f VROUWENSPIEGEL J303IS2H3WU03V Foto-make-up vervangt tijdrovende retouche Wim heeft een slecht rapport SMAKELIJK ETEN TIJDENS DE KERSTDAGEN DURF UW SLAAPKAMER ANDERS IN TE RICHTEN „Zijn we echt wel zakelijk?" COUPE SATELLITE Bredanaar Chris de Bruyn leerde bij Londense mr. Bloore Artistiek aanvoelen Kerstfeest van een bedelaar Doorkijkje Moed Suite Van vrouw tot vrouw DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 24 DECEMBER 1957 Chris de Bruyn (van de firma De Bruyn Claus uit Breda) heeft een veelbewogen leven achter de rug, in die zin, dat hij de halve wereld rondgezworven heeft om tenslotte toch zijn geluk in zijn geboortestad te vinden. Hij zat aan de Perzische Golf, waar hij in een koelhuis kroop om enkele uren de hitte te ontlopen; hij zat op tankers en ploegde de wereldzeeën door. Maar tenslotte kruipt het bloed tóch waar het niet gaan kan. Thuis van een lange reis werd hij opnieuw gebiologeerd door wat in de zaak van zijn vader omging. Toen het er op aan kwam opnieuw als hofmeester te monsteren, nokte hij welbe wust af. De illusie van de wazig-grijze verten had plaats ge maakt voor de illusie van het toneel. Chris de Bruyn werd cos tumier en gaf zich met hart en ziel aan zijn werk. Hij had er verstand van, want van kindsbeen had hij in deze merkwaar dige wereld van historische kostuums geleefd: de Spaanse kraag- was hem net zo eigen als zijn overhemd en boordje en de baret met zwierige pluim was hem even vertrouwd als zijn eigen af geleefde hoedje. Chris de Bruyn, eenmaal volledig opgenomen in zijn vaders zaak, bleek een ware hartstocht voor de grimeur kunst te hebben. Zelf zegt hij daar van, dat hij zich op zijn „koppen" uitleeft, zoals een ander dat bijvoor beeld doet achter de piano. Het is hem een behoefte een kop zo levens echt mogelijk te typeren. Daar heeft hij lange besprekingen voor over met de regisseur en de spelers en tenslotte werd hij in dit zeer bijzondere vak een gewaardeerde matador, die via veel studie en hard werken, daar een zeer bijzondere en artistieke vaardig heid in kreeg. Zo is het te verklaren, dat Chris de Bruyn op zekere dag naar Londen overstak. Liefde voor het vak dreef hem naar de studio van mr. Richard Bloore in de Grantburey-allee, die een van de wereldexperts op het ge bied van de make-up is. Het is een advies-studio, waar evengoed de film ster als de oudere dame komt bin nenstappen om goede raad. Mr. Bloo re mocht Chris de Bruyn, want de Bredanaar bleek het een en ander in zijn mars te hebben. Zo kreeg Chris de Bruyn samen met een Siamese dame les in het moeilijke vak van de make-up. Die Siamese was de echtgenote van een militaire attaché, die de make-up- kunst zuiver als liefhebberij beoefen de. Voor Chris de Bruyn was dat an ders: het was zijn vak en tevens zijn grote liefde. Expert mr. Bloore zag in Chris de Bruyn geen kleine jongen. Hij werd aan de cliëntèle voorgesteld als zijn collega, een woord, dat Chris' zelfvertrouwen ontzaggelijk deed stijgen. Hij verving de grote make-up-man. Dat begon, toen hij voor de make-up van een danseres je van het beroemde Saddler Wells- ballet werd gezet. Tenslotte gebeur de het regelmatig. „In die tien da gen in mr. Bloore's studio heb ik meer geleerd dan een jaar in Bre da", zegt hij nu. Deze studio is ultra-modern inge richt en heeft zelfs een toneelpodium met een lichtinstallatie, waar men al les mee kan doen. Chris de Bruyn leerde er de make-up voor film, to neel, televisie en fotografie. Vooral voor dit laatste had de Bredanaar veel belangstelling. Hij leerde ervan, dat het mogelijk is een gezicht dus danig van make-up te voorzien, dat retouche door de fotograaf volkomen overbodig wordt. In Engeland kent men dit al veel langer. Geen vrouw gaat naar de fotograaf, of zij laat zich eerst opmaken- voor-de-opname. Het is een moeilijke opgave, want de kunst van make-up is het karak teristieke van het gezicht naar voren te halen, daarbij het charmante te accentueren, eventuele tekortkomin gen te camoufleren en toch het eigen lijke gezicht te bewaren. De moeilijkheid voor de fotograaf was voordien, dat het gezicht diverse tinten heeft. Lens scherper dan het oog „Kijk", zegt Chris de Bruyn, „er zit zelfs groen, blauw en grijs. Nor maal |eeft dat een egale tint, maar de lens ziet scherper dan het oog. Zo doende ontstaat een vlekkerig ge heel. Dit weg te werken is de kunst van de foto-make-up. Daartoe ge bruikt men egaliserende cosmetica die echter het karakteristiek van de huid niet aantasten. De persoonlijk beid blijft gehandhaafd, het uiterlijk doet op de foto niet opgemaakt aan. In Engeland is men al zover, dat iedere vrouw zich voor een foto te voren laat opmaken en voor de foto graaf heeft dat dit grote voordeel dat de zgn. retouche geheel komt te vervallen". Zodoende heeft Chris de Bruyn in de studio van mr. Bloore heel wat fotografen van advies ge diend. Hij komt te spreken over de toneel grime. „De techniek daarvan is ver anderd", zegt hij, „de moderne gri meur werkt op basis van vlakverde ling, te veel nuances gaan toch ver loren en maken een rommelig effect." Hij vertelt over dag-make-up „Nooit geen zilverhoudende ogenscha- duw gebruiken", geeft hij te kennen „s avonds is dat overigens geen be zwaar, dan mag de make-up ook fel- Ongeveer dertig jaar geleden kwam mevrouw Beauchamps thuis met haar armen vol pak jes. Het was de avond voor Kerstmis, koud en ongezellig, maar dat drong ternauwernood tot haar door, omdat zij zich verheugde op al het heerlijke wat komen ging. Op de warmte en het licht binnenshuis en de kerstboom die ze nu met de kleintjes zou gaan versieren... Zozeer was ze in deze blijde gedachten verdiept, dat zij bij na struikelde over een donkere vormeloze massa die voor haar huisdeur op het trottoir lag. Verschrikt boog zij zich voor over en ontwaarde in het vage licht van een straatlantaarn 'n menselijke gestalte; het bleek een in versleten kleren gehul de man te zijn, die, kennelijk aan het eind van zijn krach ten, op straat ineen gezakt ivas. Mevrouw Beauchamps was één van die mensen, die sommige dingen letterlijk nemen. Diep bewogen overdacht zij, dat hier nu die arme was, voor wie men in haar streek ieder jaar 'n deel van al het goede opzij placht te leggen. Deze mens, vond zij, zou vanavond deel hebben aan hun warmte, hun voedsel en hun vreugde en zij wist bovendien haar echtge noot te overtuigen van haar inzicht in deze. Zo kwam het, dat de uitgeput te vreemdeling een poos later goed verzorgd en gekleed in 'n kostuum van zijn gastheer rij kelijk meedeelde in alles wat die avond harten en magen vulde. Volgens mevrouw Beau champs was hij door de hemel gezonden en zouden alle vra gen en problemen op deze avond geen kans krijgen in haar huis. Toen men echter de volgende ochtend de logeerkamer leeg vond, kon zij niet nalaten te schrikken. Toch ontbrak er niets en op het hoofdkussen lag een briefje waarop de woorden „tot ziens" geschreven waren. Een wonderlijke geschiedenis, die tenslotte in 't vergeetboek raakte. Tot op de dag, dat bleek, dat de bedelaar zich me vrouw Beauchamps goedheid al die tijd had herinnerd. Zij ontving namelijk bericht uit Amerika, dat een rijk ge storven zakenman haar een bedrag van honderdduizend dollar had nagelaten. Het enige commentaar, dat de ze onverwachte erfenis bege leidde luidde: „Aan mijn enig familielid in Frankrijk ter herinnering aan een onverge telijke Kerstmis". De juffrouw deelt de rappor ten uit en Wim ontvangt daar bij bepaald geen opwekkende lektuur: in bijna alle vakken is- ie één of meer punten achteruit gegaan. Dit was trouwens al lang te voorzien, heeft juf be merkt, want Wim mist alle be langstelling. Maar wat ze ook heeft gezegd of gedaan, niets heeft geholpen. Juf besluit eens bij Wim thuis poolshoogte te gaan nemen, maar bemerkt al gauw tot haar grote schrik, dat ze zich hier- lelijk in een wespennest heeft gestoken. Er is haast niets voor nodig, of het gesprek van haar met de ouders ver andert in een gepeperde dialoog tus sen Pa en Ma, waaruit blijkt dat Pa sinds de promotie van collega van Dam niet meer te genieten is ge weest en dat Ma, volkomen overprik keld en overspannen, z'n humeur niet meer kan en wil verdragen, met ge kibbel als gevolg. Juf zit er pijnlijk getroffen bij en haar oog valt op Wim, met zijn bleek geworden snoetje en angstige ogen. Ze stuurt hem vriendelijk weg om eens voor haar te zien of haar huis- Ier zijn". Hij haat de Amerikaanse make-up, die te veel op „glamour" is ingesteld, bewondert die van de En gelsen en Italianen en zet Fransen en Duitsers op de derde en vierde plaats in zijn waardering van de vrouw met de beste make-up. Zijn ideaal? Een advies-studio in Breda zoals zijn collega mr. Bloore er een in Londen heeft. En als wij hem ietwat verbaasd aankijken, zegt hij: „Natuurlijk denkt U. dat Breda nog te klein-steeds is voor 'n dergelijk experiment. Dan zou Een Bredase jongedame vóór en na de behandeling. Terwijl het gezicht links een lichtelijk onverzorgde in druk maakt, maakt hetzelfde gelaat op de rechtse foto een volkomen gave indruk zonder nochtans het karakteristieke ervan op te heffen. wel eens kunnen meevallen, tenslotte is de stad geen negorij en het uit gaande leven wint meer en meer baan betekenis". Kerstmis en de jaarwisseling liggen weer voor ons. Zij bren gen in de huiselijke kring veel gezelligheid en geven het gezin een groot saamhorigheidsgevoel Veel van het welslagen van de feestdagen zal van u als huisvrouw afhangen. Gelukkig raakt het geven van uitgebreide diners wat uit de tijd maar het geeft toch altijd voldoening als men de huisgenoten tijdens de feestdagen met wat zelf gemaakte traktaties kan verrassen. Daarom vol gen enkele recepten, die er toe zullen bijdragen uw huiselijke feesten ook in culinair opzicht te doen slagen. VOOR KERSTMIS: Cocktail van zalm met druiven. (4 personen). 1 blik zalm, ca. 200 g druiven,^ dl mayonaise, Vz dl slagroom. Verwijder de graatjes uit de zalm, Ontvel de druiven, snijd ze doormid den en haal de pitjes eruit. Vermeng de mayonaise met de ongeklopte slag room en schep voorzichtig de zalm en de druiven hier doorheen. Doe de massa in ijscoupes en garneer elke coupe met wat achtergehouden drui ven. Kerstgebakjes (ca. 16 stuks). 200 g (2 kopjes) bloem, 450 g boter of margarine, 90 g (bijna 1 kopje) basterdsuiker, zout, poedersuiker, jam, een stuk sukade en rode pil letjes of rood musketzaad. De bloem, de boter of margarine, zout en de gezeefde basterdsuiker in een kom doen. De boter of margarine met een mes klein snijden. De in grediënten met een koele hand tot een gelijkmatig deeg kneden. Zandtaart vormpjes inboteren en met bloem bestuiven. Het deeg in de vormpjes drukken, zodat deze voor ca. 2/3 deel gevuld worden. De vormpjes in een matig warme oven met onderwarmte plaatsen. De taartjes in ca. 1% uur gaar laten worden en liefst op een treefje laten afkoelen. De poe dersuiker over de taartjes zeven. De verzuchting „Als we maar een tweede woonvertrek hadden!" wordt tegenwoordig door menige huisvrouw geslaakt. O zeker, ze is content met haar moderne wo ning, die veel licht heeft, die hygiënisch is met een goe de keuken en douchecelmaar die ook helaas, volgens de verordeningen op bouwgebied, slechts één woonver trek mag hebben. Al is die kamer nu ruim, het blijft toch altijd een vertrek, waarin vooral 's avonds en in de namiddag zich allerlei problemen voordoen. Moeder heeft de naaima chine op tafel, maar de kinderen moeten huiswerk maken. Voor het eten spelen de kleintjes op de grond ofwelzijn rust in een gemakkelijke stoel. werk af, na het eten eist ook vader zijn plaats aan tafel en houden de groteren van hun aandacht bij het huis- Komt er 's avonds bezoek, dan geeft dat moeilijkhe den met de kinderen, die nog moeten leren, en bovendien „kan men nergens over praten". Krijgt de heer des huizes zakelijk bezoek, dan is Lei den helemaal in last, want waar bergt men dan de kinderen die óf werken, óf juist een spannend radio programma beluisteren dig manoeuvreren om tus sen de zware meubels door te laveren: hier de kinderen in tijd van nood te laten spelen of werken is uitgesloten. Richt men deze kamer als kinderslaapkamer in dan doet zich een ander perikel voor: de glaswand is te gehorig, men zou des avorids wanneer de kinde ren slapen muisstil moeten zijn in de woonkamer, om hen niet te storen. In menige nieuwe wo ning is er nog een ander euvel: de „grote" slaap kamer ligt naast de woonkamer en is daarvan om licht te winnen, afge scheiden door 'n glaswand. Zelfs al hangt men voor deze ruiten dunne vitrages, dan nog heeft men de ge hele dag het „doorkijkje" en ziet men dus altijd het tweepersoonsbed of de dub bele bedden, de grote lin nenkast en de blijkbaar onvermijdelijke kaptafel welke de echtelijke slaap kamer gewoonlijk propvol maken. Erg gezellig is dat niet, zelfs niet als de huisvrouw graag met haar volledig en keurig slaapkamer ameublement prijkt. Deze echtelijke slaapkamers zijn over het geheel nog al beperkt in de nieuw bouw. Men moet dus han- En toch is er een oplos sing voor dit veelvoorko mend probleem. Maar daar is een beetje moed voor nodig. Het komt er eenvoudig op neer de in middels al oud geworden wijsheid toe te passen meubel uw beschikbare woningruimte en tracht niet een aantal geijkte meubels in een willekeuri ge ruimte te proppen. Durf eens af te stappen van 't ingewortelde principe, dat uw echtelijke slaapkamer per se een volledig ameu blement moet bevatten. Durf vooral ook eens af te zien van die dikwijls nut teloze ruimterover: de kap tafel. Dikwijls is er in de moderne slaapkamer niet eens ruimte om er be hoorlijk voor te zitten en laten we maar eerlijk zijn: heel vaak functio neert dit meubel alleen maar als toiletspiegel en als bergruimte. Waarom maakt u geen tweede woonvertrek in uw huis, door die slaapkamer, voor al achter die glaswand, met 'n onderschuifbed, 'n niet te grote, desnoods opklapbare tafel en een paar aardige krukjes, een frisse mat op de vloer en kleurige kussens op de di van tot een gezellige zit kamer om te toveren? Na tuurlijk kan uw onmisbare linnenkast hier een plaats vinden en wat de spiegel betreft... als u niet genoeg hebt aan die boven uw wastafel elders in huis. hang er dan een op of laat hem op de binnenkant van een kastdeur aanbrengen. Hebt u zo'n tweede woonvertrek dat 's avonds met een paar bewegingen tot slaapkamer wordt om getoverd, denkt u dan ook eens over verwarming voor de winter. Misschien, als het niet al te koud is, kunt u de tussendeur open laten staan, dan is de ka mer nooit erg koud. Gaan de kinderen dan daar hun huiswerk maken of wil u man er een zakenrelatie rustig ontvangen, dan kunt u vlug even bijstoken met een elektrisch of oliestook- kacheltje. Natuurlijk blijft het, wan neer u voldoende ruimte hebt in uw woning of nog over zo'n heerlijke suite beschikt, ideaal om een echte, goedgemeubileerde slaapkamer te hebben. Maar wanneer u beperkt behuisd bent, zult u veel meer rust en orde in huis hebben, wanneer u van uw slaapkamer een tweede woonvertrek maakt. Ook de kinderkamers kunt u erg gemakkelijk „bewoonbaar" inrichten. U neemt opklapbedden of divanbedden... trouwens, een laag bed met zo'n felgebloktes deken erover „doet" het ook uitstekend als zitmeubel in een be woonbare kinderslaapka mer. Lange smalle a. d. muur bevestigde tafel met bankjes die er onder kun nen worden geschoven, (zonodig een opklaptafel) een boekenplank erboven en uw zoon of dochter heb ben een eigen domein, waarin ze niet alleen rus tig hun huiswerk kunnen maken, maar waar ze ook hun vriendjes of vrien dinnetjes kunnen ontvan gen, waar ze kunnen spe len en knutselen en de mu ren volhangen met voor werpen van hun „hob by's. Kunt of durft u ze in de winter geen eigen ver warmingsapparaat geven, dan zal uw „tweede woonvertrek" gedurende de koude dubbel nodig zijn! Phé Wijnbeek De sukade in gelijkmatig dikke plakjes snijden. De sukadeplakjes in de vorm van hulstblaadjes of denne- boompjes snijden, met een weinig jam bestrijken en op de taartjes plakken. Voor versiering nog enkele rode pilletjes of musketzaad aan brengen. Bij voorkeur voor garnering de donkere, glanzende sukadeschü ge bruiken. Kerststerren (6 personen). 1 liter melk, 50 g kopje) gries- meel, 80 g (3/4 kopje) suiker, 50 g (10 eetlepels) maizena, 1 eiwit, zout; enkele geconfijte kersjes, VA dl (1 kopje i bessesap, 1% dl (1 kopje) water, 50 g (V, kopje) suiker, 12 g (1H eetlepel) aardappelmeel. Het griesmeel met de suiker en wat zout vermengen. De melk aan de kook brengen op een klein deel na. Onder roeren het griesmeel in de melk strooien. De massa 5 minuten laten doorkoken. De maizena met de ach tergehouden melk aanmengen en on der roeren bij de puddingmassa gie ten. De pudding nog even aan de kook brengen. Het eiwit stijf slaan en bij gedeelten tegelijk voorzichtig door de pudding scheppen. De massa over doen in een paar met water omge spoelde platte borden of een braad slede tot een hoogte van 1 a VA cm. De pudding koud laten worden en ke ren. Met een stervormige koeksteker of borstplaatvorm sterretjes uit de pud ding steken. Op elk sterretje in het midden een half geconfijt rood kersje leggen. Op het laatst wat bessesap- saus om de sterren gieten. De rest van de saus erbij presenteren. Bessesapsaus. Het aardappelmeel met wat water aanmengen. De rest van het water met het bessesap en de suiker aan de kook brengen. Onder roeren het vocht binden. De saus koud laten worden en in een glazen schaaltje gieten. Kerstpudding (6 personen) Vi liter koude gekookte of flessen- melk, 1/8 1 slagroom, 1/4 blikje mandarijntjes, 50 g (5 eetlepels) sleutel wel in haar mantelzak zit en gebruikt de weinige ogenblikken van zijn afwezigheid door aarzelend te zeggen: „O, 't spijt me zo, ik zal het niet in mijn hoofd halen me met uw zaken te bemoeien, maar ziet u, Wim gaat er onder door op deze ma nier en u schrikt van zijn rapport. Dat arme joch. Als u nu maar niet boos op me bent!" Ze krijgt haar sleutel, neemt snel afscheid en hoopt vurig dat de ouders haar opmerking niet al te kwalijk zullen nemen en dat het iets zal uit richten ten goede voor haar leerlin- getje. Je kunt als buitenstaander eigenlijk niets doen in situaties als deze. Zij zijn in enerverende tijden aan de or de van de dag. Er zijn zo ontzaglijk veel redenen en oorzaken, waardoor echtgenoten elkaar onwillens moeilijk meer kunnen verdragen. Er zou Sa- lomonswijsheid nodig zijn om deze mensen te helpen... Ik zou echter zo graag eens even voor al die kleintjes in de bres wil len springen die hun jeugdjaren, die de onbezorgdste van hun leven zou den moeten zijn, zien vergallen en even datgene belichten, wat ieder een wéét, maar waar altijd weer te weinig rekening mee gehouden wordt: de sfeer in huis wordt be paald door de wijze, waarop de ouders met elkaar omgaan en het is volkomen onmogelijk, dat een kind geen geesteli'ke schade oploopt in een thuis, waarin deze sfeer verziekt is. Kinderen zijn volkomen weerloos en hulpeloos in zo'n situatie. De mate, waarin hun karakter „scheef trekt" hangt natuurlijk van verschil lende factoren af. maar „scheef trek ken" zal het. onontkoombaar! Misschien helpt het dit te bedenken wanneer het de ouders (of één van hen beiden) te moeilijk dreigt te worden. suiker, 18 g (10 blaadjes) witte ge latine, 1 citroen, zout. De gelatine ca. 15 minuten weken in ruim koud water. Een weinig melk heet laten worden en van het vuur af de suiker, wat zout en de uitge knepen gelatine erbij voegen. De massa doorroeren tot de suiker en de gelatine opgelost zijn. De rest van de melk erbij gieten. De mandarijnen laten uitlekken en halveren op een paar na, die voor de garnering die nen. De citroen uitpersen en met het mandarijnenvocht bij de melk schen ken. De room met een lepel suiker stijf kloppen. Iets room achterhouden voor garnering. Het melkmengsel voor zichtig door de room roeren. De ge sneden mandarijntjes toevoegen. De puddingmassa, als ze drillig begint te worden nog even omscheppen en in een met olie ingevette pudding vorm overdoen. De pudding keren als ze stijf ge worden is. De pudding garneren met manda rijntjes en slagroom. Of zijn we dat alweer ge weest en weten we nu weer beter? Welbeschouwd is het verba zend, wat er allemaal ge beurd is met ons in deze eeuw van emancipaties, die inzette met die van de vrouw. Heel wat hebben we van ons af geschoven, letterlijk en figuurlijk, sinds mevrouw Pankhurst c.s. in Engeland haar kiesrechtbeweging voor vrouwen begon, sinds dr. Alet- ta Jacobs in Nederland de college banken voor meisjesstudenten ver overde. Een heel juk vol van „da*" mag niet" en „dat kan niet" heb ben we van de schouders weten te werken; een respectabel aantal te lange en te lastige rokken van de heupen. De onvermoeide strijd van Pio niersters op dit terrein èn twee wereldoorlogen hebben ons doen belanden op plaatsen en in posi ties, die voorheen ondenkbaar zou den zijn geweest. We begonnen met fietsen in een voetvrije rok en zijn geëindigd met over het tennisveld te hollen in een jongensbroekje. We kregen en behielden ook onze eigen opinies omtrent onderwerpen, die lang tot de competentie van de heren der schepping hebben behoord en we kunnen allang tot tien tellen! Voor de laatste oorlog geloofden we ook in de Nieuwe Zakelijkheid. We vulden onze huizen met crea ties uit verchroomd staal en ple xiglas en waren zo praktisch als wie ook. Voor ons geen „vermoei ende" schilderijen lege mu ren en dan hier en daar slechts een verantwoorde kleurvlek Wel ja Na de tweede wereldoorlog kre gen we de koude dito, straalja gers, het atoom en dan nu ook een kunstmaan. En wat doen wij nu? We vullen ons huis met verte derende grootmoedermeubeltjes van mahonie of smeedijzer. De lang verguisde platen en gedroog de boeketten zijn terug in onze huiskamers. Onze al of niet kunst matig gekrulde lokken zijn samen gebonden in koket versierde toet jes of paardestaarten. Wagen we ons aan het dragen van een pan talon, dan is die afgekeken van het herdertje op de pendule van oudtante Amalia, terwijl onze uit waaierende rokken en geestige bloesjes Watteau en al de andere Franse schilders van de 18e eeuw wederom aan een reeks roman tische voorstellingen zou doen be ginnen I Dwars tegen alle ontnuchtering en onrust in zijn we bezig de Ro mantiek binnen te halen, met alle krullen, vloeiende lijnen en tere kleuren. Zelfs de porseleinen beeld jes, die lang voor stofnesten zijn uitgekreten, krijgen weer een kans. Een wasechte psycholoog zou voor dit alles natuurlijk een pri ma verklaring weten, maar ik blijf me in mijn onwetendheid kalmpjes afvragen: zijn we nu wer. kelijk wel zo zakelijk? lï, En dit is dan het meest geëigende kapsel, om de reis naar de maan mee aan te gaan: de „coupe satellite", ge creëerd door een New Yorkse kap per, Ter completering nog een grote „zon" op het achterhoofd, geflan keerd door een tweetal sterren. Het zal het zeker wel doen in een doorzichtige ruimtehelm....

Krantenbank Zeeland

de Stem | 1957 | | pagina 7