AUDREY HEPBURN ALS BLINDE 5.90 AM Kappersacademie DE VOLWASSENHEID VAN DE MONDIGE MENS BIGGLES IN TIBET *99 Moeilijke opdracht voor filmactrice Hoge kwaliteit tegen lage prijs is meestal een sprookje daarom zijn uitzonderingen zo'n succes 10 pot p* f otpak 100 ■PICOPSR 11 DAGBLAD DE STEM VAN WOENSDAG 22 FEBRUARI 1967 ERVARING Vierde Voor amateurs nationaal orgelconcours BEKROONDE DIEREN? dat helpt S 50 en 30 cent per doosje menthol dropjes! Opera en theater in Y.S. hebben moeilijke tijden ...4 NEDERLAND I Songfestival 1967 BELGIë (Vlaams) Monpti NEDERLAND II Scapino BELGIë (Waals) Sonny and Cher Franz Pöggeler schreef over Britse beeldhouwkunst naar Nederland Radio en tv. Eucharistievieringen uit Tilburg en Etten Twee maal zekerheid voor voldoening. Achter elk Dobbelman wasmiddel: vele proeven èn 234 jaar ervaring. Uw eerste en tweede zekerheid voor uitstekende was- resultaten. En toch talloze guldens besparing. Geen dure cadeautjes, verpakking en geen overbodige reclame. Dat bespaart u heel wat guldens! 3 kg schuimend voor de normale wasmachine. Normale prijs 9.40; u betaalt slechts u verdient 3.50 3 kg matig schuimend voor de trommelwasmachine Normale prijs 9.25; u betaalt slechts 6.50; u verdient 2.75 uur raat 5 srsplein 6 BREDA R s T R A At IJGBAAR -abantplein 1 Breda rtiytef US9ICO£«Etl inclusief pot es samen tordeliae iiers bovenlaag "lit rdige attractie] 13 HOLLYWOOD (AP) De jong ste moeilijke opdracht voor Au drey Hepburn, een gewetensvolle actrice, is het simuleren van blindheid. Of zij nu voor klooster zuster moet spelen („The nun's story" 1959) of voor een cockney („My fair lady" 1964) zij maakt er een gewoonte van, elke rol grondig voor te bereiden. In „Wait until dark" haar eerste Hol lywood-film sinds „My fair lady", zal d) de rol spelen van een pas blind geworden huisvrouw, die door drie ban dieten, op zoek naar een verborgen hoeveelheid heroïne, wordt bedreigd. De rol van een blinde spelen is veel moeilijker dan het lijkt", zei zij. „Ie dereen weet natuurlijk dat Audrey Hep burn niet blind is. Hoe moet ik dus in de film op overtuigende wijze de indruk wekken, dat ik wel blind ben? We hebben het geprobeerd met con- tacfeen in de mening, dat die een indruk van blindheid zouden geven, maar daar ben ik erg tegen, vooral omdat het zo moeilijk ls eraan te wen nen. Sommigen hebben mij voorge steld naar een paald punt uit de rich ting van de camera te staren, maar daar voel ik ook niet voor. Ik geloof dat het mij en de toeschouwers zou af leiden. Bovendien is een van de din gen, die ik bij mijn onderzoek (naar 't gedrag van blinden) te weten ben geko men, dat blinden wordt geleerd, hun ogen te richten od degenen, met wie zij spreken". Juffrouw Hepburn, wier echtgenoot, Mel G. Ferrer, de producer van „Wait until dark" is, heeft in de huurt van hun woning te Lausanne in Zwitser land een kliniek voor blinden bezocht. Daarna heeft zij twee dagen doorge bracht in 't Light House Institute voor blinden in New York City, waar zij geblinddoekt heeft deelgenomen aan oefeningen van echte blinden. „Het was een vreemde en leerzame ervaring", vertelde zij. „Je realiseert je hoe hulpeloos je bent, als je niet kunt zien, maar van de andere kant ook, hoeveel blinde mensen kan wor den geleerd, zodat ze zo goed als zelf standig worden. Een van de interes santste lessen was, hoe je in een keu ken moet werken. Je moet alles voe len, want de tastzin is alles wat je hebt en je moet zelfs met je vingers navoelen of je b.v. de jam gelijkma tig hebt uitgesmeerd." „Je moet leren, hoe een mes te ge bruiken zonder je te snijden, hoe je aan «en fornuis moet werken zonder je te branden. Een groot deel van de oefe ningen is gericht op het voorkomen van letsel". „Als je niet kunt zien. kun je door vele dingen worden misleid. Ik dacht b,v. dat de keuken veel en veel groter was dan in werkelijkheild 't geval was" Maar er zijn. ook compensaties. ,,Ik ontdekte, dat mijn gehoor veel scherper leek en ik was buitengewoon gevoelig voor de toon van de stem van de mensen. De stem is alles in het contact met andere mensen en zij, die lesgeven aan de blinden, zijn geweldig goed en vriendelijk". Audrey Hepburn heeft met verschei dene van de leerlingen van het insti tuut gesprekken gevoerd en verschil lende geesteshoudingen waargenomen. Een van de vrouwen maakte er aan merking op, dat een jongen in het openbaar een stok gebruikte. Ze zei dat hij zijn blindheid adverteerde. De actrice vroeg haar hoe vaak zij al leen uitging. ..O, ik ga nooit uit", antwoordde de vrouw. Klaarblijkelijk had zij zich he lemaal niet aan haar blindheid aange past'', zei Audrey Hepburn. „Dat kost tijd". (ADVERTENTIE) bquebdajvi Aanvang nieuwe cursus 3 april 1967 (Van onze muz/Iekredacteur) T Evenals vorige jaren Vierde nationaal orgelcon- knüjS vonr amateurs dit jaar weer ge- V ufn Haagse Goede-Vrijdag- «rk te 's-Gravenhage. Iuccm koPi sprake" van ae" stijgend rm de deelname in de ja- illternr t' 11 In de sect°r 14 fiAi? Presenteerden zich resp. visatL J gegadigden, bij de impro- ifr1?1 deze getallen 6, 9 Unset, 6 waren er 44 leer- iWprovisattecursus°r CM geIeide «elshSiï6» Vaï- het eencours is de or- lans k L s!lmuleren. Wat van be- derde V®ec°n?a.teerd het feit- dat twee- san keriL, utalej 1uantum van de mateur Jerbonden organisten a- Percents» vT t gereformeerden is dit krromtei W h,°°«st' bfi Nederlands km ritaer mS lager', b'i de leetholie- mateui-s Van TJ ,vakmensen dan a" 6I> Procent deelnemers zijn er Do omot kerk werkzaam, verschilt vierde concours t® de oJae^„v.an de drie vorige. Zo tatie alle vernHëht afdejn?, mterpre- vtsatie heuml? en ls de ïmpro- dsn vroeger! gemakkelüker gemkakt 13nj?uli°°ene!'2iC ?!s ]V(?rtlen gehouden 14- ?aar keu?e ,ui' ,196L eventueel in de afdelin» .e deelnemers. Alleen halve finale Jnterpretatie wordt een derdag io aiieS? F eF weI °P don- Ptavisatie w2f ',In de afdeling im- selecties de fi,,-k..d,rect. Ult de voor- Poles plaat, ,èngen hebben de fi- De jury ,|i .'„^^gustus 1967. "jopgesteld- o-, 1 als volgt zijn sa- -BarteUnk augustus 1967. (voor- ties dp R>a^T uit o Voor beide ^iSen gel50zen. lïale- - Dt üen frg, 'DStrwSTtS ,Jan A van der 5f!co van dén tj Halm, Amsterdam; ®!Ppen, Emmen V?n' Den HaaS: Piet w'Jk en Jean WM«an„Welmers' Kat" ^aimelding E-Vsden (L.). jchrifteiijk te et, J001' 1 iuli 1967 toriaat van Prl nL den bii het secre- IM te 's-GravenhJfano' ®choutendreef gekozen afdehn J? ^el °P®ave van 1? v<>orkeursdat!,!k en de eventue- ties, "«datum voor de voorselec- NEW YORK (AP) Richard Burton en Elizabeth Taylor voe len zich onzeker. „Wij voelen ons in het bijzon der onzeker wanneer wij tegen over grote groepen mensen ko men te staan of wanneer wij een partij bijwonen, aangezien nie mand ons werkelijk wil leren kennen. De mensen kijken naar ons alsof wij bekroonde dieren zijn". „Ik geloof, dat wij nog steeds goed voor elkaar zijnIn ons ge zin woont de liefde. De eer is nog ongeschonden, maar wij gehoor zamen elkaar niet steeds. Het is nooit een vraagpunt geweest wie de baas was. Zij heeft altijd be seft, dat ik dat ben. Elizabeth is een zeer grappig meisje met een groots gevoel voor humor van het ironische en satirische soort. De mensen hebben er altijd de mond vol van, dat wij voor een gezamenlijke film 3 miljoen dol lar krijgen. Maar in werkelijk heid is dat fictie het bedrag krijgen wij nooit in handen. Voordat wij er één cent van zien is 75 pet. al uitgegeven. We heb ben zoveel mensen nodig die ons moeten helpen en die daarvoor betaald moeten worden." (ADVERTENTIE) Audrey Hepburn in de film .flow to steal a million dollars". (Van onze Amerikaanse correspondent) NEW YORK Het Amerikaanse to neel ontvangt 100 miljoen gulden aan vrijwillige bijdragen per jaar om zich staande te houden. Men heeft uitge rekend, aldus een studie van het Twen tieth Century Fund, dat men in 1975 minstens driemaal zoveel in giften zal moeten ontvangen wil Broadway bij de huidige ontwikkeling kunnen blijven draaien. In het afgelopen seizoen bezochten ongeveer 5 miljoen Amerikanen toneel en theater, wat ongeveer 4 procent van de totale bevolking van de V.S. is. In 1929 gaf de Amerikaan 450 miljoen gul den aan kaartjes voor verschillende voorstellingen uit. Thans beloopt dit be drag anderhalf miljard dollars, wat bij de veranderingen in de waarde van de dollar en wijzigingen in kosten in feite een vermindering inhoudt. Voorlopig constateert het rapport dat ook al heeft men thans grotere zalen, zoals bijvoor beeld in het nieuwe Lincoln Centre in New York City, het inkomen van een voorstelling relatief niet veel groter is geworden omdat nog altijd 20 tot 30 procent van de plaatsen onbezet blij ven. Het rapport is van mening dat Broad way zich sinds de tweede wereldoorlog, ondanks massale financiële injecties van particulieren, slechts met de groot ste moeite staande heeft weten te hou den. Er heerst een chronische werk loosheid onder acteurs en musici en het rapport is van mening „dat sala rissen voor artiesten schandalig laag ge bleven zijn. Weinig of niemand zou bo ven de 36.000 gulden p°r jaar uitkomen, Alleen de solisten en topdansers ver dienen soms iets daarboven. De vraag Is of de federale regering en de plaat selijke autoriteiten bereid zullen blijken in de toekomst aanzienlijke subsidies toe te kennen, want zo niet, aldus het rapport, gaat men een sombere toe komst tegemoet. 17.00 HET ROEKHUIS VAN PAPA WIRREWARRE. 17.05 LASSIE. Timmy als boerenknecht 17.30 KIJK OP DE WERELD. 18.45 PIPO 18.50 NIEUWS 19.00 MONA. Het neefje van de generaal. 19.25 OPENBAAR KUNSTBEZIT. Pop-art. 19.41 STICHTING SOCUTERA 20.00 JOURNAAL. 20.20 ZENDTIJD POLITIEKE PARTIJEN. 20.30 SONGFESTIVAL 1967. In deze voorronde voor het Eurosongfestival zingt Therese Steinmetz een zestal liedjes. 21.00 OPSTANDING. Een film naar de gelijknamige ro man van Leo Tolstoj, (18 jaar) 17.00 TELEVISUM 18.25 SCHOOLTELEVISIE. 18.55 ZANDMANNETJE. 19.00 WIE WEET, WINT. Voor de jeugd. 19.30 TE VOET 19.55 DE WEERMAN. 20.00 NIEUWS 20.55 MONPTI. Een in Parijs spelende dramatische comedie met Romy Schneider en Horst Buchholz. 22.00 HET PROBLEEM VAN DE VRIJETIJDSBESTEDING. Documentaire. 22.30 NIEUWS. 20.00 JOURNAAL. 20.05 VOYAGE TO THE BOTTOM OF THE SEA. Admiraal Nelson ondervindt grote moeilijkheden om zijn op dracht, het plaatsen van een bom op de pool, tot een goed einde te 'brengen. 20.0 KOMPAS. 21.01 STRAATSPELLETJES. Kinderspelletjes in balletvorm door het Scapino Ballet. 21.30 OVERDENKING. 21.35 KUNSTZINNIGHEDEN. Een programma over kunst vormen als collage en assemblage. 22.15 JOURNAAL 22.30 TELEAC. De detaillist als ondernemer (3 herhaling). 17.25 NIEUWS aansl. Feu Vert 17.30 HISTOIRES A 4 PATTES. 17.45 LES AVENTURES DU CANARD SATURNIN. 18.00 JEUX EN MUSIQUE. 18.20 LANE CULOTTE. 18.20 LES VOLANTS 19.25 BONHOMMET ET TILAPIN 19.30 UNE MERE PAS COMME LES AUTRES 20.00 JOURNAAL. 20.30 FORMAT 16/20 met o.a. Jacques Dutronc en Sonny and Cher. 21.30 LE POINT DE LA MEDICINE. De ziekten van deze eeuw. 22.30 JOURNAAL. Heel wat mensen zitten met hun vol wassenheid wat benauwd te kijken. Mensen, die vroeger door leeftijd of functie als mondig beschouwd werden, vliegen elkaar als kleine kinderen In de haren. Ouders stellen vragen in tiener bladen. De van dag tot dag in de open baarheid tredende tegengestelde opvat tingen kunnen veel mensen niet meer passen in hun eigen ervaring en opge stoken wijsheid, die dikwijls te eenzijdig bepaald zijn. Zowel richting geven aan allerlei naar mini- of hippe richtingen uitzwenkende jongeren als zelf blijven geloven in de tot nu toe gekozen weg door 't leven schijnt een moeilijke zaak. „Het volwassen-zijn concretiseert zich in wegen en de mogelijkheden van een tijdperk". Prof. dr. Franz Pöggeler diept deze wegen en mogelijkheden verder uit in zijn antropologie van de volwas senheid ,.De Mondige Mens" (uitg. H. Nelissen, Bilthoven). Duidelijk wordt daarbij zeer zeker dat het gebied van de volwassenen-vorming een urgente zaak is. Het boek is daarom alleen al zeer wel kom. De gestelde noodzaak tot deze vor ming, de aanpassing aan geanalyseerde leef tijdskenmerken en de onmiddellijk weer relatief gestelde resultaten zijn de beste gedeelten van dit boek. Het is niet ten onrechte dat wij bij de volwassen mens mondigheid verwach ten. Pöggeler noemt deze zelfs één van de wezenskenmerken van de volwassen mens, die de volheid van het bestaan, het mens-zijn, beleeft. Hij heeft in zijn jeugdjaren met veel mogelijkheden ge speeld; een bepaald aantal beproefd en nu is zijn vermogen om te kiezen en in vrijheid zijn eigen richting te bepa len ontwikkeld. En zo dienen wij hem als volwassene in het vormingswerk te benaderen; niet als een kind, dat volge. stopt moet worden met kennis. Door deze laatste methode ontstaan scheve verhoudingen. Pöggeler spreekt zichzelf nogal eens tegen, wanneer hij de jeugd-, kinder en adolescentiejaren benadert. Herhaal delijk beweert hij dat elke leeftijd, hoe jong of oud ook, zijn eigen vervulling kent en een kind niet minder of meer mens is dan een volwassene. Deze ge dachte zet hij echter niet door. In de „volwassen" hoofdstukken moet de jeugd het toch afleggen tegen het mens zijn van de volwassene. Hij roept daar mee het vermoeden op dat zijn oor spronkelijke opvatting bjj zichzelf nog te weinig kans tot integratie heeft ge- kregen. Zijn gedachten-constructies zijn LONDEN (AP) In Zwitserland, Nederland en de Duitse Bondsrepubliek zullen werken van acht moderne Brit se beeldhouwers worden geëxposeerd. Hun werken zullen van 25 februari tot 2 april te zien zijn in de Kunsthalle te Bern. Vervolgens gaan zij naar het Stedelijk Museum in Amsterdam en de Kunstverein te Dusseldorp. De beeldhouwers zijn David Hall, Da vid Annesley, Michael Bolus, Phiillip King. Tim Scott, William Tucker, I- saac Witkin en Derrick Woodham. te ouderwets, te veel door „normen" be paald. Het zou beter geweest zijn, wan neer hij zich strikt bepaald had tot het beschrijven van de noodzaak tot vor mingswerk en de nodige nuanceringen zou hebben aangebracht in de prakti sche uitvoering daarvan. Waar hij persoonlijk met het volwas sen-zijn tracht klaar te komen is dit re ligieus gevat: in traditionele begrippen. Verder blijkt uit alles een Duitse voor keur (of beperktheid?). De citaten zijn „nur" uit Duitse werken, waarbij m.n. de Nederlander Langeveld een opval lende (niet ten onrechte) uitzondering vormt. Een probleem apart is tenslotte de ouder wordende mens. De „gepensio neerde" Pöggeler roemt op de wijsheid der ouden, maar vergeet dat onze maat schappij steeds minder behoefte heeft aan deze wijsheid. De computer heeft al een deel van deze wijsheid overgeno men. Ik vrees dan ook dat we met de bejaarde mens een andere richting naar levensvervulling moeten zoeken en ook hierin meer het menselijke zullen moe ten accentueren dan een utilitaire wijs heid. De kritische kanttekeningen mogen allen, die volwassenheid als levensopga ve ervaren, als studieobject beschouwen ofassisteren bij het verwezenlijken er van niet weerhouden dit boek te lezen, Het feit dat zij opgeroepen werden be wijst o.a. dat dit boek een bijdrage vormt bij het „spitten of delven" in de antropologie. Ongetwijfeld zult ge dan de slechte (Vlaamse) vertaling, vol ger manismen, op de koop toe nemen. M. K. (Van onze radio- en t.v.-redactie) BREDA Zondag 26 februari zendt de KRO-RKK-televisie de eucharistie viering uit vanuit de parochiekerk van de H. Johannes Vianney (Pastoor van Ars) in Tilburg. Celebrant is pastoor F. P. Verhagen. Kapelaan W. van Heus- den houdt de predikatie. Onder leiding van de dirigent N. Sparidans zingt het koor de ,,missa liturgica" van G. Phi- lippeth. Het orgel wordt bespeeld door A. Voskuilen. In 1959 kreeg pastoor F.P. Verhagen opdracht de mogelijkheid te onderzoe ken om te komen tot het stichten van een nieuwe parochie in de Tilburgse stadswijk Zand II. Op 1 mei 1960 werd de parochie officieel gesticht en op 29 juli ging de eerste spade in de grond. Op eerste kerstdag werd de kerk, na 82 werkdagen, in gebruik genomen. Ruim een half jaar later werd de kerk geconsacreerd. De kerk, ontworpen door ir. Th. v.d. Boom, is gebouwd in een wigwammo del. Het altaar staat in het midden en de gelovigen zijn rond het altaar ge groepeerd. Twee Tilburgse kunstenaars Lucas van Hoek en Hans Claassen droegen zorg voor de aankleding van de kerk. Tabernakel en kruis zijn ont worpen door Lucas van Hoek. Altaar, zij-altaren, doopvont en preekstoel zijn van Hans Claassen. De parochie telt ruim 4.000 gelovigen. De eucharistieviering zondag 26 februa ri, zendt de KRO-radio uit vanuit de kapel van 't instituut St.-Joseph" van de zusters franciscanessen in Etten. De celebrant, rector J. Rombouts, houdt tevens de predikatie. (ADVERTENTIE) DOBBELMAN GEZINSWASMIDDEL... HET MEESTE VAN HET BESTE 1 (ADVERTENTIE) ★★AMERICAN.*! CIGARETTES Woensdag 22 februari HILVERSUM I 402 M VARA: 12.00 Lichte grammofoon- muziek 12.22 Voor het platteland 12.27 Mededelingen t-b.v. lanid- en tuinbouw 12.30 Stereo: Tango-rumba orkest en zangsolisten 13.00 Nieuws 13.10 Actua liteiten en kalender 13.25 Stereo: In strumentaal sextet en zang 13.50 Ge sproken portret 14.05 Concert: A. Oude kamermuziek; B. Pianorecital: mo derne muziek; C. Blokfluitrecitali mo derne muziek 15.00 Voor de jeugd (16.00 - 16.02 Nieuws) 17.00 Voor de zieken 17.30 Dansolrkest en solisten 18.00 Nieuws 18.15 Actualiteiten 18.20 Uitzending van de Christelijk Histori sche Unie 18.30 Dansorkest met zang soliste 19.00 En dan heb je een chan son. liedjesprogramma 19.30 Artistie ke staalkaart 20.00 Nieuws 20.05 Klas sieke grammofoonmuziek. NRU20.15 Stereo: Concertgebouw-Orkest en so list: klassieke en semi-Massieke mu ziek. VARA: 22.30 Nieuws 22.40 Ac tualiteiten 22-55 Jazz Miaigazine 23.30 Jazz-orkest 23.55 - 24.00 Nieuws. HILVERSUM II 298 M NCRV: 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw 12.30 Nieuws 12.40 Hervormde kerkdienst 13.00 Variant: actualiteiten, reportages, berichte!® en lichte grammofoonmuziek 13.30 Ste reo: Metropole orkest 14.00 De fami lie Leenhouts, hoorspel, (deel 19), 14.25 Moderne grammofoommuziek 15.25 Ste reo: Pianorecital: moderne muziek 15.50 Bijbelvertelling voor de jeugd 16.00 Voor de jeugd 17-00 Five o' doek, praatje 17.15 Russische volks muziek 17.35 Lichte grammofoonmu ziek 17.50 Overheidsvoorlichting: De politie nu 18.00 Tijd wij voor muziek in vrije tijd: A. Chr. Tamboer-, Trom petter- en Jachthioolrnkorpsen. B. Jeugidzangver eniigingvolksliedjes 18.30 Spektrum: nieuws uit de protes tants christelijke organisaties en CNV- joumaal 18.50 Lichte grammofoon muziek 19.00 Nieuws en weerpraatje 10.10 Radiokrant 19.30 Leger des Heils- ikwartier 19.45 Wereldpanorama 19.55 Stereo: Licht ensemble 20.10 Klassieke kamermuziek 21-10 Visioen en visie, literair programma 21.30 Oor-zaken, cabaretpnogramma 22.15 Avondiover- denking 22.30 Nieuws 22.40 Geestelijke liederen 22-55 Aftakeling en wat eraan te doen?, lezing 23.10 Klassieke piano muziek (gr.) 23.15 Stereo: Platennws. 23.55 24.00 Nieuws. HILVERSUM Hl 240 m en FM-kanalen AVRO: 12.00 Nieuws 12.02 Operette muziek 13.00 Nieuws 13.02 Actualitei ten 13.05 Vrolijk pliatenproigramma. (14.00 Nieuws) 15.00 Nieuws 15.02 Lichte muziek voor een Hollands pu bliek 16.00 Nieuws 16-02 Toerbeurt: plaitenprogrammia voor de jeugd 17.00 Nieuws 17.02 Actualiteiten 17.05 Rhythm and blues 17.35 - 18.00 Coun try and Western muziek. BRUSSEL VLAAMS 324 M 12.00 Nieuws 12.03 Lichte muziek en zang 12.40 Weerbericht, mededelingen, programma-overzicht en SOS-berich- ten voor schippers 12.48 Lichte muziek 12.53 Overzicht, buitenlandse pers 13-00 Nieuws, weerbericht en beursberich ten 13.20 Tafelmiuziek 14.00 Nieuws 14.05 Schoolradio. 14.20 Chansons 14.30 Jeugdprogramma 14.50 Koorzang (15.00 Nieuws) 15.15 Kinderprogram ma 18.00 Nieuws 16.03 Beursberichten 16.09 Jazzmuziek voor de jeugd 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelingen 17.15 Beatmuzdek 18.00 Nieuws 18.03 Uitzending voor de soldaten 18.30 Le- kenmoraal en -filosofie 18-50 Sportkro niek 18.55 Taalwenken 19.00 Nieuws, weerbericht en radiokroniek 19.40 Mu sical- en filmmuziek 2000 Amuse mentsmuziek 21.00 Gevarieerde mu ziek 21.50 Pedagogische adviezen 22.00- 22.15 Nieuws. Donderdag 23 februari HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nieuws 7.10 Ochtend gymnastiek 7.20 Lichte grammofoon muziek VPRO: 7.55 Deze dag. AVRO: 8.00 Nieuws 8.10 Actualiteiten 8.15 Lichte grammofoonmuziek (8-30 - 8.35 De groenteman) 8.50 Morgenwijding 9.00 Moderne pianomuziek (gr.) 9.35 Waterstanden 9.40 Lichte grammo foonmuziek voor de oudere luisteraars 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvi taminen (gr.) (11.00 - 11.02 Nieuws). HILVERSUM II 298 M KRO: f 7.00 Nieuws 7.10 Meditatie /.15 Lichte grammofoonmuziek en praatje (7.30 - 7.33 Nieuws) 7.55 Over weging 8-00 Nieuws 8.10 Klassieke pia nomuziek (gr.) 8.30 Nieuws 8.32 Voor de huisvrouw 9.40 Schoolradio 10.00 Aubade: klassieke muziek (opn.) 11.00 Vooir de zieken. HILVERSUM III 240 m en FM-kanalen NCRV: 9.00 Nieuws 9.02 Lichte vo cale muziekjes 10.00 Nieuws 10.02 Nieuwe langspeelplaten 11.00 Nieuws 13.02 Muziek bij de koffie (gr.).

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1967 | | pagina 11