Paus tot Patriarch Athenagoras van Constantinopel Geloofsbelijdenis van paus te Bethlehem West-Berlijn bleek bestand tegen O.-Duitse verlokkinger 0 55 Oproep tof christelijke eenheid OPNIEUW OP SLOT, VOOR HOE LANG? Wurger van Boston slaat weer toe Brand 55 Groot is onze ontroering diep is onze vreugde Mentaliteit aan beide zijden van de muur is veranderd Samenwerking Groet aan de wereld Opdat allen één zijn Geest van liefde Dankbaar gebed Mening van patriarch Drie Wesi keerden De broederlijke liefde moet thans voortgaan. Waarom een Akkertje geen tablet mag zijn Onbekende Wigbold op. Ik kom knokpl je afre Overwegenc DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 7 JANUARI 1964 TOT WEERZIENS, GEEN VAARWEL! 104e JAARGA „Op dit feest van de Verschijning des Heren betuigen wij gedachtig de grote dubbele betekenis ervan: de Verschijning van God aan de volkeren en de oproep aan hen tot liet geloof deemoedig en bevend maar uit het diepst van ons hart en in vreugde, Christus ons geloof, onze hoop en onze liefde". Aldus Paus Paulus in zijn toespraak in Bethlehem op het feest van Driekonin gen. De paus vierde de H. Mis in de basi liek van Christus' geboorte in Bethlehem en richtte daar zoals hij zei drie eenvoudige woorden: lot Christus, tot de Kerk en tot de wereld. Deze toespraak van de Paus is een geloofsbelijdenis in Christus namens de gehele Kerk, een op roep tot „allen die nog niet in volkomen eenheid niet de Kerk van Christus" leven en tenslotte een „menselijk woord" aan de wereld. Paus Paulus citeerde in zijn geloofsbelijdenis de woorden van de apostel Petrus „Gij zijt Christus, de Zoon van de levende Gol",,Heer, tot wie zullen wij gaan? Gij alleen hebt woorden van het eeuwige le ven"..., Met Petrus zeggen wij met diepbedroefd hart, maar vol vertrouwen: ,,Heer„ Gij weet alles, Gij weet ook, dat wij U liefhebben". Zoals eens de wijzen uit het Oosten, aldus de Paus, brengen ook wij hier de symbolische geschenken om in Christus het Mens ge worden woord van God te belijden, om in Hem te be lijden de mens en de zoon van de Allerzaligste Maagd Maria, onze broeder en de eerstgeborene der mensheid, de Messias, de gezalfde, de enige en onontbeerlijke middelaar tussen God en de mens, de priester, de leraar en koning, Hem, die was, is en zijn zal". Deze belijdenis, o Heer, is de belijdenis van de Kerk van Rome, de Kerk van Petrus, die op Petrus de rots gegrondvest werd en daarom Uw Kerk is, die in een ononderbroken opeenvolging zich aan dezelfde bron voedtNamensde gehele Kerk zo zei de Paus dan:..... „Wij allen be loven U als christen te leven, er steeds naar te streven Uw genade te beantwoorden en onze innerlijke, zedelijke vernieuwing tot stand te brengen. Wij allen proberen in de wereld de boodschap der heils en der liefde te verbreiden". De Paus sprak daarna als zijn hoop uit, dat de gehele Kerk van Christus met hem moge zijn en zich aansluiten bij het Offer, dat hij in naam van Christus opdraagt. ,,In deze gemeenschap ligt haar kracht, haar waardigheid, haar overeenstemming met de kenteke nen van de ware Kerk van Christus. Dit is het histeo- rische uur, waarin de Kerk van Christus haar diepe en zichtbare werkelijkheid beleven moet. Het is het uur waarin wij overeenkomstig de wens van Christus moe ten bidden: ,,Laat haar volkomen een zijn, opdat de wereld erkent, dat Gij, Vader, Mij gezonden hebt". „Wij moeten ons oecumenisch concilie afmaken", aldus de H. Vader, „voor de vernieuwing der Kerk. Daarvoor is' eensgezinde samenwerking nodig, waar voor iedere groep zijn medewerking moet geven. Moge eenieder de uitnodiging horen, die Christus door onze stem tot hem richt". Dit zeggen wij, zo vervolgde Paulus VI, niet alleen tot de katholieken, „die reeds tot de veilige kudde van Christus behoren, maar een zelfde uitnodiging richten wij ook tot de christelijke broeders, die niet in volkomen eenheid met ons le ven. Het is intussen allen duidelijk geworden, dat men het probleem der eenheid niet uit de weg kan gaan; vandaag aan de dag dringt zich deze wens van Christus aan ons op en verplicht ons in wijsheid en liefde alles te doen wat in ons vermogen ligt om alle christenen deelgenoot te maken van het hoogste goed en de hoogste eer der eenheid van de kerk. Maar, zo voegde de paus eraan toe: „Deze eenheid mag niet tot stand komen ten koste van de geloofswaarheid. Wij mogen de erfenis van Christus niet ontrouw» worden. Deze erfe nis behoort niet ons, maar Hem. Wij zijn slechts de hoeders, zijn leraren, zijn uitleggers. Maar wij herhalen, dat wij bereid zijn alle redelijke mo gelijkheden te overwegen om de weg te effenen voor begrip, eerbied en liefde voor een toe komstige en God geve een spoedige ont moeting met de christelijke broeders, die nog van ons gescheiden zijn. De deur der' schaap stal staat open. De verwachting is oprecht en hartelijk. De uitnodiging geschiedt vol eerbied en geduld. De beschikbare plaats is geriefelijk en groot". Met genegenheid, aldus de Paus, komen wij deze stap tegemoet; hij kan gezet worden in alle eerbied en wederzijdse vreugde. Wij zullen er ons van onthouden „iets te eisen, dat niet uit vrijheid en overtuiging geschiedt, d.w.z. niet in gegeven is door de geest van de Heer, die waait wanneer en wdar hij wil. Wij zullen op dit ge lukkige uur wachten". Thans, zo vervolgde de Paus, vragen wij de in nigst geliefde gescheiden broeders slechts datgene, dat wij ons zelf voornemen: moge het steeds de liefde tot Christus en Zijn Kerk zijn, die ieder mogelijk gebaar tot toenadering en gesprek inspireert. Wij zullen er voor zorgdragen, dat de wens naar eensgezindheid en eenheid wakkere n rusteloos blijftDe Paus be sloot, met een groet tot „de Hem omringende Ker ken" en dankte de hoogwaardigheidsbekleders voor hun deelneming aan de pauselijke bedevaart. In het derde en laatste deel van zijn toespraak richtte de Paus zich tot de wereld. Hij zei hier mee te bedoelen „al degenen, die van buiten af het chris tendom bezien, bijna alsof zij tegenover een vreemde staan of die zichzelf als buitenstaanders beschou wen". Tegenover hen wilde hij nog eenmaal zeggen wie hij is, namelijk' de vertegenwoordiger en strijder van de christelijke godsdienst. Wij hebben de zekerheid, aldus de Paus, een zaak te vertegenwoordigen, die van Chris tus komt. Wij zetten Christus' zen ding voort. Wij zijn de verkondiger van Diens boodschap, de dienaar van Zijn godsdienst, welke zo als wij weten alle garanties der waarheid bezit. Wij hebben geen andere wens dan dit ons geloof te verkondigen. Wij verlangen niets behalve de vrij heid deze - godsdienst te belijden en aan diegenen aan te bieden, die hem vrijwillig aanvaarden: deze door Jezus Christus, Onze Heer gestichte band tussen de mensen en God. De Paus verzekert hier, dat de Kerk slechts voor het heil der wereld wil werken, overeenkomstig hetgeen Christus zei, dat Hij namelijk gekomen is om de wereld ter edden, niet om haar te verdoemen. De zending van het christendom is, aldus de Paus „een zending van* vriendschap onder de volkeren, een zending van begrip, van aanmoediging, van bevorde ring, van opbouw. En wij voegen daar nog aan toe: van het heil". De Paus vervolgde: Wij weten, dat de mens er te genwoordig prat op gaat alles alleen te doen en hij presteert inderdaad nieuwe en verbazingwekkende din gen. Maar dat alles maakt hem niet beter, niet geluk kig. Het lost niet de menselijke problemen in hun diepte, hun duur en algemeenheid op. Wij weten dat de mens 'aan een verterende twijfel lijdt. Wij weten, dat in zijn ziel grote duisternis en smart heersen. Wij willen hier een woord spreken, een verlossend woord, het woord namelijk van de Goede Herder, die als God mens tot de mens heeft gesproken. Aan de Godmens is geen enkele angst en twijfel vreemd. Hij spreekt ook nu nog door Zijn Kerk, aldus de Paus. En moge de wereld onze eerbiedige en liefdevolle groet, die wij van hieruit en in naam van Jezus Christus hun bieden, aan vaarden. Op bijzondere wijze groette de Paus hier al le volkeren, die in ene God genoven. Onze groet, aldus de Paus, wendt zich verder tot alle volkeren, waar onze katholieke missies de blijde boodschap brengen. En wij verbinden aan deze groet de wens, dat deze bood schap overal moge worden gehoord en als zuurdesem voor de culturen in die landen mogen werken. Onze groet, zo besloot de Paus, mag geen gren zen kennen. Onze groet passeert alle scheidslijnen- en wil ook alle mensen van goede wil bereiken, ook hen, die niet welwillend staan tegenover het katholicisme, zijn werken tot stilstand willen brengen of de gelovigen hinderen, ook de vervolgers van het katholieke leven en de God- en Christus loochenaars en wij stellen. hun de oprechte vraag: waarom, waarom? Tot besluit van zijn toespraak smeekte Paus Paulus van God de zegen af over de gehele mensheid. De letterlijke tekst van de toespraak, waarmee Paus Paulus Patriarch Athenagoras van Constantinopel heeft be groet, luidt als volgt: Groot is onze ontroering, diep is onze vreugde, nu, in dit waarlijk historische uur, na eeuwen van stilzwijgen en afwachting, de Katholieke Kerk en het Patriarchaat van Con stantinopel elkaar opnieuw vinden in de personen van hun hoogste vertegenwoordigers. Groot en diep is ook onze er kentelijkheid jegens u, die zo goed zijt geweest een ogenblik uw patriarchale zetel te verlaten voor een ontmoeting hier met ons. Maar het is vooral naar God, de Heer der Kerk, naar wie onze nede rige dankbaarheid uitgaat. Een oude christelijke traditie ziet gaarne het centrum der wereld op de plaats, waar het glorierijke kruis van onze Verlosser werd opgericht en waar hij „verheven boven de aarde, allen tot zich trekt". (Vgl. Joh. 12,32). Het was passend en de Voor zienigheid heeft het goedgevonden dat het was op deze plaats, in dit altijd gezegende en heilige centrum, dat als pelgrims van Rome en Con stantinopel, wij elkander konden tref fen en ons verenigen in gezamenlijk gebed. Naar deze ontmoeting hebt u verlangd sedert de tijd van onze on vergetelijke Paus Joannes XXIII. Uw achting en sympathie voor hem hebt gij niet verborgen. Op hem hebt gij met een treffende intuitie de woorden van de evangelist toegepast: „Er was een man, door God gezonden, en zijn naam is Joannes". (Joh. 1,6). Ook hij verlangde naar deze ont moeting. Dat weet gij zoals wij dat weten. Maar zijn te spoedige dood verhinderde hem aan het verlangen van zijn hart gevolg te geven. De woorden van Christus: „Opdat zij één zijn", die zo vaak van de "lip pen van de stervende Paus -gleden, laten geen twijfel bestaan over zijn dierbaarste bedoelingen, waarvoor hij zijn lange doodsstrijd en zijn kostbare leven heeft geofferd aan God. De wegen, die naar de eenheid leiden, kunnen zowel van de ene als van (Advertentie) 't Zou minder snel en minder veilig helpen! Onze 4 geneeskrachtige micropoeders zijn zo fijn verdeeld dat ze de maagwand ontzien. Zo fijn dat ze metéén opgenomen worden, metéén beginnen te wer ken. En ze kunnen alleen in een cachet zo microscopisch fijn bij u komen. Daarom mag een AKKERTJE nooit een tablet zijn, Daarom helpt een AKKER instant- cachet zo "instant" onmiddel lijk) bij pijn, kou en griep. Slik daarom uw pijn weg met een AKKERTJE. Veilig, vliegensvlug! de andere kant lang zijn en volge- zaaid met moeilijkheden. Maar de twee wegen komen ge leidelijk dichter bij elkaar en monden uit in de bronnen van het Envangelie. Is het geen goed voorteken, dat deze ontmoeting vandaag zich afspeelt op de plaats, waar. Christus Zijn kerk heeft gesticht en Zijn bloed voor haar vergoot? In ieder geval is het een sprekende manifestatie van de diepe wil, die dank zij God steeds meer alle christenen, die die naam waard zijn, bezielt, de wil om te werken aan de slechting der onenigheden, aan het neerhalen der barrières, de wil vastbesloten de weg te gaan, die leidt naar de verzoening. De verschillen op leerstellig terrein, op het gebied der liturgie en tucht moeten worden onderzocht, in tijd en plaats, in een geest van trouw aan de waarheid en van begrip in de liefde. Dat wat thans voort moet gaan, dat is de broederlijke liefde, die vin dingrijk is in het vinden van nieuwe manieren om zich te uiten. Een liefde, die lerend uit de lessen van het ver leden, bereid is te vergeven en ge neigd is liever het goede te geloven dan het kwade, de liefde, die voor alles zorg draagt zich te conformeren aan de Goddelijke 'meester en zich door hem laat aantrekken en veran deren. In deze liefde, symbool en voor beeld, heeft de Heer ons toegestaan de vredeskus uit te wisselen op deze gezegende grond, en het gebed, dat Jezys Christus ons heeft geleerd, zo dadelijk gezamenlijk uit te spreken. Wij zouden niet weten hoe te zeg gen hoe wij getroffen zijn door uw initiatief. Maar wij niet alleen: geheel de Kerk van Rome en het gehele oecumenische Concilie hebben met vreugde van deze historische gebeur tenis kennis genomen. Wat ons betreft, wij richten tot God een dankbaar gebed en vragen Hem ons te helpen de weg te vervolgen en over u en ons, die in geloof en vertrouwen op weg zijn gegaan. Zijn zegen uit te storten, Zijn zegen, die de gelukkige uitslag zal verzekeren. In deze gevoelens is het geen „vaar wel", dat wij u zeggen, maar, indien gij het toestaat: een „tot weerziens", steunend op de verwachting van nieu we en vruchtbare ontmoetingen, in nomine Domini, in naam des Heren. De Grieks-Orthodoxe Patriarch Athenagoras heeft na zijn gesprek Het historische moment van ie ontmoeting tussen Paus Paiilts VI en Patriarch Athenagoras, de kerkelijk leider van de Grieks katholieke kerk. met Paus Paulus verklaard, dat de Grieks-Orthodoxe en de R.-K. Kerk „verenigd zijn in geest, doelstelling en verwachting". Hij zei dit in een vraaggesprek voor de televisie. De Patriarch antwoordde bevestigend, toen men hem vroeg of zijn gesprek met de Paus beide ker ken dichter tot elkaar had gebracht. Maar beide kerken moesten „van zelfsprekend" nog een lange weg af leggen voordat de volkomen eenheid een feit zou zijn. De Patriarch zei vóór zijn ontmoe ting met de Paus tegen een verslag gever van AFP, dat men nu nog niet kon spreken van een oecumenisch initiatief. Wei was het zijn diepste verlangen dat dit eerste contact het begin van een nieuw tijdperk zou zijn, waarin het gesprek tussen beide kerken geopend zal worden. ln Megiddo ,het bijbelse Armaged don, bood de Israëlische presi dent Sjazat\ de Heilige Vader een gouden herinneringsmedaille aan. In het midden de Israëlische chej-protocol Gilboa. In Boston heeft men het lijk gevonden .vn een 19-jarig meisje. Ze was gewurgd niet haar nyloukousen. liet meisje woonde in een flat in de Bostonse wijk Beacon Hill, waar vele ongehuwde vrouwen kamers hebben. Na dat het bericht van de moord bekend was geworden, drongen vele ouders van meisjes die in de wijk wonen er bij hun dochters op aan naar huis terug te keren. Het vermoorde meisje, Mary Ellen Sulli van, is de dertiende vrouw die in de afgelopen 19 maanden in het gebied van Boston gewurgd is. Verscheidene van deze moorden worden toegeschreven aan de „wurger van Boston". Evenals diverse andere slachtoffers is ook Mary Sullivan door de moordenaar onteerd. De politie heeft nog geen sporen kunnen vinden wat de jongste moord betreft. (Eigen buitenlandse dienst) Het feest is uit, het is als een nachtkaars uitgegaan. Kort voor twaalf uur verlieten de laatste Westberlijnse bezoekers de ooste lijke sector van de stad. Reeds in de vroege morgen begon op de laatste dag de storm op O.-Berlijn. Duizenden Westberlijnse automo bilisten trachtten vóór de grote run begon, de plaats van bestemming te bereiken. Maar omdat iedereen zo erover dacht, zat al om acht uur bet verkeer aan weerszijden van de muur maar voofal in Oost-Ber- lijn stevig in de knoop. De vijf openingen in de muur werden weer gesloten. Daarmee was dan meteen een einde gekomen aan speculaties op een voortzetting van het onderlinge bestand. Met de rond vijfhonderdduizend West- berlijners, die in de beide laatste dagen over de sectorgrens waren gegaan, heeft naar officieuze Westberlijnse schatting één miljoen driehonderdduizend mensen geprofiteerd v^m de „daad van mense lijkheid", zoals de communistische lei ders in de Sovjetzone hun onverwachte concessies doopten. Wat ook hun bedoe lingen geweest mogen zijn, in de harten van de miljoenen, van elkaar gescheiden mensen dezer immense stad, is in deze weken de dauw gedaald van de vreugde van het weerzien en van het persoonlijke directe contact. Men heeft deze kortston dige situatie zó intens beleefd, dat te recht de vraag gesteld mag worden of de mentale instelling van de Berlijnse be volking aan weerszijden van de muur tegenover de politiek der scheiding niet een accentverschuiving heeft ondergaan in de richting van een niet zo maar lijd zaam aannemen, wat de politiek heeft opgeleverd. Waarmee het* Westberlijnse stadsbestuur in een zeer moeilijke situatie dreigt verzeild te raken. druk Vanuit de ruim twee miljoen West- berlijners zal in de komende tijd onge twijfeld druk worden uitgeoefend op het stadsbestuur om op het niveau, waarop de onderhandelingen met de Oostber- lijnse autoriteiten over de kerstpassen gevoerd werden, verder te onderhande len over een blijvende regeling. Maar een voortzetting van de contacten met dit doel betekent slechts een in de hand werken van de thesis der communisten, dat door instemming met de regeling der passeerbiljetten en door de inrichting van Oostberlijnse passenbureaus op Westber- lijns territoir toe te laten, praktisch reeds de z.g. Duitse demokratische republiek is erkend. Wanneer burgemeester Brandt dit ook al met alle beslistheid heeft tegengesproken, al het water van de zee wast niet af, dat het Westberlijnse stadsbestuur niet alleen de communisti sche kopstukken achter de muur, maar ook degenen in het Westen die voor standers zijn van een oplossing der Ber- lijn-kwestie door o.a. erkenning van het bestaan van een Duitse Democratische Republiek, niet ongevaarlijke wapens in de hand gegeven heeft. Het Westberlijnse stadsbestuur heeft tot rechtvaardiging van haar houding naast sentimentele overwegingen ook aangevoerd, dat de Bondsregering en de geallieerde bezettingsautoriteiten hun stappen hebben goedgekeurd. Maar dat was een goedkeuring achteraf, min of meer gegeven in de daardoor geschapen dwangpositie. Zou het geen koren op de molen van de rode propa ganda zijn geweest wanneer Bonn of de westelijke bezettingsmachten zich tegen de passenregeling, tegen de „menselijk heid" dus, hadden uitgesproken? doorbraak politiek Maar nu Kroest jev deze passen regeling reeds openlijk gebruikt heeft als motief voor een doorbraak-politiek in de Ber lijnse kwestie in communistische zin - zie o.a. de verklaringen voor de Hon gaarse staatsradio en nu de propa ganda-molen van de DDR op volle toerr draait, is er op het Schoneberger Eat haus toch een rood lichtje opgegaane: is het daar iedereen duidelijk geworden dat men de nuchtere, koel-zakelijketf politieke belangen niet van seniimentek gevoelens kan laten afhangen. Vice-kanselier Mende is bovendien in opdracht van bondskanselier Erhard de heer Brandt nog eens de ernstige beden' kin gen tegen verdere onderhandelingen met de kopstukken in Pankow komen duidelijk maken. De DDR wilde wel.Pan kow zond zaterdag zijn onderhandelaars om over een mogelijke verlenging van de passenregeling te komen spreken.^ alle genoegen wilde men wel weer een verdrag sluiten, dat opnieuw door de DDR-staatsraad Wendt en de "Westber lijnse senator Korber ondertekend z°u worden. Maar de heren verlangden per manente bureaus der DDR in de derde Duitse staat West-Berlijn, met diplt tieke status. De consequentie daarvan zou rechtstreeks naar een overwinning van dc Sovjet-Russische „oplossing" van de Duitse kwestie hebben geleid- Kroestjevs „salami"-politiek zou me! succes bekroond zijn en alle offers, door de westelijke geallieerden en Bonn voor de handhaving van het vrije West-Ber lijn gebracht, zouden tevergeefs geweest zijn. Om van de morele weerslag *n<*e vrije wereld, vooral onder de door bet communisme onmiddellijk bedreigde vol keren, maar te zwijgen. Zodoende werd er op het Schoneberger Rathaus zaterdagmorgen al spoedig hard en beslist neen gezegd. De onderhande laars van de DDR pakten hun biezen en des middags sloten de Oostduitse post" beambten hun passenbureaus. Zondaf nacht klokke twaalf werd de muur we" gesloten. Voor hoe lang? vragen de West* berlijners zich grimmig af. Niet voer lang, menen vele Westelijke waarnemer1 hier. De Oostduitse menselijkheid w politieke berekening is een IweesnU^ zwaard. Ook aan gene zijde van de muur keert de psychologische situatie van vóor Kerstmis niet meer terug. Tenslotte trekt Kroest jev nog altijd aan de touwtjes eu ontspanning met het Westen is voor hem. gezien de troubles in het rode deel der wereld, broodnoodzakeljjk. Uitgave: N. V. Directeur: Drs. Hoofdredacteur: Redactieraad: J. C. J. v. Hootege Mes, mr. H. M. Vercauteren, L. Bureau: Breda Tel. 22341 (5 lijn iureau voor de Drie inwoners v gedurende Kerstmis Berlijn bezochten, z: Een van hen zou do tie zijn gearresteer was niet bekend. De tweede werd d wachten gevangen g beerde zijn broer smokkelen. Het is de derde Westber woonplaats is terug 55' Herman Wigbold, het veelomstreden t.v het toevallig ook n< heeft een telefonische gen. Een tot dusven die zich aandiende al: die als adres opgaf De hoven, vertelde hem ploeg had geformeerc Wigbold en de zijnei komen rekenen. Onmiddellijk na h< Eindhovense politie i zorgsmaatregelen te politie ontkent dit la< op het aangegeven een Van der Plas kui De heer Wigbold is dreigd sinds de gev van afgelopen zaterdaj Gisterochtend heeft matieve brief van mi gen. Vrijdag zal ven woord worden beken gisterochtend kwame" derd schriftelijke re binnen. Voorts berei ruim honderd protest- Ook de unie van lieke vrouwen verenig' rale synode der ger hebben bij de VARA teerd tegen de laatste t.v.-rubriek. Ir. C. N. van Dis Tweede Kamer over gesteld aan minister tie. Hij vroeg de be bereid en voornemen ministerie te instrue strafvervolging tegen d len. Mr. Bot, minister va sten en Wetenschappe gen van de K.V.P.'er over een vorige uitze het meegedeeld, is op grond van artike siebesluit 1956 zijn over dat programma artikel bepaalt dat mogen bevatten dat g ren voor de veilighei openbare orde of de g van volgens de bewin ke is. De minister mer met te zijner beoorde programma van goede WEST-DUITSLAND h< nota gereageerd op de de voormalige O.A.S - te leveren. In verband trekkingen tussen Dui rijk schijnt men echte de zaak verder te laten EEN 22-JARIGE Oost. er gisteren in geslaagd land te vluchten. Dit wigsstadt. Het afgelopt half miljoen Westduitse ten in de nabijheid van seerd voor familie-on Oostduitsers hebben eei aan de Bondsrepubliel duitse gegevens. 12.000 REKRUTEN kw W.-Duitsland onder d< van hen zullen in Bud< ding ontvangen. NAAR DE RAAD van n.v. Kon. Zwanenberg-* participeert zij thans eau de colognefabriek PRINS BERNHARD us van Pavia in Italië aan doel in de streek op js gevolg bestaat uit vijf CIRCUS BOLTIN1, dat Israël zou maken, is va voorlopig afgestapt. M< een gunstiger tijdstip. Weersverwachting me. het K.N.M.I., geldig to J Veranderlijke bewolki mcr?.sle plaatsen droog mist. Zwakke tc J u,t westelijke richtir temperaturen als gistei gere. Vandaag: zon onder 1( J onder 13.O8 uur. Morgen: zon op 8.46 J.26 uur.

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1964 | | pagina 10