IGOR STRAVINSKY componist in drie stijlen Plannen NTS-nieuwe stijl lopen zonder geld gevaar NOURILAX Donald Duck Overheid moet voorschotten geven OUDEJAARSAVOND NIEUWJAARSDAG ZONDAG 2 JANUARI DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 31 DECEMBER 1965 Actie Van Harte GOEDEDUITSER vond dochter terug NEDERLAND I Vrijstaand landhuis NEDERLAND IIDe indringer BEGIë-VLAAMS The Black and White Minstrelshow BELGIë-FRANSBarbara werkt zacht en zeker bij verstoppingsproblemen Spiritual- en gospel festival in Amsterdam Voor radioprogramma zie elders in dit blad NEDERLAND I Internationale ijssterrenparade NEDERLAND II Weinachtsoratorium BELGIë-VLAAMS De onkreukbaren BELGIë-FRANSTati l'Periqui NEDERLAND IDe reisgenoot NEDERLAND II De glorieuze veldslag BELGIë-VLAAMS Klein scherm, grote film BELGIë-FRANSLa surprise Igor Stravinsky (geb. 1882): een ver-tal van interessante bijzonderheden. Via i.::. in oti'/A cniippi't'/'iloii ilio I U,.,. 1a. J J SchtfËTng in onze concertzalen, die al enkele decennia wordt geaccepteerd, zelfs toegejuicht. Toegejuicht Het is de Rus, voor wie men bewondering opbrengt, de schepper van „vuurwerk", orkestfantasie (1908). „De Vuurvogel", sprookjesballet (1910), waarin men de echo's hoort weerklinken van „Het mach tige hoopje", die groep van vyf compo nisten, die in hun muziek door en door nationaal wensten te zijn: van „Petrouch- ka" (1911) en ..Le Sacre du Printemps" (1911—1914): het hoogtepunt van wat wel is genoemd het Russische expressionis me. Maar de Stravinsky van na 1914, hoe Is het met hem gesteld? Wie kent en aanvaardt „Renard" (19141917), bur_ leske zangen en gesproken scène met klein orkest, „Les Noces" (ballet voor vier piano's, koor en soli (1917) en „L'Histoire du Soldat" (1918), klein to neel voor sextet, slagwerk en recitant Een andere Stravinsky komt hier op de voorgrond. De Europeaan, terugkerend naar de traditionele Italiaanse melodiek en geboeid door het lijnenspel van een Johann Sebastian Bach. „Pulcinella'V bal let met zang naar thema's van Pergolesi, wordt in deze sfeer geboren (1919) en de opera buffa, die „Mavra" heet (1921). En vooral niet te vergeten: „Apollon Musa- géte", ballet voor strijkers (1928), dat met „Le Baixer de la Fée", allegorisch ballet in vier taferelen naar muziek van Tsjaikovsky, in hetzelfde jaar ontstaan, de evolutie van vijftien jaar wel heel duidelijk markeert. Evolutie mag men bij de Proteus- gestalte, die Stravinsky heet, hiervan eigenlijk wel spreken? Is het niet veeleer het spelen met, het uitbuiten van andere, van nieuwe mogelijkheden, die van jongs- af in dit weergaloze genie leefden? We menen het laatste, temeer, omdat achter deze neoclassicus weer een nieuwe, een eerde componist verscheen, de man, die even bewees dat hij het twaalf-tonensys- teem even goed beheerste als wie dan ook. Verheugend is het zeker, dat de gram mofoonindustrie de speurder met de fijne neus voor de tweede en derde Stravinsky steeds meer belangstelling gaat koesteren: Renard, een burleske (1917), Mavra, opera buffa (1921), Les Noces (1923), Pater Koster (1926), Le Baiser de la Fée (1928), Ave Maria (1934), Missa (1948). Renard en Mavra, twee werken, die, hoewel getuigend van de diepe indruk ken, door de Westeuropese toonkunst op hem gemaakt, toch nog vol Russische herinneringen zitten, speciaal de opera buffa „Mavra", niet slechts, omdat de componist zijn libretto zocht en vond bij Pusjkin, doch ook, vooral ook omdat Stravinsky's grote affectie voor Tsjai kovsky hierin duidelijk hoorbaar is. Eigenlijk een zonderling amalgama: Russisch folklore ontmoet er de oude Italiaanse aria tegen een achter grond van vierendertig 'instrumen talisten, onder wie vier klarinetten, vier trompetten, drie trombones, een tuba, een (bescheiden) slagwerkerssectie, en slechts twee violen, één alt, drie celli, drie'bassen die in gemeenschap, of elk afzonderlijk op aangename wijze prikke len met een muziek, die een duidelijke mixtuur is van traditionele Russische en Italiaanse muziek, verrassend gecombi- I neerd met jazzmet jazz dan altijd, I zoals deze zich onmiddellijk na de eerste wereldoorlog manifesteerde! Renard en Mavra: beide uitmuntend door Engelse vocalisten gezongen en niet minder uitmuntend door de Stravinsky- expert Ernst Ansermet met zijn Orchestre te la Suisse Romande gestuwd. Op deze zelfde plaat nog een Scherzo a la Russe, in 1944 voor Paul Whiteman geschreven. Weinig jazzachtig wat men niet zou I verwachten! en in feite heel* conven- tioneel (jDecca Mono LXT 6171). Mavr^ ging op 2 juni 1922 voor het eerst te Parijs Deze opera-buffa zou echt een herhaling waard zijn: iets voor het Holland-Festival? Al was het alleen maar om een vergelijking te kun nen maken met de reeds opgevoerde „The Rake's Progress" van 1948 Tussen de jaren 1920 en 1930 nog drie wel zeer uiteenlopende stukken: Les Noces, Pater Noster en Le Baiser de la Fée. Les Noces heeft men, in een volmaakte uitvoering eens tijdens het Holland Fes tival '54 kunnen horen, dank zen Felix de Nobel cn het Nederlands Kamerkoor. Ramuz, die de Franse versie ervan ver zorgde, vertelt over de genesis ervan Tijdens een radio-uitzending van de VARA, waarin de balans werd opge maakt over de actie „Van Harte" in het atgelopen seizoen en verantwoording werd gegeven van de geschonken bij lagen in de vorm van gelden, goederen en diensten, verscheen ook de .goede Duitser" Ernst Bruno Motzko voor de microfoon. .3'^ vertelde dat hij dank zij deze actie, die vooral in Duitsland grote pu berteit genoot, ook zijn dochter Barba- teruggevonden. Barbara was een Ult huwelijk dat Motzko na de eerste wereldoorlog sloot met de wedu- n„,.van als gesneuveld opgegeven uitse soldaat. Toen na de geboorte van uit Dia overleden gewaande Duitser riisb- sils krijgsgevangenschap te- vSe?i!-Ae'iWerd het huwelijk tussen de ronL j en de vrouw van de ge- ~erde soldaat ontbonden. Nadien familie con^act met hifao?e twe,ede wereldoorlog vernam vat nl zowel de vader als de moeder dorhtT j-ra waren overleden. Maar zijn Polen op dat lijdstiP in het dc>or wooino g^an?exee.rde Oost-Duitsland Publiciteit onvindbaar. Dank zij de de OnitrfVt0 VARA-actie ook in Kattmv w VErs' vernam Barbara in sen woont vader thans 'm Es" hem komt men te weten, hoe de meester deze periode werkte: te midden van allerlei soorten trommen, pauken, een zigeunercimbaal, een harmonium, waar mede hij dag in dag uit ware geluids orkanen ontketende. Zittende aan zijn schrijftafel, waarop een hoeveelheid keu rig gerangschikte flesjes stond, alle met verschillende kleuren inkt gevuld. Waar naast radeergom in vele soorten en ma len, een reeks blinkende metalen voor werpen als linealen, radeermesjes, penne- mesjes en benevens een instrument met kleine rolschijfjes, dat moest dienen om notebalken te trekken, waarvan Stra vinsky zelf de uitvinder was. Van dit ..chirurgisch instrumentarium*' maakte hij aldus Ramuz in zijn „Souvenirs sur Igör Stravinsky" zorgvuldig ge bruik. Proper werkend aan zijn „clean desk" we verbeelden ons altijd dit aan 's mans muziek te kunnen horen Ook aan de Noces, de „scènes choréogra. phiques russes avec chant et musique", die ons overigens steeds weer opnieuw treffen door een demonische bezeten heid, een infernale kracht, leidend tot een straffe ritmiek en keiharde orches- tratie. Denkt men, dat de thematiek teruggaat op een Russische folklore, dan is Ernest Ansermet daar om u uit deze droom te helpen. Ernest Ansermet, die destijds ont hulde, dat vrijwel alles in deze heidense, tellurische „Boerenbruiloft" te herleiden is tot eigen inventie: als men dit weet, stijgt de bewondering voor de schepper, die volledig „schepper" blijkt te zijn Van de vier tableaus: Bruid Bruide gom Afscheid van de bruid Brui loftsfeest. Philips is onlangs met „Les Noces" ver schenen (A 02404 L), in een plaat waar voor Joegoslaven artistiek verantwoor delijk zijp. Vocalisten van de Opera Bel grado, een koor van de radio-televisie van dezelfde stad en een groep instru mentalisten van het orkest van deze in stelling. Eén van de mooiste versies^ door ons ooit beluisterd. Van weergave" perfecte, klaar, duidelijk, getuigend van een bar baarsheid, die o.i. volledig de intenties van de geestelijke vader van dit heiden kind dekt. Een wondere plaat: treffend door con trasten. Want aan de andere zijde wordt men geconfronteerd met de godsdien stige, de christelijke Stravinsky. De Stra vinsky, die in 1926 een „Pater Noster" schreef, in 1934 een „Ave Maria" beide a capella twee muziekjes van een in getogenheid, een strakheid, een gestreng heid, die u, of ge wilt of niet, doet den ken aan een Russische ikoon. Geen spoor van gevoeligheid, van sen timentaliteit zult ge hierin kunnen ont dekken. Alles wat heilig is. blijkt niet, zoals veelal in het westen „engagé" met rie mensheid te zijn! De godheid troont er ook in het Ave Maria! hoog en eenzaam: onaandoenlijk. Daarvan getuigt ook de objectiverende muziek, zoals die klinkt in de mis van 1948, eveneens door de Joegoslaven ge zongen en geblazen. Een zéér strenge polyfonie voert ons ver in het verleden terug, brengt ons in een vroeg-middeleeuwse sfeer, die hië- ratisch aandoet, speciaal in het Kyrie. Kort en bondig is deze muziek, volko men functioneel gedacht: de duur van achttien minuten duidt hier reeds op. Men zoeljt naar contacten in het Westen, die men niet vindt. Wel met eigen, vroe ger werk van de meester: de Psalmen symfonie in het jaar 1930 ontstaan. Een korte mededeling voor de liefheb bers en uitvoerders van kerkmuziek niet van belang ontbloot. We vernamen, dat onlangs deze mis te Tilburg twee maal in een gestelde dienst werd uitgevoerd. Door de leerlingen van het conservato rium aldaar, onder leiding van hun di recteur Louis Toebosch. Misschien prik kelt dit voorbeeld tot navolging I Laten we eindigen met een sprookje van Andersen, dat in 1928 Igor Stra vinsky inspireerde tot het schrijven van een allegorisch ballet in vier taferelen: ..Le Baiser de Ia Féë", op een plaat van Decca (LXT 6066) vastgelegd. Het is weer Ernest Ansermet, die er met zijn Orches tre de la Suisse Romande een pleidooi voor houdt. Een pleidooi, eloquent en vurig doch niet overtuigend. Want dit werk is geen hoogtepunt in het oeuvre van de mees ter. Een zeer manifeste flirtation met Tsjaikovsky, een niet minder duidelijke liefdesverklaring aan de Italiaanse opera componisten een Bellini, een Donizetti! dwingen er ons als hoorder toe te schrijven, dat de maker van deze parti tuur te gemakkelijk gefabricfeerd heeft. Doch wat wil men? Een „Oedipus Rex" was aan deze „Baiser" onmiddellijk voorafgegaan, een Psalmensymfonie zou onmiddellijk volgen. B. R. 0.15 HOLLYWOOD A GO GO. Beatshow vol vaart en ritme door bekende intern, tienersterren en beatgroepen 16.00 19.00 19.01 19.05 19.35 20.00 20.20 22.05 22.25 22.50 23.20 23.50 23.58 0.15 LIEDJESPROGRAMMA 1945-1965 JOURNAAL KLAAS VAAK DE BEVERLY HILLBILLIES GROOTVADER EN KLEINZOON. U ziet een relatie tussen een opa en een kleinzoon JOURNAAL VRIJSTAAND LANDHUIS. Een zeer bekende klucht. Een oude New Yorker is verlekkerd op een oude villa waar volgens de legende eens president George Washington zou hebben geslapen. Van de koop van de villa komt alleen maar veel kluohtige ellende. U kunt het vanavond zelf zien. Maar het komt tenslotte alle maal op zijn pootjes terecht. TELEDISCO PARADE. Feiten en meningen ZEG MAAR JULES TEGEN HET LEVEN. Een liedjes programma van Jules de Corte JAAROVERZICHT BINNENLAND GEEF DE BOER EEN STOEL. T.v.-spel MEDITATIEF PROGRAMMA aan het eind van het jaar DE KLOK VAN 12 UUR HOOGTEPUNTEN 1965. Flitsen uit amusementspro gramma's 1965 „Het scheelde maar 20.00 JOURNAAL 20.01 40 JAAR LIEDJES 21.10 RINUS FERDINANDUSSE een jaartje" Overzicht van 1965 21.50 DE INDRINGER. Westernfilm over een zeer kritieke toestand op een ranch 23.05 JULIE ANDREWS-SHOW. Een programma vol show en zang 23.58 DE KLOK VAN 12 UUR 16.30 DE KINDEREN VAN DE ZOUTKREEK 16.55 MAREN EN HET UILTJE. Avonturenfilm v. tl. Jeugd 19.00 ZANDMANNETJE 10.05 TIENERKLANKEN 19.38 DE ARME BLINDF 19.55 DE WEERMAN 20.00 NIEUWS 20.15 NIEUWJAARSTOESPRAAK 20.20 MUSIC MAESTRO PLEASE 21.20 GLOBE HOTEL. Filmklucht 21.35 THE BLACK AND WHITE MINSTREL SHOW T.v.-show 22.20 EEN BEWOGEN VISPARTIJ. Filmklucht 22.35 HET GROTE FEEST 22.30-1.00 OUDEJAARSAVONDSHOW 17.00 FILM VOOR DE JEUGD 18.28 ALLO LES JEUNES. Voor de jeugd 19.00 EH BIEN DANSEZ MAINTENANT 19.25 GRAIN DE SABLE 20.00 JOURNAAL 20.25 NATIONALE LOTERIJ 20.30 TILT 21.15 BARBARA. Toneelstuk van M. Duran 22.35 PETULA CLARK 23.05 SUIVEZ-MOI. Show in het Lido te Parijs 0.25 DE LUCUONA CUBAN BOYS (Van onze radio- en t.v.-redacteur) HILVERSUM Op de laatste pers conferentie van dit jaar, welke de NTS te Hilversum hield, heeft de voor zitter, de heer E. A. Schüttenhelm de financiering van de televisie in 1966 een van de moeilijkste problemen genoemd. Er is een duidelijke discrepantie tussen de gestelde taken voor de NTS-nieuwe stijl en de groei van inkomsten. De in komsten uit de kijkgelden zullen van 1965 op 1966 stijgen met circa 1 pro cent, door de steeds langzamere toena me van het getal nieuwe tv-bezitters. De uitgaven stijgen echter met vele procenten, o.a. door de ontwikkeling van lonen en prijzen. Bovendien moeten voldoende gelden beschikbaar blijven voor belangrijke nieuwbouwprojecten op studiegebied en de noodzakelijke uit breiding en aanpassing van de techni sche middelen. Nu de lijn der kosten sterker stijgt dan die der inkomsten, bestaat het reële gevaar dat verdere exploitatie op het zelfde niveau niet meer mogelijk is. Voorts leeft men in de onzekerheid omtrent de mogelijke inkomsten uit de reclame. Men weet nog niet wanneer deze kan worden ingevoerd. Misschien wordt het pas oktober 1966. Van de reclamegelden gaat bovendien 40 pro cent naar de pers. In die tussentijd dient het tekort aan inkomsten te worden aangevuld. Spreker vertelde dat het NTS-bestuur de minister in overweging had gegeven om evenals destijds in de experimentele periode van de televisie, een voorschot van ongeveer 17 miljoen gulden te verschaffen. De bewindsman heeft verklaard dat hij de status-quo wil handhaven, maar dat betekent o.a. dat de nieuwbouw niet in dit tempo kan worden gehandhaafd, daar er nu al een schreeuwend gebrek'aan faciliteiten is. Als bovendien het aantal zenduren op het tweede televisienet met 10 wordt verhoogd, om het enigszins gelijkwaar dig te maken aan het eerste, zullen de moeilijkheden zelfs nog toenemen. De nieuwe programmacommissaris, de heer J. Vk.-.Rengelink, onderstreepte, dit betoog dgor op te merken, -dat wil men zendtijd "tiltbréiöeil, meer regionale te levisie geven,-evenals meer schooltele visie-uitzendingen en je bovendien voor bereiden op de kleurentelevisie, waar van men in 1967 de start verwacht, er een prioriteitsschema dient te worden opgesteld. De mogelijkheden van het nieuwe bestuur en hun beleid ten aan zien van de prioriteiten zal daarom in sterke mate afhankelijk blijken van het ministeriële beleid. De heer K. de Wilde, wethouder van stadsontwikkeling, onderwijs en cul tuur te Amersfoort en thans lid van de Raad van Beheer van de NTS, is belast met het commissariaat over personeels aangelegenheden. Drs. C. van de Ploeg van de Nederlandse sportfederatie zal het financieel-economisch commissariaat gaan beheren en mr. A. H. van de Veen, directeur van de NCRV, blijft commissa ris voor technische zaken. Van deze le den van de raad van beheer wordt ver wacht dat de functies hen geheel zullen opeisen. De heer De Wilde zei hierover, dat de omvang van deze taak van die aard is, dat hij een deel van zijn arbeid in Amersfoort zal moeten neerleggen. In tegenstelling tot vroeger zullen de nieuwe commissarissen straks wor den gehonoreerd. In Hilversum verluidt dat de jaarlijkse vergoeding hiervoor omstreeks 40 mille zal bedragen. Op opmerkingen van journalistieke zijde dat onder denieuwe door de Kroon en representatieve organisaties aangewezen leden zoveel voorstanders van een nationale omroep i.e. zoveel VPRO-aanhangers die hetzelfde nastre ven, worden geteld, werd begrijpelijker wijze van NTS-zijde geen commentaar gegeven. Het meest opvallende werd genoemd dat in de door de culturele or ganisaties voorgedragen bestuursgedele- geerden zelfs een katholiek ontbreekt. Nu de omroepen in dit grote bestuurs college van 21 personen duidelijk in de minderheid zijn, verwachtte de pers op voorhand al de nodige moeilijkheden. Nu de statuten voor de nieuwe NRU- en NTS-besturen nog dienen te worden vastgesteld en de leden zowel van de programmaraad als de programmacoör dinatiecommissie nog dienen te worden benoemd, is het toch moeilijk om in Hilversum en Bussum deze „nieuwe stijl" waar te maken. Deze periode zal dan ook worden gebruikt om de nieuwe leden in het bestuur voorlichting te geven over de belangrijkste facetten van dit ingewikkelde en dynamische om roepbedrijf. (Advertentie) Elke OLVEH polis is winstdelend Op nieuwjaarsdag zendt de AVRÖ-tv het tienerprogramma „Moe/ Ga Ga" uit, waarin o.a. op treedt de hand „Het" met het shownummer Het Bed" met ko nijnenhok (Advertentie) DEN HAAG (ANP) Impressario Paul Acket brengt op 15 januari voor het eerst in ons land in het Concertgebouw in Amsterdam een spiritual- en gospel festival. De kerkmuziek van de Ameri kaanse neger zal worden vertolkt door bisschop Samuel Kelsey en de eerwaar de John I. Little uit Washington; de gos- pelaires uit Dayton in Ohio, door de Do rothy Norwood Singers uit Atlanta in Georgia en de Harmonizing Four met gospel Joe Williams uit Richmond. Zij allen treden voor het eerst in Nederland op. Bisschop Samuel Kelsey en de eerwaar de John I. Little houden een zogenaamde dubbele preèk", dit is een predikatie, waarbij het gesproken woord in zang overgaat en andersom. tiè. Rien van Nunen, Robert Sobels en Anton Peters in een scène uit „Vrijstaand landhuis", de televisie komedie, die op oudejaarsavond door de NCRV onder regie van Gerard Rekers wordt uitgezonden via Nederland i. 12.15 NIEUWJAARSCONCERT 13.25 SPORT IN BEELD van het hele jaar 14.10 SKISPRINGEN 16.00 THE BEATLES. Tekenfilm 16.20 FOTOTRIPTIEK 16.35 MOEF GA GA. Een uitzending van het T.v.-tiener- theater met o.a. Dave Berry en The Fortunes 17.05 NIEUWE VERHALEN VAN VROUWTJE BEZEM STEEL. Voor de kinderen 19.00 NIEUWS IN HET KORT 19.01 KLAAS VAAK 19.05 THE THUNDERBIRDS 19.55 AVRO's TELE VIZIER 20.00 JOURNAAL 20.05 INTERNATIONALE IJSSTERRENPARADE Tweede deel 20.55 DANNY KAYE 21.45 JOS CLEBER met het Cosmopolitain Orkest 22.25 AVRO's TELEVIZIER 22.40 TWEEDE JOURNAAL 20.00 NIEUWS IN HET KORT 20.05 LETTERS EN NOTEN 20.50 WEIHNACHTSORATORIÜM van Johann Sebastian Bach. Cantate no. 4 21.20 HONGKONG. Aflevering 10. Avonturen van een jour nalist in het Verre Oosten 22.10 EPILOOG 22.15 TWEEDE JOURNAAL 12.15 NIEUWJAARSCONCERT 13.30 SKIëN 15.30 AVONTURENFILM 16.45 KINDEREN VAN DE ZOUTKREEK 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 FLIPPER 19.25 NIEUWE FRANSE FILMKLUCHTEN 19.55 HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS 20.00 NIEUWS 20.25 JOHAN EN DE ALVERMAN Zesde deel 21.45 ECHO 22.15 DE ONKREUKBAREN. Politiefilm 23.05 NIEUWS 12.15 NIEUWJAARSCONCERT 13.30 SKISPRINGEN 15.30 PICORAMA 16.00 ALPHABéTIQUEMENT VöTRE 17.00 TATI L'PERIQUE Toneelstuk 18.25 BERICHTEN 18.30 CASSE-NOISETTES. Ballet 19.25 GRAIN DE SABLE 19.30 SHINDING 20.00 JOURNAAL 20.30 LE BON ROI DAGOBERT. Film 22.00 OVERZICHT VAN 1965 19.00 19.06 19.30 20.00 20.05 20.30 21.05 21.15 22.10 22.50 WOORD VOOR WOORD DE JETSONS. Tekenfilm DE MAMMIES. De marktvrouwen van Senegal en Nigeria JOURNAAL SPORT IN BEELD SWINKT. Rob de Nijsshow DE WERELD VAN VANDAAG DE REISGENOOT. Met o.a. Hans Tiemeyer en Marja Habraken. Een reeks belevenissen in een coupé van een Engels boemeltreintje, met een aardige ontknopig KU KLUX KLAN: rassehaat en terreur TWEEDE JOURNAAL 19.00 SPORT IN BEELD 19.05 ENGELSE LES 19.30 HET GEHEIM VAN DE OUDE MOLEN. Een nieuwe wekelijkse serie voor de jeugd. Eerste aflevering: „Het vreemde licht" 20.00 JOURNAAL 20.05 DE ZWEEDSE GOUVERNANTE 20.30 DE GLORIEUZE VELDSLAG. T.v.-spel 21.30 ANN. Licht amusement 22.00 SPORT IN BEELD 22.15 TWEEDE JOURNAAL 11.00 H. MIS 15.00 VOOR BOER EN TUINDER 15.30 DE FLINSTONES 15.55 JEROOM EN BENZAMIEN 16.50 DE KINDEREN VAN DE ZOUTKREEK 18.30 WIJ VIEREN NIEUWJAAR 18.50 DRIE MUSSEN EN EEN HEEL KLEINTJE. Film 20.00 NIEUWS 20.15 SPORT 20.40 KLEIN SCHERM, GROTE FILM. Moby Dickfilm 22.10 JAZZPRISMA 15.00 MAGILLA THE GORILLA. Tekenfilm 15.25 STUDIO 5 18.30 CLAUDE SANTELLI. Spel naar de roman van Hector Malot 19.35 MES AMIS SAUVAGES 20.00 JOURNAAL 20.30 DESTINATION DANGER. T.v.-feuilleton 21.00 LA SURPRISE. T.v.-spel 21.45 DOCUMENTAIRE OVER DE 2e WERELDOORLOG 22.15 JOURNAAL

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 9