Voon nu m jpü Met GULF SUPER NO-NOX spint uw motor als een poes Jose (I moeite Bovenal... economisch aantrekkelijk meer auto voor Uw geld WEREi Ook Bo is baa Nederl 10 In ieder model toont Triumph zijn klasse. Het is niet alleen de stijl en de allure, maar bovenal het samengaan van haute couture en founda tion-kunst. Kenmerk van een werkelijk grote naam! Triumph is dan ook het grootste foundation-concern van Europa - met vestigingen in de hele wereld en (uniek!) een vermaard haute couture centrum in Parijs. voor dev de fijne was r s naast de bekende LITERFLES X** ook handige KNIJPFLACON 350 gram, zeer hoog geconcentreerd Mooie str te verwa 10 DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 12 OKTOBER 1962 Luxueuze tong-line befia in de nieuwe V-lijn De dubbele elastische zijpanden geven grote bewegingsvrijheid. Het long-line aanzetstuk zorgt voor een perfecte fijn tot aan de taille. Maten 441. B en C cups. OC90 ln zwart en wit in D cup 28/5 Elasti chic kort 16.50 MM» VERKRIJGBAAR IN ALLE SPECIAALZAKEN. Lodaline Tankt Gulf Super No-Nox, «3e benzine, waar «ie motor van uw wagen recht op heeft, want zij houdt uw motor schoon, als nieuw. Waarom? Omdat Gulf produkten de vorming van onge rechtigheden - zoals kool, lak en sludge in uw motor beperken. Ja, met Gülf spint uw motor als een tevreden poes, kilometer na kilometer, dag na dag! TANKT BIJ GULF - EN HOUDT UW MOTOR SCHOON, ALS NIEUW! !s In kracht, in comfort en in betrouw baarheid nieuw in zijn klasse - maar bovenal economisch volkomen nieuw. De nieuwe Taunus 12M ontleent zijn kracht aan de revolutionaire 50 PK (SAE) V4-motor, die een kruissnel heid, toelaat van 125 km/u en een acce leratie van 0 tot 100 km in 28 seconden. Deze 5-persoonsauto met 1200 cc V4-motor heeft voor 100 km gemiddeld slechts 7.5 liter benzine nodig. Olie- verversen en doorsmeren één keer op de 10.000 km. Wat een besparing! In de Taunus 12NI rijdt U bovenal economisch. De Taunus 12M is royaal met ruim te. Constateer met 5 personen hoeveel extra beenruimte, knieruimte, heup ruimte en hoofdruimte deze wagen biedt. Volkomen gladde vloer; geen cardanastunnel, geen wielkasten. Logisch! Want motor en voorwielaan drijving zijn compact voorin gemon teerd, terwijl de wielbasis extra lang is. Achterin hebt U daardoor tevens een enorme kofferruimte! Ook dat is weer economisch Nieuwe rij-eigenschappen door di recte voorwielaandrijving. Dank zij de vooringeplaatste V4-motor, ge combineerd met voorwielaandrijving, wordt de motorkracht via de geheel gesynchroniseerde 4-versnellingsbak direct op de weg overgebracht. Deze constructie waarborgt een frappante wegvastheid. De TAUNUS 12M trekt zichzelf door de scherpste bochten en is voor zij wind totaal ongevoelig. ,r. jOokopnat- 1 j te en glib- \v berige we gen bewijst deTAUNUS 12M zijn fantastische wegligging. V4- motor en voorwielaandrijving een efficiënt gerichte motorkracht, direct en economisch. Deze nieuwe TAUNUS 12M verenigt in zich de kracht, het comfort en de rij- kwaliteitenvan een grote wagen metde prijs, de onderhoudskosten en het ge- makvaneen kleineautomobiel. Overtuig Uzelf, rijd hem en vergelijk hem met alle andere auto's in deze prijsklasse. In de prijs is alles inbegrepen: o.a. verseluchtverwarming, stuurslot, ruitesproeier,grootlichtsignaal en vol ledig gesynchroniseerde* 4-versnel lingsbak. af fabriek Vraag de uitgebreide folder aan d.m.v. een briefkaartje aan Ford Nederland, Afd. Publiciteit, Postbus 795, A'dam. ii Ze, voc Henk Scholtd nemen aan de 3^ Spanje, hoe het 71-2 zich verder beurten werd ScJ zichzelf uitgroeic Galvez een bredl sterke serie van ll zat er, met nog s]*| ken. Weliswaar 36, maar deze wad De pijlers waren1! kregen geen vaste gil conditie", gaf Scholtl ring voor zijn matigel mogelijk is, gezien dil hij zich in de vroeg I vond als gevolg van zl is wel, dat Scholte h trof tegenover een ml een van de grootste T jartcarrière beleefde. I van 98 zou het niet blil zijn vierde beurt begl nog slechts op 48 stc| ivoor met zo'n vaste en langs de kaderlijnl zamerhand de contouil gen en schoon bouwwJ tekenen- Bij tientallenl ten aaneen en de Spani kaderspel van superl Hij moet er zelf verll worden. Op een massil len in de dedanspositf strandde hij, In één komen tot 166 punten; gebracht op 288 punl twaalf caramboles wel de de vijfde beuT formaliteit. Henk Sen blijven staan. Welk een uitzonJ José Galvez op dezef rische elfde oktober het best worden geziel prestaties in het Eu| schap, enkele maande tende. Zyn hoogste se! hele toernooi: 77, zijij deide in één partij: Met een verontschuldi| halen nam hij de Henk Scholte in ontval! Zondag a.s. organisei vereniging „THOR" uit nationale voorcross Oudenbosch. Het parkoe de omgeving van he Sportpark en zal voor h< tisch helemaal te volge Bij de senioren is er verwachten nu vele top-! derland aan de start vö Snepvangers, die in Bel wist te bereiken op de 1 1 ?,ef. boven het befaat Slijkhuis bleef, zal het moeten nemen tegen kampioen op de 3000 n Hein Cu jé uit Middelbi stand voor de senioren draagt, ligt die iets me deel van Cujé, doch Si zich heus niet gemakkeli HENK SNEPVA? favoriet

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1962 | | pagina 18