Honda frist Logo op .vtCWA De nieuwe kentekenplaat: eenvoudig, snel voordelig bij Cargroep Zeeland. UW AUTO ALTIJD IN TOPCONDITIE. NL I VR-AA-Gl 1VR-AA-G21 f VR-AA-G3 IVR-AA-G4 VR-AA-G5 De Scheldebode (NL) Normaal Aangepast Keuze Waarom komt er een nieuwe kentekenplaat en wanneer moet deze op mijn auto zitten? Het gebeurt vooral om misbruik van kentekenplaten te kunnen voorkomen. Het vervangen van kentekenplaten is vanaf 1 juni 2000 verplicht bij elke auto die een APK ondergaat. Hoe kom ik aan zo'n nieuwe kentekenplaat? kunt terecht bij alle bij Cargroep Zeeland aangesloten leden (zie beneden) of bij het autobedrijf waar u normaliter uw auto in onderhoud geeft. Wat moet ik meenemen? U neemt uw kentekenbewijs deel 1 en 2 mee. Daarnaast heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig (een paspoort of rijbewijs dat niet verlopen is). Hoeveel platen moet of mag ik kopen? Voor uw auto kunt u maximaal 2 kenteken platen kopen (voor voor- en achterop op uw auto). Voor uw aanhangwagen, caravan of fietsendrager etc. kunt u er meerdere aanschaffen. Deze zijn dan niet geel, maar wit van kleur. En wat kost dat? Niet veel, tenminste als u bij de leden van Cargroep Zeeland aanklopt. U betaalt dan slechts 20,-- per plaat inclusief de btw, maar exclusief de montage. Meer informatie nodig? Raadpleeg www.rdw.nl of de leden van Cargroep Zeeland. PACINA 7 M WOENSDAC 13 SEPTEMBER 2000 verjongingskuur Renault Espace FOTO: Renault heeft de Espace lichtelijk onder handen genomen. Met de Espace richt Renault zich op mensen die zakelijk of familiair gezien op zoek zijn naar een on conventionele, ruime, statusver hogende en sportieve auto. En dat lukt vrij aardig, want de Es pace is de onbetwiste marktleider bij de grote ruimtewagens in Euro pa. Om die positie vast te houden, heeft de Franse autobouwer de Es pace voor modeljaar 2001 op di verse punten nagekeken en aange past. En dus staat er binnenkort een op gefriste MPV bij de Renault-dea lers, eentje waarmee wij al even kennis konden maken. Veel aanpassingen onderhuids. Helemaal nieuw is bijvoorbeeld de 2.2 liter 16-kleps turbodiesel met een directe common rail inspui ting. Maar liefst 90% van alle onderdelen is ten opzichte van de 2.2 liter 12-klepper veranderd. De motor maakt gebruik van een tur bocompressor met variabele ge ometrie, waardoor het hoge kop pel over een breed toerenbereik beschikbaar is. De 16 kleppen worden bediend door twee bovenliggende nokke- nassen met roltuimelaars voor een lage interne wrijving. Het resultaat is een vermogen van 130 pk bij 4000 tr/min en een koppel van 290 Nm bij 1750 tr/min. De Espace 2.2 dCi 16V weegt tus sen de 1662 en 1702 kg afhankelijk van de keuze voor de normale of lange carrosserie. De motor zorgt voor een top van 185 km/u en de acceleratie van 0 tot 100 km/u wordt in 12,4 seconden afgewerkt. De Espace diesel is niet alleen stil ler en krachtiger geworden, maar neemt bovendien genoegen met minder brandstof. Een nieuwe toevoeging voor de Nederlandse markt is de 1.9 liter turbodiesel met directe inspuiting, maar nog zonder common rail. Met 100 pk bij 4000 tr/min en 190 Nm bij 2000 tr/min zorgt deze krachtbron in de normale Espace voor een top van 167 km/u en een sprintje naar de 100 km/u in 15 se conden. Aan de basis van het benzinepro gramma komt de 2.0 liter 16-klep- per met variabele kleptiming, goed voor 140 pk bij 5500 tr/min en 188 Nm bij 3750 tr/min. De handge- schakelde versie haalt 185 km/u en vraagt 11,6 seconden geduld om de 100 km/u te bereiken. Nieuw is de combinatie van deze motor met de pro-actieve auto maat, een viertraps automaat met 9 verschillende schakelprogram ma's die afhankelijk van de rij-om- standigheden worden gekozen. Dat was tijdens de proefrit ook goed te merken. Nadat we vanaf de snelweg een heuvelachtig gebied in gingen, duurde het enkele minuten voor dat de bak zich had aangepast en de schakelmomenten weer als lo gisch overkwamen. De bediening van de automaat zit gewoon op de vloer en dat is vanaf nu ook bij de V6 het geval, waardoor de kenmer kende spriet aan de stuurkolom is verdwenen. De zichtbare wijzigingen blijven redelijk beperkt. Aan de buiten kant zien we voortaan heldere koplampen eventueel met Xenon verlichting. Er zijn afhankelijk van het uitrustingsniveau twee nieuwe wieldoppen, terwijl de twee be schikbare lichtmetalen wielen be kend zijn. Het interieur is tevens op details onder handen genomen. Zo zit er in de enorme dashboardkast (in het midden) nu een inbouwpaneel voor een standaard formaat au dio-installatie. De bediening van de temperatuur was voorheen al per wagenhelft gescheiden, maar is nu digitaal uitgevoerd, terwijl de airconditioning is opgenomen in de automatische klimaatsbeheer- sing (niet op alle types). Er kan worden gekozen voor de Authentique, Expression, Privilège en Initiale. De Authentique volgt de RTE op en heeft ABS, airbags, zijairbags, mistlampen voor, pol lenfilter, elektrische spiegels, elek trisch bediende voorportierruiten, verstelbaar stuurwiel, bagagedek en een handbediende airco. De prijzen van de vernieuwde Es pace zijn nog niet bekend. Het eni ge dat Renault Nederland wist te melden is dat de benzineversie in ieder geval onder de 70.000 gulden gaat beginnen en de diesel (1.9 li ter) onder de 76.000 gulden. Vanaf september is de vernieuwde Espa ce leverbaar. Nee, niet het naamlogo, maar het Hon- da-model Logo heeft een aantal wijzigin gen ondergaan. Vanaf nu is een toeren- teller standaard en zijn de buitenspie gels elektrisch te bedienen. Qua uiterlijk zijn de bumperstrips, deur grepen en kentekenhouder in kleur van de carrosserie. Binnen zijn er nieuwe be- kledingsstoffen toegepast en is het stuurwiel nu in driespaaks uitvoering en hebben beide zonnekleppen een make up spiegel. Met nog in hoogte verstelbare bestuur dersstoel en een walk-in systeem voor de passagiersstoel, een airbag, stuurbe krachtiging en in twee delen neerklapba- re achterbank, biedt Honda de Logo nu met een 48 kW/65 pk sterke motor aan voor 26.690 gulden. De CVT uitvoering kost 29.190 en wil je elektrische bediening van de zijruiten en centrale portiervergrendeling met af standsbediening, dan dient er 1.600 gul den extra te worden betaald. Het Honda-model logo heeft een aantal wijzigingen ondergaan. 't is nu verplicht, maar 't blijft een plaatje! 001 0101010 EU CGZ001 PA CGZ001 20 VEERSEDAM AUTO BV VROUWENPOLDER Vrouwenpolderseweg 75 - 0118 59 15 24 - AUTOBEDRIJF KOPPEJAN DOMBURG Domburgseweg 18 - 0118 58 14 87 - AUTOBEDRIJF VAN HOEK RILLAND Haltestraat 76 - 0113 55 22 51- AUTO- EN SCHADEBEDRIJF OOSTPOLDER KRABBENDIJKE Oostpolderweg 11 - 0113 50 33 88 - VAN DE VELDE AUTO'S BV KAPELLE Stationssingel 12 - 0113 34 14 16 - CITROËNSPECIALIST VIS BV 'S-GRAVENPOLDER 's-Gravenstraat 32 - 0113 31 14 65 - GARAGE DE KRIJGER VOF 'S-HEER ARENDSKERKE Nijverheidsstraat 6 - 0113 56 30 94 - AUTOBEDRIJF 'S-HEER ARENDSKERKE 'S-HEER ARENDSKERKE Vermetstraat 38 - 0113 56 13 81 - PIET VOGELAAR AUTO'S GOES Ringbaan West 2b - 0113 22 02 11 - AUTOBEDRIJF AKKERMANS GOES Fruitlaan 12-14 - 0113 27 67 60 - AUTOBEDRIJF W.J. SONKE BV GOES Industriestraat 8-12 - 0113 21 54 15 - AUTOBEDRIJF VAN WEELE WOLPHAARTSDIJK Stadseweg 14 - 0113 58 17 51 - AUTOBEDRIJF DE MOOR WISSENKERKE Oostvoorstraat 23 - 0113 37 12 10 - AUTOBEDRIJF VAN DAMME VOF WISSENKERKE Noordeindstraat 30 - 0113 37 14 77 - GARAGE VAN HALST ZN. KAMPERLAND Veerweg 40-42 - 0113 37 22 88

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 2000 | | pagina 7