0 r 0 k l' k' 0 o x k f f 2 o b 0 r n s l 9 <3 a k r 8 a l a p r a -a X x X X x X mmmm bu best shops ih tom uct het wereldtijdschrift au mo voor u. best shops in town in uw omgeving zijn: wat staat er allemaal ih het wereldtijdschrift b~ b r A r P A kl K r 4 A A A A wan Belle A' R A R y T A A' VAN BELLE MEUBELEN Winkelier wordt zomaar geen lid 'Best Shops In Town' Best Shops in Town: Wegwijzer naar kwaliteit, assortiment en betaalbaarheid b b y -c A' *-r X X V Jf- L L b T fk -*r~ L VUL DE PUZZEL IN EN WIN EEN PRIJS! Wat moet U doen? iso mo i^Üli r L 0 T 1 X ft r \- L Het is weer puzzeltijd. De Best Shops in Town realiseren zich dat ook. Daarom in deze speciale uitgave een puzzel voor U. Een uurtje puzzelple zier! Met de kans op een heerlijke fles crèmant de Bourgogne (methode champenoise) of heerlijke rode wijn. Los de puzzel op. Bij een goede oplossing kunt U heel eenvoudig de slagin onder de puzzel invul len. Dan levert U puzzel, slagzin, aangevuld met Uw naam en adres in bij Uw Best Shops in Town- winkelier binnen twee weken na verschijningsda tum van dit blad. Alle prijswinnaars ontvangen persoonlijk bericht. Bij meerdere goede oplossingen wordt er geloot.» Over de uitslag kan niet worden gecorrespon deerd. Er zijn 15 prijzen beschikbaar. Uw Best Shops in Town-winkelier wenst U veel succes! NaamTel Adres Postkode Plaats Bloemen- en Plantenzaak 'André's Bloemenbal' Bodenplein (achter het stadhu Vishandel Viscentra Poppe Markt 39 Juwelier Van de Ree Markt 29 Waldammeweg 2 Reisburo Van Fraassen Londense Kqpi 19 is) Tapijtzaak Blankenburgh Langeniele 56-64 Keukenspeciaalzaak Louwerse De Priester Er zijn in Nederland honderden beroepsvoet ballers. In de regel is er echter maar één uitblin ker per elftal en als het meezit, zijn het er drie Zo zit dat in elk beroep. Ook bij winkeliers bij voorbeeld, waarvan er meer dan 100.000 zijn in ons land. Als je in een bepaalde plaats een elf tal van slagers zou hebben, dan zou het mee vallen als er daarvan drie echt goed zouden zijn. 'Best Shops In Town' zou in elke plaats minstens die ene uitblinkende slager willen hebben en bakker en groenteman en noem maar op. Maar dat is nou precies de moeilijk heid. Hoe herken je de uitblinkende winkelier? Hoe vis je nu de uitblinker eruit? Dat is zo moei lijk omdat de beoordeling, de keuze altijd sub jectief is. Zelfs als Rinus Israël en Cruijff samen elf man zouden opstellen, krijgen ze te maken met die subjectieve keuze. Over de eerste zes man zijn ze het waarschijnlijk wel eens, maar over de volgende vijf verschillen ze van mening Zo gaat het ook met 'Best Shops In Town'. Die wil namelijk een organisatie van 3000 uitblin kers samenstellen. Zoveel mogelijk verdeeld over alle branches en over alle plaatsen van ons land. Drieduizend beste winkeliers, die de naam 'Best Shops In Town' moeten gaan waar maken. Hoge eisen 'Best Shops In Town' staat voor uitblinkers, voor beste winkeliers, die hun uiterste best voor hun klanten doen, die beste kwaliteit leveren voor een beste prijs, met een beste service. Dat vindt natuurlijk elke winkelier van zichzelf. Bij de 'Best Shops In Town'-organisatie zijn echter vele vaklui betrokken, die er voor zijn opgeleid om hoge eisen te stellen. Hoe doen ze dat? In de eerste plaats gaan ze af op hun eigen vak matige oordeel. Als zij een winkel binnenstap pen, weten zij, als professionals, al gauw wat voor vlees ze in de kuip hebben. Daarnaast en quêteert de organisatie een behoorlijk aantal consumenten ter plaatse, die ook een eigen oordeel hebben. Dat oordeel toetsen ze aan hun eigen opvatting. Omdat niemand beter weet wie er een beste winkelier is dan een andere winkelier ter plek ke, vragen ze ook de mening van de lokale win keliers. Natuurlijk vragen ze een slager niet naar een andere slager, maar bijvoorbeeld naar bakkers of bloemisten of omgekeerd. Die me ning gebruiken ze als een derde graadmeter. Zo komen er al een aantal beste winkeliers te voorschijn. Maar er is nog een vierde graadme ter. Wie is uitblinker, wie is het niet? Als je nu ter plaatse een elftal van slagers zou hebben en er drie daarvan zouden uitblinken, dan gaat het om die drie. Die kunnen dan dus toetreden tot 'Best Shops In Town'. Nu komt de vierde graadmeter: ze moeten de mogelijkhe den, de kracht van 'Best Shops In Town' ook zelf doorzien. De voortvarendsten doen dat ook. Dat kunnen ze alle drie zijn, twee van de drie of slechts een. Die ene van de drie uitblin kers selecteert dus uiteindelijk zichzelf. Hij moet er ook wat voor over hebben. Hij moet bereid zijn om steeds beter te worden, zakelijk gezien voortdurend op zijn tenen te lopen. Bo vendien kost zijn lidmaatschap hem geld. Ge middeld tien procent van zijn eigen reclame budget. Maar daar krijgt hij dan ook de meest voortvarende reclame voor. Hij komt op de tele visie als ware hij Albert Heijn, hij komt in de kranten en in de grote tijdschriften op dezelfde manier als de Hema of V&D. Want dat is de kern van de zaak: 'Best Shops In Town' is opgezet om kleine zelfstandigen, die uitblinkers zijn, net zo sterk te maken als het grootwinkelbedrijf. Al 1750 Best Shops 1750 winkeliers in ons land zeiden al ja tegen het idee. Straks, als het er 3000 zijn, maken ze met z'n allen de eredivisie van de middenstand uit. Met de dag zullen ze sterker worden. Ze vormen als het ware het grootste Nederlandse Warenhuis met drieduizend ingangen en drie duizend toonbanken. Maar achter die toonban ken staat u nu eens niet een bediende te woord, maar de eigenaar zelf en wie doet meer zijn best voor u dan hij of zij die zelf verant woording draagt. Dat dit grote idee begint te le ven, blijkt uit het feit dat al 70 procent van alle consumenten 'Best Shops In Town' kent. Blauw bordje echt verdiend Een 'Best Shops In Town'-winkelier herkent u aan het blauwe bordje op de gevel. Dat bordje is zijn onderscheiding, want dat bewijst dat hij ervoor werd uitgezocht, dat hij er de juiste uit blinkersmentaliteit voor heeft. Maar hij heeft daarmee ook een verplichting op zich geno men. Hij moet dat blauwe bordje blijven verdie nen. Hij moet immers beter willen worden. Dat moet hij tegenover u, de klant, waarmaken, maar ook tegenover zijn collega's, die dat blauwe bordje ook verwierven. Zij zijn tenslotte mede-eige naars van het warenhuis. Als u consument, in het vervolg een 'Best Shops In Town'-winkel binnenstapt, dan weet u ook wat voor vlees u in de kuip hebt: een winkelier, die een uitblinker is, die er het beste van maakt met beste kwali teit, een beste prijs en beste service. ONTWIKKELINGEN Steeds grotere groepen mensen zoeken invul ling voor hun toenemende vrije tijd. Invulling van deze vrije tijd doet een aanslag op een steeds groter deel van het gezinsbudget. Dit betekent dat consumenten steeds bewuster met hun gezinsbudget omgaan voor hun (dage lijkse) aankopen op het gebied van voeding, kleding, meubelen etc. etc. De trend naar aan kopen met een goede prijs/kwaliteitsverhou ding is hiermee duidelijk. Op speurtocht naar die aankopen/winkels met een goede prijs/kwaliteitsverhouding ziet ieder een een jungle van mogelijkheden voor zich waarin winkelen niet altijd een plezierige vrije tijdsbesteding is. WEGWIJZERS Het gaat dus om winkels waarbij waardetoevoe ging in de vorm van service en kwaliteit een be langrijke rol spelen. Maar hoe vinden de men sen die? Er staan maar weinig wegwijzers naar winkels die via kwaliteit, service, bediening en betaalbaarheid, winkelen tot een plezierige vrijetijdsbesteding maken. Best Shops in Town zijn op dit soort aspecten geselecteerd. Onder andere door aan consu menten te vragen hoe hun ervaringen zijn. Het bekende blauwe bord van Best Shops is zo'n wepwijzer. overblijf sel mm" maat tovffisi •tl l'F SOORT VOORVOIG- su n /- insecten- et er hemel geest GODIN VAN DE DAGERAAD Tf inwendig ORGAAN KVALIJKE GEUR soort riet RIV. IN ITALIË POIS. VN woord soort tent soort draagst. 2-, gramm PLAAT BEZ. VN. WOORD KLEIN KIND ENGELS BIER TITANIUM (SYM.) MEISJES NAAM DEEL V.E trap <5 DE ONBEKENDE BESTRIJ KEND 25 26 1 1 i 1 7 1 10 II 1.' 11 11 11 16 17 16 ill IJ 21 11 21 26 27 2* 21 10 \m Gan u hh Himsn, Kumcsn, Daan, mamsn smmmm a IGMOTSU TIJDSCHRIFT VAN NEDfMAND mo? In elke Best Shop in Town - u weet wel zo'n beste winkel met het blauwe bord - ligt een grote stapel Wereldtijdschriften. Het allereerste nummer van dit exclu sieve tijdschrift van de Best Shops. De waarde is fl. 7,50, maar u kunt dat 268 pagina's dikke nummer halen als een kado. Zonder enige verplichting. Ga snel naar zo'n beste winkel met het blauwe bord van Best Shops in Town voordat ze uitgekadoot zijn en haal het nieuwste, spannendste en uitgebreidste tijdschrift van Nederland in huis. Zomaar, als kado. Want u hoeft er niets voor te doen. X SSSfei Bijna alles wat er in onze wereld te bedenken valt. Bijvoorbeeld het verhaal van de hoofdagente uit Velsen, die naakt in Playboy ging staan omdat ze zo toch al elke morgen in bad ging. Maar nu het Wereldtijdschrift uitkomt, trouwt ze keu rig in het wit. We hebben er een foto van. En ook hoe Thatchers oorlogsschip in de Falklandoorlog door de eigen computer ten onder ging. Over het succes van fotografe Katinka Bleeker, die alles en iedereen in het wit fotografeert. Hoe Freddy Majoor, een van Neerlands grote eters, zijn lekkere maaltijden klaar maakt. Maar ook een politieke strip, die onze regering op de voet volgt met de titel 'Louteren en Lubberen'. En het verhaal van een Amsterdamse slager die naar het hart van Noord Borneo ging. Naar Dayakstammen die nog nooit blan ken hadden gezien. Daar kreeg onze slager de mooiste oerwouddochter aange boden. Wist u dat onze Hollandse Kilima Hawaiians, eens beroemd over de hele wereld, nu oude mensen, ereburgers van Hawaï zijn? Het staat in het We reldtijdschrift in een leuk gesprek met ze. En we spraken ook met Roberto Jacketti en de Scooters over waarom ze niet in de STOPERA mochten en over hoe ze er wel in kunnen komen. Wist u dat de beroemde film 'Out of Africa' be rust op een waar verhaal? De hoofdpersoon heette Karen Blixen. Het Wereld tijdschrift brengt haar levensverhaal met foto's. Bovendien heeft die film de mode geïnspireerd. Alles over die nieuwe mode 'Out of Africa' met schitteren de kleurenfoto's. Het verhaal van de wrede Idi Amin, naar wie zelfs de kroko dillen luisterden. Ook de bolbliksem van ingenieur Dijkhuis wordt uitgelegd en hoe u in dat technologische avontuur kunt investeren. Als het lukt is de wereld uit haar energieprobleem en bent u rijk. En de formule van de Schepping, E=mc2, krijgt aandacht. Ach, het is teveel om allemaal op te noemen. Haal het in huis en lees en kijk. 322 VLISSINGEN - De crisis waarin de meubelbranche zich gedurende de afgelopen vijf jaar bevond, lijkt eindelijk voor bij te zijn. Er is een tendens bij de smaak van het publiek waar te nemen die wijst op het steeds meer kopen van meubi lair met lichte en witte kleuren. Deze nieuwe modetrend wordt door meubelzaken met gejuich ontvangen aangezien donker eiken wat voordien bij de ko pers in trek was. bijzonder lang meegaat en dus niet snel aan vervanging toe is. Toch heeft de crisis vele zaken de nekslag gegeven. Ook in Vlissingen zijn er verscheidene afgevallen. Eén van de bedrijven die alle stormen heeft weten te door staan is Van Belle Meubelen, Hermesweg 27 te Vlissingen. Dit is niet vanzelf gegaan, de drie broers Van Belle hebben doelbewust hun meubelcollec tie geleidelijk aangepast aan de wensen van de koper Direk- teur J. van Belle: „Omdat wij zelf in de zaak staan, kunnen we door het personeel contact met de consument snel op nieuwe ontwikkelingen inspe len. Daarnaast onderscheiden wij ons door ons ruim assorti ment. Samen met een goede service lijken dit mij de voor naamste oorzaken voor het overleven van Van Belle Meu belen". Een consumentenon derzoek dat vorig jaar werd ge houden, wees uit dat veel men sen dachten dat Van Belle niet genoemd modern meubilair had. Om dit te weerleggen is het bedrijf meer aandacht gaan besteden aan een moderne collectie. Ook het jonge pu bliek wordt niet vergeten. De laatste aanwinst is het pro gramma Palette Rustique. Meubelair van blond eiken dat tijdloos is en dus ook nu erg populair is. 27 - T«L 01104-161S0 xoutmo

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1986 | | pagina 22