KROONAFDELJNG Exploi en w KROONAFDEUNG HET BESTE HERENMODENIEUWS '65 C&A BEHEERST DE MODE C&A OPENT EEN NIEUWE AFDELING IN HERENKLEDING HET IS DE BEKRONING VAN ONZE HERENZAAK. U VINDT ER UITSLUITEND KOSTUUMS, KOLBERTS, JASSEN, OVER HEMDEN VAN INTERNATIONAAL TOPNIVEAU. ZORGVULDIG GESELECTEERDE ARTIKELEN DIE IN KWALITEIT, AFWERKING EN COUPE AAN DE HOOGSTE EISEN VOLDOEN. BILLITON sikken! GAAN SA1V Stoomvaar I Fokker kr Japanse concurrer DEN HAAG De directie Billiton maatschappij en die kens-groep n.v. gaan de acth hun fabrieken van anorganisc nische pigmenten uit het o< efficiency concentreren. GebH het de voorkeur verdient de van beide maatschappijen te ren bij de n.v. Billiton m De Sikkens-groep zal haar lang in Remmert Holland aan Billiton. In ruil geeft Sikkens-groep 700 aandelen van nominaal f 1000 in hetV Billiton, voor het eerste de winst van Billiton over het Deze 700 aandelen zullen he kapitaal van Billiton van f tot f 32,2 miljoen verhogen. NAGOYA Japan zal binr nieuw passagiersvliegtuig m< turbinemotoren op de markt v- veel overeenkomst vertoont ker „Friendship". De YS-1. machine genoemd wordt, kOL 2.5 miljoen gulden en kan gel den in twee versies: voor 52, passagiers. De kruissnelheicj 478 kilometer per uur. Het vl 5725 kilo betalende lading De eerste machines, die v, duktielijn komen, zijn voor gebruik bestemd, maar de (Nihon Aeroplane Manufactu pany ltd) mikt in hoofdzaak o; ten in Zuidoost-Azië en Latij Het prototype heeft voor het gen in 1962. De YS-11 zal concurreren met de Fokker (Advertentie) ÜSHGSRB Vraag pro Ook za AMSTERDAM De ex. ning over 1964 van de n.v Maatschappij „Nederland" v kens het zojuist verschenen een voordelig saldo van f gen 23,2 min. in 1963. Op van het m.s. Oranje werd e( gemaakt van f 8,9 min. Na vaste kosten blijft ter vei een bedrag van f 6.4 miljod min.) Voorgesteld wordt, zoals dividend te verhogen van 8 cent in contanten. Blijkens de geconsolideerd( winstrekening is het exploit bruto groot f 35,3 min. (v.j. en het winstsaldo-f 6,94 mlr min.). Per ultimo 1964 besto vloot uit 38 vrachtschepen, twee bulkcarriers, tezamen en 477.927 ton draagvermo. Over het vrachtvervoer d lloyd-lijnen zegt het versl Europese lijnen o.a. dat in op het Verre Oosten het een lichte stijging vertoont. Amerika vervullen de direct met zorg, niet alleen wege discriminatie maar vooral] voortdurend stijgende kost de V.S., waarvoor de SMN compensatie in de vrachten De resultaten van het aanloi donesische havens waren ni digend. Over het aantal passagie laatste twee rond-de-wereld het m.s. Oranje is de direct ook al werd de afschrijving dele verdiend. De laatste drie ses vanuit Europa verheugden recordbezetting. De boekin, van de vrachtschepen met accommodatie zijn bevredigei De activiteiten van de n.v. Stoomboot Maatschappij, een derneming van de SMN, zijr heel gericht op de korte lij- resultaat bleef teleurstellend, dividend kan worden uitgeke met Van Ommeren en buite: langhebbenden werd besloten menlijke rekening twee -

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1965 | | pagina 12