romcix
Autobedrijf W.J. Sonke Goes s
UITLATEN
TYRECENTER
Al meer dan 25 jaar het voordeligste
autogebeuren in Zeeland
Wij monteren snel,
vakkundig en voordelig
een originele ROMAX
uitlaat. Met twee jaar
garantie! Profiteer van
onze lage prijzen!
baby
MGXX
NIET ALLEEN BETER IN BANDEN
Beter leverbaar
Chique
Bagageruimte
Gehoor
Goed op de weg
Rij-informatie
Goed toeven
SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 23 SEPTEMBER 1998
PAGINA 19
Middelburg, Herculesweg 1 3, Tel. 0118 - 62 75 02
Goes, Verrijn Stuartweg 14a, Tel. 0113-21 52 85
PERSONENWAGENS
KNAL
ACTIE
OPEL SUZUKI VW VOLVO
ALLE MERKEN BANDEN
MILLENIUM MS 313 ÓJxM I85/ÓO M
STAAT UW AUTO ER NIET BIJ?
BEL ONS VOOR DE LAAGSTE PRIJS!
01-02
Alfa Romeo 33 1.5 i.e. stuurbekr
v.a.
3.950,-
01
Alta Romeo 75 1 8 e
6.950,-
00
Alfa Romeo 164 2 5 Turbo Dwsel
5.950,-
'92
Alfa Romeo 164 2 0 Twin Spark
2 x
11.950,-
'93
Alfa Romeo 164 2 0 Twin Spark
16.950,-
'94
Alfa Romeo 155 1 7 Twin Spark, stuurbekr
17.950,-
'95
Alfa Romeo 155 1 7i LPG. stuurbekr
19.950,-
'94
Audi 80 2 0 E. stuurbekr
24.950,-
'96
BMW 316i 4-drs Executive, airco
34.950,-
'93
Chevrolet Corsica LT. sedan LPG
11.950,-
'89
Chrysler GTS turbo automaat 5-drs airco
5.950,-
'88-00
Citroën BX 1 6 TRi
4 x va
2.950,-
'92
Citroen BX 1 9 TZi stuurbekr
7.950,-
'94
Citroen XM 2 Oi. LPG. stuurbekr
18.950,-
'94-05
Citroen Xanti? 1 8i SX l PG
4 x va
14.950,-
'94
Citroen Xantia 1 9 SX diesel
16.950,-
'94-95
Citroen Xantia 2 Oi SX, stuurbekr
va
16.950,-
'95
Citroen Xantia 1 9 SX turbodiesel
21.950,-
91
'89
Ford Orion 1 6 CLX
6.950,-
Ford Escort 1 8 GL diesel
3.950,-
'94
Ford Escort 1 6 16v GLX 5-drs
17.950,-
'95
Ford Escort 1 8 CL diesel 5-drs
16.950,-
'94
Ford Mondeo 1 8 GLX. turbodiesel
16.950,-
'94
Ford Mondeo 2 Oi GLX. stuurbekr
19.950,-
'93-95
Ford Mondeo 1 8 CLX
3x va.
14.950,-
'95
Ford Mondeo CLX hatchback LPG
19.950,-
'96
Ford Mondeo 1 8 CLX Turbodiesel, 4-drs
jirco
22.950,-
'93
Honda Civic 1 5 DXi 4-drsIPG-onderbouw
12.950,-
'90
Hyundai Sonata 2 0i sedan
5.950,-
'94
Lancia Delta 1 6 sport. 5-drs
16.950,-
'94
Lancia Delta 2 0 turbodiesel 5-drs
16.950,-
'94
Lancia Dedra i 61 e stuurbekr
16.950,-
'94
Lancia Thema I6ve stuurbekr
14.950,-
'96
Lancia Kappa 2 4 20V veel extra's
33.950,-
'89
Mazda 626 1 8 GLX 5-drs
5.950,-
02
Mazda 626 1 8i 16V GLX autom LPG. 80 000 km
17.950,-
'95
Mazda 626 1 8M6V LX sedan
19.950,-
02
Mitsubishi Lancer 1 3 GLi 4-drs
9.950,-
'94
Mitsubishi Galant 1 8i GLi LPG
18.950,-
'94
Mitsubishi Galant 1 8 GLi 5-drs LPG
19.950,-
'89
N'Ssan Bluebird 1 6 LX stuurbekr
2 x
5.950,-
'93
N ssan Primera 1 6i Invitation.
16.950,-
'93
Opel Astra 1 6i sedan 70 000 km
17.950,-
'94
Opel Astra 1 7 Turbodiesel 60 kw
14.950,-
02
Opel Omega 2 Oi sedan. LPG
9.950,-
'90
Opel Vectra 1 6i hatchback
5.950,-
'94
Opel Veclra 2 0 COX stuurbekr
2xva
16.950,-
'95
Opel Veclra GLS 1 7 Turbodiesel 60 kw
18.950,-
03
Peugeot 306 1 4 XN LPG
11.950,-
'89
Peugeot 405 1 9 automaat, stuurbekr
5.950,-
'91-'92
Renault 19 GTR Chamade 4-drs
va.
6.950,-
'91-92
Renault 19 GTR LPG
va.
6.950,-
'94
Renault Laguna 1 8 RN stuurbekr l PG
va
17.950,-
'96
Renault Laguna i 8i RN stuurbekr
22.950,-
'94
Saab 9000 CS. alle opties
2 x va
29.950,-
'92
Seat ibiza 1 5 CLX
6.950,-
'95
Seat Cordoba 1 6 CLX. stuurbekr
18.950,-
'88
Toyota Carina lil 6 LPG
3.950,-
'89
Volkswagen Golf 1 8i GL LPG
6.950,-
'94
Volkswagen Golt 1.6 Gl stuurbekr
16.950,-
'94
Volkswagen Passat 1.8i GL LPG, stuurbekr
2 x
16.950,-
'94
Volkswagen Passat 1 8i GL 80.000 km
21 950-
'95
Volkswagen Passat 1.8 GL LPG
22.950,-
STATIONCARS MPl
05 Audi 80 2 0 E Avant Combi, stuurbekr
69 Citroen BX 1 6 stationcar
01 Ford Sierra 1 8 GLX stationcar
04 Ford Escort 1 6i CL Clipper, LPG
06 Ford Escort 1 8 diesel GLX Clipper
01 Ford Mondeo 1 8 CLX stationcar
06 Ford Mondeo 2 0 GLX stationcar airco
04 Honda Accord Ae-odeck 2 0i EX stationcar
05 Opel Astra 1 6i stationcar, stuurbekr
05 Opel Astra 1 7 turbodiesel 60 kw stationcar
05 PeuQeot 405 GLX stationcar, stuurbekr LPG
01 Renault 21 Nevada GTS stationcar
06 Renault laguna Break 1 8 RN stationcar
06 Renault Trafic microbus 9-pers 65 000 km
Inruil, garantie, financiering mogelijk.
Industriestraat 8-12, Goes (Poel IV), tel. 0113-215415
29.950,-
5.950,-
7.950,-
17.950,-
20.950,-
17.950,-
28.950,-
22.950,-
18.950,-
18.950,-
19.950,-
8.950,-
26.950,-
23.959,-
Kodett Hatchback
1.3-1.6-1.8
bj. 84 tot 91
WEEKENDBED
VAN BABYPLAN ET
Makkelijk mee te nemen
in bijbehorende tas
Van
139,-
Vana69
AUTOSTOEL
VAN CHICCO
Goed verstelbaar.
Leverbaar in diverse kleuren
»o 179,-
Feetje.Pompidom
enihgstuoen
uur
uur
uur
uur
babykleding OFFROAD SHOPPER
Minlmexx, Babynaexx,^Sr~l
buggy met veel mogelijkheden.
Incl. kap en
grote boordschappenmand"
279,
Bedrijventerrein 'Korertweide"
Standerdmolen 14 Oud-Gastel, Telefoon 0165 - 512856
Suzuki Aito
alle modellen
vanaf 1988
Volkswagen Golf II
1.1 - 1,3-1.6
bj. 83 tot 86
Volvo 440
16- 1.7-1.8
bj. 88 tof 93
BANDEN SCHOKDEMPERS UITLATEN ACCU'S VELGEN APK* REMMEN*
SERVICE-SHOP' OLIE VERVERSEN* UITLIJNEN TREKHAKEN BALANCEREN
'ALLEEN IN GOES
Audi A6 Avant: Lachen met die bak
Toen Audi in 1977 voor het eerst de Avant op de markt bracht, kon
het merk niet bevroeden dat de vraag naar dit soort modellen zo
groot zou worden. Zeker de laatste jaren, nu het design en de func
tionaliteit van de stationwagon op een breed front op waarde wordt
ingeschat.
Eerlijk is eerlijk: een sta
tioncar ziet er tegen
woordig ook een stuk be
ter uit. Waren het vroeger
sedans met een aange
plakte bochel, tegen
woordig worden deze
modellen van de grond af
aan apart ontwikkeld. En
dat vertaalt zich in hoge
re verkoopcijfers. En het
rijcomfort? Tja, ook dat
staat op hoog niveau. Ze
ker als u, net als ons, be
schikt over een A6 Avant
2.5 TDI. Wij moesten hem
echter na een week terug
brengen.
Nog niet zo lang geleden
maakte Audi bekend dat
de Avant ruim 40% van
de A6-verkopen voor zijn
rekening neemt.
Nu dit model langzaam
aan beter leverbaar
niet altijd even hoog ge
waardeerd wordt door de
kopersgroep.
Niet dat Audi te klagen
heeft over de verkopen
van de A6 Limousine,
maar de Avant zal zeker
zijn duit in het zakje gaan
doen.
De A6 Avant ziet er ele
gant, 'dik', vloeiend, soli
de en modern uit. Op het
moment dat je hem voor
het eerst ziet, voel je dat
de netvliezen een prach
tig plaatje voorgescho
teld krijgen. Het hele ont
werp druipt van functio
naliteit, veiligheid, com
fort, lifestyle, en schoon
heid.
Van de chique, achter
helder glas geplaatste
koplampen (waarbij de
schijnwerpers in een om-
buitenspiegels en cruise
control.
Maar ook op veiligheids
gebied blaast de A6
Avant behoorlijk in de
bus. Standaard zijn, zoals
bij alle A6'sen, de dubbe
le airbag, zijairbags voor
in, mistlampen, ABS en
elektronische remkracht-
verdeling. De zescilinder-
modellen, waaronder de
2.5 TDI, kunnen boven
dien nog rekenen op de
hulp van een elektronisch
sperdifferentieel en de
ASR aandrijfslipregeling.
Met al deze elektronische
hulpmiddelen moet het
wel erg raar lopen, wil je
de auto onbedoeld van de
weg krijgen.
Voordat we echter gaan
beproeven of die laatste
stelling in de praktijk ook
opgaat, bekijken we eerst
nog even de bagageruim
te, niet geheel en al onbe
langrijk bij een Avant.
Meteen als de ver open
zwaaiende klep de toe
gang open legt, krijg je
het idee dat je nogal wat
bagage mee kunt nemen.
De naakte cijfers onder
schrijven dit vermoeden:
tot op vensterhoogte en
met de achterbank recht
op, heeft de belader be
schikking over minimaal
455 liter ruimte. Gaat de
(in twee ongelijke delen)
neerklapbare achterbank
echter helemaal om, dan
kan er zelfs voor 1.590 li
ter aan waar mee.
Maar dan. Dan draaien
we de contactsleutel om,
om kennis te maken met
de 2.5 liter metende di
rect ingespoten turbodie
selmotor in het vooron
der. Een bekende ge
luidsmix komt richting
onze oren. Ergens diep in
de machinekamer horen
we zowel het bekende
zescilindergeluid, als het
borrelende dieselgeluid.
De combinatie van beide
is op het gehoor al prettig
en na de eerste kilometers
blijkt meteen dat dit niet
alleen qua gehoor is. De
motor is formidabel: zeer
stil (je hoort hem echt
niet) en zeer krachtig. De
110 kW/150 pk geven de
oliedrinker heeft een
prettig rijkarakter: soe
pel en snel.
De top wordt pas bereikt
bij 225 km/u (met de
cruisecontrol is de 235
km/u bereikbaar!) en d,e
nul naar 100 km/utest
wordt afgelegd in 9,6 se
conden. Voor een diesel.
Lachen dus met die bak.
Vooral omdat aan de
pomp genoegen wordt ge
nomen met 1 liter per
12,1 kilometer. En dat
terwijl we op de Duitse
Autobahn geruime tijd
topsnelheid hebben gere
den. Op welke snelheid je
overigens ook rijdt, altijd
laat het onderstel zich
van de beste kant zien.
We zouden het zelf graag
iets meer afgestemd zien
op de sportieve prestaties
van de TDI, maar dat
blijft een kwestie van
smaak. Ook in bochten
ligt de Avant als een blok
op de weg. Af en toe gaat
het lampje van de ASR
branden om aan te geven
dat we iets te enthousiast
bezig zijn.
Maar ja, dat lokt ie zelf
uit. Alle elektronica
houdt hem echter goed op
de weg. Wat je ook pro
beert en als je maar niet
denkt dat je Formule 1
rijdt, zul je nooit voor
verrassingen komen te
staan. Een echte rijders
auto die A6 Avant 2.5
TDI.
Wie op zoek is naar een
luxe auto die sportiviteit
koppelt aan luxe en ele
gantie, die moet zeker
eens bij de Audi-dealer
gaan kijken.
Daar treft men onze 2.5
TDI aan met een prijs
kaartje van exactemundo
100.000 gulden. Gegre
pen door het model, maar
een beetje twijfelend over
de prijs? Dan is het goed
om te weten dat er al een
A6 Avant is vanaf 77.700
gulden. En wat ons be
treft is de auto elke gul
den waard.
compleet. De dakrails en
de gesmede aluminium
lichtgewicht wielen vul
len de sportieve invals
hoek van de auto prima
in. Met de Audi A6 kan
iedereen dan ook overal
voor de dag komen.
Het interieur is er al niet
minder om. De Audi-her-
kenbaarheid is hier ech
ter groot. Dat begint al
met de gebruikte mate
rialen en de ruime opzet
van het interieur, waar
door het niet uitmaakt of
je dik of dun, klein of
groot bent: je hebt altijd
genoeg ruimte voor een
comfortabele zit.
Ook achterin, waar de
zitbank zeker drie vol
wassen personen kan
herbergen die via de gro
te deuren makkelijk kun
nen instappen. De brede
zittingen van de bank en
den en gaat men op weg,
dan pas merk je de erva
ring van een merk als Au
di op ergonomisch ge
bied. Zonder het instruc
tieboekje doorgenomen te
hebben, rijd je weg.
Alle bedieningsorganen
zitten namelijk daar
waar je ze mag verwach
ten en bovendien zijn ze
groot en stevig uitge
voerd. Misgrijpen hoort
tot het verleden. Groot
zijn ook weer de wijzer
platen, iets wat echt des
Audi's is. 's Avonds hel
der oranje verlicht, over
dag goed zichtbaar door
de forse overkapping die
zijn werk goed doet.
Zonder te merken dat je
je ogen van de weg haalt,
blijf je constant op de
hoogte van de benodigde
rijmformatie.
Het comfort aan boord
wordt verder gediend
door de riante standaard
uitrusting van de A6
Avant, aangevuld met de
extra's voor onze, duur
dere, 2.5 TDI. Zo teken
den wij op centrale deur
vergrendeling met af
standsbediening, elektri
sche ruitbediening op
vier portieren, bekerhou
ders, volautomatische
airco met links en rechts
gescheiden instelling (2.5
TDI), elektrisch verstel
bare en verwarmbare
ORIGINAL^ A/
FOTO: De Audi A6 Avant ziet zowel sportief als chique uit.
wordt, kunnen we ons
voorstellen dat de nieuwe
Avant dit percentage ho
ger gaat opschroeven.
Want waar de A6 Limou
sine een, zacht gezegd,
discutabele kont heeft,
daar ziet de Avant er uit
om door een ringetje te
halen.
Het probleem met auto's
uit de klasse A6 is name
lijk dat opvallend design
ringde lens gevat zijn),
via het lichte reliëf in de
motorkap naar de dyna
misch achteroverstaande
A-stijlen tot en met de
brede kont, met daarin
opgenomen de forse klep
en de relatief kleine,
maar o zo heldere achter
lichtunits.
De chromen lijst aan de
onderzijde van de klep
maakt het chique plaatje
de drie hoofdsteunen ga
randeren een ontspannen
zit. Hoe lang de reis ook
gaat duren.
En als het achterin al
goed toeven is, dan kan
men zich misschien voor
stellen dat het voorin he
lemaal een feest is.
Want de stoelen mogen
wat ons betreft het predi
kaat zetel dragen. Ster
ker nog: ze mogen zo in
onze huiskamer staan. De
verstellingsmogeli j khe-
den zijn legio, zeker in
combinatie met het in
lengte en hoogte verstel
bare stuur, zodat je de
ideale zitpositie kunt vin
den. Beidevoorstoelen
zijn overigens elektrisch
in hoogte verstelbaar.
Is de zit eenmaal gevon-
Koop uw babykamertje bij BabyPlanet,
dan krijgt u f 300.- extra voordeel op de
toch al zeer scherpe prijzen.
FOTO: Is de Limousine apart gevormd van achter, de Avant doet het iets behoudender, maar zeker niet met minder stijl.
Als uw uitlaat lekt of niet goed functioneert kunt u dat vaak zelf
al horen. Aarzel niet en kom direct naar Profile Tyrecenter, zodat
wij u deskundig kunnen adviseren. Als u tijdig naar Profile Tyre
center komt, hoeft vaak slechts een gedeelte van de uitlaat ver
vangen te worden, waardoor u onnodige kosten bespaart.
Profile Tyrecenter levert uitsluitend gegarandeerd goede uitlaten
van het merk ROMAX Original, welke perfect passen en lange
levensduur hebben.
Prijzen gelden voor achterdempers, en zijn incl. BTW en montage.