DE MARCA MODESHOW hartstikke leuk BLAUW, BLAUW, BLAUW, BLAUW KLASSIEK ALTIJD IN DE MODE Sinds enkele weken worden bij Miro meer dan 60 arti kelen via zelfbediening verkocht. Uit grote bakken, met daarop plastic kappen waarin een gat zit, kunnen met een grote pollepel door de klant zélf de gewenste hoe veelheden worden geschept. Daarna even op de weeg schaal leggen, de toets van het desbetreffende artikel indrukken, een druk op de bontoets, en klaar is Kees. De meest uiteenlopende dingen worden op deze manier verkocht: van bonbons, drop, turn tum en pepermunt tot honden-, katten-, knaagdierenvoer en parkieten zaad. Maar bijvoorbeeld bruine bonen, spliterwten, bo- terhamvlokken, chocoladehagel, macaroni, rijst en sui ker zijn ook op deze afdeling verkrijgbaar. Deze week extra laag in prijs: chocoladehagelslag melk en puur 100 gram 0,50. SCHEP ZELF, BESPAAR BIJ MIRO Prettig Makkelijk "maar ik vind het reuze makkelijk en aardig. Het is handig datje zo je eigen keuze kunt maken en vooral ook datje zelf de hoeveelheden kunt bepalen. Want de ene keer willen we wel eens iets meer, de andere keer wel eens wat minder dan de vaste hoeveelheden zoals 100 of 500 gram." Duidelijk is dat de meeste klanten de afdeling naast handig vooral ook leuk vinden. Zo ook een mevrouw die winegums aan het kopen was. "Grappig", zegt ze over de BUZ-af- deling. En ze vervolgt: "Grappig en leuk. Ik koop aan beide kanten; dus zowel aan de snoepwarenkant als aan de kant waar het broodbeleg, de rijst, de macaroni en dergelijke staan. Nee, ik kan niet anders zeg gen dan dat ik het een hele goede zet van Miro vind om zoveel pro- dukten op deze manier te verko pen." Haar dochtertje in de kinder wagen hoopt intussen op wat meer snoep dan alleen winegums, en wie weet... Het is gezien de zeer uitgebreide sortering niet verwonderlijk dat veel klanten naar deze afdeling ko men voor hun levensmiddelen. Re den voor de Miro Center Krant redactie om een aantal klanten eens naar hun ervaringen met het BUZ-systeem, zoals deze verkoop van kruidenierswaren in vakjargon wordt genoemd, te vragen. De eersten die wij troffen waren mevrouw Van Burken en haar dochter. Mevrouw Van Burken is heel tevreden over deze nieuwe zelf bedieningsafdeling. "Ik vind het hartstikke leuk om zo zelf je levens middelen te pakken. En je hebt hier werkelijk van alles. Neem nu de macaroni, daar zijn ook nieuwe soorten en vormen van verkrijg baar, zodat je ook eens kunt varië ren. Wat ik ook heel prettig vind, is dat je ziet wat er in de bakken zit. Bij artikelen die verpakt worden verkocht, is dat vaak niet het geval. Nu wel, en dat vind ik een groot voordeel van dit systeem." De heer en mevrouw Althuisius uit Leersum zijn al net zo positief over de BUZ-afdeling. "Het is pas de tweede keer dat ik er gebruik van maak", zegt meneer Althuisius, Veel lezeressen van de Miro Cen ter Krant hoeven we weinig meer te vertellen over de nieuwe na- jaars- en wintermode. Immers, MARCA-mode heeft in alle Miro Centers inmiddels via leuke mo deshows laten zien welke verras singen de herfst en de winter voor ons op modegebied in petto hebben. Verrassingen dan op het gebied van betaalbare en vlot draagbare mode. In dit nummer van de Miro Center Krant een fo toreportage die wij op een aantal plaatsen in het land schoten. He laas is het een reportage in zwart-wit hetgeen een beetje jammer is. Want kleur is natuur lijk een belangrijk onderdeel van het modebeeld. De MARCA modeshows volgden ook wat dat betreft de belangrijkste internatio nale modetrends: blauw, blauw en nog eens blauw. Zij het dat talloze kleuren combinaties er voor zorgen, dat de herfst- en wintermode er bepaald niet saai uitziet. Voor dertigers zijn de be langrijkste kleuren: marineblauw, zwart, kobalt en donker turquoise. Het verbaasde ons dan ook niet om bij de MARCA-modeshows veel lange, ruime en warme mantels (ook weer wol!), veel broeken, rokken en jacquets in deze kleuren aan te treffen. De jacquets val len bij MARCA op, doordat ze er zo lek ker warm en comfortabel uitzien. En dan hebben we het niet alleen over de dames mode, maar over het hele kledingaanbod voor dames, heren en kinderen. Naast de genoemde hoofdkleuren geven de acces soires als vanouds weer het vlotte extra accentje. Belangrijke kleuren daarvoor zijn messing, winterrood, paars en groen. De MARCA modeshow liet ons zien hoe je met blouses, tricot, leuke shawls en andere accessoires tot hele leuke kleurencombinaties kan komen. Marine doet het bijvoorbeeld uitstekend met groen. Maar ook paars en groen combineren prima. Nog een combinatie: marine en donkerturquoise, of ook weer paars met die kleur. Kortom een kleur blauw, of blauwachtig, de hoofdkleur van de komende winter, gecombineerd met een groene kleur. Waarmee dan meteen de kracht van MARCA-mode blijkt. Wil je immers be hoorlijke combinatiemogelijkheden kun nen bieden, dan zal je, als modehuis, je klanten ook een zeer brede keus moeten bieden. Dat betekent een zeer brede col lectie met zeer veel modellen in alle ma ten, kleuren en afwerkingen. De mode shows van MARCA maakten duidelijk dat de nieuwste kledingsuper van ons land in zijn tweede herfst- en wintersei zoen heel veel klanten met heel veel ver schillende smaken tegen uiterst scherpe prijzen blij zal gaan maken. In de najaars- en wintercollectie van MARCA-Mode een grote keuze van jacquard truien in vele modetinten, reeds vanaf 35 Als er over mode wordt geschre ven, dan gaat het meestal over damesmode. Sterker nog, over mode voor tieners, twens en der tigers. Dames en dametjes die boven of onder die leeftijdscate gorieën vallen lijken niet hele maal mee te tellen. Dat is echter maar schijn. Het hele modebeeld komt eigenlijk naar voren in de kleding voor alle leeftijdscatego rieën. Het is meer dat er een piek ligt bij tieners, twens en derti gers, omdat die zich nu eenmaal als eersten aangesproken voelen door nieuwe ontwikkelingen. Een nieuw modebeeld begint vaak bij tieners, die plotseling, zoals bijvoorbeeld een paar jaar geleden, kleding gingen dragen die zeer oversized was. Later zie je zo'n aanvankelijke bevlieging in de hele mode terug. Eerst bij tieners, twens en dertigers. Maar ten slotte bij alle categorieën. Maar dat neemt niet weg, dat er, naast een dergelijke, hele leven dige mode-ontwikkeling ook sprake is van een tijdloze, klas sieke mode, die zich door de ja ren heen weinig aantrekt van al le nieuwe kleuren en modellen die zich elk seizoen weer in de mode aandienen. Het verbaast ons dan ook niet dat een kle dingsuper, zoals MARCA-mode, die een echte en brede mode-col lectie brengt, ook heel veel klas sieke kleding in huis heeft. Want die is eigenlijk altijd in de mode. Man: warm gemaakt stonewashed denim jack 119,-, gestreepte polo trui v.a. 34.-, sportieve jeans vanaf 34,-, diverse shawls in vele kleuren, vanaf 10,-. vl'- r.-mtarjfzmiaummr De damesmantelcollectie heeft ruim en comfortabel zittende wol len mantels in diverse modetinten. Prijzen vanaf 139,-. Dame links: Piqué polo, div. modekleuren 18,-; rok, linnenstruktuur 69,-. Dame rechts: hlokruit vest, div. kleuren 35,-; vest, uni, div. kleuren 59,-; over hemd, Entrenucci, blinde sluiting, alle modekleuren 32,-, broek, ruit bandplooi wolmenging 79,-. Meisjes en jongens: de hele kleintjes tot en met de tieners kunnen alles vinden bij MARCA-Mode. Jongenscollectie: warme, stevige, stoere, betaalbare jongenskle ding voor spel en school, klaar voor winter '87.

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1986 | | pagina 31