GELD
DAAR STAAN NEDERLANDSE
SPECIALISTEN
BORG VOOR EUROPESE
ENERGIE
enige jongelui
LENINGEN
■Bil
De formule 'klein-van-buiten, ruim-van-binnen'
is in automobielbouw vaak een eindresultaat.
Voor Peugeot was het een uitgangspunt.
Voor een formidabele stad/snelweg-auto. De 204.
zelfstandige
liftmonteur
Woningruil
ROTTERDAM-
ETTEN LEUR
beginnend
assistent-accountant
kantoorbediende
Gevraagd:
VERTEGENWOORDIGER
le loodgieters
halfwas-
loodgieters
Samenwerking gezocht
met centrale
verwarmingstechnicus
1
WAAR GULF KAPITEINS HUN KOSTBARE LADING LOSSEN..
BONTMANTELS
Kee: van de Ven
CREDIET SERVICE BANK
Huize De Werve
VERPLEEG
HULP
Liftenfabriek
Brengt
snelle
vooruitgang
NEDERLANDSE
ACCOUNTANTS-MAATSCHAP
BOUWTECHNISCHE KENNIS
NOODZAKELIJK
Noordbrabantse Installatie Mij.
N0BRA n.v.
het verzorgen
van uw boekhouding
Garage J.A.v.d.Sande Gravenstraat 157, Hulst, tel. 01140-2538, Landpoortstraat 4,
Florida castl
MACHTELOC
OPGEPIK'
DAGBLAD DE STEM VAN ZATERDAG 13 NOVEMBER 1965
105e JAARGANG
naam
adres
plaats
Ik las deze adv. Inde:_
qevr.bedr.f.
Lange persianei pattes
t *50.-
Lange nertspootjee
t 750.-
Nleuwlandstraat 3
TUburg tel 04250—2661?
tot f.2000— naar draagkracht
voor ambtenaren en employees
met vaste aanstelling; snelle-
geheel schriftelijke behandeling
te BREDA
vraagt:
'"intern) geen nachtdienst.
Voexr afspraken tel. 38883.
in het zuiden van het land,
zoekt
Brieven onder no. S 27133.
Aangeboden vrij bovenhuis
in Rotterdam-Zuid, op goe
de stand, dicht bij winkel
centrum. Bestaande iiit:
woonkamer (5x3.20 m),
woonkeuken, drie slaapka
mers, hal, w.c. en douche.
Huur f 15.60 per week.
Goed onderhouden.
Gezocht een woning van
overeenkomstige omvang in
Etten-Leur.
Brieven onder no. S 27344,
bureau van dit blad.
2 maal per week koerst een zwaargeladen schip uit
het Midden-Oosten de Nieuwe Waterweg op... Een
tanker, die zijn ankers uitgooit in de haven van de
nu officieel geopende Gulf raffinaderij. Dan stromen
tienduizenden tonnen ruwe aardolie via een stelsel
van buizen de enorme opslagtanks binnen. Elke dag
wordt van deze ruwe olie negen en een halfmiljoen
liter verwerkt. Geraffineerd tot Gulf produkten. In een
stad van metalen torens, tanks, ketels en buizen
staan hier Nederlandse specialisten borg voor nieu
we Europese energie.
1963: De eerste Europese Guif raffinaderij bij Stlgs-
naes in Denemarken geopend.
1965: Opening van de tweede ultra-moderne Euro
pese Gulf raffinaderij, nu in Europoortl
Plannen vooreen derde en een vierde in Europa lig
gen al klaar.
Gulf Super No-Nox benzine en Gulfpride Single-G
motorolie voor auto's, produkten voor verwarming
van huizen en kantoren, de beste smeermiddelen
voor de Europese industrie... ze komen uit Europoort!
Uit Nederlands modernste raffinaderij.
BARONIELAAN 18 - BREDA
kunnen geplaatst worden als
Middelbare schoolopleiding of Mulo
diploma en zo mogelijk enige ervaring
zijn vereist.
Gaarne uitgebreide sollicitaties aan
bovenstaand adres.
voor het bezoeken van architecten, aan
nemers en bouwmaterialenhandelaren in
het rayon Zeeland, Noordbrabant en
Limburg.
Leeftijd 25 - 35 jaar.
Brieven onder no- 27280-OO, bur. van dit blad.
Hërmus Slagerijen Breda
In ons modern bedrijf is plaats voor een
WINKELCHEF, moet leiding kunnen geven,
WORSTMAKER, moet zelfstandig kunnen
werken.
TWEE SLAGERSGEZELLEN,
Schriftelijke of mondelinge
sollicitaties aan
J. HERMUS, Baliëndijk 44A, Breda, tel. 01600-45540
vraagt voor haar werken te
ETTEN-LEUR en BREDA
Wij bieden U naast een prettige,
gevarieerde werkkring, een aan
trekkelijke beloning via onze pre
mieregeling.
Sollicitaties aan: onze bedrijfsleider F. Vervest,
Deken Botsstraat 24, Tilburg
of aan ons kantooradres:
Hastelweg 85, Eindhoven,
tel. 62958-
tTear. Nefkens' Automobiel Maatschappij NV. Uirtd!
ADMINISTRATIE- en
BOEKHOUDBUREAU
werkend met uitsluitend le klas medewer
kers heeft gelegenheid tot
of gedeelte hiervan
Brieven onder no. S 25375 bur. blad of tel.
01600 - 35463.
om op nader te bepalen voorwaarden een
verwarmingsbedrijf te stichten.
Bovengenoemde persoon moet beschikken
over diploma's Centrale Verwarming en
Gewaldo of diploma gasfitter.
Financiële deelname niet vereist maar des.
gewenst wel mogelijk.
serieuze gegadigden kunnen kontakt met
ons opnemen onder no. S 27105-OO Bureau*
van dit blad.
S -
Makkelijk manoeuvreren
Van 0 tot 100 in 19 sec., top van
De 204 als opvatting. Welke omstandigheden ont-
möfet een auto vandaag - en morgen? Overvolle
steden en betonnen afstanden. Daarom zijn ohpar-
keerbare decimeters taboe. En hoge rij kwaliteiten
een must. Op deze opvatting baseerde Peugeot
zijn nieuwe 204.
De 204 als werktuig. Peugeot hield de 204 binnen
de 4 meter (de kritische lengte-grens!), koos
robuust plaatwerk van minimaal 0,9 mm. Zorgde
daarbij voor enorme pep uit een nieuw-ontwikkelde,
zeer moderne 1130 cc motor van lichtmetaal met
bovenliggende nokkena.s (58 pk aan de voorwielen).
Remzekerheid: schijven vóór, trommels achter.
De 204 als metgezel. In plaats van vergankelijk
'mode-moois', offreert de 204 de conlfort
ken, die de liefhebber herkent. Daa™ Jun tot i» d;
van schuifdak, airconditioning en 214 cent P
schouders. En de zuinigheid van n
kilometer onderhoud.
Mag dat alles 7980.-
gaan kosten?
Agentr- voor Zeeuws-VIaanderen
yzendijke tel
Uitgave: N.V. Uifg. Mij. Ne
Directeur: Drs. W. A. J. N
Hoofdredacteur: L. Leijendekl
Redactieraad: J. M. A. C. v.
C J. v. Hootegem, mr. dr. A.
Mes! mr. H. M. L de Rechter,
Vercauteren, L. J. v. 't Weste
Bureau: Breda - Reigerstraat
tel. 22341 (5 lijnen). Postgiro
Bureau
voor de Zeeuwse eilt
.YA&MQlf:
paim Atlan
lpeacb*\ fj&c
iMiomi
BAHAMA
(Van onze redactie buiten
MIAMI Eenennegentij
varenden van het Panamese
sagiersschip „Yarmouth Ci
worden sinds zaterdag vc
en zijn vrijwel zeker om
leven gekomen. De Amerika
f kustwacht heeft het zoeken
mogelijke overlevenden gest;
De „Yarmouth Castle" is z
dag, na zes uur lang te hel
gebrand, bij de Bahama-eilai
vergaan.
De slachtoffers zijn in de v
men omgekomen of verdron
Van de in totaal 550 opvarer
konden cr 459 worden gered
Een overlevende is later overlt
waarmee het verliescijfer op 92 k
Tenminste 19 geredden verblijven
in een ziekenhuis op het eiland Na-
Van hen verkeren er vijf in lever
vaar.
De „Yarmouth Castle" voer twee
per week tussen Miami en de Bah
taanden met vakantiegangers. De
sagiers waren afkomstig uit de Vere
de Staten Canada en Zuid-Amei
Het schip had zaterdagochtend in M
moeten aankomen. De brand schijnt
na middernacht, zaterdag, te zijn
gebroken. Het vuur zou zijn onts
door het springen van een stoornk
in de pikdonkere nacht moest
schip worden verlaten.
hr?„ewmde Passa2'ers vertelden, dat
I krandMusa-pparatuur op het schi
I te zbnT1!^ brand niet berekend El
I n lP™pen hadden niet e
I Sm m 6 bemanning had haar t
breukoli^l iS, d machteloos. S<d
ga n klaagden er ook over,
wordm r?ddhlgboten niet kon:
verfde t™,,f,rgelatcn' doordat de pas
katïefi to™cn' Waaraan ze hingen in
katrollen bleven steken.
Er zoeken ook niet genoeg zwemves
redd:ngsgordeIs zijn geweest. Bov
en had het alarmsysteem niet gewei
Het 5002ifa" metende schip bra«dde
„- !al|kel. De passagiers en bem?
ngsleden verlieten het schip via
komen °m aa" vlammen te
s^SvHi|"uiten0hhep^? en vocal h
ge wiize linlnE hebben op doelms
De Amilvi kunnen bieden,
eerste die
ontving Dm..02-°0 uur 's morge
hkoptef's en wt e?t vliegtuigen, h
r s etl botters ter assistentie c
PPgepikYToor^pf1 drenkelingen we
hama star" Passagiersschip „B
.Yarmouth Castle" zusl<LrschjP van
-Einnpuln" K ,e.n he' Finse scl
?1 overlevenden nftcf Schip nam vo<
111 totaal nesIElio n°ep^n aan boo:
gelukte het zes f' a ;'B,®hama Sta
F'kken. Dok het drenkelingen op
r:da" van dezelfa sa" rs3cb'P ..F
aai> het reddS Jde nraatschappij. n
vlie3tuigen vSSn 6rrk deeL H®'sohr<
?chepen en zieklEh?' en aan tussen
M de eerste plaa ts n en op Nassau
overPl?eatengen.IerS me' bran'
OP DRTFr
hrt Liberiaan,6" 06 rartiotc|cgrafist va
M" Zijn gfatern nra< htSChip rnnei,
<"ldcr gegaan hun Sch'P
tagne. voor kust van B
,F]
na
tenail!avetebemenb?°ll f ebIave
°veriJ hP ?ord gebl'
ren *"uuinSboot en^1Vlmgsleden
een av.erfenomen uLI ku?t.vaarder
§34 in Hq schip wai
geraaVf J üe machi,n»t 5
doe
tea gat
stut m Ho pT schip wa<
Kraak' en op JEarCb,mekamor op
rotsen geslagen
dri