30 Stereo: Tango-rumba orkest en
zangsolisten 13.00 Nieuws 13.10 Actua
liteiten en kalender 13.25 Stereo: In
strumentaal sextet en zang 13.50 Ge
sproken portret 14.05 Concert: A. Oude
kamermuziek; B. Pianorecital: mo
derne muziek; C. Blokfluitrecitali mo
derne muziek 15.00 Voor de jeugd
(16.00 - 16.02 Nieuws) 17.00 Voor de
zieken 17.30 Dansolrkest en solisten
18.00 Nieuws 18.15 Actualiteiten 18.20
Uitzending van de Christelijk Histori
sche Unie 18.30 Dansorkest met zang
soliste 19.00 En dan heb je een chan
son. liedjesprogramma 19.30 Artistie
ke staalkaart 20.00 Nieuws 20.05 Klas
sieke grammofoonmuziek. NRU20.15
Stereo: Concertgebouw-Orkest en so
list: klassieke en semi-Massieke mu
ziek. VARA: 22.30 Nieuws 22.40 Ac
tualiteiten 22-55 Jazz Miaigazine 23.30
Jazz-orkest 23.55 - 24.00 Nieuws.
HILVERSUM II 298 M
NCRV: 12.27 Mededelingen t.b.v.
land- en tuinbouw 12.30 Nieuws 12.40
Hervormde kerkdienst 13.00 Variant:
actualiteiten, reportages, berichte!® en
lichte grammofoonmuziek 13.30 Ste
reo: Metropole orkest 14.00 De fami
lie Leenhouts, hoorspel, (deel 19), 14.25
Moderne grammofoommuziek 15.25 Ste
reo: Pianorecital: moderne muziek
15.50 Bijbelvertelling voor de jeugd
16.00 Voor de jeugd 17-00 Five o'
doek, praatje 17.15 Russische volks
muziek 17.35 Lichte grammofoonmu
ziek 17.50 Overheidsvoorlichting: De
politie nu 18.00 Tijd wij voor muziek
in vrije tijd: A. Chr. Tamboer-, Trom
petter- en Jachthioolrnkorpsen. B.
Jeugidzangver eniigingvolksliedjes
18.30 Spektrum: nieuws uit de protes
tants christelijke organisaties en CNV-
joumaal 18.50 Lichte grammofoon
muziek 19.00 Nieuws en weerpraatje
10.10 Radiokrant 19.30 Leger des Heils-
ikwartier 19.45 Wereldpanorama 19.55
Stereo: Licht ensemble 20.10 Klassieke
kamermuziek 21-10 Visioen en visie,
literair programma 21.30 Oor-zaken,
cabaretpnogramma 22.15 Avondiover-
denking 22.30 Nieuws 22.40 Geestelijke
liederen 22-55 Aftakeling en wat eraan
te doen?, lezing 23.10 Klassieke piano
muziek (gr.) 23.15 Stereo: Platennws.
23.55 24.00 Nieuws.
HILVERSUM Hl 240 m en FM-kanalen
AVRO: 12.00 Nieuws 12.02 Operette
muziek 13.00 Nieuws 13.02 Actualitei
ten 13.05 Vrolijk pliatenproigramma.
(14.00 Nieuws) 15.00 Nieuws 15.02
Lichte muziek voor een Hollands pu
bliek 16.00 Nieuws 16-02 Toerbeurt:
plaitenprogrammia voor de jeugd 17.00
Nieuws 17.02 Actualiteiten 17.05
Rhythm and blues 17.35 - 18.00 Coun
try and Western muziek.
BRUSSEL VLAAMS 324 M
12.00 Nieuws 12.03 Lichte muziek en
zang 12.40 Weerbericht, mededelingen,
programma-overzicht en SOS-berich-
ten voor schippers 12.48 Lichte muziek
12.53 Overzicht, buitenlandse pers 13-00
Nieuws, weerbericht en beursberich
ten 13.20 Tafelmiuziek 14.00 Nieuws
14.05 Schoolradio. 14.20 Chansons 14.30
Jeugdprogramma 14.50 Koorzang
(15.00 Nieuws) 15.15 Kinderprogram
ma 18.00 Nieuws 16.03 Beursberichten
16.09 Jazzmuziek voor de jeugd 17.00
Nieuws, weerbericht en mededelingen
17.15 Beatmuzdek 18.00 Nieuws 18.03
Uitzending voor de soldaten 18.30 Le-
kenmoraal en -filosofie 18-50 Sportkro
niek 18.55 Taalwenken 19.00 Nieuws,
weerbericht en radiokroniek 19.40 Mu
sical- en filmmuziek 2000 Amuse
mentsmuziek 21.00 Gevarieerde mu
ziek 21.50 Pedagogische adviezen 22.00-
22.15 Nieuws.
Donderdag 23 februari
HILVERSUM I 402 M
AVRO: 7.00 Nieuws 7.10 Ochtend
gymnastiek 7.20 Lichte grammofoon
muziek VPRO: 7.55 Deze dag. AVRO:
8.00 Nieuws 8.10 Actualiteiten 8.15
Lichte grammofoonmuziek (8-30 - 8.35
De groenteman) 8.50 Morgenwijding
9.00 Moderne pianomuziek (gr.) 9.35
Waterstanden 9.40 Lichte grammo
foonmuziek voor de oudere luisteraars
10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvi
taminen (gr.) (11.00 - 11.02 Nieuws).
HILVERSUM II 298 M
KRO: f 7.00 Nieuws 7.10 Meditatie
/.15 Lichte grammofoonmuziek en
praatje (7.30 - 7.33 Nieuws) 7.55 Over
weging 8-00 Nieuws 8.10 Klassieke pia
nomuziek (gr.) 8.30 Nieuws 8.32 Voor
de huisvrouw 9.40 Schoolradio 10.00
Aubade: klassieke muziek (opn.) 11.00
Vooir de zieken.
HILVERSUM III 240 m en FM-kanalen
NCRV: 9.00 Nieuws 9.02 Lichte vo
cale muziekjes 10.00 Nieuws 10.02
Nieuwe langspeelplaten 11.00 Nieuws
13.02 Muziek bij de koffie (gr.).