rinkelen V. LifeÜ! Sensueel ïweede huid moet zocht aanvoelen is willen we maar zeg gen, dat meneer al lang niet meer het onderge schoven kindje is als het om ondergoed gaat, want hij gaf er negentien pro cent meer voor uit dan het jaar ervoor. De beu gelbeha nam daarnaast een deel van die stijgende omzet voor haar reke ning, want het beugel model blijft onvermin derd het meest populair. Ook de naadloze model len zijn hot. Wat royaal de pers haalde een maand of wat gele den is evenwel de toene mende interesse van de Hollandse vrouw voor de string. Eén van de drie vrouwen draagt er een, zo bleek uit een onder zoek met als voornaam ste reden dat je bij strak sluitende kleding je zo'n string niet ziet zitten. Er tekent zich dus geen slip meer af onder je de billen omspannende rok of dito broek. En ofschoon vol gens Bodyfashion Pro motion de stringdraag- ster grotendeels onder de dertig is, hoogopgeleid is en nog thuis woont, lazen we net zo goed dat bij voorbeeld in Wassenaar ook vijftigsters en leeftij den er boven zich in een string hullen. Of liever: zo'n weinig verhullend broekje dragen. En dat kan in tal van andere ge meenten evenzeer het ge val zijn, waarbij overi gens de Randstad als het grootste 'string'-gebied wordt getipt. Nu is sensualiteit toch uit gangspunt voor de bodyfas hion collecties, 't Mag er weer luxe uitzien met een scheutje glamour, dat zich met name uit in glans en glit ter. Dessins en prints zijn be langrijk, waarbij we opval lend veel diereriprints zien, evenals grafische dessins. Kant kom je veel tegen en vooral schouderbandjes gaan op de versiertoer met dubbele biesjes of strass-ac- e willen ons goed voelen direct op de huid. Niet alleen kleding laat zien wie we zijn, maar ook ondermode is een indirect visitekaartje. Met een omzet van ruim 1.4 miljard en een (aankoop) stijging van negen procent deed body fashion het vorig seizoen qua toe nemende omzet zelfs beter dan bovenkleding. Met name mannen- ondergoed en de beha bleken de groot ste groeiers en het ziet er naar uit, dat daar de komende tijd geen verandering in komt. De man heeft - doorsnee ge nomen - de schroom z'n eigen onder goed te kopen grotendeels overwonnen en kiest zelf. Vooral de boxershort is een topper. Niet zo'n wijde slobber, maar een strak sluitend model dat beslist niet altijd wit hoeft te zijn. centjes. Kleur blaast ook een behoor lijke partij mee. Wit en huid- tinten zullen er altijd wel blijven, maar pastels zetten de toon. De modetint roze is er vanaf heel acht tot heel pittig, natuurlijk is er au bergine, nieuw is turquoise in een wat vergrijsde vorm, roodtinten komen we ook te gen en zwart beleeft een ja ren '80-revival. Maar ook goudkleuren, okergeel, cara mel en donkerbruin tonen aan waarom je onderMODE best eens met hoofdletters mag schrijven. Voor wie het eens op een ori ginele manier wil bekijken zal er gedurende de week van de lingerie (27 oktober tot 3 november) vier dagen lang vanuit Utrecht een trein rijden naar allerlei steden, waarin het publiek in specia le wagons allerlei facetten van ondermode kan bekij ken. En dat is wat anders dan een rondje om de kerk... De belangrijkste wens,van de man is dat zijn 'tweede huid' zacht moet aanvoelen, lek ker moet zitten en z'n model behoudt. Vandaar dat - ook - in de herensector 'hightech' materialen vaak de toon zet ten met verschillende micro vezels voor extra comfort. En wie toch katoen wil: een scheutje lycra erin zorgt voor goede pasvorm. Kleur heeft ondertussen naast het eeuwige wit be hoorlijk z'n intree gedaan in de mannenhoek. Grijs, blauw met bijpassende tops (hemdjes) erbij: 't ziet er alle maal plezierig uit. Voor de durvers zijn er zelfs slips met een metaaltint of een zilver- kleur. Voor onder de kerst boom, straks misschien?

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 2001 | | pagina 21