Personenauto ABC voor 1986 'AI imriDC GARAGE VAN STRIEN B.V VAN OEVEREN B.V. AUTOSCHADE? DIJKWEL - WÈL EVEN MEER SERVICE! 9tt FIu tdbedrijf JD055E Investerendoor i ruito-xfuvm dukwelbv VOOR AL HET AUDI NIEUWS MERCEDES Dijkwel regelt alles voor U! RENAULT 25 GTS 1984 SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 26 FEBRUAR11986 In onze rubriek AutoTips vandaag het eerste deel van het Personenauto ABC voor 1986. In alfabetische volgorde deze week Alfa tot en met Mercedes. In onze uitgave van volgende week vindt u een overzicht van Mitsubishi tot en met Zastava. INFORMA TIE OVER A UTO EN VERKEER De Austin Mini Metro. Van der Spiegelstraat 92 - GOES, telefoon 01100-14840 Damstraat 85 - YERSEKE, telefoon 01131 -1609 voor PERSONEN-, BESTEL- en VRACHTAUTO'S A. Plesmanweg 2 - Goes Telefoon 01100-12730 Mercuriusweg 25-Vlissingen Telefoon 01184-18351 dubbele beglazing/voorzetramen rolluiken ALTIJD KEUS UIT 30 BETROUWBARE OCCASIONS MET BOVAG-GARANTIE TOYOTA COROLLA 4-DRS. GL AUT. FORD SIERRA 1.6 L 3-DRS. eróluic geïsoleerd plexiglas voor dakbeglazing kozijnen, ramen, deuren <~lD'dleboer ïaó b.ü. 9 W' 1 SPEC. AANB. RENAULT STAAT ER VIERKANT ACHTER 307 ALFA ROMEO Alfa Romeo heefl een tamelijk nieuw program ma. Vorig jaar kwam daar de opvolger voor de Giulietta bij, de Alfa 75, genoemd naar het 75- jarig jubileum dat Alfa Romeo in 1985 vierde. In de jaren daarvoor was de nieuwe Alfa 33 en de Alfa 90 uitgebracht, zeker dus nog jonge en moderne auto's. De 33 kent een zeer speciale aanvulling in basismodellen in de 1.3 en 1.5 se rie, daardoor is die Alfa 33 nu al te koop voor 19.900, het is de 1.3 Milano. Verder kent de 33 een 4x4 uitvoering en een stationcar de Gi- ardinetta, ook in 4x4 leverbaar. De 75 is er in een 1.8 en 2.0 uitvoering, later aangevuld met een 2.5 V6 en een 2.0 Turbodiesel. De 90 is verkrijgbaar met een 2.0 carburatie en een 2.0 motronic motor, als ook met een 2.5 V6 en een 2.4 Turbodiesel. Verder kent Alfa nog de sport- versies zoals de Sprint, de GTV en de Spider. Dit jaar wordt de opvolger voor de Alfa 6 ver wacht, de laatste versie uit het samenwerkings verband Fiat (met de Croma), Lancia (met de Thema), Saab (met de 9000) en Alfa Romeo. Die Alfa zal waarschijnlijk de naam Alfa 164 of Alfa Sei verkrijgen en uitgerust worden met een V6 met 2,5 en/of 3 liter inhoud. AUDI Audi is een hoogwaardig technisch merk, on derdeel uitmakend van het VAG concern waar in ook VW en Porche zijn ondergebracht. Audi hanteert de slogan „Voorsprong in Techniek", waarin zij min of meer wil uitdrukken haar tijd vooruit te zijn. En dat is ook wel zo, Audi bracht als één der eersten 4x4 in het perso nenauto circuit en bracht ook de eerste 4x4 rallywagen in de strijd, die meteen wereldkam pioen werd. In 1985 nam Peugeot dat over, ook met 4x4, en dit jaar heeft iedereen, het ter rein betreden. Audi gaat door in het voor sprong nemen en bracht vorig jaar de gehele 100 en 200 serie met verzinkte of gegalvani seerde carrosserie uit, geen roestproblemen meer. Het jaar 1986 wordt voortgezet met de 80,90,100 en 200 serie, alle met voorwiel- en vierwiel aandrijving. Eind van dit jaar is een nieuwe 80 en 90 serie te verwachten en verder gokken wij op een motor met 4 kleppen per ci linder, een nieuwe V6 motor (bijv. in een Audi 300) en een 6 versnellingsbak. Uniek blijven niettemin de Audi diesel en turbodiesel, bijzon der zuinige auto's hun grootte in aanmerking genomen. De 100 TD bijvoorbeeld verbruikt gemiddeld 1: 16, met een tankinhoud van 80 liter kom je dan dus bijna 1300 km. ver, rustig rijden op de grote weg wil dus zeggen zonder tanken Oostenrijk, Zwitserland of Zuid-Frank rijk te halen!! AUSTIN-ROVER De enige nog oude bekende is de Mini, verder is er de nieuwe generatie M-auto's, de Metro, de Maestro en de Montego. De laatste is het meest nieuw, een royale reislimousine in sedan en stationcar en ook in een sportieve turbo-in jectie versie. Het motorenaanbod in de nieuwe M-auto's is als volgt: de Metro 998 cc en 1275 cc in zowel 60,72 en 92 PK; de Maestro in 1275 cc, 1598 cc en 1998 cc en de Montego in 1275 cc, 1598 cc en 1998 cc in 100, 110 en 118 PK. Het wachten is op de dieselmotoren in de Maestro en Montego, en zo mogelijk nieuwe meerklep- pen motoren in de Metro. De Rovertak heeft onlangs een kleine, sportie ve Rover uitgebracht onder het item van young mister Rover, de Rover 213 en 216, resp. met 1300 en 1600 motor. Verder blijft de grote Ro verserie in het programma, de 2000, de 2300, en 2600 en 3500 benzineversies en de 2400 turbo-dieselversie. Bij de Rovers behoren na tuurlijk ook de Land- en Range Rovers, deze wagens doen het prima, de nieuwe Landrover serie 90 en 110 zorgt voor verkoopsuccessen. De Range-Rover heeft er een injectieversie bij, die de luxe 4x4 een top geeft van ruim 175 km/u. Een heel nieuw Rovermodel is er dit jaar ook te verwachten, de Rover 600 serie, het nu nog aangeduide Rover XX-model, een samen werkingsmodel met Honda BMW BMW heefl nu nog haar bekende programma in 3,5,6 en 7 serie. BMW is echter druk doen de de fabriekscapaciteit uit te breiden met een heel nieuwe fabriek, waardoor nieuwe modellen spoedig tot de mogelijkheden behoren. Eerst komt er een nieuwe 7 serie, dit jaar nog, en volgend jaar wordt de nieuwe 5 serie verwacht. De populaire 3 serie is onlangs nog vernieuwd en uitgebreid o.a. met de 324 Diesel, waar schijnlijk komt er voor het sportieve 3 model ook een turbo-diesel, die momenteel al in de 5 serie huist, verder een 325 i en 325 i cabriolet, en de 3 serie in 4x4, voorlopig ook de 325 i 4x4. In de 3 serie zijn nu dus leverbaar een 1766 cc carburatie 90 PK en een 1766 cc injec tie 105 PK motor, een 1990 cc injeclie 130 PK, een 2316 cc injectie 150 PK en een 2494 cc injectie (6 cil.) 171 PK motor en een 2443 cc 86 PK dieselmotor. Binnenkort komt er een heel snelle 3, de BMW M3, gelijkend op de M5. En nu we toch bij de wat exclusievere BMW's zijn aangekomen, het merk kent een aantal speci fieke bouwsels onder de naam BMW Baur, vooral de 3 serie in cabriolet, en BMW Alpina, vooral snelle modellen in 3,5 en 6 serie alsme de ook coupés. CITROEN Het Franse merk Citroën behoort tot de PSA groep waarin ook Peugeot en Talbot zitting hebben. Uitwisseling van motoren tussen deze merken komt dan ook veelvuldig voor. Citroen is een gedegen merk, een merk met een vaste klantenkring, een merk met vaak futuristische auto's, die dan wel tamelijk lang (in jaren) op de markt blijven. Citroën heeft toch eind 1985 nog aardig veel nieuws gebracht. Ten eerste is de CX serie vollediq gemoderni seerd. De buitenzijde is gestroomlijnder gewor den, de binnenkant is helemaal onderhanden genomen met een nieuw interieur en nieuw dashboard. Die nieuwe CX heet nu de CX II. Er is ook een nieuwe motorversie aan toegevoegd de CX 22 TRS, er zijn nu 6 motortypes in de CX te krijgen. Ander nieuws is de uitbreiding van de populaire BX serie, er is een BX station car bijgekomen, die Citroën getrouw BX Break noemt. Het is een zeer fraaie wagen die meer ruimte biedt dan de BX limousine. De BX serie wordt .steeds completer, er zijn al 4 motorty pes, de 1400,1600,1900 en de eveneens 1900 diesel. Sportieve modellen zijn de 19 GT en de Sport. Een injectie en turboversie behoort ook tot de mogelijkheden, in de rallywereld is er al een BX 4 TC met 4 wielen aandrijving en een 2141 cc Turbo motor met 200 PK. De trouwe 2 CV, lelijke eend, blijft nog wel zo'n 2 jaar in het programma. Er komt wel een nieuwe kleine Ci troën, een opvolger van de LNA. Voor eendrij ders mogelijk een aardig alternatief evenals de Axel of Visa. De Visa zal binnenkort ook wel een face-lift krijgen. De BX heeft de GS/GSA goed vervangen, de BX is enorm populair, niet in het minst om zijn prijs, vanaf 19.900,-. Toch hangen geruchten in de lucht die oude GS alsnog een andere opvolger te geven, een auto in de gewone middenklasse dus, het seg ment van Kadett, Escort, Golf e.d. DACIA Dacia behoort tot de Roemeense auto-indus trie, waarin ook Aro en Oltcit (Citroën Axel) participeren. Dacia is eigenlijk de oude Renault 12, een fijne auto met een behoorlijke ruimte en een redelijk comfort, maar voor West-Euro- pese begrippen natuurlijk achterhaald. Neemt niet weg dat de prijs toch velen zal aanspre ken, een ruime gezinsauto vanaf 11.995,- is niet gek. Het motoren aanbod is 1185 cc, 48 PK, 1289 cc 54 PK en 1397 cc, 65 PK. De laat ste motor zit in de 1310 TLE modellen en in de toch wel fraaie coupé. Nieuwe modellen staan op stapel, maar het is, na een leuke vlotte start rondom de personenauto RAI vorig jaar, tame lijk stil geworden rond Dacia en haar importeur Primacar te Prinsenbeek. DAIHATSU Het grote nieuws van het Japanse merk Dai hatsu zit hem in het kleine, namelijk de kleine Cuore, die eind vorig jaar geheel vernieuwd is. De Cuore, een mini-achtige auto, in de kleine klasse dus, evenals bijv. de Suzuki Alto en de Subaru Mini Jumbo, tevens zijn naaste concur renten, heeft een nieuw uiterlijk, een nieuw, rui mer interieur, een nieuw onderstel en een nieu we motor gekregen. Het uiterlijk is meer ge stroomlijnder dan het vorige model, het inte rieur is ruimer, o.a. door de fors vergrote wiel basis, en comfortabeler geworden. Het onder stel is vernieuwd, de wielbasis zoals gezegd vergroot, de ophanging geheel onafhankelijk met schroefveren rondom, iets wat zijn concur renten weer niet hebben. De motor is vergroot, hij is van 2 naar 3 cilinder gegaan, een inhoud van 850 cc en een vermogen van 44 PK, goed voor prima prestaties o.a. een top van 135 km/u en een acceleratie van 0-100 km/u in 15 sec. Het verbruik bij 90 km/u is 1:24. De prijs valt echter een beetje tegen, de Cuore start bij 12.995,-, weliswaar een redelijk luxe model, maar het scheelt nogal wat met de eer der genoemde concurrentie. Het kan niet an ders of Daihatsu zal daar iets aan doen met mogelijk een wat uitgekleder model. Zeer po pulair bij Daihatsu is de Charade, hij is er in vele uitvoeringen, in 3 en 5 deurs, in benzine en diesel, in benzine turbo en diesel turbo, al len met een inhoud van 993 cc, de Charade start rond de 14 mille, wel een leuke prijs. Ver der kent Daihatsu de Charmant, een sedan in de middenklasse, de Rocky, een terrein 4x4 ook in luxe wagon uitvoering, en de Daihatsu minibussen en minibestels. Het wachten bij Daihatsu is op een opvolger voor de Charmant, maar dat kan nog wel even duren. 'AUTOTIPS Chrysler en AMC) delen. Wij beperken ons dan ook tot het noemen van enkele in ons land ver krijgbare USA Fords, de Mustangserie, de Mercury, de Thunderbird, de Sabre, de Taurus en de Lincoln. De Duitse of zo u wilt Europese Ford ligt ons kennelijk beter, al jaren staat deze Ford op de 2e plaats in verkopen in Ne derland. Een zeer gewild model is de Escort, wel een totaal gemoderniseerde, die dus dui delijk afwijkt van het huidige model. Tevens is de Orion onder handen genomen, ook moder ner van uiterlijk en innerlijk, weer goed voor ja ren rijplezier. De Sierra, de grote middenklas sen van Ford, doet het uitstekend. Staat de Es cort in verkopen op de 2e plaats, de Sierra is 5e in Nederland en dat is dus nog voor de Opel Ascona, de Citroën BX, Toyota Corolla e.d. De Sierra is er dan ook in vele uitvoeringen, 3 en 5 deurs, stationwagonuitvoering, 4x4 uitvoering, in sport- en rallyuitvoeringen, in benzine- en diesel enz. enz. Verder kent Ford de Fiësta, de kleinste telg van het merk, huizend in de kleine middenklasse, en natuurlijk niet te vergeten de Auto van het Jaar 1986, de Scorpio. Hel Scor pio programma wordt steeds completer, er is een 1.8 en 2.0 carburatie molor, een 2.0 injec tiemotor, een 2.8 V6 injectiemotor en een 2.5 dieselmotor. Er is ook een 4x4 en in uitvoerin gen kent men de types CL, GL en Ghia. De Fiat Uno, vurig Italiaantje FIAT Fiat timmert al jaar en dag aan de weg. Nadat het importeursschap in Nederland overgegaan is naar de fabriek, heeft Fiat een aktief bij tijd en wijle zelfs agressief verkoopbeleid gevoerd. Dat heeft Fiat wel naar de 4e plaats in verko pen in Nederland gebracht met een marktper- centage van bijna 7 En het ziet er niet naar uit dat Fiat die plaats ooit nog wil afstaan. In 1986 zal Fiat zeker een verkoopstimulans on dervinden van een aantal nieuwe en vernieuw de modellen. Allereerst is daar de Croma, die al heel wat stof heeft doen opwaaien vanwege de naam, die naar het zich laat aanzien zal ver anderen in Chroma. Maar what's in a name, juist door dat Croma spreekt iedereen er nu wel over en weet ook nagenoeg iedereen dat er een nieuwe grote fiat komt met dus die naam. Ander nieuws bij Fiat is de komst van een auto in de kleinere klasse, al bekend onder de naam Fiat Topoline, hij moet gezien worden als op volger van de legendarische Fiat 126 of nog vroeger terug de Rat 500. Dan volgt het be kende Fiat programma, de Panda en de Uno en ook nog steeds de bekende Rat 127. De Panda is voor 1986 fors onder handen geno men, zowel ex- als interieur zijn gemoderni seerd en er zijn ook nieuwe motoren inge bracht, o.a. de technische hoogwaardige Fire motor, een 1 liter motor uit een samenwer kingsverband tussen Rat, Lancia, Peugeot en Talbot. Het is een zeer pittig maar toch ex treem zuinig motorretje, licht in het gewicht en van alle technische snufjes voorzien. In de Uno doet deze motor het al prima, hij is immers pas uitgebracht. In de Panda zal het zeker een top per worden, geroemd om goede prestaties en een zeer zuinig brandstofverbruik. Tevens zal er in de Panda een dieselmotor komen, waar schijnlijk een 1.3 diesel, dezelfde dus als in de Uno. De Ritmoserie is onlangs nog geheel ge moderniseerd en weer bij de tijd, de prijs is nog steeds scherp concurrerend. Een nieuwe Ritmo is in aantocht, maar zal zeker nog tot diep in 1987 op zich laten wachten. FORD Onder de naam Ford kennen we in Nederland de Amerikaanse en Duitse automobielen. De Amerikanen stellen qua verkopen in ons land niet veel meer voor, een lot wat ze met alle an dere Amerikaanse modellen (General Motors, HONDA Honda behoort tot de exclusieve Japanse mer ken en ziet zich graag als de BMW van Japan. Dat mag ook wel want Honda brengt altijd hoogwaardige techniek uit en modellen die zich onderscheiden en duidelijk niet behoren tot die grote eenheidsworst. Honda heeft haar pro gramma in een twee jaar tijd volledig ver nieuwd. Het laatste nieuws in Nederland is de Accord en Prelude serie, een totaal nieuwe mo- dellenserie met de Accord Aerodeck als toch tamelijk gewaagd, futuristisch model. De Civi- dijn is er weliswaar in te ontdekken, maar wat voor kleine middenklassers aanslaat hoeft nog niet voor grote middenklassers te gelden. Het is dus afwachten hoe het publiek er op rea geert. De Accord Sedan is wat conventioneler, al is ook hier een extreme stroomlijn waar neembaar en geeft het het model naast een statige ook een sportieve image. De Prelude is het echte sportmodel, een duidelijke 2x2, nieuw in deze serie is de EX 2.0 i 16 klepper, een auto met 137 PK onder de kap, goed voor een top van 205 km/u. De Accords kennen 1598 c, 88 PK, 122 Nm en 1955 cc 106 PK, 153 Nm motoren. Het laatste nieuws In het eigen thuisland is de Honda Today, een mini-achtige auto met wederom een futuristisch uiterlijk, de Honda Integra, een 5 deurs sedan tussen de Civic en de Accord in, en de Honda Legend, een auto uit de grote klasse, Honda's executive car met V6 motoren in 2 en 2,5 liter. Het is een samenwerkingsmodel met Austin-Rover. De In tegra en Legend komen spoedig naar ons land. Verder gaat het bij Honda uitstekend met de Civics, er zijn vele modellen 3- en 5-deurs, er is een sportcoupé, de CRX, en een multifunctio nele, dus ruime Civic, de Shuttle, ook in 4x4. De futuristische Honda Jazz, een slowstarter, komt nu mede door zijn prijs, ook meer in de Het 1986 model van Mazda 323 GTX HYUNDAI Hyundai is een Koreaans merk, dat tot op he den niet erg van de grond is gekomen. Er wa ren ook maar twee modellen de Pony en de Stellar, en ondanks dat deze modellen modern toonden bevatten zij toch veel verouderde techniek, wat de naam.van Hyundai weinig goeds deed. Vanaf nu schijnt daar verandering in te komen. Hyundai is grootse fabrieken gaan bouwen waar volgend jaar 1 miljoen nieuwe modellen uit moeten rijden. De eerste is er al de Pony XP, voorlopig in 5-deurs uitvoering, binnenkort komt hij er ook in 3-deurs en vervolgens in Se dan. Het is een Hyundai van de nieuwe genera tie, vol moderne techniek, door Mitsubishi ge leverd, de XP heeft o.a. het nieuwe Mitsubishi Colt onderstel met wielophanging, vering e.d. en de nieuwe Mitsubishi motoren in 1300 en 1500 cc. De Pony XP is een totaal andere, nieuwe Hyundai. De 5-deurs is er vanaf 17.995,-, de 3-deurs zal uiteraard wat voor deliger zijn, maar dat weten we binnenkort. Verder komt er de Sonate, een grotere Hyun dai, een Stellarachtige auto met ook weer alle moderne techniek en nieuwe motoren in 1800 en 2000 cc, waarschijnlijk dus de nieuwe 1.8 en 2.0 Mitsubishi motoren. DEALER VOOR DE BEVELANDEN EN WALCHEREN ISUZU Het automerk Isuzu komt uit Japan en wordt in Nederland verkocht door de General Motor dealers, beter bekend als de Opeldealers. In Nederland is het dan ook geen specifiek perso nenauto merk, maar een bedrijfsautomerk. Het vult Opel goed aan, omdat het fraaie Pick-ups, zelfs Pick-ups met dubbele cabine, dus goed voor vervoer van 5 personen (kan dus op grijs kenteken toch voor particulieren interessant zijn), Bestel- en Personenbusjes en 4x4 Ter reinwagens op grijs en geel kenteken, dus vol ledig ingesteld op personenvervoer. Die laatste staat bekend onder de naam Trooper, is er in korte en verlengde versie en met 3 motoren, een 2254 cc benzinemotor met 89 PK, een 2238 cc dieselmotor met 53 PK en eenzelfde dieselmotor met turbo met 75 PK. LADA Het grote nieuws van het Russische merk Lada is de Samara, in Rusland de 2108, doorcijfe rend na 2104,2105,2106 en 2107, geheten. De Lada Samara is helemaal nieuw en doet in niets meer denken aan de bestaande modellen, die allen afgeleiden zijn van de bekende Fiat 124. De Samara is een hatchback-achtige auto dus met grote achterklep en neerklapbare ach terbank. Voorlopig komt hij in de zgn. 3 deurs versie naar ons land, later zal er uitbreiding plaatsvinden met een 5 deurs. De Samara heeft voorwielaandrijving, ook nieuw dus voor Lada, verder zijn de motoren nieuw, een 1.1, 1.3 en een 1.5 motor, vervaardigd in samen werking met VW-Porsche. De Samara komt in februari/maart naar ons land, de prijs, bij het ter perse gaan van deze Special nog niet be kend, zal rond de 16 mille liggen. Verder kent het Lada programma de afgelei den van de Fiat 124 met als populaire modellen de 2100 serie. In die serie kennen wij in Neder land de 2104 (de stationcar), de 2105 (de voor delige Sedan) en de 2107 (de luxueuze Sedan). De 2105 is de meest populaire in een ook zeer populaire prijsklasse, vanaf 11,495,-, hij is er in een 1.2, een 1.3 en 1.5 liter motor. De 2107 is de wat robuustere, zeer luxe serie van Lada, deze is er in 1.3,1.5 en 1.6 liter motor, de laat ste met een 5 bak. Dan is daar dus de 2104 bijgekomen, de stationcar met heel veel ruimte en met de keuze in 1.3 en 1.5 liter motor, de 2104 is er vanaf 13.995,-. Natuurlijk is er nog die allergoedkoopste Lada, die 1200 S, een 5- persoons Sedan, met grote bagageruimte, met aanhangwagentrekkracht tot 900 kg enz. enz. en dat allemaal voor 9.999,-. MAZDA Het laatste nieuwe van Mazda is de geheel ver nieuwde 323 serie. De bekende Mazdaverschij- ning is fors onder handen genomen, het ver trouwde gezicht is bewaard gebleven, net als bijvoorbeeld bij de Renault 5, maar onderhuids is toch veel veranderd. Het interieur is verbe terd en vernieuwd, het dashboard is geheel veranderd. Technisch diverse vernieuwingen aan onderstel, wielbasis, vering, wielophanging en aan de motoren. De buitenzijde tenslotte is moderner geworden, aerodynamischer van vorm. De carrosserievormen zijn gebleven 3- en 5-deurs hatchback en 4-deurs Sedan. Ook de motortypes zijn gelijk gebleven, de 1.1,1.3 en 1.5 motoren, nieuw is de 1.6 motor in de ex tra snelle sportieve versie de 323 GTX. De 323 start bij 16.995,-. Nog altijd enorm populair is de 626 serie, ook deze is gemoderniseerd en verder uitgebreid met een sportieve serie met 2 liter injectiemotoren. Vervolgens is er de 929 serie in Sedan en Cou pé. De nieuwe RX 7 sportcoupé van Mazda komt in februari naar Nederland, op de Autosalon van Brussel beleefde hij zijn Europese introduktie. MERCEDES In deze Auto-ABC rubriek hebben we al menig maal gesproken over exclusieve auto's. Anders dan het hele rijtje Aston Martin, Donkervoort, De Tomaso, Ferrari, Jaguar, Morgan, Maserati, Porsche, Rolls Royce, e.d. waar het slechts om tientallen, soms veel minder, verkopen per jaar gaat, staan BMW en Mercedes in verkooprang schikking in Nederland op een 12e en 14e plaats, en dan hebben we het dus over meer dan 10.000 auto's per merk. Daarvoor zijn dui delijke redenen aan te geven, deze merken hebben een aantal erg aansprekende modellen in hun programma. Mercedes heeft vorig jaar de 190 serie fors uitgebreid. Er is nu een 190 benzinecarburatie, een 190E benzine-inspuit- motor, een 190E 2.3-16, een benzine-inspuit- motor in de 2.3 literklasse met 4 kleppen per cilinder (16 kleppen totaal), een 190E 2.6, een benzine-inspuitmotor in de 2.6 liter klasse met 6 cilinder motor, een 190D met een 1997 cc 72 PK dieselmotor en een 190D 2.5 met een 2497 cc (5 cilinders) 90 PK dieselmotor (goed voor een top van 175 km/u). De 200-300 serie, door Mercedes W124 serie genoemd, is ook zeer compleet. In benzinemotor een 2 liter carbura tie, een 2.3, 2.6, en 3.0 liter injectiemotor, in diesel een 2.0, 2.5, 3.0 liter motor en een 3.0 liter turbodieselmotor. De W124 serie kent se dans en stationcars en vele uitvoeringsniveaus. Dit jaar wordt in de serie ook de coupé ver wacht. Dan is er nog de S serie van Mercedes, een exclusieve maar toch populaire serie want wie niet het geld heeft hem nieuw te kopen, heeft hem wat graag als occasion. 1) schaderegeling met verzekeringsmaatschappij 2) event, vervangende auto op gunstige condities 3) vakkundige reparaties van ALLE merken 4) spuitwerk „als nieuw" Schadecentrum - Veerseweg 104 - Middelburg Tel 01180-29955 - toestel 17 dhr. Verhage Ford Fiesta 1100 Bravo1982 Ford Fiesta 1100 Festival zwart1983 Ford Fiesta 10001985 Ford Escort 1100 Bravo1983 Ford Escort 1100 Laser1983 Ford Escort 1100 Bravo1982 Ford Escort 1300 Laser, 5-drs1984 Ford Escort 1300 GL1979 Ford Escort -1100 Bravo1983 Ford Escort 1300 Bravo1982 Ford Escort 1600 Bravo1984 Ford Escort 1300 Bravo1983 Ford Escort 3-drs. 1.6 L automaat1983 Ford Orion 1600 GL1983 Ford Orion Diesel1985 Ford Sierra 1600 GL1983 Ford Sierra 1600 L1983 Ford Sierra 1600 L1982 Ford Sierra 2000 L, 3-drs1984 Ford Taunus 16 L combi1981 Ford Taunus 2.0 Ghia1978 Ford Taunus 1.6 L1978 Ford Taunus1977 Ford Taunus 1.6 Bravo1981 Ford Taunus 1600 Bravo1981 Alfa Romeo 2000 inj. Quadrifoglio 39.000 kmbj. 1981 Opel Kadett Diesel1974 Opel Kadett 12 N1982 Peugeot 505 GL1982 Honda Quintet1982 Renault 9 TSE1983 Datsun Violet1981 Daihatsu Charmant1983 Mercedes 300 D automaat1982 Mercedes 200 D1978 Citroën GSA XI1983 Lada 21051983 Mitsubishi Celeste1978 Mazda 323 Stationcar1984 Nissan Sunny Diesel1983 Audi 80 CL1982 10.500.- 13.000.- 15.500.- 13.200.- 15.500.- 13.500.- 17.750.- 4.500.- 13.000.- 14.500.- 18.500.- 16.500.- 17.800.- 18.500.- 21.700.- 21.000.- 19.800.- 16.900.- 21.000.- 11.500.- 4.500.- 4.000.- 3.500.- 11.000- 9.500.- 18.500- 13.500.- 17.500.- 11.750.- 16.500.- 8.500- 11.000.- 27.500.- 9.500.- 12.500- 7.500.- 4.000.- 16.500.- 16.500.- 16.500.- Via Ford Credit Financieren Is doordacht betalen. Inruil en financiering mogelijk oud Eire o en uLissincEn TELoubh-tfHED met KOMO-keur en 10 jaar garantie. Levertijd 10 dgn. PVC, aluminium geïsoleerd, warmte- en geluidsisolerend, bescherming tegen in braak en vandalisme. Vraag vrijblijvend prijsopgaaf door onze ad vertentie in open envelope zonder postzegel te zenden aan ANTWOORDNUMMER 222, 4830 VB MIDDELBURG Toyota Tercel 3-drs. Coupé autom73.000 km 1982 M Toyota Corolla 1.6 2-drs. DX35.000 km 1983 Toyota Tercel 3-drs. SR35.000 km 1983 Toyota Corolla 2-drs. DX automaat---198E Toyota Corolla Hatchback 12-klepper23.0()0km 1985 M Toyota Celica GTS 16-klepper26.000 km 984 Toyota Cressida 4-drs. GU68.000 km 1983 Toyota Cressida 4-drs. luxe19°! Toyota Cressida Diesel105 000 km 1981 Toyota Carina 4-drs. DX^5? looi Toyota Carina 2-drs. DX Toyota Carina 2-drs. DX aut40.000 km 1979 Toyota Carina 4-drs. GL1982 M MITSUBISHI COLT automaat, 17.000 km, bouwj1983 Citroën 2 CV 6 34.000 km 1984 BMW 3161978 Renault 5 GTL43.000 km 1982 M Fiat Ritmo 5-drs27.000 km 1983 M 54.000 km 1984in staat van nieuw Seat Ronda 5-drs. GLX12-000 km 1983 Skoda 105 D dec25.000 km 1983 Opel Kadett Station 3-drs1981 23.000 km in staat van nieuw!bouwjaar 1984 Simca Horizon. GOEDKOPE MEENEEMAUTO'S zonder garantie 1979 1978 1976 Simca 1300 Toyota Celica Coupé LT Toyota Carina 2-drs1978 Mitsubishi GLX95.000 km 1980 Renault 4 GTL-1980 M M staat in Middelburg MIDDELBURG: KLEIN VLAANDEREN 97 Tel. 01180-12865 VLISSINGEN: INDUSTRIEWEG 23 Tel. 01184-12916 DONDERDAG KOOPA VOND MIDDELBURG VRIJDAG KOOPAVOND VLISSINGEN van 19.00 u. tot21.00 u. o.a. voor serres - terrasoverkappingen Ik ontvang graag een prijsopgaaf voor (zie aangekruist hokje) Naam Adres Postcode Tel-. Plaats MIDDELBURG 01180-29056 Renault 4 1982 7.900,- Renault 4 GTL 1981 6.250,- 1981 3.900,- Renault 5 GTL 1984 12.900,- Renault 5 GTL 1982 10.500,- Renault 5 TL 1982 9.500,- Renault 5 GTL 5-drs 1980 4.900,- Renault 9 GTL 1983 12.500,- Renault 18 TD 1983 12.900,- Renault 18 GTL type 2 1985 19.250,- Renault 20 TD 1981 8.900.- kleur: antr. met. 60.000 km Ford Escort 1.6 L Bravo1982 15.250,- Datsun 120 Y autom1977 2.250,- Simca 1100 Tourist1980 1.750,- SunbeamTI1980 3.500,- 3 ol 6 maanden garantie gecieaned en gepoetst HANS DIJKWEL 01184-64240 JAAP WOLFERT 01184-67596 vri|dag koopavond Glldeweg 16 - Vlissingen Tel. 01184-17130

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1986 | | pagina 7