AUTO's EN MOOIE MEISJES IN
PARIJSE SALON
Trappisten naar de tropen
EAU DE COLOGNES
UagblaH Peilen»
Enorme vraag naar
Franse wonder-auto's
TUNNEL DOOR BERG
Onbeduidende omzet
Italiaanse „lijn" favoriet
Groter
IVOROL lïeïandpasta van standing?^
BIJ MILL-HILL-FATHERS
Meer belangstelling voor grotere wagens
DERDE BLAD
DONDERDAG 11 OKTOBER 1956
Citroen huurde
ook pin-up
Renault veranderde
bijna niet
Groot tekort aan
mijnwerkers in
België
Scooterberijder bij
botsing gedood
Vanuit Koningshoeven naar Kisumu in Kenya
Kies Natalis van
r.-k. Universiteit
NIEUWE ABT
IN WESTMALLE
Noorse primeur
Wekelijks Beursoverzicht van 3 t/m 9 oktober 1956
Amsterdam
VAX M1ERL0 ES ZOON n.
Vaste ondertoon
m 8
Verjaardag met
Rock and Roll
(Van onze Parijse correspondent).
Als de Parijzenaars terug zijn van vakantie en „le tout Paris"
weer over de boulevards en avenues wandelt, begint jaarlijks met
de Salon de l'Automobile het herfstseizoen. Dit jaar waren er in
het Grand Palais aan de Champs Elysées 1350 stands, waarmee
een nieuw rekord is bereikt.
Al die blinkende wagens, die enorme touringcars en snelle
scooters trekken veel publiek uit binnen- en buitenland, dat de
toeristenindustrie van de hoofdstad gelegenheid geeft een slecht
jaar goed of een best seizoen nog beter te maken.
De kijkers komen allemaal voor de
auto's en toch plakken ze lang bij de
drie mooie meisjes van Simca, die in
het felle licht van de schijnwerpers
de fotoverslaggevers aantrekkelijke
plaatjes laten maken. Overigens wa
ren deze drie juffrouwen in avondtoi
let het enige „nieuwe" dat Simca te
bieden had.
Voor André Citroën, die toch met
zijn D.S. en I.D. niet over belangstel
ling te klagen had, was dit aanleiding
om onmiddellijk een nog mooiere pin-
up met lange, blonde haren en helder
blauwe ogen af te huren. Ze klom
charmant achter het stuur van de ge
vaarlijk oranje gekleurde I.D. en nau
welijks vijf minuten later zag het kind
Dansende kinderen rond een mooie
maar..., dure Dyna-Panhard.
tachtig scherpe lenzen op haar snoet
je gericht.
i Indien men de wagens verge
lijkt kan niemand zich aan de in
druk onttrekken, dat de sportwa
gen het pleit begint te winnen.
De geraffineerde Italiaanse car-
rosseriers weten hierin een lijnen
spel en een summum van comfort
te bereiken, dat alle concurrenten
in de schaduw stelt. We denken
hierbij vooral aan de Fiat, Alpha
Romeo en de Pegaso, sportwa
gens, die overlopen van raffine
ment. Ook de Franse, Amerikaan
se, Britse en Duitse constructeurs
tonen te Parijs, dat ze de verlan
gens van het dure publiek begrij
pen.
De Franse earrosseriefabriek De
Faverolles zorgt voor een mislukking.
Ze heeft op de beproefde kleine Ci
troën een sportcarrosserie van plastic
gemonteerd en biedt dit nieuwe wa
gentje aan voor730.000 frs. (dus
Indien we willen stilstaan bü de Franse automobielindustrie de „sa
lon" is wel een internationale maar in eerste instantie toch een Frans rendez
vous dienen we te beginnen met de nieuwe Citroën.
Over de D.S. 19, die ook in de Bene
lux al rijdt behoeven we geen bijzon
derheden meer te geven. De wagen
werd gemaakt om de zes cylinder te
vervangen, maar vanaf dat moment
was duidelijk, dat Citroën ook een
nieuwe auto zou brengen om de vier
cylinder sport of normaal tenslotte
uit de tijd te helpen. Hiertoe zal de
I.D. moeten dienen, een wonder op
vier wielen met een hydropneumati-
scne vering, voorwielaandrijving, vier
cylinders, ongeachï de lading een
steeds constante hoogte en een caros-
serie gelijk de D.S. 19.
Op de salon stond een D.S. in bui
tengewoon gewaagde kleuren: teer
licht grijs, bruine kap, terwijl de
kleurscheiding, de bumpers, de raam-
omlijsting, deurkrukken en andere
tournituren waren verguld. Dit alles
combineerde uitstekend met de zacht-
rode bekleding en volgens de export-
dienst van Citroën wil men hiermee
demonstreren, dat men in de toekomst
alle aandacht gaat besteden aan de
kleuren.
Wij zijn gemachtigd mede te delen
dat de I.D. op de Beneluxmarkt zal
worden gebracht voor een eindprijs
van ongeveer 750.000 Franse franken.
Dit „ongeveer" zal géén verschil in
houden van 30.000 franken. Hoe lang
dat duurt blijft nog een vraag.
Peugeot zal ook in 1957 de „203'
blijven maken en een zelfde voorlief
de voor de bestaande modellen heerst
bij Renault, die nu voortaan 400 Re
sults Vier per dag gaat afleveren.
Wel wordt dit wagentje nu leverbaar
met een mechanische koppeling. De
iets grotere Renault-Dauphine voldoet
zozeer aan de enorme vraag, dat er
575 per dag van worden gemaakt. In
het model komt geen enkele veran
dering. De grote Renault (Fregatte)
krugt een betere versnellingsbak.
Simca-Vedette brengt kleine wijzi-
du—-1 zo duur). De idee om op dit
goedkope, zuinige wagentje met een
bijna ideaal mechanisme een smake
lijk koetsje te zetten is uitstekend,
maar De Faverolle zal met haar
ontwerp geen zaken doen omdat het
allemaal te slordig is.
Men kon in het Grand Palais horen,
dat de tentoonstelling manifesteerde,
dat de tijd van de uiterst kleine wa
gen voorbij is. Behalve Nash, die een
lief, klein wagentje brengt, komt in
derdaad geen enkele fabrikant met
iets nieuws in deze sector.
Citroën, die al voor drie jaren zit
volgeboekt met de „Deux Chevaux"
had niet de minste interesse om een
De grootste autofabriek van Euro
pa, Renault, bloeit als nooit tevo
ren. Onder dit merk verschijnt een
hele serie succesnummers van groot
tot klein op de markt, waarvan deze
fraaie Renault „Grand Pavois"
zeker niet de minste is.
nieuw klein ding te brengen en het
zelfde geldt voor Renault, die ook met
de kleine Vier nog altijd vooruit kan.
Duidelijk is er een retour naar de
middelgrote wagen, waarin men een
combinatie nastreeft van de voorde
len van de kleine wagen (weinig ben
zineverbruik) en die van de grote
(ruimte, stevigheid, lijn).
(Advertentie)
De Belgische minister van arbeid,
le Troclet heeft te Brussel op een
gezamenlijke bijeenkomst van de
commissies voor arbeid en econo
mische zaken van het Belgische par
lement meegedeeld, dat het aantal
mijnwerkers in België sinds januari
van dit jaar teruggelopen is met
11.000. De mijnramp te Marcinelle
heeft het vertrek van 1.000 buiten
landers veroorzaakt.
Troclet zei, dat dit een ernstig te
kort aan mijnwerkers tengevolge
heeft gehad, maar dat buitenlandse
mijnwerkers de opengevallen plaat
sen bezetten.
Ondanks het feit dat de Italiaanse
regering de emigratie van Italiaanse
mijnwerkers naar België niet toe
staat, komen er volgens le Troclet
nog steeds Italianen via Frankrijk
naar België. Na de totstandkoming
van de desbetreffende Spaans-Bel
gische overeenkomst zijn er 700
Spaanse mijnwerkers naar België
gekomen. Er zijn voorts onderhande
lingen gevoerd met het oog op de
tewerkstelling van Marokkanen in de
Belgische mijnen, aldus le Troclet.
Gistermorgen om half acht is de
28-jarige scooterberijder J.F.A. uit
Maastricht op de rijksweg te Geleen
op het kruispunt met de Beekhover-
straat. verongelukt.
Een hem tegemoetkomende vracht
autobestuurder, de heer K. uit Sit-
tard, die naar links wilde afslaan,
verleende geen voorrang. De heer A.
sloeg tegen de bumper van de vracht
auto en was op slag dood. Het stof
felijk overschot is overgebracht naar
het ziekenhuis te Sittard.
Het gebeurt vaak, dat een bepaalde gedachte spontaan een
nieuwe gedachte oproept. Zelfs een zwak geluid of een vage geur
is soms de aanleiding tot een gedachte of een reeks van gedach
ten, die op het eerste gezicht vrijwel niets met elkaar te maken
hebben. Is het eigenlijk niet zo, dat al onze gedachten een zekere
kringloop of juister gezegd: een aanéénschakeling vertonen, waar
van sterkte en omvang, begrenzing in diepte en breedte sterk be
paald worden door de mate, waarin de mens ontvankelijk is voor
geestelijke of lichamelijke indrukken? Hieraan moesten we den
ken, toen we vernamen, dat de Trappisten van het Tilburgse
Koningshoeven zich gaan vestigen in Kisumu, een stad in de
Britse Kroonkolonie Kenya.
1 waarborgen. In augustus van dit jaar
J vertrokken Dom Godfried en Dom
Pius vanuit Koningshoeven naar het
1 tlLioCl IItV il/UUf Cl reeds eerder in de Belgische Congo
gevestigde Trappistenklooster te Mo-
koto.
gingen om het comfort ten goede te
komen maar ook in deze sector is er
niet veel nieuws onder de zon.
Een grote voorzichtigheid tekent
de hele Franse automobielproduk-
tie. De berichten over de klappen in
de Amerikaanse en Britse automo
bielindustrie hebben veel indruk ge
maakt. Citroën, die gemakkelijk een
half miljoen D.S. en I.D.'s per jaar
zou kwijt kunnen wil er van beide
typen maar drie duizend per maand
maken. Ook de andere fabrikanten
kijken de kat uit de boom, hetgeen
vermoedelijk wel het verstandigste
is.
De export gaat ook hier voor, zodat
de Fransman, die een nieuwe wagen
bestelt maanden moet wachten. Voor
de Citroën 2 is de wachttijd zelfs
drie jaar. De automobielindustrie geeft
direct werk aan 200.000 Fransen, be
reikt een omzet van 600 miljard en
keert jaarlijks voor 110 miljard loon
uit. Maar niemand spreekt er over,
dat deze industrie kunstmatig be
schermd moet worden door hoge tol
muren. Zou Renault nog afzet vinden
voor de Kleine Vier en de Dauphin e
als morgen de Duitse Volkswagen vrij
en zonder rechten kon worden inge
voerd? De insiders beseffen terdege,
dat een vrije markt een enorme om
wenteling zou brengen en de helft
van de Franse arbeiders in de auto
mobielindustrie met één slag werk
loos zouden zijn. Vandaar, dat de
Franse fabrikanten erg voorzichtig
zijn.
Waarom deze bijna wijsgerige in
leiding? Misschien wel, omdat zowel
Paus Pius XI als Paus Pius XII een
vurige aansporing heeft gericht tot
de generale Oversten van de con
templatieve Orden om zich in de
Missielanden te vestigen. Zo'n pau
selijk woord wekt gedachten. Zeker
niet op de laatste plaats bjj hen tot
wie de aansporing is gericht.
Men gaat overwegen, waar de
moeilijkheden en de mogelijkheden
liggen. Tot dan toe beperkte de apos
tolische geest in de contemplatieve
Orden zich bijna uitsluitend tot offer
en gebed vanuit de centra in de
Christen-landen. Langzaam maar ze
ker hebben de woorden van de Paus i
een omwenteling in de gedachten te
weeg gebracht. Schakel na schakel
breidde de keten uit, totdat we mo
menteel al zo ver zijn gevorderd, dat
niet minder dan acht vestigingen van
contemplatieven in Afrika zijn aan te
wijzen.
Nog voor Kerstmis
De jongste vestiging is dan die van
de Trappisten in de omgeving van
Kisumu. De Mill Hill bisschop
mgr. F. Hall stelde zich in verbin
ding met de generale Overste van de
Trappisten, Pater Gabriel Sortais. De
Abt van Koningshoeven, Dom Willi-
brord van Dijk, bracht samen met
Dom Gabriël een bezoek aan Bishop
Hall, Deze toonde hen een boerderij,
eigendom van het Bisdom. Daar
wilde hij door verbouwing en uitbrei
ding een toekomstige Trappisten
communiteit graag gastvrijheid ver
lenen. Een groot stuk omringend land
in de Nandiheuvels scheen al spoedig
de waarschijnlijkheid voor voldoende
leefruimte en werkgelegenheid te
U °htober zal de drieëndertig-
'e.Svan de R--K- Uni-
eisiteit te Nijmegen worden gevierd.
Ges namiddags zal de rector mag-
'c"s mr-, dr. van Eek in de aula
van de universiteit de dies-rede uit
spreken.
Des ochtends zal mgr. P.A. Nier
man, bisschop van Groningen, in de
ïe NiJmegen een pon
tificale mis opdragen.
De procurator van de Abdij „Kor
ningshoeven" (links) bracht pater
Norbertus en Broeder Jan in Roo
sendaal naar de trein. Op de foto
zien toe ook de Mill Hill fathers
G. van Dongen en J. Zuidervliet
(geheel rechts) uit Roosendaal.
Zij kregen tot taak om het con
templatieve leven in de tropen te
bestuderen en daarna naar Kenya
te vertrekken. Een paar weken ge
leden vertrokken Dom Norbertus
en Broeder Jan Vissers rechtstreeks
naar Kenya om samen met hun
confraters de definitieve vestiging
voor te bereiden. Het is de bedoe
ling, dat nog voor Kerstmis a.s. de
communiteit van de nieuwe stich
ting compleet zal zijn: negen paters
en drie broeders.
In de volle zin
Het lijkt allemaal zo eenvoudig,
wanneer het gedrukt en wel als be
richt in een krant staat. Dat er in
het bisdom Kisumu 100 priesters van
Mill Hill werken onder 302.510 katho
lieken, dat er 8 inlandse priesters
zijn en dat het bisdom een groot en
een klein seminarie rijk is, staat er
dan allemaal niet bij. Ook het feit,
dat drie verschillende inlandse con-
I grêgaties met 105 zusters naast drie
Europese congregaties dagelijks ber
gen werk verzetten, is dan .nog niet
vermeld. Onlangs is in Kakamega
een Carmel gesticht, waar reeds
enige zusters hun contemplatieve le
ven begonnen zijn.
En dat zijn dan nog alleen
maar feiten en getallen. Wat
daar allemaal aan is voorafge
gaan aan pionierswerk. Hoe het
groeide vanaf 1900. Het onder
wijs, de eindeloze tochten naar
het binnenland, de adembene
mende gevaren uit de eerste ja
ren, toen er nog niet eens we
gen waren aangelegd, laat staan
spoorwegen. Toen de melaats
heid en de slaapziekte het volk
vernielde, toen bijgeloof in de
meest afstotende vormen hoog
tij vierde. Nu evenwel is de
Kerk in de volle zin van het
woord gevestigd pal onder de
evenaar.
In de abdij der Trappisten te West-
malle werd dinsdagmorgen overge
gaan tot de verkiezing van een nieuwe
abt, nadat Dom Robertus Eyckmans
(69 j.) ingevolge zijn leeftijd en ge
zondheidstoestand op rust ging. Tot
zevende Abt van Westmalle werd
verkozen Z. E. P. Eduardus Wellens,
tot nog toe subprior der abdij.
De nieuwe abt is van Belgische af
komst doch werd tijdens de eerste
wereldoorlog (30 oktober 1916) te
Uden in Nede'rland geboren.
nzl - met - kabelbaan door de Gaus-
ta.
In vredestijd zal men een aantal
van die kanalen beschikbaar stellen
voor het publiek om te telefoneren
over lange afstand. Tevens over
weegt men om op de top van de
Gausta televisieuitzendingen te gaan
verzorgen.
Kortom, de omhoog lopende tunnel
Tr-, - met - kabelbaan door de berg
Voortaan zal het echter ook voor Qausia (een unicum op tunnelgebied)
j.verdient stellig te worden geken
schetst als een Noorse overwinning in
NAVO-verband op de natuur
Noorwegen is een ideaal land voor
hen, die de bergsport willen be
oefenen. Ruwe bergen, prachtige
klimhellingen, schitterende verge
zichten en voorts de nodige gevaren
kan iedere alpinist in Noorwegen
volop vinden.
onervaren bergbeklimmers, ja, zelfs
voor ouden van dagen mogelijk zijn
om „op wieletjes" een van Noor
wegens hoogste toppen, de Gausta,
te bereiken. En wel binnendoor!
Hoe is dat mogelijk De Noren
hebben een tunnel aangelegd in de
Gausta, die loopt tot aan de top van
die 6000 voet hoge berg. Langs een
behoorlijk onderhouden weg kan men
de (op 3600 voet hoogte gelegen) in
gang van de tunnel bereiken. Die
tunnel loopt onder een hoek van 38
graden naar de top. En in de tun
nel leggen de Noren thans een kabel
baan aan, die de mensen zonder eni
ge inspanning dwars door het hart
van de berg brengen zal naar de top.
Gemakkelijker kan het al niet
Van de top van de Gausta heeft
men een schitterend uitzicht over
wijde streken van zuidelijk Noorwe
gen. Men rekent er op, dat die unie
ke tunnel naar boven zeer veel be
langstellenden en andere toeristen
zal trekken.
De tunnel met de kabelbaan werd
echter niet aangelegd ter bevorde
ring van de vreemdelingenindustrie,
doch uit militaire overwegingen. Op
de top van de Gausta bevindt zich
namelijk een microwave radio-station
een der belangrijkste schakels in de
keten van microwave telecommuni
cations, die thans worden aangelegd
om te zorgen voor goede verbindin
gen tussen alle delen van Noorwegen
dus van het hoge noorden tot aan
de zuidelijkste punt.
De NAVO stelde veel geld beschik
baar voor de bouw van het zendsta
tion op, en de aanleg van de tun-
(Adverter.tie)
Uit dit Huis stammen ook de
beide charmante zusters van
voorname afkomst, Tosca- en
Mascota Eau de Cologne.
Beide hebben de echte 4711
Eau de Cologne als basis,
waarmee de Vrouw over de
gehele wereld zich zo gaarne
verkwikt en verfrist.
1,15 f 26..
Altijd lente-fris
f 1.60 - f 22.75
Pittig en opwekkend
f 2.40.(14.25
De beurs te New York heeft deze
week een krachtig herstel te zien
gegeven. Nadat op 28 september
het Dow-Jones gemiddelde voor
industriële aandelen op een diepte
punt van 468 was aangeland, kon
het deze week weer stijgen tot 481.
Voornamelijk bij die groepen van
aandelen, welke het zwaarst had
den geleden, was de koerswinst het
grootst. Men neemt aan, dat de
technische marktpositie aanmerke
lijk is verbeterd, nu de verhouding
van de koers tot de winst, door de
Amerikanen de price-earnings ratio
genoemd, gedaald is van 14,2 in
begin augustus tot 13,2. Voorts is
de concurrentie, welke de obliga
ties de aandelen aandeden, aanzien
lijk verminderd, nu op de obligatie-
markt (tijdelijk) een stabilisering
te constateren valt en het gemid
delde rendement op aandelen ge
stegen is van 3,70 tot 3,95%.
De voornaamste oorzaak van de
daling, t.w. de geldschaarste, doet
evenwel nog steeds en onverminderd
zijn invloed gelden. Verwacht wordt
evenwel, dat de vrees voor een wis
seling van president kleiner wordt,
naarmate het tijdstip van de verkie
zingen dichter bij komt.
re obligaties gaat verrijken. De prijs
van 24.50 voor de claims komt
overeen met een koers van 110.
Op de onderhandse markt is de
rentevoet intussen opgelopen tot
4k/i%. Tegen deze prijs heeft Naar-
den onlangs 1.500.000.geleend.
Op de staatsfondsenmarkt werd de
daling voortgezet. De 4%'s dollarle
ning Philips noteerde evenwel een
kwart punt boven pari.
(Advertenties)
Bankiers Anno 1884
BELEGGINGSADVIEZEN
OBLIGATIES
2/10 '56 9 10 '56
3 Nederland '62- '64 92 7/8
3-3'/!% Nederland 1947 91
3 Ned. '47 (doll.l.) 95 1/8
3 Nederland 1937 88 1/8
3 Ned. Inv.cert. 93
3 Gr.boekobl. 1946 88 5 16
3 Ned.-Indië 1937A 92 1/16
3s/i% Nederland 1953
De Amsterdamse beurs gaf een
licht herstel te zien, maar in de
apathische houding kwam ook deze
week weinig verandering. Hoe onbe
duidend de omzetten waren, bleek
uit het feit, dat op maandag Dij aan
delen Koninklijke niet meer dan
24.000.— werd omgezet. De koers
verschillen waren dan ook beperkt,
Koninklijke steeg van 794 tot 813,
hetgeen overeenkomt met slechts iets
meer dan 2%. Unilever kon 2% punt
monteren. Iets beter waren de pres
taties van Philips. Nadat dit fonds
geruime tijd verwaarloosd in de
markt heeft gelegen, bleek het deze
week nog een 5-tal punten aan het
avance te kunnen toevoegen. De
vraag kwam voornamelijk uit het bui
tenland. Wellicht is de publikatie van
een commissionairshuis over het con
cern en de hierin verwekte gunstige
vergelijking met Amerikaanse maat
schappijen aan deze stijging niet
vreemd. Het koersavance van A.K.U.
bleef tot 5 punten beperkt.
Dok op de binnenlandse markt heeft
de afbrokkeling plaats gemaakt
voor een vastere ondertoon. Stok
vis monteerde 11 punten op een
tussentijdse mededeling van de di
rectie, waarin werd medegedeeld,
dat grotere omzetten de krimpen
de winstmarges compenseren. Op
vallend vast was ook Fokker, die,
een 14-tal punten aan de koers toe
voegend, op 338 kwam. Algemene
Norit kwam 25 punten hoger.
De scheepvaartmarkt was verdeeld
met koersdalingen van 1 tot 4 punten
voor de Indonesische lijnen. De ove
rige scheepvaartlijnen waren, meren
deels hoger. Koninklijke Hoogovens
moest op het einde van deze ver
slagperiode een belangrijk deel van
zijn koerswinst afstaan. Over de di
videndverhoging van haar deelneming
de Dortmund Horder Hütten Union,
kon geen nadere zekerheid worden
verkregen.
Indonesische aandelen bewogen zich
tegen de markt in, maar de koersver
liezen bleven beperkt.
De rust op de emissiemarkt zal
verbroken worden door de aangekon
digde emissie van Stoomspinnerij
„Twenthe". De maatschappij gaat
over tot een uitgifte van 1.145.000.
aandelen a pari, terwijl Broeke en
Huidekoper de rubriek converteerba-
AANDELEN
Amsterdamsohe Bank
Rotterdamsche Bank
De Twentsche Bank
Nationale Handelsbank
Nederl. Handel-Mij
Alg. Kunstzijde Unie
v.d. Bergh en Jurgens
Machinefabriek Breda
Van Gelder Zonen
Unilever
Nederl. Kabelfabriek
Philips Gloeilampen
Kon. Ned. Hoogovens
Wilton Fijenoord
Int. Gew.beton Bouw
Internatio
Billiton Mij II
Kon. Ned. Petroleum
Rubbercult. Mij A'dam
Bandar Rubber Mij
Holland Amerika Lijn
Kon. Ned. Stoomb. Mij
Ned. Scheepvaart Unie
Rotterdamsche Lloyd
Kon. Java China P. L.
Ver. Vorstenl. Cult. Mij
Handelsver. Amsterdam
Ned.-Ind. Suiker Unie
Ver. Deli Mijen
Senembah
911/4
239
209 3/4
214 1/2
117 1 4
186 1/2
247
280
184
218 1/2
399 1/2
323
283 3/4
329 1/2
327 3/4
142
102
238 1/4
795
75 1/4
132
195
179
172 1/2
176
188
31 3/4
99 3/4
69
110
76 1/4
92 1/2
90 1/8
92 3/8
88 18
91 5 8
93 5 8
237 1/2
206 1/4
211
115
188 1/2
252 1/4
273
182'
223 1/2
402
326
288 3/4
332
329 7/8
143 12
101 1/4
232 1 4
815 1/2
75 7/8
132
200
181
171 1/4
172 1/2
185 18
31 34
99 1/4
68
108 1/8
69
AMERIKAANSE FONDSEN
Anaconda Copper M.C.
Bethlehem Steel Corp.
General Motors
International Nickel
Republic Steel Corp.
U.S. Steel Corp.
Cities Service Comp.
Shell Union Oil Comp.
Tide Water Ass. Oil C.
Southern Pacific Comp.
Union Pac. Railroad C.
79 5/16
80 38
161 3 4
165 3/4
46 3 4
47 15/16
102
104 1/8
51 3^8
53 1/4
64 1/2
68
61
62 1/4
97 1/2
91
36 7 8
37 1/8
47 3/8
48
153
151 3/8
De hertog van Kent, die in de op-
volgingslijn voor de Britse troon de
zevende plaats inneemt, heeft dins
dag op het landgoed van zijn moeder
in Buckingshamshire zijn 21-ste ver
jaardag gevierd. Na een familie
diner, waaraan o.a. koningin Elisa
beth en de hertog van Edinburgh
aanzaten, gaven de jarige en zijn
19-jarige zuster prinses Alexandra
voor 130 van hun vrienden een dans
feest, waarop o.m. „Rock and Roll",
muziek ten gehore werd gebracht.