S Vernieuwde versie van Mazda 626 Hyundai Scoupé al voor 26,9 mille leverbaar Luxe Tipo 's met analoog dasboard AUTO-RENAULT DIJKWEL Gebruikte auto's Zwartepoorte AGT-model vanaf september ook geleverd met 1.6 liter-motor Betere motorophanging en uitlaatsysteem maken model stuk comfortabeler Autobedrijf Joosse INBRAAKVEILIGE ROLLUIKEN: BETER BIJ BEST0 SOL SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 11 JUL11990 Auto Palace-de Binckhorst BV introduceert de nieuwe Mazda 626-serie, modeljaar '90, op de Neder landse markt. De serie - bestaande uit vier carrosserie- vormen - heeft diverse verfijningen ondergaan, waarbij de eigen identiteit van de Mazda 626 gehandhaafd bleef. Interieur Motor RENAULT JOP OCCASION EEN JAAR T0P0CCASI0NGARANTIE 6 MND. BOVAGGARANTJE SPECIALE AANBIEDING: ONDER 7.500.- Glldeweg 16 - Vlisslngen - Telefoon 01184-17130 I RENAULT SPECIALE AANBIEDING PEUGEOT 309 XL 1989 15.000 km Nu van 20.950.- voor 19.500.- Gildeweg 20-Tel. 01184-19420-Vlisslngen VERKOPERS: B. v. Vliet: 01185-1655. P. Joosse: 01180-34384. R.E. Ovaa: 01184-70216 TOT 15.000.- VAN 15.000.- TOT 25.000.- VAN 25.000.- EN MEER Autobedrijf -1—» VOOR VASTE PRIJZEN EN BIKKELHARDE GARANTIE S 310 Het exterieur van de Mazda 626 wordt nu gekenmerkt door zwarte raamomlijsting, een licht gewij zigde grille en deurgrepen die in carrosseriekleur zijn uitgevoerd. Dit laatste aspect gold reeds voor de Coupé. De achterlichten zijn voorzien van een in dezelfde kleur doorlopende reflector. Langs de voorruit zijn regengootjes gé- plaatst. die het regenwater weglei den naar het dak. Alle GLX-uitvoe- ringen hebben nieuw ontworpen sportieve wielplaten. De Mazda 626 Wagon heeft nu standaard een dakreling. daard hebben alle modellen een 5- bak. De Hatchback en de Sedan zijn verkrijgbaar met automatische versnellingsbak in combinatie met de 1.8-12 V. 2.0i en 2.2i-12 V mo tor. De Coupé is als automaat le verbaar met 2.2i-12 motor. De automaten in de 626 hebben vier versnellingen; die in de 2.0i en 2.2i-12 V worden elektronisch ge stuurd. De grootste wijzigingen vonden onderhuids plaats, waarbij onder andere veel aandacht werd be steed aan het terugdringen van rij- geluiden en trillingen. Zo werden de ophanging van de motor en het uitlaatsysteem verbeterd, waardoor de nieuwe Mazda 626 nog comfor- tabler is geworden. Het motoren gamma werd gewijzigd en bestaat momenteel hoofdzakelijk uit moto ren die voldoen aan de US'83-nor- men voor uitlaatgasse. De 2.0 liter 8- en 12-kleppen versies zijn ver vangen door de 2.0i-en 2.2i 12 V Motoren. De 2.0ip-16 V motor is le verbaar in de GT-uitvoering (uit sluitend in de Hatchback en Cou pé). De 1.8 liter motor heeft nu drie kleppen per cilinder. Het vermogen is daardoor iets toegenomen en de motor heeft meer souplesse. Stan- Ook in het interieur werden nieuwe accenten gelegd. De bekle ding van de LX-GLX en GT-versies is modieuzer gestyleerd. Het dash board wordt gekenmerkt door een nieuw sportief driespaaks stuurwiel en een brandstofmeter die on geacht of het contact aan staat de aanwezige hoeveelheid brandstof aangeeft. Het hoge uitrustingsni veau van de Mazda 626 is met het modeljaar '90 gehandhaafd en zelfs nog verder uitgebreid. Zo be schikken alle 626-versies nu over een volwaardig reservewiel. Ook is het van de Mazda 323 bekende TWS (Total Wiring System) aan de 626 toegevoegd. Dit TWS vereen voudigt de montage van Finish Line autoradio's omdat de bedra ding, antenne en de twee 25 Watt speakers reeds af-fabriek gemon teerd zijn. In de GLX-uitvoeringen van de Hatchback en Wagon werd de achterklepsluiting in het cen trale deurvergrendelingssysteem geïntegreerd. Hyundai brengt vanaf nu een bijna vergeten soort auto terug op de markt: de sierlijke, leuke, vlotte, exclusieve coupé zonder supersportieve ambities en vanaf 26.995,- dus betaalbaar. Hyundai Scoupé Is de naam. Dat staat niet voor S-coupé, maar is een woordspeling met het Ame rikaanse „scoop". Dat staat voor „ontdekking", liefst van een geheim, en wordt uitgesproken als „skoep". De naam Scoupé (uitgesproken „skoepee" en niet als „es-coupé") borduur daar op voort. Hyundai is bijzonder actief op de Noordamerikaanse markt, heeft daar een eigen fabriek en verwacht er veel belangstelling voor de nieuwe scoupé. De Scoupé pretendeert niet Schoonheid moet ook funk- een soort mini-Porsche te zijn. tioneel zijn. Vandaar de grote De Mazda 626 Coupé. Hyundai wil daar niets anders mee dan mensen bedienen, die graag eens in iets anders zouden rijden dan altijd maar weer een Sedan of Hachbak- en dat op een goed betaalbare manier. Vroeger waren er tal van dergelijke auto's. De Ford Mustang is het beroemde Amerikaanse voorbeeld, terwijl in West-Europa grote aantal len werden geproduceerd van bijvoorbeeld de Ford Capri, de Fiat 850 Coupé, de Ford Cara- velle, de Peugeot 204/304 Coupé, de Opel Kadett Coupé, de Ford Taunus Coupé. Om maar wat te noemen. Sinds dien verdween de coupé, om dat een extra model bouwen nu eenmaal extra produktie- kosten met zich mee brengt. Hyundai meent echter dat het tijd wordt dat de coupé terug komt, omdat er zoveel automo bilisten zijn die graag toch in iets bijzonders rijden. ramen, de prima stroomlijn, de brede portieren, het royale in terieur, de grote kofferbak. Hyundai bestempelt de Scou pé zelf als een 2+2, maar het gaat echt niet om slechts een achterbankje voor de hond. Als dat eens moet kan de Scoupé wel degelijk vier vol wassenen vervoeren. De sterke 1,5 liter twaalfkleps (per cilinder een inlaatklep, een uitlaatklep en een spoelklep) viercilinder is voorzien van een modern elec- tronisch motormanagement systeem, dat niet alleen de multpoint injectie, de ontste king en de driewegkatalysator regelt, maar ook de totale wer king van de motor bewaakt. De motor heeft een maximum ver mogen van 62 kW/85 pk bij 5500 toeren per minuut en een maximum koppel van 120 Nm bij 4000 toeren per minuut. Hij biedt veel vermogen als er flink gas wordt gegeven en trekt stoer door bij lage toerental len. Daarbij springt hij uiter mate zuinig om met zijn onge lode normaal of eurosuper. De topsnelheid is 170 km/h. Het gemiddelde van de gestandari- seerde Europese brandstofme tingen is 1:12. Importeur Greenib Car b.v. brengt de Scoupé in viervoud op de Nederlandse markt. Alle vier de typen zijn technisch verregaand identiek. Eén type (GS) heeft naast een vijfbak ook een automatische trans missie in het programma, en het meest luxe model (GTX) staat op bredere banden met aluminium velgen. Verder gaat het om verschillen in luxe en uitrusting, de prijslijst begint met een verbazingswekkende 26.995,- voor de Scoupé 1,5i GS, maar nu met een automa tische transmissie van 29.895,-. En de serie wordt bekroond door de Scoupé 1,5i GTX van 30.995,- Flat heeft haar Tipo programma uitgebreid met de Tipo AGT. Deze nieuwe versie is gebaseerd op de Tipo DGT, maar wijkt hiervan met name af door de vervanging van het digitale (DGT) dashboard door een analoog (AGT) dashboard. De prijs is vastgesteld op 26.800,- De Mazda 626 Sedan. Het Fiat Tipo-programma is op gebouwd rond een aantal basisele menten, zoals de motorisering en het uitrustingsniveau. Vanaf de in troductie in 1988 wordt de Tipo ge leverd met twee benzine- en twee dieselmotoren: de benzineversies hebben cilinderinhouden van 1.4 en 1.6 liter, die respectievelijk 51 kW/70 pk en 66 kW/90 pk leve ren. Daarnaast zijn er de beide die sels, 1.7 en 1.9 liter, atmosferisch en turbo, met vermogens van 44 kW/60 pk en 66 kW/90 pk. In het Tipo-programma waren twee uitrustingsniveaus, Team en DGT. Het verschil tussen de Team en de DGT wordt vooral geïllus treerd door het digitale dashboard, maar ook is de uitrusting van de DGT completer en luxueuzer dan van de Team. Zo behoren elektri sche raambediening en centrale portiervergrendeling tot de stan daarduitrusting van de Tipo DGT- versies, waartoe ook de Turbo Die sel behoort. Hoewel de grote meerderheid van de Tipo-rijders de koppeling tussen een digitaal dashboard en een grote mate van luxe apprecieert, bestaat er ook vraag naar de combinatie tussen deze zelfde luxe en een analoog dashboard. Om aan deze vraag te gemoet te komen, lanceert Fiat nu de Tipo AGT. Het dashboard in deze versie is vanzelfsprekend net zo compleet als dat in de DGT. De Tipo AGT wijkt in enkele an dere details af van de DGT-versies. Zo zijn beide voorstoelen, de ach terbank en de portierpanelen be kleed met een nieuwe, grijs/ zwart getinte stof, en wordt op de vloer een donkergrijze bekleding aange bracht. De Tipo AGT is in eerste in stantie uitsluitend leverbaar met de bekende 1.4 litermotor met elektro nische injectie, geregelde drieweg katalysator en lambdasonde. In een later stadium, vanaf septem ber, zal de Tipo AGT ook worden geleverd met de 1.6 liter-motor. In het najaar krijgt de gehele Tjpo-se- rie uitbreiding met een snelle ver sie de Tipo 2000 V8. De Fiat Tipo met AGT. Renault 5 TR1988 16.250.- Renault 5 Flash1987 13.500.- Renault 5 TR1987 15.900.- Renault 5 autom1985 11.750.- Renault 9 TL1987 13.750.- Renault 9 GTX1987 16.250.- Renault 9 Louisiane1986 14.900.- Renault 9 TL1984 7.500, Renault 9 TXE1987 17.900, Renault 9 GTL1988 17.500, Renault 11 GTX1985 11.900, Renault 11 TXE1984 8.900, Renault 11 TL1986 13.900, Renault 11 TL1985 10.900, Renault 11 TL 5-drs1986 13.900, Renault 11 TL1986 12.900, Renault 18 GTL1984 8.900, Renault 21 GTS Comfortpakket1986 18.900, Renault 21 TL1986 14.900, Renault 21 TS1986 18.900, Renault 25 Turbo D1986 21.900, Renault 25 TD1987 22.900, Ford Escort 1.4 CL1989 15.000 km Peugeot 505 GR1984 8.900, Peugeot 505 GL1988 21.900, Audi 100 cc LPG1985 24.900- Opel Kadett 1.2 S1987 15.900, Opel Kadett 1.6 diesel1986 12.900, Opel Corsa Sedan 1.21987 13.750, Citroen BX 1.6 TRS1986 11.900, Citroen AX 1.0 E1987 10.900, Ford Escort 1.6 LPG1986 11.900, Ford Scorpio diesel1987 27.500. Ford Scorpio 2.0i GL1985 19.900. Lancia X 10 Fire1988 13.900. Renault 4 GTL1985 5.900, Renault 18 TS station met LPG onderbouw1980 2.900.- IvXvXvXvX'X HANS DIJKWEL - 01184-64240 JAAP WOLFERT - 01184-67596 Ford Fiesta 1.6 diesel51.900 km 1987 Ford Escort 1300 L77.000 km 1982 Ford Escort 1400 Bravo56.000 km 1988 Ford Escort 1100 Laser80.000 km 1984 Ford Escort 1300 Laser91.000 km 1985 Ford Escort 1600 Bravo diesel80.000 km 1988 Ford Escort 1300 Laser74.000 km 1984 Ford Escort 1100 Laser70.000 km 1985 Ford Escort 1400 CL28.000 km 1987 Ford Escort 1400 Bravo61.000 km 1987 Ford Escort 1400 Bravo35.000 km 1987 Ford Escort 1600 I Bravo met ABS50.000 km 1987 Ford Orion 1600 CL53.000 km 1986 Ford Orion 1600 CL diesel76.000 km 1986 Ford Sierra 16 CL 5-drs47.000 km 1987 Ford Sierra 20 Special 5-drs37.000 km 1988 Ford Sierra 1600 CL 4-drs30.000 km 1987 Ford Sierra 1600 Laser 3-drs40.000 km 1986 Ford Sierra 2000 L Combi60.000 km 1987 Ford Sierra 1600 CL 4-drs26.000 km 1988 Ford Sierra 2.0 CL 3-drs24.800 km 1988 Ford Sierra 1.6 Laser 5-drs50.000 km 1985 Ford Scorpio 2.0 CL90.000 km 1985 Ford Scorpio 2.0 CL met schuifdak, centrale vergrendeling getint glas88.000 km 1986 Ford Scorpio 2.0i GL schuifdak, centrale vergrendeling, getint glas69.000 km 1986 Ford Scorpio 2.0 CL53.000 km 1989 Ford Scorpio 2.0 CL met LPG getint glas schuifdak70.000 km 1989 Ford Granada 2300 L1982 Ford Taunus 1600 L Bravo1982 Ford Taunus 1600 L Bravo autom1982 Renault 11 TL18.000 km 1987 Opel Kadett 1.3 LS 4-drs18.000 km 1988 BMW 524 turbo diesel aut. blauw metallic 198.000 km 1985 V BMW 732 automaat grijs metallic 170.000 km 1980 V Ford Taunus goud metallic 140.000 km 1982 G Ford Sierra grijs metallic 122.000 km 1985 G Hyundai Pony blauw 45.000 km 1988 G Opel Kadett 1.3 N blauw metallic 44.000 km 1986 G Seat Ibiza zwart 73.000 km 1986 V Mercedes 300 D bruin metallic 224.000 km 1981 G Suzuki Swift 13 GL wit 47.000 km 1988 G BMW 316 rood 45.000 km 1984 V BMW 316 rood metallic 67.000 km 1984 G BMW 316 wit 106.000 km 1984 V BMW 316 groen 69.000 km 1985 G BMW 316 groen metallic 107.000 km 1985 V BMW 316 wit 60.000 km 1986 V BMW 316 rood 81.000 km 1986 V BMW 316 4-drs. blauw 43.000 km 1986 V BMW 316 zilver metallic 48.000 km 1986 G BMW 316 LPG rood 94.000 km 1986 G BMW 316 verlaagd LPG grijs metallic 106.000 km 1986 G BMW 316 LPG goud metallic 92.000 km 1987 G BMW 318i blauw 86.000 km 1985 V BMW 324 diesel wit 119.000 km 1986 V BMW 324 diesel blauw metallic 105.000 km 1986 V BMW 525i goud metallic 139.000 km 1985 G Opel Ascona 1.8 S GT wit 32.000 km 1987 V Volkswagen Golf 1.8 GT grijs metallic 65.000 km 1986 G BMW 316 LPG zwart metallic 91.000 km 1987 G BMW 316i M40 wit 48.000 km 1989 G BMW 316i M40 wit 16.000 km 1989 V BMW 318i Touring wit 17.000 km 1989 G BMW 318i blauw metallic 43.000 km 1988 V BMW 324 diesel blauw metallic 15.000 km 1989 V BMW 324 diesel wit 16.000 km 1989 G BMW 520i nw. model blauw metallic 45.000 km 1988 G Audi 80 S blauw metallic 50.000 km 1987 G Mercedes 190 E groen metallic 97.000 km 1984 V w G V< GOES, M.A. DE RUYTERLAAN 8-16 VLISSINGEN, INDUSTRIEWEG 27-29 TEL. 01100-28545 TEL. 01184-14400 ZONWVUNQtN AWUfTWQtN »V Portemonnee-vriendelijke aluminium rolluiken van BestoSol zijn de warmste en veiligste oplossing Uw BestoSol MIDDELBURG adviseur: GOES Prijzen vanal Breed 100 1-10 180 200 220 260 300 160 320,- 400 483 522, 560, 641, 710, -,180' 353, 441, 533, 579, 624, 714, 788,, 3 200 376, 475, 574, 621, 668, 768, 846, - 240 439, 552 668, 726, 784 898 983, Oasterscheldestr. 219 - 01180-16368 - Heemisseweg 104 - 01100-30087 Ook lU 18 00 uuf letelonisth It kemken I

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1990 | | pagina 10