LIPS ias >r tecfs Echt Nederlands weer stoort filmopnamen over ons mooie land Donald Duck d) N.V. nn Franse beeldhouwster in Amerika in hongerstaking Gina Lollobrigida met zeven miljoen aan SE - radio een PHILIPS, e voordelen: goede /olie geluid - gemak- accu. En transistors Philips kunt u kiezen io.'s en autoportables DOEL van! Voor propaganda in Amerika en Europa i lorkest. Concert^ouw' met^zün DOOR MIGNON G.EBERHART.' Roem te koop DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 3 AUGUSTUS 1965 •toportable - f 195,- behorende montagehouder 9.- nge- en middengolf. Druk- ioppen voor. golfgebiedin- elling en hogetonenregeling. schakelbare schaalverlich g. Krachtiae weergave. is pakket voor zelf-in- juw, compleet, inclusief jkgootantenne: f234,- 5 36 75 /an het Zuiden" U te ïensen is weggelegd. ars zijn van harte ec/a. 4041 toestel 241 ALKMAAR „Meisjes!" Onder deze onvervalste Nederlandse titel, die onvertaald Val blijven, laat de ANVV momenteel een film maken over Neder land, een film waarvan de ondertitel „Holland close-up" de eigenlijke bedoeling van de opdracht- (Van een onzer verslaggevers) gever weerspiegelt. Voor het vakantieseizoen 1966 is begonnen zal men in geheel Europa en Amerika kennis hebben kunnen nemen van Nederland, zoals het zich laat zien in zijn alledaagse vorm. Acht meisjes vervullen samen de titelrol. Zy worden door de cameraploeg onder leiding van cineast Rob Houwer gevolgd in hun dagelijks doen en laten, liter- [aard is het nodig dat de uitverkoren meisjes zich begeven naar de plaatsen, die voor de toeristen attractief kunnen zijn. In dit kader toonde de 23-jarige chansonnière Liesbeth List gisteren aan de filmploeg en aldus indirect aan de potentiële buitenlandse toeristen hoe men in Nederland reist. Liesbetii naakte hiertoe gebruik van de openbare vervoermiddelen die zü normaliter vanuit Amsterdam nodig heeft om haar „Slechts één dag hebben we tot nu toe continu kunnen doorwerken," zei Rob Souwer teleurgesteld, „dat was op Keukenhof, waar de tulpenstewardess onze ster ras. Voor het overige is de regen steeds spelbreker geweest." Cameraman Fred tomes had zich ook veel voorgesteld van de opnamen die vanuit de bus over _et Nederlandse polderland en het grillige IJsselmeer konden worden gemaakt. Set mocht niet zo zijn, al was het wél goed gegaan in weerwil van het weinig iomerse weer. Door de harde wind bood het Skutje silen op de Friese meren voor Se filmploeg meer dan voldoende artistieke mogelijkheden. thuis, de Vlielandse vuurtoren, te bereiken: trein, bus en boot. Dat de cameraploeg haar planning in de war zag gestuurd en nog vóór Friesland al het materiaal zorgvuldig opborg was niet de schuld van de medewerkenden; regen en storm maakten een voortijdig einde aan de opnamen. Hoe echt Hollands ook, déze weersfactoren passen nu een maal niet in de propaganda om toeristen naar het polder land te lokken... De A.N.V.V.-propagandafilm „Meisjes. Holland close-up" zal begin volgend jaar in een versie van 15 minuten worden vertoond in de voorprogramma's van de Europese en Amerikaanse bio scopen. De gesproken tekst zal, met uitzondering van de weinige dialogen, die in het scenario zijn opgenomen, ivorden aangepast aan de landstaal De buitenlandse televisie-om roepen krijgen de beschikking over een propagandafilm onder dezelfde titel, die 30 minuten zal duren. De heer Frölich van de .AN.V.V. achtte het niet waar schijnlijk, dat de film ook in de voorprogramma's van de Neder landse bioscopen zal worden op genomen. De kans dat het Ne derlandse publiek via de tele- viise kennis zal kunnen nemen van minstens enige fragmenten uit de film, is in reële mate aan wezig. I In de film zullen, ondanks het feit dat Jiesbeth List en Yoka Beretti erin op- pden niet uitsluitend bekende meisjes zien zijn. In Amsterdam heeft men 0. a. in de zogenaamde werkschuit, waar de jeugd uit de hoofdstad kan boetseren, figuurzagen, handwerken enz. een 12-ja- .Tis: meisje gefilmd, dat figuren uit de Ef- ^eling boetseerde. Verder bracht deze jonge propagandiste voor Holland ten fchoeve van de ANW een bezoek aan Bet sprookjespark de Efteling en Madu- ^dam. „De film zal in zijn aristieke pre- I sentatievorm te vergelijken zijn met !cnJ,°1Ao m ,de muz'ek". zei de heer l ï,o°i Ca Vun de ANVV. Op deze wijze 1:zullen de bezienswaardigheden van Ne- velwbr^V, buitenland worden 1 Daar°m ook heeft men de fi'bere^ heL Concertgebouw! Kest bereid gevonden mede te werken Jfck»onA«^* dfdr J De Noordhollandse opnamen zijn met uitzondering van de Alkmaarse kaaï. *arkt waar men al eerder met succes filmde, voorlopig ten dele in het water bevallen In de trein ging alles uitste- Rend. De zon toverde het polderland schap bij tijd en wijle in zijn mooiste f°rm en er waren voldoende reizigers de opnamen een chachet van reali- Jeit te geven. De cameraploeg was hoop vol gestemd. rx Nadat Liesbeth List echter met Cees Nooteboom, die de tekst bü de film zal jverzorgen, een kopje koffie had gedron- jken iu de Alkmaarse Naco-wachtkamer vertoonden zich de eerste dreigende re genwolken in het Zuid-Westen. Geen nood echter. De bus was met jnKele reizigers en journalisten welis waar nauwelijks echt Hollands te noe- tver!!' filmploeg stelde zonder al te Eüm moeite de camera in en meende te bunnen beginnen na het Ihari k'e^ Pen »£emeten". Helaas, men L jS Se~ objectief gezien ge- '«e hobbeligheid van de Nooixiholland- Het regent nog niet, Liesbeth List stapt welgemoed de bus in voor de opname. Even later slaat het water de hemel uit: wèg op name. se wegen gerekend, die achterin de bijna lege bus nog eens een pijnlijk verveel- voudige accentuering kreeg. Zelfs het vinden van figurerende reizigers was geen eenvoudige opgave, want de twee Amerikaanse toeristen, die niet schroom den het uitzonderlijke tafereel in foto's vast te leggen, wilde men nu net buiten deze propagandafilm houden. Liesbeth Stoïcijns Liesbeth List inmiddels maakte zich weinig zorgen over de technische moei lijkheden van de cameraploeg: het zangfesivtal in Knokke had haar ken nelijk voldoende ervaring gegeven om zich hierbij stoïcijns te tonen. Na haar lippen nog wat te hebben aangezet en zich via een handspiegel te hebben over tuigd van haar geschiktheid voor de op- namen, verdiepte zij zich in het Franse tijdschrift L'Express; Cees Nooteboom zocht zijn tekstinspiratie in het Duitse „Der Spiegel". De bus had al' bijna het oude land voor de Wieringermeer verwisseld, toen de camera voor het eerst ztfn snorrend ge luid in de warme ruimte verspreidde. Enkele opnamen van het reeds somber der wordende landschap werden ge maakt en terwyl Liesbeth een kleine berisping ontving omdat zy tijdens de opname met haar medereizigers praat te, kreeg het gelaat van de cameraman een uitdrukking die, onder het zweet van de inspanning, tevredenheid ver ried. Voor kort echter, want spoedig staakte Pluvius zijn bereidwillige me dewerking. De gevolgen waren desas treus^ al bestonden ze slechts uit het ene simpele feit dat de kletsnatte ruiten de camera geen blik meer op het land schap gunden. Snel werd overlegd wat te doen, even snel stond het besluit vast. Liesbeth List peinsde hardop over haar vakantie die door geheel Frankrijk, dat voor haar tot dusver slechts bestaat uit Parijs, voor een kampeerverblijf van drie weken naar Italië zal voeren. Rob Houwer en de heer Fröhlich beslisten na overleg met Fred Tammes dat het niet door kon gaan. De bus stopte bij het Monu ment op de Afsluitdijk, niet om de ca meraploeg gelegenheid te geven nog wat specifiek Hollandse opnamen te maken, zoals de bedoeling was, maar om men sen en materiaal te lossen. Mensen, die zich in de steek gelaten voelen. Door wie? Door Holland dat door deze film in de gunst moet komen bij buitenlanders, Holland, compleet met zyn barre zomers. Vóór het afscheid kijken Rob Hou wer en Fred Tammes op de grimmige Afsluitdijk nog eens naar de lucht: de ANVV heeft al maanden geleden een helikopter voor hen gehuurd. Met dit toestel moeten zij vanaf Vlieland opna men maken langs de gehele Noordzee kust; op het strand is het in de laatste week van juli toch altijd druk? NEW YORK Diplomaten, amb tenaren en zelfs de vrouw van de president van Amerika hebben niet kunnen verhinderen dat de Franse beeldhouwster jaqueline Fayet- Leroy in hongerstaking is gegaan. Zij doet dit niet om tegen de oorlog in Vietnam te protesteren. zij is ook geen ban-de-bom-aan- 2^5 maar z« wil de honger dood sterven voor haar kunstwer- Gezeteld op een verdorde, meng e bundeld e bo? gra s in d€ buurt van de haven van New York van ?levrcuwLeroy uit dat zes van haar werken opgesloten lig- reeds°P44eeda» sch'P da' liw L dagen door Staking niet gelost kan worden. Zij verkocht haar auto in Frank rijk om de kosten te betalen nodig waren om haar beelden Frankrijk naar Amerika te v schepen. Zij was van plan om in hóuden3 ^toonstellingen te Zij heeft ook de verkoop van .cn van haar creaties aan het mu- sa- de die van ver- seum in Stockholm, voor 6000 dol lar, niet door laten gaan omdat zij beloofd had dat beeld hier tentoon te stellen. Gisteren heeft zij gezegd dat ze niets anders als water zal drinken en men haar naar het ziekenhuis kan brengen om de hongerdood te derven, als de beelden niet van het schip gehaald worden. De 39-jarige moeder van drie kinderen heeft overal hulp gezocht. Zij heeft een telegram gestuurd naar mevrouw Lyndon B. Johnson waarin ze heeft geschreven dat het incident niet bevorderlijk is voor de Frans-Amerikaanse betrekkingen. Zij heeft zowel bij de Franse am bassade hulp gezocht als bij de scheepvaartmaatschappijen. Geen enkele inspanning heeft echter suc ces gehad. Nu heeft de emotie zich van haar meeste'- gemaakt. Ze kreeg hoofdpijn en last van huilbuien. Uit wanhoop is ze nu in hongerstaking gegaan. Intussen is wat de staking van het scheepvaartpersoneel betreft het laatste woord nog niet geval len. Nieuwsberichten en mededelingen 12,30 18.00 22,30 en 23,55 uur. Populaire muziek 12,50 14.10 15,20 18,30 en 23,15 uur. Klas sieke muziek 19,55 en 21,20 uur. Zieken- programma 16,00 uur. Vrouwenprogram ma 14,00 uur. Documentaire of klank beeld 15,1017,50 uur. Hoorspel 20,25 uur Jeugdprogramma 13,30 17,00 en 18,20 uur. HILVERSUM II 398 m Nieuwsberichten en mededelingen 13,00 16,00 18,00 20,00 22,30 en 23,55 uur. Popu laire muziek 13,30 15,30 16,30 17,15 en 20,05 uur. Documentaire of klankbeeld 19,00 uur. Jeugdprogramma 14,30 -tup. BELGIë VLAAMS 324 ni Nieuwsberichten en mededelingen 12,00 uur en verder ieder uur. Populaire mu ziek 12,45 17,15 18,30 19,40 20,00 20.45 en 21,00 uur. Klassieke muziek 13,20 en 14,03 uur. Sportuitzending 18,28 18,45 uur. Woensdag 4 augustus HILVERSUM I 402 m Nieuwsberichten en mededelingen 7,30 en 8,30 uur. Populaire muziek 7,55 8,40 en 11,15 uur. Klassieke muziek 7,10 en 11,00 uur. Ziekenprogramma 9,00 uur. Vrou wenprogramma 9,40 uur. HILVERSUM II 298 m Nieuwsberichten en mededelingen 7,00 8,00 en 11,00 uur. Populaire muziek 7,20 7,30 8,10 10,00 en 11,02 uur. Klassieke mu ziek 9,05 uur. Vrouwenprogramma 9,00 uur. Documentaire of klankbeeld 9,40 u. Jeugdprogramma 8,50 uur. Dinsdag 3 augustus NEDERLAND I NTS: 19.00 Nieuws in het kort. 19,01 Voor de kleuters. 19,06 Journaal voor ge hoorgestoorden. 19,33 Jackie Gleason Show. 20,00 Journaal. VARA: 20,20 Achter het nieuws. 20,45 Voordracht. 20,50 Voor stelling Venetië: 1. Voordracht. 2. Opera-aria's. 3. Toneelfragmenten. 4 Operafragmenten 21,40 Dick Powell Theatre: Een vriend in de stad, TV-film NTS: 22,3022,35 Journaal. NEDERLAND II NTS: 20,00 Journaal. 20,01 Detective bureau Lynx contra modespionnage, TV- film. NCRV: 20,25 Gevleugelde avonturen: Luchtvaart in burger en in circuspak documentaire. 21,05 Toonladders: debuut van jonge artiesten. 21,35 Drie sterren een begrip: licht programma. CVK/IKOR: 22,1022,35 Veldtocht der liefde, pro gramma naaava het 100-jarig bestaan van het Leger des Heils. BELGIë VLAAMS 19,30 Engelse les. 19,45 Filmmuseum van de schaterlach. De kelner, filmklucht. 20,00 Nieuws. 20,20 Stel je voor. 20,25 De schelmen, feuilleton: de kidnappers. 21,15 Europa 2000, documentair programma over de vooruitgang in Europa. 22,00 Gast- programma: de katholieke gedachte en actie. '22,30 Nieuws. BELGIë FRANS 19,00 Berichten. 19,03 Filosofie en leken- moraal. 19,33 Les cadets de la Forêt, film. 22,00 Journaal. 20,30 Jeux sans frontières 20,40 L'amour mène la danse, film. 22,55 Journaal. (Advertentie) handige drie-in-één tafeltjes die steeds meer „en vogue", zijn. Praktisch als bijschuivertjes naast bank, fauteuil, bij de telefoon en in elk ander hoekje. Elegant en sierlijk om iets echt gezelligs op te zetten. Verras sende stijl-variaties in dit mat glanzend notenhout en andere rijke materialen. vanaf Welkom voor een persoonlijke keus uit onze collectie 15) Toch was ze, zoals gewoonlijk, woe dend, toen ze las van Lems jeugdige leeftijd en zijn gebrek aan ervaring in de politiek. Het was waar dat Lem terwijl hij -sinds zijn volwassenheid vele politieke zaken had opgeknapt, nu officieel regelrecht van zijn advo catenkantoor overgestapt was naar een verkiezingscampagne voor het gouverneurschap Ze wist dat de meeste kandidaten voor welke functie dan ook, begonnen met aan de bel te trekken in een kiesdistrict, zich van de ene positie naar de andere opwer kend, wellicht van een post waarop ze benoemd werden to it een waarvoor ze gekozen moesten worden als hun staat van dienst dat wettigde en als de kiezers steeds meer hun gunsten lie ten blijken. Maar het was stellig zonder precedent dat een man rechtstreeks vanuit de industrie of zijn beroep of zelfs uit de militaire dienst naar een uitvoerende regeringstaak overging. Lem was zeker niet gespeend van een grondige politieke scholing. Toch werd hij zelfs nog op zijn naam aangevallen. „Misbruik makend van de naam Bas- com stelt deze jongeman hervor mingen voor Onze huidige gouver neur is befaamd om zijn zogenaamde hervormingen hij steunt Lem Bas com, die nog meer en verdergaande hervormingen wil doorvoeren." Ze legde de kranten neer en reed de snelweg op. Het werd noodgedwongen een lang zaam ritje, want het regende nu har der. Er bestond slipgevaar in de bochten en er waren veel vrachtau to's en andere wagens op de weg. Het werd zo'n donkere middag dat Martha al gauw met felle lichten van tegenliggers te maken kreeg. Ze deed haar lichten ook aan. Het was ook een eentonige rit, met alleen maar het monotone geruis van de banden op het natte wegdek en de voorbijschietende verblindende lich ten. Haar gedachten gingen terug naar de verkiezingstoernee. De oppositionele pers had die morgen en bijna elke andere ochtend en avond de spijker op de kop geslagen. En het was steeds een belangrijke spijker Dilly had het Martha in het kort uitgelegd. „Zie je, Lem zoekt het in de hervormingen. Gouverneur Welsh heeft elke grondige hervor mingsmaatregel doorgevoerd die hij kon. Hij heeft vrienden, maar ook vijanden gemaakt. John Henty staat bekend als behoudend. Als hij geko zen wordt zal hij proberen alles on gedaan te maken, wat de gouverneur bereikt heeft. Ze noemen Lem een heethoofd, een gevaar. Het is een fe'it dat als Henty gekozen wordt, de staat een grote stap terug zal doen. Lem zal de kiezers moeten laten zien dat hij moedig voorwaarts zal gaan vanaf het punt waar de gouverneur is opgehouden. Dat betekent dat hij tegen de tegenstanders van de gou verneur moet strijden. Het betekent dait hij de mensen moet laten denken en denken", zei Dilly met haar zachte stem, „is een pijnlijke oe fening. Sommige mensen willen een voudig nief denken." Martha zag de lichten van een ach teropkomende vrachtauto en ging verder naar rechts op het gladde, glimmende wegdek om die te laten passeren Ze had Dilly vaak gezien gedurende de campagne. Ze had respect voor haar, voor al die mannen die bij de campagne geïnteresseerd waren en die Lem bijstonden en om eerlijk te zijn, mannen wier kapitalen toe- of afnamen met dat van Lem. Martha was meer dan eens onder de indruk geweest van de wijze waarop ze Dilly accepteerden bij hun besprekingen en de grote aandacht die ze Dilly schonken, als ze dan al eens verkoos iets te zeggen op haar rustige, lang zame en vriendelijke manier. Zelfs de machtige voorzitter van de staats partij luisterde als Dilly haar bril op haar neus omhoog schoof en begon te praten. Ze was verscheidene malen Martha heel handig bijgesprongen. Eens toen Martha, zoals mrs. Bascom al had voorspeld, plotseling was gevraagd een paar woordjes te spreken en ze een kort ogenblik verstijfd van afgrij zen was geweest. Dilly had toen klun gelig haar stola voor Martha's voeten laten vallen en op de een of andere wijze had Martha, tegen de tijd dat Dilly die had .opgeraapt, een vodje papier in de hand, bedrukt met grote letters. Achter de batterij microfoons had Martha er even vluchtig naar gekeken. Haastig improviseerde ze wat, maar diep in haar hart wist ze datze zonder Dilly met de mond vol tanden zou hebben gestaan. Ontel bare malen had Dilly namen bijna traag, maar zo duidelijk uitgesproken dat Martha ze wel moest verstaan; dikwijls had Dilly domweg gezegd: ,,de districtsvoorzitter de uitgever van meneer Zus en zo heeft de campagne heel royaal gesteund". Dilly was niet altijd bij de hand. Ze had een geheimzinnig programma vol bezoeken en besprekingen achter de schermen. Maar ze dook op als ze nodig was. „Ze zullen je deze vragen 6tellen", zou ze dan tegen Lem zeg gen en 'een van haar stukjes papier vol hanepoten uit haar handtas te voorschyn halen. Voor zover Martha wist, was de enige echte vergissing gemaakt toen Dilly er niet was en een verslaggever van de oppositie maar dat wist Martha niet haar een antwoord ontfutseld had dat erop neerkwam dat ze werkelijk niet veel wist van de arbeidsproblemen. Er waren koppen in de krant gekomen „Mrs. Bascom spreekt. Geeft toe dat ze niets van een belangrijk programmapunt van de verkiezingscampagne weet". En het verslag ging verder met te zeg gen dat mrs. Bascom het grootst® deel van haar leven in het buiten land had doorgebracht en dat ze na tuurlijk niet op de hoogte was van de toestandnn in Amerika en van die in deze staat in het bijzonder. Lem had tegen haar gezegd dat er geen aanleiding voor haar bestond iets van regeringszaken te weten; de vrouw van een gouverneur had niets met de uitvoerende macht te maken. Hij was totaal niet van stuk gebracht geweest. Maar Martha wilde maar dat Dilly bij haar was geweest. Zelfs Ar chie zou hebben kunnen helpen, maar die was naar de andere kant van de zaal verdwenen, zo druk als een klein baasje, waar hij had staan praten met een schrijver van politieke boeken. Toen de kilometerteller aanwees dat ze vijftig kilometer had ""ereden, be gon ze uit te kijken naar het bord met Bascom Bay erop. Archie was nauwkeurig geweest, want na precies tweeënzestig kilometer kwam een wegkruising in zicht en een bord met verscheidene plaatsnamen. Onderaan stond Bascom Bay. Ze verliet de hoofdweg en kwam terecht op een smalle klinkerweg. Hier ging ze weer langs de kant staan om Archie's kaartje te bestuderen bij het schijnsel van het lichtje in het dashboard. Daarna^ reed ze weer door. Ze kwam door de buitenwijken van een stadje, waar in de scheme ring de lichten brandden Ze passeer de twee door Archie aangeduide wij ken en volgde een bochtige weg die omzoomd was door bomen. Spoedig ging die over in een weinig gebruikte landweg. Ze reed langzaam en zag al gauw, zoals op Archie's kaartje was aangegeven, een kruispunt waar drie wegen, niet veel meer dan land wegen, samenkwamen. Op de kaart stond een kruisje en ze zag het huis van de Stensons, waarvan de ramen verlicht waren. Martha werd wakker omdat er licht op haar gezichf scheen. Even was ze verdwaasd en ze kreeg het gevoel dat er iets dringends was, iets d'at ze on middellijk moest doen. Ze ging rechtop zitten, zag de de ken en haar gele pakje en wist waar ze was en wat ze had gedaan. En waf haar nu te doen stond nu meteen, of Dilly het goed vond of niet. Ze keek op de klok op de schoor steenmantel. Het was drie uur in de middag. Het zonlicht stroomde door de openslaande deuren achter haar naar binnen. Ze herinnerde zich vaag dat Dilly haar een of andere pil had gegeven. Ze had tenslotte blijkbaur on danks haar opwinding lang en zwaar geslapen. Het was doodstil in huis. Ze moest onmiddellijk naar de politie gaan en precies vertellen wat ze ge daan had Misschien had de mail die ze had aangereden, het al gemeld. Misschien was de politie al op zoek naar 'n kleine auto van buitenlands fabrikaat en de vrouw die hem be stuurd had. Ze twijfelde nu niet langer. Dilly had de gevaren voor Lem overdreven. Maar ongeacht de gevolgen voor Lem zou hij willen dat ze zich aan de wet zou houden. Ze zocht haar pakje en schoenen bij een, ging naar boven en nam de eer ste de beste "badkamer die ze vond. Er stond een ouderwetse badkuip op pootjes. Het water vertoonde eerst wat sporen van roest, maar werd daarna helder. Het was ook warm. Martha had niet veel zin in wat haar te wachten stond. Hoe moest ze de vertraging verklaren? PORTSMOUTH UPIOorlogs held Donald Emslie ziet zich gedwon gen zijn George Medal" te verkopen, omdat hij werkloos is en geld nodig heeft. „Ik vind het vreselijk, het is mijn kostbaarste bezit", verklaarde de ge pensioneerde marine-onderofficier, „maar ik moet wel. Ik heb al enige weken geen werk." Emslie verwierf de George Medal' in 1942 wegens „buitengewone moed en plichtsbesef"toen hij tijdens de Blitzkrieg boven Londen in zeven da gen tijds acht Duitse landmijnen on schadelijk maakte. De marine-veteraan heeft zijn „Ge orge Medal" met acht andere onder scheidingen naar het veilinghuis So- theby gezonden. Hij hoopt er 130 pond sterling voor te krijgen. Pcnnoktuivor 1 2 3 4 5 6-78 Horizontaal 1. deel van de mond - trottoir 2. eer ste mens - spoorstaaf 3. familielid - soort papegaai - muzieknoot 4. vreem de munt - Europeaan 5. woonboot - miereneter 6. ieder - onkruid 7. leng temaat - erg - militair 8. wreed heer ser - wonde 9. bedbedekking - boom Vertikaal: 1. schaapkameel - watervogel 2. meis jesnaam - wandelplaats 3. familie lid - zwaardvis - godsdienst 4. Duitse munt - uitroep 5. muzieknoot - vogel 6. speelbaan - planeet 7. onder ande re - roem - Engelse ontkenning 8.ge bergte in Frankrijk - deel van het oor 9. effen - uitingsmogelijkheid •ui9;s - ptd *6 I«l - '8 oa J°ï BO 'L s.reui - bi; 9B5( - ai -g aoq - ipBui f 3fi - stio - Bd g aan** BP! z eunn :jJaA •uixo - uaspp -Q aaus -ojau gll - Jeq - ia i jb^ - 3tx» -9 pui - üfJB *5 PI - a-IO f BJ - BIB B-UI •g fiBi - uiBpB z doop - dit x 'JOH (Advertentie) Elke OLVEH polis is winstdelend Ter gelegenheid van de mode show van het Parijse modehuis van Michel Tellin, poseerde de Itali aanse actrice Gina Lollobrigida in een lange zijden avondjapon dit bestikt was met diamanten, bril lonten en andere edelstenen. Het totaal vertegenwoordigde 'n waar de van 7 miljoen gulden.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 9