EUROPORT '64 TE ROTTERDAM: Scheepsbouwtentoonstelling in Ahoy zonder scheepsbouwers BANKBOEKJES r TWEE „WINNERS" UIT DE RITMEESTER STAL RITMEESTER Samenwerking met Jaarbeurs in Utrecht wil nog niet lukken Vakbeurs Doublure Primeur TER ZAKE Amsterdamse Effectenbeurs 15 Geen gevoel voor publiciteit Zeelandniet bang voor kanaaltunnel Labour wil staalindustrie nationaliseren MARKTEN Ras is onmiskenbaar. Ras zit niet in het formaat. U herkent het in de heerlijke Pikeur, maar ook in de geurige Riant. Twee „volbloed" Ritmeesters. Philips neemt deel in Canadese onderneming Directie N.B.M.: Veel te weinig overheidsgeld voor wegenbouw Amerika leent Suriname miljoen dollar 15 DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 29 MEI 1964 (Van onze redacteur) Dit jaar wordt in Rotterdam voor de derde achtereenvol gende maal de scheepsbouwtentoonstelling „Europort" ge houden. Voluit heet ze „Internationale tentoonstelling voor de scheepvaart, scheepsbouw, machinebouw en havenuitrus tingen" en het is jammer dat de handzame afkorting „scheepsbouwtentoonstelling" in feite geen bestaansrecht heeft. Het merkwaardige feit doet zich namelijk voor dat de gehele Nederlandse scheepsbouwnijverheid op „Europort '64" afwezig is Deze omstandigheid is aan enkele voor de hand liggende factoren te wijten, maar er zijn tegelijkertijd argumenten aan te voeren om een representatieve deelname aan „Europort 64" door de scheepsbouw- industrie te bepleiten. In de eerste plaats is de betekenis van de nieuwbouw sterk achteruit gegaan. Met name Nederland heeft daaronder te lijden, zoals dezer dagen nog de directie van een van Nederlands grootste scheeps werven, Wilton-Fijenoord te Schiedam, heeft benadrukt. De scheepsbouwers schakelen noodgedwongen hoe langer hoe meer over op reparaties en de order portefeuille van menige werf is voor het grootste deel, zo niet praktisch geheel, gevuld met reparatie-opdrachten. Elet is aan de ene kant begrijpelijk dat de industrie er onder deze omstandighe den weinig voor voelt de scheepsbouw- vlag fier in top te hijsen. Maar men zou, menen wij, toch ook moeten bedenken dat de concurrentie dat misschien wèl doet. Op „Europort '64" is dat waar. schijnlijk het geval, want de tentoon stellingsorganisators zijn druk in onder handeling met Japanse en Griekse wer ven en het ziet ernaar uit dat deelname uit die hoek zou goed als vaststaat. Al was het alleen maar om in de con currentiestrijd (vooral Japan is immers Nederlands grote tegenstrever op het ter rein van de scheepsbouw) acte de pré- sence te geven en om op eigen terrein de concurrent niet de volle lengte te ge ven, zou men een waardige representatie van wat Nederland in de scheepsbouw presteert, toch moeten overwegen. Behalve die conjuncturele factoren zijn cr andere: de Nederlandse scheepsbouw is duidelijk conservatief ingesteld. Op het gebied van publiciteit en public relations heeft zij nooit uitgeblonken. Ons dunkt dat haar dit in de concurrentiestrijd be paald geen goed zal doen. Deelname aan „Europort '64" zou, dat is waar, een de fensief karakter dragen in de huidige omstandigheden. Ontbreekt zelfs de lust tot verdedigen? een nationale Sclieepsbouwbeurs in 1966. Het is niet onbegrijpelijk dat Rotterdam, en met name de Nederlandse (is Rotter damse) sectie van de internationale ten toonstelling die „Europort" organiseert, tracht met de Jaarbeurs tot een akkoord te komen, met name tot een samensmel ting van de activiteiten. Er is echter vooralsnog geen sprake van enige samenwerking. De organisators van „Europort" deelden gisteren tijdens een persconferentie mee dat zij een voor stel tot de directie van de Jaarbeurs hebben gericht, behelzend het vormen van een nationaal comité, waarin verte genwoordigers van Jaarbeurs, Europort en Hiswa zouden moeten worden opge. nomen. Die brief is twee maanden geleden verstuurd en men heeft er geen antwoord op gekregen. De mogelijkheid bestaat derhalve dat men in 1966 de merkwaardige situatie te zien zal krijgen, dat in Utrecht een Nationale Scheepsbouwbeurs wordt ge houden en tegelijkertijd in Rotterdam de Internationale Tentoonstelling voor Scheepsbouw enz. Europort is namelijk een jaarlijks evenement. Er is overigens nog alle tijd om tot een vergelijk te komen. Met een „dub bele" tentoonstelling zou niemand ge. baat zijn, zeker de industrie niet. Het zou kiezen worden, voor Utrecht of voor Rotterdam. En al zou dan ongetwijfeld .Europort" in de Maastad de voorkeur der meeste exposanten krijgen (het is immers een intussen gevestigde expositie die als vakbeurs snel een goede naam heeft gekregen), een vergelijk zou toch in aller belang zijn. „Europort '64" wordt gehouden van 10 tot en met 14 november a.s. in de Ahoy- hallen te Rotterdam. Honderd deelne mers zijn al ingeschreven, behalve uit ons land, uit Duitsland, Engeland, Frank rijk, Italië, de Scandinavische landen en de V.S. Zoals gezegd wordt nog onder handeld met Japan en Griekenland. Er is met betrekking tot de komende tentoonstelling nog een ietwat teleurstel lende situatie. Er dreigt een controverse met de Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht. Zoals bekend streeft de Jaarbeurs naar Het streven van de stoomvaartmaat schappij „Zeeland" is erop gericht om in samenwerking met de Britse spoor wegen tot een nog meer efficiënte en rendabele exploitatie der wederzijdse diensten te komen, die de directie mo gelijk acht, zelfs wanneer de kanaal tunnel eenmaal tot stand zal zijn geko men. Dit zegt de directie in het jaar verslag over 1963, waarin de exploita tierekening werd afgesloten met een sal do van f 3.8 miljoen tegen f 4.1 min in 1962. Deze vrij aanzienlijke daling is uitsluitend een gevolg van de geste gen exploitatiekosten. Aan het saldo kon f 648.233 worden toegevoegd uit hoofde van interest op de belegging van li quid e middelen. Na afschrijving en reserveringen res teert een netto winst van f 616.974 (v.j. f 580.899). Het aantal passagiers dat in de dag dienst Hoek van Holland - Harwich werd vervoerd, vertoonde een daling ten opzichte van 1962. Deze daling werd uitsluitend veroorzaakt doordat minder in groepsverband reizende passagiers werden vervoerd. De omvang van het goederenverkeer overtrof die van 1962. De opbengst van het postvervoer nam toe. De voorzitter van de Engelse Labour Party, Anthony Greenwood, heeft don. derdag in de jaarvergadering van de Amalgamated Union of Foundry workers te Blackpool verklaard, dat een Labour- regering de ijzer- en staalindustrie zou nationaliseren, omdat het een basisindu strie is, waarvan vele andere belangrijke industrieën afhankelijk zijn en omdat zij eigenlijk een particulier monopolie is. Hij zei dat de resultaten van de in dustrie slecht zijn als men ze ziet tegen de achtergrond van de vorderingen in landen als Duitsland, Japan en Italië. Dividendvoorstellen N.V. Houthandel v.h. Van Wessem en Co., Zaandam, 8 (8). Aannemersbedrijf N.B.M., Zaandag, 12 (12). Stoomvaartmaatschappij „Zeeland", Hoek van Holland, 14 (13). Machinefabriek Braat, Amsterdam, voorstel tot passeren (als vorig jaar). N.V. Bronswerk, Amersfoort, 8. Alex Adam, Delft, 6 (12). Textiel Unie N.V., Hengelo, voorstel tot passeren. Rommenhöller'sche Koolzuur- en zuur- stofwerken, 20 (18). Ruhaak en Co. N.V. zal het dividend passeren, zo is voorgesteld. „Europort" is geen specifiek Neder landse zaak. De expositie wordt georga niseerd door de „Anglian Trade Promo tions Ltd." in Londen. Deze heeft vesti gingen in Rotterdam en Hamburg. Toen de werd gezet eerste „Europort" op touw (in 1962), moest een plaats van vestiging worden gekozen. Niet al leen Londen en Hamburg deden, als par ticipanten van „Anglian Trade" mee in het overigens vreedzame gevecht om de eer, maar elke belangrijke Westeuropese havenplaats was in feite kandidaat. (Advertentie) Nieuwbouw op de steeds verder af. werven neemt De keus is op Roterdam gevallen, niet onbegrijpelijk, want zelfs een wereldten toonstelling zou de Maasstad, als eerste haven ter wereld, dat prerogatief 'moeten gunnen. Zelfs New York zou moeilijk ernstige bezwaren kunnen maken. De expositie belooft interessante nou. veautés te geven: o.a. een zeer recente Duitse uitvinding, een systeem van mist- opsporing. Dit systeem, dat een waarde volle aanvulling op de radar zal beteke nen, bepaalt de plaats van voorkomende mistbanken en hun dichtheid. Het wordt op het ogenblik in Noorwegen getest. Het wordt dus een primeur. ZEER GEMAKKELIJK OPEISBAAR -1/5 DEEL DIREKT, DE REST MET SLECHTS 1 MAAND OPZEGGING STORTEN EN OPNEMEN OOK PER GIRO UITVOERIGE FOLDER OPAANVRAAG VERKRIJGBAAR F. van Lanschot 'S-HERTOGENBOSCH-HOGE STEENWEG 27-31-TEL. (04100) 22321 POSTGIRO 1117570 EINDHOVEN KEIZERSGRACHT 17 - TEL. (04900) 27442 POSTGIRO 1130570 TILBURG STATIONSTRAAT 17 TELEFOON (04250) 30300 POSTGIRO 1140570 (Advertentie) The Dow Chemical Company verwacht dat haar twee magnesiumfabrieken in Freeport, aan de Golf van Mexico, 1965 een produktie van 100.000 ton zul len bereiken. In deze fabrieken wordt magnesium gewonnen uit zeewater. De verhoging van de produktie wordt be reikt door de verbetering van het win ningsproces. Tussen Blaauwhoed N.V. en N.V. Zaans veem H. de Boer jbzn, is over eenstemming bereikt over een fusie tus sen beide bedrijven. Blaauwhoed had reeds een minderheidsbelang in Zaans veem. Door verwisseling van aandelen heeft Blaauwhoed thans het volledig geplaat ste kapitaal van Zaans veem verwor ven. In verband hiermede heeft Blaauw hoed 252 nieuwe aandelen geëmitteerd. De v.o.f. Nationale Bouwonderneming in liq., Ringbaan-Oost 108, Tilburg, en L. M. Struycken, Ringbaan-Oost 106,. eveneens uit Tilburg, hebben om verlen ging van surséance van betaling ge vraagd. Verhoor: 4-9-'64. Bewindvoerder mr. J. F. H. van den Heuvel, Nieuwland straat 32, Tilburg. BERGEN OP ZOOM, 28 mei Asper ges AA extra 310, AA I 2.70, A extra 2.92, A I 2.87, A afw. 1.70, B extra 2.60, B I 2.00, B afw. 1.15, C extra 1.60. C I 1.30, D I 1.30, E I 70, E II 50, stek 25, on dereind 20. DRUNEN, 28 mei Appelen 10—79, aardbeien (met dop) 2576, druiven 7.30, asperges 402.70, aardappelen 701.00, andijvie 1525, bloemkool 1066, snij bonen 3.20, bospeen 2062, knolselderie 214, komkommers 1251 per stuk, 10 43 per kg. sav.kool 59, spitskool 612, wi^tte kool .14, kroten 1214, peterselie 12—18,'peulen 2.Ó0—2.60, prei 11—26, ra barber 412* radijs 714, raapstelen 24, selderie (bos) 214. sla 48, slavellen 2530, tomaten kas 701.65, uien 1026. Spinazie 819. ETTEN, 27 mei Op de veemarkt van woensdag werden aangevoerd 52 run deren, 5 stuks kleinvee en 3 paarden. Het aanbod van runderen was even korter, met rustige handel en staande prij zen. Het aanbod van slachtvee was nor maal, de handel lui, duur. Prijzen: kalf- koeien 750-1350, guste koeien 700-1075, kalfvaarzen 1000-1300, pinken 550-700, graskalveren 400-500. biggen 65-85, lopers 95-110, paarden 800-1100, vette koeien 3,60-4,10 per kilo geslacht. GOES, 28 mei Kruisbessen export 1.44, export industrie 43, aardbeien per doos I 92—95, II 67—72. KAPELLE, 28 mei Kruisbessenvei ling: exportbessen levering 2 uur 1.44. levering 5 uur J .44, levering 29 mei 10 uur 1.31. Kleine kruisbessen 43. MIDDELBURG, 27 mei D. evern 1 85-94, 2 71-93, 3 51-56, regina 1 90-99, 2 80-93, 3 52-67, Cambridge vigour 1 94-95, 3 74, talisman 1 90, glasa 1 97, 2 84, to maten Al 193-201 A2 177-201 BI 176-188 B2 185-198 Cl 158 C2 155 CC1 130-141 CC2 128 kriel 83, asperges 143-320. Groenten: komk gr. 75-90 46—55, 60-75 44—46, 50-60 32—38, 40-50 25—32, 30-40 22—24, krom per kg 45, sla 4-5, and. 1 37-51, 2 16-36, postelein 1 31-48, 2 35-49, boskroten 50- 64. bospeen 71-91, bl.kool 4 p. kist 62-71, 6 p. kist 33-61, 8 p. kist 22-41, 10 p. kist 14-24, 12 p. kist 13-16, prei 11-25, spin. 1 42-47, 2 36-59, spitskool 16-40, rabarber 5-13, radijs 6,5-22, sjalotten 47-49, was- peen 125, nwe. aardappelen 113-143. De eersté nieuwe aardappelen van de koude grond werden aangevoerd door J. Bim- mel, Domburg. STEENBERGEN, 28 mei Bintjes 9.20, geveild plm. 30 ton. Gisteren is in Canada de oprichting bekendgemaakt van Canatel Electronics Ltd. Deze nieuwe onderneming, waarvan het hoofdkantoor in Montreal is geves tigd, zal telecommunicatieapparatuur en -systemen ontwikkelen, fabriceren en verkopen. 76 procent van het uitgegeven aandelenkapitaal is in Canadese handen, terwijl 24 procent is ondergebracht bij het Philips-concern. Een van de Canadese aandeelhouders is Canada Wire and Ca ble Co. Ltd., de grootste fabrikant in Canada op het gebied van draad en ka bel. Door middel van een technische hulp en licentie-overeenkomst zal de samen werking tussen Canatel en Philips Hilver sum worden gerealiseerd. Voorts zal Ca_ natel de telecommunicatieactiviteit van Philips Electronics Industries Ltd., To ronto, overnemen en voortzetten. Canatel heeft verder Radio Enginering Products Ltd. in Montreal, een bedrijf, gespecia liseerd in telecommunicatieapparatuur voor defensiedoeleinden, verworven. NABEURSKOERSEN Telefonisch avondverkeer AKU Hoogovens 641; Kon. Olie 158.20—158.50; Philips 153.00—153.20; Uni lever 145.30 gb145.50. Gebrek aan overheidsgelden dreigt een belemmering te worden voor de verdere ontplooiing van de wegenbouw in Ne derland. Dit heeft de directie van N.V. Aannemingsbedrijf NBM te Zaandam verklaard in de algemene vergadering van aandeelhouders. De ontwikkeling van het wegennet in Nederland blijft, volgens de directie, aanzienlijk ten ach ter bij de ontwikkeling van het ver keer. Recente berekeningen hebben aan getoond, dat voor het rijkswegennet min stens het drievoudige bedrag per jaar nodig zal zijn om aan de huidige ont wikkelingen het hoofd te kunnen bieden. Het zal dan ook, volgens de directie, een taak zijn van alle weggebruikers om gezamenlijk een hogere prioriteit te bereiken voor het wegennet in ons land Het wegenbouwbedrijf is de laatste ja ren uitgegroeid tot een industriële tak van bedrijf, waarin planning op lange termijn een onmisbare factor is gewor den. Helaas wordt deze planning, al dus de directie, vaak onmogelijk ge maakt door het ontbreken van een fi- nancieringspolitiek op lange termijn bij de overheid. Over de verwachtingen voor 1964 van haar bedrijf is de directie niet pes simistisch gestemd. In Paramaribo hebben besprekingen plaatsgevonden tussen vertegenwoordi gers van de regering van Suriname en van de Ver. Staten inzake het aanbod van de VS tot het verstrekken van een lening van een miljoen dollar aan Su riname voor de uitvoering van ontwik kelingsprojecten. Het overleg heeft behoudens goed keuring door de raad van ministers geleid tot overeenstemming tussen mi- nister-president Pengel en de Ameri kaanse missie over de ontwikkelings hulp van de VS aan Suriname. De Ver. Staten zullen voorts landbouw- produkten aan Suriname schenken in het raam van het streven van de Su rinaamse regering om de voedselschaar ste, die door de grote droogte zou kun nen ontstaan, op te heffen. De produk- ten, die beschikbaar kunnen worden ge steld. zijn graan, bloem, mais, koren- meel, eetbare plantaardige oliën, peul vruchten, Yellow mile (veevoeder) en vetvrij melkpoeder. Ook gisteren was er geen aanleiding voor de Amsterdamse effectenbeurs om een opgewekter beeld te laten zien. Aan gezien de internationale concerns het moesten stellen zonder publieke vraag en zonder belangstelling van de arbi trage, heerste in al deze hoeken een on geanimeerde stemming en waren de koer sen weinig veranderd. Echter bleek Kon. Olie zich op het ^vorige niveau goed te kunnen handhaven bij een overigens wei nig om het lijf hebbende markt. Unile ver daarentegen liep terug naar 146,20, waarmee een verlies werd geleden van bijna anderhalve gulden. Philips opende iets hoger, maar ging terug naar 153, waarmee het vorige niveau werd bena derd. Hoogovens was vast genageld op 641. AKU opende op het vorige niveau maar ging daarna twee punten achteruit. Ook over de overige hoeken valt wei nig te verhellen. HVA, die vandaag in Amsterdam de jaarvergadering houdt, was prijshoudend zonder meer. Het zelfde kon gezegd worden van Amsterdam Rubber, waarvan binnenkort het jaarver slag kan worden verwacht. De scheep vaartmarkt deed het hier en daar wat beter, maar wat affaire betreft bleef al les vrijwel bij het oude. Holland Ameri- kalijn liep op tot 115 en Nievelt Goudri- aan, die eergisteren ex-dividend reeds aan de vaste kant waren, liepen verder omhoog. De staatsfondsenmarkt had een ongeani meerd en afbrokkelend verloop. De nieuwste vijf procent lening 1964 kon zich niet op pari handhaven. Zij noteerde 99%. Het enige, dat nog de aandacht trok, was de aanhoudend vaste tendens voor aandelen van verzekeringsmaatschappijen. 27/5 28/5 Staatsleningen Nederland 58 4% Nederland 59 41/2 Nederl. 60/1 4y2 Nederl. 60/2 4y2 Nederland 59 4% Nederland 60 4% Nederland 61 4% Nederland 63 4y4 Nederland 53 3% Grootboek 3y2 Idem Staf 3% Nederland 51 3% Nederland 53 3% Nederland 56 3y2 Nederland 48 31/4 Nederl. Bel. 3% Nederland 50 3% Nederland 54 31/4 Nederlana 55 3% Nederl. 55/2 31/4 Nederland 37 3 Grootboek 46 3 lening 47 3 Ned. Invest. 3 Ned. 62/64 3 Indië 37 3 Indië 37a 3 Bank- en kredietwezen B. Ned. G. 57 6 957/a 96% 96% 5 96ra 96% 96H 96% 96A 96,v 95 95 93% 93A 93rt 93% 93% 93 88% 88'/s 85 85ft 93% 93% 90% AR 5,4, 90% OQ5% 0078 82% OÖ78 82y2 b 8oy4 82% 82A 84% 84% 84 84& 87% 87 y4 87% 87ys 86H 87 b 91% 91% 96% 96H 91% 91 y4 104 104A B. 58/59 30 J. Idem 25 j. 60 4% 95 Aandelen industriële ondernemingen Cultures A'dam Rubber 117 HV A-mijnen 168 95% 117y4 169% industriële ondernemingen A.K.U. Dell Mij. Hoogovens Philips Gem. Bez. c.v.a. Unilever 505 *501% 134.50 134.50 640 642 353 152.90 147.30 146.10 27/5 28/5 Scheepvaart en Luchtvaart 114% 115 H.A.L. Java-Chin a K.L.M. K.N.S.M. Kon. Paketvrt. Stv. Mi]. Ned. Nievelt Goudr. v. Ommeren Rott. Lloyd Scheepv. Unie Premieleningen Alkmaar 56 2% A'dam C-A 33 3 ld. prem. 51 2% ld. 56-1 ld. 56-2 ld. 56-3 Breda Dordrecht Eindh. Enschede 's-Gr-Hag., 52 2% Idem 52-2 2% Rotterd. 52-1 2y2 2% 21/2 52 2y2 57 2i/2 59 2y2 156 *155y4 69.30 153% 153% 151% 150% 141 140 110% d 111% 258 257% 140% 139% 134% 134% 8iys 8iy8 2% 2% 21/2 54 2% 56 21/2 54 21/2 54 21/2 Idem 52-2 Idem 57 Utrecht Z.-Holl. Z.-Holl. 85% 81% 93 93 81% 81% 841/4 91 87% 87y4 8%% 81% 93% 93 81% 82% 85 90 96 x 9oy4 87% 86% 86% Converteerbare obligaties A.K.U. 1000 4% 143 Biliton Borsumij. 3% 87 %b Gelder Zn. 4% 101 KLM subord. 4% B.Ned. Bakk. 43/4 Sanders beh. 5 Schok beton 3% Scholten Foxh 4% 126 Utermohlen 4% 192 Aand. in belegg mijen 141% 2051/2 87% 101 y4 87 195 265 b 228 127 193 A'dam b.m, ƒ50 Interunitt 161 202 161.50 201.50 27/5 28/5 B. N. Fonds mij Neto Robeco Unitas Ver. Bezit. Europafonds A'damse Bank Cultuurbank Gron. Ind. Cr. Holl. Bank U. Kasassociatie Nat. Nederl. Ned. Credietb. Ned. Handel Mij Ned. Midd.st.b. Ned. Overzee B. R'damse B. Slavenburg's B. Twentse B. 113,50 230 510 137 535 379 25% 213 241 152 935 226 342 214% 235 338 217% 303 Industriële ondernemingen Alb. Heijn Alg. Mij Onr. G. A.I.M.E. Alg. Norit. Amstel A'dam Ballast A'dam Droogd. A'dam Rijtuig A.N.I.E.M. Becht en Dyser Beeren trico Bensdorp Intern Bergh Jurgens v. Berkels-Pat. Blaauwhoed Blijdenst. Will. Bols Lucas Borsumij Wehry Braat mach. Breda machines Bredero's Bouw. Brocades Bronswerk Burhm.-TET Calvé Delft Carps Garenfabr. Centr. Suiker Daalderop Dagra Demka Dess. tapijtfabr. Dikkers en Co. 203 y4 Drie Hoefijzers 389 Djt.U. 275% 600 266 159% 422 515% 160% 71% 204 132% 540 273 y4 241 461 138 x 1150 74 79 255 758 834 163 815 100% 414% 265 268 240 185 113.50 230 509 137 533 374% 26 210 241 151 919 d 227 341 214% 235% 335 218 306 604 265 157 167 424 160% 357 204 133 542 273% 242 465 137 x 74% 250 752 830 166 810 992% 417 270 274 b 240 184% 335 205 389 270% 27/5 28/5 Duyvis Jz. Enthoven Pletterij Erdal Excelsior Fittingfabr. Fokker Ford Gazelle rijw.fabr. Van Gelder Pap. Gelderl.-Tielens Gero Geveke en Co. Gist- en Ptr. Grinten v. d. Gruyter en Zn. Hagemeijer v. Hart Havenwerken Heem van der Heineken's Heybroek Hoek's mach.fabr. Holl. Kattenb. Holl. Beton Holl. Construct. Holl. Meiksuik. Homburg Hoogenbosch Hooimeyer Indola Interlas Internatio Int. Gew. Beton Inventum Houth.- J ongeneel Kemo Kempen Begeer Key houthandel Kled.-Ind. Smits Kiene Suikerw. Kon. Ned. Pap. Kon. Zout Ketjen Korenschoof Koudijs Kromhout Kon. Ver. Tapijt Leeuw Papierw. Leidsche Wol Lmdeteves Macintosh n.v. M. Ned. Bakk. Mees Bouwm. '63 Menko 282 710 228 131 404 960 340 173 534 287 780 334 1000 152% 445 172% 390 344% 433 715 x 119% 410 288 461% 350 177 470 355 286% 449 471 420 839% 148 270 234 310 305 879 254 208 142% 523 296 539 b 168% 503% 483 241 145 b 282% 288 710 228 129 970 343 b 171 532 780 334% 995 152% 450 172% 386 344% 433 287 715 x 119% 412 285 460% 351 172 465 355 286 450 420 830 148 271 234 311 305 880 252 214 142 522 299% 539% 169 y4 502% 487 240 145 b 27/5 28/5 Meteoor Beton 295 295 Misset Uitg. Mij, 525 525 Mosa 426 425 Mijnbouwk. 424 423 Naarden Chem. 573 Nedap 153 153% Ned. Dok. M. 134 134% N. exp. pap.fabr. 243 Ned. Kabelfabr. 440 435 Ned. Melkunie Ned. Scheepsb. 132% 132% Nelle v. 225 226 Netam 352 352 Nij verdal 189 185 Oranjeboom 391 x 390 Overzeese Gas 387 387 Palemb. Ind. mij. Palthe 115 114% Philips 6% cumph 52.50 52.30 Pietersen auto's 147 147 Reesink 169% 169% Reineveld 202% 202 y4 Riva 359 357 Rott. Droogd. M. 313 315 Ruhaak en Co. 130 122 Rijnstaal 122 122 Schelde B. v. A. 233 233 Schev. expl. Mij. 346 348 Scholten Carton 320 320 Scholten Foxhol 540 533 Schuttersveld 760 759 Simon de Wit 228 228 Simons emb. 282 Schokbeton 145 Va 145 Simplex mach. Smit transform. 242 241% Spaarnestad 915 Stokvis Zn. 193% 196 Stoomp. Twenthe 85 83 Swaay van 363 366 Tabakin Philips 159 159% Thomsen ver. b. 344% Unilever 7% i4oy4 140% Idem 6% 121 y4 121 VB 83% Idem 4% 83% Utermohlen 450 450 Utr. asfaltf. A. 285 b 290 Varossieau 352 350% Veenend. Spinn. 320 322% Ver. Blikfabr. 301% 300% Ver. Glasfa. nat. 256 258 Ver. Machinefa. 194% 194 Ver. Touwfabr. 425 428 Vette winkel Vezelverwerking Vlissingen katoen Vorstenl. Cult. Vredestein Vries IJzerh. Vulcaansoord Walvisvaart Wernink's Beton Wessanen Wilt. Feyenoord De Wit's textiel Wyers Ind. H. Zaalberg Zeeuwse Cont. Zwanenb. Org. Zwitsal Alg. Exploratie BilLiton le rubr. Billiton 2e rubr. K. Ptr. U 1,20 K. Ptr. 5 f 1,20 Moeare Enim ld. eert. 1/10 opr. Id. 1 winstbew. Id. 4 winstbew. Oost-Borneo mij. Scheepvaart Furness Oostzee Dollarfondsen Anaconda Bethlehem Steel General Electric General Motor Proct. and Gamble Republic Steel Shell Oil 27/5 28/5 380 378 158 157 258 258% 223 222 219 223 152 149 111% 111% 55 b 55 b 238 d 237 443 215 215 220 221% 520 5211% 125 12© 383 378 989 y2 988% 322 b 320 leum 52.50 558 484 157.50 158.60 1977% 1976 3460 3327.50 3460 3302.50 490 103 «A 35% 81 81% 43% 44% 43% 36% 80% 44% 44% b bieden gedaan en bieden I gedaan en laten laten d ex dividend c a ex claim

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1964 | | pagina 9