2-45 COOP VIA STOKOUDE TOPHITS NAAR ROEM EN SUCCES nn>.. FLORA MOPJES soorten jïnitbrod Donald Duck 69 e prijzen 99 1.69 69 2 potten 1.35 36 75 The Shepherds bij de Sleeswijk-revue Pu r o l parade De grap, die geen grap meer was s betekenen korting. halve prijs Opgedofte scharesliep wist hoofd boven water te houden Deze week: plaat van Lucille Star djdelijdl andere artikelèn WIE F0URRÉ pak79 ERSN0EPJESzakje49 or een goed glas PERLÉ 1 QC ROSÉ emi sec 1.95 LING SYLVANER ELBLÜMCHEN frisse moezelwijn 1.49 BET Brandpunt Het moest lukken dient heel de huid C 1 elevisieshow rondwBeatles met hun „Ticket to de Mounties Annie Schmidt in jeugdprogramma het volledige voedsel voor uw hond Akens paardenfeest op Nederland 2 Zondagavond quiz en thriller op 2e net cent J IR DAGBLAD DE STEM VAN DONDERDAG 8 JULI 1965 :je voor uw CO-OP Wiostaaft- als de zegels die u bij aankoop dus over elke E-zegel straks r elke gulden die u bij CO-OP ra! Op elk pak CO-OP koffie idt u zelfs twee van die extra akken CO-OP koffie koopt van t u daarbij drie gewone zegels :gels. U krijgt dan straks winst 3 van drie gulden, maar, omdat r een aankoop van zeven gulden, leen altijd geurig en vers. maar Cirkel koffie krijgt u E-zege!s. thee, CO-OP beschuit, CO-OP el en CO-OP repen. Houd die Iet zijn stuk voor stuk CO-OP andeerd goede kwaliteit. En :kkelijk in prijs! kojfie-verrassing Ik blik jdelijk! e prijs. slechts verse koffie uit eigen branderij. iarbij nog gratis 2 E-zegels. En u 1 juli vacuum verpakt st 500 gram 150 gram 3 blikjes 1.00 s Pudding de Luxe a Vi blik ff droogkokend QQ hele korrel, kilopak "o krijgbaar bij de CO-OP bakker e bosbessen, jaffa's, zo- ilange en vruchtenkoekjes nde feestwijn l.oO Luxemburgse wijn 1.95 enlimonade-siroop liter van 1.95 voorl.79 door W. VAN DER STEEN (Van een onzer reSacteuren/ AMSTERDAM Het moet erkend worden: de scharesliep van The Shepherds is en blijft een uiterst vreemde eend in de baet-bijt. Oordeel zelf: op de eerste plaats is hy oud stokoud' mogen we wel zeggen. Onze voorouders hebben hem zelfs al opgetrommeld om hun lange, taaie avonden stuk te slaan. Ze begonnen onver anderlijk met „Komt vrienden in den ronde'' en als dat gebeurd was freewheelden ze via het hippende kwezelken recht in de harige armen van deze muzikale scherp slijper. Sindsdien is er een hcop veranderd, ook in de muzikale smaak van het publiek, maar de scharesliep bleef hardnekkig zichzelf: hij liet zich niet elektro. nisch opzwepen en verraste Jan en de onvermijdelijke alleman met een kapsel, dat gewoon een rechte scheiding had en eindigde in een frisse, uitgeschoren nek. Men zou ïustig mogen veronderstellen, dat voornoemde kleine zelfstandige in de moderne vermaakszee het hoofd niet boven water heeft kunnen houden. Doch zie, inplaats van genadeloos te zinken heeft de scharesliep de hoogste geluids golven met een glimlach getrotseerd. De scharesliep, hij is om de drommel niet dood, hij leeft. En hoe. Hij dartelt door de verzoekplatenprogramma's en is op feestavonden van miezemouwers duivenmelkers en kanariekwekers een graag geziene gast. Daarnaast zijn zijn 'belevenissen op een langspeelplaat ge conserveerd en de verkoopcijfers van dit smakelijke, antieke schijfje liegen er niet om. Zij bewijzen, dat de scharesliep met de melk, de koperen snuiters, Joe- Het bezoek van het Verloofd Paar aan de hoofdstad heeft weer wat be roering in het land gebracht. Dat de K.R.O. hier niet geheel brandschoon' aan is, zal voor eenieder wel duidelijk zijn. Uit hetgeen we door radio en televi sie hebben kunnen vernemen blijkt, dat „Brandpunt" zich voor het pacifis tisch karretje heefit laten spannen, om daaigs vóór het aangekondigde bezoek zo'n uitgebreide televisie-reportage te kunnen geven van de oproerkraaiers die van plan waren om eens goed te laten zien hoe zij erover dachten. Het is trouwens zeer algemeen be kend, dat de plaatsvervangende quiz master Joop van Tijn zijn pacifisti sche overtuigingen ten toon spreidt. De vertegenwoordiger van de (S)tu- denten-(V)akbeweginig (SVB) gaf trou wens ook volmondig toe hoe hij over de verloving dacht en zijn uitlating over het Oranjehuis met o.a. „Oranje- roes" geeft ook veel te denken. Het zal door Brandpunt toch niet te ontkennen zijn, dat dank zij het kor date optreden van de Amsterdamse politie op de dag van het bezoek vrij wel geen moeilijkheden zich hebben voorgedaan. Had de politie daags tevo ren zulks toegelaten, dan zou het be slist anders afgelopen zijn. Ik meen te hebben geconstateerd, dat oók „Brandpunt" zeer snel is met het lanceren van tendentieuze uitspra ken. Wat j.l. zaterdagavond is gezegd door Frits van der Poel bij het be ëindigen van het programma, n.l. „Niet de aanwezigheid van de heer Claus van Amsberg herinnerde ons aan het Nazidom, doch de houding van het Amsterdamse politiekorps" is m.i. tendentieus en bovendien gezagsonder mijnend. Indien de heer van der Poel kans ziet om het hoofd van de Amsterdam se politie in de gelegenheid te stellen om voor de camera én voor de mi crofoon zich tegen deze uitlating te verweren, dan zal hij zich voortaan wel tweemaal bedenken voordat, bii i dergelijke ondermijnende uitspraken lanceert I Enkele maanden geleden werd ook een tendentieuze uitspraak gedaan, maar deze keer door een collega van hem en eveneens in „Brandpunt". Des- tijds ging het om het verkeerd par- keren van de auto door prinses Bea- j1X Amsterdam, daarop lanceerde de „Brandpuntman" dez* zin: „Nu zal de hoofdcommissaris wel een'zil veren sigarettenkoker krijgen met, in scriptie" Dit was dan omdat de Am sterdamse politie aan het foutief par keren geen aandacht geschonken had Ik meen te moeten vaststellen, dat aan dergelijke uitspraken voor een K.R.O.-caimera en/of microfoon niet op hun plaats zijn, doordat zoiets enkel en alleen koren op de molen is voor de pacifisten en extreme socialisten. Tenslotte wil ik er nog aan toevoe gen, dat als de K.R.O. haar came ra's en micro's gebruikt om de op roerkraaiers nóg meer armslag te ge ven en het optreden van de politie in bedenkelijke situaties te plaatsen, dan zijn we toch inderdaad zeer ver gezonken. BREDA C. A. VAN DER SLIK. De „Brandpunf'-redactie heeft in derdaad daags vóór het bezoek aan Amsterdam opnamen gemaakt op de Dam, maar deze werden bedoeld voor een uitzending na het bezoek. Aan de vooravond van het Amsterdamse be zoek had de KRO-tv geen zendtijd. En wat het optreden van de Amster damse politie betreft: tact is som* 1 een doelmatiger wapen dan de gum-1 miknuppel. (Redactie). i goslavië, Lassie-honden en de fiets met gezondheidszadel volledig „in" is. Het zou natuurlijk geweldig zijn, als de scharesliep dit geprolongeerde succes geheel aan zichzelf te danken had, maar daarvoor mist hij net dat beetje onont beerlijk doorzettingsvermogen. Het is een opperbeste kerel, daar niet van, maar hij heeft toch wel tientallen jaren met het spinrag op zijn sliep werkeloos toe gekeken, voordat de kinderen van een IJmuidense porder hem weer op het paard zetten. John, Nico en Hellen Schaap komt dan ook volledig de eer toe van de wederopstanding van de scharesliep. Zij scheurden de oude, ver gane plunje van zijn lijf en staken hem vervolgens in een nieuw, gedurfd pak. Er zaten was jazz-splitjes in en de broek had een typische swinglijn anno 1963. In die uitmonstering maakte de scharesliep twee jaar geleden zijn rentree. Hftj moest het daarbij opnemen tegen schokschoude rende kreuners en spasmodische hip pers, tegen blerrende blaters en dei nende dreuners maar merkwaardigerwijs bleef hij koninklijk recht overeind en reserveerde hij het grootste deel van het applaus voor zichzelf. Sterker nog: zijn onverwachte verschijning op de vader landse podia was een regelrechte sen satie, die successen van Beatles, Lords en Jumping Jewels naar de kroon stak. De Shepherds, onwettige pleegouders van de scharesliep, strijken sindsdien de rente op van het kapitaal, dat ze in hun ontdekking gestoken hebben. Zjj heb ben daarnaast ook nog andere stokoude toppers uit de vaderlandse liederentrom. mei opgediept en ook deze zjjn door hen in een nieuw pak gestoken. John Schaap, sologitarist en initiatief nemer van de Shepherds zegt daarover: ..Door die oude volksliedjes zijn we 'be kend geworden, dat valt niet te ontken nen, maar toch hebben we niet graag, dat het publiek ons in die hoek vast nagelt. Op onze eerste plaat stonden trouwens twee religieuze liedjes: „Dank u'' en „antwoord op alle vragen". Neen. dat was beslist niet onze eigen keus. Wij zijn niet kerks opgevoed, wat overigens nog niet wil zeggen, dat we ons heide nen voelen. Verre van dat, we staan volledig achter die plaat, maar het zou alleen onzinnig zijn om te beweren, dat The Shepherds uitsluitend zangers zijn van het religieuze lied. We zijn een paar keer in een kerk opgetreden, gewoon tijdens een dienst en daar hebben we allerlei liedjes gezongen. Dat stoorde nie.. mand, want de liedjes, die wij op ons repertoire hebben zijn in muziek en tekst volkomen verantwoord. Wij hebben vanaf het begin één stelregel gehad: „Wij zin gen alleen maar die iiedjes, waar we zelf in geloven". Het zou een klein kunstje zijn om de eerste de beste tophit te grijpen en daar een smeuïg arrangementje voor ons drieën omheen te versieren. Wij hebben nu eenmaal de mazzel, dat we bij elk melodietje een tweede en een derde stem kunnen zingen. Dat is een natuur gave, waar we ontzettend zuinig op zijn. Toch gaan we met een grote boog om al die tophits heen, want als we die op ons repertoire nemen, zijn we meteen een triootje uit duizenden. En we willen juist doelbewust iets anders dan de an deren. iets volkomen aparts. Toen ik miin broer en mijn zus in seeptember 1963 voorstelde om samen te gaan wer ken. hebben we dan ook tegen elkaar gezegd: „Alles goed en wel. maar wan neer we iets ondernemen, moet het er uitspringen". Door een toeval kwamen we een paar dagen later op die schare sliep en daar is het mee begonnen" Sterkste wapen van The Shepherds (speelse variant op hun familienaam) is bun muzikaliteit, die een gedegen oplei ding als fundament kreeg. Van hun ouders erfden zij hun muzikaal gevoel fin hun eigen talent zorgde daarna voor re,cte intrest. John zegt: „Mijn ouders hebben van zingen nooit hun be roep gemaakt, dat was in IJmuiden trouwens uitgesloten, maar in hun vrije tijd traden ze wel als duo op. Hun grootste successen waren een wild apa chenummer en hetzelfde droomland, dat wij nog steeds op ons repertoire hebben. Zelf stond ik als jongen van zes jaar op de planken. Daarna kwam de radio, ik zal toen krap acht geweest zijn. Men sen, het konden weten, zeiden, dat ik een natuurstem had. Mijn broer Nico was ondertussen ook begonnen en vader vond dat allemaal best. Hij heeft ons altijd gestimuleerd en hij is ongelooflijk trots, dat we succes hebben. Het is jammer, dat hij ongeneeslijk ziek is en de deur niet meer uitkomt, maar hij wil blijven leven om te zien, hoe zijn kin deren het rooien. Op het moment, dat wij contract voor de Sleeswijkrevue kregen, zei hij nog: „Ik teken nog maar •n jaar bij, want dat wil ik beslist eemaken". Via het Kennermerkwartet in de na- >rlogse jaren een fameuze amateur band in Noord-Holland kwamen John Nico Schaap bij het orkest van Ted Powder, die hen wegwijs maakte in de doolhof van het vaderlandse amusement. Aanvankelijk hadden beide broeers een gitaar. ,.Maar", zegt Nico Schaap, „Ik beg reep al gauw, dat je met twee gita ren niet uit de voeten kon in de business en daarom ben ik resoluut overgestapt op de bas. We hebben samen zang- en muziekles genomen en toen we de tijd rijp achtten, zijn we voor onszelf begon- ren. Hellen was ondertussen ook al bij Ted Powder verzeild geraakt en we wis ten dus tevoren, wat we aan elkaar hadden. Bij Hellen leeft het alleen wat langer geduurd, want niemand wilde geloven, dat drie kinderen uit dezelfde familie een muziikaal talent hadden. Ze had wel in een paar kinderoperettes gestaan, maar het werd voor haar pas goed menens, nadat ze twaalf keer de rol van Molly had gezongen in de musical Free as air" Blonde Hellen en haar vierkante zwygzame broers John en Nico sprongen eind 1963 met hun scharesliep in de has<ienzee van de showbusiness en tot verbijstering van de hoofdschuddende kenners bleven ze glorieus drijven. Hel len Shepherd bekent wel: „In het be gin ging het stroef. Er waren zelfs we ken by, dat we één engagementje had den, maar John bleef stug volhouden. Toen wij de moed al hadden opgege ven, zei hij alleen: „Nog even jongens, je zult zien dat het lukt". Nestor John heeft gelijk gekregen: Na een aarzelende start raakten The Shep herds door één televisieoptreden via de mini-show van Cor Steyn in een stroom versnelling. De successen stapelden zich steeds speller op en hun trio werd ge roemd als de ontdekking van 1964. „Het kon ook moeilijk anders", zegt John achteraf. „Want echt vakmanschap triomfeerde op de duur altijd. Wij zin gen nog echt en als wij op een gitaar spelen, dan is het niet één slordig ak koordje, maar dan hoor je drommels goed, dat erop gestudeerd is. Voor het publiek is dat een verademing. We mer ken het, als we 's avonds optreden. Vaak staan we midden tussen de beat-groe- pen, maar als er dan per ongeluk geen geluidsversterker met echo-effect is gaan ze regelrecht de mist in". The Shepherds zijn ook al doorgedron gen tot de Duitse televisie onder het motto „Merk toch hoe sterk hun finan ciële status is". In een monstershow met Heidi Bruhl en Gilbert Becaud was hun succes waterdicht en oeverloos en het tastbaar gevolg is een snelle langspeel plaat met ijzersterke Duitse volksliede ren. Ze hopen tussen de bedrijven van de Sleeswijk-revue ook nog eens naar Duitsland te kunnen overwippen. „Want", zegt John, „de kansen liggen daar voor het opscheppen". In de kale repetitieruimten van thea ter Carré in Amsterdam verbazen ze hun collega's ondertussen gestadig met onverwachte muzikale uitbarstingen. Eén van de dansers zei: „Als iedereen op apegapen ligt, pakken The Shepherds hun instrumenten en gaan ze fris van de lever musiceren. En dat terwijl ze er niet voor betaald worden. Het lijkt wel. of ze het echt voor de lol doen". Commentaar van John: „Als je niet van harte musiceert, bereik je nooit de top. Wij zijn echt niet vies van geld, maar de muziek blijft voor ons num mer één". Hüj is nog niet uitgesproken of hij barst met broer en zus reeds los in een onstuimig when the saints. De danseressen zijn opgeveerd en sprin gen in het rond. Boven het lawaai roept John nog hij gend: „Nou hoor je zelf, dat we niet met. die scharesliep getrouwd zijn" (Advertentie) (Advertentie) Hj7 1 3 Onze vraag van vorige week, op welke ride" zouden komen te pry ken, was niet Zaterdag zullen door de VARA-tele visie de gehele dag camerarepetities wor_ den gehouden in studio A te Hilversum in verband met de opname van een amu sementsshow van een uiur rond De Moun ties. Bij navraag deed men bij de VARA- televisie erg geheimzinnig. De heer Joop Simons kon niet meedelen, wie er ver der aan deze tv-show meewerken of wan neer dit programma op de beeldbuis komt. Het schijnt, dat men deze eerste Mounties-show voorlopig op beeldband wil vastleggen, waarna de programma leiding later zal beslissen of de show goed genoeg is om aan den volke te worden vertoond. Ook schijnen beide partijen het nog niet eens te zijn over de financiële verplichtingen Nog onlangs heeft de VARA-televisie een programma rond Yoka Berrety opgenomen, dat naderhand bij een voorvertoning voor de tv-sectie kennelijk onder de maait bleef, zodat men van een uitzending heeft moeten afzien. „Pak een boek", het door Miep Dlek- man en Henk Barnard samengestelde programma over kinder- en jeugdboeken, dat zaterdagmiddag a.s. geheel gewijd is aan het ouvre van de onlangs met een staatsprijs bekroonde kinderboeken schrijfster Annie Schmidt, zal mevr. Schmidt ook als gaste in de tv-studio ontvangen. In deze uitzending zal bijzon dere aandacht worden besteed aan haar laatste boek „Heksen... en zo". Bovendien zullen wat kinderen hun mening over het werk van de schrijfster vertellen. Deze uitzending van „Pak een boek" zal in het zomerseizoen worden gevolgd door een aantal programma's die handelen over andere kinderboeken en hun schrijvers (sters) moeilijk te beantwoorden. Een massa inzend (st)ers mikte op de eerste plaats en.... mikte goed. Omdat, zoals we verwacht hadden, het aantal goede inzendingen ver hoven nor maal was stelt „Dagblad De Stem" twee „Tickets to ride" ter beschikking. Deze gaan naar: Ellen Thomassen St. Willibrordstraat 17 Oosterhout. en naar: Annemarie van Hoeckre Langedreef 10 Zuiddorpe. De hitparade, zoals die door onze in zend (st)ers is samengesteld, ziet er als volgt uit: 1. Ticket to ride The Beatles. 2. Hello Josephine The Scorpions 3. The last time The Rolling Stones 4. The birds and' the bees Jewel Akens 5. Bring it on home to me The Animals 6. King of the road Roger Miller 7. A world of our own The Seekers 8. Santa Domingo Wanda Jackson 9. Don't ha ha ha Governors 10. Een spel kaarten Cowboy Gerard Dan nu de opgaven voor deze week: A. Stel uit de nu volgende lijst platen je eigen hitparade samen: 1. Wooly Bully Sam the Sam and the Pharaoh's 2. II Silenizio Nino Rossi 3. Colinda Lucille Star 4. Long live love Sandie Slhaw 5. Price of love Everly Brothers 6. Mr. Tambourine Man The Byrds/ The Hunters 7. Rock and roll-music The Beatles 8. Roadrunner Pretty Things 9. Goodbye my love The Searchers 10. Price of love Elvis Presley B. Op welke plaats komt Lucille Star's „Colinda" in onze „Stern-hitparade" te staan? Briefkaarten weer naar Dagblad De Stem, Reigerstaat 16, Breda. Op de adres zijde s.v.p. weer het woordje „Hitparade" vermelden. De inzendingen moeten uiter lijk maandagavond in ons bezit zijn. On der de goede inzendingen wordt een exemplaar van „Colinda" verloot. (Advertentie) Mariëlle Fiolet in een scène met Jules Hamel in het spel „De grapdat vanavond om 10 over 10 vertoond wordt. Zij is bediende in een pompstation en wordt onver wacht overvallen. Zij loopt gillend weg, de man belandt in de cel. Het is echter nooit zijn bedoeling geweest een overval te plegen: het ging om een brav our stukje. Maar dat maakt hij de politie niet wijs en de schijn is zo tegen hem, dat hij tenslotte maar bekent.... Met GRATIS speldje. Flora Is ook deelnemer aan de nationale speldjescompetitie. FLORA HONOENBROODFABRIEK - DORDRECHT Het gebeurt zeer zelden in de lichte muziekwereld, dat de eerste plaat van een artiest (e) zonder hulp van een groots opgezette re clamecampagne een miljoenenop lage behaalt. Eén van deze zeld zame gevallen is de Canadese zan geres Lucille Starr. Behalve in Ca nada, waar ze samen met haar man, Bob Regan, zong onder de naam „Canadian Sweethearts", had nog nooit iemand van haar gehoord. De ontdekkers van Lucille's in dringende stem waren de Ameri kaan Herb Alpert en Jerry Moss. Ze haalden haar naar Amerika's westkust en in Hollywood wer den „The French Song" en „Sit down and write a letter to me" op genomen. Het eerste nummer was duidelijk het sterkste. Half in het Frans," half in het Engels laat The French Song, een goed in het ge hoor liggend en charmant liedje, de vele kwaliteiten van Lucille Starr uitkomen. De plaat werd eerst in de Verenigde Staten op de markt gebracht en werd boven verwadhting goed verkocht. Nu was de beurt van Lucille's geboorteland en daar werd het de topper van 1964! Enkele maanden later kon aan de dolgelukkige Lu cille Starr een Gouden Plaat (meer dan 1 miljoen exemplaren) wor den uitgereikt. De zegetocht van The French Song strekte zich uit over alle de len van de wereld, want ook in Australië bereikte het de eerste plaats op de hitparade. In sep tember 1964 verschijnt The French Song in Nederland. En nadat eerst vele Nederlandse emi granten in Canada en Australië de plaat hadden gehoord en gekocht, begon Lucille ook hier aan de weg naar de hitparade. Een weg, die begon in Maastricht, waar een platen-handelaar wel iets in het nummer zag en zich persoonlijk voor de verkoop ging inspannen. Het gevolg was dat binnen korte tijd The French Song hit no. 1 in het zuiden was. Een bijna unie ke historie, omdat buitenlandse platen altijd in het westen van ons worden. Maar uitzonderingen be vestigen de regel en The French Song-olievlek bleef zich uitbrei den. Zonder dat iemand Lucille ooit gezien had bereikte The French Song de eerste plaats op de Neder landse hitparade en doorstond wekenlang de Rolling Stones-, Beatels- en andere Merseybeat- stormen. Uiteraard kwamen snel meer dere platen van de pers. Jolly Jacqueline" en „Colinda", om wel ke laatste plaat deze week onze „hitparade" draait. Eind deze week begint te Aken weer het internationale cncours hippique, een paardensport-evenement, dat tot de be langrijkste in zijn soort behoort, getuige het aantal van 358 paarden uit 18 ver schillende landen dat het vorige jaar deelnam. Een televisie-reportage van een gedeelte van de wedstrijden kan men zon dagmiddag a.s. van 17.30 tot 19.30 uur op Nederland 2 zien. Hans Eysvogel is de deskundige commentator. Zondagavond zendt de NTS van 20.30 tot 21.05 uur op Nederland 2 weer een af levering van de BRT-quiz ,,'t Is maar een woord" uit. De gasten zijn ditmaal de Belgische letterkundigen V. van. Kerk- hove, Jos de Haes, Eric Standaert en Hubert Lampo. Vervolgens wordt van 21.05 tot 22.00 uur de thriller „Parasieten" (dead dar ling) vertoond. De jonge actrice Cara West (gespeeld door Nyree Dawn Por ter) is in düt stuk omringd door mense lijke parasieten van wie een haar naar het leven staat. Donderdag 8 juli HILVERSUM I 402 m Nieuwsberichten en mededelingen: 12.10, 19.00, 22.30 en 23.55 uur. Populaire mu ziek 13.35, 14.15. 16.30, 17.15, 18.10 en 23 05 uur. Klassieke muziek 11.45, 14.30, 17.00, 19.45. 22.00 uur. Vrouwenprogram ma 13.45 uur. Sportuitzending 17.50 uur. HILVERSUM II 298 m Nieuwsberichten en mededelingen 12.27, 13.00, 16.00, 18.00, 20.00, 22.30 en 23.55 uur. Populaire muziek 12.00, 15.30, 20.05 en 23.05 uur. Klassieke muziek 13.30, 15.00, 20.15 uur. V rouwenprogramma 14.15 uur. Sportuitzending 16.00 en 18.45 uur (Tour de France). Jeugdpro gramma 17.00 uur. BELGIë VLAAMS 324 m Nieuwsberichten en mededelingen 12.00 uur en verder om het uur. Populaire muziek 12.03, 13.03. 17.15, 22.15 uur. Klas sieke muziek 18.52, 20.00 en 23.05 uur. Sportuitzending vanaf 13.03, 18.28 18.45 uur. Vrijdag 9 juli HILVERSUM I 402 m Nieuwsberichten en mededelingen 7.30 en 8.30 uur. Populaire muziek 7.55, 8.40 uur. Klassieke muziek 7.10, 11.00 uur. Ziekenprogramma 9.00 uur. HILVERSUM II 298 m Nieuwsberichten en mededelingen 7.00, 8.00 en 11.00 uur. Populaire muziek 7.20, 8.10, 10.00 uur. Jeugdprogramma 11.02 uur. Donderdag 8 juli NEDERLAND I NCRV: 15.00-15.35 Voor de vrouw. NTS: 19.00 Nieuws in het kort. 19.01 Voor de kleuters. 19.06 De Verrekijker: interna tionaal jeugdjournaal. 19.15 Van gewest tot gewest, regionaal journaal. NCRV: 19.35 De Lucy Show. NTS: 20.00 Jour naal. NCRV: 20.20 Attentie. 20.45 Opera aria's en interview. 21.15 Dominee's lief hebberij, tv-spel. NTS: 21.45 Beroemde dansers. NCRV: 22.10 De grap, tv-spel. 22.40 Dagsluiting. NTS: 22.45 Journaal. 22.50-23.00 Filmverslag Tour de France. NEDERLAND II NTS: 20.00 Nieuws in het kort. VARA: 20.01 Improvisatie: jazzprogramma. 20.25 Burke's Law De zaak Harris Crown, t v-film. 21.15 Film venster. 21.45-22.10 Achter het nieuws. BELGIë VLAAMS 15.00-16.15 Reportage van de Tour de France. 19.30 Engelse les. 19.44 De scha- pendoder, verfilmd vervolgverhaal voor de jeugd. 20.00 Nieuws. 20.30 Reportage van de Tour de France. 20.40 De Flin- stones, tekenfilm voor jong en oud. 21.05 Puccini-Festival: Tosca, opera. 23.00 Nws. BELGIë FRANS 15.00-16.00 Reportage van de Tour dc France. 19.09 Berichten. 19.03 Liberale uitzending. 19.33 Robin des Bois, feuille ton. 20.00 Journaal. 20.30 Reportage van de Tour de France. 20.40 Par la porte d'or, film. 22.40 Le carrousel des images, nieuwe films. 23.10 Journaal en reportage van de Tour de France. (Advertentie) VOLKOREN KROKANTBROOD

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 13