Natuurlijk! CAMEL kent u Maar kent u ook zo... SIMC uitgei c VROOM DREESMANN 1 ...in de koesterwarme élégance van deze modellen? Engels klassiek met de ceintuur als enkel modedetail. Of in nonchalant-sportieve stijl waar zadelsteekgarneringen of exclusieve behaaglijk camel dat elke vrouw moeiteloos bekoort. lil aIs hard,°Pe I w' constructie Tips - tips - tips-t F 'jï?> ?T p -rr 5»- Sportieve eamelcoat met zadelsteekgarnering en royale ceintuur. 159.- Zachte, soepele doorknoopjapon waarbij vooral de elegante mouw opvalt. 59.75 Breda - Bergen op Zoom Oosterhout De Simca 1500 is eei duurder dan de 1300 geld heeft men een b ruste en snellere wag eigenschappen, die van De carrosserielijnen ei tingen van deze Fran: klasser zijn niet vera: der de kap ligt echter motor, een verdere on van de bekende Arond cilinder van 1475 cc, d pk bij 5400 t.p.m. ont\ De 1300 heeft 62 paa: verschil merkt men topsnelheid is met 145 op zeer verantwoord r wijl de 1300 liefst be: km/u blijft. We hebber m maken met e JM «A|a gczinswagen. 11m|| ratievermoge MwL%Mmu voldoende: v In nauwelijk van 0-80 in 0-100 in 18 s< ■■31 is niet direc ramentvolle bij is dan oo doeld als cor ■1^1 behendige re (geen bovenl kenas) is men bij Simca n modern te werk gegaan. 'per vermijding van korti stroomlekken is het stroomverdelerkap van bi: buiten goed schoon en vo« maken. Als u de verdelei af heeft, kük dan meteei de toestand van de confc haal daar zonodig even eer tenvijltje tussen door. Jn de „jongste" automobiel meer mogelijk te starte motor loopt. Dit om te vo de tanden van het startrc starterkrans beschadigd zoi worden. Voor auto's die d snufje nog niet hebben is een dergelijke beveiliging gelijk. pas dan rijdt u zuinig al: heid aan het verkeer ei aanpast. Geef ook nooit to gen om met het gaspedaal len" want ook dit resultee nodig hoog benzineverbrui goms komt het voor dat ten blijven branden ah daal weer is losgelaten. een stoplichtschakelaar die of afgesteld is op een te la stofdruk. Ook is het mog einddruk van de remvloei blijft en in dat geval is er slepende remmen. U vraagt maar. De heer Van W. te Rije weten op welke manier m< troleren of de thermostaat tergekoelde motor al dar werkt Op de wagen zelf is hem vrijwel niet vast te s Met deze conclusie zijn eens. Als de wagen is uitge: temperatuurmeter dan ka: wel nagaan of de motor te blijft of te warm wordt, i beide het geval dan kan kwaliteit van de thermostaj felen. Om zekerheid te men dan de thermostaat i systeem verwijderen en z< volgende wijze testen. Als t heden hebt u nodig een 1 tot 100 graden C en een water. U dompelt de the de thermometer onder wat; het water op een gaspit op Als de thermometer 65 a aanwijst dient de thermos-, te openen. Koelt men het af, dan zal de klep bij een van 50 a 60 graden C wee sloten moeten zijn. Reage mostaat op beide pröeven kunt u wel aannemen de monteerde toestand ook werken.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1964 | | pagina 16