Citroen saxo krijgt nieuw gezichtje V BETER Bij ons bent U geen nummer Citroen xsara is scherp geprijsd KOUDEKERKE AUTOBEDRIJF KLUYFHOUT Karreveld 4 0118-551991 MIDDELBURG AUTOSERVICE RAM Voltaweg 13 (Arnestein) 0118-612236 VLISSINGEN GARAGE JOH. MURRE Gerbrandystr. 4 0118-464644 MIDDELBURG GARAGE VAN LIERE Kanaalweg 10-12 0118-627680 OOST-SOUBURG GARAGE DE PREE ZN. Oranjeplein 18 0118-461912 WESTKAPELLE AUTOBEDRIJF J. KALAND Zuidstraat 27 0118-571382 MIDDELBURG AUTOBEDRIJF SCHMITZ Noordweg 355 0118-629742 OOST-SOUBURG AUTOBEDRIJF KUZEE J.l. Sandersestr. 70 0118-461498 KOUDEKERKE AUTOBEDRIJF TOUW Braamweg 10a 0118-551265 MIDDELBURG AUTOBEDRIJF STATENLAAN Statenlaan 244 0118-625663 ZOUTELANDE AUTOBEDRIJF OREEL Bedrijventerrein Molenweg 0118-561276 VLISSINGEN AUTOBEDRIJF HOFMAN Gildeweg 13 en 25 0118-412610 GRIJPSKERKE GARAGE WATTEL Loodholseweg 2 0118-591456 WESTKAPELLE AUTOBEDRIJF FAASSE ZN. Jac. Brasserstr. 2 0118-571292 ZOUTELANDE AUTOBEDRIJF VOS Langendam 33 0118-561363 VROUWENPOLDER VEERSEDAM AUTO B.V. Vrouwenpolderseweg 75 0118-591524 Wij hebben 'n mooi autobedrijf. Niet te groot en niet te klein. Daar door kennen we al onze klanten bij naam. En vaak bij toenaam. Dat praat wel zo makkelijk. En werkt een stuk persoonlijker. Als u toe bent aan een goed inruiladvies, of als uw auto een stevige inspectie of professioneel uitgevoerde repa ratie nodig heeft, bel ons dan voor een afspraak. Als u duidelijk uw naam zegt, zullen we 'm nooit meer vergeten. 'n Bovag autobedrijf 11L_ r/-\v_»n v/-\ i Met de introductie van de L400 heeft Mit subishi de plank raak geslagen. Want de L400 is na een jaar op de markt te zijn inder daad de vervolmaking van de bedrijfswagen- lijn van het merk gebleken. Met de L200, de L300, L400 en Cantermodellen bieden de Mitsubishidealers vervoer op maat. De compacte, en volgens de dealer ook uiterst com fortabele L400 bedrijfsauto is het antwoord van Mit subishi op de groeiende vraag naar meer comfort voor bestuurder en bijrijder. Tegenwoordig is het mogelijk dit op zo'n niveau te brengen, dat het verge lijkbaar is met dat van een personenauto. Mitsubis hi's L400 is hiervan een prima voorbeeld. Bovendien gaat men er bij Mitsubishi vanuit dat een bestelauto met een vlotte uitstraling bijdraagt tot een goede re presentatie van de gebruiker. Behalve aan het uiterlijk is ook veel aandacht be steed aan de veiligheid. De besteller is leverbaar in verschillende varianten op zowel een korte als een lange wielbasis. De laatste is met name geschikt voor de inbouw van een dubbele cabine. De korte basis uitvoering is meer bedoeld als besteller voor gebruik in binnensteden met veel en dus druk verkeer. Voor laden en lossen zijn er aan iedere zijde schuifdeuren, wat vooral instappen bij de uitvoering met dubbele cabine gemakkelijker maakt. Uiteraard is laden via de grote naar boven openslaande achterklep moge lijk. De L400 is bovendien te koop als negen persoons personenbus en als taxi voor 8 personen. De fabrikant heeft de meeste versies uitgerust met een 2.5 liter turbodieselmotor die veel vermogen le vert (64 kW/87 pk) en over grote trekkracht beschikt. Voor benzinerijders is er sinds kort ook een 2.0 liter MPI-motor beschikbaar. De gesloten bestelversie is als enige ook met vierwielaandrijving te koop. De bestuurder beschikt in alle gevallen over een rui me cabine. Afhankelijk van de uitvoering is er ook een stoel voor de medepassagier. Standaard is een tweepersoonsbankje. De bestuurder beschikt wel over een eigen stoel, die zeer goed instelbaar is. Daarnaast heeft hij om een goede zit te vinden ook nog een in hoogte verstelbaar stuurwiel tot zijn be schikking. Alle bedieningshendels en schakelaars zitten uitstekend onder handbereik. De gesloten bestelwagen met korte wielbasis heeft een nuttig laadvermogen van 1.000 kg. De laadruim te is 2.150 mm lang, 1.525 mm breed en 1.255 mm hoog. Het maximaal toelaatbare gewicht bedraagt 2.510 kg. Bij de bestelauto met lange wielbasis is het laadvermogen hoger (1.115 kg). De laadruimte meet 2.450 x 1.525 x 1.365 mm. Het maximaal toelaatbare gewicht mag 2.700 kg bedragen. Bij de korte wielbasis is een tussenwand met ruit ge monteerd om rijden op grijs kenteken mogelijk te maken. Voordeel is dat het stiller in de cabine is en dat de verwarming het in een mum van tijd op een aangename temperatuur brengt. Ook de veiligheid is er mee gediend omdat de wand de inzittenden be schermt tegen schuivende lading. Voor een vanafprijs van 27.490 gulden levert Mitsub ishi de L400 2.0 MPI in gesloten versie zonder BTW. De 2.5 td begint bij 27.990 gulden en voor 30.990 gul den komt u in het bezit van een luxere GL-uitvoe- ring. De Citroën Xsara is gearriveerd en scherp geprijsd. Het instapmodel 1.4i staat in de showroom voor 29.990 gulden. De 1.6-versie kost 31.190 gulden. De zwa re en luxe 1.8i 16V Exclusive is er vanaf 42.350 gulden, de 1.8i 16V VTS vanaf 43.800 gulden, waarmee meteen de duurste uitvoeringen zijn genoemd. De goedkoopste diesel, 1.9D, staat voor 33.890 gulden in de showroom. Er zijn tal van opties mogelijk. Zo is er Airco tegen een meerprijs van 2.500 gulden. Citroën heeft zijn compacte Saxo een nieuw gezicht gege ven. Bovendien zijn de uitrustingsniveaus aangepast, is de ran ge door toevoeging van de Exclusive en VTS-uitvoering rui mer en zijn de prijzen iets aangepast. De Franse autogigant geeft hiermee zijn onder middenklasser een nieu we toekomst. Het geheel past nu beter in de Ci- troën-lijn zoals die afge lopen jaar is neergezet met nieuwkomer Xsara. Het Saxo-interieur past beter bij het imago van een compacte, dynami sche en energieke auto. De voorkant geeft hem een wat krachtigere persoonlijkheid. De aanpassingen sluiten uitstekend aan bij de Saxo zoals we die kennen sinds de intro ductie in 1996. Opmerkelijk zijn ook de 'hel dere' achterlichten, die het moderne aspect van deze auto nog eens bekrachtigen. Het nieuwe Saxo-gamma is nog steeds gebaseerd op vier uitvoeringen: twee klassieke uitvoe ringen (X en SX) en twee uitvoeringen met een krachtige persoon lijkheid (Exclusive en VTS). Deze herziening van het gamma gaat ge paard met een uitbrei ding van de uitrusting, met voor de totale lijn een anti-diefstalsysteem in de contactsleutel door middel van geïntegreerde elektronica. De Saxo is voorzien van tal van vei ligheidselementen zoals veiligheidsgordels met blokkeerinrichtingen en airbag voor de bestuur der. Comfort is Citroën eigen. Het begint bij de wielop hanging en het gaat ver der dan de vormgeving van de stoelen. Wat te denken van de akoesti sche bodemplaat die zorgt voor rijcomfort. Het instapmodel 3deurs, we hebben het over de Saxo 1.1 X, kost 21.995 gulden. De duurste Saxo, de 1.6 VTS 16V, kost 37.550 gulden. De duurste vijfdeurs kost 28.705 gulden en betreft de 1.4 Exclusive.

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1998 | | pagina 27