Fo Holland Festival is kroon op het werk van Nationaal Ballet iHiP n oAlnidudlee KAREL1 HIT* Parade soorten finnbrod 69 Donald Duck DRUK BEZET EN AMBITIEUS PROGRAM Win een plaat van Willeke! Twee wereldpremières en opvoering Groene Tafel Televisionaire impressie van de slag bij Waterloo ALMDUDLER... HEERLIJK! Happening toch aan mag niet den in DAGBLAD DE STEM VAN DONDERDAG 17 JUNI 1965 nlijktLeid. merjassen jekendshirts erhesriden ssen ilberts intalons eden ïgenjassen illovers 14.75 A 74 Wat zal vader Nou, het is blij zijn met die toch zeker maar prachtige feestdoos één keer per jaar Karei I sigaren... vaderdag! Apartheid Luchtverontreiniging II Monument voor een gestorven jongen Tournee BRT-PRODUKTIE OOK IN NEDERLAND Keerpunt in de dans Shaffy op reis komt te vervallen Marius Monkou zingt voor U Fris als een waterval Dat is Almdudler, de bekende Alpen drank uit Oostenrijk. Bereid met geurige Alpenkruiden. Fris, verkwikkendapart Almdudler is alcoholvrij. Met een „tic" een heerlijke longdrink. Er is maar één Donderdag 17 juni Vrijdag 18 juni Donderdag 17 juni VOLKOREN KROKANTBROOD w \B °ent J •„vKfs^esiÉ*'' jortieve en uiterst praktisch® les-ruiten in zachte kleuren- s elegante snit Kostuums met en slanke taille vindt U N Fo zal weer de voorkeur geven een goed kledingstuk. Wij kun- U daaraan helpen, onze kol- pc z!'- 'eer groot in kijken. U ziet binnen ongetwlj- henk. TERNEUZEN -F O N T E N O Y - -^v anse kwaliteit en praktisch. (Advertentie) DEN HAAG. Het Nationale Baliet, dat een zeer druk dans- seizoen achter de rug heeft, zet met de twee programma's in elf voor stellingen in het komende Holland-Festival de kroon op het werk Deze groep, die uit 72 danskunstenaars en 18 leerlingen bestaat, bracht in 1964'65 zes premières uit en trad niet minder dan 191 maal op. De belangstelling voor dit ensemble is groeiende. In Amsterdam zul len komend seizoen meer voorstellingen worden gegeven en voor Den Haag zijn reeds tweemaal zoveel aanvragen binnen als verleden jaar. Jammer is, zo vertelde de leidster Sonia Gaskell, dat men slechts de beschikking heeft over één grote repetitieruimte. Dat is beslist te wei nig, de outillage in Amsterdam was tenslotte voorbestemd voor een kleiner operaballet. Behalve het avondvullende ballet Het Zwanenmeer, dat met de Russische gas ten Violetta Bovt en Arkady Nikolaev op 25, 28 en 30 juni, alsook op 2 juli a.s. in het Amsterdamse RAI-gebouw, op 4 juli in de Haagse kon. schouw burg en op 6 juli in de Stadsschouw burg in Eindhoven zal worden ge danst, treedt het Nationale Ballet met een speciaal festivalprogramma van vier choreografieën op in de stads- schouwburg in Amsterdam op 19 juni I en 14 en 15 juli, op 22 juni in de Rotter damse schouwburg en op 11 juli in de kon. schouwburg te Den Haag. Het Zwanenmeer, dat door 't Utrechts Stedelijk Orkest wordt begeleid, brengt voor de eerste maal Violette Bovt naar ons land, prima ballerina van het Sta- nislawsky-tiheater te Moskou en draag ster van de titel „verdienstelijke arties- te van de Sowjet-Unie". Zij werd in Los Angeles geboren en geniet door haar fenomenale virtuositeit ook grote be kendheid buiten Rusland- De 24-jarige Arkady Nikolaev werd op geleid door de school van het Bolsjoi- ballet te Moskou, zijn geboorteplaats. In de rol van prins Siegfried in het Zwanenmeer is hij met zijn grote zwe vende sprongen en onberispelijke mise- en-place niet alleen een volmaakt dan ser, maar tevens een bezield acteur. Het speciale festivalprogramma, dat na I de komende feestmaand niet meer in deze bundeling van noviteiten te zien zal zijn, opent met de première van de Canadese choreograaf Brian Mac Do nald ,,Aimez-vous Bach?" op welke I vraag de maker van dit danswerk, dat een hommage aan Balanchine is, zelf bevestigend antwoordt. MacDonald, die oa. aan leden van het Kirov-ballet in Leningrad les gaf in jazzdans, mengt gendarische lid van de Maastrichtse adellijke familie Maessen de Sombreff, die de rol van het meisje in 1932 in Pa rijs creëerde, gaf aanwijzingen. De Groene Tafel wordt in de originele choreografie gedanst. Alleen de mas kers zijn enigszins gewijzigd. Het ballet kwam indertijd als een schok de dans- wereld binnen, juist in een periode waar- verstarring en barokke overdaad dreigden. Sindsdien is de ontwikkeling van de danskunst niet denkbaar zonder deze stimulans. Nog steeds is de 64-ja rige Kurt Jooss een gezaghebbend man in het Europese ballet. Met verbazing heb ik in de dagbladen gelezen dat de Nederlandse regering f 100.000 van de Nederlandse belasting betaler ter beschikking stelt van slacht offers van de Zuidafrikaanse apart heidspolitiek. Schande is het dat de Nederlandse re gering zich met de binnenlandse aange legenheden van Zuid-Afrika inlaat. Schande is het dat de Nederlandse re gering zich eerst niet persoonlijk op de hoogte gaat stellen van de apartheids politiek. Het is betreurenswaardig dat de afstammelingen en de nieuwe emi granten van hun oude landgenoten en regering geen begrip vinden voor de apartheidspolitiek, doch dat ligt waar schijnlijk aan het feit dat men niet op de hoogte is van de feiten en werkelijke gang van zaken. Daarom is het goed dat de regering zich gaat overtuigen. Zij zullen verstomd staan van hetgeen in Z.-Afrika voor de zwarte bevolking wordt gedaan. Nu wordt een aantal „rebellen" met geld van de belastingbetalers gesteund! Indien enig Nederlander zich tegen het wettig gezag verzet wordt hij gestraft. Stel dat er van buitenaf bezwaar ge maakt zou worden. Dat zou toch immers absurd zijn? Neen, we behoeven het heus niet met alles van de regering Verwoerd eens te zijn. Dat zal men in geen enkel land aantreffen, doch deze handelswijze van de Nederlandse regering is absurd. Trots mogen we er op zijn dat zoveel Nederlanders in Zuid-Afrika een zeer goed stuk brood verdienen, doch meer jog moet de nadruk worden gelegd op het feit dat zij allen het als een twee- je vaderland beschouwen en nooit meer terug willen. Trots mogen we zijn op het grote aantal voorvaderen die zich daar genesteld hebben, zij verdienen Jfize steun. Geen ander Afrikaans deel Ger bevolking wordt zo kundig opgeleid jjk in Zuid-Afrika. Het is geen onder drukking, het is een zelfbestaansrecht °pbouwen. Slechts dit grootse werk met figeri ogen te zien, zal pas de onjuiste indruk en onjuiste voorlichting wegne men. BREDA, LID VAN VRIENDEN VAN ZUID-AFRIKA Naar onze mening heeft Nederland voldoende inzicht in de apartheids politiek om deze radicaal te kunnen 3fwpzen. Wellicht zou ons parlement wrzake nog beter voorgelicht kunnen gorden. Een oriëntatiereis van Ne derlandse parlementsleden naar Zuid- Afrika kon echter niet doorgaan, om dat onze volksvertegenwoordigers in Zuid-Afrika geen volledige bewe gingsvrijheid werd toegestaan (Red.) In aansluiting op het vorige stukje 'luchtverontreiniging", zou ik even de aaJdacht willen vestigen op de „colle ga s" der stadsdienst: de bussen der urendienst die in de Emmastraat ge- ationeerd zijn. Wij wonen in genoem- e straat en de luchtverontreiniging zelf (*aar toppunt. In huis en s in onze achtertuin worden we ergast" ^oor de walmende uitlaten, 0ral zoals vaak gebeurt, een bus tien uiuten tot een kwartier lang, voor het de motor laat draaien. De lucht rïan tot in de verste hoeken van 4 huis. Het is onbegrijpelijk dat zo'n in zijn werk klassieke techniek en mo derne stijl dooreen. Het ballet oogstte in Zuerich door het Nationale Ballet zeer veel succes vanwege het plastisch opti misme en de muzikale vreugde, die er uit spreken. De muziek van Bach be staat uit Inventionen, concert voor pia no in f. en toccata en fuga, het geheel in een orkestbewerking door Sevitsky. Het Holland-festival bevat door het Na tionale Ballet twee wereldpremières: monument voor een gestorven jongen door de Nederlandse choreograaf Rudi van Dantzig (32), die zijn naam voor goed vestigde niet Nachteiland. 10 jaar geleden en die tot de eigen nationale kweek van choreografen behoort, als mede De Stier van de Pool Henryk To- maszewsky. De „gestorven jongen" is de Amster damse graficus Thorn Gerrard, die begin van dit jaar vrijwillig uit dit leven scheidde. Van Dantzig was daarvan zeer onder de indruk en maakte een vrije impressie van het leven van deze jonge kunstenaar, die gekweld wordt door de lichamelijkheid van zijn ouders, door on gekuiste seksuele voorlichting op school en door allerlei onopgeloste moeilijkhe den uit de puberteit. De rol van de jon gen wordt gedanst door de beeldhouwer schilder Toer van Schayk, die men zich van een aantal jaren terug ook als danser zal herinneren. De bijbehorende elektro nische muziek is van Jan Boerman, die zijn compositie „Alchemie 1961" voor de balletversie schreef- „De Stier" stelt het menselijk offer symbolisch centraal in een danskunstig drieluik, dat veel pantomime bevat. Men danst op de grens tussen droom en werkelijkheid, eerst in een oerwereld, waar het offer biologisch is, daarna te gen een ceremoniële fagade, waarvoor Tomaszewsky het stieregevecht koos, terwijl het derde deel aan een con centratiekamp herinnert. Mevrouw Gas kell had bij haar contact met deze Pool se choreograaf de keus tussen De Stier en De drie zusters naar het verhaal van Tsjechov. Dit laatste ballet wordt evenwel in januari-februari a.s. aan het repertoire van het Nationale Ballet toe gevoegd. De kostumering voor De Stier 's iets bijzonders. Krysztof Pankiewicz schildert als het ware met stof. Op vlees kleurige maillots bouwt hij zijn crea ties met lapjes zijde en brokaat, haak werk, tule en glittertjes, waardoor zijn scheppingen bewegende collages wor den. De muziek is van Augustyn Bloch. SONJA GASKELL Slechts aan het Chileense nationale bal let, door hemzelf gevormd, en aan de staaitsopera te Muenohen, is toestem ming voor opvoering gegeven. De eisen aan de typecasting zijn bijzonder hoog. Even dreigde er bij het Nationale Bal let stagnatie, omdat de rol van de moe der niet naar genoegen kon worden be zet. Olga de Haas bleek evenwel alle eigenschappen voor het danskunstige moederschap in zich te verenigen. De gehele familie Hooss leeft mee met de totstandkoming van de voorstel ling door het Nationale Ballet. Kurt Jooss zelf is of komt in Amsterdam, zijn dochter mevrouw Anna Makard, vervangt hem waar nodig, de vroegere solodanseres van de Jooss-balletten, Ul- la Söderbaum maakte alke repetitie mee en zelfs Noelle de Mosa, het bijna le- Het Nationale Ballet, dat al ver gat het Festival-programma zulks te melden ook nog 30 danskunsbenaars moet afstaan voor de uitgebreide cho reografie in de opera De droom van Ton de Leeuw, heeft enkele bijzondere tournees in het vooruitzicht. In begin sel is men reeds door de Sowjet-Unie uit genodigd. De voorwaarden worden mo menteel bestudeerd. Het volgend jaar ga-at men met een aan zekerheid gren zende waarschijnlijkheid naar Zuid-Ame- rika en mogelijk ook naar Aruba- Voor al Argentinië, waar op 15 april 1966 in het teatro Colon te Buenos Aires de eerste voorstelling wordt gedanst, is zeer geïnteresseerd. Daar blijft het Na tionale Ballet twee weken. De gehele tournee door de landen van Latijns A- merika duurt 6 tot 8 weken. Als op 16 juni a.s. Ton de Leeuws ope ra De droom in Amsterdam in wereld première gaat, wordt daar tegelijker tijd in de stadsschouwburg een fototen toonstelling door het Nationale Ballet ge opend, waarop men het ontstaan van een ballet in de verschillende fases kan zien. moderne dodendans van Kurt zijn onsterfelijke Groene Tafel, De Jooss, welk ballet in 1932 stormenderhand na het toekennen van de eerste prijs in Parijs de danswereld veroverde en se dertdien een kleine 4000 opvoeringen be leefde, is het vierde werk van dit bij zondere festival-programma. Sonia Gas kell was al 10 jaar bezig deze choreo grafie op haar podium te krijgen, maar de grand old man van de vrije expressiedans stelde hoge eisen aan de overdracht van de rechten. Nation m een bewoonde straat mag ge- Wor(*€n- Dit spot met alle maat- tezorMii worc*en ^troffen voor de SHEDA.'"" M. v. N. HILVERSUM Vanwege het feit dat het vrijdag 19 juni a.s. precies 150 jaar geleden is dat de slag bij Waterloo werd beslist, zendt de N.T.S. die avond van 23 tot 23.30 uur op Nederland 1 de film Wa terloo uit, een rolprent welke voor de B.R.T.-televisie werd vervaardigd door Harry Kumel en Hans Redeker, die de tekst schreef. De muzikale begeleiding, speciaal voor dit werkstuk door Bartho- lome gecomponeerd, zal worden uitge voerd door het radio-orkest van de B.R.T. Men dient de tv.-film over „Waterloo" niet te zien als een historische recon structie van deze veldslag, die als een der bekendste de vaderlandse geschiede nis is ingegaan, maar als een impressie van de slachting, die er in een vol strekte verwarring onder mensen en paarden is aangericht. Het is een impres sie, waarin tekstschrijver Redeker ook een in de slag verankerde tegenstelling tot uitdrukking brengt. Enerzijds wordt de slag bij Waterloo namelijk gezien als een mooi schouwspel van kleurige unifor men, vaandels, blinkend staal, glanzende paarden, vloedgolven van aanstormende cavaleristen over glooiende velden, van kruitdamp en kanongebulder, charge en tegencharge. De slag is dan een mooi ver haal met Wellington, de hartenbreker, Ney de doldrieste van de laatste charge, de overmoedige prins van Oranje, Blu- cher, de ijzeren Prins en Napoleon, een (Advertentie! De VARA-tele visie had, zoals gemeld, een contract afgesloten met de manager van „Shaffy chantant", de heer J. Rosinga, om tijdens het zomerseizoen een viertal t.v.-uitzendingen te wijden aan de reis van dit gezelschap door de Verenigde Staten. Door moeilijkheden, die kortgeleden ontstaan zijn tussen deze manager enjbet gezelschap is de oorspronkelijke opzet van deze plannen tenietgedaan. De VARA moet daardoor van deze kleine zomer reeks afzien. bovenmenselijk genie en onfeilbare Fran se halfgod. Maar er is ook een ander Waterloo van haat. afgunst, ij delheid en zelfbedrog. Van misverstanden en vergissingen, leugens, legenden en tegenspraken. Van nooit ge geven en nooit aangekomen bevelen, van chaos, toeval en blind geluk. En een Na poleon, ontluisterd tot een machtsbeluste, egocentrische dictator, immoreel, wreed en demagogisch. Het is een Waterloo van 200.000 soldaten, van wie er 60.000 in de slag bleven, het Waterloo van de 20.000 afgeslachte paarden. Daarop wordt op een gegeven ogenblik nadrukkelijk het accent gelegd, omdat de makers van de film van oordeel zijn, dat de slag bij Waterloo de laatste dramatische charge van het >aard is geweest. Ook hier de tegenstel- "ing, enerzijds het paard op het slagveld als symbool van de romantische verheer lijking van de heroïek, anderzijds de wer kelijkheid: een afschuwelijke slachting. Zo zien Kumel en Redeker de door tal lozen met een romantisch waas omgeven veldslag. Anno 1965 verwoesten wij, aldus Redeker, de legende, de valse romantiek, de toverlantaarn van de verheerlijking. Waterloo was meer dan een veldslag al leen. PER FLES 29 CT GROTE GEZINSFLES 73 CT 12 sigaren in prachtige r 4 feestverpakking J Tr.™ jfc Als we onze naam els lend ven waarachtige kunst en cultuur willen behouden, zei Nederland toch snel iets moeten geen presteren op het gebied van de happenings. Vraag mij niet dit woord exact te verklaren. Als dit u iets wijzer maakt, u mag ook zeggen events. Terwijl half Europa gonst van de happenings en eventsklungelen wij hier in Nederland nog maar aan met een beetje pop-art. In Duitsland is men aanzienlijk verder. Een korte bloemlezing uit wat er op de jongste happenings aldaar te beleven viel wil ik u niet onthouden. Een meneer verbrandt plastic vlieg tuigmodelletjes in een snelkookpan. Een andere meneer zwaait met een machtige bijl een splinternieuwe jukebox in stukken. (Er resteren in tussen nog tal van jukeboxen). In een kamertje is een aantal bloe derige osselongen opgehangen, waar in een happenaar grote hoeveelheden spelden prikt. Een ander kamertje is ingericht met houten stellages, waarin jongelieden opgestapeld zijn. Ze hebben hun hemd uit, en op hun blote borstkas zijn stukken vlees gebonden. Elders vervult iemand een bijzon der boeiende cyclus: hij staat temid den van een kring emmers, waarvan er één is gevuld met water. Dat wa ter moet hij geregeld overgieten in een volgende emmer. Daarbij morst hij telkens wel een paar druppels. Als al het water opgemorst is, mag hij ophouden. Hiernaar komen avond aan avond drommen jongelui kijken. Ze drinken daarbij cola, eten frites en kijken heel ernstig. Morgen gaan ze wéér. PRAET-MAECKER (Advertentie) In het programma „3/4 in de middag", dat donderdag om 3 uur op Nederland 1 wordt gebracht, zingt Marius Monk.au een viertal liedjes. „Hitparade" is de naam van een nieuwe rubriek, die speciaal bestemd is voor de tieners en voortaan iedere donderdag in ons blad te vinden zal zijn. We heb ben de dopeling een aantrekke lijk jasje aangedaan in de vorm van een prijsvraag, waarvoor „Dagblad De Stem" wekelijks een grammofoonplaat van een „top per" beschikbaar stelt. De bedoeling is (de naam van de rubriek zegt het al), dat onze lezers tel kens uit een lijstje toppers naar eigen voorkeur hun EIGEn hitparade sa menstellen en die opsturen naar Dag blad De Stem. Daar wordt voor iedere plaat het aantal uitgebrachte stemmen opgeteld. Zo ontstaat dan de Dagblad De Stern-hitparade. De prijsvraag be vat echter nog een tweede opgave. Iedere week vragen wij de lezers op welke plaats naar hun mening een be paalde plaat uit het door ons gepubli ceerde rijtje in DIE Stern-hitparade zal prijken. Dit is het belangrijkste element van de prijsvraag. Onder degenen, die deze plaats juist raden, wordt iedere week een exemplaar van de plaat in kwestie verloot. De inzendingen, liefst op een brief kaart, moeten uiterlijk 's maandags in ons bezit zijn en gericht worden aan Dagblad De Stem, Reigerstraat 16, Breda. Op de enveloppe s.v.p. ver melden „Hitparade". Bovendien zullen wij in deze rubriek zoveel mogelijk aandacht schenken aan nieuwe platen op het gebied van de lichte muziek. Deze plaatbesprekingen kunnen de lezer een gids zijn in het uitgestrekte grammofoonplatenrijk Dan nu de topperlijst van deze week: Colinda Lucille Star Goodnight Roy Orbison Ticket to ride The Beatles N'avoue jamais Guy Mardel Vanavond om kwart over zes ben ik vrij Willeke Alberti The birds and the bees Jewel Akens The last time Rolling Stones Letkiss Stig Rauno Poupee de cire, poupee de son France Gall Go now Moody Blues Vraag 1: stel uit deze lijst naar eigen voorkeur je eigen hitparade samen. Vraag 2: Op welke plaats zal Willeke Alberti's plaat „Vanavond om kwart over zes ben ik vrij" volgende week in de Stern-hitparade prijken? Denk om duidelijke vermelding van naam, leeftijd en adres! pp/illeke Alberti behoort momenteel tot Nederlands meest gevierde sterren. Daarvan getuigen haar gou den platen, die een bekroning zijn van de successen, die zij oogstte met o.a. haar „Spiegelbeeld", „De winter was lang" en „Mijn dagboek". Ze staat nu al zo'n tien jaar op de plan ken. Op haar elfde jaar maakte ze haar eerste plaatje: „Zeg pappie". Het grote succes kwam echter pas enkele jaren later, toen zij, dertien jaar. haar zieke vader verving in een show in Zandvoort. Een jaartje later volg de een optreden voor de Wereld omroep en haar televisie-debuut. Toen begonnen ook de platen van de persen te rollen: „Hé niet zoenen op het zebrapad", „Bij de halte van lijn 9", „Norman", „Willeke", „Nee, jon gen ik trouw niet met jou", „De weerman" en haar recente successen, die intussen met goud bekroond zijn. J/f/illeke Alberti (Verbruggen heet ze eigenlijk) neemt haar vak se rieus op. Haar carrière is er niet een van het soort „gisteren onbekend, vandaag beroemd maar een, die voorzichtig en met tact en beleid is opgebouwd, uiteraard onder het waakzaam oog van vader Alberti, die het klappen van de zweep al jaren kende. Haar optreden op het Knokke- festival, vorig jaar, betekende voor haar een springplank naar de inter nationale podia. Binnenkort vertrekt zij naar Canada voor een wekenlang tournee. HILVERSUM I 402 m Nieuwsberichten en mededelingen 12.27, 19.00, 22.30 en 23.55 uur. Popu laire muziek 14-15, 17,15, 18,10, 20.00, en 23-05 uur. Klassieke muziek 11,45, 14.30, 19.43, 21.55 uur. Vrouwenprogramma 13.45 uur, Sportuitzending 17.50 uur. HILVERSUM II 298 m Nieuwsberichten en mededelingen 12.27, 13.00, 15.00, 16-00, 18.00, 20.00, 22-30 en 23.55 uur. Populaire muziek 12.30, 14.30 15.30, 18.30, 21 50 en 23.05 uur. Klassie ke muziek 12.00, 13.30. 16.30, 20.05 uur. Vrouwenprogramma 14.15 uur. Jeugd programma 17-00 uur. BELGIë VLAAMS 324 m Nieuwsberichten en mededelingen 12.00 uur en verder om het uur- Popu laire muziek 12.15, 18.24, 18.52. 19.40 en 22.15 uur. Klassieke muziek 13.20, 14.03 18.30, 20.00 en 23.05 uur. Sportuitzending 18.23 en 18.45 uur. HILVERSUM I 402 m Nieuwsberichten en mededelingen 7.30, 8.30 uur. Populaire muziek 7.05, 10.05 en 11.40 uur Ziekenprogramma 11.00 uur. Vrouwenprogramma 8.40 uur. Documentaire of klankbeeld 9.40 uur. (Schoolradio). HILVERSUM II 298 m Nieuwsberichten en mededelingen 7.00, 8.00 en 11.00 uur. Populaire mu ziek 7.20. 8.10 en 10.20 uur. Vrouwen programma 11.15 uur. Documentaire of klankbeeld 10.00 uur (Schoolradio). Jeugd programma 11.02 uur. (Advertentie) NEDERLAND I NTS: 14.00-14-30 Teleac - Onze voeding- KRO: 15.00-15.35 Gevarieerd programma. NTS: 19.00 Nieuws in het kort. 19.01 Ba rend de Beer. 19.06 De Verrekijker. In ternationaal jeugdjournaal. 19.15 Van ge west tot gewest, regionaal weekjournaal. KRO: 19.35 The Lucy Show (Lucy goes into politics), TV-film. NTS: 20.00 Jour naal en weeroverzicht- KRO 20.20 Brand punt, 20.50 De grote Katarina, toneel spel. 22.00 Kijk op Kunst. 22.30 Epiloog. NTS: 22.35-22.40 Journaal. NEDERLAND II NTS: 20.00 Nieuws in het kort. AVRO: 20.01 De schone heks, TV-film- 20.25 Wide world of sports, een kaleidoscoop van sport en recreatie. 21-00-22.10 Goddelijke dromen, amusementsprogramma. BELGIë VLAAMS 19.30 Engelse les. 19.45 Voor de jeugd. 20.00 Nieuws. 20.25 De Flintstones, te kenfilm: 86. Dino is verdwenen. 20.50 Van de hak op de tak: amusements programma. 2120 Première-magazine: nieuws uit de filmwereld. 22.10 Penelo pe: uitzending voor het gezin- 22.45 Nieuws. BELGIë FRANS 19.00 Berichten. 19.03 Christenen in het sociale leven. 19.33 Robin des Bois, TV- feuilleton: 9. La chance passe. 20.00 Nieuws. 20.30 La jeune folio, speelfilm- 22.05 Le carrousel aux images: nieu we films. 22.35 Nieuws.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 9