Lockheed Electra's
als aanvoer-toestellen
Onze
laatste
WINTERMANTELS
gaan eruit tegen abnormaal
zeer lage prijzen.
VOOR IEDERE BEURS EEN MANTEL.
f 19,75
f 37,50
f 55,50
f 24,75 - f 32,50
f 41,75 - f 49,75
f 69,75 f 79,75
N.V. J. SLAGER-WALVIS - Breda
J
DDD
Grootse toekomst plannen
krijgen vaster gestalte
^-villen -
I NET PERSOON I
ZWARTE VIOOLTJES
f
Beschermt U thans tegen de koude.
PRIMA WOLLEN STOFFEN
ZEER GOEDE AFWERKLNG
UITSTEKENDE PASVORM
t
Hoffelijklieidsmaand
Lange Brugstraat 22 - Eindstraat 5
Eindstraat 3
DAGBLAD DE STEM VAN DINSDAG 7 FEBRUARI 1956
4
Voor Douglas-straalvliegtuigen startbaan van 3 km
Van kleinere in
grotere machine
530ste STAATSLOTERIJ 2.
Klas
MARINUS LUCAS RENTMEESTER
aspirant-schrijvers
hulpschrijvers
AANBESTEDINGEN
"diversen
(Van onze luchtvaartmedewerker.)
Nu de KLM als een van de eerste buitenlandse luchtvaartmaatschappijen
een bestelling heett gedaan op het Douglas DC-8 straalvliegtuig, behoeft het
geen verwondering te wekken, dat onze nationale luchtvaartmaatschappij
naarstig verder werkt aan de uitwerking van haar grootse toekomstplannen.
In luchtvaartkringen wordt verwacht, dat de KLM waarschijnlijk wederom
als eerste ouitenlandse luchtvaartmaatschappij een bestelling zal doen op
het nieuwste vliegtuigtype van de Amerikaanse Lockheed-fabrieken: de
Electra.
De reis van z. k. h. prins Bernhard en president-directeur Aler wijst
reeds in deze richting, temeer nu zij ook een bezoek hebben gebracht aan
de Lockheed-fabrieken om zich op de hoogte te stellen van de ontwikkeling
van dit vliegtuig-type.
Als de KLM in 1960 de bestelde straalvliegtuigen in bezit krijgt, zal
zij reeds over nieuwere typen vliegtuigen moeten beschikken, om een zo
gunstig mogelijke explotatie te verkrijgen.
De Douglas DC-8 straalvliegtuigen
zijn gebonden aan startbanen met een
bepaalde lengte (ongeveer 3000 me
ter) en er zijn vele vliegvelden, die
niet over een dergelijke lange baan
beschikken. Derhalve ligt het in de
bedoeling kleinere machines dezelfde
route te laten vliegen als de Douglas
DC-8, die op die vliegvelden waar het
straalvliegtuig niet landen kan noch
starten, de passagiers zullen opnemen
en naar die vliegvelden zullen vervoe
ren, waar de Douglas DC-8 wel kan
landen en starten en de passagiers
uit de kleinere machines kan over
nemen.
Voor dit kleinere type machine
schijnt het nieuwste vliegtuig-type
van de Lockheed, de Electra, het
meest in aanmerking te komen. Reeds
hebben verschillende Amerikaanse
luchtvaartmaaschappijen bestellingen
geplaatst op dit nieuwe type zonder
dat er eigenlijk een proto-type van
vervaardigd is. Dit laatste vormt dus
wel een bewijs, welk een groot ver
trouwen de Amerikaanse luchtvaart
maatschappijen in de Electra hebben.
Ook in de Lockheed-fabrieken zelf
heeft men er een groot vertrouwen
in, want men verwacht een aantal be
stellingen van maar liefst 1000 stuks'.
UITGERUST MET TURBO-PROFS
DE ELECTRA heeft in haar bouw
meer weg van het Douglas-type dan
van de Lockheed. Zij heeft een ge
middelde kruissnelheid van 640 kilo
meter per uur en kan maximaal 91
passagiers vervoeren. Zij wordt aan
gedreven door de zogenaamde „turbo
props", straalmotoren, die naast de
zuivere straalmotoren waarschijnlijk
een vooraanstaande rol in de burger
luchtvaart zullen gaan spelen. Deze
straalmotoren drijven de propellers
aan en reeds hebben vliegtuigen, uit
gerust met deze motoren, belangrijke
diensten bewezen, waarbij wij o.m.
noemen: de Vickers Viscount-803 en
niet te vergeten de Fokker-Friend-
ship, 't toestel, waarop door Ameri
kaanse luchtvaartmaatschappijen al
bestellingen zijn gedaan. Ook de KLM
heeft op beide types een order afge
geven. Zij verwacht in 1957 negen toe
stellen van het type Viscount-803 en
in 1958 twee Fokker Friendships, die
in licentie in Amerika worden ge
bouwd.
Van de Electra Is bekend, dat zj)
zowel op korte als op lange afstand
economisch gezien, zeer gunstig ge
ëxploiteerd kan worden. Zij Is slechts
voorzien van een enkel hoog kielvlak
en kan met radar in de neus worden
uitgerust voor landingen bjj slecht
weer en weinig of geen grondzicht.
Nog een andere machine heeft de
belangstelling van de KLM gewekt
zij het niet in zo grote mate, name
lijk de in Engeland in productie
Nog een andere machine heeft de
belangstelling van de KLM gewekt
zij het niet in zo grote mate, namelijk
de in Engeland in produktie zijnde
Vickers Vanguard. Deze machine is
ontwikkeld uit de Viscount, heeft een
kruissnelheid van 680 kilometer per
uur, kan maximaal IC personen
vervoeren, is eveneens uitgerust met
turbo-props, maar heeft een dubbele
romp, waardoor de passagiers boven
komen te zitten en men beneden
plaatsruimte heeft voor bagage en
vracht.
KEUZE UIT TWEE MACHINES
De heer Aler heeft ter ontwikke
ling van zijn toekomstplannen der
halve de keuze tussen twee machi
nes: de Electra en de Vickers Van
guard. Welke het zal worden, is
moeilijk te raden, maar de tekenen
wijzen het meest op de Electra. Bo
vendien heeft Nederland nog steeds
geen zekerheid inzake de nieuwe
lijnen in Amerika naar Los Angeles
en Houston, en de reis van de prins
en president Aler wijst eveneens in
die richting.
De eerste Electra's zouden in 1959
geleverd kunnen worden, hoewel men
het er nog niet over eens is, welk
type turbo-prop zal worden gebruikt
voor dit vliegtuig. De Vickers-Van-
guard kan pas geleverd worden in
het voorjaar van 1960 en dit zou dus
een vertraging betekenen, want te
vens ontvangt men dan de DC-8
straalvliegtuigen. De KLM zal onge
twijfeld weten, welke keus het beste
zal zijn en op welk type zij haar tien
exemplaren bestelling zal plaatsen.
Verheugend is in elk geval, dat ons
land niet achter blijft en zijn voor
aanstaande plaats in het wereldver
keer zal kunnen blijven innemen.
FAMILIEBERICHTEN
(uit andere bladen)
Geboren: Lilly Yvonne
van den BergBoterman,
Leeuwarden. Evert Jan Stok
kingv. Houtum, Apeldoorn
Overleden: Geertruda
I. M. van Rosmalen, 62 jaar,
Den Bosuh. Janna S. Faro,
>6 jaar. Oostburg. Carolina
Mulder, 86 jaar. Middelburg.
Henricus L. A. Hoekens. arts
40 jaar, Tilburg.
Met grote vreugde en dank
baarheid jegens God en de
H. Gemma berichten wij U
de geboorte van onze zoon
ARNOLDUS ANTONIUS
ANGELA MARIA GEMMA.
Th. v- Dapime-Pollet
Tonny
Anny
Hulst, 4 tebrubrl 1956.
v. d. Maelstedeweg 66.
-j- Heden overleed, na
voorzien te zijn van
de H.H. Sacramenten der
Stervenden, onze innig-
geliefde Moeder, Be
huwd- en Grootmoeder
A. GOENSE
weduwe van
A. Rijk
n de ouderdom van bij
na 88 jaar.
Uit aller naam:
Familie Rijk-Goense
Kwadendamme,
5 februari 1956.
De uitvaartdienst zal
plaats hebben op woens
dag 8 februari om 9.30 u.
in de parochiekerk van
de H. Bonifacius te Kwa
dendamme, waarna de
begrafenis op het r.-k.
kerkhof, aldaar.
Rozenkransgebed op dins
dag des avonds 7.30 uur
in de parochiekerk.
HOGE PRIJZEN
30.000 16779 5000 2235 2000 11624 1500 2485 7227 1000 1806 1974 780, 8047 16274
100 1756 3447 4090 5840 8513 9233 10388 11700 12099 12347 17047 18816 19185 19454
19974 200 1329 1370 1460 1660 1760 2026 2463 2560 2572 2585 3294 3571 3604 3775 4465
4596 4706 5725 6136 6462 6615 7285 7660 7715 9098 9391 9696 9841 9951 10084 10096 10140
10955 11349 114 78 11751 11773 11913 12083 12121 12371 12389 13066 13130 13271 13572
13788 13966 14259 14402 14859 16061 16419 16717 17719 18588 18722 18828 19195 19302
PRIJZEN
1015
048
068
088
093
101
102
149
150
228
236
261
276
280
313
327
334
342
385
401
490
495
511
512
518
532
599
614
637
643
661
746
784
801
823
892
895
916
970
981
3048
115
125
127
137
151
163
169
207
223
237
243
254
292
297
318
326
385
390
433
455
468
473
514
548
603
644
646
654
673
729
753
772
794
800
855
891
892
896
899
909
940
941
949
970
979
3Ü4S
052
071
090
110
160
162
177
206
215
231
233
240
295
314
367
373
379
381
384
392
419
420
510
579
584
614
619
639
659
725
740
747
766
804
813
827
833
860
898
4007
014
015
025
039
100
115
130
173
175
181
195
201
213
223
228
337
399
436
455
478
497
506
537
551
569
629
667
730
740
762
763
810
835
855
895
896
922
934
947
960 968
242
5044
109
146
170
176
185
201
216
234
276
298
303
370
391
398
404
420
439
444
525
529
551
675
723
745
774
777
801
844
853
859
861
884
894
956
985
990
6005
016
029
033
037
038
045
057
073
167
214
245
254
260
263
273
315
326
341
382
387
398
431
450
497
516
546
595
620
621
631
645
650
652
683
690
698
703
729
772
797
819
845
860
877
879
891
939
944
948
994
7011
012
018
020
026
027
030
047
057
069
081
091
108
125
131
140
150
151
176
214
238
252
321
356
360
403
410
415
428
461
470
580
589
653
654
734
742
751
758
817
850
952
8016
030
095
115
119
127
128
140
163
238
278
280
303
462
492
495
633
654
688
707
716
733
753
754
756
806
812
845
866
877
878
897
905
914
926
931
950
9075
084
085
129
141
154
179
255
290
328
348
372
475
513
550
569
584
591
601
636
645
660
703
736
742
748
756
773
797
819
892
905
971
980
10009
013
018
035
049
060
064
067
093
113
152
181
194
238
246
279
322
345
358
368
442
449
450
452
474
558
623
636
663
699
707
741
820
823
895
901
907
970
976
994
11039
123
138
197
201
206
238
241
270
277
302
337
382
436
444
463
479
483
500
509
515
545
546
556
559
574
599
633
734
774
VAN ƒ40
785 793
04=»
12003 073
188 193
459 476
778 T89
13058 084
320 339
571 577
730 734
897 942
14002 004
271 274
411 447
607 612
735 746
908 956
15013 026
204 318
486 499
648 657
839 865
16004 027
414 508
663 692
792 797
17002 026
137 160
325 332
510 529
733 736
909 920
18005 025
278 284
507 510
687 689
19011 046
241 246
343 374
494 507
719 720
20021 048
405 466
758 780
21062 106
394 411
605 606
755 757
896 918
799
077
198
495
798
087
351
597
774
943
040
276
472
646
761
968
030
320
502
668
894
137
512
698
856
028
168
333
544
744
924
047
302
527
730
059
254
382
569
770
062
503
788
171
413
610
764
943
Prijzen van f 40,invoegen 4194, 4200, 12181, Vervalt 12121, 17778
20813 21116 21153 21299 21961
809
837
848
853
855
909
921
088
096
119
121
138
154
168
207
214
239
322
337
364
401
515
540
543
668
673
700
703
841
867
902
912
926
976
994
094
131
161
219
266
281
308
361
369
472
508
545
560
564
628
632
677
681
698
710
721
787
794
801
804
831
853
880
944
954
967
127
129
161
178
216
231
235
277
292
317
332
339
350
407
485
492
507
521
533
554
572
656
662
670
692
694
719
731
765
807
822
832
849
853
895
978
051
055
062
097
140
141
171
329
332
358
387
415
441
460
504
541
577
579
592
626
642
712
728
746
747
764
796
802
924
936
966
980
981
985
988
329
361
364
372
377
401
404
577
591
594
596
628
629
648
709
730
731
735
738
751
756
881
901
908
918
987
029
057
081
082
093
116
127
191
204
239
250
285
287
310
354
378
403
430
462
471
472
551
619
665
670
678
703
716
761
778
785
789
805
812
893
931
934
985
065
159
222
234
246
271
277
318
341
400
405
416
421
437
543
545
572
573
595
603
606
755
790
795
804
861
952
967
085
101
117
132
154
219
221
256
260
278
282
304
325
329
415
418
449
451
470
482
488
579
607
616
651
671
703
705
779
802
864
9Ó7
949
998
149
181
331
340
342
358
360
522
551
613
633
725
755
756
819
877
888
976
991
21000
195
256
257
259
260
380
385
424
456
500
534
554
570
586
618
621
626
675
681
692
741
773
797
809
810
826
832
881
951
956
999
Vervalt
12121,
17778
Heden overleed, tot onze diepe droefheid, na een
langdurig en smartelijk lijden, tijdig voorzien
van de Genademiddelen der H. Kerk, onze ge
liefde vader, schoonvader en grootvader de heer
weduwnaar van
Margaretha Priem,
in de ouderdom van 74 jaar.
Ovezande, 6 februari 1956.
's-Heerenhoek:
Wed. D. de Jooge-Rentmeester
en kinderen
's-Gravenpolder:
C. Rentmeester
E. Rentmeester-Vroonland en kinderen.
's-Heerenhoek:
A. Raas-Rentmeester
W. Raas en kinderen
Ovezande:
Cl. Rentmeester
Ovezande:
B. Rentmeester
M. Rentmeester-Rijk en kinderen
Ovezande:
Joh. Rentmeester
Ovezande:
Marg. Rentmeester
's-Heerenhoek:
A. Rentmeester
M. Rentmeester-van Gessel
Ovezande:
J. Rentmeester
P. Rentmeester-Paree en kinderen
Nieuwdorp:
E. Rentmeester
C). Rentmeester-Rijk en kinderen
Schiedam:
Nellie Rentmeester
Ovezande:
M. Rentmeester
Goes:
M. de Pundert-Rentmeester
M. de Pundert en kind.
Fam. Rentmeester
Fam. Priem
De begrafenis, waarbij U bij deze wordt uitgeno
digd zal plaats hebben op Donderdag 9 febr. a.s.
in de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw Hemel
vaart om half tien. 503-0
ADMINISTRATIEF PERSONEEL
BIJ DE BELASTINGDIENST
Op de inspectie der belastingen en op de ontvangkantoren
der directe belastingen (enz.) kunnen worden geplaatst:
(leeftijd beneden 25 jaar)
(leeftijd boven 45 jaar)
Aanmelding bij de Inspecteurs of Ontvangers, die gegadig
den desgewenst nadere inlichtingen zullen verstrekken.
^dienare"\'^utPen,,
duitsla
Dan is bet toch wel
hóóg: tijd dat u iets doet
aan die pukkeltjes,
vale vlekkerige huid en
steeds terugrkerende
huiduitslag. Neem het
helder Vloeibare D.D.D.
Geneesmiddel. In twee
tellen dringt het door
GENEESMIDDEL TEGEN
HUIDAANDOENINGEN
Lot diep in de huid
poriën. Het doodt de
ziektekiemen; de jeuk
bedaart - de huid
geneest! Héérlijk om
uw huid met D.D.D.
geregeld intens te
zuiveren en
op te frissen.
Ver-zorg uw overgevoelige huid met de luchtige
D.D.D. BALSEM en D.D.D. ZEEP - de zachtste
der zepen.
Ge gaat me vragen: kunt ge geen
betere maand kiezen voor uw hoffe
lijkheid? W(j hebben ier in Olland
acht uren in d'n onverwarmde trein
gezeten om van Zwolle naar Utrecht
te kunnen gaan. Al de elektrische
draden waren dik beijzeld en wij
moesten mekaar op de tienen staan
trappen om die nie te doen bevriezen-
Zijde gij maar 'nne keer hoffelijk
mee 'n natte neus die tot in oewc
mond lekt, swens dat ge uwen neus
doek nie uit uwen zak kunt trekken,
omdat ge l(jk snel-bevroren spercie-
bonen in 'n blik gepakt staat.
„Ik toon daar begrip" voor, zegt
de goede journalist, maar, ik schrijf
u niet over de burgelijke beleefdheid
of hoffelijkheid. Daar zult ge in Hol
land, lijk bij ons in België, niet over
te klagen hebben, Ge moest maar
'nne keer kunnen horen, wat er in 'n
auto tot 'nne cyclist geschreeuwd
wordt, die tekort langs de wagen pas
seert.
't Zal bij u wel veul hoffelijker gaan
as bij ons. Ge mot ier maar 'nne keer
in den elektriek van Antwerpen naar
Brussel komen zien, op de uren dat
de bureaus uitgaan, Dan hangt er
veuJ oud mensenvlees aan de lerou
riemen en 't jonk blijft zitten. Da gaat
bij u natuurlijk véül hoffelijker. Nee-
je, ik schrijf u nie over de civiele
maar over de militaire hoffelijkheid.
Bij ons worden „hoffelijkheidswe-
ken" gehouden voor al de eenheden
van de drie krijgsmachtdelen die in
België gelegerd zijn. Zij hebben tot
doel de levende hoffelijkheid te ont
wikkelen tussen ons piotten onder
ling en in contact me de burgers. Er
is al 'n brochure geschreven „Hoffe
lijkheid" en alle piotten krijgen daar
14 dagen lank onderricht over... Ze
motten léren hoffelijk te zijn, nie
tegenover 't schone, zwakke geslacht,
maar tegenover 't lelijke, sterke en
dat is van doen, zulle! Om te begin
nen: er mag niemeer gevloekt war
ren. Eerste klas! Want, wat is er nou
lomper as vloeken? Wat zoudt ge
zeggen, als ik u vroeg: geef me asta-
blief 'nne keer 'n harde peer op
m'nne kop. Dan zoudt ge natuurlijk
zeggen: dieje geretraiteerde kuster is
stapelzot. Awel, wat vraagt ge, als ge
vloekt? Stuur me astablief naar de
eeuwige verdoemenis. En, da zou 'a
bietje meer pijn doen as 'n peer op
oewe kop. Zodus, na de hoffelijk-
heidsweek, geen gevloek meer. Ge
zult, van nu af, genen eenen Belzje
piot meer ..potjesamme" horen zeg
gen. Ge zult zeggen: dat hoort ge bij
ons al lang niet meer. t'Akkoord
maar óns hoffelijkheid gaat nu nog
veel verder dan de üwe. Bij het bin
nengaan in alle publieke voertuigen
behoort 'n hoffelijk man 'n ander
eerst voor te laten gaan. Bij ons gaat
dat nog veul pratieker. Is 'n publiek
voertuig geelegans bezet en er komt
'n schoon maske binnen geworsteld,
dan roept 'nnen hoffelijke piot seffes:
„Kom maar gerust op m'n knie zit
ten, mamzelleke!" En dan hebt ge par
exempel het distribueren van 't eten.
Het is voortaan verboden de jus en
de patatten en de pudding deur me
kaar in de blikken bakskes te smij
ten, het is verboden 'nne klodder con
fiture boven op uw stuk kèès te
kwakken, alleenig omdat de distribu
tie dan 'n bietje rapper zou gaan. En
dan is er ook nog 'n voornaam punt
in die brochure, waarop ik de atten-
se mot vestigen, 't Is niet hoffelijk
alles wat maar los en vast is uit me
kaars kastjes te pieken. Waar ons pi-
Bij de Nederlanders zeker nie, want
otten da toch geleerd kunnen hebben,
ik heb wel 'nne keer gehoord, dat
pieken daar nie allenig onhoffelijk
maar ook strafbaar is. Weet ge wat
ze in Holland ook moesten doen!
Wedstrijden houden in hoffelijkhe'd,
sjuust lijk hier.
Ge zoudt par exempel voor uwen
sergeant 'n kistje füne sigaren mee
moeten brengen als ge van long
weckend thuis kwaamt. Of, zijt ge
'nnen boerenzoon, dan 'nne gerookten
hesp of van dleje lekkere „kip-kap"
die de boeren zo fijn kunnen maken.
Is uwen sergeant-majör of uwên ad
judant getrouwd dan zou 'n speen-
verkske ook welkom zijn. Ik durf te
pariëren, dat u dan de prix d'hon-
neur in de hoffelijkheid zou toege
kend worren.
Ruwe uitdrukkingen maggen er
ook nie mee gebezigd worden. Dad
ies natuurlijk nie geschreven voor de
korporaal en de sergeanten, want die
gebruiken tóch nooit ruwe uitdruk
kingen. Maar, ier dejen ze da wél.
zulle. Ge had er maar 'nne keer bij
motten staan as er 'nne recruut nie
rap onder deur 't pinnekesdaad kou
kruipen. Maar, da's nu allemaal ge
daan. Nu gaat onze militaire hoffe
lijkheid veul meer op de Nederlandse
lijken. As nu de Luxemburgse piot
ook nog 'n bietej gepolitoerd is, dan
zitten we midden in de Benelux-hof-
felijkheid en dat is veul waard
In de informatiezalen, waar het
hoffelijkheids-onderricht gegeve.n
wordt hangen nou grote panelen met
opschriften: Eerst gij dan ikke".
„Steek nooit 'n cigaret op zonder uw
wapenbroeder eerst een te offreren"...
„Ga nooit met uws vriends „krotteke"
uit, zonder hem vooraf töelatink te
vragen"-... „Het eerste wat g' van uw
soldij moet betalen, is uw schuld."
Zeg, als ge 's avonds uw ogen sluit
„Slaap lekker en droom zalig"....
Zeg als ge 's morgens uw ogen opent:
Goeden morgen, dierbare vrienden!"
Nu zal dat allemaal in den be
ginne wel nie vlot gaan, want mijne
cosijn, die bij de Luchtmacht dient,
vertelde me, dat, toen 'm voor d'n
eerste keer: „Goeden morgen, dier
bare vrienden" zegde, al de schoe
nen van de hele chambrée op z'nne
kop terecht kwamen. Maar, we
verliezen de moed nie, er wordt
zeljs al over geklapt, ook de Rus
sen hoffelijk te gaan maken.
Suske van Testelt.
KEERSLUIS TF. BROUWERSHAVEN
Thans zijn de cijfers bekend ge
maakt van de aanbesteding voor de
bouw van een keersluis in de haven
van Brouwershaven. Er waren 16 in
schrijvingen. Ingeschreven werd doir
v. d. Dongen en van Hoven, Dordrecot
f 828.000; Bataafse aannemingsmij,
Den Haag f 835.000; Fa. Strijland, Uit
hoorn f 837.000; fa. Bleylevens. Ooster
hout f 838.395: fa. A. Dubbers, Malden
f 839000; fa, Hillen en Rosen, Bergen
op Zoom f 841.000; N.V. Betonbato,
Den Haag f 843.000; fa. A. Verhagen,
Breda f 848 000; Volkers' beton, Slie-
drecht f 850 000; N.V. van Splunter,
Ridderkerk, f 855.000; fa.Sanders, Zie-
rikzee f 857.000: Gebr. Everaarts,
Steenbergen-Tilburg f 898.000; H.
Stouten. Brouwershaven f 919.000: fu.
de Winter. Rotterdam f 928.500; G. de
Rouw Kerkdriel f 943.000 en J. A.
Leys,Kapell's f 990.000. De gunning
werd aangehouden De begroting is
niet bekend gemaakt.
VERLOREN
Een tas verloren op de weg
vanaf het Hoekje naar Hulst.
Ter. te bez. bij Dom. Saman,
Vlasstraat 4, Heikant. 642
Verhuisd van Wilhelminastraat
25 nr. Oude Drydijck 5, St.-Jan
steen, Rijwielhandel C. L. Vonck,
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••e*
Voor het bijhouden der LOON-ADMINISTRATIE van
een middelgroot bedrijf te HULST wordt voor en- -j
kele dagen per maand een
I GEVRAAGD. J
Gegadigden dienen volledig op de hoogte te
zijn van de sociale wetgeving. J
Sollicitaties SCHRIFTELIJK in te dienen onder
nummer 22497-0 aan het bureau van dit blad. I
OPERA- EN TONEELBEZOEKERS
VAN HULST EN OMSTREKEN.
Op zondagavond 12 februari a.s. per touringcar naar
ANTWERPEN. In Kon. Vlaamse Opera:
Ook gelegenheid voor bezoek:
AMERICAN CIRCUS SHOW
of THEATER naar keuze.
Prijs per persoon f 3,Opgave per omgaand bij:
G. E. Janssens, KI. Bagijnestr. II, tel. 93, HULST,