opster VOORJAAR UIT I TALIE leuke baan van opster cin. ai\,%(Metdccm. \aandam kun- 1 de steeds 'dienrien, al- ?D1TIS- 3NËEX. sTp LOOS V an het Dr. Struyckenplein t een g fijne vleeswaren. verkoop en kennis van ren wenselijk. prettige collega's; 5-daagse werkweek. ;n richten aan de chef van ckenplein 10 - Breda 9,g SBH yen kuooi jYf plactts [agelijks annm goede- jevoerd .hèbbeninhet bedrijfsleven prfclyke en taak.. ?t ctfr/ van 'ÏM9.S eden voof verde- om. fot varkMifK- tdloon.brygen gen voor over- •.of nachtar- r-ei? verblijf- ediriff. rooriierixngen, rekkelijke Jjjo- eoor fciïjnen- ileding. K9- t éollicifoL- xxingenïich f" 9-lWouur 1 het cjichtst olctaiè ge- encj Si hoos- De redingote past in de dansende mode van dit sei zoen: zachte witte wol is het materiaal voor deze 'jeugdige mantel met halve, Hcht klokkende mouw en met ceintuur in de rug. De knopen zijn gemaakt van jskleurige glazen balletjes. (De Bar entzen) De enorme strik van de groen-bruin-zwart zijden imprimé blouse, is de blik vanger op het jasje van dit helder groen wollen mantel pak. Het jasje is opvallend korter dan de blouse; de rok loopt naar onder wijder uit door 4 los gelegde diepe plooien. (Mingolani Gugenheim) Een vlammend rode cape van zware zijde heeft diepe splitten aan de zijkanten waardoor de handen gestoken worden. Op de schouders zijn twee strikjes aangebracht. Onder deze cape hoort een wit kanten japon met rond décolleté en klokrok. (Antonellï) Zwart wollen mantel met wit bovenstukvan De Luca. In de zwarte wollen stof is satijn geweven tot het verkrijgen van een éven, glanzend aangegeven blok- dessin. Het witte gedeelte is effen. Het handwerk staat mo menteel hoog in aanzien: bolero en japon van dit lichtklokkend nootbruin linnen ensemble is bewerkt in een netwerk-motief (Ve- neziani). Er wordt een wit bloemenhoedje bij gedragen. w"' Een helder rode wollen stof met klein ingewe ven dessin, voor dit tweedelig ensemble. Boven het kraagloze jasje komt de halsgarnering van de japon te zieneen ruche van dezelfde rode stof. Forquet EEN nieuwe lente, een nieuw geluid, waarin echter de oude melodie duidelijk en helder doorklinkt. De Italiaanse mode die van jaar tot jaar belangrijker wordt is door haar bekoorlijkheid en veelzijdigheid de algemeene interesse waard en laat dan ook niet na overal het mode beeld te gaan beïnvloeden. Soepele stoffen die licht uitstaan en dansend wapperen tot even onder de knie, maken de vrouw in het nieuwe sei zoen lichtvoetig; haar benen steken slank uit de golvende lijn van plissees, plooien en klokken. Ofschoon in de Italiaanse collecties nu en dan een verlaagde of sterk verhoogde taille voorkomt, is over het algemeen het middel op de oorspronkelijke plaats aangegeven en geaccentueerd door een ceintuur. Tailleurs en redingotes worden zelfs weer meer getailleerd, waardoor het volume van de rok aan importantie wint. De meeste mantelpakjes hebben echter nog licht afstaande en vooral korte jasjes; bolero's en shawls dragen bij tot een speels effect. De kleuren zijn opgedragen aan de Italiaanse zon: helder en warm, vrolijk en jong! Ongetwijfeld zal de confectie van alle landen zich graag oriënteren bij de Italiaanse haute coutufe. De ontwerpen echter van Marucelli, alom geroemd als onovertroffen, zijn ontsproten aan zulk een fantastische geest, dat zij in de praktijk moeilijk te dragen, en voor verspreiding zeker niet bruikbaar zijn. Witte shantung en nootbruin borduursel geven aan dit pyramidevormig ontwerp van Veneziani het zomers cachet. De tulbandhoed is van nootbruine zijde Een zomerse mantel die kan doorgaan voor japon, van wortelkleurige crêpe. De plooien consequent doorg zet in de blousende mouwen) worden bijeengehoudi door een ceintuur van dezelfde stof en geven h karakter aan dit ontwerp. (Antonelli) Rechte sluik-vallende mantel van grof geweven dikke wol. De ruit bestaat uit de kleu ren eigeel, citroengeel, grijs, zwart en bruin. Een kleine militaire kraag staat wijd van de hals af, de mantel reikt tot 10 centimeter on der de knieMantel van Fabiani, hoed van Canessa. Een wijde, lick taf staande kraag met revers die met twee grote knopen eindigen in een zeer hoge taille zijn markant voor deze smalle mantel. Als materiaal is een izaleakleurige wollen stof gekozen. Bij dit model van Lancetti wordt een volumi neuze strohoed van Ganessa gedragen. li ,:l* t

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1962 | | pagina 7