fan
strum
Exploitatierekening
en winst gestegen
wmcoupe
Scheepvaart in iets
beter vaarwater
goed gekookt is
al half gewassen
Kon. Olie wederom lager
Torenstraat 3-5 - Lange Brugstraat 4 Breda - tel. 31379
Stoomvaartmij Nederland
Onder curatele-stelling
Fa. CLAESSEN, Boschstraat 39,
Bre
da, telefoon 35363
DE GEYSER, Ginnekenweg 48, Breda, telefoon 36375
Fa. HOPPENBROUWERS, Steenbergen, tel. 01670 -
3420 - 3209
Fa. SCHILLEMANS, Steenstraat 12, Hulst - telefoon 01140 - 2687
BLAUWDRUK VOOR
REUZEN-HOOGOVEN
Amsterdamse Effectenbeurs
DA6BLAB BE STEM VAN VttljDAG 12 MAAKT 1965
15
,nW#f
Handig gezien
BILLITON EN
SIKKENS
GAAN SAMEN
Fokker krijgt
Japanse
concurrent
Circa 330.000
vestigingen in
midden- en
kleinbedrijf
In januari
Britse uitvoer
steeg, invoer
daalde
Kon. Olie keert
dividend uit
S.M.N. CONSTATEERT:
Oud-directeur N.S.
Dr. ir. W. Hupk es
(84) overleden
FAILLISSEMENTEN
Dividendvoorstellen
VERFEXPORT
STEEG MET
20 PROCENT
Bouwvakker in
Zweden verdient
f 14.- per uur
Zesde hoogoven
in IJmuiden
MARKTEN
WATERSTANDEN
A 10
(Advertentie)
1
KAN KOOKWAS KOKEN
constructa nederland,
Breng uw eigen wasgoed mee
voor een demonstratie bij
één van de Corrstructa Dealers.
MIDDENWEG 233. AMSTERDAM-O,. TEL. 020-947484'
Deze krantenverkoper maakt goede
zaken. Op vele plaatsen, waar in deze
dagen de mensen samenstromen om
prinses Margriet en haar verloofde
toe te juichen verkoopt hij het laatste
nieuws, dat gretig aftrek vindt.
G. van den Hoek-van der Klooster uit
Halsteren is onder curatele gesteld.
AMSTERDAM De exploitatiereke
ning over 1964 van de n.v. Stoomvaart
Maatschappij „Nederland" vertoont, blij
kens het zojuist versohenen jaarverslag,
een voordelig saldo van f 24,9 min. te
gen f 23,2 min. in 1963. Op de verkoop
van het m.s. Oranje werd een boekwinst
gemaakt van f 8,9 min. Na aftrek van
vaste kosten blijft ter verdeling over
een bedrag van f 6.4 miljoen (v.j. f 5.9
min.)
Voorgestèld wordt, zoals gemeld, het
dividend te verhogen van 8 tot 8V2 pro
cent in contanten.
Blijkens de geconsolideerde verlies., en
winstrekening is het exploitatieresultaat
bruto groot f 35,3 min. (v.j. f 30,7 min.)
en het winstsaldo f 6,94 min. (v.j. f 6,41
min.). Per ultimo 1964 bestond de SMN-
vloot uit 38 vrachtschepen, één tanker en
twee bulkcarriers, tezamen 367.403 brt.
en 477.927 ton draagvermogen.
Over het vrachtvervoer der n.v. Ned-
lloyd-lijnen zegt het verslag over de
Europese lijnen o.a. dat in de diensten
op het Verre Oosten het vervoercijfer
een lichte stijging vertoont. De lijnen op
Amerika vervullen de directie nog steeds
met zorg, niet alleen wegens de vlag-
discriminatie maar vooral door het
voortdurend stijgende kostenniveau in
de V.S., waarvoor de SMN onvoldoende
compensatie in de vrachten kan vinden.
De resultaten van het aanlopen van In
donesische havens waren niet onbevre
digend.
Over het aantal passagiers van de
laatste twee rond-de-wereld-reizen van
het m.s. Oranjfe is de directie tevreden,
ook al werd de afschrijving slechts ten
dele verdiend. De laatste drie zomercrui-
ses vanuit Europa verheugden zich in een
recordbezetting. De boekingsresultaten
van de vrachtschepen met passagiers
accommodatie zijn bevredigend.
De activiteiten van de n.v. Hollandsche
Stoomboot Maatschappij, een dochteron
derneming van de SMN, zijn thans ge
heel gericht op de korte lijnvaart. Het
resultaat bleef teleurstellend, zodat geen
dividend kan worden uitgekeerd. Samen
met Van Ommeren en buitenlandse be
langhebbenden werd besloten voor geza
menlijke rekening twee z.g. roll on-
roll of-schepen te exploiteren in het
verkeer tussen Nederland en Engeland.
De bouwopdracht is verstrekt, het eer
ste schip zal in november 1965 in dienst
worden gesteld. De n.v. „Reederij Am.
sterdam" zag haar inkomsten over 1964
niet onaanzienlijk stijgen. Zij kon daar
door haar dividend verhogen van 12 tot
17 pet. Het resultaat van de Van Swie-
tengroep liet een vooruitgang zien ten op
zichte van 1963.
Het resultaat van de n.v. Vereenigde
Nederlandsche Scheepvaart Maatschap
pij zal, naar verwachting, gunstiger zijn
dan dat over 1963. De resultaten van de
Holland West-Afrika Lijn over 1964 zijn
bij die van 1963 ten achter gebleven.
De resultaten van Martin's Luchtver
voer Maatschappij stemmen tot tevreden,
heid. Hierin nemen deel de SMN, de
Rotterdamsche Lloyd, De Holland-Ame
rika Lijn, de Scheepvaart en Steenkolen-
maatschappij alsmede de KLM. In geza
menlijk overleg wordt getracht het aan
deel in het internationale luchtcharter-
vervoer te vergroten.
DEN HAAG De directie van de n.v.
Billiton maatschappij en die van de Sik-
kens-groep n.v. gaan de activiteiten van
hun fabrieken van anorganische en orga
nische pigmenten uit het oogpunt van
efficiency concentreren. Gebleken is, dat
het de voorkeur verdient de activiteiten
van beide maatschappijen te concentre
ren bij de n.v. Billiton maatschappij.
De Sikkens-groep zal haar volledig be
lang in Remmert Holland overdragen
aan Billiton. In ruil geeft Billiton aan
Sikkens-groep 700 aandelen 2e rubriek
van nominaal f 1000 in hetvkapitaal van
Billiton, voor het eerste delende in de
winst van Billiton over het jaar 1965.
Deze 700 aandelen zullen het geplaatste
kapitaal van Billiton van f 31,5 miljoen
tot f 32,2 miljoen verhogen.
NAGOYA Japan zal binnenkort eeri
nieuw passagiersvliegtuig met schroef-
turbinemotoren op de markt brengen, dat
veel overeenkomst vertoont met de Fok
ker „Friendship". De YS-11, zoals de
machine genoemd wordt, kost ongeveer
2.5 miljoen gulden en kan geleverd wor
den in twee versies: voor 52 of voor 60
passagiers. De kruissnelheid bedraagt
478 kilometer per uur. Het vliegtuig kan
5725 kilo betalende lading vervoeren.
De eerste machines, die van de pro-
duktielijn komen, zijn voor binnenlands
gebruik bestemd, maar de producent
(Nihon Aeroplane Manufacturing Com
pany ltd) mikt in hoofdzaak op de mark
ten in Zuidoost-Azië en Latijns-Amerika.
Het prototype heeft voor het eerst gevlo
gen in 1962. De YS-11 zal rechtstreeks
concurreren met de Fokker „Friendship".
UTRECHT Het aantal vestigingen in
de sectoren detailhandel, ambacht, ho
reca en vervoer bedraagt thans ongeveer
330.000. Het aandeel in het nationaal in
komen beloopt circa achttien procent.
Deze cijfers heeft drs. P.M. van Nieu-
wenhuyzen. directeur van het econo
misch instituut voor het midden- en
kleinbedrijf, gistermiddag bekend ge
maakt tijdens een ter gelegenheid van
de voorjaarsbeurs te Utrecht gehouden
mïddenstandsdag'.
Hoewel de bevolking van 1950 tot 1964
met rond achttien procent is gestegen,
daalde het aantal vestigingen van mid
denstandsondernemers in detailhandel en
ambacht met vier procent. De heer Van
Nieuwenhuyzen gelooft, dat in de toe
komst de ondernemers in het midden-
en kleinbedrijf vooral zullen worden ge
confronteerd met vraagstukken als het
beheer van een groeiend bedrijf, hogere
opleidingseisen, economische onderzoe
kingen als basis voor de onderbouw en
economische samenwerking ter verster
king van de concurrentiepositie.
(Advertentie)
LONDEN Blijkens de gisteren door
het Britse ministerie van handel be
kendgemaakte cijfers is de waarde van
de Britse uitvoer van 369 miljoen pond
sterling (herzien) in januarie j.l. ge
stegen tot 390 miljoen pond in februari.
De invoer daalde van 465 tot 440 miljoen
pond. De heruitvoer bleef onveranderd
14 miljoen pond.
Op basis van de betalingsbalans is er
voor februari sprake van een overschot
van 11 miljoen pond (tegen een tekort
van 30 miljoen pond in januari). Dit is
spectaculair, omdat er na augustus 1963
een maand die een overschot kende van
ca. 7 miljoen pond, geen sprake meer is
geweest van een overschot.
Deze verbetering in de handel is voor
een deel toe te schrijven aan de Ameri
kaanse havenstaking. De daling van de
invoer in februari in vergelijking met
januari is in haar geheel een gevolg van
de vermindering van de Britse invoer
uit de Ver. Staten met de helft door de
Amerikaanse havenstabing. In januar;
bedroeg de invoer uit de Ver. Staten 52
miljoen pond, in februari 26 miljoen
pond. Maar ook viel de laatste maan
den bij de invoer een tendentie van
werkelijke daling waar te nemen.
HERMANS
AUTOMOBIELBEDR.
TTpnlar xrnnv 'Rvorla o n
BREDA
Dealer voor Breda e.o.: Tulpen-
str. 75 Breda, tel. 01600-30687
Ook zaterdags voor verkoop open
DEN HAAG De n.v. Koninklijke
Nederlandsche Petroleum Maatschappij
zal over het boekjaar 1964 een dividend
in contanten uit te betalenvan de in
totaal f 6,25 op elk der per 31 decem
ber 1964 uitstaande 97.468.017 aandelen.
In het bedrag van f 6,25 is begrepen een
interimdividend van f 2,60, dat in okto
ber 1964 op elk dezer aandelen werd be
taalbaar gesteld. Het dividend over het
boekjaar 1963 bedroeg in totaal f 6,25 op
elk der per 31 december 1963 uitstaande
81.223.348 aandelen en f 3,65 op elk der
sedertdien uitgegeven 16.244.669 nieuwe
aandelen.
Het nettoresultaat van de n.v. Ko
ninklijke Nederlandsche Petroleum
Maatschappij over 1964 bedroeg f 629
miljoen, vergeleken met f 580 miljoen
in 1963.
De inkomsten van de vennootschap
worden in hoofdzaak ontvangen in de
vorm van dividenden van maatschap
pijen der Koninklijke/Shell Groep, waar
in zij een belang van 60 heeft.
Het nettoresultaat van de maatschap
pijen der Koninklijke/Shell Groep over
het jaar 1964 bedroeg pond sterling
208,3 miljoen (3 lager dan in 1963.)
AMSTERDAM Hoewel geenszins
kan worden gesteld, dat voor de vele
problemen, -waarmee de scheepvaart de
laatste jaren wordt geconfronteerd, aan
vaardbare oplossingen zijn gevonden, is
de directie van de Stoomvaart Maat
schappij „Nederland" verheugd in haar
jaarverslag te mogen constateren, dat de
scheepvaart in een wat beter vaarwater
is gekomen.
Dit als gevolg van een zekere aanpas
sing, gepaard gaande met een verbete
ring van de verhouding tussen vraag en
aanbod. Het aantal bulkcarriers, dat aan
de wereldtonnage werd toegevoegd,
heeft het vrachtenpeil vooralsnog niet
noemenswaardig kunnen beïnvloeden.
Voorlopig zijn de vooruitzichten, dat de
wereldmarkt deze nieuwe tonnage zal
kunnen opnemen, niet ongunstig.
De verbetering van het klimaat op de
algemene vrachtenmarkt is indirect van
invloed geweest op de inkomens in de
lijnvaart. Tegenover deze verbeterde in
komsten hebben echter belangrijke kos
tenverhogingen gestaan, die de uiteinde
lijke resultaten sterk hebben beïnvloed.
Afgewacht moet worden of het blijvend
mogelijk zal zijn door verdere moderni
sering de exploitatiekosten binnen de
perken te houden. De SMN constateert
tot- haar verdriet, dat in vele landen nog
te weinig wordt gedaan aan aanpassing
van de havenfaciliteiten aan de groei
van het vervoer. Het probleem van de
vlagdiscriminatie heeft ook in 1964 de
nodige aandacht gehad. Slechts uiterst
moeizaam kan worden gestreefd naar
voor alle betrokkenen bevredigende op
lossingen. Ook de toepassing van de
scheepvaartwetgeving van de V.S. door
de federale maritieme commissie heeft
AMSTERDAM Ook gistermiddag heeft de handel in aandelen KLM de
hoofdschotel gevormd van de internationale waarden. De koers schommelde rond
de f 139, tegen eergisteren als slotprijs van de laatste tape f 130.50. 's Morgens werd
oplopend gedaan f 136 tot f 141.50. De leveringsmoeilijkheden van de stukken be
ginnen wat af te nemen. Hierdoor nam de arbitrage wederom stukken uit de markt
voor Amerikaanse rekening. Het aangeboden materiaal in KLM begint schaars
te worden. Dit vanwege de sterke koopkracht van Amerikaanse zijde in de afge
lopen weken. Woensdag steeg KLM in Wall Street drie dollar met zeer grote
omzetten. Kon. Olie, waarvan nabeurs de cijfers, alsmede het dividend over 1964
bekend worden gemaakt, was bij de opening wederom lager op 152.20 (153.60).
Later op de middag kwam er op dit verlaagde niveau wat vraag los van lokale
zijde, waardoor de koers opliep tot 153. De beurs verwacht, dat genoemde cijfers
zullen tegenvallen. Hiermede is echter de voorgaande beursdagen rekening ge
houden. Hoogovens stelt een onveranderd dividend van 20 pet. voor over 1964.
Hiervan werd reeds 6 pet. interimdividend uitgekeerd. Het dividend voorstel is
volkomen in overeenstemming met de beursverwachtingen. De aandelen waren
prijshoudend op 547. AKU moest opnieuw terrein prijsgeven tot 519,5 (5213/4).
Philips was een paar dubbeltjes lager op 157, Unilever prijshoudend op 134.70. Bij
wijze van uitzondering werd Billiton 2e rubriek in een ruime open hoek verhan
deld. De stemming was vast. De koers steeg van 444 tot 455 (445). Dit op het be
richt over concentratie van deze maatschappij met Sikkens.
De scheepvaartsector zette kalm en prijshoudend in. Holland-Amerika Lijn
opende 1,5 punt lager op 114,5, doch trok later aan tot 117. Zoals bekend heeft
deze maatschappij het dividend verhoogt tot 6 (5) procent. Aandeelhouders zijn
hiermede niet tevreden. In de jaarvergadering van de maatschappij zal over het
dividend worden gesproken, aldus de beurs. De leidende cultures waren praktisch
onveranderd. De stemming in de Staatsfondsenhoek was eerder iets gemakkelijker.
De 5 1/4 pet. obligaties BNG werden iets lager geadviseerd op 99 5/8. Claims Schol
ten Foxholl kregen een iets hogere adviesprijs.
(Advertentie)
Zekerheid met een OLVEH Perfecte Groeipolis.
nog onverminderd de ergernis en veront
waardiging van regeringen en reders der
Europese zeevaartlanden opgewekt.
AMSTERDAM Tijdens de gisteren
gehouden jaarlijkse algemene aandeel
houdersvergadering van de Kas-Associa-
tie n.v. is dr. ir. W. Hupkes, die de ver
gadering presideerde, plotseling onwel
geworden en korte tijd later overleden.
Hij is 84 jaar geworden.
Dr. ir. Willem Hupkes is op 12 mei
1880 in Arnhem geboren. Hij was van
1938 tot 1945 directeur van de Neder
landsche Spoorwegen, van 1945 tot en met
1946 president-directeur. Reeds in 1904
was hij in dienst getreden van de Neder
landsche IJzeren Spoorweg Maatschappij
Bij de Nederlandsche Spoorwegen maak
te de jonge ingenieur snel carrière.
Begin 1947 legde ir. Hupkes zijn func
tie van president-directeur der N-.S. neer
en werd hij met algemene stemmen ver
kozen tot commissaris van de vennoot
schap. In 1946 ontving hij de doctorstitel
(honoris causa) van de Technische Ho
geschool in Delft.
Dr. ir. Hupkes heeft vele commissaria
ten vervuld. Hij is o.m. lid geweest van
de raad van commissarissen van de
K.L.M., van de Koninklijke Nederland
sche Hoogovens en Staalfabrieken en van
de Verenigde Machinefabrieken.
Vanaf 1946 was hij commissaris van de
Associatie Cassa, later van de Kas-Asso-
ciatie n.v. In 1956 werd hij benoemd tot
voorzitter van deze instelling.
Geëindigd zijn de faillissementen van
v.o.f. gebr. van Houte, Walsoordense-
straat 50 in Walsoorden, van de venno
ten C. L. C. van Houte, fabrikant van
stookolieinstallaties, Walsoordensestraat
50 in Walsoorden en van H. B. van
Houte, vlasser, Koestraat 8 in St. Jan
steen. De faillissementen eindigden door
het verbinlend worden der slotuitde-
lingslijsten. De uitkering van de v.o.f.
bedroeg 4,77138 procent aan concurrente
crediteuren. De uitkering van de venno
ten bedroeg 0 profcent aan concurrente
crediteuren.
N.V. Chemische Industrie Synres, Hoek
van Holland: 8 procent (8).
Nederlandse Ford Automobielfabriek,
Amsterdam: 25 procent (25).
Hoogovens, IJmuiden: 4 procei\t op
prioriteitsaandelen en 20 procent op ge-
wóne aandelen (resp. 4 en 20).
Nederlandsche Aanneming Maatschap
pij. Den Haag: 17 procent (15).
Nederlandsche Apparatenfabriek Ne-
dap, Groenlo: 9 procent (8).
DEN HAAG De Nederlandse verf-
export steeg in het jaar 1964 op, ten-
zichte van 1963 met ruim 20 pet. De to
tale export van bij de exportgroep verf
van de vereniging van vernis, en verf-
fabrikanten in Nederland aangesloten
bedrijven, bedroeg in 1964 26 miljoen
kg, ter waarde van ruim 70 iniljoen gul
den. Sinds 1958 betekent dit een ver
dubbeling. Van de totale produktie van
de Nederlandse verfindustrie werd 23
pet. geëxporteerd. Berekend op de na
tionale produktie is Nederland de groot
ste verfexporteur ter wereld.
De belangrijkste exportgebieden wa
ren Duitsland, België en Frankrijk. In
totaal namen deze drie Eurorrrarktpart-
ners 60 pet. van de totaalge xporteerde
hoeveelheid af. De stijging van de ex
port naar de Euromarktlanden bedroeg
26 pet.
(Van onze correspondent)
De raad van commissarissen van de
Koninklijke Nederlandsche Hoogovens en
Staalfabrieken N.V. heeft besloten tot
de bouw van een zesde hoogoven, met
een haarddiameter van omstreeks 10 me
ter. Dit komt overeen met het formaat
van de grootste hoogovens ter wereld.
De produktiecapaciteit van de nieuwe
oven, die in 1968 gereed kan zijn, zal
omstreeks 1 miljoen ton ruwijzer per
jaar bedragen.
UTRECHT Vergeleken bij de lonen
die in de Zweedse industrie worden
betaald, verdient de bouwvakker in
Zweden relatief bijzonder veel. Een
geschoold metselaar of timmerman bij
voorbeeld, heeft in Stockholm een uur
loon van ongeveer twintig kronen
(veertien gulden).
Dit vertelde prof. Lennart Ronnmark,
directeur van het technologisch insti
tuut van de universiteit van Gothen
burg, gistermiddag op de voorjaars
beurs in Utrecht.
Ondanks de goede beloning is er in de
bouwsector niet voldoende aanbod van
arbeiders. Volgens prof. Ronnmark
prefereert de moderne Zweedse jeugd
de industrie en de dienstverlenende be
roepen. Dit heeft ertoe geleid, dat er
in Zweden een sterke tendens bestaat
in de richting van industriële vervaar
diging van geprefabriceerde eenheden
en naar mechanisatie van het gehele
bouwproces.
NABEURSKOERSEN
Telefonisch avondverkeer
Kon. Olie 151.10 gb 151.80, Philips
156,60156,70, Unilever 134,20134,70,
KLM 136,00—143.00 gl, HAL 118—120.
Stemming: zwak.
IJMUIDEètf In de gisteren gehou
den vergadering van de raad van com
missarissen van de Koninklijke Neder
landse Hoogovens en staalfabrieken n.v.
is besloten tot de bouw ian een zesde
hoogoven. Deze oven zal een haarddia
meter krijgen van omstreeks 10 meter,
wat overeenkomt met die van de groot
ste hoogovens, die momenteel in de we
reld worden gebouwd. De produktieca
paciteit van de nieuwe oven zal om
streeks l miljoen ton ruwijzer per jaar
bedragen. De verwachting is, dat hoog
oven 6 (rom) in de loop van 1968 in ge
bruik zal kunnen worden genomen.
Door de verruiming van de ruwijzer-
capaciteit zal de produktie van de
staalfabrieken kunnen worden opge
voerd tot circa 3 miljoen ton. Tevens
zal aanvang worden gemaakt met -de
bouw van een neiuwe ertskade, waar
door te zijner tijd schepen tot 80.000 ton'
zullen kunnen worden ontvan De fin
zullen kunnen worden ontvangen.
De fipanciering van deze investerin
gen tot ee totaal bedrag va circa
145 min zal geen bijzondere maatre
gelen vergen.
KAPELLE, 11 maart Industrie en
Exportveiling: Appelen: Golden Delici
ous I 80 73—78 I 75 68—81 I 70 69—77
I 65 60—66 I 60 40—43 II 80 66—72 II 75
64—75 II 70 58—74 II 65 48—64 II 60
31—40 III grof 35—56 III fijn 15—30
Goudr. I 85 43 I 80 51—57 I 75 47—55
I 65 46—48 I 60 35—39 II 75 32—41 II 70
31—43 II 65 28—41 II 60 20—28 II D 12—
14 III grof 1229 III fijn 14 en doordraai
Goudreinet I 85 48 51—57 I 75 47—55
I 70 41—48 I 65 32—39 II 85 42 II 80 36—
48 IJ 75 35—43 II 70 34—38 II 65 29—32
IID 15-18 III gr. 18-31 III fijn 12-18, Win
ston I 75 84-86 I 70 81-85 I 65 71-72 I 6058
II 80 39 II 75 73 II 70 69 II 65 65 II 60
4648 II 55 28 II D 12 III grof 18—55
III fijn 12—20. Lomb. Calville I 75 44
I 70 46 I 65 37 I 60 19 II 80 40 II 75
34—42 II 70 32—38 II 65 24—30 II 60 14—
15 III grof 1222 III fijn doordraai.
Zoete Ermgaard II 60 76 II 55 56 III grof
43 III fijn 26 kroet 12. Bramley's Seed
ling III grof 13.60—14.80 III fijn 7. Pont
ine d'Orange II 65 62 II 60 55 II 55 32
II D 23 III fijn 21. Appelen rotvlek 12
16. Peren: Conference I 65 1.02 I 60 98
I 55 83 III grof 80—81 III fijn 60—59.
Saint Remy II 70 38—42 II 60 41 III grof
32—55 III fijn 20—29 II D 27—32. Groen
teveiling: Prei 32—54, witlof 48—84, sa-
vooiekoo) 2436, spruitkool 34—90, boe
renkool 15, uien 919.
OUDENBOSCH. 11 maart Boeren
kool 2128, Raapstelen 1116. Spinazie
91—110, Prei A 37—65, B 24—38. Radijs
2023, Spruiten ong. 4990, Witlof A
64100, B 5890, afw. 5566, Waspeen
20, Rodekool 818, Sjalotten 3159,
Aardappelen 1112, Breekpeen 48,
Kroten 5—6, Spruiten AAE 167—188,
AA I 150—161. AA II 139—145, AA X 96,
A I 117-121, A II 69, B I 52. Brederode
50è, Jonathan 14.
Konstanz 261 (onv.), Rheinfelden
2), Ottenheim 204 7), Straatsburg
160 3), Maxau 351 6, Plochingen
118 (onv.), Mannheim 186 (+3), Stein-
bach 128 (4-1). Mainz 193 (+9), Bingen
122 (-f4). Kaub 118 (onv,), Trier 276
1), Koblenz 143 (—11, Keulen 100
1), Ruhort 266 (onv.), Lobith 880
(—2), Nijmegen 669 (onv,), Arnhem
709 (—2), Eefde IJsel 247 (—6), De
venter 155' (—6), Monsin 5446 (—6),
Borgharen 3924 1), Belfeld 1110
6), Grave beneden de sluis 467 (+7).
10/3 11/3
Staatsleningen
Nederland 64 sy4
101% X
101%
Nederland 84 f
«SA
99(4
Nederland ob 4%
95%
95%
Ned. 59 4%
94%
94%
Ned. 60/2 4%
94%
94%
Ned, 59 4y4
93%
94%
Ned. 60 4%
92 y.
93 V.
Ned. 61 *y4
92
93-A
Ned. Stall, ft3%
63 M
91%
Ned 00/1-2 3%
63
83A
Ned 54/1-2 3y4
83 fs
83
Ned. 55/1 3%
82%
83(4
Ned. 55/2 3%
66(8
82%
Nederland 37 3
87%
86 Vs
Ned. Grootb. 46 3
87
86%
Ned. UolL 47 3
90(5
90 y.
Ned. invest. 3
97
97
indië 37a
91H
Bank- en kredietwezen
B. Nea. Gem. 57 t 103%
id. 30 y 03/60 4% 94ft
ld. 35 J tiO/3-5 4% 94^
A'dam Rubbei HO
UVA MyeD ver. 148
103
109%
147%
industriële ondernemingen
AJ&.U.
DeJJ MJj t. een.
Hoogov. au.c.v.a
Philips Gem. Be/
Unilever c.v.a,
Dortscbe Petr.
Oortscbe Petr. t°/t
Kon. Petr. 20
521%
119.40
540
157.31
134.bi
695
695
153.50
519
119.40
546%
156.90
134.70
692
692%
152.40
Scheepvaart en Lucbtvaari
115% 117
163 163%
130 138
139% 138%
137% 138
104% 104%
v. Ommeren c.v.a 245% 245
Ü.AJ*
java-Chma Pak
K.G.M. i. eert.
HM.SM. n.b.
Stv. Mij Ned.
Nleveit Goudr
Rotterd. Lloyd
Scbeepv Unie
Co-op Ned. a.o.b.7
Co-op Ned. r.sp
Premieiemngen
Alkmaar 5b 3%
A'dam obl. 51 2%
id. ob-l 2%
Ld. ob-3 2%
ld. 5b-3 2%
fcJreua 54 2
Uoidiecht 5b 2%
Emdhoven o4 2%
Enschede 54 2%
sGravh. 52-1 z%
idem 52-2 2%
Rotterd. 52-1 2'y,
Idem 52-2 2
idem 57 z%
Utrecht o2 z%
Z.-Hoiiand oi Z%
Z.-Hoiiand 59 2%
10/3 11/3
139 137
137% 138 Va
109 109
127 b
81H
35%
83
89 b
37 y8
79%
78%
81
88 y4
92 x
89
88 x
86%
iooy4
92
86%
Con verteerbare obligaties
A.K.U. i ïooo 4Va 145
Gelder Zn. 4% 99
KjLM SU hord. 4% 117 b
Scholten Foxb ft 117
Aana. in beiegg uiym
Alg. Ponds, oezit
Con ver to 1-1 pL
HBBDel.dep.l-ZpL
inter bonds 1 pL
A'dam bel.mij j au
Int er unie 5b
Nelo 5b
Roheco f 5b
UniUs 5b
ver. Dez. 1894 5b
Europal. 1-10 pb
1402
1123
875
719
löö
212
1O8.D.
235
499.0b
132.50
80%
85%
83 y4
89%
87 y8
78
79%
78
88%
90%
87%
86%
92
87
143
99
116
1402
1123
868
719
167.50
212
l08.5Ü
235
499.50
132.50
530
Bank, krediet, verzekering
312
Alg. Bank Ned,
AMiSV NJi. een
AMKU Bank
Cultuurbank
Gron. Ihd, Cr. B.
314
qq6»
67.70 67.50
18% 17%
191
191%
10/3
11/3
Holl. Bank Unit
242
243
Kasassociatte
156
154
Nat. inv. B,
Nat. Ned. cert.
lib
772
Ned. Grediet B
224
224
Ned. Middensl t
ilb.at
115
Ned. Overzee B
224%
224
R.V.S. cert. d.
805
808%
Siavenburg's B.
217
217
Ver. Bankbedr
1»1%
1 J>1%
industriële ondernemingen
Alb. Heyn
699
697
Alg H. uiy Onr.G
190
195
Anne A dam
144
143 D
Alg. Norn My
202
203
Amstej or
428
421
A dam Bauast My
402%
463
A dam Uroogu.My
145
145
A dam RijlUig My
379
AN IBM nat. bez.
68%
58 y8
Apeid. neileiuaoi
409
409%
Beeren incottabi
122%
122%
Beiisduip intern,
477
475
Btu gh J uig. f 35o
2a5
255
Bergoss
309
310
Bei kei s Patent
248
245
Biaauwhueo
448
442
Biijdensl. Will
lib
115
Bols Gucas
249
Z49.D0
Borsunuj Wehiy
71%
71%
BiaaUnacn. R dan.
67%
67%
Breda mach. la hi
293 x
295
Bredero Ver.bedi
640
645
Brocades
936
930
Bunrinann. l'etlej
888
385
djjenkori
784%
m
waive
968%
967%
warps Gareniabi
500
Genu. Suiker Mjj
Gui Handel My
(95
DaaJderop
298
303
Dagra
335
335
cess, lapytlabi
343
346
Bikkers en Co.
151%
155
Brie Hoetyzen
439
BJi.U.
355
360
Buy vis Jz.
291 x
298
Emba
266
264
Hnth. Pletter U
261
261
ErdaJ My
908
910
Excelsior
182 V<
182%
uiLUnglabi
155
1543/4
U'okker
244%
Ford
975
980
Gazelle rUwJabi
Gelder Papier
Gelder!.- i'ielen*
Gero tabi.
Geveke en Co.
Gist- en SpuUabx
Grinten v. d.
Gruyter Zn. 6%
Hageuieyer öt Co
t Hart matt.
Havenwerken
Heem van der
Heineken s oierb
Hero coa. Hreoa
Hey bruek-Zeiano
Hoeks mach dab j
Hull. Kattenburg
Huil. Beton My.
Hoii. Cunstt. w.
Huil. Melksuiker
Homburg
HuugenOosch sen
Hooimeyex Zn
Indola
ing. hui. Houwn
interna tio
int. gew oetonb
ui venturn
jongeneer aoutn
Kerno
ikcuiptui Begeer
u.e> aouthandei
Kiedingina. Smiu
ivlèine Suikerw.
Kon. tabr. vb Ale*
Kon. Papieriabi
Kun. Zout Ketjei
Korenschooi
Koudys voed.
Kromhout mot
Kon. Ver. l'apyi
Kwatt choc,
Geeuw .«pier
Geidse V. oisp.
Gwdeteves
Meel Ned. Bakk
Mees 63
Menko
Meteoor Beton
Misset Uitg. My
Mosa
j-iwer en Co.
10/3 11/3
333
158
486
335
890 x
372
1500
149%
156
490
336
898
372
iólO
480
158
312
505
257
468
765
103%
404
490
200
433
319
158
164
315
472
aio
767
14b
262
240
200
122
293
998
189
133
54o
343
322
160
488
490
232
118 L
29a
550%
568
346
480
157
312
470
765 b
103%
400
490
260
43ü
320
157
163%
317
472
aio
765
149
239 Va
263
123
293
994
188%
132
041
341
322
382 x
164
486
483
233
120
292
552
575
342
Mynbouwk. werk
Naaiden ChJiabr
Nedap
Ned. Huk. My.
N. exp. papuabi
Ned. Kabeiiabx.
Ned. Melkunie
Ned. Scheepsb.Mj,
Nelle wed. v.
Ne tam
Nijverdal-Cate
Oranjeboom
overzeese Gas
Paiemb. ihd. My
Pal the
Philips b% cumpr
Pietersen auto's
Reesink en Co.
Reine veld mach
Riva
Rolt. Urooga. Mo
Rub aak en 00.
Rijnstaai
achev Mjj
scuuk beton
schollen Rartoxi
schol ten fcuxhoi
önnon de Wit
Simon s emo.iabi
snnu> uansi.
spaarneslad
stokvis Zn.
itoomsp 1 wen tin
swaay van
Synres Ghem.
Tabak Phu c.v
iexoprint
i'hoiUdA «xj uryvt,
i'hoinsen v. oedi
l'we. overz. Hanu
U denbout Bteeni
Unilever 1%
idem 6%
idem 4%
o lermohlen
Utr.
Varossieau
V eenend. Btm^p
Ver. Glasiabr. n 1
Ver. Machiabr.
Ver. Touwfabi.
Vette winkel
10/3
11/3
372
369%
615
614
171
119%
240
355
356
2o7 y*
118
lxb
267
267
355
360
160
429
428,2
lit
109.10
12b
127
107
107
56.2b
56.20
140%
1' 1 o
195
195
18b
186
360
359
251
124
120
102 V8
102%
222
335
335
012
Ol5
252%
254
14b% D14b% b
244
244
1100
1099
215
215%
91
92
333
255
250 x
242
236
235
233%
660
660
2l< v.
-4o y4
108
109
198
202
136%
136%
119
118%
81
81
513 b
318
318
304
305
304
304
252
250%
182
182
456
453
470
479
10/3 11/3
Vezelverwerking
V ih amy
Vredestein rub.
V uicaansoord
Walvisvaart
Wereldhaven
Wermnk's Betoi
Wessanen
Wilt. b'eyen.-fcü.
Wit s textiel
Wyers Lbd. n.
Zaalberg
Zeeu Ar se Contect
Zwanenberg-org.
172%
196
261
135
92
431
224%
585
194%
224
024%
107%
323
193
173
195%
260
184%
91
434
-24%
580
191%
224
020%
107%
323
191
Mijnbouw en petroleum
40.50
Alg iSiXpi. My.
Bunion ie ruox.
buijton ze rubx.
Kon. Petr. i a j zt
idem 0 g 2t
445
155
154
41
455
154
153
«-nu» 1753 1750
id. ceri. opil/it 2900
id. 1 winsibew. 3125 b 3150
id. ft winatbew.
Uosi-Burneo My 77 77 5
scheepvaart
b'ui-ness
Oostzee
Uoiiartondsez
Anaconda
üetniebem Bteej
General Biectric
■jcuerur motors
Proct. andGamb.
Republic Steel
Shell <J1J
U.S. SteeJ
475 y. 476
105& IOJ
63fs 64y.
JB-i. 36%
aaf8 99
aay. wy«
73 fa -
43'/. 43%
Buy.
62(4 52 y.
b
ss
bieden
s
gedaan enbleden
S
=s
'gedaan en laten
X
laten
d
exaividend
0
ex claim