voor 27
elke
fiat
is een
economisch
"PiRh
LEVENINSPECTEUR!
ct
Vroege onts
liep op ui
DE ZOON VAN DE BERENJAGER
de Nederlanden van 1845
Hebt u een levendige interesse
voor mensen?
Een goede kans dat u geschikt bent voor
o3o
GELDLENINGEN
PER POST
A V E FI N.V.
een wagen voor elke wens en welstand
AID A
so Ct kwaliteit
Koninklijke Vereenigde Tabaksindustrieën Mignot de Block N.V.
(Van onze spc
BRASSCHAAT
uur dinsdagmidd:
een hele opklaring
rige Brasschaat.
weer hèt Belgis_
was, omdat de „A>
hele morgen en h
middag had er eer
ming gehangen in
zo vrolijke plaatsj
ken boven het hot
joegen de coureur:
'lijf want een regei
seien is het laatste
Met bezorgde gezic
wenkbrauwen, dr
leins door hun st,[
tjokvol, nu matig
haters" telden m|
tafeltjes en hun
ochtenduren.
Het volk, de grote r
Lag de oorzaak in het
gische ploeg by de were
pen? Trad het weer a
Constateerde men niet
namen „Maak je geen zl
de een wys man langs
men. Anders om Rik
juichen, nu voor een
De brave borst kreJ
drieën stroomden ineeJ
wegen vol. Afgeladen vj
ter ook bekwam Rik va™
vangst in Brasschaat. L
krijsend over het berel
Spanje uitte de menigte
De verwijten snerpten
langzaam bijtrekkende
wachtende wielervolk aai
huis hoofdschuddend d
opkeek toen de man did
zer heet, plaatsnam in d
applaus was er ook. vl|
jaarde Belgische dame
kon Rik van veertig ce
bekijken en deed dat. ZL
noemen en er „ge bentf
toevoegen, zodat Van
Een dankbaar knikje m
kop boven het Solo-shiil
weldige beloning. Bi
draaide weer op volle i
een draafden de arties]
Van het gemeentehuis to
honderd meter parade,
deze vriendelijke geste v.
komiteit leefde het publi
wonderend applaus golfd
Simpson, die na de on tl
huize op een praalwagen j
meter lang werd geplant
Het smalle gezicht rl
grote neus greinsde tel
legioen.
Er donderde een onver;
over het circuit voor E,
bergen, die zijn laatste
Brasschaat fietste. Een
guur op deze wedstrijd,
gisch coureur, nam afsch<
bliek dat hem bijna v*
door het handgeklap. De
Opnieuw trad Rik van Lc
Weer een met gemengde
laden begroeting. Aan dt
de sliert cracks met de s
Motta, Jacques Anquetil,
de Roo, Ward Seis, M
Guido Reybroeck, Walter
Net zo lang tot ze alle
bij elkaar waren. Achter
benen trappelden op de b<
die uitdagend lagen te v.
Cees Lute maakte een pi
ben Karstens (misschien
gemak van een sportwagei
ontmoette Jacques Anqu
vandaag de forme niet", v<
voudige Tourwinnaar) en
gen hield een onderonsje r
(,,wat Bas vandaag had
maar hij was zo nerveus
rant").
Expl
osu
Maliepaards gespannen
laadde zich in een verscli
plosie toen de koers amp
Driftig malend suisde hij
gestippelde route. Aan zijn
Cees Lute, Frans Aeren
Cooreman, Louis Proost
Brands naar adem.
Het clubje kreeg er zo'r
de ruimte achter hen steedf
Juichend over het onverv
de truc in San Sebastian
zwoegde het zestal verder,
vermaakte zich met premi
won ze bijna allemaal en m'
tienduizend frank in zijn z
Frans Aerenhouts vervloei
tje dat hem een lekke ban
uit de hoofdmacht wierp.
Juist toen het publiek
begon af te vragen of me
van het wereldkampioens<
detten zaten immers nog alll
in) te zien zou krijgen.
Lykke en Gust Verhagen
chelijke situatie. Ze dichttei
nen anderhalve ronde ma
dan ook alles mee gezegd c
grote groep liet zich langza
ker en tot groot genoegen
op twee minuten vijftien
Voor de zoveelste keer va
het vingergefluit en dat maa
even indruk. Rik van Lo
Ward Seis, wereldkampioen
son, Jo de Roo en Jan Jans:
wat namen te noemen, neste!
het hoofd van het pelotoi
juiste toon aan, kregen bij va
®n^®stig kilometer voorop
hebben, ging de kopgroep t
massa.
De veertig nog resterend
werden benut voor gestoei z
Verhagen probeerde e
van Schil weg te komen. W;
Janssen en Tom Simpson tr
aan, doch het beoogde dot
bereikt. Zelfs een laatste
Janssen (ontsnapt met Lyl
Schil) strandde. Op één kiloi
moment betekent
ter Godefroot, enkele maad
ïtlv geworden en opgestaan
bekende door zijn nationaa
schap, het juiste. Enkele kre
DAGBLAD DE STEM VAN WOENSDAG 8 SEPTEMBER 1965
(een „levendige' positie in de buitendienst)
Leveninspecteur - een functie op niveau, die
aan jonge mensen tussen 25 en 35 jaar met
tenminste middelbare opleiding alle kansen
op een verzekerde toekomst biedt.
Als u gevoel voor organiseren heeft, over
commercieel inzicht beschikt en - vooral -
als u voortdurend bereid bent voor anderen
open te staan, is er een goede kans dat u uit
het juiste „inspecteurshout" bent gesneden.
Denkt u dat dit beroep u zal liggen? Wat
weerhoudt u dan eens uw licht op te steken
over de mogelijkheden die deze boeiende
functie, waaraan een uitstekende vakoplei
ding met volle salariëring voorafgaat, u biedt?
Kom niet solliciteren, maar bel ons eenvoudig
op om een afspraak voor een informatief
onderhoud te maken, dat kan plaatshebben
op zaterdag 11 september tussen 9 en 13 uur.
Kantoor: BREDA, van Coothplein 35.
Telefoon: 01600-46845
n.v. Levensverzekering Maatschappij van
De maatschappij van de stijgende welvaartspolis.
Veilig, snt4. discr. Vant ge
meentewege toegelaten »n
gecontroleerde geldschlet
bank. Terugbetaalbaar in
6. 12. 18. 24, 88 maanden
Naam:
A.dres
Gevraagd bedrag
Termijn
Uitknippen en opzenden
naai
Filiaal Nederland
reteringenstraat 2lm Breda
Telefoon 01600-35035
Uw bezoek wordt
fewaardeerdl
Fiat-auto's zijn economisch hóóg-geschoold. Het zijn geen kamergeleerden met louter kijk op theorie, maar sportieve
verschijningen die ingespeeld zijn op de rijpraktijk van mensen met 'n zaak en gezin. Ze danken hun graad niet aan
een beperkend specialisme, maar aan hun economische veelzijdigheid. Economie is immers méér dan zuinigheid met
olie en benzine. Het is ook: zoveel mogelijk carrosserie-kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld. En ook: zo weinig
mogelijk onderhoudskosten bij zoveel mogelijk kilometers. En ook: de zekerheid dat een auto na jaren nog een prima
inruilprijs opbrengt. In deze totale economie is elk Fiat-type hoog gegradueerd, de machtige 2300 zowel als de pittige
500 - en elk type daartussen in. Conclusie voor prijsbewuste rijders: in elk geval een kostenberekening gaan maken
in de Fiat-showroom als u een nieuwe wagen overweegt!
Voor Krabbendijke e.o.:
GARAGE J. FRANCKE
Dorpsstraat 84 Tel. 01134-505
Voor Oost-Zeeu^sch-Vlaanderen:
FIRMA A. DE KEYZER ZN.
Plein 29 Tel. 01153-468 Zaamslag
44-7. De Shossonen ontdekter
spoedig de verse sporen van
Jemmy en Frank en acnter-
volgden hen onmiddellijk. De
plek waar zij Old Shatterhand
ontmoetten, hadden de Indianen
reeds bereikt. ,,Ive, ivel Mi
mi." Hier, hier, voorwaarts")
riep hun aanvoerder en in snel
le galop volgden zij het spoor.
Terzijde in de struiken begon
liet paard van Old Shatterhand
plotseling te snuiven, een dui
delijk teken, dat iemand na
derde. De prairieman knielde
achter een boom met de Hen-
rybuks in de aanslag. Zijn
voorzichtigheid was echter
thans overbodig geweest. Het
was zijn bloedsbroeder Winne-
tou, die naderde. Het duurde
niet lang, of hij stond voor hem.
Old Shatterhand wilde iets zeg
gen, doch Winnetou legde een
vinger op de lippen. In de verte
naderde een dof geluid. Weldra
kon men paardegetrappel on
derscheiden, terwijl de uitroep
,Totsi-wuw, totsi-wuw", het
geen „sealp^ betekent, steeds
herhaald werd. De twee Rui
sers waren e.' niet in
te ontsnappen. Vastgeb?nd
op hun paarden, reden zjjl 1
sen de Shoshonen in. Winnetou
verliet Old Shatterhand ei
kwam even later met zijn Pa
terug.
Wenst U 'n verbluffende sigaren-ontdekking? Best! Steek dan
'ns een Aïda op. B.v. de Aïda Cantate van 27 ct: U proeft
dan 'n sigaar van 30 ctOf de Aïda Sonate van 25 ctU geniet
dan puur 'n sigaar van 27, zo niet van 29 ct! Stuk voor stuk
steken alle Aïda sigaren ver uit boven hun prijsklassen. Neem
één proef en U weet 't
Hulst:
Voor Sluis e.o.:
GARAGE P. C. DE SMIT
St. Annastraat 49-51
Voor Goes e.o.:
AUTOMOBIELBEDRIJF GARAGE „NOORD"
Th. P. van der Weele
Nieuwstraat 50-52 Tel. 01100-7991-7792
W. J. BLOCK
v.d. Maelstedeweg 4 Tel. 01140-2058 (sub-agent)
Tel. 01178-412