STOP STOP Een top van 180 km per uur voor Fiësta XR-2 TIDC AUTOBEDRIJF BERBO s GARAGE VAN OORSCHOT Opvallende prestaties van de Honda Jazz Maak nu een proefrit!!!! NISSAN flllTd WOUTERS SUNROOF Off. Honda-dealer voor Walcheren PRIMA OCCASIONS!! Gildeweg 21 - 4383 NJ Vlissingen - Telefoon 01184-13995 OOST-SOUBURG iWA Auto-Poppe Walcheren B.V. SCHELDEBODE VAN WOENSDAG 20 JUNI 1984 Inruil - financiering - garantie Welkom bij uw NISSAN-DEALER fr ;fr ft ft ft ft vanaf: 230.- 295.- 315.- montage I 100- OPEL REKORD 19 N 6.500.- PEUGEOT 505 AUTOM. 18.750.- AUDI 80 DIESEL 21.950.- MERCEDES 300 DIESEL 19.500.- FORD TAUNUS BRAVO 13.950.- RENAÜLT 20 TS 15.750.- AUDI100 AVANT DIESEL PASSAT VARIANT-COMBI 21.950.- AUDI 80 GLS 13.950.- MERCEDES 240 DIESEL 22.500.- AUD1100 GL5S 9.750.- PASSAT CL DIESEL Occasions met de beste garantie van Nederland De keiharde zekerheden Uw VAjG dealer voor Volkswagen en Audi: Bel: A. de Buck 01180-29442 C.D.G. Gebuys 01184-12236 FIAT PANDA VLA. F 11.450,-. FIAT 127 V.A. F12.650,-. FIAT UNO VJL F 14.990,-. FIAT ARGENTA VA F 25.990,-. Tot en met 25 juni a.s. kunt u de nieuwe Fiat van uw keuze kopen, zonder wellicht uw vakantiebudget ook maar voor één cent aan te spreken Als u wilt, verschaft Fiat u namelijk graag een renteloos krediet tot 75% van de aanschafprijs van uw nieuwe Fiat, met een maximum van 10.000 gulden* Wanneer we aannemen dat uw huidige auto goed is voor het rest bedrag, betekent dat inderdaad dat u nu meteen kunt gaan sturen, zonder in eerste instantie enige kos ten van belang te maken. Want u betaalt uw nieuwe Fiat pas op 1 april 1985. Dit grandioze aanbod van Fiat geldt niet-zoals bij andere merken- voor slechts één of een paar modellen, maar voor alle Fiat personenauto's in alle uitvoeringen! Dus voor de Panda, waarmee u iedereen uitlacht. Voor de 127, die al bij z'n introduktie slecht nieuws betekende voor japanse, duitse en franse autofabrikanten Voor de Uno, die niet voor niets Auto van het Jaar is. Voor de Ritmo, die van de superzuinige ES tot de zeer snelle Ritmo 130 TC Abarth de ruim ste familiebolide in z'n prijsklasse is. Voor de nieuwe Regata, die ideaal is voor de coureurs onder de huisvaders maar ook voor de huis vaders onder de coureurs. En voor de Argenta, die bewijst dat overdaad soms wel degelijk baat Ga dus snel eens langs bij uw Fiat Dealer. Want t/m 25 juni a.s. geldt voor alle Fiats nu halen, april 1985 pas betalen. FIAT. UNIEK IN PRUS EN PRESTATIE. GEENWACHTTUDEN, METEEN RIJDEN! MIDDELBURG: EERSTE ZEEUWSE AUTOGARAGE BLAAS, HERCULESWEG12, INDUSTRIETERREIN ARNESTEIN, TEL 01180-12918. OOSTKAPELLE: AUTOBEDRIJF DUYVELAAR, DOMBÜRGSEWEG 83, TEL 01188-1569. VUSSINGEN: AUTOBEDRIJF"BRITANNIA" B.V., INDUSTRIEWEG 19, TEL 01184-17736. 315 Een voor Nederland heel nieu we Honda is de Honda Jazz, al mogen we dit jaar, 1984, wat Honda betreft wel van bijna al lemaal nieuwe modellen spre ken, want bijvoorbeeld de Civic is dusdanig vernieuwd en in zoveel nieuwe uitvoeringen op de markt gebracht dat wel haast van een totaal nieuw mo del gesproken mag worden. Maar de Jazz was, laten we het dan zo stellen, in ons land nog geen bestaand mo del. Anders Is dat voor het land van herkomst Japan, waar de Jazz al bijna 3 jaar rondrijdt. Hij heet daar ech ter Honda City, in Europa kon die naam niet gehand haafd blijven, omdat er al di verse andere merken de naam City kenden, zoals o.a. Opel met de Kadett City. De Jazz is wel een typisch autootje. Het verkleinwoord „tje" wordt gebruikt omdat hij inderdaad klein toont, als zo danig hoort hij ook thuis in de kleine klasse, maar qua binne- nafmetingen blijkt de Jazz best over een behoorlijke ruimte be schikken, althans voor de chauffeur en de passagiers, voor de bagage ligt dat wat an ders. Qua prestaties heeft de Jazz ook heel wat in zijn mars, de 1231 cc motor met resp. 45 PK voor de Special en 56 PK voor de Luxe, zorgt daar wel voor. Een in gebruik vol wassen auto dus met een toch wel wat gedrongen, merkwaar dig klein voorkomen. Geen en kele testauto maakte tijdens onze testritten zoveel verdeel de reakties los bij het publiek. Zolang de Jazz nog niet volop ingeburgerd is, kan de berijder ook rekenen op grote belang stelling van zijn medewegge bruikers. In het kort hebben we het al gememoreerd, de Jazz hoort thuis ^in de kleine klasse, aanvankelijk werd daar des tijds de Civic voor gebracht, maar die is in de loop der jaren naar een (kleine) middenklasse auto gegroeid. De Jazz is er in 2 uitvoeringen, een Special en een Luxe. Het grote verschil is hoofdzakelijk technisch, een verschil in vermogen, in 4 of5 bak en verder in wat min of meer luxe. Het prijsverschil is niet groot, de Special kost rond de 15.500.-, de Luxe rond de 16.000.- een overige pittige prijs. We reden de Jazz met de pitti ge motor, de luxe versie dus. Het voordeel is ook dat dit mo del uitgerust is met een 5-bak, al is de 5 duidelijk een overdri ve. Neemt niet weg dat hij op de grote weg het geluid en ver bruik duidelijk terugbrengt. Prestaties en verbruik In de Jazz ligt een nieuwe, eigen motor, die nergens el ders wordt toegepast. Het is een dwarsgeplaatste, vloeistof- gekoelde, viercilinder in lijn motor met een behoorlijk lange slag. Hij meet 1231 cc heeft een vermogen 56 PK (45 PK voor de Special) en een koppel van 93 Nm bij 3500 toeren. De prestaties zijn voor een derge lijk kleine en tamelijk hoge wa gen uitzonderlijk. De top be draagt 144 km/u, de accelera tie van 0-100 km/u verloopt in 14.5 sec., versnellen van 60 naar 120 km/u in de 4e ver snelling kost 23 sec., zeer goe de cijfers in deze klasse. Het verbruik valt alles mee. bij 90 km/u meten wij een verbruik van 1:16.5 bij 120 km/u 1:12, de ECE cijfers vallen zoals ge bruikelijk wat gunstiger uit, bij 90 1:20, bij 120 1:14 en in stadsvervoer 1:16 gemiddeld reden wij 1:14. Wegligging De jazz heeft voorwielaandrij ving, de besturing is direct en tamelijk nauwkeurig. Het stuur- karakter vrij neutraal. De be sturing is licht, ook bij parke ren, de draaicirkel 9,9 meter. De koersvastheid op de rechte weg is goed, zijwind en/of wegoneffenheden hebben nauwelijks invloed op de koers. In de bochten gedraagt de Jazz zich eveneens goed, de carrosserie helt wel wat over. Al met al heeft de Jazz een goede, rustige wegligging. Comfort Als we het over comfort gaan hebben, moeten we begrijpen dat we spreken over een auto in de kleine klasse. Het één en ander moet dus tegen die ach tergrond gezien worden. De vering is dan ook wat kort, maar toch voldoende soepel en comfortabel, de schokdem perwerking is goed. De stoelen en bank zitten goed al zit men wat hoog en rechtop. Voorin is de ruimte toereikend, de hoofdruimte geeft ook achterin weinig problemen, met de beenruimte wordt het voor lan ge mensen dan wel wat woe keren. De bagageruimte is klein, maar kan vergroot wor den als de achterbank wordt neergeklapt. De afwerking is simpel maar netjes, alle beno digde apparatuur is aanwezig. Aan veiligheid noteerden wij al het nodige, een rustige bestu ring, goede rijeigenschappen, goede diagonaal gescheiden remmen. De remweg bij 100 km/u bedroeg precies 50 me ter. Verder zijn er standaard hoofdsteunen, 3 pts; aut. vei ligheidsgordels voorin, heup gordels achterin. Een gedeelde stuurkolom, een gelaagde voorruit, achterruitverwarming, achteruitrijlampen, mistachter- licht, halogeenkoplampen en een wis-was installatie op ach terruit. Tot slot de geluidspro- duktie, die is bij een dergelijk kleine wagen natuurlijk forser dan bij een grote limousine. Bij 100 km/u gaf de decibelmeter 75 dBA aan, bij 120 km/u 81 dBA en bij topsnelheid 84 dBA, bejalve het motorgeluid is er ook nog wat windgeruis. De Honda Jazz is in gebruik een heel fijne auto, een opvallende verschijning met ook opvallen de prestaties. De prijs is aan de hoge kant want voor dat geld komt men ook in de Corsa, Po lo, Fiesta en Uno klasse. De nieuwste sportieve Ford, de Fiësta XR2, zal binnenkort in heel Europa leverbaar zijn. Het model bevat alle verbete ringen die op de overige ver sies van de 1984 Fiësta-serie zijn doorgevoerd - zoals een nieuwe voorwielophanging, stuurinrichting en carrosserie structuur - plus enkele speciale voorzieningen op het gebied van de motor, de transmissie, de carrosserie-uitrusting en het onderstel om het uitgesproken sportieve karakter van de wa gen te onderstrepen. De Fiësta XR2 heeft een top snelheid van 180 km/h en ac celereert van 0 tot 100 km/h in 9,9 seconden, maar heeft des ondanks een brandstofverbruik van slechts 5,7 1/100 km (1:17,5) bij 90 km/h. Sinds de Ford Fiësta XR 2 in december 1981 werd geïntroduceerd heeft dit model ongeveer zeven procent van alle Fiësta-verko- pen voor zijn rekening geno men, hetgeen duidelijk het succes weerspiegelt van de sportieve XR-versies van de Ford modellen. De nieuwe Fiësta XR2 is ontwikkeld uit de geheel herziene Fiësta-serie aan het einde van de zomer van 1983 werd aangekondigd. De wagen heeft een nieuwe en aërodynamische verbeterde carrosserie die de inbouw mo gelijk maakt van de 96 pk vier cilinder CHV-motor welke voorheen in de Escort XR3 (carburateurversie) werd toe gepast, alsmede een vijfver snellingsbak met dicht opeen volgende overbrengingen. Tot de verdere veranderingen be horen een nieuwe wielophan ging, een verbeterde stuurin richting en nieuwe motorsteu- nen. Nissan Sunny 1.7 D 5-bak2.900 km 1984 Nissan Micra 1.0 BX demo2.800 km 1984 Nissan Sunny 1.5 GL 4-drs. 5-bak12.000 km 1983 Lada 1300 S trekhaak13.000 km 1983. Honda Civic Combi 5-drs20.000 km 1983 Nissan Cherry 1.5 GL 3-drs28.000 km 1983 Datsun Bluebird 20 GL diesel 5-bak. 57.000 km 1981 Datsun Bluebird 20 GL nw. model demo 3.100 km 1984 Verder div. goedkopere vakantieauto's INRUIL FINANCIERING GARANTIE KANAALSTRAAT 75 TELEFOON 01184-67658 M ■x -w «w Dr. Stavermanstraat 37 4382 LE Vlissingen Tel. 01184-14607 ruimte 3. 5 roya\e 4' r?l Sg')6- rePreSCn' 9. bescheiden bouwjaar 1978 bouwjaar 1981 als nieuw bouwjaar 1983 4-deurs bouwjaar 1978 Zeer goede staat! bouwjaar 1982 LPG-installatie bouwjaar 1981 als nieuw! bouwjaar 1980 veel extra's 17.250.- bouwjaar 1983 zilvermetallic bouwjaar 1980 groenmetallic bouwjaar 1979 autom. veel extra's bouwjaar 1979 bouwjaar 1982 20.950.- die wij u bieden: - 3 maanden volledige V.A.G. garantie - 9 maanden aanvullende No Risk garantie op de belangrijkste delen van de auto - 15 dagen omruilgarantie - keuringsrapport bij iedere occasion - duidelijk garantiebewijs - wij zijn V.A.G dealer voor Volkswagen en Audi. Gildeweg 22, 4383 NK Vlissingen Postbus 176, 4330 AD Middelburg Telefoon 01184 - 19610 OCCAS*"0 ALLE FIATS NU HALEN, APRIL'85 BETALEN. mm Prijzen inclusief BTW. exclusief dllevenngskosten tJ#mWl MJ Pnjswiizigmgen voorbehouden g; FIAT BIEDT U DE MOGELIJKHEID EEN HUUR KOOPOVEREENKOMST AF TE SLUITEN BIJ FIAT CREDIT NEDERLAND VOOR DE PERIODE TOT EN MET 1 APRIL 1985. FIAT NEEMT BIJ DEZE OVEREENKOMST, WAARVOOR DE GEBRUIKELIJKE VOORWAARDEN ZOALS KREDIETWAARDIG HEID, EIGENDOMSVOORBEHOUD ED. VAN TOEPASSING ZUN, DE RENTE VOOR ZN REKENING. WILT U NA 1 APRIL 1985 VERDER FINANCIEREN. KUNT U DAARVOOR NATUURLIJK 00K TERECHT BU UW FIAT DEALER

Krantenbank Zeeland

Scheldebode | 1984 | | pagina 15