2-45
COOP
VIA STOKOUDE TOPHITS
NAAR ROEM EN SUCCES
nn>..
FLORA MOPJES
soorten jïnitbrod
Donald
Duck
69
e prijzen
99
1.69
69
2 potten 1.35
36
75
The Shepherds bij de Sleeswijk-revue
Pu r o l
parade
De grap, die geen grap meer was
s betekenen
korting.
halve prijs
Opgedofte scharesliep wist hoofd
boven water te houden
Deze week:
plaat van
Lucille
Star
djdelijdl
andere artikelèn
WIE F0URRÉ pak79
ERSN0EPJESzakje49
or een goed glas
PERLÉ 1 QC
ROSÉ emi sec 1.95
LING SYLVANER
ELBLÜMCHEN
frisse moezelwijn 1.49
BET
Brandpunt
Het moest lukken
dient
heel de huid
C
1 elevisieshow rondwBeatles met hun „Ticket to
de Mounties
Annie Schmidt in
jeugdprogramma
het volledige
voedsel
voor uw hond
Akens paardenfeest
op Nederland 2
Zondagavond quiz en
thriller op 2e net
cent J
IR
DAGBLAD DE STEM VAN DONDERDAG 8 JULI 1965
:je voor uw CO-OP Wiostaaft-
als de zegels die u bij aankoop
dus over elke E-zegel straks
r elke gulden die u bij CO-OP
ra! Op elk pak CO-OP koffie
idt u zelfs twee van die extra
akken CO-OP koffie koopt van
t u daarbij drie gewone zegels
:gels. U krijgt dan straks winst
3 van drie gulden, maar, omdat
r een aankoop van zeven gulden,
leen altijd geurig en vers. maar
Cirkel koffie krijgt u E-zege!s.
thee, CO-OP beschuit, CO-OP
el en CO-OP repen. Houd die
Iet zijn stuk voor stuk CO-OP
andeerd goede kwaliteit. En
:kkelijk in prijs!
kojfie-verrassing
Ik blik
jdelijk!
e prijs.
slechts
verse koffie uit eigen branderij.
iarbij nog gratis 2 E-zegels. En u
1 juli
vacuum verpakt
st 500 gram
150 gram
3 blikjes 1.00
s Pudding de Luxe a
Vi blik
ff droogkokend QQ
hele korrel, kilopak "o
krijgbaar bij de CO-OP bakker
e bosbessen, jaffa's, zo-
ilange en vruchtenkoekjes
nde feestwijn l.oO
Luxemburgse wijn 1.95
enlimonade-siroop
liter van 1.95 voorl.79
door W. VAN DER STEEN
(Van een onzer reSacteuren/
AMSTERDAM Het moet erkend worden: de scharesliep van The Shepherds
is en blijft een uiterst vreemde eend in de baet-bijt. Oordeel zelf: op de eerste
plaats is hy oud stokoud' mogen we wel zeggen. Onze voorouders hebben hem zelfs
al opgetrommeld om hun lange, taaie avonden stuk te slaan. Ze begonnen onver
anderlijk met „Komt vrienden in den ronde'' en als dat gebeurd was freewheelden
ze via het hippende kwezelken recht in de harige armen van deze muzikale scherp
slijper. Sindsdien is er een hcop veranderd, ook in de muzikale smaak van het
publiek, maar de scharesliep bleef hardnekkig zichzelf: hij liet zich niet elektro.
nisch opzwepen en verraste Jan en de onvermijdelijke alleman met een kapsel,
dat gewoon een rechte scheiding had en eindigde in een frisse, uitgeschoren nek.
Men zou ïustig mogen veronderstellen,
dat voornoemde kleine zelfstandige in
de moderne vermaakszee het hoofd niet
boven water heeft kunnen houden. Doch
zie, inplaats van genadeloos te zinken
heeft de scharesliep de hoogste geluids
golven met een glimlach getrotseerd.
De scharesliep, hij is om de drommel
niet dood, hij leeft. En hoe. Hij dartelt
door de verzoekplatenprogramma's en is
op feestavonden van miezemouwers
duivenmelkers en kanariekwekers een
graag geziene gast. Daarnaast zijn zijn
'belevenissen op een langspeelplaat ge
conserveerd en de verkoopcijfers van dit
smakelijke, antieke schijfje liegen er
niet om. Zij bewijzen, dat de scharesliep
met de melk, de koperen snuiters, Joe-
Het bezoek van het Verloofd Paar
aan de hoofdstad heeft weer wat be
roering in het land gebracht. Dat de
K.R.O. hier niet geheel brandschoon'
aan is, zal voor eenieder wel duidelijk
zijn.
Uit hetgeen we door radio en televi
sie hebben kunnen vernemen blijkt,
dat „Brandpunt" zich voor het pacifis
tisch karretje heefit laten spannen, om
daaigs vóór het aangekondigde bezoek
zo'n uitgebreide televisie-reportage te
kunnen geven van de oproerkraaiers
die van plan waren om eens goed te
laten zien hoe zij erover dachten.
Het is trouwens zeer algemeen be
kend, dat de plaatsvervangende quiz
master Joop van Tijn zijn pacifisti
sche overtuigingen ten toon spreidt.
De vertegenwoordiger van de (S)tu-
denten-(V)akbeweginig (SVB) gaf trou
wens ook volmondig toe hoe hij over
de verloving dacht en zijn uitlating
over het Oranjehuis met o.a. „Oranje-
roes" geeft ook veel te denken.
Het zal door Brandpunt toch niet
te ontkennen zijn, dat dank zij het kor
date optreden van de Amsterdamse
politie op de dag van het bezoek vrij
wel geen moeilijkheden zich hebben
voorgedaan. Had de politie daags tevo
ren zulks toegelaten, dan zou het be
slist anders afgelopen zijn.
Ik meen te hebben geconstateerd,
dat oók „Brandpunt" zeer snel is met
het lanceren van tendentieuze uitspra
ken. Wat j.l. zaterdagavond is gezegd
door Frits van der Poel bij het be
ëindigen van het programma, n.l.
„Niet de aanwezigheid van de heer
Claus van Amsberg herinnerde ons
aan het Nazidom, doch de houding van
het Amsterdamse politiekorps" is m.i.
tendentieus en bovendien gezagsonder
mijnend.
Indien de heer van der Poel kans
ziet om het hoofd van de Amsterdam
se politie in de gelegenheid te stellen
om voor de camera én voor de mi
crofoon zich tegen deze uitlating te
verweren, dan zal hij zich voortaan
wel tweemaal bedenken voordat, bii
i dergelijke ondermijnende uitspraken
lanceert
I Enkele maanden geleden werd ook
een tendentieuze uitspraak gedaan,
maar deze keer door een collega van
hem en eveneens in „Brandpunt". Des-
tijds ging het om het verkeerd par-
keren van de auto door prinses Bea-
j1X Amsterdam, daarop lanceerde
de „Brandpuntman" dez* zin: „Nu
zal de hoofdcommissaris wel een'zil
veren sigarettenkoker krijgen met, in
scriptie" Dit was dan omdat de Am
sterdamse politie aan het foutief par
keren geen aandacht geschonken had
Ik meen te moeten vaststellen, dat
aan dergelijke uitspraken voor een
K.R.O.-caimera en/of microfoon niet op
hun plaats zijn, doordat zoiets enkel
en alleen koren op de molen is voor
de pacifisten en extreme socialisten.
Tenslotte wil ik er nog aan toevoe
gen, dat als de K.R.O. haar came
ra's en micro's gebruikt om de op
roerkraaiers nóg meer armslag te ge
ven en het optreden van de politie
in bedenkelijke situaties te plaatsen,
dan zijn we toch inderdaad zeer ver
gezonken.
BREDA C. A. VAN DER SLIK.
De „Brandpunf'-redactie heeft in
derdaad daags vóór het bezoek aan
Amsterdam opnamen gemaakt op de
Dam, maar deze werden bedoeld voor
een uitzending na het bezoek. Aan de
vooravond van het Amsterdamse be
zoek had de KRO-tv geen zendtijd.
En wat het optreden van de Amster
damse politie betreft: tact is som* 1
een doelmatiger wapen dan de gum-1
miknuppel. (Redactie). i
goslavië, Lassie-honden en de fiets met
gezondheidszadel volledig „in" is.
Het zou natuurlijk geweldig zijn, als
de scharesliep dit geprolongeerde succes
geheel aan zichzelf te danken had, maar
daarvoor mist hij net dat beetje onont
beerlijk doorzettingsvermogen. Het is
een opperbeste kerel, daar niet van, maar
hij heeft toch wel tientallen jaren met
het spinrag op zijn sliep werkeloos toe
gekeken, voordat de kinderen van een
IJmuidense porder hem weer op het
paard zetten. John, Nico en Hellen
Schaap komt dan ook volledig de eer
toe van de wederopstanding van de
scharesliep. Zij scheurden de oude, ver
gane plunje van zijn lijf en staken hem
vervolgens in een nieuw, gedurfd pak.
Er zaten was jazz-splitjes in en de broek
had een typische swinglijn anno 1963. In
die uitmonstering maakte de scharesliep
twee jaar geleden zijn rentree. Hftj moest
het daarbij opnemen tegen schokschoude
rende kreuners en spasmodische hip
pers, tegen blerrende blaters en dei
nende dreuners maar merkwaardigerwijs
bleef hij koninklijk recht overeind en
reserveerde hij het grootste deel van het
applaus voor zichzelf. Sterker nog: zijn
onverwachte verschijning op de vader
landse podia was een regelrechte sen
satie, die successen van Beatles, Lords
en Jumping Jewels naar de kroon stak.
De Shepherds, onwettige pleegouders
van de scharesliep, strijken sindsdien de
rente op van het kapitaal, dat ze in hun
ontdekking gestoken hebben. Zjj heb
ben daarnaast ook nog andere stokoude
toppers uit de vaderlandse liederentrom.
mei opgediept en ook deze zjjn door hen
in een nieuw pak gestoken.
John Schaap, sologitarist en initiatief
nemer van de Shepherds zegt daarover:
..Door die oude volksliedjes zijn we 'be
kend geworden, dat valt niet te ontken
nen, maar toch hebben we niet graag,
dat het publiek ons in die hoek vast
nagelt. Op onze eerste plaat stonden
trouwens twee religieuze liedjes: „Dank
u'' en „antwoord op alle vragen". Neen.
dat was beslist niet onze eigen keus. Wij
zijn niet kerks opgevoed, wat overigens
nog niet wil zeggen, dat we ons heide
nen voelen. Verre van dat, we staan
volledig achter die plaat, maar het zou
alleen onzinnig zijn om te beweren, dat
The Shepherds uitsluitend zangers zijn
van het religieuze lied. We zijn een paar
keer in een kerk opgetreden, gewoon
tijdens een dienst en daar hebben we
allerlei liedjes gezongen. Dat stoorde nie..
mand, want de liedjes, die wij op ons
repertoire hebben zijn in muziek en tekst
volkomen verantwoord. Wij hebben vanaf
het begin één stelregel gehad: „Wij zin
gen alleen maar die iiedjes, waar we zelf
in geloven".
Het zou een klein kunstje zijn om de
eerste de beste tophit te grijpen en daar
een smeuïg arrangementje voor ons
drieën omheen te versieren. Wij hebben
nu eenmaal de mazzel, dat we bij elk
melodietje een tweede en een derde
stem kunnen zingen. Dat is een natuur
gave, waar we ontzettend zuinig op zijn.
Toch gaan we met een grote boog om
al die tophits heen, want als we die op
ons repertoire nemen, zijn we meteen
een triootje uit duizenden. En we willen
juist doelbewust iets anders dan de an
deren. iets volkomen aparts. Toen ik
miin broer en mijn zus in seeptember
1963 voorstelde om samen te gaan wer
ken. hebben we dan ook tegen elkaar
gezegd: „Alles goed en wel. maar wan
neer we iets ondernemen, moet het er
uitspringen". Door een toeval kwamen
we een paar dagen later op die schare
sliep en daar is het mee begonnen"
Sterkste wapen van The Shepherds
(speelse variant op hun familienaam) is
bun muzikaliteit, die een gedegen oplei
ding als fundament kreeg. Van hun
ouders erfden zij hun muzikaal gevoel
fin hun eigen talent zorgde daarna voor
re,cte intrest. John zegt: „Mijn
ouders hebben van zingen nooit hun be
roep gemaakt, dat was in IJmuiden
trouwens uitgesloten, maar in hun vrije
tijd traden ze wel als duo op. Hun
grootste successen waren een wild apa
chenummer en hetzelfde droomland, dat
wij nog steeds op ons repertoire hebben.
Zelf stond ik als jongen van zes jaar
op de planken. Daarna kwam de radio,
ik zal toen krap acht geweest zijn. Men
sen, het konden weten, zeiden, dat
ik een natuurstem had. Mijn broer Nico
was ondertussen ook begonnen en vader
vond dat allemaal best. Hij heeft ons
altijd gestimuleerd en hij is ongelooflijk
trots, dat we succes hebben. Het is
jammer, dat hij ongeneeslijk ziek is en
de deur niet meer uitkomt, maar hij wil
blijven leven om te zien, hoe zijn kin
deren het rooien. Op het moment, dat wij
contract voor de Sleeswijkrevue
kregen, zei hij nog: „Ik teken nog maar
•n jaar bij, want dat wil ik beslist
eemaken".
Via het Kennermerkwartet in de na-
>rlogse jaren een fameuze amateur
band in Noord-Holland kwamen John
Nico Schaap bij het orkest van Ted
Powder, die hen wegwijs maakte in de
doolhof van het vaderlandse amusement.
Aanvankelijk hadden beide broeers een
gitaar. ,.Maar", zegt Nico Schaap, „Ik
beg reep al gauw, dat je met twee gita
ren niet uit de voeten kon in de business
en daarom ben ik resoluut overgestapt
op de bas. We hebben samen zang- en
muziekles genomen en toen we de tijd
rijp achtten, zijn we voor onszelf begon-
ren. Hellen was ondertussen ook al bij
Ted Powder verzeild geraakt en we wis
ten dus tevoren, wat we aan elkaar
hadden.
Bij Hellen leeft het alleen wat langer
geduurd, want niemand wilde geloven,
dat drie kinderen uit dezelfde familie
een muziikaal talent hadden. Ze had wel
in een paar kinderoperettes gestaan, maar
het werd voor haar pas goed menens,
nadat ze twaalf keer de rol van Molly
had gezongen in de musical Free as air"
Blonde Hellen en haar vierkante
zwygzame broers John en Nico sprongen
eind 1963 met hun scharesliep in de
has<ienzee van de showbusiness en tot
verbijstering van de hoofdschuddende
kenners bleven ze glorieus drijven. Hel
len Shepherd bekent wel: „In het be
gin ging het stroef. Er waren zelfs we
ken by, dat we één engagementje had
den, maar John bleef stug volhouden.
Toen wij de moed al hadden opgege
ven, zei hij alleen: „Nog even jongens,
je zult zien dat het lukt".
Nestor John heeft gelijk gekregen: Na
een aarzelende start raakten The Shep
herds door één televisieoptreden via de
mini-show van Cor Steyn in een stroom
versnelling. De successen stapelden zich
steeds speller op en hun trio werd ge
roemd als de ontdekking van 1964.
„Het kon ook moeilijk anders", zegt
John achteraf. „Want echt vakmanschap
triomfeerde op de duur altijd. Wij zin
gen nog echt en als wij op een gitaar
spelen, dan is het niet één slordig ak
koordje, maar dan hoor je drommels
goed, dat erop gestudeerd is. Voor het
publiek is dat een verademing. We mer
ken het, als we 's avonds optreden. Vaak
staan we midden tussen de beat-groe-
pen, maar als er dan per ongeluk geen
geluidsversterker met echo-effect is
gaan ze regelrecht de mist in".
The Shepherds zijn ook al doorgedron
gen tot de Duitse televisie onder het
motto „Merk toch hoe sterk hun finan
ciële status is". In een monstershow met
Heidi Bruhl en Gilbert Becaud was hun
succes waterdicht en oeverloos en het
tastbaar gevolg is een snelle langspeel
plaat met ijzersterke Duitse volksliede
ren. Ze hopen tussen de bedrijven van de
Sleeswijk-revue ook nog eens naar
Duitsland te kunnen overwippen. „Want",
zegt John, „de kansen liggen daar voor
het opscheppen".
In de kale repetitieruimten van thea
ter Carré in Amsterdam verbazen ze
hun collega's ondertussen gestadig met
onverwachte muzikale uitbarstingen.
Eén van de dansers zei: „Als iedereen
op apegapen ligt, pakken The Shepherds
hun instrumenten en gaan ze fris van de
lever musiceren. En dat terwijl ze er
niet voor betaald worden. Het lijkt wel.
of ze het echt voor de lol doen".
Commentaar van John: „Als je niet
van harte musiceert, bereik je nooit de
top. Wij zijn echt niet vies van geld,
maar de muziek blijft voor ons num
mer één".
Hüj is nog niet uitgesproken of hij
barst met broer en zus reeds los in een
onstuimig when the saints.
De danseressen zijn opgeveerd en sprin
gen in het rond.
Boven het lawaai roept John nog hij
gend: „Nou hoor je zelf, dat we niet
met. die scharesliep getrouwd zijn"
(Advertentie)
(Advertentie)
Hj7 1 3 Onze vraag van vorige week, op welke
ride" zouden komen te pry ken, was niet
Zaterdag zullen door de VARA-tele
visie de gehele dag camerarepetities wor_
den gehouden in studio A te Hilversum
in verband met de opname van een amu
sementsshow van een uiur rond De Moun
ties. Bij navraag deed men bij de VARA-
televisie erg geheimzinnig. De heer Joop
Simons kon niet meedelen, wie er ver
der aan deze tv-show meewerken of wan
neer dit programma op de beeldbuis
komt. Het schijnt, dat men deze eerste
Mounties-show voorlopig op beeldband
wil vastleggen, waarna de programma
leiding later zal beslissen of de show goed
genoeg is om aan den volke te worden
vertoond. Ook schijnen beide partijen het
nog niet eens te zijn over de financiële
verplichtingen Nog onlangs heeft de
VARA-televisie een programma rond
Yoka Berrety opgenomen, dat naderhand
bij een voorvertoning voor de tv-sectie
kennelijk onder de maait bleef, zodat men
van een uitzending heeft moeten afzien.
„Pak een boek", het door Miep Dlek-
man en Henk Barnard samengestelde
programma over kinder- en jeugdboeken,
dat zaterdagmiddag a.s. geheel gewijd is
aan het ouvre van de onlangs met een
staatsprijs bekroonde kinderboeken
schrijfster Annie Schmidt, zal mevr.
Schmidt ook als gaste in de tv-studio
ontvangen. In deze uitzending zal bijzon
dere aandacht worden besteed aan haar
laatste boek „Heksen... en zo". Bovendien
zullen wat kinderen hun mening over het
werk van de schrijfster vertellen. Deze
uitzending van „Pak een boek" zal in het
zomerseizoen worden gevolgd door een
aantal programma's die handelen over
andere kinderboeken en hun schrijvers
(sters)
moeilijk te beantwoorden. Een massa
inzend (st)ers mikte op de eerste plaats
en.... mikte goed.
Omdat, zoals we verwacht hadden, het
aantal goede inzendingen ver hoven nor
maal was stelt „Dagblad De Stem" twee
„Tickets to ride" ter beschikking. Deze
gaan naar:
Ellen Thomassen
St. Willibrordstraat 17
Oosterhout.
en naar:
Annemarie van Hoeckre
Langedreef 10
Zuiddorpe.
De hitparade, zoals die door onze in
zend (st)ers is samengesteld, ziet er als
volgt uit:
1. Ticket to ride The Beatles.
2. Hello Josephine The Scorpions
3. The last time The Rolling Stones
4. The birds and' the bees Jewel Akens
5. Bring it on home to me The Animals
6. King of the road Roger Miller
7. A world of our own The Seekers
8. Santa Domingo Wanda Jackson
9. Don't ha ha ha Governors
10. Een spel kaarten Cowboy Gerard
Dan nu de opgaven voor deze week:
A. Stel uit de nu volgende lijst platen
je eigen hitparade samen:
1. Wooly Bully Sam the Sam and the
Pharaoh's
2. II Silenizio Nino Rossi
3. Colinda Lucille Star
4. Long live love Sandie Slhaw
5. Price of love Everly Brothers
6. Mr. Tambourine Man The Byrds/
The Hunters
7. Rock and roll-music The Beatles
8. Roadrunner Pretty Things
9. Goodbye my love The Searchers
10. Price of love Elvis Presley
B. Op welke plaats komt Lucille Star's
„Colinda" in onze „Stern-hitparade" te
staan?
Briefkaarten weer naar Dagblad De
Stem, Reigerstaat 16, Breda. Op de adres
zijde s.v.p. weer het woordje „Hitparade"
vermelden. De inzendingen moeten uiter
lijk maandagavond in ons bezit zijn. On
der de goede inzendingen wordt een
exemplaar van „Colinda" verloot.
(Advertentie)
Mariëlle Fiolet in een scène
met Jules Hamel in het spel „De
grapdat vanavond om 10 over 10
vertoond wordt. Zij is bediende in
een pompstation en wordt onver
wacht overvallen. Zij loopt gillend
weg, de man belandt in de cel.
Het is echter nooit zijn bedoeling
geweest een overval te plegen:
het ging om een brav our stukje.
Maar dat maakt hij de politie niet
wijs en de schijn is zo tegen hem,
dat hij tenslotte maar bekent....
Met GRATIS speldje.
Flora Is ook deelnemer aan de
nationale speldjescompetitie.
FLORA HONOENBROODFABRIEK - DORDRECHT
Het gebeurt zeer zelden in de
lichte muziekwereld, dat de eerste
plaat van een artiest (e) zonder
hulp van een groots opgezette re
clamecampagne een miljoenenop
lage behaalt. Eén van deze zeld
zame gevallen is de Canadese zan
geres Lucille Starr. Behalve in Ca
nada, waar ze samen met haar
man, Bob Regan, zong onder de
naam „Canadian Sweethearts",
had nog nooit iemand van haar
gehoord.
De ontdekkers van Lucille's in
dringende stem waren de Ameri
kaan Herb Alpert en Jerry Moss.
Ze haalden haar naar Amerika's
westkust en in Hollywood wer
den „The French Song" en „Sit
down and write a letter to me" op
genomen. Het eerste nummer was
duidelijk het sterkste. Half in het
Frans," half in het Engels laat The
French Song, een goed in het ge
hoor liggend en charmant liedje,
de vele kwaliteiten van Lucille
Starr uitkomen. De plaat werd
eerst in de Verenigde Staten op
de markt gebracht en werd boven
verwadhting goed verkocht.
Nu was de beurt van Lucille's
geboorteland en daar werd het de
topper van 1964! Enkele maanden
later kon aan de dolgelukkige Lu
cille Starr een Gouden Plaat (meer
dan 1 miljoen exemplaren) wor
den uitgereikt.
De zegetocht van The French
Song strekte zich uit over alle de
len van de wereld, want ook in
Australië bereikte het de eerste
plaats op de hitparade. In sep
tember 1964 verschijnt The French
Song in Nederland. En nadat
eerst vele Nederlandse emi
granten in Canada en Australië de
plaat hadden gehoord en gekocht,
begon Lucille ook hier aan de weg
naar de hitparade. Een weg, die
begon in Maastricht, waar een
platen-handelaar wel iets in het
nummer zag en zich persoonlijk
voor de verkoop ging inspannen.
Het gevolg was dat binnen korte
tijd The French Song hit no. 1
in het zuiden was. Een bijna unie
ke historie, omdat buitenlandse
platen altijd in het westen van ons
worden. Maar uitzonderingen be
vestigen de regel en The French
Song-olievlek bleef zich uitbrei
den.
Zonder dat iemand Lucille ooit
gezien had bereikte The French
Song de eerste plaats op de Neder
landse hitparade en doorstond
wekenlang de Rolling Stones-,
Beatels- en andere Merseybeat-
stormen.
Uiteraard kwamen snel meer
dere platen van de pers. Jolly
Jacqueline" en „Colinda", om wel
ke laatste plaat deze week onze
„hitparade" draait.
Eind deze week begint te Aken weer
het internationale cncours hippique, een
paardensport-evenement, dat tot de be
langrijkste in zijn soort behoort, getuige
het aantal van 358 paarden uit 18 ver
schillende landen dat het vorige jaar
deelnam. Een televisie-reportage van een
gedeelte van de wedstrijden kan men zon
dagmiddag a.s. van 17.30 tot 19.30 uur op
Nederland 2 zien. Hans Eysvogel is de
deskundige commentator.
Zondagavond zendt de NTS van 20.30 tot
21.05 uur op Nederland 2 weer een af
levering van de BRT-quiz ,,'t Is maar
een woord" uit. De gasten zijn ditmaal
de Belgische letterkundigen V. van. Kerk-
hove, Jos de Haes, Eric Standaert en
Hubert Lampo.
Vervolgens wordt van 21.05 tot 22.00
uur de thriller „Parasieten" (dead dar
ling) vertoond. De jonge actrice Cara
West (gespeeld door Nyree Dawn Por
ter) is in düt stuk omringd door mense
lijke parasieten van wie een haar naar
het leven staat.
Donderdag 8 juli
HILVERSUM I 402 m
Nieuwsberichten en mededelingen: 12.10,
19.00, 22.30 en 23.55 uur. Populaire mu
ziek 13.35, 14.15. 16.30, 17.15, 18.10 en
23 05 uur. Klassieke muziek 11.45, 14.30,
17.00, 19.45. 22.00 uur. Vrouwenprogram
ma 13.45 uur. Sportuitzending 17.50 uur.
HILVERSUM II 298 m
Nieuwsberichten en mededelingen 12.27,
13.00, 16.00, 18.00, 20.00, 22.30 en 23.55
uur. Populaire muziek 12.00, 15.30, 20.05
en 23.05 uur. Klassieke muziek 13.30,
15.00, 20.15 uur. V rouwenprogramma
14.15 uur. Sportuitzending 16.00 en
18.45 uur (Tour de France). Jeugdpro
gramma 17.00 uur.
BELGIë VLAAMS 324 m
Nieuwsberichten en mededelingen 12.00
uur en verder om het uur. Populaire
muziek 12.03, 13.03. 17.15, 22.15 uur. Klas
sieke muziek 18.52, 20.00 en 23.05 uur.
Sportuitzending vanaf 13.03, 18.28 18.45
uur.
Vrijdag 9 juli
HILVERSUM I 402 m
Nieuwsberichten en mededelingen 7.30
en 8.30 uur. Populaire muziek 7.55, 8.40
uur. Klassieke muziek 7.10, 11.00 uur.
Ziekenprogramma 9.00 uur.
HILVERSUM II 298 m
Nieuwsberichten en mededelingen 7.00,
8.00 en 11.00 uur. Populaire muziek 7.20,
8.10, 10.00 uur. Jeugdprogramma 11.02
uur.
Donderdag 8 juli
NEDERLAND I
NCRV: 15.00-15.35 Voor de vrouw. NTS:
19.00 Nieuws in het kort. 19.01 Voor de
kleuters. 19.06 De Verrekijker: interna
tionaal jeugdjournaal. 19.15 Van gewest
tot gewest, regionaal journaal. NCRV:
19.35 De Lucy Show. NTS: 20.00 Jour
naal. NCRV: 20.20 Attentie. 20.45 Opera
aria's en interview. 21.15 Dominee's lief
hebberij, tv-spel. NTS: 21.45 Beroemde
dansers. NCRV: 22.10 De grap, tv-spel.
22.40 Dagsluiting. NTS: 22.45 Journaal.
22.50-23.00 Filmverslag Tour de France.
NEDERLAND II
NTS: 20.00 Nieuws in het kort. VARA:
20.01 Improvisatie: jazzprogramma. 20.25
Burke's Law De zaak Harris Crown,
t v-film. 21.15 Film venster. 21.45-22.10
Achter het nieuws.
BELGIë VLAAMS
15.00-16.15 Reportage van de Tour de
France. 19.30 Engelse les. 19.44 De scha-
pendoder, verfilmd vervolgverhaal voor
de jeugd. 20.00 Nieuws. 20.30 Reportage
van de Tour de France. 20.40 De Flin-
stones, tekenfilm voor jong en oud. 21.05
Puccini-Festival: Tosca, opera. 23.00 Nws.
BELGIë FRANS
15.00-16.00 Reportage van de Tour dc
France. 19.09 Berichten. 19.03 Liberale
uitzending. 19.33 Robin des Bois, feuille
ton. 20.00 Journaal. 20.30 Reportage van
de Tour de France. 20.40 Par la porte
d'or, film. 22.40 Le carrousel des images,
nieuwe films. 23.10 Journaal en reportage
van de Tour de France.
(Advertentie)
VOLKOREN KROKANTBROOD