fan strum Exploitatierekening en winst gestegen wmcoupe Scheepvaart in iets beter vaarwater goed gekookt is al half gewassen Kon. Olie wederom lager Torenstraat 3-5 - Lange Brugstraat 4 Breda - tel. 31379 Stoomvaartmij Nederland Onder curatele-stelling Fa. CLAESSEN, Boschstraat 39, Bre da, telefoon 35363 DE GEYSER, Ginnekenweg 48, Breda, telefoon 36375 Fa. HOPPENBROUWERS, Steenbergen, tel. 01670 - 3420 - 3209 Fa. SCHILLEMANS, Steenstraat 12, Hulst - telefoon 01140 - 2687 BLAUWDRUK VOOR REUZEN-HOOGOVEN Amsterdamse Effectenbeurs DA6BLAB BE STEM VAN VttljDAG 12 MAAKT 1965 15 ,nW#f Handig gezien BILLITON EN SIKKENS GAAN SAMEN Fokker krijgt Japanse concurrent Circa 330.000 vestigingen in midden- en kleinbedrijf In januari Britse uitvoer steeg, invoer daalde Kon. Olie keert dividend uit S.M.N. CONSTATEERT: Oud-directeur N.S. Dr. ir. W. Hupk es (84) overleden FAILLISSEMENTEN Dividendvoorstellen VERFEXPORT STEEG MET 20 PROCENT Bouwvakker in Zweden verdient f 14.- per uur Zesde hoogoven in IJmuiden MARKTEN WATERSTANDEN A 10 (Advertentie) 1 KAN KOOKWAS KOKEN constructa nederland, Breng uw eigen wasgoed mee voor een demonstratie bij één van de Corrstructa Dealers. MIDDENWEG 233. AMSTERDAM-O,. TEL. 020-947484' Deze krantenverkoper maakt goede zaken. Op vele plaatsen, waar in deze dagen de mensen samenstromen om prinses Margriet en haar verloofde toe te juichen verkoopt hij het laatste nieuws, dat gretig aftrek vindt. G. van den Hoek-van der Klooster uit Halsteren is onder curatele gesteld. AMSTERDAM De exploitatiereke ning over 1964 van de n.v. Stoomvaart Maatschappij „Nederland" vertoont, blij kens het zojuist versohenen jaarverslag, een voordelig saldo van f 24,9 min. te gen f 23,2 min. in 1963. Op de verkoop van het m.s. Oranje werd een boekwinst gemaakt van f 8,9 min. Na aftrek van vaste kosten blijft ter verdeling over een bedrag van f 6.4 miljoen (v.j. f 5.9 min.) Voorgestèld wordt, zoals gemeld, het dividend te verhogen van 8 tot 8V2 pro cent in contanten. Blijkens de geconsolideerde verlies., en winstrekening is het exploitatieresultaat bruto groot f 35,3 min. (v.j. f 30,7 min.) en het winstsaldo f 6,94 min. (v.j. f 6,41 min.). Per ultimo 1964 bestond de SMN- vloot uit 38 vrachtschepen, één tanker en twee bulkcarriers, tezamen 367.403 brt. en 477.927 ton draagvermogen. Over het vrachtvervoer der n.v. Ned- lloyd-lijnen zegt het verslag over de Europese lijnen o.a. dat in de diensten op het Verre Oosten het vervoercijfer een lichte stijging vertoont. De lijnen op Amerika vervullen de directie nog steeds met zorg, niet alleen wegens de vlag- discriminatie maar vooral door het voortdurend stijgende kostenniveau in de V.S., waarvoor de SMN onvoldoende compensatie in de vrachten kan vinden. De resultaten van het aanlopen van In donesische havens waren niet onbevre digend. Over het aantal passagiers van de laatste twee rond-de-wereld-reizen van het m.s. Oranjfe is de directie tevreden, ook al werd de afschrijving slechts ten dele verdiend. De laatste drie zomercrui- ses vanuit Europa verheugden zich in een recordbezetting. De boekingsresultaten van de vrachtschepen met passagiers accommodatie zijn bevredigend. De activiteiten van de n.v. Hollandsche Stoomboot Maatschappij, een dochteron derneming van de SMN, zijn thans ge heel gericht op de korte lijnvaart. Het resultaat bleef teleurstellend, zodat geen dividend kan worden uitgekeerd. Samen met Van Ommeren en buitenlandse be langhebbenden werd besloten voor geza menlijke rekening twee z.g. roll on- roll of-schepen te exploiteren in het verkeer tussen Nederland en Engeland. De bouwopdracht is verstrekt, het eer ste schip zal in november 1965 in dienst worden gesteld. De n.v. „Reederij Am. sterdam" zag haar inkomsten over 1964 niet onaanzienlijk stijgen. Zij kon daar door haar dividend verhogen van 12 tot 17 pet. Het resultaat van de Van Swie- tengroep liet een vooruitgang zien ten op zichte van 1963. Het resultaat van de n.v. Vereenigde Nederlandsche Scheepvaart Maatschap pij zal, naar verwachting, gunstiger zijn dan dat over 1963. De resultaten van de Holland West-Afrika Lijn over 1964 zijn bij die van 1963 ten achter gebleven. De resultaten van Martin's Luchtver voer Maatschappij stemmen tot tevreden, heid. Hierin nemen deel de SMN, de Rotterdamsche Lloyd, De Holland-Ame rika Lijn, de Scheepvaart en Steenkolen- maatschappij alsmede de KLM. In geza menlijk overleg wordt getracht het aan deel in het internationale luchtcharter- vervoer te vergroten. DEN HAAG De directie van de n.v. Billiton maatschappij en die van de Sik- kens-groep n.v. gaan de activiteiten van hun fabrieken van anorganische en orga nische pigmenten uit het oogpunt van efficiency concentreren. Gebleken is, dat het de voorkeur verdient de activiteiten van beide maatschappijen te concentre ren bij de n.v. Billiton maatschappij. De Sikkens-groep zal haar volledig be lang in Remmert Holland overdragen aan Billiton. In ruil geeft Billiton aan Sikkens-groep 700 aandelen 2e rubriek van nominaal f 1000 in hetvkapitaal van Billiton, voor het eerste delende in de winst van Billiton over het jaar 1965. Deze 700 aandelen zullen het geplaatste kapitaal van Billiton van f 31,5 miljoen tot f 32,2 miljoen verhogen. NAGOYA Japan zal binnenkort eeri nieuw passagiersvliegtuig met schroef- turbinemotoren op de markt brengen, dat veel overeenkomst vertoont met de Fok ker „Friendship". De YS-11, zoals de machine genoemd wordt, kost ongeveer 2.5 miljoen gulden en kan geleverd wor den in twee versies: voor 52 of voor 60 passagiers. De kruissnelheid bedraagt 478 kilometer per uur. Het vliegtuig kan 5725 kilo betalende lading vervoeren. De eerste machines, die van de pro- duktielijn komen, zijn voor binnenlands gebruik bestemd, maar de producent (Nihon Aeroplane Manufacturing Com pany ltd) mikt in hoofdzaak op de mark ten in Zuidoost-Azië en Latijns-Amerika. Het prototype heeft voor het eerst gevlo gen in 1962. De YS-11 zal rechtstreeks concurreren met de Fokker „Friendship". UTRECHT Het aantal vestigingen in de sectoren detailhandel, ambacht, ho reca en vervoer bedraagt thans ongeveer 330.000. Het aandeel in het nationaal in komen beloopt circa achttien procent. Deze cijfers heeft drs. P.M. van Nieu- wenhuyzen. directeur van het econo misch instituut voor het midden- en kleinbedrijf, gistermiddag bekend ge maakt tijdens een ter gelegenheid van de voorjaarsbeurs te Utrecht gehouden mïddenstandsdag'. Hoewel de bevolking van 1950 tot 1964 met rond achttien procent is gestegen, daalde het aantal vestigingen van mid denstandsondernemers in detailhandel en ambacht met vier procent. De heer Van Nieuwenhuyzen gelooft, dat in de toe komst de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf vooral zullen worden ge confronteerd met vraagstukken als het beheer van een groeiend bedrijf, hogere opleidingseisen, economische onderzoe kingen als basis voor de onderbouw en economische samenwerking ter verster king van de concurrentiepositie. (Advertentie) LONDEN Blijkens de gisteren door het Britse ministerie van handel be kendgemaakte cijfers is de waarde van de Britse uitvoer van 369 miljoen pond sterling (herzien) in januarie j.l. ge stegen tot 390 miljoen pond in februari. De invoer daalde van 465 tot 440 miljoen pond. De heruitvoer bleef onveranderd 14 miljoen pond. Op basis van de betalingsbalans is er voor februari sprake van een overschot van 11 miljoen pond (tegen een tekort van 30 miljoen pond in januari). Dit is spectaculair, omdat er na augustus 1963 een maand die een overschot kende van ca. 7 miljoen pond, geen sprake meer is geweest van een overschot. Deze verbetering in de handel is voor een deel toe te schrijven aan de Ameri kaanse havenstaking. De daling van de invoer in februari in vergelijking met januari is in haar geheel een gevolg van de vermindering van de Britse invoer uit de Ver. Staten met de helft door de Amerikaanse havenstabing. In januar; bedroeg de invoer uit de Ver. Staten 52 miljoen pond, in februari 26 miljoen pond. Maar ook viel de laatste maan den bij de invoer een tendentie van werkelijke daling waar te nemen. HERMANS AUTOMOBIELBEDR. TTpnlar xrnnv 'Rvorla o n BREDA Dealer voor Breda e.o.: Tulpen- str. 75 Breda, tel. 01600-30687 Ook zaterdags voor verkoop open DEN HAAG De n.v. Koninklijke Nederlandsche Petroleum Maatschappij zal over het boekjaar 1964 een dividend in contanten uit te betalenvan de in totaal f 6,25 op elk der per 31 decem ber 1964 uitstaande 97.468.017 aandelen. In het bedrag van f 6,25 is begrepen een interimdividend van f 2,60, dat in okto ber 1964 op elk dezer aandelen werd be taalbaar gesteld. Het dividend over het boekjaar 1963 bedroeg in totaal f 6,25 op elk der per 31 december 1963 uitstaande 81.223.348 aandelen en f 3,65 op elk der sedertdien uitgegeven 16.244.669 nieuwe aandelen. Het nettoresultaat van de n.v. Ko ninklijke Nederlandsche Petroleum Maatschappij over 1964 bedroeg f 629 miljoen, vergeleken met f 580 miljoen in 1963. De inkomsten van de vennootschap worden in hoofdzaak ontvangen in de vorm van dividenden van maatschap pijen der Koninklijke/Shell Groep, waar in zij een belang van 60 heeft. Het nettoresultaat van de maatschap pijen der Koninklijke/Shell Groep over het jaar 1964 bedroeg pond sterling 208,3 miljoen (3 lager dan in 1963.) AMSTERDAM Hoewel geenszins kan worden gesteld, dat voor de vele problemen, -waarmee de scheepvaart de laatste jaren wordt geconfronteerd, aan vaardbare oplossingen zijn gevonden, is de directie van de Stoomvaart Maat schappij „Nederland" verheugd in haar jaarverslag te mogen constateren, dat de scheepvaart in een wat beter vaarwater is gekomen. Dit als gevolg van een zekere aanpas sing, gepaard gaande met een verbete ring van de verhouding tussen vraag en aanbod. Het aantal bulkcarriers, dat aan de wereldtonnage werd toegevoegd, heeft het vrachtenpeil vooralsnog niet noemenswaardig kunnen beïnvloeden. Voorlopig zijn de vooruitzichten, dat de wereldmarkt deze nieuwe tonnage zal kunnen opnemen, niet ongunstig. De verbetering van het klimaat op de algemene vrachtenmarkt is indirect van invloed geweest op de inkomens in de lijnvaart. Tegenover deze verbeterde in komsten hebben echter belangrijke kos tenverhogingen gestaan, die de uiteinde lijke resultaten sterk hebben beïnvloed. Afgewacht moet worden of het blijvend mogelijk zal zijn door verdere moderni sering de exploitatiekosten binnen de perken te houden. De SMN constateert tot- haar verdriet, dat in vele landen nog te weinig wordt gedaan aan aanpassing van de havenfaciliteiten aan de groei van het vervoer. Het probleem van de vlagdiscriminatie heeft ook in 1964 de nodige aandacht gehad. Slechts uiterst moeizaam kan worden gestreefd naar voor alle betrokkenen bevredigende op lossingen. Ook de toepassing van de scheepvaartwetgeving van de V.S. door de federale maritieme commissie heeft AMSTERDAM Ook gistermiddag heeft de handel in aandelen KLM de hoofdschotel gevormd van de internationale waarden. De koers schommelde rond de f 139, tegen eergisteren als slotprijs van de laatste tape f 130.50. 's Morgens werd oplopend gedaan f 136 tot f 141.50. De leveringsmoeilijkheden van de stukken be ginnen wat af te nemen. Hierdoor nam de arbitrage wederom stukken uit de markt voor Amerikaanse rekening. Het aangeboden materiaal in KLM begint schaars te worden. Dit vanwege de sterke koopkracht van Amerikaanse zijde in de afge lopen weken. Woensdag steeg KLM in Wall Street drie dollar met zeer grote omzetten. Kon. Olie, waarvan nabeurs de cijfers, alsmede het dividend over 1964 bekend worden gemaakt, was bij de opening wederom lager op 152.20 (153.60). Later op de middag kwam er op dit verlaagde niveau wat vraag los van lokale zijde, waardoor de koers opliep tot 153. De beurs verwacht, dat genoemde cijfers zullen tegenvallen. Hiermede is echter de voorgaande beursdagen rekening ge houden. Hoogovens stelt een onveranderd dividend van 20 pet. voor over 1964. Hiervan werd reeds 6 pet. interimdividend uitgekeerd. Het dividend voorstel is volkomen in overeenstemming met de beursverwachtingen. De aandelen waren prijshoudend op 547. AKU moest opnieuw terrein prijsgeven tot 519,5 (5213/4). Philips was een paar dubbeltjes lager op 157, Unilever prijshoudend op 134.70. Bij wijze van uitzondering werd Billiton 2e rubriek in een ruime open hoek verhan deld. De stemming was vast. De koers steeg van 444 tot 455 (445). Dit op het be richt over concentratie van deze maatschappij met Sikkens. De scheepvaartsector zette kalm en prijshoudend in. Holland-Amerika Lijn opende 1,5 punt lager op 114,5, doch trok later aan tot 117. Zoals bekend heeft deze maatschappij het dividend verhoogt tot 6 (5) procent. Aandeelhouders zijn hiermede niet tevreden. In de jaarvergadering van de maatschappij zal over het dividend worden gesproken, aldus de beurs. De leidende cultures waren praktisch onveranderd. De stemming in de Staatsfondsenhoek was eerder iets gemakkelijker. De 5 1/4 pet. obligaties BNG werden iets lager geadviseerd op 99 5/8. Claims Schol ten Foxholl kregen een iets hogere adviesprijs. (Advertentie) Zekerheid met een OLVEH Perfecte Groeipolis. nog onverminderd de ergernis en veront waardiging van regeringen en reders der Europese zeevaartlanden opgewekt. AMSTERDAM Tijdens de gisteren gehouden jaarlijkse algemene aandeel houdersvergadering van de Kas-Associa- tie n.v. is dr. ir. W. Hupkes, die de ver gadering presideerde, plotseling onwel geworden en korte tijd later overleden. Hij is 84 jaar geworden. Dr. ir. Willem Hupkes is op 12 mei 1880 in Arnhem geboren. Hij was van 1938 tot 1945 directeur van de Neder landsche Spoorwegen, van 1945 tot en met 1946 president-directeur. Reeds in 1904 was hij in dienst getreden van de Neder landsche IJzeren Spoorweg Maatschappij Bij de Nederlandsche Spoorwegen maak te de jonge ingenieur snel carrière. Begin 1947 legde ir. Hupkes zijn func tie van president-directeur der N-.S. neer en werd hij met algemene stemmen ver kozen tot commissaris van de vennoot schap. In 1946 ontving hij de doctorstitel (honoris causa) van de Technische Ho geschool in Delft. Dr. ir. Hupkes heeft vele commissaria ten vervuld. Hij is o.m. lid geweest van de raad van commissarissen van de K.L.M., van de Koninklijke Nederland sche Hoogovens en Staalfabrieken en van de Verenigde Machinefabrieken. Vanaf 1946 was hij commissaris van de Associatie Cassa, later van de Kas-Asso- ciatie n.v. In 1956 werd hij benoemd tot voorzitter van deze instelling. Geëindigd zijn de faillissementen van v.o.f. gebr. van Houte, Walsoordense- straat 50 in Walsoorden, van de venno ten C. L. C. van Houte, fabrikant van stookolieinstallaties, Walsoordensestraat 50 in Walsoorden en van H. B. van Houte, vlasser, Koestraat 8 in St. Jan steen. De faillissementen eindigden door het verbinlend worden der slotuitde- lingslijsten. De uitkering van de v.o.f. bedroeg 4,77138 procent aan concurrente crediteuren. De uitkering van de venno ten bedroeg 0 profcent aan concurrente crediteuren. N.V. Chemische Industrie Synres, Hoek van Holland: 8 procent (8). Nederlandse Ford Automobielfabriek, Amsterdam: 25 procent (25). Hoogovens, IJmuiden: 4 procei\t op prioriteitsaandelen en 20 procent op ge- wóne aandelen (resp. 4 en 20). Nederlandsche Aanneming Maatschap pij. Den Haag: 17 procent (15). Nederlandsche Apparatenfabriek Ne- dap, Groenlo: 9 procent (8). DEN HAAG De Nederlandse verf- export steeg in het jaar 1964 op, ten- zichte van 1963 met ruim 20 pet. De to tale export van bij de exportgroep verf van de vereniging van vernis, en verf- fabrikanten in Nederland aangesloten bedrijven, bedroeg in 1964 26 miljoen kg, ter waarde van ruim 70 iniljoen gul den. Sinds 1958 betekent dit een ver dubbeling. Van de totale produktie van de Nederlandse verfindustrie werd 23 pet. geëxporteerd. Berekend op de na tionale produktie is Nederland de groot ste verfexporteur ter wereld. De belangrijkste exportgebieden wa ren Duitsland, België en Frankrijk. In totaal namen deze drie Eurorrrarktpart- ners 60 pet. van de totaalge xporteerde hoeveelheid af. De stijging van de ex port naar de Euromarktlanden bedroeg 26 pet. (Van onze correspondent) De raad van commissarissen van de Koninklijke Nederlandsche Hoogovens en Staalfabrieken N.V. heeft besloten tot de bouw van een zesde hoogoven, met een haarddiameter van omstreeks 10 me ter. Dit komt overeen met het formaat van de grootste hoogovens ter wereld. De produktiecapaciteit van de nieuwe oven, die in 1968 gereed kan zijn, zal omstreeks 1 miljoen ton ruwijzer per jaar bedragen. UTRECHT Vergeleken bij de lonen die in de Zweedse industrie worden betaald, verdient de bouwvakker in Zweden relatief bijzonder veel. Een geschoold metselaar of timmerman bij voorbeeld, heeft in Stockholm een uur loon van ongeveer twintig kronen (veertien gulden). Dit vertelde prof. Lennart Ronnmark, directeur van het technologisch insti tuut van de universiteit van Gothen burg, gistermiddag op de voorjaars beurs in Utrecht. Ondanks de goede beloning is er in de bouwsector niet voldoende aanbod van arbeiders. Volgens prof. Ronnmark prefereert de moderne Zweedse jeugd de industrie en de dienstverlenende be roepen. Dit heeft ertoe geleid, dat er in Zweden een sterke tendens bestaat in de richting van industriële vervaar diging van geprefabriceerde eenheden en naar mechanisatie van het gehele bouwproces. NABEURSKOERSEN Telefonisch avondverkeer Kon. Olie 151.10 gb 151.80, Philips 156,60156,70, Unilever 134,20134,70, KLM 136,00—143.00 gl, HAL 118—120. Stemming: zwak. IJMUIDEètf In de gisteren gehou den vergadering van de raad van com missarissen van de Koninklijke Neder landse Hoogovens en staalfabrieken n.v. is besloten tot de bouw ian een zesde hoogoven. Deze oven zal een haarddia meter krijgen van omstreeks 10 meter, wat overeenkomt met die van de groot ste hoogovens, die momenteel in de we reld worden gebouwd. De produktieca paciteit van de nieuwe oven zal om streeks l miljoen ton ruwijzer per jaar bedragen. De verwachting is, dat hoog oven 6 (rom) in de loop van 1968 in ge bruik zal kunnen worden genomen. Door de verruiming van de ruwijzer- capaciteit zal de produktie van de staalfabrieken kunnen worden opge voerd tot circa 3 miljoen ton. Tevens zal aanvang worden gemaakt met -de bouw van een neiuwe ertskade, waar door te zijner tijd schepen tot 80.000 ton' zullen kunnen worden ontvan De fin zullen kunnen worden ontvangen. De fipanciering van deze investerin gen tot ee totaal bedrag va circa 145 min zal geen bijzondere maatre gelen vergen. KAPELLE, 11 maart Industrie en Exportveiling: Appelen: Golden Delici ous I 80 73—78 I 75 68—81 I 70 69—77 I 65 60—66 I 60 40—43 II 80 66—72 II 75 64—75 II 70 58—74 II 65 48—64 II 60 31—40 III grof 35—56 III fijn 15—30 Goudr. I 85 43 I 80 51—57 I 75 47—55 I 65 46—48 I 60 35—39 II 75 32—41 II 70 31—43 II 65 28—41 II 60 20—28 II D 12— 14 III grof 1229 III fijn 14 en doordraai Goudreinet I 85 48 51—57 I 75 47—55 I 70 41—48 I 65 32—39 II 85 42 II 80 36— 48 IJ 75 35—43 II 70 34—38 II 65 29—32 IID 15-18 III gr. 18-31 III fijn 12-18, Win ston I 75 84-86 I 70 81-85 I 65 71-72 I 6058 II 80 39 II 75 73 II 70 69 II 65 65 II 60 4648 II 55 28 II D 12 III grof 18—55 III fijn 12—20. Lomb. Calville I 75 44 I 70 46 I 65 37 I 60 19 II 80 40 II 75 34—42 II 70 32—38 II 65 24—30 II 60 14— 15 III grof 1222 III fijn doordraai. Zoete Ermgaard II 60 76 II 55 56 III grof 43 III fijn 26 kroet 12. Bramley's Seed ling III grof 13.60—14.80 III fijn 7. Pont ine d'Orange II 65 62 II 60 55 II 55 32 II D 23 III fijn 21. Appelen rotvlek 12 16. Peren: Conference I 65 1.02 I 60 98 I 55 83 III grof 80—81 III fijn 60—59. Saint Remy II 70 38—42 II 60 41 III grof 32—55 III fijn 20—29 II D 27—32. Groen teveiling: Prei 32—54, witlof 48—84, sa- vooiekoo) 2436, spruitkool 34—90, boe renkool 15, uien 919. OUDENBOSCH. 11 maart Boeren kool 2128, Raapstelen 1116. Spinazie 91—110, Prei A 37—65, B 24—38. Radijs 2023, Spruiten ong. 4990, Witlof A 64100, B 5890, afw. 5566, Waspeen 20, Rodekool 818, Sjalotten 3159, Aardappelen 1112, Breekpeen 48, Kroten 5—6, Spruiten AAE 167—188, AA I 150—161. AA II 139—145, AA X 96, A I 117-121, A II 69, B I 52. Brederode 50è, Jonathan 14. Konstanz 261 (onv.), Rheinfelden 2), Ottenheim 204 7), Straatsburg 160 3), Maxau 351 6, Plochingen 118 (onv.), Mannheim 186 (+3), Stein- bach 128 (4-1). Mainz 193 (+9), Bingen 122 (-f4). Kaub 118 (onv,), Trier 276 1), Koblenz 143 (—11, Keulen 100 1), Ruhort 266 (onv.), Lobith 880 (—2), Nijmegen 669 (onv,), Arnhem 709 (—2), Eefde IJsel 247 (—6), De venter 155' (—6), Monsin 5446 (—6), Borgharen 3924 1), Belfeld 1110 6), Grave beneden de sluis 467 (+7). 10/3 11/3 Staatsleningen Nederland 64 sy4 101% X 101% Nederland 84 f «SA 99(4 Nederland ob 4% 95% 95% Ned. 59 4% 94% 94% Ned. 60/2 4% 94% 94% Ned, 59 4y4 93% 94% Ned. 60 4% 92 y. 93 V. Ned. 61 *y4 92 93-A Ned. Stall, ft3% 63 M 91% Ned 00/1-2 3% 63 83A Ned 54/1-2 3y4 83 fs 83 Ned. 55/1 3% 82% 83(4 Ned. 55/2 3% 66(8 82% Nederland 37 3 87% 86 Vs Ned. Grootb. 46 3 87 86% Ned. UolL 47 3 90(5 90 y. Ned. invest. 3 97 97 indië 37a 91H Bank- en kredietwezen B. Nea. Gem. 57 t 103% id. 30 y 03/60 4% 94ft ld. 35 J tiO/3-5 4% 94^ A'dam Rubbei HO UVA MyeD ver. 148 103 109% 147% industriële ondernemingen AJ&.U. DeJJ MJj t. een. Hoogov. au.c.v.a Philips Gem. Be/ Unilever c.v.a, Dortscbe Petr. Oortscbe Petr. t°/t Kon. Petr. 20 521% 119.40 540 157.31 134.bi 695 695 153.50 519 119.40 546% 156.90 134.70 692 692% 152.40 Scheepvaart en Lucbtvaari 115% 117 163 163% 130 138 139% 138% 137% 138 104% 104% v. Ommeren c.v.a 245% 245 Ü.AJ* java-Chma Pak K.G.M. i. eert. HM.SM. n.b. Stv. Mij Ned. Nleveit Goudr Rotterd. Lloyd Scbeepv Unie Co-op Ned. a.o.b.7 Co-op Ned. r.sp Premieiemngen Alkmaar 5b 3% A'dam obl. 51 2% id. ob-l 2% Ld. ob-3 2% ld. 5b-3 2% fcJreua 54 2 Uoidiecht 5b 2% Emdhoven o4 2% Enschede 54 2% sGravh. 52-1 z% idem 52-2 2% Rotterd. 52-1 2'y, Idem 52-2 2 idem 57 z% Utrecht o2 z% Z.-Hoiiand oi Z% Z.-Hoiiand 59 2% 10/3 11/3 139 137 137% 138 Va 109 109 127 b 81H 35% 83 89 b 37 y8 79% 78% 81 88 y4 92 x 89 88 x 86% iooy4 92 86% Con verteerbare obligaties A.K.U. i ïooo 4Va 145 Gelder Zn. 4% 99 KjLM SU hord. 4% 117 b Scholten Foxb ft 117 Aana. in beiegg uiym Alg. Ponds, oezit Con ver to 1-1 pL HBBDel.dep.l-ZpL inter bonds 1 pL A'dam bel.mij j au Int er unie 5b Nelo 5b Roheco f 5b UniUs 5b ver. Dez. 1894 5b Europal. 1-10 pb 1402 1123 875 719 löö 212 1O8.D. 235 499.0b 132.50 80% 85% 83 y4 89% 87 y8 78 79% 78 88% 90% 87% 86% 92 87 143 99 116 1402 1123 868 719 167.50 212 l08.5Ü 235 499.50 132.50 530 Bank, krediet, verzekering 312 Alg. Bank Ned, AMiSV NJi. een AMKU Bank Cultuurbank Gron. Ihd, Cr. B. 314 qq6» 67.70 67.50 18% 17% 191 191% 10/3 11/3 Holl. Bank Unit 242 243 Kasassociatte 156 154 Nat. inv. B, Nat. Ned. cert. lib 772 Ned. Grediet B 224 224 Ned. Middensl t ilb.at 115 Ned. Overzee B 224% 224 R.V.S. cert. d. 805 808% Siavenburg's B. 217 217 Ver. Bankbedr 1»1% 1 J>1% industriële ondernemingen Alb. Heyn 699 697 Alg H. uiy Onr.G 190 195 Anne A dam 144 143 D Alg. Norn My 202 203 Amstej or 428 421 A dam Bauast My 402% 463 A dam Uroogu.My 145 145 A dam RijlUig My 379 AN IBM nat. bez. 68% 58 y8 Apeid. neileiuaoi 409 409% Beeren incottabi 122% 122% Beiisduip intern, 477 475 Btu gh J uig. f 35o 2a5 255 Bergoss 309 310 Bei kei s Patent 248 245 Biaauwhueo 448 442 Biijdensl. Will lib 115 Bols Gucas 249 Z49.D0 Borsunuj Wehiy 71% 71% BiaaUnacn. R dan. 67% 67% Breda mach. la hi 293 x 295 Bredero Ver.bedi 640 645 Brocades 936 930 Bunrinann. l'etlej 888 385 djjenkori 784% m waive 968% 967% warps Gareniabi 500 Genu. Suiker Mjj Gui Handel My (95 DaaJderop 298 303 Dagra 335 335 cess, lapytlabi 343 346 Bikkers en Co. 151% 155 Brie Hoetyzen 439 BJi.U. 355 360 Buy vis Jz. 291 x 298 Emba 266 264 Hnth. Pletter U 261 261 ErdaJ My 908 910 Excelsior 182 V< 182% uiLUnglabi 155 1543/4 U'okker 244% Ford 975 980 Gazelle rUwJabi Gelder Papier Gelder!.- i'ielen* Gero tabi. Geveke en Co. Gist- en SpuUabx Grinten v. d. Gruyter Zn. 6% Hageuieyer öt Co t Hart matt. Havenwerken Heem van der Heineken s oierb Hero coa. Hreoa Hey bruek-Zeiano Hoeks mach dab j Hull. Kattenburg Huil. Beton My. Hoii. Cunstt. w. Huil. Melksuiker Homburg HuugenOosch sen Hooimeyex Zn Indola ing. hui. Houwn interna tio int. gew oetonb ui venturn jongeneer aoutn Kerno ikcuiptui Begeer u.e> aouthandei Kiedingina. Smiu ivlèine Suikerw. Kon. tabr. vb Ale* Kon. Papieriabi Kun. Zout Ketjei Korenschooi Koudys voed. Kromhout mot Kon. Ver. l'apyi Kwatt choc, Geeuw .«pier Geidse V. oisp. Gwdeteves Meel Ned. Bakk Mees 63 Menko Meteoor Beton Misset Uitg. My Mosa j-iwer en Co. 10/3 11/3 333 158 486 335 890 x 372 1500 149% 156 490 336 898 372 iólO 480 158 312 505 257 468 765 103% 404 490 200 433 319 158 164 315 472 aio 767 14b 262 240 200 122 293 998 189 133 54o 343 322 160 488 490 232 118 L 29a 550% 568 346 480 157 312 470 765 b 103% 400 490 260 43ü 320 157 163% 317 472 aio 765 149 239 Va 263 123 293 994 188% 132 041 341 322 382 x 164 486 483 233 120 292 552 575 342 Mynbouwk. werk Naaiden ChJiabr Nedap Ned. Huk. My. N. exp. papuabi Ned. Kabeiiabx. Ned. Melkunie Ned. Scheepsb.Mj, Nelle wed. v. Ne tam Nijverdal-Cate Oranjeboom overzeese Gas Paiemb. ihd. My Pal the Philips b% cumpr Pietersen auto's Reesink en Co. Reine veld mach Riva Rolt. Urooga. Mo Rub aak en 00. Rijnstaai achev Mjj scuuk beton schollen Rartoxi schol ten fcuxhoi önnon de Wit Simon s emo.iabi snnu> uansi. spaarneslad stokvis Zn. itoomsp 1 wen tin swaay van Synres Ghem. Tabak Phu c.v iexoprint i'hoiUdA «xj uryvt, i'hoinsen v. oedi l'we. overz. Hanu U denbout Bteeni Unilever 1% idem 6% idem 4% o lermohlen Utr. Varossieau V eenend. Btm^p Ver. Glasiabr. n 1 Ver. Machiabr. Ver. Touwfabi. Vette winkel 10/3 11/3 372 369% 615 614 171 119% 240 355 356 2o7 y* 118 lxb 267 267 355 360 160 429 428,2 lit 109.10 12b 127 107 107 56.2b 56.20 140% 1' 1 o 195 195 18b 186 360 359 251 124 120 102 V8 102% 222 335 335 012 Ol5 252% 254 14b% D14b% b 244 244 1100 1099 215 215% 91 92 333 255 250 x 242 236 235 233% 660 660 2l< v. -4o y4 108 109 198 202 136% 136% 119 118% 81 81 513 b 318 318 304 305 304 304 252 250% 182 182 456 453 470 479 10/3 11/3 Vezelverwerking V ih amy Vredestein rub. V uicaansoord Walvisvaart Wereldhaven Wermnk's Betoi Wessanen Wilt. b'eyen.-fcü. Wit s textiel Wyers Lbd. n. Zaalberg Zeeu Ar se Contect Zwanenberg-org. 172% 196 261 135 92 431 224% 585 194% 224 024% 107% 323 193 173 195% 260 184% 91 434 -24% 580 191% 224 020% 107% 323 191 Mijnbouw en petroleum 40.50 Alg iSiXpi. My. Bunion ie ruox. buijton ze rubx. Kon. Petr. i a j zt idem 0 g 2t 445 155 154 41 455 154 153 «-nu» 1753 1750 id. ceri. opil/it 2900 id. 1 winsibew. 3125 b 3150 id. ft winatbew. Uosi-Burneo My 77 77 5 scheepvaart b'ui-ness Oostzee Uoiiartondsez Anaconda üetniebem Bteej General Biectric ■jcuerur motors Proct. andGamb. Republic Steel Shell <J1J U.S. SteeJ 475 y. 476 105& IOJ 63fs 64y. JB-i. 36% aaf8 99 aay. wy« 73 fa - 43'/. 43% Buy. 62(4 52 y. b ss bieden s gedaan enbleden S =s 'gedaan en laten X laten d exaividend 0 ex claim

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 13