romcix Autobedrijf W.J. Sonke Goes s UITLATEN TYRECENTER Al meer dan 25 jaar het voordeligste autogebeuren in Zeeland Wij monteren snel, vakkundig en voordelig een originele ROMAX uitlaat. Met twee jaar garantie! Profiteer van onze lage prijzen! baby MGXX NIET ALLEEN BETER IN BANDEN Beter leverbaar Chique Bagageruimte Gehoor Goed op de weg Rij-informatie Goed toeven SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 23 SEPTEMBER 1998 PAGINA 19 Middelburg, Herculesweg 1 3, Tel. 0118 - 62 75 02 Goes, Verrijn Stuartweg 14a, Tel. 0113-21 52 85 PERSONENWAGENS KNAL ACTIE OPEL SUZUKI VW VOLVO ALLE MERKEN BANDEN MILLENIUM MS 313 ÓJxM I85/ÓO M STAAT UW AUTO ER NIET BIJ? BEL ONS VOOR DE LAAGSTE PRIJS! 01-02 Alfa Romeo 33 1.5 i.e. stuurbekr v.a. 3.950,- 01 Alta Romeo 75 1 8 e 6.950,- 00 Alfa Romeo 164 2 5 Turbo Dwsel 5.950,- '92 Alfa Romeo 164 2 0 Twin Spark 2 x 11.950,- '93 Alfa Romeo 164 2 0 Twin Spark 16.950,- '94 Alfa Romeo 155 1 7 Twin Spark, stuurbekr 17.950,- '95 Alfa Romeo 155 1 7i LPG. stuurbekr 19.950,- '94 Audi 80 2 0 E. stuurbekr 24.950,- '96 BMW 316i 4-drs Executive, airco 34.950,- '93 Chevrolet Corsica LT. sedan LPG 11.950,- '89 Chrysler GTS turbo automaat 5-drs airco 5.950,- '88-00 Citroën BX 1 6 TRi 4 x va 2.950,- '92 Citroen BX 1 9 TZi stuurbekr 7.950,- '94 Citroen XM 2 Oi. LPG. stuurbekr 18.950,- '94-05 Citroen Xanti? 1 8i SX l PG 4 x va 14.950,- '94 Citroen Xantia 1 9 SX diesel 16.950,- '94-95 Citroen Xantia 2 Oi SX, stuurbekr va 16.950,- '95 Citroen Xantia 1 9 SX turbodiesel 21.950,- 91 '89 Ford Orion 1 6 CLX 6.950,- Ford Escort 1 8 GL diesel 3.950,- '94 Ford Escort 1 6 16v GLX 5-drs 17.950,- '95 Ford Escort 1 8 CL diesel 5-drs 16.950,- '94 Ford Mondeo 1 8 GLX. turbodiesel 16.950,- '94 Ford Mondeo 2 Oi GLX. stuurbekr 19.950,- '93-95 Ford Mondeo 1 8 CLX 3x va. 14.950,- '95 Ford Mondeo CLX hatchback LPG 19.950,- '96 Ford Mondeo 1 8 CLX Turbodiesel, 4-drs jirco 22.950,- '93 Honda Civic 1 5 DXi 4-drsIPG-onderbouw 12.950,- '90 Hyundai Sonata 2 0i sedan 5.950,- '94 Lancia Delta 1 6 sport. 5-drs 16.950,- '94 Lancia Delta 2 0 turbodiesel 5-drs 16.950,- '94 Lancia Dedra i 61 e stuurbekr 16.950,- '94 Lancia Thema I6ve stuurbekr 14.950,- '96 Lancia Kappa 2 4 20V veel extra's 33.950,- '89 Mazda 626 1 8 GLX 5-drs 5.950,- 02 Mazda 626 1 8i 16V GLX autom LPG. 80 000 km 17.950,- '95 Mazda 626 1 8M6V LX sedan 19.950,- 02 Mitsubishi Lancer 1 3 GLi 4-drs 9.950,- '94 Mitsubishi Galant 1 8i GLi LPG 18.950,- '94 Mitsubishi Galant 1 8 GLi 5-drs LPG 19.950,- '89 N'Ssan Bluebird 1 6 LX stuurbekr 2 x 5.950,- '93 N ssan Primera 1 6i Invitation. 16.950,- '93 Opel Astra 1 6i sedan 70 000 km 17.950,- '94 Opel Astra 1 7 Turbodiesel 60 kw 14.950,- 02 Opel Omega 2 Oi sedan. LPG 9.950,- '90 Opel Vectra 1 6i hatchback 5.950,- '94 Opel Veclra 2 0 COX stuurbekr 2xva 16.950,- '95 Opel Veclra GLS 1 7 Turbodiesel 60 kw 18.950,- 03 Peugeot 306 1 4 XN LPG 11.950,- '89 Peugeot 405 1 9 automaat, stuurbekr 5.950,- '91-'92 Renault 19 GTR Chamade 4-drs va. 6.950,- '91-92 Renault 19 GTR LPG va. 6.950,- '94 Renault Laguna 1 8 RN stuurbekr l PG va 17.950,- '96 Renault Laguna i 8i RN stuurbekr 22.950,- '94 Saab 9000 CS. alle opties 2 x va 29.950,- '92 Seat ibiza 1 5 CLX 6.950,- '95 Seat Cordoba 1 6 CLX. stuurbekr 18.950,- '88 Toyota Carina lil 6 LPG 3.950,- '89 Volkswagen Golf 1 8i GL LPG 6.950,- '94 Volkswagen Golt 1.6 Gl stuurbekr 16.950,- '94 Volkswagen Passat 1.8i GL LPG, stuurbekr 2 x 16.950,- '94 Volkswagen Passat 1 8i GL 80.000 km 21 950- '95 Volkswagen Passat 1.8 GL LPG 22.950,- STATIONCARS MPl 05 Audi 80 2 0 E Avant Combi, stuurbekr 69 Citroen BX 1 6 stationcar 01 Ford Sierra 1 8 GLX stationcar 04 Ford Escort 1 6i CL Clipper, LPG 06 Ford Escort 1 8 diesel GLX Clipper 01 Ford Mondeo 1 8 CLX stationcar 06 Ford Mondeo 2 0 GLX stationcar airco 04 Honda Accord Ae-odeck 2 0i EX stationcar 05 Opel Astra 1 6i stationcar, stuurbekr 05 Opel Astra 1 7 turbodiesel 60 kw stationcar 05 PeuQeot 405 GLX stationcar, stuurbekr LPG 01 Renault 21 Nevada GTS stationcar 06 Renault laguna Break 1 8 RN stationcar 06 Renault Trafic microbus 9-pers 65 000 km Inruil, garantie, financiering mogelijk. Industriestraat 8-12, Goes (Poel IV), tel. 0113-215415 29.950,- 5.950,- 7.950,- 17.950,- 20.950,- 17.950,- 28.950,- 22.950,- 18.950,- 18.950,- 19.950,- 8.950,- 26.950,- 23.959,- Kodett Hatchback 1.3-1.6-1.8 bj. 84 tot 91 WEEKENDBED VAN BABYPLAN ET Makkelijk mee te nemen in bijbehorende tas Van 139,- Vana69 AUTOSTOEL VAN CHICCO Goed verstelbaar. Leverbaar in diverse kleuren »o 179,- Feetje.Pompidom enihgstuoen uur uur uur uur babykleding OFFROAD SHOPPER Minlmexx, Babynaexx,^Sr~l buggy met veel mogelijkheden. Incl. kap en grote boordschappenmand" 279, Bedrijventerrein 'Korertweide" Standerdmolen 14 Oud-Gastel, Telefoon 0165 - 512856 Suzuki Aito alle modellen vanaf 1988 Volkswagen Golf II 1.1 - 1,3-1.6 bj. 83 tot 86 Volvo 440 16- 1.7-1.8 bj. 88 tof 93 BANDEN SCHOKDEMPERS UITLATEN ACCU'S VELGEN APK* REMMEN* SERVICE-SHOP' OLIE VERVERSEN* UITLIJNEN TREKHAKEN BALANCEREN 'ALLEEN IN GOES Audi A6 Avant: Lachen met die bak Toen Audi in 1977 voor het eerst de Avant op de markt bracht, kon het merk niet bevroeden dat de vraag naar dit soort modellen zo groot zou worden. Zeker de laatste jaren, nu het design en de func tionaliteit van de stationwagon op een breed front op waarde wordt ingeschat. Eerlijk is eerlijk: een sta tioncar ziet er tegen woordig ook een stuk be ter uit. Waren het vroeger sedans met een aange plakte bochel, tegen woordig worden deze modellen van de grond af aan apart ontwikkeld. En dat vertaalt zich in hoge re verkoopcijfers. En het rijcomfort? Tja, ook dat staat op hoog niveau. Ze ker als u, net als ons, be schikt over een A6 Avant 2.5 TDI. Wij moesten hem echter na een week terug brengen. Nog niet zo lang geleden maakte Audi bekend dat de Avant ruim 40% van de A6-verkopen voor zijn rekening neemt. Nu dit model langzaam aan beter leverbaar niet altijd even hoog ge waardeerd wordt door de kopersgroep. Niet dat Audi te klagen heeft over de verkopen van de A6 Limousine, maar de Avant zal zeker zijn duit in het zakje gaan doen. De A6 Avant ziet er ele gant, 'dik', vloeiend, soli de en modern uit. Op het moment dat je hem voor het eerst ziet, voel je dat de netvliezen een prach tig plaatje voorgescho teld krijgen. Het hele ont werp druipt van functio naliteit, veiligheid, com fort, lifestyle, en schoon heid. Van de chique, achter helder glas geplaatste koplampen (waarbij de schijnwerpers in een om- buitenspiegels en cruise control. Maar ook op veiligheids gebied blaast de A6 Avant behoorlijk in de bus. Standaard zijn, zoals bij alle A6'sen, de dubbe le airbag, zijairbags voor in, mistlampen, ABS en elektronische remkracht- verdeling. De zescilinder- modellen, waaronder de 2.5 TDI, kunnen boven dien nog rekenen op de hulp van een elektronisch sperdifferentieel en de ASR aandrijfslipregeling. Met al deze elektronische hulpmiddelen moet het wel erg raar lopen, wil je de auto onbedoeld van de weg krijgen. Voordat we echter gaan beproeven of die laatste stelling in de praktijk ook opgaat, bekijken we eerst nog even de bagageruim te, niet geheel en al onbe langrijk bij een Avant. Meteen als de ver open zwaaiende klep de toe gang open legt, krijg je het idee dat je nogal wat bagage mee kunt nemen. De naakte cijfers onder schrijven dit vermoeden: tot op vensterhoogte en met de achterbank recht op, heeft de belader be schikking over minimaal 455 liter ruimte. Gaat de (in twee ongelijke delen) neerklapbare achterbank echter helemaal om, dan kan er zelfs voor 1.590 li ter aan waar mee. Maar dan. Dan draaien we de contactsleutel om, om kennis te maken met de 2.5 liter metende di rect ingespoten turbodie selmotor in het vooron der. Een bekende ge luidsmix komt richting onze oren. Ergens diep in de machinekamer horen we zowel het bekende zescilindergeluid, als het borrelende dieselgeluid. De combinatie van beide is op het gehoor al prettig en na de eerste kilometers blijkt meteen dat dit niet alleen qua gehoor is. De motor is formidabel: zeer stil (je hoort hem echt niet) en zeer krachtig. De 110 kW/150 pk geven de oliedrinker heeft een prettig rijkarakter: soe pel en snel. De top wordt pas bereikt bij 225 km/u (met de cruisecontrol is de 235 km/u bereikbaar!) en d,e nul naar 100 km/utest wordt afgelegd in 9,6 se conden. Voor een diesel. Lachen dus met die bak. Vooral omdat aan de pomp genoegen wordt ge nomen met 1 liter per 12,1 kilometer. En dat terwijl we op de Duitse Autobahn geruime tijd topsnelheid hebben gere den. Op welke snelheid je overigens ook rijdt, altijd laat het onderstel zich van de beste kant zien. We zouden het zelf graag iets meer afgestemd zien op de sportieve prestaties van de TDI, maar dat blijft een kwestie van smaak. Ook in bochten ligt de Avant als een blok op de weg. Af en toe gaat het lampje van de ASR branden om aan te geven dat we iets te enthousiast bezig zijn. Maar ja, dat lokt ie zelf uit. Alle elektronica houdt hem echter goed op de weg. Wat je ook pro beert en als je maar niet denkt dat je Formule 1 rijdt, zul je nooit voor verrassingen komen te staan. Een echte rijders auto die A6 Avant 2.5 TDI. Wie op zoek is naar een luxe auto die sportiviteit koppelt aan luxe en ele gantie, die moet zeker eens bij de Audi-dealer gaan kijken. Daar treft men onze 2.5 TDI aan met een prijs kaartje van exactemundo 100.000 gulden. Gegre pen door het model, maar een beetje twijfelend over de prijs? Dan is het goed om te weten dat er al een A6 Avant is vanaf 77.700 gulden. En wat ons be treft is de auto elke gul den waard. compleet. De dakrails en de gesmede aluminium lichtgewicht wielen vul len de sportieve invals hoek van de auto prima in. Met de Audi A6 kan iedereen dan ook overal voor de dag komen. Het interieur is er al niet minder om. De Audi-her- kenbaarheid is hier ech ter groot. Dat begint al met de gebruikte mate rialen en de ruime opzet van het interieur, waar door het niet uitmaakt of je dik of dun, klein of groot bent: je hebt altijd genoeg ruimte voor een comfortabele zit. Ook achterin, waar de zitbank zeker drie vol wassen personen kan herbergen die via de gro te deuren makkelijk kun nen instappen. De brede zittingen van de bank en den en gaat men op weg, dan pas merk je de erva ring van een merk als Au di op ergonomisch ge bied. Zonder het instruc tieboekje doorgenomen te hebben, rijd je weg. Alle bedieningsorganen zitten namelijk daar waar je ze mag verwach ten en bovendien zijn ze groot en stevig uitge voerd. Misgrijpen hoort tot het verleden. Groot zijn ook weer de wijzer platen, iets wat echt des Audi's is. 's Avonds hel der oranje verlicht, over dag goed zichtbaar door de forse overkapping die zijn werk goed doet. Zonder te merken dat je je ogen van de weg haalt, blijf je constant op de hoogte van de benodigde rijmformatie. Het comfort aan boord wordt verder gediend door de riante standaard uitrusting van de A6 Avant, aangevuld met de extra's voor onze, duur dere, 2.5 TDI. Zo teken den wij op centrale deur vergrendeling met af standsbediening, elektri sche ruitbediening op vier portieren, bekerhou ders, volautomatische airco met links en rechts gescheiden instelling (2.5 TDI), elektrisch verstel bare en verwarmbare ORIGINAL^ A/ FOTO: De Audi A6 Avant ziet zowel sportief als chique uit. wordt, kunnen we ons voorstellen dat de nieuwe Avant dit percentage ho ger gaat opschroeven. Want waar de A6 Limou sine een, zacht gezegd, discutabele kont heeft, daar ziet de Avant er uit om door een ringetje te halen. Het probleem met auto's uit de klasse A6 is name lijk dat opvallend design ringde lens gevat zijn), via het lichte reliëf in de motorkap naar de dyna misch achteroverstaande A-stijlen tot en met de brede kont, met daarin opgenomen de forse klep en de relatief kleine, maar o zo heldere achter lichtunits. De chromen lijst aan de onderzijde van de klep maakt het chique plaatje de drie hoofdsteunen ga randeren een ontspannen zit. Hoe lang de reis ook gaat duren. En als het achterin al goed toeven is, dan kan men zich misschien voor stellen dat het voorin he lemaal een feest is. Want de stoelen mogen wat ons betreft het predi kaat zetel dragen. Ster ker nog: ze mogen zo in onze huiskamer staan. De verstellingsmogeli j khe- den zijn legio, zeker in combinatie met het in lengte en hoogte verstel bare stuur, zodat je de ideale zitpositie kunt vin den. Beidevoorstoelen zijn overigens elektrisch in hoogte verstelbaar. Is de zit eenmaal gevon- Koop uw babykamertje bij BabyPlanet, dan krijgt u f 300.- extra voordeel op de toch al zeer scherpe prijzen. FOTO: Is de Limousine apart gevormd van achter, de Avant doet het iets behoudender, maar zeker niet met minder stijl. Als uw uitlaat lekt of niet goed functioneert kunt u dat vaak zelf al horen. Aarzel niet en kom direct naar Profile Tyrecenter, zodat wij u deskundig kunnen adviseren. Als u tijdig naar Profile Tyre center komt, hoeft vaak slechts een gedeelte van de uitlaat ver vangen te worden, waardoor u onnodige kosten bespaart. Profile Tyrecenter levert uitsluitend gegarandeerd goede uitlaten van het merk ROMAX Original, welke perfect passen en lange levensduur hebben. Prijzen gelden voor achterdempers, en zijn incl. BTW en montage.

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1998 | | pagina 19