GELD DAAR STAAN NEDERLANDSE SPECIALISTEN BORG VOOR EUROPESE ENERGIE enige jongelui LENINGEN ■Bil De formule 'klein-van-buiten, ruim-van-binnen' is in automobielbouw vaak een eindresultaat. Voor Peugeot was het een uitgangspunt. Voor een formidabele stad/snelweg-auto. De 204. zelfstandige liftmonteur Woningruil ROTTERDAM- ETTEN LEUR beginnend assistent-accountant kantoorbediende Gevraagd: VERTEGENWOORDIGER le loodgieters halfwas- loodgieters Samenwerking gezocht met centrale verwarmingstechnicus 1 WAAR GULF KAPITEINS HUN KOSTBARE LADING LOSSEN.. BONTMANTELS Kee: van de Ven CREDIET SERVICE BANK Huize De Werve VERPLEEG HULP Liftenfabriek Brengt snelle vooruitgang NEDERLANDSE ACCOUNTANTS-MAATSCHAP BOUWTECHNISCHE KENNIS NOODZAKELIJK Noordbrabantse Installatie Mij. N0BRA n.v. het verzorgen van uw boekhouding Garage J.A.v.d.Sande Gravenstraat 157, Hulst, tel. 01140-2538, Landpoortstraat 4, Florida castl MACHTELOC OPGEPIK' DAGBLAD DE STEM VAN ZATERDAG 13 NOVEMBER 1965 105e JAARGANG naam adres plaats Ik las deze adv. Inde:_ qevr.bedr.f. Lange persianei pattes t *50.- Lange nertspootjee t 750.- Nleuwlandstraat 3 TUburg tel 04250—2661? tot f.2000— naar draagkracht voor ambtenaren en employees met vaste aanstelling; snelle- geheel schriftelijke behandeling te BREDA vraagt: '"intern) geen nachtdienst. Voexr afspraken tel. 38883. in het zuiden van het land, zoekt Brieven onder no. S 27133. Aangeboden vrij bovenhuis in Rotterdam-Zuid, op goe de stand, dicht bij winkel centrum. Bestaande iiit: woonkamer (5x3.20 m), woonkeuken, drie slaapka mers, hal, w.c. en douche. Huur f 15.60 per week. Goed onderhouden. Gezocht een woning van overeenkomstige omvang in Etten-Leur. Brieven onder no. S 27344, bureau van dit blad. 2 maal per week koerst een zwaargeladen schip uit het Midden-Oosten de Nieuwe Waterweg op... Een tanker, die zijn ankers uitgooit in de haven van de nu officieel geopende Gulf raffinaderij. Dan stromen tienduizenden tonnen ruwe aardolie via een stelsel van buizen de enorme opslagtanks binnen. Elke dag wordt van deze ruwe olie negen en een halfmiljoen liter verwerkt. Geraffineerd tot Gulf produkten. In een stad van metalen torens, tanks, ketels en buizen staan hier Nederlandse specialisten borg voor nieu we Europese energie. 1963: De eerste Europese Guif raffinaderij bij Stlgs- naes in Denemarken geopend. 1965: Opening van de tweede ultra-moderne Euro pese Gulf raffinaderij, nu in Europoortl Plannen vooreen derde en een vierde in Europa lig gen al klaar. Gulf Super No-Nox benzine en Gulfpride Single-G motorolie voor auto's, produkten voor verwarming van huizen en kantoren, de beste smeermiddelen voor de Europese industrie... ze komen uit Europoort! Uit Nederlands modernste raffinaderij. BARONIELAAN 18 - BREDA kunnen geplaatst worden als Middelbare schoolopleiding of Mulo diploma en zo mogelijk enige ervaring zijn vereist. Gaarne uitgebreide sollicitaties aan bovenstaand adres. voor het bezoeken van architecten, aan nemers en bouwmaterialenhandelaren in het rayon Zeeland, Noordbrabant en Limburg. Leeftijd 25 - 35 jaar. Brieven onder no- 27280-OO, bur. van dit blad. Hërmus Slagerijen Breda In ons modern bedrijf is plaats voor een WINKELCHEF, moet leiding kunnen geven, WORSTMAKER, moet zelfstandig kunnen werken. TWEE SLAGERSGEZELLEN, Schriftelijke of mondelinge sollicitaties aan J. HERMUS, Baliëndijk 44A, Breda, tel. 01600-45540 vraagt voor haar werken te ETTEN-LEUR en BREDA Wij bieden U naast een prettige, gevarieerde werkkring, een aan trekkelijke beloning via onze pre mieregeling. Sollicitaties aan: onze bedrijfsleider F. Vervest, Deken Botsstraat 24, Tilburg of aan ons kantooradres: Hastelweg 85, Eindhoven, tel. 62958- tTear. Nefkens' Automobiel Maatschappij NV. Uirtd! ADMINISTRATIE- en BOEKHOUDBUREAU werkend met uitsluitend le klas medewer kers heeft gelegenheid tot of gedeelte hiervan Brieven onder no. S 25375 bur. blad of tel. 01600 - 35463. om op nader te bepalen voorwaarden een verwarmingsbedrijf te stichten. Bovengenoemde persoon moet beschikken over diploma's Centrale Verwarming en Gewaldo of diploma gasfitter. Financiële deelname niet vereist maar des. gewenst wel mogelijk. serieuze gegadigden kunnen kontakt met ons opnemen onder no. S 27105-OO Bureau* van dit blad. S - Makkelijk manoeuvreren Van 0 tot 100 in 19 sec., top van De 204 als opvatting. Welke omstandigheden ont- möfet een auto vandaag - en morgen? Overvolle steden en betonnen afstanden. Daarom zijn ohpar- keerbare decimeters taboe. En hoge rij kwaliteiten een must. Op deze opvatting baseerde Peugeot zijn nieuwe 204. De 204 als werktuig. Peugeot hield de 204 binnen de 4 meter (de kritische lengte-grens!), koos robuust plaatwerk van minimaal 0,9 mm. Zorgde daarbij voor enorme pep uit een nieuw-ontwikkelde, zeer moderne 1130 cc motor van lichtmetaal met bovenliggende nokkena.s (58 pk aan de voorwielen). Remzekerheid: schijven vóór, trommels achter. De 204 als metgezel. In plaats van vergankelijk 'mode-moois', offreert de 204 de conlfort ken, die de liefhebber herkent. Daa™ Jun tot i» d; van schuifdak, airconditioning en 214 cent P schouders. En de zuinigheid van n kilometer onderhoud. Mag dat alles 7980.- gaan kosten? Agentr- voor Zeeuws-VIaanderen yzendijke tel Uitgave: N.V. Uifg. Mij. Ne Directeur: Drs. W. A. J. N Hoofdredacteur: L. Leijendekl Redactieraad: J. M. A. C. v. C J. v. Hootegem, mr. dr. A. Mes! mr. H. M. L de Rechter, Vercauteren, L. J. v. 't Weste Bureau: Breda - Reigerstraat tel. 22341 (5 lijnen). Postgiro Bureau voor de Zeeuwse eilt .YA&MQlf: paim Atlan lpeacb*\ fj&c iMiomi BAHAMA (Van onze redactie buiten MIAMI Eenennegentij varenden van het Panamese sagiersschip „Yarmouth Ci worden sinds zaterdag vc en zijn vrijwel zeker om leven gekomen. De Amerika f kustwacht heeft het zoeken mogelijke overlevenden gest; De „Yarmouth Castle" is z dag, na zes uur lang te hel gebrand, bij de Bahama-eilai vergaan. De slachtoffers zijn in de v men omgekomen of verdron Van de in totaal 550 opvarer konden cr 459 worden gered Een overlevende is later overlt waarmee het verliescijfer op 92 k Tenminste 19 geredden verblijven in een ziekenhuis op het eiland Na- Van hen verkeren er vijf in lever vaar. De „Yarmouth Castle" voer twee per week tussen Miami en de Bah taanden met vakantiegangers. De sagiers waren afkomstig uit de Vere de Staten Canada en Zuid-Amei Het schip had zaterdagochtend in M moeten aankomen. De brand schijnt na middernacht, zaterdag, te zijn gebroken. Het vuur zou zijn onts door het springen van een stoornk in de pikdonkere nacht moest schip worden verlaten. hr?„ewmde Passa2'ers vertelden, dat I krandMusa-pparatuur op het schi I te zbnT1!^ brand niet berekend El I n lP™pen hadden niet e I Sm m 6 bemanning had haar t breukoli^l iS, d machteloos. S<d ga n klaagden er ook over, wordm r?ddhlgboten niet kon: verfde t™,,f,rgelatcn' doordat de pas katïefi to™cn' Waaraan ze hingen in katrollen bleven steken. Er zoeken ook niet genoeg zwemves redd:ngsgordeIs zijn geweest. Bov en had het alarmsysteem niet gewei Het 5002ifa" metende schip bra«dde „- !al|kel. De passagiers en bem? ngsleden verlieten het schip via komen °m aa" vlammen te s^SvHi|"uiten0hhep^? en vocal h ge wiize linlnE hebben op doelms De Amilvi kunnen bieden, eerste die ontving Dm..02-°0 uur 's morge hkoptef's en wt e?t vliegtuigen, h r s etl botters ter assistentie c PPgepikYToor^pf1 drenkelingen we hama star" Passagiersschip „B .Yarmouth Castle" zusl<LrschjP van -Einnpuln" K ,e.n he' Finse scl ?1 overlevenden nftcf Schip nam vo< 111 totaal nesIElio n°ep^n aan boo: gelukte het zes f' a ;'B,®hama Sta F'kken. Dok het drenkelingen op r:da" van dezelfa sa" rs3cb'P ..F aai> het reddS Jde nraatschappij. n vlie3tuigen vSSn 6rrk deeL H®'sohr< ?chepen en zieklEh?' en aan tussen M de eerste plaa ts n en op Nassau overPl?eatengen.IerS me' bran' OP DRTFr hrt Liberiaan,6" 06 rartiotc|cgrafist va M" Zijn gfatern nra< htSChip rnnei, <"ldcr gegaan hun Sch'P tagne. voor kust van B ,F] na tenail!avetebemenb?°ll f ebIave °veriJ hP ?ord gebl' ren *"uuinSboot en^1Vlmgsleden een av.erfenomen uLI ku?t.vaarder §34 in Hq schip wai geraaVf J üe machi,n»t 5 doe tea gat stut m Ho pT schip wa< Kraak' en op JEarCb,mekamor op rotsen geslagen dri

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 30