Natuurlijk! CAMEL kent u
Maar kent u ook zo...
SIMC
uitgei
c
VROOM DREESMANN
1
...in de koesterwarme élégance van
deze modellen? Engels klassiek met de
ceintuur als enkel modedetail. Of in
nonchalant-sportieve stijl waar
zadelsteekgarneringen of exclusieve
behaaglijk camel dat elke vrouw
moeiteloos bekoort.
lil aIs hard,°Pe
I w' constructie
Tips - tips - tips-t
F
'jï?> ?T p -rr
5»-
Sportieve
eamelcoat
met zadelsteekgarnering en
royale ceintuur.
159.-
Zachte, soepele
doorknoopjapon
waarbij vooral de
elegante
mouw opvalt.
59.75
Breda - Bergen op Zoom Oosterhout
De Simca 1500 is eei
duurder dan de 1300
geld heeft men een b
ruste en snellere wag
eigenschappen, die van
De carrosserielijnen ei
tingen van deze Fran:
klasser zijn niet vera:
der de kap ligt echter
motor, een verdere on
van de bekende Arond
cilinder van 1475 cc, d
pk bij 5400 t.p.m. ont\
De 1300 heeft 62 paa:
verschil merkt men
topsnelheid is met 145
op zeer verantwoord r
wijl de 1300 liefst be:
km/u blijft.
We hebber
m maken met e
JM «A|a gczinswagen.
11m|| ratievermoge
MwL%Mmu voldoende: v
In nauwelijk
van 0-80 in
0-100 in 18 s<
■■31 is niet direc
ramentvolle
bij is dan oo
doeld als cor
■1^1 behendige re
(geen bovenl
kenas) is men bij Simca n
modern te werk gegaan.
'per vermijding van korti
stroomlekken is het
stroomverdelerkap van bi:
buiten goed schoon en vo«
maken. Als u de verdelei
af heeft, kük dan meteei
de toestand van de confc
haal daar zonodig even eer
tenvijltje tussen door.
Jn de „jongste" automobiel
meer mogelijk te starte
motor loopt. Dit om te vo
de tanden van het startrc
starterkrans beschadigd zoi
worden. Voor auto's die d
snufje nog niet hebben is
een dergelijke beveiliging
gelijk.
pas dan rijdt u zuinig al:
heid aan het verkeer ei
aanpast. Geef ook nooit to
gen om met het gaspedaal
len" want ook dit resultee
nodig hoog benzineverbrui
goms komt het voor dat
ten blijven branden ah
daal weer is losgelaten.
een stoplichtschakelaar die
of afgesteld is op een te la
stofdruk. Ook is het mog
einddruk van de remvloei
blijft en in dat geval is er
slepende remmen.
U vraagt maar.
De heer Van W. te Rije
weten op welke manier m<
troleren of de thermostaat
tergekoelde motor al dar
werkt Op de wagen zelf is
hem vrijwel niet vast te s
Met deze conclusie zijn
eens. Als de wagen is uitge:
temperatuurmeter dan ka:
wel nagaan of de motor te
blijft of te warm wordt, i
beide het geval dan kan
kwaliteit van de thermostaj
felen. Om zekerheid te
men dan de thermostaat i
systeem verwijderen en z<
volgende wijze testen. Als t
heden hebt u nodig een 1
tot 100 graden C en een
water. U dompelt de the
de thermometer onder wat;
het water op een gaspit op
Als de thermometer 65 a
aanwijst dient de thermos-,
te openen. Koelt men het
af, dan zal de klep bij een
van 50 a 60 graden C wee
sloten moeten zijn. Reage
mostaat op beide pröeven
kunt u wel aannemen de
monteerde toestand ook
werken.