Audi trekt zich als fabrikant terug uit toerwagenracerij
Challange gaat door
wis VLeiveu
t.w.v. TIEN gulden KAPQ888
te-csBg
cAuto JQnmko
I ff
I f
Seat kleedt
compacte Arosa extra goed aan
Nu bij iedere besteding van 100,"
een Re-Cars waardebon
MEER GRIP
IS STROOIEN
NIET GENOEG
99,- I 169,-
deze waardebon is geldig tot en met 31 december 1997
alle Re-Cars vestigingen.
BUStt-SOING AM-eNlflS
Bovag Autobedrijf
Van Damme
RIJ OP WINTERBANDEN
TISSINK
PROFILE
ZOEK DAN EERST EENS IN DE
SCHELDEBODE
veranderen
Ervaringen
NIET ALLEEN BETER IN BANDEN
ROC, wat staat voor Racing Organisation Course, een
Frans bedrijf dat racewagens ontwikkelt en sinds
1982 met Audi samenwerkt, draagt namelijk vanaf
komend seizoen zorg voor de voorwielaangedreven
Audi's en de technische ondersteuning van de teams.
Over de kwaliteiten van ROC hoeft niemand zich zor
gen te maken. De Fransen hebben in de loop der jaren
een aardige staat van dienst opgebouwd in eigen land
en daarbuiten.
Komend jaar moet er dus veel veranderen. Allereerst
mag de quattro aandrijving niet meer ingezet worden,
daarnaast is ook de vijfkleppentechniek, sinds 1994
het paradepaardje van Audi Motorsport, bij de regel
gevers van de Super Toerwagenraces uit de gratie ge
vallen, vanwege het gewichtsvoordeel.
De Audi's hebben hierdoor al twee seizoenen met ex
tra ballast moeten rondrijden, maar met ingang van
komend seizoen is het motorconcept niet meer toege
staan.
Volgens Audisportchef Wolfgang Ullrich is het ver
bieden van deze twee zo typische Audikenmerken de
reden geweest waarom de Duitse autobouwer zich ge
dwongen voelde om zich, als fabrikant, uit de racerij
terug te trekken.
Een van de A-4 quattro's die het afgelopen seizoen hard gewerkt hebben. Let op de +95 kgvermelding.
De lichte Audi's moesten met extra ballast rijden om de concurrentiestrijd in evenwicht te houden.
Terwijl de quattro's hun laatste rondjes rijden met journalisten aan het stuur, wordt er nog met veel inzet
gesleuteld door de monteurs van het merk.
Maar er is hoop.
Zoals gezegd heeft ROC een goede naam en zal het al
le zeilen bijzetten om de voorwielaangedreven en vijf-
klepsloze A4 tot een succes te maken.
De eerste ervaringen zijn al binnen, want de Frans
man Yvan Muller werd met de A4 'nieuwe stijl' zeven
de bij de Dl AD AC Cup, dus een plekje achter Pirro.
,,We hebben hiermee aangetoond dat Audi de potentie
heeft om in de voorhoede mee te kunnen rijden. Audi
heeft blijkbaar genoeg in huis om ook na het quattro-
tijdperk succesvol te kunnen zijn in de autosport", zo
concludeerde Muller na een seizoen voorwielaandrij
ving.
Natuurlijk verdwenen de quattro's niet met stille tr
om van het toneel.
De internationale pers was uitgenodigd om dit af
scheid mee te maken in de vorm van meerijden in de
potente Audi's en, later op de dag, zelf rijden. De A4's
zijn volgend seizoen toch niet meer nodig, dus mocht
er een aan gort gaan, dan zou dat niet zo erg zijn. Is
overigens niet gebeurd.
Want toen het later op de middag ging regenen en de
van slicks voorziene 224 kW/305 pksterke A4 quat
tro's wat richting grasveld gingen schuiven, werd het
feest verder afgeblazen. De goden verzoeken heeft
tenslotte geen zin.
De compacte Seat Arosa is standaard
een heel complete auto, maar met de
juiste accessoires kan de Arosa nog ver
der gecompleteerd worden.
Een achterspoiler, sportuitlaat, verla
gingsset en BBSlichtmetalen velgen met
bredere banden (19545 R15) geven het
bijzonder sportieve en jonge uiterlijk
van de Arosa nog meer uitstraling. Tele
foonconsole, cd of cassettebox en dash
board decoratie zorgen in de Arosa voor
een chique chachet.
Terwijl de winter nog moet aanvangen
denkt Seat al aan de zomer. Voor de
mooie, zonnige dagen kan de Arosa uit
gebreid worden met een canvas zonne
dak en zijwindschermen.
Een Arosa uitgevoerd naar de smaak
van het individu behoort met dit alles
tot de mogelijkheden.
0 Achterspoiler, sportuitlaat en verla
gingsset, enkele accessoires van de
Arosa.
Nissan Motor Nederland verlengt
de medewerking aan de succesvolle
rallyklasse Nissan Micra Challenge
met een periode van drie jaar. Dat
werd bekend tijdens de beurs Speed
Design.
Aanvankelijk was het Nissans bedoeling
om drie jaar een bijdrage te leveren aan
het rally project. Het succes is de drijf
veer om die periode te verlengen.
In de loop van 1998 wordt een vernieuw
de Nissan Micra voorgesteld. Vanaf 1999
wordt met nieuwe Micra's gereden. Voor
de noodzakelijke transformatie van de
Micra's zal een creatieve en prijstech-
nisch gunstige oplossing worden voorge
steld.
„We zijn nu ai bezig met het bedenken
van die oplossing", stelt pr-manager Bart
van Thienen van Nissan Motor Nederland
de equipes gerust. De importeur maakte
tevens bekend dat voor het komend jaar
de gastenauto per rally te huur is. Voor
potentiële Micra Challengerijders is dat
de gelegenheid bij uitstek voor een een
malige kennismaking met deze uitdagen
de klasse.
Ook deze eenmalige deelnemers vallen
onder het Nissan Micra Challengeregle-
ment, met dien verstande dat zij niet in
De Micra Challange heeft een uitstekend imago in de rallyklasse.
aanmerking komen voor klassements-
punten en/of prijzengeld.
Nissan Motor Nederland presenteerde
eind 1995 een eigen rallycup. Toen werd
meteen gezegd dat het om een project van
drie jaar ging. Inmiddels is het twee jaar
later en heeft de Nissan Micra Challenge
zich in de Nederlandse rallywereld een
uitstekend imago verworven.
Een bont gezelschap van rallyrijders en
rallydebutanten is het er over eens dat de
Challenge nog jaren door moet gaan. Ook
de klassesponsors en de dealers delen die
mening.
Tot het jaar 2001 zal de Nissan Micra
Challenge op een positieve doch nadruk
kelijke wijze aanwezig zijn in het ral
lymétier.
de
GAyito- kAf
member
Oud-Beijerland
Middelhamfs
Goes k'
H&inenoord
Langeweg 5c Tel. 0186 - 61 44 40
Hobbemastraat 1 Tel. 0187 - 48 61 44
Klein Vlaanderen 91 -93 Tel. 0118 - 64 06 84
Wijngaardstraat 50 Tel. 0113 - 23 26 30
Blaaksedijk Oost 12 Tel. 0186 - 60 12 65
MAXIMAAL 1 AANBIEDING PER KLANT, ZOLANG DE VOORRAAD STREKT, GELDIG T/M 31 DECEMBER 1997
Erkend Koni-servicecenter
APK-keuringsstation
Wissenkerke - Telefoon: 0113-371477
Audi 80 S 1800i, trekh.,st.b
143.000 km
1990
Fiat Panda 1000 CLX IE
60.000 km
1992
Fiat Uno 45 iE Turbo,3-drs
75.000 km
1992
Ford Mondeo 1 8i GLX
2x van 1993/1994
Ford Escort 1.4i CL, 3-drs
77.000 km
1991
Ford Fiësta 1.1 i Fun 3-drs
29.000 km
1993
Opel Astra 1.6i GT 74 kw 3-drs
76.000 km
1993
Opel Astra 1 6i GL/1.4i GL
1992/1993
Opel Astra 1.6i GT 5-drs
58.000 km
1993
Opel Corsa 1.2 N 3-drs
80.000 km
1992
Opel Corsa 1.2i city 3-drs
58.000 km
1993
Opel Kadett 1.3 N Club, 5-drs
.130.000 km
1989
Opel Vectra 1.6 GLHB, 5-drs
.133.000 km
1993
2x Peugeot 2051.1
1991/1993
Peugeot 205 1.1 Jubilee Xli 3 drs
.137.000 km
1990
Peugeot 306 XT 1.8,5-drs
99.000 km
1993
Renault Espace 2.2i RN, 5-drs. btw
80.000 km
1994
Renault Nevada TL 1.7
1990
2x Toyota Corollla 1.3 XLi
.1991
Volvo 440 DL 1.8i, 5-drs
73.000 km
1994
Volvo 440 DL 1.7i, automaat. 5-drs
63.000 km
1991
VW Golf 1.6 madison, 3-drs
126.000 km
1990
DIESEL
Opel Vectra TD 1.7, 5-drs
98.000 km
1993
Seat Ibiza 19D. CLX, stuurbekr.
licht met.velgen sunroof
88.000 km
1993
KLASSIEKERS
Vauxhall Victor 101 Super
22.000 km
1965
AUTO'S ONDER 7.500 -
Honda Civic 1.5 GL, automaat
1984
VW Golf 1.6, 3-drs
160.000 km
1986
In-, verkoop bemiddeling van auto's
Wij doen wat anderen beloven
Honda Civic 1.3
1986 4.750,-
Daihatsu Charade
1988 5.650,-
Peugeot 205 1.1
1988 6.250,-
Honda Accord 2.0 EX
1990 8
.950,-
Inruil, financiering en garantie mogelijk.
Geopend ma. t/m vrij. 9.00
-18.00 uur.
Zat. 10.00-16.00 uur
Wij leveren alle auto's met volle tank en APK
Arnesteinweg 41 Middelburg 0118-614804
t:
O
i v*
VREDESTEIN SNOWTRAC
145/70R13
dealer advies prijs
203,-
PROFILE TYRE-
CENTER PRIJS*
DUNLOP SPWS-2 MICHELIN M+S 330
185/65TR15
dealer advies prijs
369,-
PROFILE TYRE-
CENTER PRIJS*
185/65TR14
dealer advies prijs
308,-
PROFILE TYRE-
CENTER PRIJS*
205/60HR15
dealer advies prijs
519.-
PROFILE TYRE-
CENTER PRIJS*
Prijzen incl. montage, garantie en BTW, excl. balanceren, ventielen en verwijderings
bijdrage. Zolang de voorraad strekt,niet in combinatie met andere aanbiedingen.
v TYRECENTER APK en AUTOSERVICE
Goes, De Poel 1,Verrijn Stuartweg 14A, Tel. 0113-215285
Middelburg, Arnesteinl, Herculesweg 13, Tel. 0118-627502
veiuf
BANDEN - BALANCEREN - UITLIJNEN - SCHOKDEMPERS - APK
OLIEVERVERSEN - SPORTVELGEN - ACCU'S - TREKHAKEN - UITLATEN