Gewoon dat Volvo-gevoel krijgen" Ons werk mag niet gezien worden CAR Auto-Poppe Walcheren B.V. Autobedrijf Joosse AUTOBEDRIJF KLIP U prijst zich blij dat-ie door een Volvo-medewerker is ingereden. Autobedrijf Dekker KWALITEITS OCCASIONS Financierinqsvoorbeeld. SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 18 NOVEMBER 1992 314 Industrieweg 17 - Vlissingen - Tel. 01184-13434 AUTOMOBIELBEDRIJF VAN FRAASSEN B.V. PRES. ROOSEVELTLAAN 768, VLISSINGEN. TEL: 01184 - 16679. 440 DL 1.7 juli 440 DL 1.7 juli 440 DL 1.7 maart 440 1.6i mei - 1991 rood - 1991 rood - 1991 zw. metallic - 1992 antraciet Opgepast: de fiscus maakt volgend jaar van uw nieuwe auto een melkkoe! Gildeweg 22, 4383 NK Vlissingen. Tel. 01184-19610 Ford weet wat u beweegt. Gildeweg 20 - Tel. 01184-19420 - Vlissingen V oIvo Company Cars va 26 500 'en,e s,aat' ^e' zo n 20.000 km op de E SCHELDEBODE ZZpïr matxAf </e M^r lyixj •trtc/ent/ Opel Vectra 1600 inj., 5-drs. LPG'90 Opel Kadett 1400 inj., 3-drs. 18000 km '91 Opel Kadett 1300 inj., 5-drs. caravan'89 Opel Kadett 1600 inj., 4-drs. LPG'90 Opel Kadett 1600 inj. 3-drs. automaat'88 Opel Ascona 1600 S, 4-drs'87 Opel Ascona 1600 S, 4-drs. LPG'86 Opel Omega 2.0 inj., automaat'87 Opel Kadett 13 S 3-drs'88 Nissan Sunny 1700 diesel Florida'87 Nissan Sunny 1700 diesel 4-drs. SLX'86 Nissan Sunny 1600 GT'90 Nissan Sunny 1300, SLX, div. acc'89 Ford Scorpio 2.0 CL, 5-drs'89 Ford Sierra 2.0 GL, 5-drs'89 Ford Sierra 1.6 Laser 5-drs'84 Ford Sierra 1600 L, 5-drs'86 Ford Sierra 1600 L, 5-drs'85 Ford Escort 1400 Bravo, 3-drs87 Ford Escort 1400 inj., 3-drs'89 Ford Fiesta 1100 inj., 3-drs'90 Volkswagen Golf Turbo diesel, 3-drs'87 Volkswagen Golf 1300 CL, 3-drs'89 Volkswagen Polo Fox 1100'89 Peugeot 405 GRI div. acc'89 Peugeot 205 Mint, 3-drs'90 Renault Nevada TL Stationcar'89 Renault 11 TL, 5-drs'85 Toyota Carina II 1600 16 V, 5-drs'90 Volvo 440 GL, 5-drs'89 Mitsubishi Galant 1800 GL, 5-drs'89 Mercedes 300 TD Combi, 3 banken'85 Mercedes 230 E div. acc'84 Tevens div. goedkope inruilauto's met APK. Zuidweg 7 Aagtekerke Tel. 01188-3434 Autoverkoop en (schade)reparatie alle merken. m Tot en met 6 december aan staande doen we u een dijk van (Niet-doorlopend krediet.) bij minimale aanbetaling van 50% van de koopsom. Daarnaast een aanbod bij de aankoop van uw nieuwe Ford Sierra. Maar Prijs bij contante betaling: Inruilwaarde: Kredietsom: f 37.250,- f 19.250.- f 37.250.- f 10.250,- f 18.000,- f 27.000.- biedt Ford Credit u de mogelijk heid tot meerjarige financiering liefst 24 maanden met 0% rente voor de Sierra Solar of Sierra Effectieve rente op jaarbasis Looptijd Krediet som Krediet ver goeding Prijs bij verkoop op afbetaling* Termijn per maand met 5,9% en 7,9% effectieve rente op jaarbasis bij aanbetaling van De binding bij het bedrijf is heel belangrijk bij Van Fraassen. Zo'n Volvo ski-open is een voorbeeld van inspelen op de interesses van de klanten FOTO: HARRY DE LANGE VLISSINGEN - Vroeger, ja vroe ger was het geen probleem in de autobranche. Het arsenaal aan automerken beperkte zich tot een handvol Europeanen en een verdwaalde Amerikaan. 'Echte' dealers waren er nau welijks. De eigenaar/directeur van de plaatselijke garage was meestal zelf chef-monteur en als er meer dan twee, hooguit vier auto's in de verkoopruimte stonden was dat het aanbod waar de automobilist in spé het mee moest doen. Kijken, laat staan kopen bij een garage buiten de regio kon op zijn minst tot een 'zonde' worden gerekend. Zoiets dééd je ge woon niet. Een heuse auto show van diezelfde garage was dan vaak ook niet meer dan de auto('s) oppoetsen, de monteur in het nette pak en dat was het dan. Het dorp stroomde van zelf wel uit. Inmiddels is er wel het een ander veranderd. De consument is dui delijk kritischer en mondiger ge worden, weet inmiddels het een en ander over de automobiel, is ook niet te beroerd om buiten de regio een auto te kopen en de garagisten zijn veranderd in dealers met managers, verkoop leiders. De monteurs die vroeger met bij wijze van spreken een roestige spijker een wagen weer aan de pruttel kregen zijn veran derd in specialisten en super techneuten. Een receptioniste wijst de klant de weg en het scala aan merken, kleuren en de uitvoering van de auto's vraagt om een wegwijzer. Importeurs met een gevestigd merk stellen hoge eisen aan hun wederverko pers, nieuwkomers stellen wat minder eisen maar zodra het merk op de Nederlandse markt een vaste plek heeft gevonden worden ook hun eisen hoger. De dealer moet daar konstant op inspelen, aan het personeel wor den steeds hogere eisen gesteld en dat alles om die ene consu ment nu net in die ene auto te krijgen en vooral te houden. En in die strijd om die autogul den wordt de houding van de dealer ten opzichte van de con sument steeds belangrijker. Het kopen omdat die verkoper zulke mooie blauwe ogen heeft ligt allang achter ons en de consu ment beslist op rationele gron den welke hij auto hij neemt. Of niet? Jurgen Richter, algemeen bedrijfsleider van Volvo-dealer Van Fraassen in Vlissingen heeft daar zo zijn eigen filosofie over. „De mensen beslissen wel dege lijk op emotionele gronden welke wagen ze kiezen. Ook spreekt nog steeds die basis van vertrou wen die de klant in je heeft. Vroeger kende de garagist iedere klant die hij had en iedereen kende ook hem. Dat schepte een band. En ook al bulken we van de auto's, worden de showrooms steeds mooier en de dealers groter, als je die band met je klanten niet hebt valt alles uiteen. Regelmatig worden er door dealers enquêtes onder de klanten gehouden met soms ver rassende uitkomsten. Hier een aardig voorbeeld: een mevrouw vindt het een pluspunt van ons dat onze receptioniste haar bij het winkelen bij haar naam her kende en goeiendag zei. Onze receptioniste krijgt van mij dan ook een pluim. Een ander voor beeld waar je je nooit in moet vergissen is het uiterlijk van de mensen. Iemand met een be smeurde overall moet dezelfde behandeling krijgen als iemand in een driedelig pak. Gewoon be leefd zijn en blijven. Natuurlijk mag een gesprek met een klant best pittig zijn als het maar niet in drammen ontaard. De klant wil -[herkend worden, wil best die vertrouwensrelatie met je aan gaan, maar behandel hem dan niet als een nummer'. Al onze klanten hebben een naam en met die naam worden onze klanten dan ook aange sproken. Klanten worden, zo de situatie dat vereist, door ons ge haald en gebracht. Dat zijn sim pele zaken die bewezen hebben te werken". Dat auto's worden gekocht op rationele gronden kan volgens de onderzoekers best zo zijn, maar daar zet Rich ter zo zijn vraagtekens bij. „Je kunt met de klanten praten over alle plus- en minpunten van een auto en elke auto heeft wel iets wat een andere wagen nu weer En mocht u eens schade hebben, dan kunt u daar ook op vertrouwen: wij maken auto's weer als nieuw. In een landelijke keten van de beste reputaties in ons vak. Met een nieuwe benadering in auto- schade-herstel. Met kennis en kunde. Met kostenbewaking en efficiency. Met hart en ziel, service en zorg. Met Care! SCHADESERVICE v/h Autoschade van de Ree. Klevcrskerkseweg 3-5 g 4338 PA Middelburg Tel. 01180-13564 Fax 01180-23087 GT, de Sierra's met alles erop en eraan, tot en met schuif/kan- teldak en een Philips radio/ 24 mnd 24 mnd 24 mnd 36 mnd 48 mnd 48 mnd f 16.000,- f 18.000,- f 20.000,- f 27.000,- f 20.000,- f 27.000,- f 0,00 f 0,00 f 1208,80 f 2.437,20 f 3.263,20 f 4 406,40 f 37.260,00 f37.250,00 f 38.458.80 f 39.687,20 f 40.513,20 f 41.656,40 f 666,67 f 750,00 f 883,70 f 817,70 f 484,65 f 654,30 minimaal 25% van de koopsom. Het slechte autonieuws voor 1993 al gehoord? Het kabinet overweegt om de lege schatkist bij te vullen door met ingang van 1 januari aanstaande de BPM in te voeren. Dat wil zeggen de 'Belasting Personenauto's en Motorrijwielen'. En dèt wil weer zeggen dat u vanaf 1 januari als koper van een nieuwe auto weer extra wordt uitgemolken Goed om daarover snel bij ons te komen praten. U vindt ons daarbij helemaal aan uw zijde. Oók wat de inruilprijs van uw huidige auto betreft en ook voor een plezierige financiering. Ook voor ons is de voorgenomen BPM immers een kwade zaak. Maar samen met u kunnen we er gelukkig nu nog voor zorgen dat u er volgend jaar geen nadeel van onder- CD-speler. De aanbieding geldt Totaal van kredietsom, kredietvergoeding en mruilwaarde. net niet heeft. Zakelijk gezien kun je praten over het verschil in kilometerprijs tussen de diverse merken. Maar toevallig is het nog steeds zo dat de vrouw in de meeste gevallen de kleur van de wagen bepaalt en als je de men sen recht op de man/vrouw af vraagt waarom ze nu precies in dat merk auto rijden en alle tech nische zaken overboord gooit krijgt je toch als antwoord dat de auto 'zo lekker rijdt'. Dat is dus duidelijk een antwoord dat abso luut niet rationeel is maar alles heeft te maken met 'gevoel'. Vandaar dat wij een vloot aan demonstratiewagens hebben. Een dure grap, maar dat moet nu eenmaal vinden wij. Een proefrit- je naar Goes en terug stelt niets voor. Als we alles met een poten tiële klant hebben besproken moet er wel in een auto worden gereden. Zeker bij zakelijke rela ties. Zelf ondervinden hoe de wagen zich gedraagt op een nor male werkdag. Gewoon even dat Volvo-gevoel krijgen. Het werkt. We moeten gewoon als dealers meer aandacht geven aan die kleine dingen die het hem doen en een duidelijke interesse tonen in onze klanten. Van alles wat de klanten zeggen kunnen we leren. En dat doen we ook. Het gaat natuurlijk niet helemaal op, maar goed beschouwd koop je dan ook geen Volvo, maar een auto bij Van Fraassen". Dus eigenlijk toch weer terug naar vroeger. Boeoeoeh! Afgebeeld is de Sierra GT vanaf f 39.910,-. Prijzen incl. BTW, excl. kosten rijklaar maken. Zes jaar garantie tegen doorroesten van binnenuit. Wijzigingen voorbehouden. Ford Credit neemt deel aan het Bureau Kredietregistratie te Tiel om gegevens m.b.t. kredietwaardigheid op te vragen. \r /-i Volvo Company Cars verkeren in excel- telleren nauwelijks ouder dan I jaar. Bovendien zijn Volvo Company Cars afkomstig van Volvo-mede- werkers. En dus perfect onderhouden. De bescheiden prijzen zijn dan ook een aangename verrassing. Bij elke occasion krijgt u het Volvo Paspoort voor Zekerheid: Afleveringsinspectie APK/-VVN- keuring Volvo/Bovag-garantie en omruilgarantie Nationale Autopas (geregistreerde km-stand) Zomer- of wintercontrolebeurt Volvo Touring Service.

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1992 | | pagina 14