Fo
Holland Festival is kroon op
het werk van Nationaal Ballet
iHiP
n
oAlnidudlee
KAREL1
HIT*
Parade
soorten finnbrod
69
Donald
Duck
DRUK BEZET EN AMBITIEUS PROGRAM
Win een plaat van Willeke!
Twee wereldpremières en
opvoering Groene Tafel
Televisionaire impressie
van de slag bij Waterloo
ALMDUDLER... HEERLIJK!
Happening
toch aan
mag niet
den
in
DAGBLAD DE STEM VAN DONDERDAG 17 JUNI 1965
nlijktLeid.
merjassen
jekendshirts
erhesriden
ssen
ilberts
intalons
eden
ïgenjassen
illovers
14.75 A 74
Wat zal vader Nou, het is
blij zijn met die toch zeker maar
prachtige feestdoos één keer per jaar
Karei I sigaren... vaderdag!
Apartheid
Luchtverontreiniging II
Monument voor een
gestorven jongen
Tournee
BRT-PRODUKTIE OOK IN NEDERLAND
Keerpunt in de dans
Shaffy op reis komt
te vervallen
Marius Monkou
zingt voor U
Fris als een waterval
Dat is Almdudler, de bekende Alpen
drank uit Oostenrijk.
Bereid met geurige Alpenkruiden.
Fris, verkwikkendapart
Almdudler is alcoholvrij. Met een
„tic" een heerlijke longdrink.
Er is maar één
Donderdag 17 juni
Vrijdag 18 juni
Donderdag 17 juni
VOLKOREN KROKANTBROOD w \B
°ent J
•„vKfs^esiÉ*''
jortieve en uiterst praktisch®
les-ruiten in zachte kleuren-
s elegante snit Kostuums met
en slanke taille vindt U N
Fo
zal weer de voorkeur geven
een goed kledingstuk. Wij kun-
U daaraan helpen, onze kol-
pc z!'- 'eer groot in
kijken. U ziet binnen ongetwlj-
henk.
TERNEUZEN
-F O N T E N O Y
- -^v
anse kwaliteit
en praktisch.
(Advertentie)
DEN HAAG. Het Nationale Baliet, dat een zeer druk dans-
seizoen achter de rug heeft, zet met de twee programma's in elf voor
stellingen in het komende Holland-Festival de kroon op het werk
Deze groep, die uit 72 danskunstenaars en 18 leerlingen bestaat, bracht
in 1964'65 zes premières uit en trad niet minder dan 191 maal op.
De belangstelling voor dit ensemble is groeiende. In Amsterdam zul
len komend seizoen meer voorstellingen worden gegeven en voor Den
Haag zijn reeds tweemaal zoveel aanvragen binnen als verleden jaar.
Jammer is, zo vertelde de leidster Sonia Gaskell, dat men slechts de
beschikking heeft over één grote repetitieruimte. Dat is beslist te wei
nig, de outillage in Amsterdam was tenslotte voorbestemd voor een
kleiner operaballet.
Behalve het avondvullende ballet Het
Zwanenmeer, dat met de Russische gas
ten Violetta Bovt en Arkady Nikolaev
op 25, 28 en 30 juni, alsook op 2 juli
a.s. in het Amsterdamse RAI-gebouw,
op 4 juli in de Haagse kon. schouw
burg en op 6 juli in de Stadsschouw
burg in Eindhoven zal worden ge
danst, treedt het Nationale Ballet met
een speciaal festivalprogramma van
vier choreografieën op in de stads-
schouwburg in Amsterdam op 19 juni
I en 14 en 15 juli, op 22 juni in de Rotter
damse schouwburg en op 11 juli in de
kon. schouwburg te Den Haag.
Het Zwanenmeer, dat door 't Utrechts
Stedelijk Orkest wordt begeleid, brengt
voor de eerste maal Violette Bovt naar
ons land, prima ballerina van het Sta-
nislawsky-tiheater te Moskou en draag
ster van de titel „verdienstelijke arties-
te van de Sowjet-Unie". Zij werd in Los
Angeles geboren en geniet door haar
fenomenale virtuositeit ook grote be
kendheid buiten Rusland-
De 24-jarige Arkady Nikolaev werd op
geleid door de school van het Bolsjoi-
ballet te Moskou, zijn geboorteplaats.
In de rol van prins Siegfried in het
Zwanenmeer is hij met zijn grote zwe
vende sprongen en onberispelijke mise-
en-place niet alleen een volmaakt dan
ser, maar tevens een bezield acteur.
Het speciale festivalprogramma, dat na
I de komende feestmaand niet meer in
deze bundeling van noviteiten te zien zal
zijn, opent met de première van de
Canadese choreograaf Brian Mac Do
nald ,,Aimez-vous Bach?" op welke
I vraag de maker van dit danswerk, dat
een hommage aan Balanchine is, zelf
bevestigend antwoordt. MacDonald, die
oa. aan leden van het Kirov-ballet in
Leningrad les gaf in jazzdans, mengt
gendarische lid van de Maastrichtse
adellijke familie Maessen de Sombreff,
die de rol van het meisje in 1932 in Pa
rijs creëerde, gaf aanwijzingen.
De Groene Tafel wordt in de originele
choreografie gedanst. Alleen de mas
kers zijn enigszins gewijzigd. Het ballet
kwam indertijd als een schok de dans-
wereld binnen, juist in een periode waar-
verstarring en barokke overdaad
dreigden. Sindsdien is de ontwikkeling
van de danskunst niet denkbaar zonder
deze stimulans. Nog steeds is de 64-ja
rige Kurt Jooss een gezaghebbend man
in het Europese ballet.
Met verbazing heb ik in de dagbladen
gelezen dat de Nederlandse regering
f 100.000 van de Nederlandse belasting
betaler ter beschikking stelt van slacht
offers van de Zuidafrikaanse apart
heidspolitiek.
Schande is het dat de Nederlandse re
gering zich met de binnenlandse aange
legenheden van Zuid-Afrika inlaat.
Schande is het dat de Nederlandse re
gering zich eerst niet persoonlijk op de
hoogte gaat stellen van de apartheids
politiek. Het is betreurenswaardig dat
de afstammelingen en de nieuwe emi
granten van hun oude landgenoten en
regering geen begrip vinden voor de
apartheidspolitiek, doch dat ligt waar
schijnlijk aan het feit dat men niet op
de hoogte is van de feiten en werkelijke
gang van zaken. Daarom is het goed dat
de regering zich gaat overtuigen. Zij
zullen verstomd staan van hetgeen in
Z.-Afrika voor de zwarte bevolking
wordt gedaan.
Nu wordt een aantal „rebellen" met
geld van de belastingbetalers gesteund!
Indien enig Nederlander zich tegen het
wettig gezag verzet wordt hij gestraft.
Stel dat er van buitenaf bezwaar ge
maakt zou worden. Dat zou toch immers
absurd zijn?
Neen, we behoeven het heus niet met
alles van de regering Verwoerd eens te
zijn. Dat zal men in geen enkel land
aantreffen, doch deze handelswijze van
de Nederlandse regering is absurd.
Trots mogen we er op zijn dat zoveel
Nederlanders in Zuid-Afrika een zeer
goed stuk brood verdienen, doch meer
jog moet de nadruk worden gelegd op
het feit dat zij allen het als een twee-
je vaderland beschouwen en nooit meer
terug willen. Trots mogen we zijn op
het grote aantal voorvaderen die zich
daar genesteld hebben, zij verdienen
Jfize steun. Geen ander Afrikaans deel
Ger bevolking wordt zo kundig opgeleid
jjk in Zuid-Afrika. Het is geen onder
drukking, het is een zelfbestaansrecht
°pbouwen. Slechts dit grootse werk met
figeri ogen te zien, zal pas de onjuiste
indruk en onjuiste voorlichting wegne
men.
BREDA, LID VAN VRIENDEN
VAN ZUID-AFRIKA
Naar onze mening heeft Nederland
voldoende inzicht in de apartheids
politiek om deze radicaal te kunnen
3fwpzen. Wellicht zou ons parlement
wrzake nog beter voorgelicht kunnen
gorden. Een oriëntatiereis van Ne
derlandse parlementsleden naar Zuid-
Afrika kon echter niet doorgaan, om
dat onze volksvertegenwoordigers in
Zuid-Afrika geen volledige bewe
gingsvrijheid werd toegestaan (Red.)
In aansluiting op het vorige stukje
'luchtverontreiniging", zou ik even de
aaJdacht willen vestigen op de „colle
ga s" der stadsdienst: de bussen der
urendienst die in de Emmastraat ge-
ationeerd zijn. Wij wonen in genoem-
e straat en de luchtverontreiniging
zelf (*aar toppunt. In huis en
s in onze achtertuin worden we
ergast" ^oor de walmende uitlaten,
0ral zoals vaak gebeurt, een bus tien
uiuten tot een kwartier lang, voor het
de motor laat draaien. De lucht
rïan tot in de verste hoeken van
4 huis. Het is onbegrijpelijk dat zo'n
in zijn werk klassieke techniek en mo
derne stijl dooreen. Het ballet oogstte in
Zuerich door het Nationale Ballet zeer
veel succes vanwege het plastisch opti
misme en de muzikale vreugde, die er
uit spreken. De muziek van Bach be
staat uit Inventionen, concert voor pia
no in f. en toccata en fuga, het geheel
in een orkestbewerking door Sevitsky.
Het Holland-festival bevat door het Na
tionale Ballet twee wereldpremières:
monument voor een gestorven jongen
door de Nederlandse choreograaf Rudi
van Dantzig (32), die zijn naam voor
goed vestigde niet Nachteiland. 10 jaar
geleden en die tot de eigen nationale
kweek van choreografen behoort, als
mede De Stier van de Pool Henryk To-
maszewsky.
De „gestorven jongen" is de Amster
damse graficus Thorn Gerrard, die begin
van dit jaar vrijwillig uit dit leven
scheidde. Van Dantzig was daarvan zeer
onder de indruk en maakte een vrije
impressie van het leven van deze jonge
kunstenaar, die gekweld wordt door de
lichamelijkheid van zijn ouders, door on
gekuiste seksuele voorlichting op school
en door allerlei onopgeloste moeilijkhe
den uit de puberteit. De rol van de jon
gen wordt gedanst door de beeldhouwer
schilder Toer van Schayk, die men zich
van een aantal jaren terug ook als danser
zal herinneren. De bijbehorende elektro
nische muziek is van Jan Boerman, die
zijn compositie „Alchemie 1961" voor de
balletversie schreef-
„De Stier" stelt het menselijk offer
symbolisch centraal in een danskunstig
drieluik, dat veel pantomime bevat.
Men danst op de grens tussen droom
en werkelijkheid, eerst in een oerwereld,
waar het offer biologisch is, daarna te
gen een ceremoniële fagade, waarvoor
Tomaszewsky het stieregevecht koos,
terwijl het derde deel aan een con
centratiekamp herinnert. Mevrouw Gas
kell had bij haar contact met deze Pool
se choreograaf de keus tussen De Stier
en De drie zusters naar het verhaal
van Tsjechov. Dit laatste ballet wordt
evenwel in januari-februari a.s. aan het
repertoire van het Nationale Ballet toe
gevoegd. De kostumering voor De Stier
's iets bijzonders. Krysztof Pankiewicz
schildert als het ware met stof. Op vlees
kleurige maillots bouwt hij zijn crea
ties met lapjes zijde en brokaat, haak
werk, tule en glittertjes, waardoor zijn
scheppingen bewegende collages wor
den. De muziek is van Augustyn Bloch.
SONJA GASKELL
Slechts aan het Chileense nationale bal
let, door hemzelf gevormd, en aan
de staaitsopera te Muenohen, is toestem
ming voor opvoering gegeven. De eisen
aan de typecasting zijn bijzonder hoog.
Even dreigde er bij het Nationale Bal
let stagnatie, omdat de rol van de moe
der niet naar genoegen kon worden be
zet. Olga de Haas bleek evenwel alle
eigenschappen voor het danskunstige
moederschap in zich te verenigen.
De gehele familie Hooss leeft mee
met de totstandkoming van de voorstel
ling door het Nationale Ballet. Kurt
Jooss zelf is of komt in Amsterdam,
zijn dochter mevrouw Anna Makard,
vervangt hem waar nodig, de vroegere
solodanseres van de Jooss-balletten, Ul-
la Söderbaum maakte alke repetitie mee
en zelfs Noelle de Mosa, het bijna le-
Het Nationale Ballet, dat al ver
gat het Festival-programma zulks te
melden ook nog 30 danskunsbenaars
moet afstaan voor de uitgebreide cho
reografie in de opera De droom van
Ton de Leeuw, heeft enkele bijzondere
tournees in het vooruitzicht. In begin
sel is men reeds door de Sowjet-Unie uit
genodigd. De voorwaarden worden mo
menteel bestudeerd. Het volgend jaar
ga-at men met een aan zekerheid gren
zende waarschijnlijkheid naar Zuid-Ame-
rika en mogelijk ook naar Aruba- Voor
al Argentinië, waar op 15 april 1966
in het teatro Colon te Buenos Aires de
eerste voorstelling wordt gedanst, is
zeer geïnteresseerd. Daar blijft het Na
tionale Ballet twee weken. De gehele
tournee door de landen van Latijns A-
merika duurt 6 tot 8 weken.
Als op 16 juni a.s. Ton de Leeuws ope
ra De droom in Amsterdam in wereld
première gaat, wordt daar tegelijker
tijd in de stadsschouwburg een fototen
toonstelling door het Nationale Ballet ge
opend, waarop men het ontstaan van
een ballet in de verschillende fases kan
zien.
moderne dodendans van Kurt
zijn onsterfelijke Groene Tafel,
De
Jooss,
welk ballet in 1932 stormenderhand na
het toekennen van de eerste prijs in
Parijs de danswereld veroverde en se
dertdien een kleine 4000 opvoeringen be
leefde, is het vierde werk van dit bij
zondere festival-programma. Sonia Gas
kell was al 10 jaar bezig deze choreo
grafie op haar podium te krijgen,
maar de grand old man van de vrije
expressiedans stelde hoge eisen aan de
overdracht van de rechten.
Nation
m een bewoonde straat mag ge-
Wor(*€n- Dit spot met alle maat-
tezorMii worc*en ^troffen voor de
SHEDA.'""
M. v. N.
HILVERSUM Vanwege het feit dat
het vrijdag 19 juni a.s. precies 150 jaar
geleden is dat de slag bij Waterloo werd
beslist, zendt de N.T.S. die avond van 23
tot 23.30 uur op Nederland 1 de film Wa
terloo uit, een rolprent welke voor de
B.R.T.-televisie werd vervaardigd door
Harry Kumel en Hans Redeker, die de
tekst schreef. De muzikale begeleiding,
speciaal voor dit werkstuk door Bartho-
lome gecomponeerd, zal worden uitge
voerd door het radio-orkest van de
B.R.T.
Men dient de tv.-film over „Waterloo"
niet te zien als een historische recon
structie van deze veldslag, die als een
der bekendste de vaderlandse geschiede
nis is ingegaan, maar als een impressie
van de slachting, die er in een vol
strekte verwarring onder mensen en
paarden is aangericht. Het is een impres
sie, waarin tekstschrijver Redeker ook
een in de slag verankerde tegenstelling
tot uitdrukking brengt. Enerzijds wordt
de slag bij Waterloo namelijk gezien als
een mooi schouwspel van kleurige unifor
men, vaandels, blinkend staal, glanzende
paarden, vloedgolven van aanstormende
cavaleristen over glooiende velden, van
kruitdamp en kanongebulder, charge en
tegencharge. De slag is dan een mooi ver
haal met Wellington, de hartenbreker,
Ney de doldrieste van de laatste charge,
de overmoedige prins van Oranje, Blu-
cher, de ijzeren Prins en Napoleon, een
(Advertentie!
De VARA-tele visie had, zoals gemeld,
een contract afgesloten met de manager
van „Shaffy chantant", de heer J. Rosinga,
om tijdens het zomerseizoen een viertal
t.v.-uitzendingen te wijden aan de reis
van dit gezelschap door de Verenigde
Staten.
Door moeilijkheden, die kortgeleden
ontstaan zijn tussen deze manager enjbet
gezelschap is de oorspronkelijke opzet van
deze plannen tenietgedaan. De VARA
moet daardoor van deze kleine zomer
reeks afzien.
bovenmenselijk genie en onfeilbare Fran
se halfgod.
Maar er is ook een ander Waterloo van
haat. afgunst, ij delheid en zelfbedrog. Van
misverstanden en vergissingen, leugens,
legenden en tegenspraken. Van nooit ge
geven en nooit aangekomen bevelen, van
chaos, toeval en blind geluk. En een Na
poleon, ontluisterd tot een machtsbeluste,
egocentrische dictator, immoreel, wreed
en demagogisch. Het is een Waterloo van
200.000 soldaten, van wie er 60.000 in de
slag bleven, het Waterloo van de 20.000
afgeslachte paarden. Daarop wordt op een
gegeven ogenblik nadrukkelijk het accent
gelegd, omdat de makers van de film
van oordeel zijn, dat de slag bij Waterloo
de laatste dramatische charge van het
>aard is geweest. Ook hier de tegenstel-
"ing, enerzijds het paard op het slagveld
als symbool van de romantische verheer
lijking van de heroïek, anderzijds de wer
kelijkheid: een afschuwelijke slachting.
Zo zien Kumel en Redeker de door tal
lozen met een romantisch waas omgeven
veldslag. Anno 1965 verwoesten wij, aldus
Redeker, de legende, de valse romantiek,
de toverlantaarn van de verheerlijking.
Waterloo was meer dan een veldslag al
leen.
PER FLES 29 CT
GROTE GEZINSFLES 73 CT
12 sigaren
in prachtige r 4
feestverpakking J Tr.™
jfc Als we onze naam els lend ven
waarachtige kunst en cultuur willen
behouden, zei Nederland toch snel
iets moeten geen presteren op het
gebied van de happenings. Vraag mij
niet dit woord exact te verklaren. Als
dit u iets wijzer maakt, u mag ook
zeggen events.
Terwijl half Europa gonst van de
happenings en eventsklungelen wij
hier in Nederland nog maar aan met
een beetje pop-art. In Duitsland is
men aanzienlijk verder. Een korte
bloemlezing uit wat er op de jongste
happenings aldaar te beleven viel
wil ik u niet onthouden.
Een meneer verbrandt plastic vlieg
tuigmodelletjes in een snelkookpan.
Een andere meneer zwaait met een
machtige bijl een splinternieuwe
jukebox in stukken. (Er resteren in
tussen nog tal van jukeboxen).
In een kamertje is een aantal bloe
derige osselongen opgehangen, waar
in een happenaar grote hoeveelheden
spelden prikt.
Een ander kamertje is ingericht met
houten stellages, waarin jongelieden
opgestapeld zijn. Ze hebben hun
hemd uit, en op hun blote borstkas
zijn stukken vlees gebonden.
Elders vervult iemand een bijzon
der boeiende cyclus: hij staat temid
den van een kring emmers, waarvan
er één is gevuld met water. Dat wa
ter moet hij geregeld overgieten in
een volgende emmer. Daarbij morst
hij telkens wel een paar druppels.
Als al het water opgemorst is, mag
hij ophouden.
Hiernaar komen avond aan avond
drommen jongelui kijken. Ze drinken
daarbij cola, eten frites en kijken heel
ernstig. Morgen gaan ze wéér.
PRAET-MAECKER
(Advertentie)
In het programma „3/4 in de
middag", dat donderdag om 3 uur
op Nederland 1 wordt gebracht,
zingt Marius Monk.au een viertal
liedjes.
„Hitparade" is de naam van
een nieuwe rubriek, die speciaal
bestemd is voor de tieners en
voortaan iedere donderdag in ons
blad te vinden zal zijn. We heb
ben de dopeling een aantrekke
lijk jasje aangedaan in de vorm
van een prijsvraag, waarvoor
„Dagblad De Stem" wekelijks een
grammofoonplaat van een „top
per" beschikbaar stelt.
De bedoeling is (de naam van de
rubriek zegt het al), dat onze lezers tel
kens uit een lijstje toppers naar eigen
voorkeur hun EIGEn hitparade sa
menstellen en die opsturen naar Dag
blad De Stem. Daar wordt voor iedere
plaat het aantal uitgebrachte stemmen
opgeteld. Zo ontstaat dan de Dagblad
De Stern-hitparade. De prijsvraag be
vat echter nog een tweede opgave.
Iedere week vragen wij de lezers op
welke plaats naar hun mening een be
paalde plaat uit het door ons gepubli
ceerde rijtje in DIE Stern-hitparade zal
prijken. Dit is het belangrijkste element
van de prijsvraag. Onder degenen, die
deze plaats juist raden, wordt iedere
week een exemplaar van de plaat in
kwestie verloot.
De inzendingen, liefst op een brief
kaart, moeten uiterlijk 's maandags in
ons bezit zijn en gericht worden aan
Dagblad De Stem, Reigerstraat 16,
Breda. Op de enveloppe s.v.p. ver
melden „Hitparade".
Bovendien zullen wij in deze rubriek
zoveel mogelijk aandacht schenken aan
nieuwe platen op het gebied van de
lichte muziek. Deze plaatbesprekingen
kunnen de lezer een gids zijn in het
uitgestrekte grammofoonplatenrijk
Dan nu de topperlijst van deze week:
Colinda Lucille Star
Goodnight Roy Orbison
Ticket to ride The Beatles
N'avoue jamais Guy Mardel
Vanavond om kwart over
zes ben ik vrij Willeke Alberti
The birds and the bees Jewel Akens
The last time Rolling Stones
Letkiss Stig Rauno
Poupee de cire,
poupee de son France Gall
Go now Moody Blues
Vraag 1: stel uit deze lijst naar eigen
voorkeur je eigen hitparade samen.
Vraag 2: Op welke plaats zal Willeke
Alberti's plaat „Vanavond om kwart
over zes ben ik vrij" volgende week
in de Stern-hitparade prijken?
Denk om duidelijke vermelding van
naam, leeftijd en adres!
pp/illeke Alberti behoort momenteel
tot Nederlands meest gevierde
sterren. Daarvan getuigen haar gou
den platen, die een bekroning zijn
van de successen, die zij oogstte met
o.a. haar „Spiegelbeeld", „De winter
was lang" en „Mijn dagboek". Ze
staat nu al zo'n tien jaar op de plan
ken. Op haar elfde jaar maakte ze
haar eerste plaatje: „Zeg pappie". Het
grote succes kwam echter pas enkele
jaren later, toen zij, dertien jaar.
haar zieke vader verving in een show
in Zandvoort. Een jaartje later volg
de een optreden voor de Wereld
omroep en haar televisie-debuut.
Toen begonnen ook de platen van de
persen te rollen: „Hé niet zoenen op
het zebrapad", „Bij de halte van lijn
9", „Norman", „Willeke", „Nee, jon
gen ik trouw niet met jou", „De
weerman" en haar recente successen,
die intussen met goud bekroond zijn.
J/f/illeke Alberti (Verbruggen heet
ze eigenlijk) neemt haar vak se
rieus op. Haar carrière is er niet een
van het soort „gisteren onbekend,
vandaag beroemd maar een, die
voorzichtig en met tact en beleid is
opgebouwd, uiteraard onder het
waakzaam oog van vader Alberti, die
het klappen van de zweep al jaren
kende. Haar optreden op het Knokke-
festival, vorig jaar, betekende voor
haar een springplank naar de inter
nationale podia. Binnenkort vertrekt
zij naar Canada voor een wekenlang
tournee.
HILVERSUM I 402 m
Nieuwsberichten en mededelingen
12.27, 19.00, 22.30 en 23.55 uur. Popu
laire muziek 14-15, 17,15, 18,10, 20.00, en
23-05 uur. Klassieke muziek 11,45, 14.30,
19.43, 21.55 uur. Vrouwenprogramma
13.45 uur, Sportuitzending 17.50 uur.
HILVERSUM II 298 m
Nieuwsberichten en mededelingen
12.27, 13.00, 15.00, 16-00, 18.00, 20.00, 22-30
en 23.55 uur. Populaire muziek 12.30, 14.30
15.30, 18.30, 21 50 en 23.05 uur. Klassie
ke muziek 12.00, 13.30. 16.30, 20.05 uur.
Vrouwenprogramma 14.15 uur. Jeugd
programma 17-00 uur.
BELGIë VLAAMS 324 m
Nieuwsberichten en mededelingen
12.00 uur en verder om het uur- Popu
laire muziek 12.15, 18.24, 18.52. 19.40 en
22.15 uur. Klassieke muziek 13.20, 14.03
18.30, 20.00 en 23.05 uur. Sportuitzending
18.23 en 18.45 uur.
HILVERSUM I 402 m
Nieuwsberichten en mededelingen
7.30, 8.30 uur. Populaire muziek 7.05,
10.05 en 11.40 uur Ziekenprogramma
11.00 uur. Vrouwenprogramma 8.40 uur.
Documentaire of klankbeeld 9.40 uur.
(Schoolradio).
HILVERSUM II 298 m
Nieuwsberichten en mededelingen
7.00, 8.00 en 11.00 uur. Populaire mu
ziek 7.20. 8.10 en 10.20 uur. Vrouwen
programma 11.15 uur. Documentaire of
klankbeeld 10.00 uur (Schoolradio). Jeugd
programma 11.02 uur.
(Advertentie)
NEDERLAND I
NTS: 14.00-14-30 Teleac - Onze voeding-
KRO: 15.00-15.35 Gevarieerd programma.
NTS: 19.00 Nieuws in het kort. 19.01 Ba
rend de Beer. 19.06 De Verrekijker. In
ternationaal jeugdjournaal. 19.15 Van ge
west tot gewest, regionaal weekjournaal.
KRO: 19.35 The Lucy Show (Lucy goes
into politics), TV-film. NTS: 20.00 Jour
naal en weeroverzicht- KRO 20.20 Brand
punt, 20.50 De grote Katarina, toneel
spel. 22.00 Kijk op Kunst. 22.30 Epiloog.
NTS: 22.35-22.40 Journaal.
NEDERLAND II
NTS: 20.00 Nieuws in het kort. AVRO:
20.01 De schone heks, TV-film- 20.25 Wide
world of sports, een kaleidoscoop van
sport en recreatie. 21-00-22.10 Goddelijke
dromen, amusementsprogramma.
BELGIë VLAAMS
19.30 Engelse les. 19.45 Voor de jeugd.
20.00 Nieuws. 20.25 De Flintstones, te
kenfilm: 86. Dino is verdwenen. 20.50
Van de hak op de tak: amusements
programma. 2120 Première-magazine:
nieuws uit de filmwereld. 22.10 Penelo
pe: uitzending voor het gezin- 22.45
Nieuws.
BELGIë FRANS
19.00 Berichten. 19.03 Christenen in het
sociale leven. 19.33 Robin des Bois, TV-
feuilleton: 9. La chance passe. 20.00
Nieuws. 20.30 La jeune folio, speelfilm-
22.05 Le carrousel aux images: nieu
we films. 22.35 Nieuws.