IPS
Tien dagen
Auto-Rai
Hyundai Lantra
is wereldprimeur
Volvo brengt trots
de nieuwe 900-serie
Nieuwe Mazda 121
Opel staat stevig
op de eerste plaats
Renault Clio nu
al een succes
Nieuwe ÏOO staat
centraal bij Audi
Ruime middenklasse sedan
Populaire 340 nog steeds leverbaar
Debuut voor Europa op de Rai
Favorit Stationwagon
primeur voor Skoda
Wereldprimeur op de Rai
Auto van het jaar centraal
SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 6 FEBRUAR11991
313
(CONSUMENTEN J
AülORA\
Van 7 t/m 17 februari is er weer
de personenauto tentoonstelling
in het Amsterdamse Rai Com
plex, beter bekend als de Auto-
Rai. Niet minder dan 125 expo
santen zullen er de auto promo
ten. De Rai laat de auto zeker
niet los. In deze moeilijke tijd
voor auto en automobilist zal er
vooral veel informatie worden
gegeven over de auto en het ver
keer in samenhang met het mi
lieu. Fel stelling wordt betrok
ken tegen de auto als enige ver
vuiler.
Op de Rai zullen allerhande or
ganisaties aanwezig zijn ter ver
dediging van de Auto zoals de
Rai-organiatie zelf, Stichting
Weg, de Bovag, Focwa, Knac,
ANWB, Pro Auto e.d. Echter
informatie zal op deskundige
wijze gegeven worden, onder
bouwd met cijfers. Het moet al
dus de Rai afgelopen zijn de
auto als enige en grootste zon
debok af te schilderen. Aller
hande cijfers van verschillende
instanties uit de gehele wereld
wijzen uit dat de auto als ver
vuiler van alle milieu-vervuilers
slechts 10% tot bij de meest on
gunstige cijfers 20% voor haar
rekening neemt. Ruim 80%
moet dus elders gezocht wor
den. Overheid en milieu-organi
saties zouden er goed aandoen
toch tenminste ook die 80% te
benoemen en aan te pakken. De
autofabrieken zullen al het mo
gelijke doen de auto zelf milieu-
schoner te maken en de organi
saties denken mee en dragen
oplossingen aan het gebruik te
rug te brengen.
Behalve uitgebreide informatie
over de auto, autorecreatie, ver
keer en milieu staat de auto zelf
natuurlijk in het middelpunt
van de belangstelling. Het expo
sitieprogramma luidt: Personen-
en combinatieauto's, onderde
len en toebehoren voor deze au
to's, alsmede handgereedschap
pen. De expositie beslaat alle
negen hallen van het Rai ten
toonstellingscomplex en heeft
een oppervlakte van 65.000 m2.
Er zijn vele automerken, 57 in
totaal, aanwezig afkomstig uit
14 landen. Deze landen zijn
Bondsrepubliek Duitsland,
Frankrijk, Groot-Brittanni-,
Itali—Japan, Joegoslavi-, Ko
rea, Nederland, Polen, Spanje,
Sovjet-Unie, Verenigde Staten,
Zweden, Tsjechoslowakije.
De auto Rai is er van donder
dag 7 tot en met zondag 17 fe
bruari 1991. De openingstijden
zijn dagelijks van 10 tot 17 uur
en van 19 tot 22 uur. Op zater
dagen en zondagen van 10 tot
17 uur.
De toegangsprijs voor een een
malig bezoek aan de tentoon
stelling bedraagt 13,- per per
soon. Houders van de PAS-65
en jeugd van 4 tot en met 11
jaar, mits onder geleide, en
groepsbezoek, mits van tevoren
aangemeld (minimaal 20 perso
nen) betalen 10,- per persoon.
Voor degenen die de expositie
uitsluitend 's avonds tussen 19
en 22 uur bezoeken geldt een
entreeprijs van 10,- per per
soon, terwijl het reductietarief
7,50 bedraagt. Aan te bevelen
is zeker gebruik te maken van
de aantrekkelijke Trein Plus
Toegang regeling.
Bezoekers van de Amsterdam
Auto RAI die met de eigen auto
naar de tentoonstelling komen,
wordt aangeraden de parkeer-
aanwijzingen stipt op te volgen.
Tijdens de tentoonstellingsuren
rijden er pendelbussen van en
naar de parkeerterreinen in de
omgeving van het tentoonstel
lingsgebouw. Het vervoer met
deze bussen is gratis.
Deze Rai-Special
is weer samengesteld
door Auto-redakteur
Leo de Ruiter
Hyundai brengt naar eigen zeggen
een wereldprimeur naar de Rai. Het
is de nieuwe Lantra, de ruime mid
denklasse sedan van Hyundai, die
nog nergens ter wereld is tentoon
gesteld. De Lantra is een heel nieuw
model in een heel nieuwe klasse
voor Hyundai. Hij vult het gat op tus
sen de Hyundai Excel en de Hyundai
Sonata. De Lantra meet Ixbrxh
436x168x139 cm, de wielbasis is 250
cm. Hij wordt met een 1.5i en 1.61
motor gebracht en start met de 1 JSi
GL 5-bak voor slechts ƒ25.550,-.
In eigen land heeft de Hyundai Lantra
Het grote en trotse nieuws van Volvo
is natuurlijk de nieuwe 900 serie, die
eind vorig jaar werd geïntroduceerd.
De 900 is het topmodel en wordt ge
bracht als 940 en 960.
De 700 serie blijft gewoon daarnaast
bestaan. Evenals natuurlijk het pro
gramma 200, 300 en 400. Twee lopen
op .hun laatste benen de 240 en 340,
maar of en wanneer zij vervangen wor
den is nog niet bekend. We nemen het
Volvo programma voor 1991 even
door.
Volvo 340-serie
De Volvo 340-serie is bezig aan zijn
laatste produktiejaar. In 1989 werden
er in Europa nog circa 58.000 exem
plaren van de 340 Hatchback ver
kocht. De Volvo 340 is in 1991 lever
baar in een drie- en vijfdeurs uitvoe
ring met 1,4 liter carburatiemotor met
katalysator en een handgeschakelde
vijfsnellingsbak. De 340-serie is ook
leverbaar met Volvo's Continu Varia
bele Transmissie.
Volvo 400-sorio
Het nieuws van Volvo voor de 400-se
rie mag zeker uniek worden genoemd.
Als eerste autofabrikant biedt Volvo in
de middenklasse extra veiligheids
voorzieningen aan, die zelfs in de top-
De Volvo 940 voor 1991.
klasse nog geen gemeengoed zijn: een
airbag voor de bestuurder en een au
tomatische gordelaanspanner op bei
de voorstoelen. De introductie van
deze belangrijke opties, valt samen
met een uitbreiding van een aantal
specifieke veiligheidsvoorzieningen en
accessoires. De 400-serie omvat de
De Mazda 121 GLX Cabrio Top.
Opel heeft voor begin 1991 nog niet
veel nieuwe te melden, pee halver
wege het jaar wordt de opvolger van
de Kadett verwacht, die dan een
nieuwe naam Aetra zal krijgen. Maar
dat wil niet zeggen dat Opel niets te
bieden heeft. Integendeel de ver
nieuwde Coraa is nog maar net op de
markt en de vernieuwingen aan de
Omega zijn ook nog maar een enkele
maand oud. Daarbij is er een nieuwe
versie aan de Omega Stationwagon
toegevoegd, de uiterst luxe en spor
tieve 3.0i-24V.
De Omega Stationwagon 3.0i-24V be
leeft zijn primeur op de Personenauto
Rai. Het is een uiterst luxe en comfor
tabele reiswagen met een krachtige
3.0 liter V6 injectiemotor met 24 klep
pen. het vermogen is 150 kW/204 PK
en het koppel 270 Nm. de topsnelheid
bedraagt zo'n 240 km/u, de accelera
tie van 0-100 km/u verloopt in 8 sec,
de wagen kan ruim 500 kg laden en
1700 kg trekken. Overigens huist de
zelfde 3.0i 24V motor ook al in de
Omega Sedan en in de Senator, voor
de Omega Stationwagon is hij nieuw.
Verder vindt U in de Omega (zowel se
dan als stationcar) de 2.0i, 2.4i, 2.6i en
normale 3.0i motoren alsmede de 2.3
diesel en turbodiesel. De Omega start
met de 2.0i sedan voor 42.950,-.
De Corsa is, zoals we al melden, pas
najaar vorig jaar geheel vernieuwd.
Qua ex- en interieur is hij flink gemo
derniseerd, wat de techniek betreft
zijn vooral de motoren onder handen
genomen. Het zijn nu allen milieuvrien-
De Opel Omega Station Wagon.
delijke injectiemotoren met geregelde'
3-weg katalisator, exclusief de diesel
uiteraard. Er is een keuze uit een 1.21,
1.41,1.61,1.5D en 1.5TD versie. De
Corsa start bij 18.750,-.
De Kadett blijft nog het hele jaar lever
baar in vele modelversies 3-, 4- en 5-
deurs, hatchback, sedan, stationwa
gon en cabriolet, motoren 1.41,1.6i,
1.8i, 2.0i, 2.0M6V, 1.5TD en 1.7D. Te
vens zijn er een groot aantal aktiemo-
dellen voor speciale prijzen zoals de
Frisco, de Beauty en de Cabrio en
speciaal voor de Rai de Expression en
de Champion. De Kadett start met de
3-deurs 1.4i voor 23.750,-.
De Vectra en de sportcoupé Calibra
zijn zeer goed gaan lopen. Door de
grote vraag waren er aanvankelijk wat
leveringsproblemen, maar die zijn nu
voorbij. De populariteit neemt echter
beslist niet af. De wagens zijn ware
trendsetters gebleken voor andere
merken. De Vectra start met de 1.6i 4-
deurs voor 32.300,-, de Calibra met
de 2.0i voor 51.500,-.
In de topklasse tot slot brengt Opel de
senator. Hij is er met 2.6i, 3.0i en 3.0i-
24V motor. Het basismodel is al zeer
luxe en compleet, niettemin is er toch
nog een superluxe versie de CD. De
Senator start met de 2.6i voor
68.500,-.
Alle genoemde Opeltypen vindt U bij
de Opeldealer, hij is echter ook dealer
van het Japanse merk Isuzu met be
stel- en personenbusjes, pick-ups (met
enkele, anderhalf en dubbele cabines)
en luxe terreinwagens, de bekende
Trooper.
Opel kent een garantietermijn van 1
jaar all-in en 6 jaar op de carrosserie.
Mazda heeft voor 1991 een echte pri
meur, de nieuwe 121. Voor Europa
beleeft dit wonderlijke nieuwe model
zijn debuut op de Pereonenauto Rai
te Amsterdam. Met de nieuwe 121
gaat Mazda een nieuwe richting in,
namelijk het zich willen onderschei
den. Geen dertien in een dozijn mo
dellen meer, maar durven iets an
ders, iets karakteristieks te brengen.
Voor velen zal het dan ook even
wennen zijn aan de nieuwe 121.
De nieuwe 121 is een moderne auto
vooral gebouwd op gebruik. Het is een
auto in de kleine middenklasse echter
geen 3- of 5-deurs hatchback model
maar een 4-deurs sedan. De auto
moest compact blijven zodat de koffer
wat geknepen overkomt vooral omdat
de achterzijde door de rondingen toch
voldoende plaats moest bieden. De
term bolhoedmodel dient zich dan al
gauw aan. De 121 zit echter voortref
felijk en biedt zijn afmetingen in ogen
schouw genomen voldoende ruimte,
daarnaast rijdt hij uitstekend. De tech
niek is zeer modern, een geavanceerd
onderstel met forse wielbasis en een
nieuwe 1.3i vier cilinder 16 kleppen
motor met geregelde 3-weg katalisator
met keuze in 40 kW/54 PK of 54
kW/73 PK.
Naast de nieuwe 121 brengt Mazda de
complete serie 323,626 en 929 alsme
de de sportwagens MX5 en RX7. In de
323 zijn er speciale 1.6i GLX aktiemo-
dellen in de kleuren rood en zwart en
natuurlijk is er de populaire 323 F en
de 323 Formule 4. In de 626 de beken
de sedan, hatchback, coupé en sta
tioncar versies in alle uitvoeringen,
maar ook in aktie- of speciale model
len zoals de 626 Millionaire, de 626
2.2i 12V Ares, de 626 Exced en de 626
LPG. In de 929 serie is er nu alleen het
topmodel met de 3.0i V6.
De garantietermijn van Mazda is 3 jaar
all-in en 6 jaar op de carrosserie, voor
meer informatie kunt u bij Uw dealer
terecht.
440, 460 en 480, resp. hatchback, se
dan en coupé.
Volvo 240-$erie
Voor modeljaar '91 heeft de Volvo 240
geen wijzigingen ondergaan. Het gam
ma bestaat nog steeds uit de vier-
deurs sedan en de vijfdeurs stationcar,
met naar keuze een 2,3 liter injectie
motor met katalysator of een 2,4 liter
zescilinder dieselmotor.
Volvo 700-serie
De Volvo 740 blijft in 1991 in het leve
ringsprogramma en is nu ook verkrijg
baar met een nieuwe 2,0 liter injectie
motor, de B200F. Deze krachtbron le
vert een vermogen van 82 Kw/111 pk
bij 5.700 min-1. Daarnaast is de 740
leverbaar met de 2,3 liter injectiemo
tor van 96 Kw/130 pk en de D24 die
selmotor van 60 Kw/82 pk.
Volvo 940-mtw
De 940-serie van Volvo is een treffen- /i
de combinatie van veiligheid, betrouw
baarheid en duurzaamheid, op elegan
te wijze vormgegeven. Het moderne,
functionele ontwerp biedt goede aëro
dynamische eigenschappen, zonder
enige concessie te doen aan het com
fort van de inzittenden. De veiligheid
van een veiligheidskooi voor de inzit
tenden, voorgeprogrammeerde kreu-
kelzones en stalen buizen in de portie
ren voor bescherming bij aanrijdingen
van opzij. De Volvo 940 is leverbaar in
drie luxe-niveaus, GL, GLE en Turbo,
en kan naar keuze geleverd worden
met vier benzinemotoren en twee die
selkrachtbronnen. Aan de basis van
het gamma staat de GL, die leverbaar
is met de nieuwe tweeliter injectiemo
tor (82 Kw/111 pk) of de vernieuwde
2,3 liter injectie motor (96 Kw/130 pk).
De Volvo 940 GLE wordt geleverd met
de bekende 2,3 liter viercilinder motor
met dubbele bovenliggende nokke-
nassen en zestien kleppen. Deze
krachtbron heeft een-vermogen van
114 Kw/155 pk bij 5.700 min-1. Aan
de top van de serie staat de 940 Tur
bo, met een 2,3 liter viercilinder motor
met turbocompressor en intercooler,
die 121 Kw/165 pk levert bij 4.800
min-1. De dieselversies van de Volvo
940 beschikken beide over de 2,4 liter
zescilinder turbodieselmotor. De 940
GL Turbo Diesel levert 80 Kw/109 pk
en de GLE-versie, die voorzien is van
een intercooler, biedt 90 Kw/122 pk.
Volvo 960-serie
Aan de top van het Volvo leverings
programma staat de in het najaar
1990 geïntroduceerde 960-serie. De
960 bouwt voort op Volvo's ontwerpfi-
losofie, waarbij veiligheid en functiona
liteit hand in hand gaan met een ele
gante vormgeving. De 960 is uitge
voerd met een z.g. 6 cilinder. De zesci
linder lijnmotor is uitgerust met dub
bele bovenliggende nokkenassen en
vier kleppen per cilinder en levert 150
Kw/204 pk bij 6.000 min-1. De trek
kracht bereikt een maximumwaarde
van 267 Nm bij 4.300 min-1 en al bij
iets meer dan het stationaire toerental
is tachtig procent van het koppel aan
wezig. Over een zeer groot toerenbe-
reik beschikt de nieuwe zescilinder
dus over een aanzienlijke vermogens
reserves.
de naam Elantra wat weer is afgeleid
van Elan en Transport. In Europa
mocht de naam Elantra vanwege de
verwarring met de Lotus Elan niet.
De Lantra is een op Europese leest
geschoeide auto, hij heeft aërodynami
sche lijnen, een moderne sedanvorm,
en sportief onderstel vooral aangepast
aan de Europese, enigszins sportieve,
rijstijl. Overigens zijn met de komst
van de Lantra ook de onderstellen van
de Pony, de Excel en de Sonata aan
gepast. Ook deze zijn sportiever ge
worden door stijvere vering, stuggere
schokdempers, stabilisatorstangen
e.d. De nieuwe Scoupé (de coupé af
geleide van de Pony/Excel) is zelfs
verkrijgbaar met een verlaagd, extra
sportief, onderstel. De Lantra is in een
klasse gehuisvest waar hij zal moeten
kunnen concureren met de Opel Vec
tra, Ford Sierra, Peugeot 405, Nissan
Primera e.d. Vandaar dat de Lantra
zeer compleet wordt aangeboden,
zeer ruim en comfortabel is, van de
modernste technieken is voorzien,
door strenge kwaliteitseisen een laag
kostenpatroon heeft en een prima ga-
rantie (3 jaar all-in en 6 jaar op de car
rosserie) en service (2 jaar gratis 24-
uurs Euroservice) kent. Het meest in
teressante Is natuurlijk de prijs
ƒ25.550,- voor de 1.5i GL en
ƒ29.950,- voor de 1.6M6V GLS.
De overige Hyundaimodellen, de Pony,
de Excel, de Scoupé en de Sonata zijn
voor 1991 ook onder handen geno
men. Ze zijn gemoderniseerd en waar
nodig verbeterd. We noemden U al het
nieuwe moderne en aangepaste on
derstel onder de Pony, Excel en Sona
ta. Damaast is de Excel ook uitwendig
gemoderniseerd en verfraaid en de
Sonata inwendig o.a. door een Euro-
peser interieur met een Europees
dashboard.
De Hyundai Lantra.
Bij Renault itaat voor 1991 en dut
ook op de Rai de nieuwe Clio cen
traal. Het is voor het eerst dat de nog
jonge auto van het jaar 1991 wordt
tentoongesteld. De Cl» zal dit jaar
nog een aantal uitbreidingen kennen
met name luxe, snelle en sportieve
versies. Niettemin is de keuze in de
Clio al erg groot en dat blijkt ook uit
het enorme succes dat de auto reeds
ondervonden heeft.
De Clio is verkrijgbaar in 3- en 5-deurs
modellen en in de motorkeuze 1.2i,
1.4i en 1.9D. In uitvoeringsversies zien
we een RL, RN en RT. Aan uitbreidin
gen in motoren zien we in elk geval
een 1.8i en 1.8i-16V, zij zullen tevens
een uitbreiding in uitvoeringsversie ge
ven namelijk de luxe Clio Baccara met
de 1.8i motor en de sportieve Clio 16V
met de 1.8i-16V motor, mogelijk staan
de luxe en sportieve versies ook op de
Rai. De 1.8i motor levert 70 kW/95
PK, 142 Nm, de 1.8M6V 98 kW/136
PK, 158 Nm. De nieuwe Clio start ove
rigens met de 3-deurs 1.2 RL voor
19.995,-, de 5-deurs is (steeds)
800,- duurder. Wie toch nog wat
voordeliger uit wil zijn kan nog kiezen
voor de vertrouwde Renault 5. Hij blijft
in het programma in uitsluitend de 5
Campus uitvoering. Deze 3-deurs 5
met 1.4i 43 kw/60 PK motor kost
slechts 18.995,-
Bijzonder populair is de Renault 19, er
is grote vraag naar zowel de hatch
back als de sedan. In motorkeuze is er
de 1.4i, de 1.7i in mono- en multipoint,
de 1.8i-16V en de 1.9D. De Renault 21
kent niet de 1.4i motor, wel beide
1.7i's en de 2J)i met en zonder turbo,
de 2.2i, de 1.9D en de 2.1 D met en
zonder turbo.
Speciaal voor de Rai wordt tentoonge
steld het sportieve prototype de Lagu-
na, het is een roadster met midden
motor achter de voorstoelen en ach
terwiel-aandrijving.
Met de introductie van de Favorit
Van maakte Skoda zijn entree op de
zakelijke markt Koeriersdiensten,
het midden- en kleinbedrijf en over
heidsinstellingen maken inmiddels
gebruik van deze praktische auto.
Een logische volgende stap voor de
Tsjechische fabriek is het uitbrengen
van een stationwagon: de Skoda Fa
vorit U LS Estate.
Bij een gelijk blijvende wielbasis werd
de achterkant met 40 centimeter ver
lengd. Hierdoor beschikt de Favorit
Estate met neergeklapte achterbank
over een laadruimte van maar liefst
1.300 liter. Vier deuren en een ruim
bemeten achterklap maken het inte
rieur en de laadruimte optimaal be
reikbaar. Deze auto geeft niet alleen
de ondernemer de ruimte, ook voor
vakantie, sport en vrije tijd onder
scheidt de Estate zich als een veelzij
dig vervoermiddel.
De Favorit Estate beschikt, net als de
andere modellen uit de Favorit-serie,
over een zuinige 1,3 liter motor, gere
gelde drieweg-katalysator met lamb-
da-sonde die aan de strenge US 83 ei
sen voldoet, voorwielaandrijving en
een vijfversnellingsbak. Met zijn prijs
van 19.995,- is de Favorit Estate de
eerste stationwagon onder de 20.000
gulden. De favorit Van is er al voor
13.626,- en de Favorit 1.3 E 5-deurs
hatchback al voor 14.995,-. Maar er
is nog veel meer. De Skoda garantie is
maar liefst 2 jaar en 6 jaar op de car
rosserie. Wie zijn Favorit na maximaal
twee jaar inruilt voor een nieuwe Sko
da, krijgt 70% van de catalogusprijs
terug. Met deze unieke regeling tonen
de dealers als geen ander hun vertrou
wen in de kwaliteit van het Stsjechi-
sche automerk. En vanwege de Rai
biedt in de maand februari Skoda een
zeer gunstige financieringsregeling:
twee jaar lang een nieuwe Skoda rij
den door het aanbetalen van 1/3e van
de aanschafprijs en een maandelijkse
betaling van 294,25. Maar het bij
zondere komt nog. Na die twee jaar
wordt de eigenaar de mogelijkheid ge
boden om vrijwel zonder bijbetaling in
een nieuwe Skoda te stappen tegen
hetzelfde, bescheiden maandbedrag.
De ingeruilde Skoda, die na twee jaar
een gegarandeerde inruilprijs heeft
van 70%, dient in dit geval als bijbeta
ling. Een ideale manier van betalen
omdat hier tegelijkertijd de aanbeta
ling bij elkaar wordt gespaard voor
een nieuwe Skoda. Hiermee brengt
Skoda het rijden van een gloednieuwe,
moderne auto binnen het bereik van
velen.
De nieuwe Skoda Favorit.
De Audi ÏOO.
Het grote nieuws van Audi is natuur
lijk de nieuwe 100. Eind vorig jaar is
deze auto geintroduceerd, maar nog
nergens was hij op een tentoonstel
ling te vinden. De Rai heeft dus de
wereldprimeur. Behalve de 100 ook
nieuwe uitbreidingen voor de 80 en
de Audi Coupé.
Bij de Audi 80 zijn er twee aktiemodel-
ien bijgekomen, de Trend Edition en
de Comfort Edition. Het Trend pakket
is een extra pakket met hoofdzaak
verfraaiing van het interieur volgens de
nieuwe, vooral jeugdige, trend. Het
Qbmfort pakket geeft de 80 het uiter
lijk van de luxueuze 90 terwijl ook het
interieur extra comfortabel is gemaakt
met tal van extra's. De pakketprijzen
liggen tussen de duizend en drie dui
zend gulden, maar hebben officieel
een aanzienlijke meerwaarde. De Audi
Coupé is uitgebreid met een topmodel
de Coupé S2. Het nieuwe sportonder
stel geeft de Coupé S2 in combinatie
met de 2.2i-16V Turbomotor (162
kW/220 PK) echte sportprestaties (top
250 km/u). Tevens heeft de Coupé S2
4x4 aandrijving en ABS. De Audi 90
blijft in zijn huidige vorm en program
ma gehandhaafd. De 100 is geheel
vernieuwd. Het uiterlijk is ingrijpend
gewijzigd, het interieur is geheel ver
nieuwd en de techniek is flink gemo
derniseerd. Er is keuze uit een 2.0 car-
buratie, 2.0 injectie, 2.3i en 2.8i motor,
laatste is geheel nieuw en de eerste 6
cilinder in de 100. later dit jaar komt
er uitbreiding met een 2.2i turbo, een
2.4 D en 2.5 TDi. De audi V8 tot slot is
het vlaggeschip van Audi. Hij huist bo
ven de 100 is ook anders van lijn, an
ders van interieur en geheel anders
van techniek. De V8 heeft een 3.6i 32
kleppen V8 motor met 184 kW/250
PK. Er is tevens een verlengde versie,
die 32 cm langer is dan het normale
model, van 487 cm naar 519 cm. Aar
digheidje voor de Rai is dat de race
versie Audi V8 van H.J. Stuck, winnaar
Duits Toerwagen Kampioeschap, aan
wezig zal zijn op de Audistand.
Audi kent een garantietermijn van 1
jaar all-in en 10 jaar op de carrosserie.
Voor meer informatie kunt U terecht
bij Uw Audi-VW dealer.
0