Audi trekt zich als fabrikant terug uit toerwagenracerij Challange gaat door wis VLeiveu t.w.v. TIEN gulden KAPQ888 te-csBg cAuto JQnmko I ff I f Seat kleedt compacte Arosa extra goed aan Nu bij iedere besteding van 100," een Re-Cars waardebon MEER GRIP IS STROOIEN NIET GENOEG 99,- I 169,- deze waardebon is geldig tot en met 31 december 1997 alle Re-Cars vestigingen. BUStt-SOING AM-eNlflS Bovag Autobedrijf Van Damme RIJ OP WINTERBANDEN TISSINK PROFILE ZOEK DAN EERST EENS IN DE SCHELDEBODE veranderen Ervaringen NIET ALLEEN BETER IN BANDEN ROC, wat staat voor Racing Organisation Course, een Frans bedrijf dat racewagens ontwikkelt en sinds 1982 met Audi samenwerkt, draagt namelijk vanaf komend seizoen zorg voor de voorwielaangedreven Audi's en de technische ondersteuning van de teams. Over de kwaliteiten van ROC hoeft niemand zich zor gen te maken. De Fransen hebben in de loop der jaren een aardige staat van dienst opgebouwd in eigen land en daarbuiten. Komend jaar moet er dus veel veranderen. Allereerst mag de quattro aandrijving niet meer ingezet worden, daarnaast is ook de vijfkleppentechniek, sinds 1994 het paradepaardje van Audi Motorsport, bij de regel gevers van de Super Toerwagenraces uit de gratie ge vallen, vanwege het gewichtsvoordeel. De Audi's hebben hierdoor al twee seizoenen met ex tra ballast moeten rondrijden, maar met ingang van komend seizoen is het motorconcept niet meer toege staan. Volgens Audisportchef Wolfgang Ullrich is het ver bieden van deze twee zo typische Audikenmerken de reden geweest waarom de Duitse autobouwer zich ge dwongen voelde om zich, als fabrikant, uit de racerij terug te trekken. Een van de A-4 quattro's die het afgelopen seizoen hard gewerkt hebben. Let op de +95 kgvermelding. De lichte Audi's moesten met extra ballast rijden om de concurrentiestrijd in evenwicht te houden. Terwijl de quattro's hun laatste rondjes rijden met journalisten aan het stuur, wordt er nog met veel inzet gesleuteld door de monteurs van het merk. Maar er is hoop. Zoals gezegd heeft ROC een goede naam en zal het al le zeilen bijzetten om de voorwielaangedreven en vijf- klepsloze A4 tot een succes te maken. De eerste ervaringen zijn al binnen, want de Frans man Yvan Muller werd met de A4 'nieuwe stijl' zeven de bij de Dl AD AC Cup, dus een plekje achter Pirro. ,,We hebben hiermee aangetoond dat Audi de potentie heeft om in de voorhoede mee te kunnen rijden. Audi heeft blijkbaar genoeg in huis om ook na het quattro- tijdperk succesvol te kunnen zijn in de autosport", zo concludeerde Muller na een seizoen voorwielaandrij ving. Natuurlijk verdwenen de quattro's niet met stille tr om van het toneel. De internationale pers was uitgenodigd om dit af scheid mee te maken in de vorm van meerijden in de potente Audi's en, later op de dag, zelf rijden. De A4's zijn volgend seizoen toch niet meer nodig, dus mocht er een aan gort gaan, dan zou dat niet zo erg zijn. Is overigens niet gebeurd. Want toen het later op de middag ging regenen en de van slicks voorziene 224 kW/305 pksterke A4 quat tro's wat richting grasveld gingen schuiven, werd het feest verder afgeblazen. De goden verzoeken heeft tenslotte geen zin. De compacte Seat Arosa is standaard een heel complete auto, maar met de juiste accessoires kan de Arosa nog ver der gecompleteerd worden. Een achterspoiler, sportuitlaat, verla gingsset en BBSlichtmetalen velgen met bredere banden (19545 R15) geven het bijzonder sportieve en jonge uiterlijk van de Arosa nog meer uitstraling. Tele foonconsole, cd of cassettebox en dash board decoratie zorgen in de Arosa voor een chique chachet. Terwijl de winter nog moet aanvangen denkt Seat al aan de zomer. Voor de mooie, zonnige dagen kan de Arosa uit gebreid worden met een canvas zonne dak en zijwindschermen. Een Arosa uitgevoerd naar de smaak van het individu behoort met dit alles tot de mogelijkheden. 0 Achterspoiler, sportuitlaat en verla gingsset, enkele accessoires van de Arosa. Nissan Motor Nederland verlengt de medewerking aan de succesvolle rallyklasse Nissan Micra Challenge met een periode van drie jaar. Dat werd bekend tijdens de beurs Speed Design. Aanvankelijk was het Nissans bedoeling om drie jaar een bijdrage te leveren aan het rally project. Het succes is de drijf veer om die periode te verlengen. In de loop van 1998 wordt een vernieuw de Nissan Micra voorgesteld. Vanaf 1999 wordt met nieuwe Micra's gereden. Voor de noodzakelijke transformatie van de Micra's zal een creatieve en prijstech- nisch gunstige oplossing worden voorge steld. „We zijn nu ai bezig met het bedenken van die oplossing", stelt pr-manager Bart van Thienen van Nissan Motor Nederland de equipes gerust. De importeur maakte tevens bekend dat voor het komend jaar de gastenauto per rally te huur is. Voor potentiële Micra Challengerijders is dat de gelegenheid bij uitstek voor een een malige kennismaking met deze uitdagen de klasse. Ook deze eenmalige deelnemers vallen onder het Nissan Micra Challengeregle- ment, met dien verstande dat zij niet in De Micra Challange heeft een uitstekend imago in de rallyklasse. aanmerking komen voor klassements- punten en/of prijzengeld. Nissan Motor Nederland presenteerde eind 1995 een eigen rallycup. Toen werd meteen gezegd dat het om een project van drie jaar ging. Inmiddels is het twee jaar later en heeft de Nissan Micra Challenge zich in de Nederlandse rallywereld een uitstekend imago verworven. Een bont gezelschap van rallyrijders en rallydebutanten is het er over eens dat de Challenge nog jaren door moet gaan. Ook de klassesponsors en de dealers delen die mening. Tot het jaar 2001 zal de Nissan Micra Challenge op een positieve doch nadruk kelijke wijze aanwezig zijn in het ral lymétier. de GAyito- kAf member Oud-Beijerland Middelhamfs Goes k' H&inenoord Langeweg 5c Tel. 0186 - 61 44 40 Hobbemastraat 1 Tel. 0187 - 48 61 44 Klein Vlaanderen 91 -93 Tel. 0118 - 64 06 84 Wijngaardstraat 50 Tel. 0113 - 23 26 30 Blaaksedijk Oost 12 Tel. 0186 - 60 12 65 MAXIMAAL 1 AANBIEDING PER KLANT, ZOLANG DE VOORRAAD STREKT, GELDIG T/M 31 DECEMBER 1997 Erkend Koni-servicecenter APK-keuringsstation Wissenkerke - Telefoon: 0113-371477 Audi 80 S 1800i, trekh.,st.b 143.000 km 1990 Fiat Panda 1000 CLX IE 60.000 km 1992 Fiat Uno 45 iE Turbo,3-drs 75.000 km 1992 Ford Mondeo 1 8i GLX 2x van 1993/1994 Ford Escort 1.4i CL, 3-drs 77.000 km 1991 Ford Fiësta 1.1 i Fun 3-drs 29.000 km 1993 Opel Astra 1.6i GT 74 kw 3-drs 76.000 km 1993 Opel Astra 1 6i GL/1.4i GL 1992/1993 Opel Astra 1.6i GT 5-drs 58.000 km 1993 Opel Corsa 1.2 N 3-drs 80.000 km 1992 Opel Corsa 1.2i city 3-drs 58.000 km 1993 Opel Kadett 1.3 N Club, 5-drs .130.000 km 1989 Opel Vectra 1.6 GLHB, 5-drs .133.000 km 1993 2x Peugeot 2051.1 1991/1993 Peugeot 205 1.1 Jubilee Xli 3 drs .137.000 km 1990 Peugeot 306 XT 1.8,5-drs 99.000 km 1993 Renault Espace 2.2i RN, 5-drs. btw 80.000 km 1994 Renault Nevada TL 1.7 1990 2x Toyota Corollla 1.3 XLi .1991 Volvo 440 DL 1.8i, 5-drs 73.000 km 1994 Volvo 440 DL 1.7i, automaat. 5-drs 63.000 km 1991 VW Golf 1.6 madison, 3-drs 126.000 km 1990 DIESEL Opel Vectra TD 1.7, 5-drs 98.000 km 1993 Seat Ibiza 19D. CLX, stuurbekr. licht met.velgen sunroof 88.000 km 1993 KLASSIEKERS Vauxhall Victor 101 Super 22.000 km 1965 AUTO'S ONDER 7.500 - Honda Civic 1.5 GL, automaat 1984 VW Golf 1.6, 3-drs 160.000 km 1986 In-, verkoop bemiddeling van auto's Wij doen wat anderen beloven Honda Civic 1.3 1986 4.750,- Daihatsu Charade 1988 5.650,- Peugeot 205 1.1 1988 6.250,- Honda Accord 2.0 EX 1990 8 .950,- Inruil, financiering en garantie mogelijk. Geopend ma. t/m vrij. 9.00 -18.00 uur. Zat. 10.00-16.00 uur Wij leveren alle auto's met volle tank en APK Arnesteinweg 41 Middelburg 0118-614804 t: O i v* VREDESTEIN SNOWTRAC 145/70R13 dealer advies prijs 203,- PROFILE TYRE- CENTER PRIJS* DUNLOP SPWS-2 MICHELIN M+S 330 185/65TR15 dealer advies prijs 369,- PROFILE TYRE- CENTER PRIJS* 185/65TR14 dealer advies prijs 308,- PROFILE TYRE- CENTER PRIJS* 205/60HR15 dealer advies prijs 519.- PROFILE TYRE- CENTER PRIJS* Prijzen incl. montage, garantie en BTW, excl. balanceren, ventielen en verwijderings bijdrage. Zolang de voorraad strekt,niet in combinatie met andere aanbiedingen. v TYRECENTER APK en AUTOSERVICE Goes, De Poel 1,Verrijn Stuartweg 14A, Tel. 0113-215285 Middelburg, Arnesteinl, Herculesweg 13, Tel. 0118-627502 veiuf BANDEN - BALANCEREN - UITLIJNEN - SCHOKDEMPERS - APK OLIEVERVERSEN - SPORTVELGEN - ACCU'S - TREKHAKEN - UITLATEN

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1997 | | pagina 19