ALGEMENE BOVAG-AUTOBEDRIJVEN Bij ons bent U geen nummer BETER accu's schok- Algemene Bovag Autobedrijven AAGTEKERKE AUTOBEDRIJF DEKKER B.V. Zuidweg 7 0118-586666 KOUDEKERKE AUTOBEDRIJF KLUYFHOUT Karreveld 4 0118-551991 MIDDELBURG AUTOSERVICE RAM Voltaweg 13 (Arnestein) 0118-612236 VLISSINGEN GARAGE JOH. MURRE Gerbrandystr. 4 0118-464644 ARNEMUIDEN GARAGE MEERMAN Korenbloemlaan 1 0118-602023 MIDDELBURG GARAGE VAN LIERE Kanaalweg 10-12 0118-627680 OOST-SOUBURG GARAGE DE PREE ZN. Oranjeplein 18 0118-461912 KOUDEKERKE AUTOBEDRIJF TOUW Braamweg 10a 0118-551265 DOMBURG AUTOBEDRIJF KOPPEJAN Domburgseweg 18 0118-581487 MIDDELBURG AUTOBEDRIJF SCHMITZ Noordweg 355 0118-629742 OOST-SOUBURG AUTOBEDRIJF KUZEE J.l. Sandersestr. 70 0118-461498 VLISSINGEN AUTOBEDRIJF HOFMAN Gildeweg 13 en 25 0118-412610 DOMBURG AUTOBEDRIJF VAN ZWEEDEN Schuitvlotstraat 11 0118-581370 MIDDELBURG AUTOBEDRIJF STATENLAAN Statenlaan 244 0118-625663 ZOUTELANDE AUTOBEDRIJF OREEL Bedrijventerrein Molenweg 0118-561276 VROUWENPOLDER VEERSEDAM AUTO B.V. Vrouwenpolderseweg 75 0118-591524 S GRIJPSKERKE GARAGE WATTEL Loodholseweg 2 0118-591456 WESTKAPELLE AUTOBEDRIJF FAASSE-KALAND Zuidstraat 27 0118-571382 ZOUTELANDE AUTOBEDRIJF VOS Langendam 33 0118-561363 l Wij hebben 'n mooi autobedrijf. Niet te groot en niet te klein. Daar door kennen we al onze klanten bij naam. En vaak bij toenaam. Dat praat wel zo makkelijk. En werkt een stuk persoonlijker. Als u toe bent aan een goed inruiladvies, of als uw auto een stevige inspectie of professioneel uitgevoerde repa ratie nodig heeft, bel ons dan voor een afspraak. Als u duidelijk uw naam zegt, zullen we 'm nooit meer vergeten. 'n Bovag autobedrijf koopt u het beste bij de BOVAG-ieden met zekerheid Volvo C70 Coupé T5: Beauty and the beast alsof je de C70 hebt aangetrokken. De stoelen zitten perfect en vormen een een heid met het lichaam. De zijdelingse steun is goed, ook voor de benen. De lendesteun is naar wens aan te passen. Dankzij de vele verstelmogelijk- heden van stoel en stuur moet het heel gek lopen wil je geen goede zitpositie kun nen vinden. De knop pen en hendels zijn goed bereikbaar en de bediening vraagt geen extra aandacht. En dan komt het: de C70 biedt ook achter in verrassend veel ruimte. Zelfs met een lange bestuurder is het achterin goed toeven. De kuipachti- ge gevormde zitvlak ken op de achterbank bezorgen de volwas sen achterlandbewo ners voldoende hoofd- en beenruimte en tevens een stevige ruggesteun. Alle lof. De C70 is een auto die mensen op doet kijken en dat mag ook. Het is een beauty en een geweldenaar te gelijkertijd: beauty and the beast ineen dus. Hij is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, want zijn prijs is aan de stevige kant. Kijk je echter naar wat je krijgt voor de 105.900 gul den die onze C70 T5 automaat, modeljaar '99 alweer, moet kos ten, dan koop je voor dit geld een unieke en aansprekende auto. Even sparen dus. trisch verstelbare buitenspiegels, mist lampen voor, centrale vergrendeling, trac tion control en sportchassis op de T5, elektrisch be taal en verticaal ver stelbaar en met leder bekleed stuur, bui tentemperatuurme ter, vloermatten met C7 O-logo en chromen drempelbeschermers Hij heeft lang zijn rondes gedaan in het beurscircuit, maar nu heeft ie dan eindelijk voet aan vaste wal gezet: de Volvo C70 Coupé. Tijdens zijn diverse beurspresentaties, van conceptmodel tot werkelijkheid, oogstte de sportieve Volvo heel wat lof van ver zamelde pers en publiek. Tijdens de AutoRAI van vorig jaar kreeg de gespierde Zweed dan ook de publieksprijs: de bezoekers kozen de C70 als mooiste auto van de tentoon stelling. Nu de coupé bij de dealers staat, is het een komen en gaan van klanten die hem wel eens van dichtbij willen zien. Om te bekijken wat de C70 nu zo bijzonder maakt, begaven wij ons ermee in de asfaltjungle. Als je de C70 van dichtbij bekijkt, dan weet je meteen dat er een bijzonder typetje voor je neus staat. Zelfs een autoleek heeft in de gaten dat hij iets speciaals staat te bewonderen. Dat blijkt ook later als we de weg op gaan, want er is vrij wel geen automobi list die niet even opzij kijkt. De C70 trekt de aandacht als ie langs zij zoeft. Credit hier aan is in eerste in stantie het krachtige lijnenspel dat begint bij de bijna over maatse bumper/spoi ler aan de voorkant. Onder de nummer plaat is een luchthap- per geschapen die in de hoeken uitloopt naar de mistlampen. Boven de bumper is een in verhouding klein chromen grille tje te vinden met de kenmerkende diago naal lopende streep, in het midden voor zien van het Volvo- embleem. Deze grille loopt optisch door in de lekker lange, een beetje bol staande, motorkap: dit zorgt voor het gespierde ui terlijk. De flank is een beetje uitgehold en krijgt zijn speci fieke aanzicht dank zij het enorme portier (dat de instap naar achteren eenvoudig houdt), de grote wiel basis van 266 centi meter (op een totale lengte van 472 centi meter) en de relatief snel op en aflopende daklijn met de brede C-stijl. De vijfspaaks velgen die standaard met de T5 meekomen zien erg goed uit en maken het verhaal af, in samenspraak met de uitgebouwde wiel kasten en het ver laagde sportchassis dat dit type ken merkt. Aan de ach terkant is verder nog de toegang tot de ba gageruimte te vinden, een ruimte die er mag zijn voor een auto van dit kaliber: 403 liter. En voor de win tersporters onder ons is het misschien wel goed om te weten dat er bovendien een ski luik te vinden is. De door ons geteste C70 was voorzien van een zogenaamd 'Int- roLine'-pakket, iets wat nu niet meer ver krijgbaar is. Dat gold alleen voor de snelle bestellers. Maar ook zonder dit pakket is de Volvo zeer interes sant. Want de stan daarduitrustingslij st is niet gering. Even een greep uit de lijst: ABS, zijairbags op voorstoelen, start blokkering, stuurbe krachtiging, ver- warmbare en elek- werkt in het interi eur. Want wie plaats neemt heeft niet het idee dat hij tegen een berg knopjes en hen dels aankijkt. Drie grote klokken (snel heidsmeter, toeren- teller en een gecom bineerde benzine/motortem peratuurmeter) geven de benodigde infor matie op een duide lijke wijze aan de be stuurder door. De dere voor de verstel ling van de koplam pen, het dimmen van het dashboardlicht, de mistverlichting en voor het uitschakelen van het TRACS-trac- tiecontrolesy steem De tussen de voor- stoelen doorlopende middenconsole her bergt de bediening van het verwar- mings/ventilatiesys- teem, twee uit stroomopeningen delijk, een midden- armsteun met beker houders en beperkte opbergruimte. Dit laatste is wel te vin den in de portieren, het dashboardkastje en een aflegplankje hieronder. Niet over dreven veel ruimte en dat is jammer, want met de T5 wil je best wel eens een lekker bochtje maken en kun je niet hebben dat er teveel los rond- De Volvo C10 Coupé heeft een zeer tot de verbeelding sprekend, krachtig uiterlijk. dienbare portierra men, in hoogte ver stelbare voorstoelen, armsteun met beker houder tussen de voorstoelen, horizon voor de chique. Jam mer is dat alleen de bestuurdersairbag standaard is. Alles is netjes en overzichtelijk wegge- controlelampjes zijn weggewerkt onder de klokkenwinkel. Ach ter het stuur treffen we nog wat schake laars aan, onder an- ruimte voor audio, een asbak, een afleg- bakje, de automaat- selectiehendel (of schakelpook), de handrem en, uitein- slingert in de auto. Als de deuren dicht getrokken worden en de (verstelbare) gor del is vastgeklikt, dan heb je het gevoel m&mmm

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1998 | | pagina 10