KROONAFDELJNG
Exploi
en w
KROONAFDEUNG
HET BESTE HERENMODENIEUWS '65
C&A BEHEERST DE MODE
C&A OPENT EEN NIEUWE
AFDELING IN HERENKLEDING
HET IS DE BEKRONING VAN
ONZE HERENZAAK. U VINDT
ER UITSLUITEND KOSTUUMS,
KOLBERTS, JASSEN, OVER
HEMDEN VAN INTERNATIONAAL
TOPNIVEAU.
ZORGVULDIG GESELECTEERDE
ARTIKELEN DIE IN KWALITEIT,
AFWERKING EN COUPE AAN
DE HOOGSTE EISEN VOLDOEN.
BILLITON
sikken!
GAAN SA1V
Stoomvaar
I
Fokker kr
Japanse
concurrer
DEN HAAG De directie
Billiton maatschappij en die
kens-groep n.v. gaan de acth
hun fabrieken van anorganisc
nische pigmenten uit het o<
efficiency concentreren. GebH
het de voorkeur verdient de
van beide maatschappijen te
ren bij de n.v. Billiton m
De Sikkens-groep zal haar
lang in Remmert Holland
aan Billiton. In ruil geeft
Sikkens-groep 700 aandelen
van nominaal f 1000 in hetV
Billiton, voor het eerste de
winst van Billiton over het
Deze 700 aandelen zullen he
kapitaal van Billiton van f
tot f 32,2 miljoen verhogen.
NAGOYA Japan zal binr
nieuw passagiersvliegtuig m<
turbinemotoren op de markt v-
veel overeenkomst vertoont
ker „Friendship". De YS-1.
machine genoemd wordt, kOL
2.5 miljoen gulden en kan gel
den in twee versies: voor 52,
passagiers. De kruissnelheicj
478 kilometer per uur. Het vl
5725 kilo betalende lading
De eerste machines, die v,
duktielijn komen, zijn voor
gebruik bestemd, maar de
(Nihon Aeroplane Manufactu
pany ltd) mikt in hoofdzaak o;
ten in Zuidoost-Azië en Latij
Het prototype heeft voor het
gen in 1962. De YS-11 zal
concurreren met de Fokker
(Advertentie)
ÜSHGSRB
Vraag
pro
Ook za
AMSTERDAM De ex.
ning over 1964 van de n.v
Maatschappij „Nederland" v
kens het zojuist verschenen
een voordelig saldo van f
gen 23,2 min. in 1963. Op
van het m.s. Oranje werd e(
gemaakt van f 8,9 min. Na
vaste kosten blijft ter vei
een bedrag van f 6.4 miljod
min.)
Voorgesteld wordt, zoals
dividend te verhogen van 8
cent in contanten.
Blijkens de geconsolideerd(
winstrekening is het exploit
bruto groot f 35,3 min. (v.j.
en het winstsaldo-f 6,94 mlr
min.). Per ultimo 1964 besto
vloot uit 38 vrachtschepen,
twee bulkcarriers, tezamen
en 477.927 ton draagvermo.
Over het vrachtvervoer d
lloyd-lijnen zegt het versl
Europese lijnen o.a. dat in
op het Verre Oosten het
een lichte stijging vertoont.
Amerika vervullen de direct
met zorg, niet alleen wege
discriminatie maar vooral]
voortdurend stijgende kost
de V.S., waarvoor de SMN
compensatie in de vrachten
De resultaten van het aanloi
donesische havens waren ni
digend.
Over het aantal passagie
laatste twee rond-de-wereld
het m.s. Oranje is de direct
ook al werd de afschrijving
dele verdiend. De laatste drie
ses vanuit Europa verheugden
recordbezetting. De boekin,
van de vrachtschepen met
accommodatie zijn bevredigei
De activiteiten van de n.v.
Stoomboot Maatschappij, een
derneming van de SMN, zijr
heel gericht op de korte lij-
resultaat bleef teleurstellend,
dividend kan worden uitgeke
met Van Ommeren en buite:
langhebbenden werd besloten
menlijke rekening twee -