Janssens Vlissingen B.V. STER-OCCASIONS WIE SLIM IS.RUILTSNELIN. AUTOM.-BEDR. SORBER C Bovag garage ALEXANDER DE RUST VAN EEN SUZUKI SWIFT. KLIP de toekomst b.v. O AUTOBEDRIJF VEERSEDAM OPEL AKTIE DEALER PAAUWENBURG B.V. ANWB-gekeurd DE SCHELDEBODE EEN MERCEDES-BENZ CfiJ^STFR-OCCASION LAAT NIETS TE WENSEN OVER, VAN OEVEREN B.V. DIVERSE GOEDKOPE AUTO'S Autobedrijf W.J. Sonke B.V. KLIP RENAULT occasions OCCASIONS MET BOVAG GARANTIEBEWIJS SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 12 JUNI 1985 Pres. Rooseveltlaan 772, Vlissingen, tel. 17100 Rijden INFORMA TIE OVER A UTO EN VERKEER ALLEEN VERKRIJGBAAR BIJ DE OFFICIËLE MERCEDES-BENZ DEALER. MERCEDES 200 D1981 MERCEDES 300 01984 MERCEDES 200 D1983 MERCEDES 200 D1979 MERCEDES 200 D1980 MERCEDES 200 D1978 MERCEDES 300 D1978 MERCEDES 200 D Demo1984 MERCEDES 2801978 MERCEDES 240 D1978 MERCEDES 2801980 MERCEDES 300 TD1983 40 stuks occasions met 3-6 en 12 maanden volledige Bovaggarantie WIE TUK IS OP NIEUWS UIT EIGEN OMGEVING GAAT EVEN ZITTEN VOOR DE SCHELDEBODE foESCH^DEBQra;] ALTIJD KEUS UIT 40 BETROUWBARE OCCASIONS MET BOVAG GARANTIE Bij aanschaf van 'n nieuwe Skoda doet uw Skoda- dealer tijdelijk f 500,- bovenop^ de inruilprijs. Dit aanbod geldt voor alle modellen met uit zondering van de 105S (Standaard). VW Kever 1300 Volvo 144 Opel Commodore1974 Datsun 120 A1977 Auto's te koop gevr. v.a. bj. 1977- '78 Alex Gogelweg 18 - Vlissingen AUTOBEDRIJF AUTO'S MET LPG GOEDKOPE AUTO'S AUTOBEDRIJF ^RENAULT— Vrouwenpolder Tel. 01189-1524-1351 OOSTERHOUT - Opel levert de vorig jaar geïntroduceerde Kadett in een hele reeks uitvoe ringen, met keus uit drie of vijf deuren, een 1.3 I, 1.6 I. benzine en een 1.6 I. dieselmotor. Als ab soluut topmodel staat de GSi op de prijslijst. Een uiterst sportief uitgevoerde supersnelle rakker. Deze week stappen we in een knalrode driedeurs GSi om zo'n kleine 1000 testkilometers onder de brede sloffen weg te laten rol len. Door het bezit van allerlei 'snel le' accessoires springt de GSi er duidelijk uit in de Kadett-serie. Zo zien we andere bumpers, voor met een geïntegreerde dikke spoiler met mistlampen en achter diep doorgetrokken, voorts twee in kleur van de wagen gespoten, van binnen uit te verstellen spiegels, dorpelverbreders, luchtgaten in de motorkap, kleine grille en een enorme spoiler op de achterklep. Al deze aërodynamische grappen verlaagt de toch al lage Cw-waar- de van 0.32 naar 0.30. Klappen we de sterk aflopende motorklep om hoog dan verschijnt een dwarsge- plaatste vierpitter voorzien van een aluminium cross-flow cilinderkop. Een getande riem drijft de boven liggende nokkenas aan. Dit blok heeft een cilinderinhoud van 1796 cm3 en levert bij 5800 tpm een ma ximumvermogen van 85 kW (115 pk). Voor een perfecte voeding zorgt een Bosch LE-letronic injec tiesysteem voorzien van een brandstofafsluiter bij 'gas los'. Via een sportieve vijfversnel lingsbak wordt een groot deel van de opgewekte krachten overge bracht op de voorwielen. Vooral de derde, vierde en vijfde versnellin gen liggen qua tandwielverhouding vlak bij elkaar. In vakjargon heet dit een „close-ratio bak". Vandaar het 'sportieve'. Natuurlijk paste Opel het onderstel van de GSi aan. Zo'n 1.8 I motor en een in de regel daar mee gepaard gaande rijstijl verei sen dat nu eenmaal. Standaard staat de GSi op 175/70 HR 13 banden rond stalen ivelgen. Onze testwagen kreeg als extra Pirelli P 6 185/60 HR banden rond fraai gestyleerde 14 inch vel gen. Op de achterruit houdt een wis/wasinstallatie het glaswerk schoon. Deze werkt via een vaste interval van vijf seconden. Vóór kennen de wissers twee snelheden en een interval van vijf seconden. Binnen viert de sportiviteit ook hoogtij. Uitstekend zittende sport stoelen met grote in hoogte ver stelbare hoofdsteunen en een licht geprofileerde achterbank zijn be kleed met geruite stof. Deze stof vindt men tevens op de deuren en delen van de zijpanelen. Naar achteren kost dat in onze driedeursversie meer moeite. Maakt men veelvuldig gebruik van de achterbank, dan is de vijf- deursversie het overwegen waard. Meerprijs 725.-. Knop pen, schuiven en hendels bevin den zich prima onder handbe reik. Van dat elektronische schijnlijk is dit te wijten aan een niet goed sluitende deur. Tijdens de acceleratieproeven constateren we boven de 7000 tpm een afsluiting van de brand stoftoevoer. Een ingebouwde vei ligheid, die je altijd weer even doet schrikken Bij lage snelheden en vooral tij- Door het bovenste deel van het prettig in de handen liggend dreis- pakig sportstuur (toeter in het hart) kijken we op het futuristische, er gonomisch gevormde instrumen tenbord, een zogenaamd Liquid Christal Display (LCD) dashboard. In plaats van via ronde klokken wordt bijna alle informatie doorge geven middels elektronisch oplich tende kristallen. Alleen de (elektro- nische)snelheidsmeter- kilometer- en (mechanische) dagteller laten de getallen nog analogisch zien. In het midden op het dashboard meldt een ook al weer elektronisch checkpanel het wel en wee der techniek. Vanuit de console steekt de vrij lange versnellingspook. In deze console vinden we onder andere plaats voor de radio, een eenvou dig te bedienen verwarmings- en ventilatiesysteem (bij avond keurig verlicht), een bakje voor vijf cas settebandjes en een klokje. Tegen meerprijs van 740.- plaatst Opel een boordcomputer. Aflegruimte is volop aanwezig Na al deze informatie dan ein delijk maar eens de weg op. We staan eerlijk gezegd te popelen. Instappen voor lukt via de wijdo- penslaande portieren makkelijk. 'AUTOTIPS dashboard zijn we niet weg. Het leidt de aandacht te veel af. Wij prefereren gewone ronde klok ken. Via de automatische choke start de potente jongen in het vooronder bijzonder rap. Van meet af aan draait'ie met een gecultiveerd aan tal toeren. Brengen we de vierpitter rustig toerend op bedrijfstempera- tuur dan gedraagt hij zich opval lend soepel. Éénmaal opgewarmd geven we hem de sporen. Direct al laat deze inspuiter merken er best zin in te hebben. Het scheurijzer voelt zich prima thuis tussen al het éénheidsvoer en toont menige vierwieler zijn achterwerk. Tijdens de introductie op het uiterst bochtenrijk wegennet van het eiland Corsica konden we het gedrag van de GSi in de 'curven' uitgebreid aan de tand voelen. De driftkikker slaagde met vlag en wimpel. Geen moment kregen we het idee dat het onderstel zijn zwa re taak niet aan kon. Lang blijft het stuurkarakter neutraal met uitein delijk een lichte onderneiging. Over het gedrag op het rechte eind niets dan lof. Zijwind en oneffenhe den in het wegdek brengen de wa gen niet van zijn koers. Wel dringt elke kleine oneffenheid in het weg dek naar binnen door. Grote hob bels kosten aanmerkelijk minder moeite. Uiteraard een gevolg van de gekozen straffe vering, hele maal passend bij dit brok geweld. Gaan we er stevig tegenaan, dan laat de motor best van zich horen, maar nimmer echt hinderlijk. He laas is dat wat het' windgeruis be treft wel het geval. Vooral boven aan de middenstijl treedt al rond de 100 km/u windherrie op. Waar- dens parkeren stuurt de GSi zwaar, mede door het ontbreken van stuurbekrachtiging. Voeren we de snelheid op, dan blijft het con tact met de weg goed behouden, zelfs rond de topsnelheid van bo ven de 200 km/u. De „vijfbak" schakelt prima via de soepel wer kende koppeling. Alleen de 'vijf' zit (hakerig) ver weg rechtsboven. Door het tillen van de manchet op de pook laat deze zich in zijn ach teruit leggen. Misschakelen komt daardoor niet voor. Zowel vlot sprinten zonder mor ren van 0-100 km/u in 9.0 sec. en het rijden van een topsnelheid van 203 km/u, als rustig rijden kan pri ma met deze wagen. De hoogste gang biedt zelfs al bij 60 km/u vrij veel trekkracht. Over de remmen geen kwaad woord. Prettig doseer- baar brengen ze dit 922 kg wegen de snelle monster vlot tot stilstand. Het brandstofverbruik, we zeggen het vaker hangt voor het voor naamste deel af van de rechter voet. Testen we zo'n nerveus baasje dan kachelen we er gere geld stevig op los. Duidelijk merk baar aan de pomp derhalve. Wij verstookten gemiddeld 8.5 liter per 100 km (1 op 11.7). Bij een gema tigder rijstijl achten we 6.5 liter per 100 km (1 op 15.4) makkelijk haal baar. PRIJS Opel levert de Kadett GSi drie deurs voor 31.474 - en de vij- deurs vuur 32.199.-. De voor deligste Kadett, de 1.2 S LS rolt al voor 18.530.- de showroom uit. Prijzen inclusief BTW, exclu sief 363 - afteveringskosten (wijzigingen voorbehouden). BEDRIJFSWAGENS 1938 chassis cabine1982 A. Plesmanweg 2 - Goes Telefoon 01100-12730 Mercuriusweg 25-Vlissingen Tel. 01184-18351 '83 Honda Quintet, 5-drs. Luxe14.750.- '78-79 Honda Civic 1238,3-drs. en 5-drs. luxe v.a.4.750.- '82-'83 Suzuki Alto, 3-drs„ en 5-drs., Luxe, 29000 km v.a. 7.850.- '83 Mitsubishi Galant 1.6 GL, 5-drs., stationcar 14.750.- '83 Mitsubishi Galant 2.5 Turbo Diesel 60.000 km19.750.- '83 Mitsubishi Galant 2.0 GLS 22.000 km18.500.- '83 Ford Sierra 2.3 GL Diesel, 5-drs„ stationcar 22.000.- '83 Ford Sierra 2.3 GL, 5-drs., Luxe21.500.- '81 Ford Transit 9-persoons Kleinbus12.750.- '80-'83 Volkswagen Golf C Diesel 3-drs., v.a7.500.- '79 Volkswagen Derby 1.1 GLS, 2-drs., 40.000 km 5.750.- '82 Alfa Romeo Alfetta 1.8,4-drs., luxe14.750.- '83 Peugeot 505 GL, 5-drs. stationcar18.750.- '83 Peugeot 305 GL Diesel, 5-drs., stationcar15.750.- '83 Peugeot 305 GL, 5-drs., stationcar14.750.- '81 Peugeot 504, 5-drs., stationcar 10.500.- '81-'82 Peugeot 305 SR, 4-drs„ Luxe v.a8.750.- '81 Peugeot 504 Diesel Stationcar '82 Renault 5 GTL, 5-drs„ luxe8.750.- '78 Honda Civic, 3-drs., automaat5.750.- '82 Talbot Tagora GLS, 4-drs14.750.- '82 Opel Ascona 1.6 Diesel, 4-drs. Luxe14.750.- '83 Opel Corsa TR 1.2 Luxus, 19.000 km13.750.- '83 Mazda 626 2.0 SDX, 4-drs. Luxe 14.500.- '79 Mercedes 407 D gesloten bestelwagen, geschikt ombouw camper6.500.- (excl. BTW) '79 Toyota Tercel, 3-drs., coupé, 5-versn7.250.- '78 Triumph Spitfire 1500 Cabriolet met z. w. kap 8.750.- '79 Austin Maxi 1750, 5-drs2.750.- '78 Talbot Sunbeam 1.6 S, 3-drs., Luxe3.000.- '78 Peugeot 104 SL, 5-drs '77 Peugeot 504 Tl, Automaat2.500.- '78 Sunbeam 1600 stationcar, 5-drs. '73 BMW 2800,4-drs3.500.- '78 Peugeot 504 GL 4-drs., 80.000 km3.750.- '78 VW 9-pers. kleinbus3,750.- Inruil - garantie - financiering Honda- en Suzuki-Specialist Industriestraat 8-10 Goes (Zuid) 01100-15415-14987 <1 WUKMAOVAA» I yW/ïütiaivOCeCAAi w Toyota Corolla 1.3 DX 4-drs, 12.000 km1984 Toyota Corolla 1.6 GL 5-drs, 11.000 km1984 Toyota Carina 1.6 GL 5-drs, 20.000 km1984 Toyota Starlet 1.0 spec. 3-drs, 18.000 km1983M Seat Ronda GLX 5-drs, 12.000 km1983 TOYOTA TERCEL 1.3 DLS 42.000 km 1982M Toyota Corolla 1.3 DX Liftback Mitsubishi Galant GL 4-drs Opel Kadett Diesel 3-drs Renault 9 TL 4-drs. 48 000 km Toyota Carina DX 4-drs. 63 000 km Toyota Cressida 2.0 DX 4-drs Toyota Cressida Diesel 4-drs Fiat Ritmo 65 L 3-drs Opel Ascona 1 9 2-drs 36 000 km Toyota Starlet 1.2 DX 3-drs 51 000 km Honda Civic 3-drs 66 000 km 1982M 1982 1982 1982 1981M 1981M ...1981 1981M 1981 1980 1980 TOYOTA CRESSIDA DX 4-drs LPG 70.000 km1979 GOEDKOPE AUTO'S ZONDER GARANTIE '76 Mazda 1300......950.- '76 Toyota Carina950.- '79 Simca 1308 GLS950.- M staat in Middelburg Middelburg: Klein Vlaanderen 97 Tel. 01180-12865 Vlissingen: Industrieweg 23 Tel. 01184-12916 SKODA GEEFT TIJDELIJK F500,-EXTRA VOOR UW INRUILAUTO. Kapelle-Blezelinge, Stationssingel 16, Tel. 01102-2193 Vlissingen, Gildeweg 13, tel. 01184-12547 INDUSTRIEWEG 17 VLISSINGEN Tel. 01184-13434 Off. Daihatsu- en Alfa Romeo-Dealer i *3 S Alfa Romeo GTV 61981 Alfa Romeo Giulietta1978 Alfa Romeo Sud Tl1981 Alfa Romeo GTV 201978 Opel Ascona 2.0 Diesel1979 Daihatsu Taft 4 w.d1983 Daihatsu Cuore1983 Daihatsu Charmant1982-1983 Renault R5 automaat 14.000 km1982 Renault 30 TX1980 Honda Civic1980 Alfa Romeo Sud 1.51982 Fiat Ritmo 651979 Mercedes 200 D1982 VW Golf Diesel1979 Daihatsu Mini Bestel1983 Alfa Romeo Alfetta1981 Alfa Romeo Guilletta 2.01982 Renault 5 TL1982 Mini automaat 1979 Simca Horizon1979 DAF 66 Combi1974 Fiat 1271977 Gerbrandystraat 4, Vlissingen, tel. 65496 4 GTL 4 GTL 5 GTL 5 GTL 5 GTL 5 Tl 5-deurs. 9TSE 9 GTL 9 GTS 11 TL 14 TL LPG 14 LS 1984 1980 1980 1981 1983 1981 1982 1983 .1982 1983 1982 1982 18 GTL1982 Opel Ascona 1.91980 Talbot Tagora 2.2 GLS aut1982 12.500.- 6.750- 8.750- 9.750.- 13.250- 9.750- 13.500.- 14.500.- 14.250- 15.950.- 11.750- 10.750- 12.950- 9.250.- 14,500.- Technorapport aanwezig, vraag inzage geadviseerde reparaties worden vóór aflevering uitgevoerd coupon voor ANWB-contr^ bijgevoegd r-NWB Autobedrijf Selspleln 5-13 4331 NP Middelburg Telefoon (01180) 33003 BMW 1802 Touring rood1974 Fendt 380 T Caravan, 4-pers. 1 jaar gebruikt Ford Escort Automaat 1300 L zilver metallic 1977 Ford Granada 2 8 GL automaat, stationcar ivoor 1979 Ford Taunus 16 L. 4-drs blauw metallic 1981 Ford Taunus 16 LS 2-drs groen metallic 1980 Honda Accord. 4-drs wit '981 Honda Civic 5-drs.blauw metallic 1981 Mazda 626 2 Itr bruin metallic 1980 Mercedes 240 0. blauw 1982 Mercedes 280 SE zilver metallic nov. 1981 Mercedes 300 D, groen 1979 Citroen Visa 1100 RE. rood 1984 Mercedes 300 T0. groen1978 Honda Quintet, rood metallic 1981 Opel Rekord. 2-drsblauw metallic 1977 Opel Rekord 20 S. grijs metallic 1983 VW Polo as. rood 1977 Mitsubishi Celeste 1600 GT. bruin metallic 1980 Mitsubishi Galant 23 0. Turbo, antraciet 1982 Mitsubishi Galant as antraciet 1981 Nissan Sunny DX Diesel, groen metallic nov 1983 Opel Ascona 19 N. automaat. Wauw metallic 1981 Opel Rekord 23 0.4-drsgoud metallic 1979 Peugeot 504 a. rood1977 Peugeot 505 SRD automaat, bruin dec 1980 Ponliac Grand Lemans. automaat. Wauw metallic 1979 Toyota Tercel. Wauw metallic 1979 Triumph Spitfire, 1500 rood 1980 VW Golf CO. 3-drs. rood okt 1983 VW Golt LD. 5-drsbrum 1979 VW Golt LD. 3-drsgroen metallic 1978 VW Jetta 1300. 2-drsbeige1980 VW Jetta 16 LS. 2-drsgroen metallic 1980 VW Jetta 16 S, 4-drsgroen metallic 1980 m t

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1985 | | pagina 13