Bouk Martens studeerde een seizoen lang bij Rudi Carrell UW Donald Duck SPELDJES! TWEE OPNEEMKAMERS EN COMMENTAARSTUDIO'S IN GEBRUIK BI] DE K.R.O. 00 Ook dit jaar weer een biennale in Middelheim CeCm KLAAR Mijn ervaring als toneel man kon ik achterlaten Operette melodieën TELEVISIE BOEIEND MAAR MOEILIJK EN KEIHAND OP REIS? Kunstenaars onder de veertig DAGBLAD DE STEM VAN WOENSDAG 2 JDNI 1965 Rauwe koemelk Werklozen Wolven in schaapskleren II Davos Clown Geen centje pijn /—n alsu v WITTE KRUIS poeders meeneemt! VANMIDDAG START KONING ZAROE Televisie gewijzigd i.v.m. Rijnmondverkiezing Pewtnvhluiwr Woensdag 2 juni Donderdag 3 juni Woensdag 2 juni (Van een onzer verslaggevers) Breda's humorist nummer één. Bouk Martens, heeft acht revues met Rudy Carrell achter de rug en hij gaat over enige tijd naar Bre men, waar opnieuw revues in el kaar gezet zullen gaan worden, maar nu voor de Rundfunk. „Ze zeggen wel eens," aldus Bouk, „wat moet jij nu bij Carrell? Ik zal het je zeggen', ik leer bij hem het vak. Ik ben bijna veertig en heb zo'n vijftien jaar planken ervaring achter de rug. En nu kom je bij de televisie en daar is het héél anders. Aan al je ervaring heb je niets. Het is altijd mijn droom geweest, zo lang de televisie bestaat, er nog eens voor op te treden. Zover ben ik nu. ik speel er heel bescheiden rolletjes, alle maal om het te leren, begrijp je? Om het te leren laat ik me taarten in mijn gezicht gooien en maak ik een Vlaamse douanier of een Am sterdamse politieagent. Hier zeg gen ze dan: dat is d'n Bouk niet, die kennen we heel anders. Maar d'n Bouk moet het nog leren, wil je daar even op letten. Het heeft me jaren gekost om bij de televisie een beetje grond te voelen. Toen was er ineens Rudy Carrell, die duwt. die zware poort voor me open, terwijl ik er jaren op heb staan bon zen. Daar sta je dan in het Walhalla met je ogen te knipperen als een kat in een vreemd pakhuis. Heel je bagage In uiw blad van zaterdag 22 mei j.l. nam u onder de rubriek „Knipselkrant" een publikatie op uiit .Lichaam en Geest", waarin o.m. gepropageerd wordt rauwe koemelk te drinken, die gezonder zou zijn dan de melk van de melkfabrieken. Wij zijn het hiermee volkomen eens en zijn u dankbaar voor het opnemen van deze mededeling. Wat ons echter (sinds lang) interes seert is: hoe kom je aan deze rauwe melk? Onze pogingen zijn op niets uit gelopen tot nu toe, omdat het verboden schijnt de melk rauw aa<n de consu ment te leveren. Door bedoeld artikel in uw „Knipsel krant" te plaatsen maar niet aan te geven hoe men aan deze rauwe melk kan komen, blijft u halverwege steken. Het is als een spannend verhaal waar van de bladzijden die de climax bevat ten zijn verdwenen. Indien u ons ech ter op weg naar de rauwe-melk-verko per kunt brengen zullen wij u zeer dankbaar zijn. Hoogachtend M. J. M. JANSON Frans Halslaan 26 Roosendaal Wanneer wy u op weg naar de rau- we-melk-verkoper zouden brengen, dan zouden wij u tevens op weg helpen naar een wetsovertreding In 1942 n.l. is aan de Warenwet een melkbesluit toege voegd, dat het de veehouders verbiedt rauwe melk aan de consument te ver kopen. Alle melk die aan de consument te koop wordt aangeboden moet sinds de invoering van dat melkbesluit ge pasteuriseerd zijn en over de appara tuur die daarvoor nodig is beschikken alleen de melkfabrieken. OngetwySeld is de hygiëne op de boerderijen en de veehoudersbedrijven sinds 1942 heel wat verbeterd- Maar of daarmee alle risico's verdwenen zijn, die aan de con sumptie van rauwe melk kleefden, blijft nog een vraag. Wie zal voor hon derd procent instaan voor een tuber- ©ulosevrüe stal? Een deskundige op het gebied van de melkproduktie verzeker de ons, dat, ondanks de voedingswaar de van rauwe melk, de vrije verkoop daarvan beslist een stap terug zou zyn En het grote verschil tussen de „onbe rispelijke, in rauwe toestand ongeloof lijk waardevolle melk" en het produkt dat de melkfabrieken momenteel leve ren kwam hem niet zo byster groot voor. (Red.). Nog steeds gaat de reclame voor de Geschiedenisstudie van de zijde van de MO-opleidingen dóór, ondanks het Dal- mulderrapport van het ministerie van O. K. en W. dat duidelijk zegt dat „het tekort aan geschiedenisleraren rond 1965 zal zijn opgeheven, waarna het aan bod de vraag zal overtreffen". De Utrechtse hoogleraar in de ge schiedenis, prof. dr. F.W.N. Hugenholtz zegt in de Utrechtse Studenten Almanak 1964: „in het vak geschiedenis is iedere plaats bezet" en „groot aanbod op de markt bij een geringe vraag". De examencommissie Geschiedenis MO waarschuwt in haar jaarverslag over 1961 tegen deze studie. Het r.-k. lerarenblad Bonaventura zegt in haar nummer van 24 juli '64 zelfs: „Bij voor komende vacatures is het geen uitzon dering dat er een tiental sollicitaties wordt ontvangen, waarvan een aantal van bevoegden of nagenoeg bevoegden'" blz. 743. Deze stukken zijn ter inzage via het CBS. Den Haag. In de fraai uitgevoer de prospecti van de MO-opleidingen staat geen woord hiervan te lezen. Dit is geen fair play, de jonge mensen die van niets weten moet eerlijk op de ri sico's van de studie gewezen worden? HAARLEM, LERAAR GESCHIEDENIS De kern van de kwestie is dat het CBR zowel met haar honoraria als wel met al haar andere eisen de indruk sug gereert dat niets zo moeilijk is als een nj-examen afnemen. Zij doet dit mis schien niet opzettelijk, maar mede door dat haar actie officieel wordt erkend werkt haar aanwezigheid als een mis leidend baken waarop ons land zich 000" rnmers' vanwege het erkende GBK zijn er ontelbare miniatuur rij examen-bureautjes, die zich rijscholen noemen, als paddestoelen uit de grond gerezen ër wordt ons land momenteel overheerst door een soort rij-examen- ekte waardoor elke mogelijke origi nele rij-opleidingsactie al bij voorbaat in de kiem wordt gesmoord. mSf i -i6 hngen van het CBR of kimnin eigenschappen heiri Z1Jn J™damentele ongeschikt- ehoiri r,01»2 jVan onze verkeersvei- BBPni Ongedaan maken, EEDA' J. P. JANSEN (rij-instructeur) als volleerd kleinkunstenaar-op-het-to- neel kun je voor die poort achterlaten. Zeg maar rustig, dat je opnieuw be ginnen kunt- En dan is er Rudy Carrell, die me voor de camera duwt en zegt: „We gaan samen een paar leuke dinge tjes met je doen, Bouik." Als een vent als Carrell dat tegen je zegt, kun je ervan op aan dat zo'n man het in je ziet. Op zo'n moment is die Carrell je enige toeverlaat, want je staat met lege handen. Indertijd is ie naar me komen kijken in Vlaardingen Ik had net m'n avond, ik was op dreef. In de pauze zegt ie: „Bouk. ik ga dadelijk op het toneel wat met je maken Ik: Hoe moet dat? We spreken wel wat af, zegt Carrell, het moet allemaal a l'improviste. Voor de zaal was Carrell een volslagen verrassing, het geïm proviseerde nummertje liep als een fluit, je. En zo is 't gekomen, zou Sonneveld zeggen. Sindsdien zit ik in de showbussiness, mijn eigen bureau bestaat niet meer. Je kunt namelijk onmogelijk artiest én zakenman samen zijn, ik word nu ge- coached. Ik treed op met de Mounties. de Wama's, Willeke Alberti en d'r va der, Rita Corita, André van Duin en noem maar op, ik ken ze allemaal. Van Carrell ben ik de klusjesman, de man, die het vak nog moet leren. Want je kunt wel vijftien jaar voor zalen heb ben gestaan, de televisie wil het an ders van je hebben. Ik weet nog goed, hoe dat de eerste keer ging: droge repetitie in De Kroon te Amsterdam. Anderhalf uur voor het begin was ik er al, want ik zat in een zenuwknoop. En ik maar wachten op Carrell met het water in mijn handen en in mijn schoenen. En dan eindelijk om vijf voor drie Carrell-zelf en hij zegt achteloos tegen me: Ha. die Bouk. effe wachten, jongen, over een uurtje ben jij aan de beurt' En dan kom je eindelijk binnen en Carrell zegt tegen een lange snuiter: Gerrit, dat is 'm. „Dat zal wel gaan," zegt Gerrit, „hoe zwaar weeg je?" En ik (stom-verbaasd: 67 kilo. Dan Gerrit weer: „Dat zal wel gaan" Dan sta ik op een verhoginkje en of ik nu maar ontspannen wil gaan zitten op de hand van Gerrit. Ik doe dat (onontspannen) en daar gaat Bouk, zwevend als een barok-engeltje". „Ont spannen, ontspannen", roept Carrell en dat probeer je dan. En Carrell weer: „Nou moet je proberen om een pro gramma aan te kondigen, doe maar wat, je tekst krijg je later wel." Dat doe je dan met de beef in je benen, want van die Gerrit was ik toen nog niet helemaal zeker. Later wel, de man is goed voor 2 x 67 kilo. Ik bedoel maar. dat was een van die „leuke din getjes", die Carrell met me uithaalde en die in de show net tien seconden du ren. Je kunt dan zeggen dank je, ik tik af, zet me maar weer op de grond. Tenslotte heb je vijftien jaar op eigen benen op de planken gestaan Je kunt ook zeggen: doortrappen, nou gaat 't erom. Toen tve in Davos opnamen aan het ma-ken waren voor die show. heeft het thuisfront later gedacht: moet die knaap voor die paar meter ampex helemaal naar Zwitserland en gezellig tussen de leuke meisjes zitten? Vergeet het maar: televisie is kei-hard en ze laten je din gen doen, waar geen normaal mens op komt. Ik sta voor die opnamen daar in anderhalve meter sneeuw, in korte broek, open hemd en op sandalen. Tem peratuur achttien graden onder nul. Tijdstip 's morgens negen uur. Ik moest Bouk Martens in Davos samen met Conny van de Engelse les. Het lijkt idyllisch, maar alles hij eikaar was het een koude bedoening. wat doen met een ouderwetse kruis boog, zo'n loeder krijg je amper van de grond- De eerste opnamen (vijftien minuten) mislukten, want de ampex brak. Wachten en ondertussen kruipt de kou over je hele lichaam, ik voelde het ijs tussen mijn tenen kraken, ik had het gevoel of mijn maagsap be vroor. Ze kwamen met het een of an dere kruidenbitter, want ik stond te klappertanden als een oud paard. Ten slotte kwam Walter (die van de Engel se les. hij zat met Connie ook in deze show) naar me toe met een bontjas, hij kon het niet meer aanzien. Carrell had medelijden met me. maar de show must go on. We draaien 'weer, smoeltje trekken, klaar. En dat alLcmaal voor een shot van vijftien seconden. Lekker naar Davos, dacht je? Wat mij betreft hadden ze me na afloop meteen in een van die bedden van dat sanatorium kun nen leggen. Nou heb ik het thuis ge daan: 'n week op bed gelegen met een ma a gaandoening Zo is televisie: keihard, maar toch: ik ben er kapot van. Het is moeilijk, maar heel fijn. Ik weet dat er mis schien miljoenen via die glanzende lens naar me kijken en daarom wil ik het er netjes afbrengen. Je mist de zaal, die je inspireren moet, dat is even moeilijk. Maar ze leven wel met me mee- Laatst belt iemand uit Rijen op- Bouk, zegt- ie, je bent het niet meer. Je mag niet eens Brabants praten. Maar denk er om, voor die televisie treed je niet al leen voor een Brabants publiek op en geloof me asjeblief dat ik tot mijn laat ste snik Brabander en Bredanaar zal blijven. Ik ben niet van plan te ver huizen naar Amsterdam. Hilversum of Loosdrecht. Voorlopig is Bouk voor de televisie no-g een heel klein mannetjeIk leer hier een nieuw vak en dat moet even zijn tijd hebben. Ik ben er al aardig in thuis, maar nog niet verder dan de func tie van klusjesman. Ik heb met me la ten sollen, ik weet 't, ik heb iedere rol aangegrepen en iedere stunt volbracht. Dat doen er niet veel. De meesten la ten het, als ze het de tweede keer nóg niet zijn, afweten. Carrell waardeert dat: wat jij in de shows gedaan hebt. doen er jou niet veel na, heeft hij ge zegd. Ik ga nu met hem naar Duits land om shows te maken. Dat deed Carrell niet, als hij niets in me zag. Hij is nu op vakantie in Spanje en zit daar natuurlijk te broeden op zijn nieuwe öhows. Hij stuurt me een kaart: Aan Bouk Martens, bekend t.v.-artiest Bre da. Let op: voor waar ik nu sta, heb ik jaren gevochten. Steeds was de .deur dicht, Carrell maakt die open Niet om dat ie mij zo'n aardige jongen vindt, maar omdat ie 't in mij ziet. Ik heb tot nu toe niets anders gedaan als een leergang televisie volgen: ogen wagen wijd open en scherp luisteren. Zien hoe anderen het doen. Niet te gauw den ken: dat doe ik beter. Je kunt het voor lopig niet beter, want je hebt de erva ring niet. Maar ik garandeer, dat die leertijd z'n revenuen zal afwerpen, misschien al wel tussen nu en een maand. Ik kan via de t.v. misschien een groot ideaal gaan waar' maken, ik werk er al jaren aan. Ik wil de kleine clown zijn, een micro-clown zou je kunnen zeggen, ik wil de dagelijkse humor brengen, die iedereen zien kan, omdat hij er iets van zichzelf in terugvindt. Tenslotte is hu mor afstand nemen van jezelf. Dat wil ik doen als clown, niet een met grote schoenen aan en tien meter hemd in zijn broek, maar als een man, die het met kleine dingen doet. Hij moet een man zijn, die speelt met zijn vingers, zijn handen, zijn ogen, waarvan iedere nuance haarscherp overkomt via het kastje. Ik heb al een zak vol van dat spul, ik moet er alleen voorzichtig mee spelen en me de kunst van het weg laten nog meer eigen maken. Je moet niet te veel willen bewijzen, er moet ruimte blijven voor de fantasie van de kijker. Daar werk ik aan. Niet om iedere week op het scherm te staata, want dan zeggen ze al gauw: daar heb je dat gezicht weer. Maar wel om zo nu en dan een eigen nummer te brengen, puntgaaf als 't kan, helemaal bijgeslepen en niet te lang. Want denk erom: een kwar tier alleen voor de televisie is een eeuwigheid. (Van onze radio- en t.v.-redactie) HILVERSUM Ir. P. A. I. Huydts, hoofd van de technische dienst van de NRU heeft in de KRO-studio een korte toelichting gegeven in verband met de ingebruikneming van twee nieuwe op- neemkamers annex commentaarstudio's in het KRO-gebouw. De bouw en inrichting van dit registra tiecomplex heeft veel langer geduurd dan aanvankelijk werd verwacht. De uit voering van het plan werd begin 1963 ter hand genomen. Aan het eind van dat jaar moest het werk evenwel weer worden stilgelegd, nadat de NRU met de financiering van haar meerjarenplan in moeilijkheden was gekomen. De KRO zorg-de zelf voor de oplossing door de NRU een aanzienlijk voorschot te ver lenen, d>at later zal worden terugbe taald. Toen negen maanden later deze moeilijkheden waren opgelost, bleek de aannemersfirma niet onmiddellijk voor voltallig personeel- te kunnen zor gen. Woensdagmiddag 2 juni zal de NRU het registratiecomplex aan de KRO overdragen, die het dan om niet en ter gebruik van de gezamenlijke omroep te rug zal geven aan de NRU. De KRO zal bij deze plechtigheid vertegenwoor digd worden door drs. A. J.J. v.d. Made, directeur van de KRO. Vijfentwintig jaar geleden, in 1950, kreeg de KRO de beschikking over een min of meer geïmproviseerde regis tratiekamer, voorzien van een naast ge legen commentaarstudio. Zes jaar later werden voor de KRO twee nieuwe re gistratiekamers met tussenliggende commentaar studio geformeerd. De er varing heeft geleerd dat de technische installatie in een registratiekamer na ongeveer zeven jaar vernieuwd moet worden. Dit niet alleen vanwege de slij tage, maar ook omdat na zeven jaar de apparatuur veelal niet meer voldoet aan de snel evoluerende eisen. Bij de KRO deed zich het feit voor dat de ruimte, waarin de registratiekamers destijds moesten worden ondergebracht nogal krap was. Van het onderbren gen van stereofaciliteiten in deze ka mers kon zeer zeker geen sprake zijn. De KRO heeft toen ingestemd met een voorstel van de technische dienst van de NRU om voor het inrichten van twee nieuwe registratieikamers gebruik te maken van een viertal kantoor- en archiefruimten, op de eerste verdieping van het studiogebouw. Het architectenbureau Wiegerinck, Van Balen en Merkens heeft aan de hand van de door het NRU-laborato- rium verstrekte adviezen en gegevens een betrekkelijk lichte studioconstructie weten Uit te voeren, die aan de zeer hoge eisen van geluids-isolatie voldoet. Deze nagenoeg volledig gesloten bouw constructie maakte de toepassing van een goede luchtverversing noodzakelijk. Voor dit doel werd een moderne lucht behandelingsinstallatie ontworpen, waarvoor de adviezen en tekeningen wer den verzorgd door de bouwkundige afde ling van de technische dienst van de NRU, die tevens zorg droeg voor het ontwerpen en uitvoeren van de radio- technische apparatuur, die geschikt is voor de meest ingewikkelde opnamen en montages zowel in de mono- als stereo techniek. (Advertentie) Vanmiddag start de VAR>A met de nieuwe televisieserie voor de jeugd, die wij reeds aankondigden. Deze afleve ring heet: „Koning Zazoe en het kog- mobieT'. De avonturen van koning Zazoe en zijn merkwaardig voertuig de kogmobiel worden voorgelezen en getekend door Wim Bijboer. Deze jeugdserie werd geschreven door Ch. Scheffel. Voor de regie tekent Henk Barnard. Het VARA-televisieprogramma van van avond op Nederland 2 is als volgt gewijzigd: na de NTS-uitzending van nieuws in het kort en een reisfilmpje onder de titel Speurtocht in het verle den, begint om 20.30 uur de VARA met een kort filmpje over de houttranspor ten over de rivier de Drina. Om 20.45 uur volgt een exta-uitzending van het VAR A-programma „Achter het nieuws'" waarna om 21.30 uur de in de, pro grammabladen aangekondigde hoofd film „The quiet man" begint. In Achter het nieuws wordt aandacht geschonken aan de verkiezing van de Rijnmondraad, waarbij 24 gemeenten, waaronder Rotterdam, Schiedam en Vlaardingen zijn betrokken. Het aantal personen, dat vandaag ter stembus ging, bedroeg circa een half miljoen. Naast de verkiezingsuitslagen brengt „Achter het nieuws" commentaar van de heren Toxopeus, Aalherse, Vondeling en Roolvink. De uit Rotterdam afkom stige Gerard Cox zingt in dit program ma liedjes betrekking hebbende op de Rijnmond. (Advertentie) ANTWERPEN Op 20 juni zal in het Middelheimpark te Antwerpen de achtste Biennale voor moderne beeld houwkunst geopend worden. Sinds 1950 reeds wordt in dit prachtig domein, om de twee jaar, een keuze van hedendaag se sculpturen aan het publiek voorge steld; meestal werd daarby het accent gelegd op de produktie van een bepaald land. Dit jaar luidt het thema van de Biën nale: „Kunstenaars onder de 40 jaar", met een bijzonder grote Belgische in zending. Het is de eerste maal dat ih zo ruime mate jongere kunstenaars een kahs krijgen om met hun werk naar bui ten te treden. Het publiek zal dus ge confronteerd worden met alle huidige kunstuitingen zoals ze heden door de jongere generatie beoefend worden, Heeft deze gedurfde opgave tot gevolg dat tal van belangrijke en beroemde kunstenaars ditmaal uitgesloten worden, dan mag men er anderzijds toch ge rust op zijn dat het strenge selectie- comité een waarborg biedt voor de kwa liteit van de geëxposeerde werken. Heel wat werken van onbekende kun stenaars zullen dit jaar op de grasvel den van het Middelheimpark te voor schijn treden. Toch zijn er ook vele kunstenaars bij, die zich reeds een in ternationale vermaardheid wisten te ver- werven, en waarvan men met verwon dering vaststelt dat ze nog zo jong zijn. Wij noemen hier terloops de Duitsers Hajek, Sax en Mack, de Nederlanders Visser en Wong, de Italianen Marchese, Pomodoro en Somaini, de in Frankrijk verblijvende Berrocal, Tinguely, Geiss- ler, Hiquily, Sobrino en Metcalf. Bij de Belgische inzenders kunnen we Rein- houd d'Haese, Jan Dries. Jean-Pierre Melodieën uit Die Czardasjür- stin, Grajin Maritza en Die Zirkus- prinzessin vormen het programma dat vanavond om 21.15 uur via Ne derland 1 wordt gebracht. Be roemde stemmen zullen dan te beluisteren zijn, o.a. die van Han- ne Wieder. (Advertentie) Ghysels, J. P. Laenen, Albin Oourtois, Olivier Strobelle, Felir Roulin, Luc Ver- lee en Frans van den Branden vermel den, die voor vele bezoekers lang geen onbekenden meer zijn. Een kleine retrospectieve gewijd aan de onlangs overleden E. Wijnants zal een aparte inzending vormen. De ten toonstelling zal geopend blijven tot 30 september. (Advertentie) Ja, speldjes-regen bij Celwa pro ducten. 2 garantiezegels van het zelfde produkt opsturen en u krijgt een speldje van dèt produkt. Er zijn 5 Celwa produkten met elk 'n eigen speldje I B.v. CELWA DAMESVERBAND, sneeuwwit wegwerp-verband met hoog ab- sorptie-vermogen. kenmerk voor kwaliteit Ned. Exportpapierfabriek N.V. Postbus 57 - Nijmegen HILVERSUM I 402 m Nieuwsberichten en mededelingen: 12.27 19.00, 22.30 en 23.55 uur; Populaire mu ziek: 12.00, 12.50, 18.45, 2.1.55 en 22.55 uur; Klassieke muziek: 13.10, 14.45, 20.00 uur; Documentaire of klankbeeld: 21.00 uur; Jeugdprogramma: 16.00 uur. HILVERSUM H 298 m Nieuwsberichten en mededelingen: 12.27 17.50, 20.00, 22.30 en 23.55 uur; populaire muziek: 12.00, 18.30 uur; klassieke mu ziek: 14.00. 16.02, 22.40 uur; ziékenpro- grarama: 16.30 uur; hoorspel: 19.00 uur iBelfloor en Bonnevie); sportuitzending: 22.25 uur; jeugdprogramma: 15.00 uur. BELGIë VLAAMS 324 m Nieuwsberichten; 12.00 uur en verder om het uur; populaire muziek; 12.15, 14.30, 16.24, 17.15, 18.54, 19.40 en 23.05 uur; klassieke muziek: 13.20, 20.45, 21.00;docu- mentaire of klankbeeld: 14.03 (School radio); sportuitzending; 18.50 en 0.15-2.00 uur (BraziliëBelgië, voetbal)jeugd programma: 15.15 uur. HILVERSUM I 402 m Nieuwsberichten en mededelingen: 7.30 en 8.30 uur; populaire muziek: 7.05 uur; klassieke muziek 10.00 uur; ziekenpro- gramma: 11.00 uur; vrouwenprogramma: 8.40 uur; documentaire of klankbeeld: 9.40 uur (Schoolradio). HILVERSUM H 298 m Nieuwsberichten en mededelingen'. 7.00, 8.00 en 11.00 uur; populaire muziek: 7.20 8.10 en 10.10 uur; klassieke muziek: 8.55 uur; vrouwenprogramma: 8.25 «n 9.35 uur. Horizontaal: 1 uniform; 2 sportartikel - deel van de hals; 3 grafvaas; 4 naam - na middag- 5 plaats in Gelderland - voor (Latijn); 6 opschik - schild knaap; 7 ieder; 8 kunstprodukt - boom; 9 eenjarig dier. Vertikaal; 1 spil - snijwerktuig - boom; 2 toege zegd geld; 3 muzieknoot - soort hert - selenium: 4 klein kind - muziek noot; 5 grappenmaker - bonnetje van een loterij; 6 de onbekende - paar- dekracht; 7 voegwoord - familielid - titel; 8 arbeidsvermogen; 9 persoon, lijk voornaamwoord - bijbelse figuur - onmeetbaar getal. 'td - aou - si r atSjaua 8 ïjt - edo ns t :nd - uu o :joT - Jeu g t ?3S - rt S -WPaiJi z '-SS - saui - se t usa ja;ua g idat - s)a g ijpa - rats 9 .ojd - apa g ;uaou - jpaui Urn g :t(au - g Janua; j -.tojj :2u|sso[do Elke OLVEH polis is winstdelend NEDERLAND I VARA: 17,00-17,45 V.d. kind. NTS: 19,00 Nws. in het kort 19,01 Barend de Beer 19.06 Teleac: Ongevallen in en om de woning NCRV: 19,35 De Beverly Hillbillies, tv-film NTS: 20,00 Journaal NCRV: 20,20 Attentie 20,45 Nederlan ders in den vreemde, filmreportage over Ethiopië 21,15 Wir singen nur fiïr Sie heute Nacht: operetteprogr. 22,05 Onder 4 ogen, gesprek NTS: 22,35 Journaal 22,40-23,10 Teleac: Moderne onderwijs methoden en didactiek. NEDERLAND II NTS: 10,00 Nieuws in het kort 20,01 Speurtocht in het verleden, film over Don Quichofcte (prod. BBC) VARA. 20.30 The quiet man, speelfilm. BELGIë VLAAMS 17,00-18,00 V.d. jeugd 19,00 Zandman netje 19,05 Richard Leeuwenhart: De Sa- raceense arts, tv-feuill v.d. jeugd 19,30 Te voet door Vlaanderen 19,55 De Weerman 20.00 Nws. 20,25 Quizprogr. 21,00 Film: tribune 22,50 Culturele gebeurtenissen 23.10 Nws. BELGIë FRANS 19,00 Berichten 19,03 De schijnwerper op de diepte van de oceaan 19,33 Guil- Iaume Teil, feuill. 7e deel 20,00 Journaal 20.30 Intern, actualiteitenkroniek 22,00 Kamermuz. 23,00 Journaal. (Advertentie)

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 9