MAATKOSTUUM VOOR WERK EN VRIJE TIJD HUREN BI) EEN BONAFIDE ADRES GEEFT ZEKERHEID HUURAUTO JOURNAAL RRENGT DE PRAKTIJK IN REELD Nationale wielerveldrit in het Hollandsche Hoeve gebied Autohuur is niet duur STANDAARD HUURCONTRACT EN STANDAARD BEPALINGEN SCHENKEN VERTROUWEN PAK 'M MEE EN WIN EEN REIS VOOR TWEE OF EEN CD" Een wegenwachtlid staat er nooit alleen voor Rhythm en Blues-festival in showroom Dijkwel SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 25 NOVEMBER 1987 317 VERHUIZEN PRIJZEN EN ZEKERHEID WAAROM HUREN? STANDAARD CHECKLIST CONTROLE Routine Druk GOES - In het recrea tiegebied 'De Holland- sche Hoeve' te Goes wordt op zondag 29 no vember voor de vierde achtereenvolgende keer een nationale wielervel- drit gehouden. Tevens wordt dan gestreden om de kampioenstitels van het district Zeeland van de KNWU. Het programma van de veldrit in Goes ziet er als volgt uit: 10.30 uur: recreanten, 25 minuten plus een ronde; 11.30 uur: liefhebbers/vetera nen, 30 minuten plus een ronde; 12.30 uur: nieu welingen en dames, 25 minuten plus een ronde; 13.30 uur: junioren, 40 minuten plus een ronde; 14.45 uur: amateurs, 60 minuten plus een ronde. DE HUURAUTO: Volgens een in opdracht van de BOVAG afdeling autoverhuur uitgevoerd NIPO-onderzoek huurt 21 pet. van de Nederlandse rijbe wijsbezitters wel eens een auto. Veel van hen maken echter slechts sporadisch gebruik van de diensten van een autoverhuurbedrijf. Gezien de grote groep rijbewijsbezitters, die nooit met een huurau-' to op pad gaat, meent de BOVAG dat veel Nederlandse automobilis ten nog onvoldoende op de hoogte zijn met de voordelen van het rijden in een huurauto. Vooral nu blijkt dat sommige automobilisten op financiële gronden of vanwege parkeer- en/of fileproblemen ertoe neigen hun auto van de hand te doen, acht de BOVAG afdeling autoverhuur het nuttig om het publiek erop te wijzen dat het af en toe huren van een auto gemiddeld goedkoper is dan eigen auto-bezit. En dit is nog slechts één categorie automobilisten met wie het BOVAG autoverhuur-bedrijf graag in contact wil komen. Over de onbekendheid van het feno meen „autoverhuur" bij het grote pu bliek spreken we met Drs. Koos G.5.M. Burgman, secretaris van de afdeling autoverhuur van de BOVAG. ^lijn organisatie behartigt de belan gen van de ruim 350 Nederlandse autoverhuurbedrijven, die BOVAG-lid zijn. „Ongeveer 85 pet.' van de vader landse autoverhuurmarkt is bij ons aangesloten. We zitten over heel Ne derland verspreid, zodat er voor ie dereen die een auto wil huren altijd wel een BOVAG-autoverhuurbedrijf in de buurt is. schikken. Voor hen is de autover huurder natuurlijk helemaal een uit komst. Ook kan het voorkomen dat men een verre reis niet aandurft met de eigen auto, of dat de privé-auto voor een bepaalde trip te klein of anderszins ongeschikt is. Denk bij voorbeeld aan een lang weekend naar de Ardennen met de caravan, waarbij een lichte automotor het mis schien te zwaar te verduren zou krij gen. Kortom, als men twijfelt aan de inzetbaarheid van de eigen auto, biedt de autoverhuurder meestal een goed alternatief. Daarnaast zijn er na tuurlijk veel automobilisten, die slechts af en toe een auto nodig heb ben. Denk maar aan een student, die in de grote stad woont en hooguit eens per maand naar zijn/haar ouders in de provincie gaat of het fotomodel dat meestal in één stad werkt en af en toe naar een locatie elders in het land moet. Zo zijn er natuurlijk voor beelden van automobilisten voor wie een eigen auto niet of nauwelijks loont. Als je dan ook denkt aan aller lei zorgen die het autobezit met zich mee brengt: onderhoud, verzekering, wegenbelasting, parkeren, files, kans op inbraak, dan is het nauwelijks ver wonderlijk dat sommige rijbewijsbe zitters niet zo happig op een privé-au- to zijn. Hij vervolgt: „Daarnaast zijn er na tuurlijk tal van groepen in de samen leving, die soms een huurauto nodig hebben om bepaalde transportpro blemen het hoofd te bieden. Denk maar aan de familie, die naar een feest gaat aan de andere kant van het land. Wat is er dan makkelijker dan met z'n allen een personenbusje te huren Idem dito de sportclub, vrou wenvereniging of het bedrijf waarvan een aantal medewerkers naar een cursus op de Veluwe gaat". „leder weekend is het bij de verhuur bedrijven een drukte van belang door alle zelf-verhuizers, die een kleine be stelauto komen halen of een boedel- bak. Speciaal voor de zelf-verhuizers kunnen veel BOVAG-leden ook een „touw en blok", verhuisdozen en steekwagens mee leveren. Een aparte categorie vormen de sleutelaars, die een auto-transporter nodig hebben om hun „knutselauto" van de ene garage naar de andere of naar de spuiterij te verplaatsen. Zo'n trans porter geeft een hoop gemak, temeer daar er dan voor de te vervoeren auto geen wegenbelasting verschul digd is. Als de „knutselauto" zelf over straat rijdt, moet er uiteraard wel wegenbelasting worden betaald. Sterk in opmars sinds enige jaren is de camper-verhuur, ofschoon het hu ren van zo'n kampeerauto, vergele ken met bijvoorbeeld Noord-Amerika of bepaalde Europese landen, in Ne derland nog in de kinderschoenen staat". Commentaar op de vermeend hoge Autohuurders, die een BOVAG-autoverhuurbedrijf in de arm nemen, sluiten een overeenkomst af, waarin de rechten en plichten van beide partijen duidelijk staan omschreven. ANWB en Consumenten bond werkten mee aan dit door de BOVAG ontwikkelde standaard contract autoverhuur. Op onze vraag voor welke groepen rijbewijsbezitters het verhuurbedrijf van nut kan zijn, somt de secretaris van de BOVAG afdeling autoverhuur bedrijven een aantal categorieën op: „Allereerst natuurlijk voor de auto mobilisten, die om een of andere reden op een bepaald moment niet. over hun eigen voertuig kunnen be- Dit BOVAG-contract dient tevens als een afrekeningsnota. Uitsluitend le den van de BOVAG afdeling autover huur kunnen BOVAG-contracten ge bruiken, voorzien van hun eigen naamindruk. Naast het BOVAG stan daardcontract kunnen de leden van de BOVAG afdeling autoverhuur ook eigen contracten bezigen (dit geldt bijvoorbeeld voor internationale au toverhuurbedrijven), waarvan de in houd in grote lijnen gelijk is aan die van het BOVAG-contract. Sinds 1976 kennen de bij de BOVAG aangesloten autoverhuurbedrijven standaardbepalingen voor het huren/ verhuren van auto's. Doel hiervan is de vertrouwensrelatie tussen de BOVAG-leden en hun klanten te be vorderen met het bindend voorschrij ven van eensluidende voorwaarden, zowel voor het BOVAG-lid als de au tohuurder. In de standaardvoorwaarden zijn be palingen opgenomen omtrent de huurprijs, verlenging van de huur, overschrijding van de huurtermijn, af rekening huurbedrag, kosten (brand stof, stalling, wassen, enz.) tijdens de huurtijd, het op een behoorlijke wijze gebruiken van de huurauto, verreke ning van eventuele reparaties en on derhoudsbeurten, uitrusting van de huurauto, verzekering, aansprakelijk heid bij schade, eventuele schadever goeding aan huurder als de auto de fect raakt, idem voor geleden be drijfsschade, vrijwaring van verhuur der voor boetes, waarborgsom/ reserveringsvergoeding (waarbij de waarborgsom meestal gelijk is aan het eigen risico bedrag), ontbinding van de huur en het recht om bij onenigheid tussen huurder en ver huurder een beroep te doen op de Geschillencommissie autoverhuur, bereikbaar via het BOVAG-Bemidde- lingsbureau. Postbus 441, 2280 AK Rijswjk (Z.-H.). AUTOVERHUUR verhuurtarieven wijst Burgman van de hand: „Wie zich goed laat voor lichten, komt niet voor verrassingen te staan. Factoren, die de verhuur prijs beïnvloeden zijn de grootte van de auto, het aantal af te leggen kilo meters en de verhuurtermijn. Stelre gel is dat het huren van een auto gebeurt tegen een dagprijs, die af hangt van het soort auto, plus de kilometerprijs voor elke gereden kilo meter. Ook kan men huren tegen een „all-in" tarief met een ongelimiteerde kilometrage of met een vast aantal kilometers per dag". „Wie overweegt een auto te gaan huren, kan het beste vooraf een check-list opstellen", zegt Koos Burg man als tip voor toekomstige huur ders. „Gegevens over de aard van het transport, welke soort auto het meest geschikt lijkt, de af te leggen afstand en de huurperiode mogen daarin niet ontbreken. Aan de hand van zo'n checklist kan het verhuurbe drijf maatwerk leveren. Daarnaast moet de klant informeren naar alles wat er in de verhuurprijs is inbegre pen: verzekering (bij de BOVAG-le den is een all-risk verzekering ver plicht), vrije kilometers, en wat er nog bijkomt, bijvoorbeeld afkoop ei gen risico, benzine en BTW. Ten slot te moet de huurder rekening houden met een waarborgsom, die afhangt van het autotype, dat men huurt". „Van belang is ook dat de klant de auto voor het vertrek even contro leert of er beschadigingen te zien zijn. Beschadigingen, die vooraf zichtbaar zijn, behoren op het ver huurcontract te worden vermeld. An ders ontstaan later welles-nietes ge schillen. Voorkomen is nog steeds beter dan genezen. Hoewel het bij een BOVAG-lid zelden voorkomt, dat een huurauto niet O.K. is", zegt de secretaris van de BOVAG-afdeling au toverhuur tot slot. Voor het publiek is het belangrijk erop te letten, dat men een auto huurt bij een ver trouwd adres. Het autoverhuurbedrijf dat BOVAG-lid is, is zo'n bonafide adres. Leden van de BOVAG afde ling autoverhuur zijn herkenbaar aan het bekende BOVAG-schild met opschrift AUTO VERHUUR. De zekerheid schuilt min der in het schild dan in de organisa tie die er al bijna 30 jaar achter staat: de afdeling autoverhuur. Voor de leden in de verhuur-sector heeft de BOVAG, samen met de Con sumentenbond en ANWB, een stan daard autoverhuur contract ontwor pen. Daarnaast zijn er de Standaard Bepalingen, waardoor huurder en verhuurder precies weten waar ze aan toe zijn. Deze contracten en be palingen zijn zowel van belang voor de BOVAG-leden als voor de klanten. Ze bieden garantie en zekerheid. Huurders, die zich onheus bejegend voelen, kunnen terecht bij het BOVAG-bemiddelingsbureau en de Geschillencommissie autoverhuur. Bij verschil van mening tracht het Be middelingsbureau een minnelijke op lossing te regelen. Heeft de bemidde lingspoging geen resultaat, dan kun nen de strijdende partijen het pro bleem voorleggen aan de Geschillen commissie autoverhuur. Deze Ge schillencommissie doet een voor par tijen bindende uitspraak in de vorm van een bindend advies. De BOVAG staat borg voor de uitvoering door de leden van het bindende advies tot een bedrag van 2.000 gulden. Om de vele mogelijkheden van het autohuren bij een groot publiek bekend te maken, lanceert de BOVAG afdeling autoverhuur een eigen magazine „HUURAUTO-JOURNAAL" genaamd. In dit 20 pagina's dikke, kleurrijke boekwerk brengt een aantal voorbeelden de dagelijkse praktijk van autohuren in beeld. Zo treedt een fotomodel op, dat af en toe een huurauto nodig heeft en wordt aangegeven dat een wintersportvakantie soms pas kans van slagen heeft als de sneeuw wordt opgezocht in een solide huurauto. Het nieuwe full-colour magazine is vanaf heden gratis af te halen bij alle Nederlandse BOVAG-autoverhuurbedrijven. Met dit blad in de hand kunt u tevens mee doen aan een slogan-wedstrijd, die inhaakt op het slogan-verzinnende echtpaar dat tegenwoordig in de tv-spots van de BOVAG optreedt. De opdracht luidt: „Maak een slogan over autoverhuur". Onder het motto „Pak 'm mee en win een reis voor twee of een CD" dingt u dan mee naar het aantrekkelijke prijzenpakket, dat aan deze wedstrijd is verbonden. Hoofdprijzen zijn een buitenlandse reis voor twee personen en een com- pact-disc speler. U kunt het informatieve blad HUURAUTO-JOURNAAL ook schriftelijk aanvragen, via: BOVAG, afdeling autoverhuur, POSTBUS 441, 2280 AK RIJSWIJK (Z.-H.), onder vermelding van HUURAUTO-JOURNAAL. ff ff Autopech. Daar sta je dan. Je autootje waar je altijd zoveel plezier van had, is plotseling verworden tot een willoos obsta kel, een vierwielige brok stilstaand metaal. Is er een plaats waar je je ongelukkiger kunt voelen dan op de vluchtstrook van een autoweg, terwijl hon- De wegenwacht derden auto's aan je voorbij razen? Geluk kig is er dan altijd nog de wegenwacht. Wan neer die op komt da gen is dat een ware redder in nood. Jaap de Puijt uit 's-Heer Hen- „M'n baas zei vroeger tegen me: jij bent geen mannetj voor binnen drikskinderen is zo'n wegenwacht. Al jaren lang verleent hij eerste hulp bij autopech. „Zorgen dat de mensen weer veilig thuis kun nen komen, dat is waar het om gaat", zegt hij. „Gisteren reed ik in de buurt van Wolphaarts- dijk en toen zag ik in een weiland een schaap lig gen dat niet meer over eind kon komen. Het lag op z'n rug en spartelde met z'n poten. Ik ben ge stopt en heb dat schaap weer overeind getrokken. Het beest liep op een drafje weg en het leek wel of alle andere scha pen me bedankten. Daarna vervolgde ik m'n weg om me te begeven naar een ander pechge- val. Autopech wel te ver staan, daar ben ik ten slotte voor aangenomen. Toch geeft dat voorval met dat schaap iets weer van de vrijheid die je als wegenwacht hebt. Je bent de gehele dag op de weg, je maakt van alles mee en je ontmoet allerlei mensen. Dat zijn toch de leuke dingen van dit vak: de vrijheid en de zelf standigheid". „Ik werk nu al weer ruim tweeën twintig jaar bij de we genwacht Vroeger ben ik monteur geweest bij Ga rage Adria in Goes. Die zat toen nog in de Ganze- poortstraat. Het liefste wat ik toen deed was met de servicewagen er op uit gaan om gestrande auto mobilisten te helpen. Ik was graag mobiel en m'n baas wist dat ook wel en hield daar rekening mee. In 1965 zag ik een adver tentie in de krant: „we genwacht gevraagd". Ik solliciteerde en werd aangenomen. Ik vertelde het tegen m'n baas en die vatte het heel sportief op. „Je hebt gelijk Jaap", zei hij, Jij bent geen man netje voor binnen". „Een wegenwachtlid staat er nooit alleen voor". Dat is een leus van de ANWB en het geeft eigenlijk precies weer waar het in de praktijk op neer komt Want iemand die met pech langs de kant van de weg staat kan te allen tijde op onze hulp rekenen. Ook als een mankement van dien aard is dat wij het ter plekke niet kunnen repareren dan zorgen wij ervoor dat ze gratis met auto en al naar huis of garage worden vervoerd. Heel eenvoudig gezegd komt het op het volgende neer: mensen die auto pech hebben moeten zo snel mogelijk geholpen worden. Ze moeten weer veilig thuis kunnen ko men. En dat is onze zorg. En eigenlijk is dat ver schrikkelijk leuk werk". „Veel van de pechge- vallen waar ik mee te maken krijg hebben be trekking op het elektri sche gedeelte. Startpro blemen, rui te wissers die het niet meer doen, uitge vallen verlichting, dat soort dingen. Door de kou en de vochtigheid zullen die problemen de ko mende maanden nog toe gaan nemen. Moeilijkhe den met starten zijn heel dikwijls het gevolg van de slechte kwaliteit van de bougiekabels. Mensen zouden er verstandig aan doen om daar voor de winter even naar te kij ken. Want bougiekabels die een paar jaar oud zijn worden hard en onbuig zaam. Als je ze vastpakt kun je bijna breken, zo hard zijn ze. In die oude kabels zit een enorme weerstand. Je ziet dat dan ook aan de bougies, die vonken niet meer blauw maar geven een oranjeachtig vonkje. Bij een koude motor krijg je je auto dan niet aan de praat. Je kunt die proble men voorkomen door de bougiekabels te vernieu wen. Het is een karweitje van niks en het kan je veel ellende besparen". „Iedere wegenwacht gaat vier dagen per jaar naar Voorschoten voor bij scholing. Je blijft dan de nieuwste ontwikklingen in de autotechniek op de voet volgen. Bovendien krijgen we ook lessen in EHBO en reanimatie. We mogen dikwijls zelf kie zen welk onderdeel van de autotechniek we wat willen bijspijkeren. Het „elektrische gedeelte" bijvoorbeeld of „carbura teur en benzinesystemen" of „vrachtwagens". Op die manier blijf je aardig bij. En dat is nodig ook want tegenwoordig zitten de auto's vol met elektro nica. Elektronische ont steking, motoren met benzine-injectie en dat soort zaken zijn tegen woordig maar heel ge woon. En als daar een storing in optreedt dan moeten wij dat ook kun nen verhelpen. Het is niet meer zoals vroeger. Als er dan een rotertje kapot was dan knutselde je met een kurk en een veilig heidsspeld wat in elkaar en dan konden de mensen met een rustig gangetje toch nog thuiskomen". „Dank zij onze erva ring en bijscholing lukt het ons in negen van de tien gevallen om een auto weer aan rijden te krij gen. Als er iets definitief stuk is, als er brokken zijn, dan gaat dat na tuurlijk niet. Juist de verscheidenheid aan pechtgevallen brengt je een bepaalde routine bij waardoor je altijd weer een oplossing vindt. Want het ene moment sta je aan een grote vrachtwa gen te sleutelen, dan weer een Fiat 127, dan weer een Jaguar. Ondanks die ervaring overkomt het me wel eens dat ik er in bepaalde gevallen niet uitkom. Dat is dan verve lend maar het is niet an ders. Dan aarzel ik niet om even de knop in te drukken en via de mobi lofoon aan een collega om advies te vragen. Ik leg hem dan uit waar ik mee bezig ben en vraag dan: „Heb jij wel eens zoiets bij de hand gehad? Op die manier kom ik er al tijd wel uit". „Wat ik regelmatig te genkom is dat mensen langs de weg staan omdat hun benzine op is. Ze Kunnen aan van mij wat benzine kopen zodat ze weer verder kunnen. Soms doen mensen een beroep op onze hulp maar zijn ze geen lid van de wegenwacht. Ik help dan op voorwaarde dat ze zich aanmelden als lid. Men heeft daar altijd be grip voor, zeker als ik hen uitleg wat de voorde len van zo'n lidmaat schap zijn. Voor ander halve gulden per week hebben ze het hele jaar door dag en nacht recht op hulp. En als hun auto door een technisch man kement niet meer ter plekke gerepareerd kan worden hebben ze tot tweemaal per jaar recht op een gratis transport. En ze krijgen nog een maandblad toegestuurd. Als je hen dat hebt ver teld dan aarzelen ze geen moment meer. Mensen die geen lid willen wor den toch helpen dat kan natuurlijk niet. Want dat kun je niet maken ten op zichte van de leden d' wel trouw hun contribu tie betalen. Mensen die al zo'n twintig, dertig jaar lid zijn hebben in feite de ANWB groot helpen ma ken". „In de zomervakantie hebben we het hier altijd behoorlijk druk. Je moet dan soms achtereenvol gens naar Kamperland, Bruinisse, Veersedam, Katseveer, de Schotsman, de Roompot en ga zo maar door. Je vliegt dan echt van hot naar her. Gelukkig hebben we al een tijdje gebruik mogen maken van de pijlerdam allang voor dat die offi cieel werd geopend. Dat scheelt enorm natuur lijk". „De winter is voor ons ook een drukke tijd maar dan weer op een heel an dere manier. Ook bij gladheid en dichte mist moeten we rijden want men verwacht niet an ders van je. De afgelopen winter hebben we het be hoorlijk voor onze kiezen gehad. Ik kan me nog goed een geval herinne ren vlak bij de Zeeland- brug. Een vrachtwagen was bevroren en kreeg teveel lucht op het sys teem. Dan gaat automa tisch de noodklep erop, de remmen blokkeren en daar sta je dan. Samen met een collega heb ik daar vijf uur aan staan werken in de ijzige vries kou. Af en toe moesten we dan even in de cabine gaan zitten met de ver warming vol aan om even bij te komen. Ja, dat zijn de minder aange name kanten van het vak maar het hoort er nu een maal bij. Voor de ko mende winter hebben we nieuwe warm te pakken gekregen en daar ben ik best blij mee". „Soms mopperen men sen weieens als je komt en zeggen: „Wat heb je lang gewacht". Maar over het algemeen zijn ze blij wanneer ze je zien. Het aardige van dit vak is dat je resultaat van je werk ziet Die auto die kapot was doet het weer en de mensen zijn dank baar. Want in 99 van de 100 gevallen nemen ze af scheid met een „wegen wacht, bedankt!". En dat vind ik nog altijd ontzet tend leuk". Rinus Spruit MIDDELBURG - Het Mid delburgse café „De Bloesbak" houdt op zondag 27 december een Rhythm en Blues-festival onder de titel Blues-Uit Het gebeuren vindt plaats in de showroom van het automo bielbedrijf Dijkwel aan de Veerseweg 104 te Middelburg. Op het programma staan optredens van de groepen „Backdoor Slam", Draf ten Blues, Homesick the Back- stabbers en Crew. De Ameri kaanse blues-zanger en gita rist Luther Allison zal de avunu uesiuitcn. nci festival begint om 14.00 uur en duurt tot ongeveer tien uur 's avonds. De voorverkoop adressen zijn: Middelburg - de Bloesbak - Damplein 20/24, Goes - de Waterput - Lange Vorststr. 35, Zierikzee Evertse sportpr. - Korte No- belstraat 2, Bergen op Zoom - Mu 2000 - Stationsstr. 2, Hulst - Music Galery - Gentsestr. 3- 5, Temeuzen - Muziekhuis So nore, Noordstr. 92, Sluis - E.M.C. - Kapellestr. 20 en in Brugge - Honky-Tonk - Gent hof 6. In tegenstelling tot vooraf gaande jaren komen er dit keer geen profs in actie. De hoofdmoot van het pro gramma vormt de wedstrijd der amateurs waarbij de Bra banders Nico van de Klundert en Theo van de Velde als favo rieten van start gaan. Naar verwacht wordt zullen zij de meeste tegenstand ondervin den van de Zeeuwen Bennie Tieleman, Patrick Tolhoek, Eric Vereecken, Wim Wolfert en Patrick van Hulle. Op het 2 kilometer lange parcours komen onder andere ook in actie Pierre Raas, An- ton van Putten (Oudenhoorn) en Harold Janssen (Heilloo). Bij de junioren is Raymond Tolhoek de grootste kansheb ber, zeker wanneer het de Zeeuwse districtstitel betreft. Arjan de Ridder, Jacky For- trei en Jacco Schroevers beho ren tot de outsiders. Frank Zoetewei gaat onge twijfeld weer sterk acteren bij de nieuwelingen. In de Zeeuwse veldritcompetitie was hij tot nu toe toonaange vend en de Kapellenaar, die dit keer ook te maken krijgt met een aantal tegenstanders van buiten Zeeland, zoals Bas van de Oetelaar, Geert Ophey en Kamiel Schuller, kan daar mee een interessant duel aan gaan. Gelijktijdig met de nieu welingen gaan ook enkele da mes van start. in de categorie liefhebbers/ veteranen zijn enkele natio nale toppers van de partij zo als Jan Olde Meulen uit Tub- bergen en Bonne van der Meer uit Jubbega. Zij zullen zeker te sterk blijken voor de deelne mende Zeeuwen bij wie Ed ward Koets en Leo de Jonge de grootste favorieten zijn voor de districtstitel. De recreanten, die zullen strijden om de officieuze titel van Zeeuws kampioen hebben als voornaamste kanshebbers in hun midden: Daan Ver hulst, Sjaak Rommers, Stan Brooymans, Sjaak de Kok en Ko Tolhoek.

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1987 | | pagina 17