Akkoord over E.E.G. waarsc verkeer ^vakantie? Binnen het kwartier antwoord uit Parijs Gasunie houdt onderzoek naar geleden oogstschade Internationals gedrukt sigflr®jerlij!c uitwoed! TER ZAKE NEDERLAND KRIJGT GROTENDEELS ZIJN ZIN Bouw 6e hoogoven gaat beginnen I00PINSPECTIE LANGS 500 KM BUIZENNET Engeland wil verlaging van invoerrechten DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 22 JUNI 1965 13 Faillissementen EEG onderhandelt met Oostenrijk Eerste etappe Tweede etappe Verplichtingen 2 'ASPRO s Dividendvoorstellen Basis Ruimteboodschap van NAVO-admiraal In EEG- en EVA-landen: MARKTEN WATERSTANDEN Amsterdamse Effectenbeurs BRUSSEL Vanmorgen (dinsdag) komen de ministers van verkeer van de EEG te Brussel bijeen ter bespreking van een toekomstige gemeen schappelijke verkeerspolitiek op basis van een plan, waarover op technisch niveau reeds zeer grote mate van overeenstemming is bereikt en dat men in Nederland met voldoening kan begroeten. Daarin wordt namelijk afgezien van het systeem van margetarieven en verplichte publikatie vooraf van de overeengekomen prijzen zoals de Europese commissie altijd heeft gewild. (Advertentie) De borrel die U „toelacht" Zie uw gasten genieten van die tongstrelend zachte WF ge- never. Ja, een rondje WF. Daar is iedereen vierkant voor! OUDE IWFl GENEVER f 8.70 per liter J WYNAND FOCKINK Geëindigd: J. Tschin, v/h h/o Kota Radja, exploitant van een Indisch-Chi- nees restaurant, privé Outshoornstraat 35, zaak Vrijstraat 50a, Eindhoven. Idem Geëindigd: J. J. H. M. Herben, ver tegenwoordiger, Pr. Hendrikstraat 53, Eindhoven. Door het verbindend worden der slotuitdelingslijst. BRUSSEL (ANP) In het eerste kwartaal van 1965 was de onderlinge han del van de zes EEG-landen 10 procent groter dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. Nederland zette 16 procent meer in andere E.E.G.-landen af, aldus de voorlichtingsdienst van de Europese gemeenschappen. Bij vrijwel gelijkblijvende invoer van buiten de E.E.G. exporteerde de Euro pese gemeenschap in het eerste kwartaal 12 procent meer dan in het eerste kwar taal van vorig jaar (Nederland 7 procent meer). De E.E.G. is de grootste impor teur ter wereld, en na de V.S. de groot ste exporteur. De handel van de gemeenschap speelt zich hoofdzakelijk af met geïndustriali seerde landen: de helft vindt plaats met de Verenigde Staten en de landen van de E.V.A. Zowel uit Groot-Brittannië als uit .de Verenigde Staten is de invoer ver geleken met 1958 verdubbeld. Bij een te kort op de handelsbalans-1964 van 2.6 miljard dollar (3 miljard in 1963) ver toont de lopende rekening een overschot van 500 miljoen dollar. Ook de kapitaal balans vertoonde een overschot. Gedurende vele jaren heeft Nederland betoogd dat een dergelijk systeem een commerciële prijsvorming onmogelijk, zou maken. Hei is de verdienste van de Fransen, dat zÜ als eersten de juistheid van het Nederlandse standpunt hebben ingezien. Onlangs is gemeld dat de Fransen van zins waren de Nederlan ders hun stufhoofdigheid ten aanzien van de financiering van het landbouwbeleid en de democratisering van de gemeen schap op verkeersgebied betaald te zet ten. Het tegendeel is waar. Zij zijn enige tijd geleden met een denkbeeld voor de dag gekomen, geba seerd op de Nederlandse redenering, dat als grondslag heeft gediend voor het plan dat de ministers vandaag zullen bespreken èn, naar men hoopt, ook zul len aanvaarden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat men er dan ook helemaal is. Integendeel, het plan geeft slechts de hoofdlijnen aan en de verwachting is dat er nog vele maanden zullen verlopen voordat men het ook over alle technische details eens is alsmede over de uit eindelijke vorm, waarin de verordenin gen moeten worden gegoten. Het plan voorziet in integratie van het verkeer in 3 etappen. De eerste 2 moeten in 1972 zijn geëindigd. De eerste etappe (die 3 jaren zal du ren) zal zich uitsluitend tot het inter nationale vervoer beperken. Voor de in ternationale binnenvaart zal voor deze eerste periode een referentietarief wor den ingesteld, gekoppeld aan een ze kere marge of vork zoals men dat in het Brusselse jargon noemt, neerkomen dus op een maximum en minimum. Alleen als de overeengekomen vervoers- prijzen buiten de vork vallen moeten zij worden gepubliceerd. Opgave hiervan aan de betrokken instanties dient te ge schieden na de afsluiting van het con- trakt en voor de uitvoering ervan Dit systeem zou de vrije prijsvorming in grote mate vrijlaten, hoewel men ander zijds verwacht dat het toch een zekere regulerende werking zal uitoefenen. De gedachte om een referentietarief te kop pelen aan een vork is Frans. Voor spoorweg- en wegvervoer worden ver- de eerste periode margetarieven ver plicht gesteld maar met de mogelijk heid, dat contraktprijzen buiten de mar ge vallen, die dan achteraf moeten wor den gepubliceerd en gerechtvaardigd. Het komt er dus op neer dat de onder nemer zal moeten motiveren waarom hij lagere prijzen heeft geboden dit ten einde een ongebreidelde concurrentie te voorkomen. In de tweede fase wordt ook het na tionale vervoer in de integratie be trokken. Voor de internationale bin nenvaart blijft het zoals het in de eer ste etappe was. Voor spoorweg- en wegvervoer wordt internationaal en nationaal overgegaantot dé instelling van een systeem van de referentie tarieven. Voor het vervoer van mas sagoederen (zoals kolen, granen, ert sen, etc.) Maar iedere lidstaat kan nationaal nog andere transporten onder dit systeem laten vallen. Men hoopt tenslotte dat dit alles er toe zal leiden dat men in de derde etappe (na 1972) zich kan beperken tot de situatie waar in a(Lle verkeer op basis van referen tietarieven kan worden geregeld. Door aanvaarding van dit plan zouden de lidstaten zich echter verplichten over eenstemming te bereiken over een aan tal onderwerpen, zoals de invoering van kwaliteits- en andere eisen om als ver voerder te worden erkend en afspraken omtrent de capaciteit hoofdzakelijk op het terrein van de binnenvaart en het wegvervoer. Er moet ook overeenstemming worden bereikt over ondernemersafspraken, die aan het gemeenschappelijke concurren- tieregiem dienen te worden aangepast; over subsidies van overheidswege; en tenslotte moet men een oplossing vin den over het zeer moeilijke probleem van de kosten van de weg. Al deze over eenkomsten zouden in de eerste etappe tot stand moeten komen. In de tweede zou men het eens moeten worden over het financiële evenwicht van de spoor wegen. (Advertentie) Plotselinge hoofdpijn Opkomende verkoudheid? Laat uw vakantie niet bederven Neem 'ASPRO' mee Want u weet 't: •e*z Cttferituteeft BRUSSEL (UPI) Op het hoofd kwartier van de gemeenschappelijke markt is gistermorgen het derde stadium in de handelsbesprekingen tussen Oos tenrijk en de Europese Economische ge meenschap ingegaan. De besprekingen die een week zullen duren zullen handelen over tarieven, douanerechten en landbouw en juridi sche problemen. Ook zal worden gesproken over de han del tussen oost en west die voor Oos tenrijk van groot belang is. DE DIRECTIE van de Kon Machine fabriek Gebr. Stork en Co. 'n.v. heeft besloten tot hergroepering van een aan tal technische afdelingen en tot instel ling van een hoofd produktengroep Stork-Stoam met het doel de ontwikke ling, de verkoop en constructie van stoominstallaties te bundelen. HEERENVEEN heeft de definitieve toezegging gekregen inzake de vestiging van de Billiton Maatschappij annex een Amerikaanse chemische industrie. HET TARIEF voor daggeld 'call mo ney) is, ingaande gisteren, met een half procent verhoogd tot 3 procent. Dit in verband met de krapper wordende geld markt door vakantieuitkeringen en de nadering van de ultimo-opvragingen. Op 18 juni werd genoemd tarief eveneens met een half procent verhoogd tot 2,5 procent. EEN AMERIKAANSE handelsmissie van zes vertegenwoordigers van fabrieken, die materiaal produceren voor het onderzoek van de ruimte, voeren in Ne derland besprekingen met de E.S.T.E.C. (het Europees Centrum voor Ruimtetech niek) en met Nederlandse wetenschaps mensen, die werken aan het onderzoek van de ruimte. IJMUIDEN (ANP). Nog vóór de bouwvakvakantie hoopt men by Hoog ovens te kunnen beginnen met het be tonwerk van het fundament voor de zesde hoogoven. De nieuwe hoogoven wordt de eerste, die een fundament krijgt waarin niet alleen cement maar ook staal van eigen fabrikaat is verwerkt. Een eerste bestelling voor de levering van 450 ton geprofileerd, hoogwaardig betonstaal, is reeds door de staaf- en draadwalserij uitgevoerd. Voorts zal hoogoven vijf een nieuw soort voedsel toegediend krijgen: harde, gebakken ertsknikkers, ongeveer één tot anderhalve cm groot, die in de interna tionale staalindustrie met de Engelse naam „pellets'' worden aangeduid. De pellets, waarmee nu een proef wordt ge nomen, zijn gekocht in Canada en Peru. Hoogovens bestudeert thans met een vijftiental Duitse staalbedrijven en een groot Luxemburgs concern de perspec tieven der vestiging van een groot pell- etseringsbedrijf in de Europoort. Wanneer hoogoven zes in 1968 in pro- duktie gaat, zal hij jaarlijks anderhalf tot twee miljoen ton erts verslinden. Derhalve moet binnenkort worden beslist welke richting voor de hoogovenvoeding zal worden ingeslagen. N.V. Handelsvennootschap, voorheen Maintz en co (Amsterdam): 8 (onv.) N.V. Bank voor Nederlandse Gemeen ten, Den Haag: 8 pet. (onv.) IN HET DONAUGEBIED langs de Hon gaarse grens, waar men een watersnood heerst, zijn 30.000 mensen geëvacueerd. Duizenden militairen zijn nog bezig mensen elders onder dak te brengen. AMSTERDAM Het Damrak heeft gistermiddag de nieuwe beursweek ingezet met een gedrukte stemming voor praktisch alle internationale waarden. Verrassend was dit niet. Het verlaagde niveau van vrijdagavond deed gisteren niets anders verwachten. Het koerspeil voor de hoofdfondsen gedurende de niet-officiële beurs opende voor Philips f 1,30 lager op 123,30 t.o.v. het voorgaande slotniveau. Dit was niet vanwege het Amerikaanse aanbod doch louter en alleen door gebrek aan kooporders. Unilever zakte ruim een gulden in tot 134, evenals Kon. Olie op 136. Even veerden de koersen in de oliewaarden op tot 136,30, doch later zakte de prijs tot 135,60. AKU onderging een koersdaling van bijna drie punten tot 450, terwijl voor Hoogovens een adviesprijs op 494 (496) werd opgegeven. De omzetten in alle hoeken van de hoofdfondsen waren minimaal. Amsterdam heeft zich gisteren vol komen aangepast op het lagere slotniveau vrijdag in Wall Street. Daar was de markt vrijdag lager op het bericht dat China troepen naar Vietnam zal sturen wanneer daarom wordt gevraagd. De revolutie in Algerië deed dan ook geen goed aan de markt. Mede hierdoor bleef het publiek in Amsterdam een afwachtende houding aannemen. De arbitrage had praktisch niets te doen. Het hoge rentepeil, dat zo langzamerhand boven de 6 procent komt te liggen, weerhoudt het publiek ervan om in de aandelenmarkt te stappen. De leidende cultures waren gemakkelijker, terwijl de scheepvaartwaarden zich vrij goed konden handhaven. Ook de staatfondsenmarkt gaf eerder geringe afwijkingen naar beneden te zien met zeer weinig zaken. De inschrijving van vrijdag op de 6 procent obligaties Bank voor de Bouwnijverheid tot een bedrag van f 10 miljoen tegen 99 procent wordt volledig toegewezen. In de lokale afdelingen werden aandelen Bergoss lager geadviseerd op de aan staande emissie. Gisteren werd een aanvang gemaakt met de handel in claims Nederhorst en die van Hoek machinefabriek. Claims Nederhorst werden op f 30 beneden de theoretische waarde geadviseerd. De obligatieclaims Drie Hoefijzers kregen een hogere advieskoers. Frans Beeren reageerde praktisch niet op het passeren van het dividend (7 procent) aangezien de beurs hiermede reeds rekening had gehouden. Buhrmann-Tetterode was wederom lager op het te verwachten aanbod van stockdividenden. (Van een onzer verslaggevers) DEN HAAG Des kundigen van de Ne derlandse Gasunie en cultuurmaat schappijen gaan in de komende drie we ken een vijfhonderd km lange loopin spectie houden langs het buizennet, dat vorig jaar gelegd is. Men wil deze inspec tie in ongeveer drie weken beëindigen, om daarna rapport op te maken over eventuele oogst- en structuurschade. De ze schade zal door de Nederlandse Gas unie met betrokke nen vereffend wor den. Voor het buizen net van ongeveer 500 km, dat de Ne derlandse Gasunie vorig heeft laten leg gen geldt een bepaalde schaderegeling, die praktisch geheel verrekend is. Er lo pen nog enkele protestclaims (van de 6000 landeigenaren zijn het er nog 25), maar ook deze zullen binnenkort tot het ver leden behoren. De Nederlandse Gasunie heeft daar naast besloten zelf al het initiatief te nemen voor het onderzoek naar de zo genaamde oogstdervingen op de grond, waarin de buizen gelegd zijn. Hiervoor is een 500 km lange loopinspectie ge kozen, samen met deskundigen van de (Advertentie) cultuurmaatschappijen. Op deze manier hoopt men zo nauwkeurig mogelijk even tuele oogstschade te kunnen nagaan en bovendien schade aan de sleufbreedte te kunnen opnemen. Onmiddellijk na deze inspectie volgt overleg met betrokken landbouwers tot regeling van deze scha de. De schaderegeling voor het aanleg gen van het buizennet in 1965 heeft een andere basis. Dit jaar levert men de tracés, waarin de buizen gelegd zijn. zo veel mogelijk in hun oorspron kelijke toestand op. Men haalt daar om voor het leggen van de buizen eerst de zogenaamde teeltaarde weg. zodat deze later niet meer vermengd kan worden met de ondergrond. Vol- gend jaar wil men ook het buizennet 1965 aan een loopinspectie onderwer pen voor het opvangen van de oogst schade ook op deze tracés. Intussen is tussen de Nederlandse Gas unie en het landbouwschap overeengeko men, dat het schap voor iedere sectie van het hoofdtransportnet een vertrou wensman aanwijst. Deze krijgt de op dracht 't verloop van de buis-werkzaam heden dagelijks te volgen en nauw con tact met de Gasunie te onderhouden over de registratie van alle schade en over de behandeling van de klachten. De Nederlanse Gasunie neemt de kos ten hiervan voor haar rekening. De Heidemaatschappij heeft opdracht gekre- gen de door de stichting bodemkarte. ring, waarmee de Gasunie ten nauw ste samenwerkt, geadviseerde nabewer king van de grond uit te voeren. DEN HAAG Als eerste in de mili taire geschiedenis van het westen heeft admiraal Th. H. Moorer, commandant van het Atlantische NAVO-comma<ndto en tevens van het Amerikaans-Atlantisch Commando, dezer dagen vanuit zijn staf kwartier in Norfolk een boodschap door gegeven aan Manlio Prosio, secretaris generaal van de NAVO te Parijs. Binnen 12 minuten kwam het antwoord uit het NAVO-gebouw aan de Porte Dauphine in Parijs. „Een historisch ogenblik voor de ad miraal, die zich bijzonder veel voorstelt van de militaire verbindingen via de' satelieten", aldus zijn stafofficieren in Den Haag. Admiraal Moorer vergat deze gebeurte nissen maandag bij zijn bezoek aan Ne derland te vertellen. Zijn officieren des te minder. Zij vonden het een pikante bijzonderheid voor de NAVO en een des te aardiger feit, omdat de U.S.-marine kortgeleden twee Amerikaanse ruimte- vaardigers, die uit het heelal in zee land den, weer heelhuids thuis had kunnen brengen. Admiraal Moorer was gisteren voor een bliksembezoek in Nederland. Hij sprak met minister De Jong van de fensie, met Nederlandse militaire autori teiten en met een aantal journalisten over de NAVO, de nuclaire NAVO-vloot, de gemeenschappelijke oefeningen en de eventuele gemengde bemanning op de be faamde MLF-flottieltjes. De commandant LONDEN (AFP) In een toespraak tot de Belgische Kamer van Koophandel in Londen heeft de Britse minister van Handel, Douglas Jay, gisteren een ver strekkende en wederkerige verlaging voorgesteld van de invoerrechten op in- dustrieprodukten uit de EEG en de EVA. De minister hoopt hiermee te bereiken, dat de betrekkingen tussen beide orga nisaties beter worden. Zijtn inziens zou over deze verlaging moeten worden on derhandeld in het kader van de Kennedy- ronde, de algemene tarief'verlaging van vijftig procent binnen de algemene over eenkomst voor tarieven en handel (GATT). De tarief verlagingen van de EEG en de EVA zouden zich moeten uitstrekken tot de leden van de GATT. Ze zouden tevens de verdienste hebben dat ze aan de ont wikkelingslanden ten goede komen. van het Atlantisch Commando van die NAVO verdiepte zich in geen enkel po litiek probleem. „De MLF is een kwestie van beleid. De verhouding Amerika- Frankrijk is een onderwerp, dat een probleem is van onze regering. De NAVO en Frankrijk is ook alweer zo'n politiek vraagstuk, waar een militair geen oor deel over kan (en mag) geven". Admiraal Moorer keert deze week via Parijs, Londen en IJsland terug naar zijn stafkwartier in Norfolk. NABEURSKOERSEN Telefonisch avondverkeer AKU 448, Hoogovens Kon. Olie 134.80—135.30, Philips 122.00 gb—122.70, Unilever 134.00. BREDA 21 juni Andijvie 60-80; as perges AA E 335-340; AA I 320-325; A E 349-353; A I 303 308; B I 300; C I 200-203; F I 196-215; F II 102-104; bloemkool A 60-75; B 35-40; C 15-25; snijbonen 210-240; dubbele stambonen 210-240; tuinbonen 43-48; dqperwten-rijs 90-100; -stam 70-80; peulen 160-240; kaskomkomrners 75, 43 60, 35 41; 50, 32-37; 40 21-28; 35, 19; kas- komkommers 41-44; savoiekool-groen 60 70; spitskool 45-55; bospeen 60-80; poste lein 40-55; raapstelen 4-8; rabarber 13- 16; radijzen 8-12; selderij-bos 4-8; sla I 18-23; II 12-16; spinazie I 40-50; II 20-30; tomaten A 498-508; B 495; C 475-490; CC 329-445; peterselie-bos 8-12; vroege aard. bonken 45; drielingen 40, kriel 50; was peen AI 70-80; aardbeien per kg I 160- 230; II 100-140; per doosje I 60-75; II 40- 50. BERGEN OP ZOOM, 21 juni Aardb. p. kg 90-193, p. d. 15-47, kersen 87-139, and. 57-71, sla 6-31, spin. 37-50, bospeen 42-72, waspeen 55-86, bl.kool 14-81, ra barber 8-22, sav. 53-64, spitskool 46-54, dubb. bonen 273-331, peulen 190-233, erw ten 81-106, tuinbonen 28-45, komk. 25-50, snijbonen 161-258, boskroten 30-41, pos telein 33-41, aardapp. 30-72. BERGEN OP ZOOM, 21 juni Asper ges AA ex 325 AAI 280 A ex 365 Al 295 A afw. 240 B ex 380 BI 300 B afw. 230 C ex 240 Cl 200 Dl 175 El 80 E2 45 stek 115 ondereind 18, aanvoer 15 ton. ROOSENDAAL, 21 juni. Dubb. bo nen 220260, vroege aardapp. middel 25 35, drielingen 4043. kriel 5152, tuinbo nen 31—36. sla 14—18, bl.kool 14—67, peu len 120200, komkommers 2340, toma ten A 86, B 64, C 57, sav. kool 10—26, spitskool 1420, waspeen 88—93, sjalot 18, doperwten 6471, aardbeien AI 141198, A2 102—164. BI 100—127. B2 90—108. p. doos 3941. GOES, 21 juni Kruisbessen 86-89, rode bessen p. d. 1 98. aardbeien: cambr. vigour 1 54, redgauntlet 1 39-55, 2 27-48, (Advertentie) Elke OLVEH polis is winstdelend Een handelsdelegatie uit de Amerikaanse staat Iowa, onder leir ding van gouverneur Harold E. Hughes, brengt tot vrijdag 25 jv/ni a.s. een bezoek aan Nederland. Maandag heeft de leider van de de legatie in de Wittebrug in Den Haag de lunch gebruikt met de Ne derlandse minister van Landbouw en Visserij, mr. B.W Biesheuvel,, die we hier (links) met gouverneur Hughes zien toasten regina 1 39-54, 2 23-40, senga sengana 1 44-50, 2 26-40, 3 18-27, vola 1 47-49, go- rella 1 53-54, 2 30, talisman 1 45-53, 2 27-34, morton pr. 1 52, mach. früh. 1 48; per kg: early rivers 2 250, 3 130, aard. regina 1 150, 2 80-100, 3 60-65, senga sen- gana 2 90, talisman 2 130, redgauntlet 2 90. Groenten per stuk: kropsla 2 9-17, Cl 9-11, bl.kool Al 32-60 A2 27-44 BI 16-35 B2 17- 26 afw. 20-32; per bos: wortelen 1 70, 2 60, kroten 1 28-28, 2 23-24, seld. 11, peterselie 7-9, bonenkruid 9-14, rapen 2 26, uien 1 19-20, 2 18-20; p. kg: prelude bonen 1 260-280, tuinbonen 1 55-57, doperwten 1 63-65, and. 2 52, spinazie 1 39-46, rabar ber 1 20-21, waspeen 1 91, peultjes 1 220, 2 180-200, gr. sav. kool 1 23, spitskool 1 32-34, vr. aardapp. gr. 34-43, driel. 26-39, kriel 27-32, oude aardapp. 17-18. Met in gang van vandaag veiling van aardbeien zonder dop. STEENBERGEN, 21 juni AaMb. p. d. 1 33-45, 2 19-38, afw. 15-21, p. kg 1 130-146, 2 70-145, afw. 62-102, tuinbonen 37-38, peulen 235-236, aardapp. eerstelin gen gr. 33-36, driel. 30, kriel 40-45, barima gr. 30, driel. 27, kriel 43, sdrtema bonken 27, driel, 28, kriel 41. TERNEUZEN, 21 juni Sla 1 7,90- 21,90, 2 4-12, bl.kool A 76 A2 52-74 B 46 B2 25-48 C2 16-35 afw. 20-74, gr. komk. A 21-39 B 24-36 B2 22, C 18-28, seld. 3-10, peen 37-57, kroten 36-40, uien 4-12, eer stelingen 1 52-66 driel. 38-50 kr. 57-60, prins.bonen 299-302, tuinbonen 50, spits kool 30-51, peulen 201-237, sav.kool 9-26. asperges B 288-352 B2 232-272 C 170-186 C2 104.216 afw. 36-50, doré 1 46, kr. 48, rabarber 21-23, spin. 66-73, tomaten A2 63-66 B2 69-71 C2 35-46, aardb. p. d. talisman 1 40-45, 2 25-34, red gauntled 1 45-55, 2 26-46, regina 1 34-58, 2 25-42, sengana 1 36-46, 2 23-38, Cambridge 2 27, m. fruhernte 2 24-32, glaza 2 30-36, gorello 1 34-57, 2 27-42, vola 1 48-52, 2 36-41, juspa 2 29, merton princes 1 46-53. KAPELLE, 21 juni Kruisbessen- veiling, gr. kruisbessen voor export en ind. 78-90, aardbeienveiling, aardb. p. d. van 250 gr regina 1 44-60, 2 20-46, senga sengana 1 37-50, 2 20-42, vola 1 48-58, 2 24-45, gorella 1 38-55, 2 27-40, mach. fruhernte 1 48, 2 17-35, red. gauntlet 1 42-60, 2 23-50, camb. vigour 1 48-56, 2 31-43, aardb. p. kg 2 57-99, 3 55-56, rode bessen p. d. jonkh. van tets 1 80, groente veiling: kropsla 4,5-17, bl.kool 23-62, bos kroten 10-30, tuinbonen 45, spitskool 22- 38, aardapp. nieuw 1 29-36, 2 30-31, driel. 30-32, kr. 33. Konstanz 520 (+4), Rheinfelden 403 (+7), Ottenheim 488 3), Straatsburg 450 (—12), Maxau 669 16), Plochimgen 187 12), Mannheim 600 13), Stein- baeh 207 (—21), Mainz 517 (—10), Bongen 404 (—10), Kaub 491 (—16), Trier 330 (—38), Koblenz 466 (—19), Keulen 507 (—15), Ruhrort 732 (—16), Lobith 1351 9), Nijmegen 1122 8), Arnhem 1097 9), Eefde IJssel 660 8), Deventer 546 7), Monsin 5452 6), Borgharen 4000 f—89), Belfeld 1228 (—11), Grave beneden de sluis 517 22). 18/6 21/6 Premie leningen Nederland 54 oy4 98% 98% Nederland 64 6 94% 94^ Nederland 58 4% 92 y4 92% Ned. 59 4% 92 y4 92% Ned. 60/2 4% 91 91 Ned. 59 4y4 90 y4 90 Ned. 60 4y4 883/4 88y4 Ned. 61 4y4 88 %x 88V4 Ned. Staf1 3% 81 80H Ned. 5U/1-2 ay4 843/4 18% Ned. 54/1-2 3V4 80 u0 Ned 55/1 3y4 79% i 9% Ned. 55/2 3y4 833/4 833/4 Nederland 37 3 85 y4 84% Ned Grootb. 46 a 84 y4 84 Ned Doll. 47 3 89% 89 Nea. Invest. 963/8 96% Indie 37s 903/4 90H Bank- en kredietwezen B. Neo Gem. 57 b 100H 100H Id. 30 J 58/59 4% 89% 893% Id. 25 1 60/3-6 4% 90 3« 90% Culture» A'dam Rubber 107% 107% HVA Mij en ver 137 y4 industriële ondernemingen A.K.O. Dell Mij t. eert. Hoogov. n.r.c.v.a philips Gem. Bez Unilever c.v.a, Dortsche Petr. Dortsche Petr. 1% Kon. Petr 20 452% 112.50 496 124.50 135.10 6223/4 6213/4 136.90 Scheepvaart en Luchtvaart H.A.L. Java-China Pak KJ-.M f eert. K.N.S.M n.b. Stv. Mb Ned. Nieivelt Goudr. v. Ommeren c.v.a 129% 161% 135 123 129% 107% 220 Rotterd. Lloya Scheepv Unie Fremieieningen en diversen 18/6 21/6 149 138 Co-op Ned. a.o.b.7 Co-op Ned. r.sp. Ned Gasunie Alkmaai 5ö 2% A dam obl la 56-1 ld oö-Z ld oö-3 Breaa» Lordiechi 51 2% 2% 2% 2% 36 2% Eindhoven 54 2 Va Enschede 54 2% sGravh 52-1 2% idem üutterd idem idem Utrecht o2-2 2% 52-1 2% 52-2 2% 5-4 2% 52 2% Z.-Holiahd 57 2% E.-Holland 59 2 Converteerbare obligatie 109 100H 79% 853/4 b 78% x 90% 88 Va 79% 773/4 96% 88% 100% 853/4 87 y4 109 8OV4 56V4 78% 91% 893/4 79 77% 77 88V4 96% 88 V4 86% 85% 87 A.K.U 1000 4% 135 131% Gelder Zo 92 92% KLM subord 4% 114 Scholten Foxh 4% 103 104 Aand. in beiegg mlj en Aig. bonds oezit 1340 1335 Convert© 1-1 pb 1070 1060 HBB bel.dep.l-2pb 855 845 interbonds 1 pb 695 695 A'dam neimf) 50 145 144.50 Dutch int. 137.51 136.50 Interunle /50 185 185 Neto 50 99 99 Robeco 50 219 218 Unit as /Ö0 455 457 Ver. bez 18 94 f 50 124 123.50 Europal -10 pb 495 495 Bank, krediet verzekering Alg. Bank Ned. 271 270 AMEV NJi eert 790 760 AMRo Bank 58.80 59.30 Cultuurbank 17% 17% Gron. Ind. Cr. B. 169U 16914 18/6 21/6 Holl. Bank Unl« 232 232 Kas associatie 135 y4 Nat. Lnv B. Nat. Nea cert. tioo 590% Ned. Crediei B 2083/4 2083/4 Ned Middenst. B 106 106. F 0 Ned. uverzee B 205 205 R.V.S cert. d. 645 x 640 Slavenburg s B 208 209 Ver. Bankbedr. 180 180 industriële ondernemingen Alb Hetfn 599 599 Aig. H. tnU Onr G 188 D 188 0 Anne A dam 187 189% Aig Norit MJj. 215 214,80 AmsteJ br. 392 A'dam Ballast Mij 440 433 A'dam Droogd.Mij 125% 125 A'dam Rijtuig Ml 303 303 b AN I EM nat bez 54 Apeia netieniabi 377 378 Beeren tncotlabj 88% 89 dens'I or p intern 427 430 Bergt J urg. 25» 233 233 Bergoss 312 292 Barker s Patent 228 229 Biaauwhoed 350 845 x Biijaenst Win 102 102 Bols Lucas 228 231 Borsumjj Wehry 59 59 Braatmach R'dan 5b 56 Breda mach tabi 260 262 Bredere Ver.bed! 570 o60 Brocades 850 840 Buhrmann lette 805 196 Bijenkort 590 CaJvè 912 905 carps Garenfabi 328 Centi. Suiker Ml 429 425 cur. Handel Mij 200% Daalderop 238 Dagra 340 340 Dess. tapljtfabr 312 Dikkers en Co 148 '/2 148 Drie Hoefijzer* DJt.U. 365 365 Duyvis Jz. 287 286 Emba 241 239% Entn Pletten 227 217 Erdai Ml] Excelsior 156 y2 150% Fittmgfabr. 115 x 115 Fokker 220 220 ford 935 935 18/6 21/6 Gazelle njwJabr 305 x 300 x Gelder Papie* 130% 133 Gelder i.-Tielens 443 440 Gero tabi 286 285 x Geveke en Co. 622 Gist- en Spir.fabi 309 312% Grinten v. d. 816 801 Gruyter Zn 5% 138% 138% Hagemeijei Co 478 477 t Hart instx. 143 143 Hateme N.V. 202 202 Havenwerken 267 266 Hemekens bierb 460 455 Hero con. Breda 230 235 b Hey broek-Zeiana 420 414 Hoek'smach. fabi 660 b 615 Hou. Kattenburg 88% 90 Holi. Beton MJj 324 Holl. Gonstx w 395 393 Holl. Melksuiker 215 x 216 Homburg 465 b 272% Hoogenboscü sen 292 Hooimeyer Zn 140 140 Lndoheem 61.10 61 ing. Bur. Bouwn in tern alio mi. gew be ton b 300 292% in ven turn 490 JongeneeJ noutr Kemo 445 x 440 x Kempen Begeei 703% 704 Key nouthandei 136 b Kledingmo öm Kleine Suikerw i98 198 Kon fabr vhAJe. 275 276 Kon PapiertabJ 104% 104 Kon. Zout Ketjei 246 246 Korenschoof 866 868 Koudys voed Kromhout mol 166 165 Kon. Ver. fapvn 131 127 Kwatta choc Leeuw Papiej Leidse Wolsp 276 x 276 x Lmdeteves 300 295 Macintosh. 165 166y4 Meel Neo Bakk .436 x 435 Mees '88 420 416 Menko 198 x 198 x Meteooi Beton 107 b 105 Misset Ultg M« 221 221 Mos» 415 407 Muller en Co. 18/6 21/6 Mjjnbouwk. werk 314 314% Naarden Ch tabx 100% 330 x Nedap 498 Nea. Luk Mjj. 157 156 N. exp. pap. tabi 96% Ned. Kabeilabr 166 x Ned. Melkunie 322 334 Ned. ScheepsbJViL NeUe wed v. 96 97% Ne tam 240 b Nijverdal-Cate 253 254 Oranjeboom 399 Vu 399 Overzeese Gas 93.81) 793 Paiemb aid. Mjj 139 139 Paiaue 9b 98 Blimps compi 4o.zu 47.30 Pieiersen auto's 127% 127% Keesink_en Co. 188 183 Reuieveid mach 180 180 tüva 314 314 Roti. Lruogd. Mij 22b 229 Ruhaak en Co 119 12»% Rijnstaai 89% 89% Ochev expL Mij 207 206 Bcnukbeion 281 280 achoiien Karton 468 c 472 schuiten üuxhui 480 475 sixnon de Wit auauQ's etnUJ.ai.. 13b 135 x smits transt 239 240% spaaraestao 540 540 Biukvis <si Zn 198% 198% Etuumsp i wen li. 79% 79 Swaay van 310 Üynres Chem 233 230 x Tabak Phil c.v 212 Texoprint 168 175 Thomas en Drtj vei 492 490 Thomson v. bedi 224 221 Twe. Overz. Hano Udennout Bteeni co 185 U mie ver 1% 126% 126 d Idem 0% 107% 106 d idem 4% 74% 75 b U termohier. 444 443 Utr. aslajtiabi 285 285 x V arussieau O 273 Veen en a Btm.sp Ver.Giasfabr o.b 232 231 Ver Machlabr 149% Ver. louwfabz. 325 325% Vettewinkei 454 452 V ezelverwerking Vihamu Vredesuun rub Vuicaansoord Walvisvaart Wereldhaven Wermnk s Beton Wessanen Will. Ueyen.-Bi. Wyers ind H Zaalberg Zeeuwse Coniect Zwanenberg-urg 18/6 21/6 149 149 c 170 201 202 124 123% 92 923/4 380 x 370 x 182% 180 567 566 178% 178 493% 495 98 b 98 314 313 175.10 175.10 Mijnbouw en petroleum Aig Expi MIJ 42 42 tJLLuioo ie rubr Biiüton 2e ruoi. 422 419% Kon eett la; Zo 13;.») 138 Mem sa 20 137.20 135.90 Mueara ismm 1601.50 1615 iü. eert opi i/U) 2580 id i wmstbew 2940 2975 ld. 4 wmstbew 2915 Oost-Borneo MU 73 77 b scheepvaart e urneat Oostzee Uoliartondsen Anaconda Bettnuhem SteeJ 498 49714 lU2Vs 103 6414 36 641/a 97^ Generrn KJectnc 98 i2 x 3514 Genera) mutor* 99% 97 y8 Proct. and Gamba tiepublrc Steer Shell OU U.S. Stee) 71 41% 40% 60 60% 49 48% Lieden gedaan en biedei S gedaan en laten laten i «xdividend *s -lalro

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 8