Gedurfde
en
originele actie
KAJ-district
Vlissingen
In het Zuid-Sloe werkt men
aan 2 reuzen reparatiedokken
Project van „De Schelde
uit Vlissingen
SUNIL
WHITE FRES
EEN MOOIE BALLON BIJ ELKE GROTE FLES
Uitzending naar Afrika
Spiegelglas Sas van Gent
investeert in Brazilië
Onzekere toekomst voor
straalmotoren-werkplaats
j....
Raad van Graauw beraadt zich
over verkeerssituatie
Onaangename
verrassing
Mislukt gesprek
Kleine afdeling
Terreinfeest in
„Vrederust" B. op Zoom
Afscheid van
2 raadsleden
Totaal bedrag
f 69 miljoen
J
X>° SVJNllMfr
Motorschip ramt
laad- en loskraan
Moot voor moot
12 m3 beton
M.s. „Oranje"
komt zondag
in Vlissingen
Op vliegbasis Woensdrecht
Groot complex
Zonder werk
gaeblaO
Ronde Huijbergen
DAGBLAD DE STEM VAN VRIJDAG 10 AUGUSTUS 1962
(Van onze redacteur).
Iedereen kent langzamerhand de Wereld-Wijd-Actie van de
K.A.J, en V.K.A.J. wel. In het kort komt ze hierop neer,dat de
kajotters en kajotsters uit Nederland en andere landen voor twee
jaar worden uitgezonden naar de missielanden, om daar te helpen
bij de bouw van scholen, kerken, internaten en ziekenhuizen, of om
er als gezinsverzorgster of verpleegster werkzaam te zijn.
Bij de jongens en meisjes is het een kwestie van louter idealisme.
Zij krijgen geen enkele geldelijke vergoeding voor hun werk. In die
twee jaar derven zij aan inkomsten ongeveer 10.000 gulden. Zij ver
laten voor twee jaar hun werkkring, hun gezinsmilieu, hun verloofde.
Achter deze idealistische werkers staat het thuisfront. Voor elke
uitzending moet de katholieke arbeidersjeugd 4500 gulden neer
tellen. Meestal worden de uitgezondenen geadopteerd door de dioce
sane afdelingen.
actie. De gedachte was iets van de
overvloed, waarover de jeugd tegen
woordig beschikt, te bemachtigen. Dat
moest op een moderne manier gaan, die
zou aanslaan. Het motto van de actie
is daarom geworden .,Geef 'n pilsje
weg". Kajotters, kajotsters en alle an-
Zo heeft het gehele bisdom Bre
da vorig jaar de uitzending van
één kajotter gefinancierd.
Wat het diocees vorig jaar in zijn
geheel heeft gedaan, gaat het dis
trict Vlissingen, dat Walcheren en
Zuid-Beveland omvat, nu alléén
doen. Vlissingen is hiermee het
eerste district in Nederland en
daarbuiten, dat het aandurft de
complete 4500 gulden tiij elkaar te
brengen. En dan te bedenken, dat
het district nog geen tien afdelin
gen telt met ten naaste bij 100 jon
gens en meisjes, die zich actief
voor deze prachtige actie interes
seren.
Zeeuwsch-Vlaanderen en het
Noordbrabantse deel van het dio
cees hebben besloten samen voor
de uitzending van een tweede man
zorg te dragen.
Het district Vlissingen heeft geen
Zeeuwse jongeren kunnen vinden die de
trip naar Afrika willen maken. Daarom
heeft het de Goudse automonteur Wil
Vermey geadopteerd. Hij is 23 jaar. Zo
als rector C. Kroon, aalmoezenier van
het district Vlissingen van de K.A.J.,
hem beschrijft, was hij „2 centimeter
te klein voor de militaire dienst maar
toch groot genoeg om een groot opoffe
rend werk te verrichten". Wil Vermey
gaat in een team van vier: een timmer
man, twee metselaars en een monteur.
Zij vertrekken begin volgend jaar naar
het bisdom Bobo Dioulassa in Haute
Volta in Noordwest-Afrika. Zij gaan er
helpen bij de bouw van enkele scholen
en internaten. Haute Volta is een zeer
arm land. Het gemiddelde jaarinkomen
per hoofd van de bevolking bedraagt
f 150,-. Acht procent van de 4 miljoen
inwoners is katholiek. Zeven procent
van de kinderen bezoekt een school. In
het gehele land, dat bijna zo groot is
als Frankrijk, staan slechts tien zieken
huizen. Er zijn twee tandartsen in het
land.
Haute Volta is voormalig Frans ge
bied. Sedert kort is het onafhankelijk.
Originee!
Hoe gaat het district Vlissingen die
4500 gulden binnen twee jaar bij elkaar
brengen? Wel, door een heel originele
De foto toont de hoofdingang van een
katholieke kerk in Haute Volta.
dere jongeren op Walcheren en Zuid-
Beveland hebben de keus uit vier pils-
contractjes, te sluiten met penningmees
ter Kees de Koning uit Lewedorp: een
week-, veertiendaags-, maand- of kwar
taalcontract. Voor één pils wordt 45 ct.
gerekend. Er moeten dus 10.000 pilsjes
worden weggegeven om de actie te doen
slagen.
De contracten moeten voor twee jaar
worden aangegaan. Aalmoezenier Kroon
en zijn mannen hebben uitgerekend dat
100 weekcontracten voldoende zijn om
de 4500 gulden bij elkaar te brengen.
Hoewel de actie pas op 9 september
a.s. te 's-Heerenhoek officieel van start
gaat, zijn reeds 103 verschillende con-
tractjes afgesloten (660 pilsjes).
Op 9 september a.s. zal er in de
Jeugdhoeve te 's-Heerenhoek een „Ap
pél der Zeeuwse jongeren" worden ge
houden. Op die dag zal pater F- Bale
mans p.a., die vijf jaar in Haute Volta
gewerkt heeft, iets komen vertellen over
de situatie in dat land.
Alle katholieke jongeren boven zestien
jaar hebben 'een uitnodiging voor deze
contact- en bezinningsdag gekregen. In
die uitnodiging staat: ,.Kom niet met
lege handen, maar met handenvol con
tracten. Contracten van jullie z.elf, maar
ook van je vrienden, jong en oud, die
het thuisfront willen helpen versterken.
Iets van de overvloed voor Afrika!"
Die start op 9 september zou wel eens
even bruisend en overvloedig kunnen
worden als een goed getapt pilsje.
Bijgaande situatietekening toont de lig
ging van Haute Volta in Afrika. De
door het district Vlissingen geadopteer
de kajotter zal twee jaar in dit land
gaan werken.
(Van onze redacteur)
Gistermiddag stonden we aan de
rand van de bouwput, die is aan
gelegd voor de bouw van twee re
paratiedokken, die de Kon. Mij. De
Schelde uit Vlissingen in het Zuid-
Sloe laat aanleggen.
Het is een immens stadion. Vier
honderd meter lang, tweehonderd
meter breed, bijna 35 meter diep.
Het ÏÜkt een groot graf voor twee be
tonnen reuzen. De twee reparatiedokken
komen naast elkaar te liggen, slechts
gescheiden door een 21 meter hoge tent
kamer. Schepen van 30.000 tot 40.000 ton
zullen in deze dokken hersteld kunnnen
worden.
De bouwput is midden april jl. droog
gevallen. Om het „stadion" van binnen
te profileren, moest nog 100.000 kubie
ke meter droge grond worden uitgegra
ven. Dat is inmiddels gebeurd en men
is begonnen met het storten van de be
tonnen vloeren van de twee dokken. De
vloer van het grootste dok zal in negen,
die van het „kleine" dok in acht moten
worden volgestort.
De eerste moot van het grootste dok
is klaar. Er waren drie weken nodig
voor de bekisting en de bewapening
Daarna werd er vier dagen en vier
nachten achter elkaar beton gestort.
Toen pas zat die eerste moot vol.
Gisteren was men bezig aan de bekis
ting en de bewapening van de tweede
Op woensdag 22 augustus zal op het
sportterrein van de inrichting Vrede
rust bij Bergen op Zoom weer het jaar
lijks terreinfeest voor ontspanning der
patiënten worden gehouden. Het orga
niserend comité heeft een heel program
ma samengesteld, dat dezer dagen be
kend zal worden gemaakt.
(Van onze correspondent)
De raad van Graauw vergaderde voor
de laatste keer in de huidige samen
stelling. De voorzitter kon een voltal
lige raad verwelkomen. De geloofsbrie
ven der nieuwe raadsleden werden in
orde bevonden.
Een verzoek van het wielercomité,
dat op 29 juli 11, een baankoers organi
seerde, om een subsidie van f 50, werd
na een korte toelichting met algemene
stemmen ingewilligd. Aan de verlening
werd de voorwaarde verbonden dat in
geval in 1963 geen koers zou worden
georganiseerd, het genoemde bedrag zal
worden terugbetaald.
Daarna kwam de bespreking van de
verkeerssituatie in het dorp ter tafel.
B. en w. hadden hieromtrent een voor
stel, waarvan het eerste punt zonder
meer werd goedgevonden. Het behelst
een parkeerverbod voor de oostzijde van
de Dorpsstraat, van de Beatrixstraat
tot het Dorpsplein. Toegelicht werd, dat
alleen voor het in- cn uitstappen van
reizigers en liet in- en uitladen van goe
deren gebruik gemaakt mag worden
van de oostzijde van de weg.
Punt twee bevatte de verplichting dat
ri5 v<?ei"tuigen, komende van richting
^uae Kaai naar Dorpsstraat rijdende,
van de hoek bij dhr. Uiterhoeve recht-
zouden moeten rijden tot bij de
vo?ing van de heer Van Irnmerseel, om
andaar via het Dorpsplein de Dorps-
H ™at J.n te rijden. Vele leden vonden
Haf, W^ze van reSelen zó gevaarlijk,
rifi ?e uever de bestaande toestand wil-
aaüft u" en* Dit Punt werd derhalve
aangehouden.
Het derde punt betrof het verzoek van
nf 1 Van Campen om een verwij-
uercl waarschuwingsbord bij het begin
van de Dorpsstraat terug te plaatsen.
J^e meeste leden gaven hun instemming
K^nnen, zodat besloten werd tot te
rugplaatsing. Men zal tevens een paar
zebrapaden laten aanbrengen, één bij
het begin van de Dorpsstraat vóór de
Beatrixstraat, een ander in de buurt
van het raadhuis.
Nog werd aangedrongen op meer po
litietoezicht op de maximumsnelheid in
het dorp.
Met algemene stemmen werd een
verzoek van het bestuur van de r.-k.
school ingewilligd om een bedrag van
f 12.710 beschikbaar te stellen voor het
bouwrijp maken van het terrein voor
de nieuwe school.
Hierna dankte de voorzitter de ver
trekkende raadsleden, de heren Schil-
lemans en Van Campen. De eerste heeft
niet minder dan 17 jaar zitting gehad,
waarvan 5 jaar als wethouder. De heer
Schillemans sprak op zijn beurt een
woord van dank voor de aangename
wijze van samenwerken in al die jaren.
Van de rondvraag werd gebruik ge
maakt om te klagen over de trage gang
van zaken bij het verlenen van vergun
ningen voor herstelwerkzaamheden aan
woningen. Ook de weg Graauw-Paal
kwam nog ter sprake, die niet vol
doende was hersteld. De uitvoerder van
het werk zal van een en ander in ken
nis worden gesteld.
(Van onze Haagse redactie)
De N.V. Maatschappij tot Vervaardi
ging van Spiegelglas, Glasvoorwerpen
en Chemische Produkten te Sas van
Gent zal in totaal 69 miljoen gulden in
vesteren in een aantal glasfabrieken in
Brazilië.
Genoemde onderneming, die in ons
land naast glas o.m. ook meststoffen
produceert en waarvan het aandelen
kapitaal voor het grootste deel in
Franse handen is, heeft reeds in de
cember van het vorige jaar 40 miljoen
gulden in Braziliaanse ondernemingen
geïnvesteerd.
De overige 29 miljoen zullen in 4
(Advertentie)
o.
r NEDERLANDS MEEST GEBRUIKTE WASMIDDEL
jaarlijkse termijnen beschikbaar worden
gesteld. Deze investeringen worden ge
zien als een gevolg van de Franse fis
cale politiek. Nadat in januari 1962 de
chemische industrie van de N.V. Spie
gelglas aan Produits Chimiques Pechi-
ney-Saint-Gobain werd overgedragen,
heeft het karakter van de Nederlandse
onderneming een algehele verandering
ondergaan.
De N.V. Spiegelglas wordt nl. thans
als een „holding company" beschouwd,
die de belangrijke belangen in
Brazilië buiten de sfeer van de
Franse fiscale autoriteiten om voor
de moederonderneming gaat behartigen.
Behalve in Brazilië is de N.V. Spie
gelglas ook gaan deelnemen in het aan
delenkapitaal van de N.V. Chemische
Fabriek Coenen en Schoenmakers, pro
ducenten van fosfaat en silicium te Ve-
ghel (N.B.).
(Van onze correspondent)
Het grote Liberiaanse motorschip DOVE
dat voor de kade van de fosfaatfabriek
te Sas van Gent gemeerd lag voor het
lossen van materiaal, is bij het vertrek
in aanvaring gekomen met de laad- en
loskraan van bovengenoemde fabriek.
De voorsteven van het schip kwam bij
het zwenken tijdens het afmeren in aan
raking met de installatie, waarbij ver
scheidene zware ijzeren balken verbo
gen werden en vele grote bouten als
lucifershoutjes afknapten. Door de grote
kracht is de gehele kraan opzij gescho
ven. De schade wordt geschat op enke
le duizenden guldens.
moot. Volgende week zal de ter plaatse
gebouwde betonfabriek andermaal drie
tot vier dagen en nachten ononderbroken
sappige specie produceren, die met zes
vrachtwagens naar de verrijdbare trans-
portbrug vervoerd zal worden. Vandaar
zal het beton via beweegbare transport
banden binnen de bekisting worden ge
leid.
Gisteren was men ook reeds bezig
met de bekisting van de eerste moot
van het kleinste dok. Die moot zal
daarna aan de beurt zijn om volgestort
te worden. En verder zal het om en om
gaan: een moot van het grote dok, een
moot van het kleine dok, enz. enz.
Het is een gigantisch werk. Er wer
ken ruim 200 mannen aan dit karwei,
maar men heeft het nauwelijks in de
gaten. Ze gaan verloren in de enorme
ruimte van het werkterrein. Van boven
af gezien zijn de mensen vriendelijke en
nijvere dwergjes: niet alleen vergeleken
bij de omvang van de bouwput, maar
ook bij de grootte van de bekistingen
en transportinstallaties en bij de lengte
(48 meter) van enkele torenkranen.
Ir. J. W. de Jong uit Souburg, die de
leiding over het werk heeft en die naast
ons staat, kijkt eveneens geboeid in de
diepte. Tussendoor zegt hij even dat het
twee zogenaamde gewichtsdokken wor
den. Dat betekent, dat er geen drukpalen
aangebracht hoeven te worden om de
dokken tegen de opwaartse druk van
het water in naar beneden te trekken.
Het gewicht van de 120.000 kubieke
meter beton, die voor de dokken nodig
zullen zjjn, is ruim voldoende om de
opwaartse druk te kunnen weerstaan.
Achteloos maakt ir. De Jong dan nog
Een blik in de gigantische bouwput in
het Zuid-Sloe, waar straks de nieuwe
dokken van de maatschappij „De Schel
de" uit Vlissingen zullen liggen.
een brede armzwaai, terwijl hij uitlegt
dat er een ringleiding rondom de bouw
put is aangelegd om het water er uit
te kunnen pompen. Om dit te kunnen
bereiken zijn er zestig bronnen aange
boord tot een diepte van 25 meter. Elk
uur moet er 1200 kubieke meter water
verwerkt worden om de bouwput droog
te kunnen houden.
Het werk, dat ook nog de aanleg van
een 425 meter lange kade bevat, moet
in het voorjaar van 1964 zijn opgeleverd.
Daar moet de combinatie Sloehaven
dan voor zorgen, bestaande uit aanne
mingsmaatschappij D. Verstoep uit Den
Haag, die het waterbouwkundige werk
voor haar rekening neemt, en Bredero's
Bouwbedrijf, dat voor het kleinere be
ton- en metselwerk zal zorgen.
De werkzaamheden aan de Sloedok-
ken zijn zo interessant en indrukwek
kend. dat de directie van de Kon. Mij
De Schelde besloten heeft voor haar
personeel excursies naar het werk te
organiseren.
Onvoorziene omstandigheden voorbe
houden zal het m.s. „Oranje" van de
N.V. Stoomvaart Maatschappij „Neder
land", onder commando van kapitein
B. G. Donderdahl, zondag 12 augustus
in Vlissingen aankomen. De debarkatie
begint om ongeveer acht uur via de
douaneloods van N.V. Haven van Vlis
singen in de buitenhaven.
Omstreeks 12 uur dezelfde dag zal het
m.s. „Oranje" Vlissingen weer verlaten
voor het maken van een tweede cruise'
naar de Middellandse Zee.
(Van onze correspondent)
„De toekomst van de straalmotoren
werkplaats op de vliegbasis Woensdrecht
is enigszins onzeker geworden, omdat
met de komst van de Starfighters en het
verdwijnen van de Hunters, de Engelse
motoren plaats zullen moeten maken
voor de Amerikaanse". Deze mededeling
wordt gedaan in het augustusnummer
van AVIA, het maandblad voor lucht
en ruimtevaart. Op „Woensdrecht" wor
den namelijk alleen motoren van Engels
fabrikaat gerevideerd. De Amerikaanse
motoren gaan altijd voor onderhoud naar
Schiphol, waar de KLM onlangs een
werkplaats inrichtte om zodoende het
personeel in de gelegenheid te stellen
ervaring op te doen met dit soort mo
toren. Dit in verband met de komst"van
straalvliegtuigen in de burgerluchtvaart.
Toen de koninklijke luchtmacht voor
het eerst straalvliegtuigen in gebruik
nam, moesten de motoren van tijd tot
tijd voor controle naar Engeland wor
den gezonden. Dit werd op de duur niet
alleen een kostbare, maar ook een tijd
rovende geschiedenis. Om een goedko
pere regeling te bewerkstelligen en een
korte afwezigheid van de motoren mo
gelijk te maken richtte men in september
1950 te Delft een eigen straalmotoren
werkplaats in. Nog geen twee jaar later
kwam men naar Woensdrecht, waar een
werkplaats van 1600 meter in het vier
kant in gebruik werd genomen. Het hele
complex, waarin bijna 350 burgers en
militairen werk vinden, beslaat thans
een oppervlakte van meer dan 4000 m2.
Op „Woensdrecht" konden in die pe
riode 2400 motoren behandeld worden.
Daaronder bevonden zich onder meer
naast de Derwents van de Meteors ook
de Nenes van de Duitse Seahawks. Sinds
1958 werden er ook starters in revisie
genomen. Het testgebouw dat daarvoor
speciaal moest worden opgetrokken en
ingericht, vergde een bedrag van drie
miljoen gulden. Deze kosten werden door
de Verenigde Staten in het kader van
het militair hulpprogramma gedragen.
Op de vliegbasis konden 5000 starters
behandeld worden. Men werkte in de
straalmotorenwerkplaats niet alleen voor
de koninklijke luchtmacht, maar ook
voor dé luchtmachten van België, Noor
wegen, Denemarken en Duitsland.
Het is te begrijpen dat Den Haag on
aangenaam verrast is door het leit
dat Oe Thant in een memorandum aan
Indonesië nadere suggesties heeft ge
daan inzake de oplossing van het
Nieuw-Guinea-conflict. In de omge
ving van Oe Thant geeft men toe, dat
er „een klein abuis" heeft plaats ge
had en dat het bewuste stuk pas 24
of zelfs 48 uur later aan Nederland
ter kennis zou zijn gebracht. Waar de
zaken op het ogenblik zo delicaat en
gevoelig liggen, kunnen we het abuis
toch waarlijk zo gering niet achten.
Nederland kan zich, vinden we, te
recht gepikeerd voelen, al zal men de
betekenis van dit incident ook niet
mogen overdrijven. De veronderstel-
ling ligt voor de hand, dat het be-
wuste stuk suggesties bevatte, welke
het Soekarno gemakkelijker moesten
maken zijn fiat te geven op de voorlo
pige overeenkomsten. Vermoedelijk
hebben ze betrekking op de symbolic
sche overdracht omstreeks de jaarwis
seling, waaraan de Indonesische presi
dent zo zeer hecht. Hij moest ook een
steun in de rug krijgen tegenover
militaristische elementen zoals de
nieuwe stafchef Jani, die eerst »"un
militaire overwinning aan ide wereld
willen tonen. Het rondzwerven van
wat troepjes para's in oerwoud en
jungle kan daarvoor moeilijk door
gaan.
In Den Haag en in Washington houdt
men dan ook rekening met de mo
gelijkheid van nieuwe infiltraties. Me
de met het oog hierop is de paraat
heid van de Nederlandse strijdkrach
ten op en rond Nieuw-Guinea ver
der opgevoerd.
Een en ander houdt in dat van Neder
land zowel diplomatiek als militair
in de komende dagen de grootst mo
gelijke zelfbeheersing gevraagd zal
worden. Als men nu maar de actie
ve steun kan winnen van Amerika
in het geval dat Indonesië toch nog
een grote aanval zou inzetten. In dit
verband wordt met name gedacht aan
een interventie van de rond Formo
sa gestationeerde Amerikaanse zeven
de vloot, waarmee in een vroeger sta
dium ook al eens gedreigd zou zijn.
Met dat al kan Nederland toch
nooit meer terug. Ook in geval van
de hierboven veronderstelde drama
tische ontwikkeling zouden we moe
ten volharden in onze voornemens
tot soevereiniteitsoverdracht, zij het
dan aan de V.N. Voor Nederland
loopt de taak in Nieuw-Guinea onher
roepelijk af.
Tn Helsinki is een wereldjeugdfes-
■*- tival gehouden. Een festival, door
communisten ontworpen en georgani
seerd. Het daverde er van de beschul
digingen tegen Westers imperialis
me. kolonialisme en heerszucht. Toch
waren er ook niet-communisten naar
de Finse hoofdstad getogen in de
verwachting, dat er echt gediscus
sieerd zou kunnen worden met uit
eenzetting van verschillende stand
punten. Een student van de Rotter
damse hogeschool heeft geprobeerd
het een en ander in het midden te
brengen over het kolonialisme, waar
aan Rusland zich heeft schuldig ge
maakt. Hij werd overstemd door zo
veel tumult, dat hij vertwijfeld uit
riep: „Als dit een democratisch forum
is, waarom kan ik dan mijn rede niet
afmaken?" Typerend was ook het in
cident, waarbij een Oostduits meisje
was betrokken. Ze ontmoette haar
Westduitse verloofde, maar onmid
dellijk grepen de knechten van Ul-
bricht in, om het kind goed bewaakt
op een schip naar Oost-Duitsland te
zenden. Dat heet dan „feestelijke ont
moeting van de wereldjeugd." Zelfs
De Waarheid moet in een kronkelig
gesteld bericht toegeven, dat ,,een
klein aantal leden" niet aan de slot-
demonstratie wilde deelnemen en een
eigen optocht had willen organiseren,
om beslist afstand te nemen van de
doelstelling en intenties', waarin dit
festival door de inrichters werd ge
dreven. De „dialoog met het Mar
xisme' is maar een moeilijke zaak. Het
oprechte verlangen naar een gesprek,
waarbij men wederzijds weet te luis
teren, wordt telkens weer gefustreerd
door de communistische onwil om an
deren royaal aan het woord te la
ten. Wel ziet men graag dat „anders
denkenden" bij manifestaties als de
ze aanwezig zijn, doch dan alleen als
ornament, niet als wezenlijke deelne
mers aan een verhelderend gesprek.
Zoals in de aanhef reeds werd mede
gedeeld, zal het dus niet onvermijdelijk
zijn, dat men in de straalmotorenwerk
plaats zonder werk zal komen te zitten.
Omdat het hier een personeelsbezetting
van 350 man betreft en men momenteel
kan beschikken over een ruime, moderne
werkplaats zullen alle pogingen in het
werk worden gesteld om spoedig tot
een gunstige oplossing in dit arbeids
vraagstuk te kunnen komen.
Zaterdag start in Huibergen de jaar
lijkse wielerronde. Ook dit keer is weer
een sterk ploeg renners aan de start
Zowel bij de nieuwelingen als bij de
onafhankelijken en de amateurs zijn alle
bekende namen uit de streek vertegen-
1 De ronde voor de nieuwelingen start
woordigd.
om 1 uur en ongeveer 60 renners zullen
hun kans op de prijzen verdedigen. Om
drie uur gaan de amateurs en onafhan
kelijken van start.
Deze ronde draagt een internationaal
karakter door de aanwezigheid van ver
schillende Belgische renners. Het comité
is er dan ook van overtuigd dat meer
nog dan in andere jaren het publiek een
spannende strijd te zien krijgt.