Van lief fof stoer: voor elk kind een eigen stijl T fun-fur. Zeg maar nep bont, meestal als gar nering, een bodywar mertje ervan: waarom niet. Glitter en glamour, ook behoor lijk aanwezig bij de vol wassen mode, gaan de kids van nu ook niet uit de weg. Van shirts met strassteentjes of jeans met een zilveren coating, het is er. Goud: ook prima. Lekkere zachte wol als mengve- zel (want 't moet alle maal wel wasbaar blij ven) en dons jacks ho ren er ook bij, al zal menig kind proberen een leren jackje te be machtigen via de ou derlijke portemonnee, want daarin loop je ook helemaal niet voor gek. Ook niet als je iets met rafels aantrekt met als contrast iets hele maal niet rafelachtigs erbij. Visgraatstoffen zijn er overigens ook. Stoer f uttig, die Burberry voor kinderen? Welnee. Popsterren en dj's zet ten de trend, die nu vertaald is naar de jeugd. Hele kleintjes vanaf een maand tot veertienjarigen kun nen aan de Burberry, zonder dat je onder zo'n ruit bedolven wordt. Vaak zijn ze meer een accent bij leuke kleren van com fortabele stoffen. Dat is toch een vereiste dit seizoen. Als 't even kan moet het zacht, lekker en aaibaar aan voelen. Zo is er bijvoor beeld 'foamlammy' of Dat zijn je kleuren Life'M* Stoerder, zeker in de hoek van de jongens, is net zo goed hoogmode. Een broek is niet zomaar een broek, maar een met veel zakken, ritsen, stevige dieprood. Allerlei groentinten van gras tot mos en van lime tot flessengroen horen er helemaal bij, hemelsblauw wordt afgewisseld met petrol en marine. Oranje en turkoois: kom maar op. Oudblauw en oudroze zijn er ook. En dat allemaal voor kinderen (en moeders) die weten wat ze willen. ^ief mag weer helemaal voor meisjeskle ren. 'n Beetje popperige jurkjes, een ruche hier en daar, rokjes met dezelfde lengte als bij mode-voor-mamma (dus net over de knie): toe maar. Als je het leuk vindt tenmin ste. En 't is het al jaren bestaande, een tijd minder prominent aanwezige, maar weer helemaal 'inne' merk Barbara Farber, dat er mee komt. Nu horend bij de bekende, 'n tik- kie stoerder uitgevallen kindermodegroep Salty Dog, doet onder de nieuwe vlag Barba ra Farber het thans uitstekend met ook het laag-over-laagjes-effect. We zagen het op de kindermode (vak) beurs No Kidding, waar zich nog een fenomeen aandiende. De Burberryruit met die Engelse sfeer, waar volwassenen al royaal voor gin gen en de komende maanden zeker nog voor gaan. soms heel nauw in kinder land. Kleuren geven de mode vaak het eigen seizoens gezicht en daarom zetten we ze maar even op de bekende rij. Lila, paars en aubergine worden op de voet ge volgd door roze, rood en stof zoals canvas of cor duroy. Bij dat beeld past ook de legerlook uitste kend en we kijken daar naast een beetje bij de cowboy's om de hoek. Stoer ook het nog vrij nieuwe merk Bad Girls. De Bad Boys kennen we al ja ren, Bad Girls kunnen nu als een gipsy (zigeuner) gekleed gaan, kiezen uit een leuke folkloremix, grappige borduursels, op vallende prints of gewoon een lekker geel jack met hardblue, waarin ook trui en in datzelfde blauw. Overigens zit Bad Boys in de top tien van meest ge kochte merken, waarin ook Esprit, Mexx, No No, Rags en Salty Dogs pre sent zijn kabelen we voor merk-bewusten maar even door. En dat luistert

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 2001 | | pagina 15