Nieuwe Rover over half jaar op de markt Lancia Thema exclusieve reislimousine UW ROVER-DEALER VOOR WALCHEREN: ENTON .OVER III r f9S.- li SS Neem geen risico! MEDEDELING Beauty-aanbieding GfvRkGE USTERD GEMAKKELIJK AUTO KOPEN Voordeliger en zuiniger Rover 200 D Autobedrijf Lokstra Stijlvolle Rover 600 als top van de middenklasse OUDENBOSCH MOEDERDAG-TIP 100% Leasing zonder eigen geld cc* Programma Noordmonsterweg 4 Middelburg Tel. 01180-36815 Eig. H. Moolenaar TIMMERBEDRIJF P. BRUIDSKLEDING 998.- MODEHUIS ANNETTE s Nutsbedrijven aan alle verbruikers van de N. V. Delta Nutsbedrijven en Zekatel B.V. Keuze uit 250 occasions tegen groothandelsprijzen Tel. 01652-20555-20527 Gelaatsbehandeling Rug-, nek-, schoudermassage High Five lunch Snelbruiner Sauna-Center bezoek: - sauna - stoomcabine - whirlpools - zonneterras - relaxruimte - gratis zomercocktail MET HET NIEUWE AMERIKAANSE HUUR/KOOP-SYSTEEM VOOR IEDEREEN. 25% AANBETALING, de rest in 12-24 of 36 maandelijkse termijnen. 200 AUTO'S OP VOORRAAD. ALLE MERKEN Informatie: Wljnkorenstraat 7 Roosendaal 01650-62577 Onze garantiebepaling biedt u zekerheid. Om aan de vraag naar de Rover 200 Diesel zonder Turbo te voldoen, heeft Rover Nederland de Rover 218 S Diesel (5-deurs uitvoering) aan het leveringsprogramma toegevoegd. Rover rondt haar vemieuwings-programma af met een topmodel uit de middenklasse de Rover 600. Deze heel nieuwe Rover komt het programma binnen na de 200 en 400 serie maar voor de 800 serie. De 800 is duidelijk de top van de Roverlijn en huist in de hogere klassen met prijzen van 57,5 tot 120 mille. De 200 en 400, resp. het hatchbak en sedan model, zijn echte middenklassers. De 200 start met de 214 voor 29,5 mille, de 400 met de 414 voor 32,9 mille. De nieuwe 600 zal met de 620 starten, een royale sedan met 2.0i 85 kw/115 PK, 172 Nm motor voor een 40 mille. De Rover 600 is in april in Engeland op de markt gekomen, in ons land zal hij begin september leverbaar worden. De Rover 600 is het laatste mo del van een spectaculair vemieu wings-programma van de Rover series. In 1989 is dat begonnen met de komst van de nieuwe Rover 200, zoals al gezegd een middenklasse hatchback model. In 1990 vervolgens kwam de 400, het sedanmodel van de 200. Eveneens in 1990 werd de nieu we 100 uitgebracht, een model in de kleine middenklasse, nog min of meer afgeleid van de Austin Metro. In 1991 kwam de nieuwe Rover 800. Met de nieuwe 800 deed tevens de nieuwe maar klassieke Rovergrille zijn intrede. In 1992 zagen we die grille en styling terug ih de nieuwe 200 Coupé en Cabrio. Ook werd in 1992 de Rover 800 Coupé gein- troduceerd. Nu in 1993 is de afronding van het vernieuwings programma gekomen met de nieuwe Rover 600. Uiteraard heeft deze Rover 600 de styling van de 800 met de klassieke Rovergrille. De grille zal van lie verlee ook zijn intrede maken in de overige Rover modellen. De Rover 600 is een heel nieuw model, dat wel de Rover styling uitstraalt maar niet afgeleid is van een bestaand Rover model. In feite is het wederom een sa menwerkingsmodel met Honda en dus een broertje van de Euro pese Honda Accord versie. Het ex- en interieur van de Rover 600 en Honda Accord verschillen echtér enorm, de techniek is compleet gelijk. De Rover heeft zelfs de gehele aandrijflijn van de Accord. Dus niet alleen onder stel, wielophanging en (voor)wie- laandrijving zijn gelijk, maar ook de motoren te weten Honda mo toren in de 2.0i en 2.3i liter klasse. Overigens mag gerust gesteld worden dat dit ten voor dele van Rover is, immers op de Japanse techniek en dus zeker ook op de Honda techniek, is niets aan te merken. De Japan ners scoren in alle kwaliteits con sumenten onderzoeken (Amerika en Europa) het best. Aldus kan de Rover 600 als kwalitatief hoogwaardige en weinig onder- houds gevoelige auto be- schowud worden. Het enige wat Rover dus nog kon verbeteren was d styling. Het uiterlijk is karakteristiek en ele gant en het interieur is smaakvol en gedistingeerd. Geen saaie grijze kunststof aankleding, geen zakelijk dashboard, maar elegan te kleuren, leder of stof, een smaakvolle afwerking met veel hout vooral in het dashboard en de console. Natuurlijk is dit alle maal een kwestie van smaak en dus subjectief, maar rijdend in de Rover 600 krijg je toch meer het gevoel van distinctie, prestige e.d. dan in een willekeurige, ver gelijkbare Japanner. Het Rover 600 programma kent voorlopig de volgende modellen: 620i, 620 Si, 620 SU, 623 SLi en 623 GSi. De 620i en 620 Si komen in september naar Neder land, voor de overige modellen wordt dat begin 1994. Nog weer later worden de diesel- en turbo versies verwacht. Het verschil tussen de 620i en 620 Si zit hem voornamelijk in de motor. Beiden hebben de geavanceerde Honda 2.0i-16V motor, maar door een ander motormanagement sys teem, andere kleppenstelling en De Rover 200. De Rover 620Si. andere compressie levert de S- versie een hoger vermogen en koppel en mag dus als sportieve re versie worden beschouwd. De 2.0i levert 85 kW/115 PK en 172 Nm, de topsnelheid is 197 km/u, de acceleratie van 0-110 km/u verloopt in 10,8 sec. De 2.0 Si levert 96 kW/131 PK en 178 Nm, de top is 200 km/u, de accelera tie verloopt in 10,2 sec. Erg groot zijn de verschillen ook weer niet, wij reden zowel de 620i als 620 Si en voor het prijsverschil, dat er zeker zal zijn, is de gewone 620i beslist geen straf. Het onderstel van de 600 is eveneens Honda- eigen zeer geavanceerd met on afhankelijk wielophanging rond om, de double wishbone draagarmen, de stabilisatoren voor en achter, schroefveren en schokdempers. De wegligging is dan ook fabelachtig, de 600 rijdt als de spreekwoordelijke trein, een rustig comfortabel wegge drag en dat alles heel stil. Het bochtenwerk levert geen proble men op, als een scheermes is hier het cliché, de besturing is licht, direct en precies. De stuurinrichting is van het type tandheugel en bekrachtigd, de draaicirkel is 11,2 meter. Het remsysteem is diagonaal ge scheiden, eveneens bekrachtigd en kent schijven voor en achter. ABS is een optie evenals een andere veiligheidsvoorziening de Airbag. De transmissie kent stan daard een 5-bak, een 4-auto- maat is hier ook optie. De nieuwe Rover 600 heeft een lengte van f 465 cm, de breedte en hoogte is resp. 172 en 138 cm, de wielba sis meet 272 cm. De 600 weegt rond de 1250 kg, hij mag 500 kg laden en 1200 kg trekken. De Rover 218 S heeft een 1905 cc dieselmotor met een maxi mum vermogen van 49.5 kW/ 67pk en een maximum koppel van 123 Nm. De topsnelheid is 155 km/u. Het gunstige brand stofverbruik is in de stad 6.4 I, bij 90 km 4,5 I en bij 120 km 6,0 I, gemiddeld 5,8 1/100 km ofte wel 1:17. Tot de standaarduitrusting van de Rover 218 S Diesel behoort onder andere een toerenteller, centrale portiersvergrendeling, anti-diefstal/alarmsysteem, ra diovoorbereiding met vier speakers, getint glas rondom met schaduwband in de voor ruit en een 60/40 neerklapbare achterbank. Het dashboard heeft wortelnotehouten pane len. De benzineklep en de koffer ruimte is van binnenuit te ope nen. Het formaat van de wielen is 14" met 175 banden. Boven dien heeft de Rover 218 S Diesel ook nog eens stuurbe krachtiging en elektrisch te be dienen voorste zijruiten. De Rover 218 S Diesel is direct leverbaar voor de prijs van Fl.37.995,-. Behalve de standaardversies hebben alle Thema's ook ABS, de remweg bij een snelheid van 100 km/u bedraagt dan ook slechts 45 meter. De koppeling en schakeling is zeker niet gek voor een Italiaan, het kan soepe ler, maar echte moeilijkheden doen zich niet voor. Tot slot dan weer het hoofdstuk comfort. De Lancia is luxe en comfortabel, maar helaas stoot de vering nogal op korte wegon- effenheden. De goede stoelen en bank vangen veel op, maar niet alles. De ruimte binnenin is rede lijk toereikend, alleen achterin kunnen wat hoofdruimteproble men ontstaan. De koffer is vol doende ruim met 550 liter en heeft een lage tildrempel. De achtebank (van de sedan) kan helaas niet neergeklapt worden, wel is en een skiluik. Het geluid van de motoren en banden blijft binnen te merken, echter wind geruis daarentegen is duidelijk hoorbaar. Eerder hebben wij een test gemaakt van de Fiat Croma en Alfa 164. Als laatste is nu de Lancia Thema aan de beurt. De Thema is voorlopig het enige model van de drie die naast een Sedan ook een Stationwagon kent. Evenals de Fiat en Alfa heeft de Thema begin dit jaar een modernisering ondergaan. De voor- en achterzijde zijn wat aangepast, het interieur is gemo derniseerd en wat completer uit gerust. Het echte nieuws zit hem in de techniek, een vernieuwd onderstel met nieuwe dempers en als optie een nieuw instelbaar veersysteem, een viscokoppeling en nieuwe dan wel vernieuwde motoren. Naast de 2.0ie 8V is er nu een 2.0ie 16V motor gekomen. De 2.0ie 16V Turbo is wat gemoder niseerd. De 3.0ie V6-24V is ge heel nieuw en vervangt de 2.8i V6. De 3.0ie V6 is van Alfa overgenomen en komt mogelijk ook in de Fiat Croma. Tot slot is de 2.5 TD wat vernieuwd en voornamelijk op milieugebied en geluid aangepast. De diverse motorvemieuwigen zien we ook bij de Fiat Croma en Alfa 164, voorgaande weken schreven we daar al over. Behalve de motor versies heeft de Lancia Thema ook nog wat uitvoeringsversies namelijk de Standaard, de LE, LS en LX. Niet elke motorversie kent alle uitvoeringsversies, zo is de 2.0ie 8V er alleen in de Stan daardversie. Het is ook de voor deligste Thema, hij kost Fl.54.485,-, een vriendelijke prijs voor de zakenwereld in verband met de bijtelling. De Lancia Thema is op hetzelfde onderstel gebouwd als de Fiat Croma en Alfa 164. Echt grote verschillen in rij-eigenschappen zijn er niet tussen deze drie au to's alsmede tussen de diverse Thema's onderling. Het onderstel is modem met onafhankelijke De Lancia Thema. wielophanging rondom, stabilisa toren en schroefveren. Het geeft een prima wegligging, evenals de Croma en 164 blijft de Thema goed in de koers op zowel de rechte weg als in bochten. De besturing is licht vanwege de goede niet vage bekrachtiging, het karakter is onderstuurd en geeft geen problemen. De rem men zijn door het gescheiden circuit en schijven rondom prima. Snelle levertijd, vakkundige plaatsing tegen scherpe prijzen Vraag informatie bij: Zandweg 55 - Ritthem - Tel. 01184-78793 Ir Keuze uit honderden. Beslist een grote reis waard. Zandpad 90 Middelharnis. 01870-82431 s Hoofdkantoor Poelendaelesingel 10, 4335 JA Middelburg. Tel. 01180-82111 Onze kantoren zullen gesloten zijn op woensdag 5 mei 1993. ERNSTIGE storingen aan warmwater apparaten kunnen gemeld worden op storingsnummer 01180-38888 en zul len de eerstvolgende werkdag worden hersteld. Storingen Zekatel 01180-38888. Automobielbedrijf J. van Dijk Brabant B.V. Inruil en bemiddeling financiering mogelijk. Tevens mogelijkheid tot huurkoop, v. Dijk Brabant biedt aan gekeurde auto's met 3 tot 12 maanden schrift, garantie. U kunt ons vinden op het industrieterrein achter het Groothandelscentrum, Nijverheidsweg 2, Oudenbosch. Dagelijks geopend van 10.00-19.00 uur. Donderdag koopavond tot 21.00 uur en vrijdag koopavond tot 21.00 uur. Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur Gespecialiseerd in alle merken. Reserveer vóór 9 mei a.s. Keuze uit 400 occasions 10.000 km beurt bij aflevering per fecte garantie (3 mnd. 100%) Showroom iedere avond open tot 19.30 uur Alfa 33 1.3 AuO 100 AuOIOO CO auiom 100 K Audi 100 diesel 51 KW Auö80 55KW Aut»80d«sel Auatm Taxi/Turecar BMW 316 BMW 316i BMW 518- CitroOnBX 14E Citroan BX 16TRS Crtroan BX 190 Citroan Vim Oaf 400 Oaf FA700DE385 Fiat Panda 7 SOL Fiat Croma Turbo 01. Fiat Ducafo Mam Turbo Fiat Panda 750 L Fiar Rrtmo 60 CL F.*Too*aaei Ford Escort CL Ford Scorpio Ford S«rra Ford Sarra 2 3 0 Ford Escort 1 6 O CL Ford Escort 1100 Ford Escort 1600 XR-3. Ford F «sta i 1 Ford F«sta 1 6 0 CL FordOnon Ford S*rra Ford Siarra 2 0 Laser Ford S«arra 2 3 0 CL Ford Siarra CL 16 Ford Siarra CL 2 0 Ford Transit 130 Campe Honda Accord 2 0 EX Sedan Honda Civic 1 51 Sedan Honda imegra 1 5 Sedan Honda VT 600 motor Honda Pratude 2 0 EX Hyundai Scoupe GTXi Hyurda Stellar 1 6 GSL Isuzu Ituzu Pick-up Oaw Cab LadaNiva Mazda 323 Sadan 1 70GL Mazda 626 HB Mazda 626 H0 2 0 Oese. i 190 0 1190 E Mercedes 200 D 20SD-X 1250 D Mercedes L 406 DG s LP 913 L 300 M4*ub*n. Co* 1200 GL Mitsubishi Galant TD M«sut»shi Paiero 2 5 TD Pick Mitsubishi Space Wagon auiom Mitsubishi Gaiant 1600 cc G Nissan Bmebird 2 0 Wagon Nissan Sunny 1 7 D HB Nissan Bluebird 2 0 Nissan Kmg Cab 2.4 D Maandag t/m donderdag 10.00 tot 19.30 uur Vrijdag 10.00 tot 20.30 uur Zaterdag 10.00 uur tot 17.30 uur 1967-1990 1963-1967 1986 1963 1967-1990 1965-'989 1970 1963-1967 1991 1990 1969-1990 1984 1989 1987 1987 1960 1988 1991 1990 1967 1986 1988 1967-1989 1964-1967 1963 1965-1969 1983 1989 1966 1983-1990 1989-1990 1988-1989 1979 1990 1990 1989 1991 1989 1990 1987 1987 1988-1990 1974 1975 1987 1964 1987 1965 1985-1987 1988-1990 1991 Q CC III (0 ÜJ CS H o3 UII- IUIU Nissan Cherry 1965 Nissan Prane li 1964 Nissan Prtmera 2.0 1991 Nissan Sunny 1 7 0 HB 1966 Nissan Sunny 1700 *esei 1986 Nissan Vanette 2 0 D 1990 Opel Omega 1967-1989 Opel Ascona i 6D 1985-1988 Opel Ascona i 6 S 1967 Opel Corsa 1 5 0 1988 Opel Kadett 1 2 SC 1965-1987 Opel Kadett 1.3 NB 1987 Opel Kadett 1 3 NB 1989 Opei Kadett i 3 1986-1988 Opel Kadett 1 6 D Cara 1988 Opei Kadett 1 6 D HB 1985 1989 Opei Kadett 1 6 D Van 1986 Opei Kadett 1 6 SV GT 1987 Ope Kadett 1.7 D 1989-1990 Opei Kadett C 1.6 NZSed 1990 Opel Omega 1967-1988 Opei Omega 2 3 D 1990 Opei Omega 2 3 D Cara. 1969 Opei Omega 2 3 D V an 1988 Opei vectra 1 7 0 1969-1990 Ooe* Vectra C 1 fi NZ 1989-1990 Opei Omega cfcesei 1966-1991 Peugeot 205 GLD IJ 1969 Peugeot 309 GL Pro- H 1986 Peugeot 309 GLD 1966-1989 Peugeot 309 XRD 1990 Peugeot 405 Break GLD 19 1969-1990 Peugeot 405 Break SB 1 ft 1990 Peugeot 405 GL 1 6 1989-1990 Peugeot 405 GLD 1 9 1990 Peugeot 505 B-eak GLD 1986 Pontiac Fiero CP 1984 Porsche 924 1977 Renault 19 GTS Chamade 1990 Renault 21 Turbo D 1987 Renault 25 GTD 1990 Renault 25 TS 1965-1989 Renault Espace Turbo D 1989 Renault T 35 D Master bus 1989 Seat ibiza special 1.2 1991 Suzuk» Vitara JLX Commer 1990 Toyota Canna II2 0 DX 1986 Toyota Corona 1.3 SXl 1986 Toyota Corona 1 8 D 1987 Tnumph Soit* 'e 1500 TC 1977 Volvo 340 D 1986 Volvo 340 1965 Volvo 340 DL 1969-1990 Volvo 440 199C Volvo 440 GL 1969-1990 VohO 480 ES 1987 Volvo 740 d«esei 1990 Volvo 740 GL 1967 1988 Volvo FL 614 1987 VW Po*o 1987 VW Santana C dal 1984 VW Golf CL 1965-1990 VW Golf CL diesei 44 1990 VW Gort diesel 40 KW 1988-1989 VW Passat CL 66 KW 1990 VW Passat diesel 40 K 1967-1988 VW Polo van diesel 1990 DAH LI ASTRAAT 46 MAD E TEL. 01626-83380 5 - Keuze uit plm. 100 auto's - scherpe prijzen - uitstekende inruilprijs. - Garage inspectie - perfecte garantie 3 tot 12 maanden. - Gemakkelijke financieringsvoorwaarden - geen afleveringskosten. - Minimaal 1250.- terug voor uw auto - ook inruil van boot, motor of caravan mogelijk. Audi 80 Diesel83 3.250.- Alfa Romeo 33 88 10.500.- BMW 316i89 16.500.- BMW 324 Diesel Automaat87 13.750.- Ford Escort 1.4 Bravo89 12.750.- Ford Escort 1.6 D CL88 8.750.- Ford Escort 1.385 4.750.- Ford Sierra Sedan Diesel89 13.750.- Ford Sierra XR 4i84 11.500.- Ford Sierra84 5.000.- Ford Sierra 1.687 7.750.- Ford Sierra 2.0 GL85 6.950.- Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel Sedan .91 18.750.- Ford Sierra 2.0i Sedan90 14.750.- Ford Sierra 2.3 Diesel85 6.000.- Ford Scorpio 20 GL LPG 90 16.750.- Ford Scorpio 2.5 Diesel88 9.750.- Honda Accord EX Eurodeck87 10.500.- Honda Civic 1.5 GL Sedan91 14.750.- Honda Civic 1.585 6.750.- Hyundai Stellar 1.688 5.750.- Mazda 626 Diesel85 5.000.- Mercedes 190 D88 21.500.- Mercedes 200 Diesel87 18.500.- Mitsubishi Jeep Pajero TD87 18.500.- Nissan Bluebird 2.088 9.750.- Nissan Sunny 1.6 Sportcoupé87 11.000.- Nissan Sunny Florida 1.7 Diesel .88 8.750.- Opei Kadett 1.690 11.750.- Opel Kadett Diesel86 7.750.- Opel Kadett 1.6 Diesel85 6.500.- Opel Kadett 1.7 D90 13.500.- Opel Ascona 16 S87 7.750.- Opel Rekord 2.0 LPG84 4.750.- Opel Omega 20 SE Automaat89 13.500.- Opel Omega 2.089 13.500.- Opel Senator 3.0 E autom. LPG .85 7.500.- Opel Vectra Diesel90 17.750.- Opel Vectra LPG90 17.750.- Peugeot 405 GL LPG85 14.500.- Peugeot 205 XE85 5.750.- Porsche 924 speciaal uitgevoerd .83 9.750.- Renault 5 TL83 2.750.- Renault 11 GT diesel86 5.000.- Renault 586 6.750.- Renault 5 TL 88 9.750.- Renault 9 GTL89 9.500.- Renault 19 GRT89 13.000.- Renault 25 GTX84 4.750.- Renault 25 TX 89 13.500.- Renault 21 GTL nov90 14.950.- Suzuki Swift 1.3 GL89 10.500.- Suzuki Vitara Cavriolet91 23.750.- Toyota Corolla 1.3 HB90 14.750.- Volvo 340 84 2.500.- VW Golf89 13.500.- VW Golf Diesel89 13.500.- VW Passat LPG90 17.750.- VW Passat TD90 18.950.- Diverse inruilers: BMW 51883 2.500.- Citroën BX 16RS84 3.000.- Datsun Bluebird Diesel83 2.500.- Ford Escort81 2.000.- Honda Accord80 1.250.- Ford Taunus 1600 Lux80 750.- Mitsubishi Tredia 1.4 GLX84 2.000.- Opel Ascona82 1.500.- Opel Manta82 1.500.- Volvo 343 82 1.250.- VW Golf Automaat950.- VW Passat diesel 81 1.650.- Toyota Corolla Coupé81 1.500.- Starlet82 1.350.- Motor Suzuki GSX 400 F 4 Cyl83 3.500 - Tour Caravan Büstner voortent .83 6.000.- Tevens auto's te koop gevraagd. Ons adres: Wijnkorenstraat 7, industrieterrein Majoppeveld Zuid, zijstraat Rucphensebaan, Roosendaal. Tel. 01650-62577/62679. Wij zijn dag. geopend van 10-19 uur. Zaterdag van 10-17 uur. Vrijdag koopavond. Graag tot ziens bij

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1993 | | pagina 8