ALGEMENE BOVAG-AUTOBEDRIJVEN
Bij ons bent U geen nummer
BETER
accu's schok-
Algemene
Bovag
Autobedrijven
AAGTEKERKE
AUTOBEDRIJF
DEKKER B.V.
Zuidweg 7
0118-586666
KOUDEKERKE
AUTOBEDRIJF
KLUYFHOUT
Karreveld 4
0118-551991
MIDDELBURG
AUTOSERVICE
RAM
Voltaweg 13 (Arnestein)
0118-612236
VLISSINGEN
GARAGE
JOH. MURRE
Gerbrandystr. 4
0118-464644
ARNEMUIDEN
GARAGE
MEERMAN
Korenbloemlaan 1
0118-602023
MIDDELBURG
GARAGE
VAN LIERE
Kanaalweg 10-12
0118-627680
OOST-SOUBURG
GARAGE
DE PREE ZN.
Oranjeplein 18
0118-461912
KOUDEKERKE
AUTOBEDRIJF
TOUW
Braamweg 10a
0118-551265
DOMBURG
AUTOBEDRIJF
KOPPEJAN
Domburgseweg 18
0118-581487
MIDDELBURG
AUTOBEDRIJF
SCHMITZ
Noordweg 355
0118-629742
OOST-SOUBURG
AUTOBEDRIJF
KUZEE
J.l. Sandersestr. 70
0118-461498
VLISSINGEN
AUTOBEDRIJF
HOFMAN
Gildeweg 13 en 25
0118-412610
DOMBURG
AUTOBEDRIJF
VAN ZWEEDEN
Schuitvlotstraat 11
0118-581370
MIDDELBURG
AUTOBEDRIJF
STATENLAAN
Statenlaan 244
0118-625663
ZOUTELANDE
AUTOBEDRIJF
OREEL
Bedrijventerrein
Molenweg 0118-561276
VROUWENPOLDER
VEERSEDAM
AUTO B.V.
Vrouwenpolderseweg 75
0118-591524 S
GRIJPSKERKE
GARAGE
WATTEL
Loodholseweg 2
0118-591456
WESTKAPELLE
AUTOBEDRIJF
FAASSE-KALAND
Zuidstraat 27
0118-571382
ZOUTELANDE
AUTOBEDRIJF
VOS
Langendam 33
0118-561363
l
Wij hebben 'n mooi autobedrijf.
Niet te groot en niet te klein. Daar
door kennen we al onze klanten bij
naam. En vaak bij toenaam. Dat
praat wel zo makkelijk. En werkt
een stuk persoonlijker. Als u toe
bent aan een goed inruiladvies, of
als uw auto een stevige inspectie
of professioneel uitgevoerde repa
ratie nodig heeft, bel ons dan voor
een afspraak. Als u duidelijk uw
naam zegt, zullen we 'm nooit meer
vergeten.
'n Bovag autobedrijf
koopt u het beste bij de
BOVAG-ieden met zekerheid
Volvo C70 Coupé T5:
Beauty and the beast
alsof je de C70 hebt
aangetrokken. De
stoelen zitten perfect
en vormen een een
heid met het lichaam.
De zijdelingse steun
is goed, ook voor de
benen. De lendesteun
is naar wens aan te
passen. Dankzij de
vele verstelmogelijk-
heden van stoel en
stuur moet het heel
gek lopen wil je geen
goede zitpositie kun
nen vinden. De knop
pen en hendels zijn
goed bereikbaar en
de bediening vraagt
geen extra aandacht.
En dan komt het: de
C70 biedt ook achter
in verrassend veel
ruimte. Zelfs met een
lange bestuurder is
het achterin goed
toeven. De kuipachti-
ge gevormde zitvlak
ken op de achterbank
bezorgen de volwas
sen achterlandbewo
ners voldoende
hoofd- en beenruimte
en tevens een stevige
ruggesteun. Alle lof.
De C70 is een auto
die mensen op doet
kijken en dat mag
ook.
Het is een beauty en
een geweldenaar te
gelijkertijd: beauty
and the beast ineen
dus. Hij is natuurlijk
niet voor iedereen
weggelegd, want zijn
prijs is aan de stevige
kant. Kijk je echter
naar wat je krijgt
voor de 105.900 gul
den die onze C70 T5
automaat, modeljaar
'99 alweer, moet kos
ten, dan koop je voor
dit geld een unieke en
aansprekende auto.
Even sparen dus.
trisch verstelbare
buitenspiegels, mist
lampen voor, centrale
vergrendeling, trac
tion control en
sportchassis op de
T5, elektrisch be
taal en verticaal ver
stelbaar en met leder
bekleed stuur, bui
tentemperatuurme
ter, vloermatten met
C7 O-logo en chromen
drempelbeschermers
Hij heeft lang zijn rondes gedaan in het beurscircuit, maar nu heeft ie dan eindelijk
voet aan vaste wal gezet: de Volvo C70 Coupé. Tijdens zijn diverse beurspresentaties,
van conceptmodel tot werkelijkheid, oogstte de sportieve Volvo heel wat lof van ver
zamelde pers en publiek. Tijdens de AutoRAI van vorig jaar kreeg de gespierde Zweed
dan ook de publieksprijs: de bezoekers kozen de C70 als mooiste auto van de tentoon
stelling. Nu de coupé bij de dealers staat, is het een komen en gaan van klanten die
hem wel eens van dichtbij willen zien. Om te bekijken wat de C70 nu zo bijzonder
maakt, begaven wij ons ermee in de asfaltjungle.
Als je de C70 van
dichtbij bekijkt, dan
weet je meteen dat er
een bijzonder typetje
voor je neus staat.
Zelfs een autoleek
heeft in de gaten dat
hij iets speciaals
staat te bewonderen.
Dat blijkt ook later
als we de weg op
gaan, want er is vrij
wel geen automobi
list die niet even opzij
kijkt. De C70 trekt de
aandacht als ie langs
zij zoeft. Credit hier
aan is in eerste in
stantie het krachtige
lijnenspel dat begint
bij de bijna over
maatse bumper/spoi
ler aan de voorkant.
Onder de nummer
plaat is een luchthap-
per geschapen die in
de hoeken uitloopt
naar de mistlampen.
Boven de bumper is
een in verhouding
klein chromen grille
tje te vinden met de
kenmerkende diago
naal lopende streep,
in het midden voor
zien van het Volvo-
embleem. Deze grille
loopt optisch door in
de lekker lange, een
beetje bol staande,
motorkap: dit zorgt
voor het gespierde ui
terlijk. De flank is
een beetje uitgehold
en krijgt zijn speci
fieke aanzicht dank
zij het enorme portier
(dat de instap naar
achteren eenvoudig
houdt), de grote wiel
basis van 266 centi
meter (op een totale
lengte van 472 centi
meter) en de relatief
snel op en aflopende
daklijn met de brede
C-stijl. De vijfspaaks
velgen die standaard
met de T5 meekomen
zien erg goed uit en
maken het verhaal af,
in samenspraak met
de uitgebouwde wiel
kasten en het ver
laagde sportchassis
dat dit type ken
merkt. Aan de ach
terkant is verder nog
de toegang tot de ba
gageruimte te vinden,
een ruimte die er mag
zijn voor een auto
van dit kaliber: 403
liter. En voor de win
tersporters onder ons
is het misschien wel
goed om te weten dat
er bovendien een ski
luik te vinden is.
De door ons geteste
C70 was voorzien van
een zogenaamd 'Int-
roLine'-pakket, iets
wat nu niet meer ver
krijgbaar is. Dat gold
alleen voor de snelle
bestellers. Maar ook
zonder dit pakket is
de Volvo zeer interes
sant. Want de stan
daarduitrustingslij st
is niet gering. Even
een greep uit de lijst:
ABS, zijairbags op
voorstoelen, start
blokkering, stuurbe
krachtiging, ver-
warmbare en elek-
werkt in het interi
eur. Want wie plaats
neemt heeft niet het
idee dat hij tegen een
berg knopjes en hen
dels aankijkt. Drie
grote klokken (snel
heidsmeter, toeren-
teller en een gecom
bineerde
benzine/motortem
peratuurmeter) geven
de benodigde infor
matie op een duide
lijke wijze aan de be
stuurder door. De
dere voor de verstel
ling van de koplam
pen, het dimmen van
het dashboardlicht,
de mistverlichting en
voor het uitschakelen
van het TRACS-trac-
tiecontrolesy steem
De tussen de voor-
stoelen doorlopende
middenconsole her
bergt de bediening
van het verwar-
mings/ventilatiesys-
teem, twee uit
stroomopeningen
delijk, een midden-
armsteun met beker
houders en beperkte
opbergruimte. Dit
laatste is wel te vin
den in de portieren,
het dashboardkastje
en een aflegplankje
hieronder. Niet over
dreven veel ruimte en
dat is jammer, want
met de T5 wil je best
wel eens een lekker
bochtje maken en
kun je niet hebben
dat er teveel los rond-
De Volvo C10 Coupé heeft een zeer tot de verbeelding sprekend, krachtig uiterlijk.
dienbare portierra
men, in hoogte ver
stelbare voorstoelen,
armsteun met beker
houder tussen de
voorstoelen, horizon
voor de chique. Jam
mer is dat alleen de
bestuurdersairbag
standaard is.
Alles is netjes en
overzichtelijk wegge-
controlelampjes zijn
weggewerkt onder de
klokkenwinkel. Ach
ter het stuur treffen
we nog wat schake
laars aan, onder an-
ruimte voor audio,
een asbak, een afleg-
bakje, de automaat-
selectiehendel (of
schakelpook), de
handrem en, uitein-
slingert in de auto.
Als de deuren dicht
getrokken worden en
de (verstelbare) gor
del is vastgeklikt,
dan heb je het gevoel
m&mmm