LEASEN LAATSTE NIEUWS! VIS* NIEUW: DE VISA GTi RAZEND PITTIG EN VOL TEMPERAMENT DE NIEUWE CX 25 GTi TURBO "MAG 7 EEN IETSJE MEER ZIJN? CITROËN VISA NU OOK IN ROYALE BESTEL-UITVOERING. HET AUT0-PLEZI ER-PLAN MAAKT UW AUT0LASTEN LAGER EUROCASION EEN CX HEER ALLES VAN EEN LUXUEUZE, KOSTBARE WAGEN. BEHALVE DE PRIJS. MOOI ALS ALTIJD, MAAR NU MET TURBOKRACHT WEL DE LUSTEN, NIET DE LASTEN Denkt u over een Citroen CX, BX of Visa, denk dan ook eens over leasen. Dat is in feite huren op lange termijn, waarbij de auto eigendom blijft van Citer, de lease maatschappij van Citroen. Alle vaste en variabele kosten (behalve die van brandstof worden onder gebracht in een vooraf overeenge komen maandelijks bedrag, dat u aan de leasemaatschappij betaalt. Daarmee bent u verlost van alle administratieve rompslomp, van onderhoud, schadeafhandeling, reparaties en van de onderhande lingen over inruilprijzen en kilome tervergoedingen. Zodat u aan het autorijden wèl de lusten, maar niet de lasten beleeft. FISCAAL AFTREKBAAR Als u als bedrijf uw auto least, zijn de kosten daarvan voor de fiscus 100% aftrekbaar. De mogelijkheid is dan ook niet uitgesloten, dat u met een nieuwe auto die duurder is dan uw huidige uiteindelijk per kilome ter tóch goedkoper uit bent. De spe cialisten bij Citer willen dat reken sommetje graag eens voor u maken. En waar least u beter een Citroen dan bij Citroen zelf als ondernemer ofbedrijf. VOOR EEN GOEDE GEBRUIKTE AUTO MET DE ZEKERHEID VAN EEN NIEUWE. Een gebruikte auto kopen is een kwes tie van vertrouwen. Bij uw beslissing speelt een belangrijke rol, in welke ma te uw belangen als consument zijn ge waarborgd. Dat varieert van garantie tot garantie. Er zijn er die een gedeeld risico voorstaan. En er zijn er ook die alle kosten voor arbeidsloon en onder delen vergoeden. De Eurocasion ga rantie is zo 'n volledige. Zodat u nooit voor onaangename verrassingen komt te staan. De Eurocasion garantie krijgt u niet zomaar bij elke garage. Alleen de Citroën-agent mag u deze garantie op gebruikte auto's geven. Een geruststel lend idee. Ukunt er dus op vertrouwen dat uw Eurocasion een prima auto is. En dat wij altijd voor u klaarstaan. De Visa 14S f 16.200,-* speciale serie topsnelheid 168 km/h (80 DIN pk) 300 exemplaren. S-pakket (S-striping, speciale zwarte Kijk snel bij uw Citroën agent. bekleding met rode biezen, toerentel- vijf-bak, motorophanging van Visa Ier, spoiler voor en achter) GT. leverbaar in wit. de laagste toerentallen, wat een grotere souplesse aan de motor geeft en dus veel rijgenoegen betekent. Het ver mogen van de motor is liefst met 30 pk gestegen. Dat levert bij 5000 tpm 168 DIN pk op, die - geschakeld met een close-ratio versnellingsbak - de CX 25 GTi Turbo in slechts 8,0 seconden voortstuwen van 0 naar 100 km/h. Met een topsnelheid die op 220 km/h per uur ligt, is deze nieuwe CX de snel ste berline die Citroën ooit heeft gemaakt en tevens een van de snelste auto's in deze klasse. Ondanks zijn extra vermogen is de nieuwe CX 25 GTi Turbo in feite erg voorzichtig gespecificeerd, met het oog op minimale motorslijtage en algehele betrouwbaarheid. Een nieuw ontste kingssysteem, dat wordt gestuurd door een microprocessor, controleert voort durend de prestaties van de motor voor optimale zuinigheid en maximaal ver mogen. ONMISKENBARE STIJL De nieuwe CX 25 GTi Turbo heeft niet alleen een grotere spoiler en stijlvolle nieuwe wielen, maar ook bumpers in dezelfde kleur als de carrosserie en mat- zwarte in plaats van verchroomde strips. Als u de CX al kent, weet u hoe goed ook deze nieuwe auto is. Ondanks alle ontwikkelingen die heb ben geleid tot kleinere auto's, blijft er - met name vanuit de zakenwereld - altijd vraag naar modellen die ook lange afstanden moeiteloos overbruggen. Een vraag naar meer vermogen, com- SPORTIF VF UITRUSTING De Visa GTi onderscheidt zich van de overige Visa-modellen door een dyna misch en sportief uiterlijk. Spoilers voor en achter plus spatbordverbreders benadrukken het temperamentvolle karakter. Het elegante en funktionele interieur is rijkelijk voorzien van spor tieve accessoires, zoals ronde klokken in een nieuw dashboard, en extra zijde lingse steun gevende stoelen. Citroën introduceert een nieuwe gene ratie bestelwagens: snel, economisch, functioneel en elegant. Ontwikkeld op basis van de Visa, en naar keuze lever baar met de 1124 cm'( benzinemotor uit de Visa 11E of de 1769 cmdieselmotor uit de Visa Diesel. Het nuttige laadver mogen bedraagt 570 kg en ook de in houd is aanzienlijk: bijna 3 kubieke meter nuttige ruimte, mede dank zij het verhoogde dak. Een grote deuropening vergemakkelijkt de toegang tot het laadgedeelte. Citroën Nederland introduceert de nieuwe en meest sportieve Visa - de Visa GTi - die al direct leverbaar is in wit. rood, zwart en metallic grijs. De Visa GTi betekent een nieuwe fase in de vermogensgroei van de Visa-serie: eerst de Visa Super X met 65 pk, toen de Visa GT met 80 pk en vervolgens de Visa Chrono die goed was voor 93 pk. De Visa GTi wordt het nieuwe topmodel van het gamma, dat nu bestaat uit maar liefst 12 modellen. De 1580 cnv' injec tiemotor levert in combinatie met een 5-bak een vermogen van 105 DIN pk bij 6250 tpm, en een koppel van 13,7 kgm bij 4000 tpm. De maximumsnel heid bedraagt 188 km/h. EEN RASECHTE GTi De pittige motor zorgt voor uitstekende prestaties (zoals een acceleratie van 0- 100 km/h in slechts 9,1 seconde)waar door deze Visa toetreedt tot de selekte Keus uit enorm veel uitvoeringen. Dat begint bij de 652 cmmodellen Visa en Visa Club, met hun eenvoudige en sterke luchtgekoelde 2-cilindermotor. De Visa 11E en Visa 11 RE presteren nog meer, dank zij een 1124 cm'! 4-cilinder- motor met waterkoeling. Dan zijn er nu de Visa 14 TRS en ook nog de Visa GT en GTi, die behoren tot de snelste auto's in hun klasse. Plus de nieuwe dieselmo dellen Visa 17 D en de Visa 17 RD. COMFORT OP VISA-NIVEAU De comfortabele cabine van de Visa C 15 E en C15 D is even royaal uitgerust als van de "gewone" Visa, met o.m. stoelverstelling, goed verzorgde ge luidsisolatie, een ruitewisser met 3 snel heden en een kilometerdagteller. Ook rijplezier, wegkwaliteiten en geruis- armheid zijn identiek aan die van de Visa's berline, benzine en diesel. Een goed uitzicht is verzekerd door de ruim bemeten zijruiten en een grote achter ruit. Met deze twee nieuwe wagens is het bestelwagengamma van Citroën uitgegroeid tot niet minder dan 50 ver schillende versies, van Acadiane tot C 35, met inbegrip van de bestelauto ver sies van de berimes. Wat u ook vervoe ren wilt, er is altijd een passende en effi ciënte oplossing. En.u rijdt Citroën! I fort en onvermoeibaar rijgedrag. De Citroën CX-modellen zijn, méér nog misschien dan welke andere auto, voor dit doel ontwikkeld. Dat begint al met de karakteristieke CX carrosserie. En hoewel het verleidelijk is om te blijven stilstaan bij het feit dat de CX een van de mooiste auto's is die er bestaan, heeft zelfs deze vormgeving een directe aanleiding. HET UNIEKE CX KARAKTER Een van de sterkste kanten van de CX is, dat al zijn kwaliteiten inherent zijn aan het ontwerp van de auto, en geen ex tra's die erbij komen naarmate u meer geld te besteden hebt. Ieder model heeft dan ook hetzelfde CX karakter, al houdt u uiteraard altijd de mogelijkheid om uw auto precies aan uw wensen aan te passen - of het u nu vooral te doen is om de prijs, de zuinigheid van een die sel, luxe op het hoogste niveau of uit zonderlijke prestaties. Welk model u ook kiest, u krijgt altijd een zeer verfijnd en betrouwbaar produkt, waarin de resultaten zijn verwerkt van een voort durend proces van verbeteringen. groep van de GTi's. Een groep waarin hij zich - als een echte Visa - onder scheidt door zijn handige 5 deuren. De ingenieurs van het Bureau d'Etudes van Citroën hebben erg veel werk ge maakt van het dynamisch rijgedrag van de auto. Vering, aandrijving, besturing en banden werden waar nodig aange past, met als resultaat een onder alle omstandigheden uitstekende weglig- Een van 's werelds beste auto's is nu ook een van de snelste. De Citroën CX, gemaakt voor het vlot afleggen van grote afstanden, wordt met de komst van de nieuwe CX 25 GTi Turbo nóg sneller. TOP VAN 220 KM/H De toevoeging van de turbocompressor aan de motor betekent door de zorgvul dig bestudeerde integratie van dit onderdeel een maximum aan koppel bij Het Auto-Plezier-Plan is een nieuwe vorm van autofinanciering, die u exclu sief vindt bij Citroën. Het is ook de han digste manier om een nieuwe auto aan te schaffen: u koopt op het moment dat het u uitkomt, zonder uw spaargeld aan te tasten. U hoeft niet in één keer een groot bedrag op te brengen. U spaart achteraf, terwijl u rijdt. Rente en kosten zijn fiscaal aftrekbaar. Wilt u nu nóg meer goede argumenten? LAGE LASTEN PER MAAND Als u een auto financiert, moet u elke maand een bedrag terugbetalen. Bij de gebruikelijke financieringen is dat elke maand een fors bedrag. Citroën heeft echter een financiering ontwikkeld die uw maandelijkse lasten laag houdt. En die toch een korte looptijd heeft, zodat uw auto na afloop nog een flinke waarde heeft. REKEN EVEN MEE: Stel u koopt een auto van 13.000 gul den. De aanbetaling is 30%. Die aanbe taling kunt u geheel of gedeeltelijk vol doen door uw huidige auto in te ruilen. Is de inruilwaarde hoger dan de aanbe taling, dan krijgt u wanneer u dat wilt het verschil in contanten uitbetaald. Na aftrek van de aanbetaling blijft er f 9.100,- over. Dit bedrag wordt gefi nancierd, laten we aannemen over een periode van 3 jaar. In dat geval hoeft u echter niet de volle f 9.100,-, maar slechts f 6.100,- af te lossen. Blijft over een restantbetaling van f 3.000,-, ter wijl de waarde van uw auto na die 3 jaar uiteraard aanmerkelijk hoger zal zijn (mits in goede staat van onderhoud) Voor die restantbetaling loopt u dus geen enkel risico.

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1985 | | pagina 12